Przecież widać na zdjęciu zrywalną śrubę. Ten zawór to element immobilizera i nie oczekuj, że będzie mieć zwykłą śrubę.
Jeżeli to cały czas 110 - to masz uaktywniony ogranicznik prędkości w module silnika
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
To tam na pompie powinien być podciśnieniowy zawór gaszący (taki blaszany "grzybek"), należałoby sprawdzić czy się nie zablokował.
Witam Mam problem. Samochód zgasł i nie odpala. Błąd 2502 - zawór kontrolny ciśnienia paliwa, zwarcie do uziemienia. Jak myślicie gdzie szukać przyczyny ? Przetarte kable czy padł zawór ?
Dobra problem rozwiązany zawór na pompie wysokiego ciśnieni. Po wymianie wszystko OK. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
Mam problem ze sprinterem 2.9 98r kontrolka swiec nie świeci auto nie pali przekaźnik wymieniony wiązka zbadania... może jest jakiś zawór odcinajacy czy coś
Problem usunięty, na przeowdzie do zaworu z tyłu pompy wmontowany był przez poprzedniego właściciela przekaźnik, coś na kształt zabezpieczenia. Pozostał jeszcze jeden nieopisany przez KTS'a błąd P1782, co on może oznaczać? Jest to oczywiście Sprinter z manualną skrzynią biegów
Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic. Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym?...
Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę...
Ma taki zawór tylko jestem ciekawy czy to on może powodować takie skoki ciśnienia
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Zawór oryginał jako pominę grucha zaciąga.
Manipulacje przy immobilizerze nie leżą w obszarze mojego zainteresowania tak więc w tym względzie ci nie pomogę. Przy pompie rzędowej był to po prostu dodatkowy zawór na zewnątrz pompy który można było w łatwy sposób zdemontować. U ciebie jest pompa rodzielaczowa i tutaj będzie prawdopodobnie potrzebna „modyfikacja” w oprogramowaniu sterownika.
Witam wszystkich Mój problem polega na chwilowym braku mocy w czasie jazdy czyli jakies 1, 2,3, sekundy odcięcie i znów normalna jazda. Zdarz się to raz na 10km albo z 5razy na 10 km a nawet raz na 100km.Samochod to Sprinter 311 cdi 2,2 2005 r Wymieniona została turbina razem z gruszka, zawór podciśnienia sterujący nią. Komputer nie zapisał żadnego...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Witam wszystkich, mam problem z ciężkim odpalaniem Mercedesa Sprintera 907, 2.0 CDI, rocznik 2021 OM654.920 . Silnik długo kręci zanim zapali. Po uruchomieniu pracuje równo, bez błędów w sterowniku i kontrolka „check engine” się nie świeci. Korekty wtryskiwaczy na xentry są bardzo dobre. Co zostało zrobione do tej pory: Wtryskiwacze zostały wyjęte i...
Z reguły zawór Mprop valve zamontowany jest przy pompie wysokiego ciśnienia. Jest to jedyny element do którego jest podłączona wtyczka i zamontowany trzema śrubkami na imbus.Jest to zawór który steruje ciśnieniem do listwy. Znaczenia błędów niestety nie znam więc nie mogę dokładnie określić rodzaju usterki a tylko po Twoim opisie.To co widzisz na listwie...
Zawór sterowany jest PWM, wtedy będzie słychać cykanie różne w zależności od wypełnienia. Na stałym podpięciu nie będzie cykał, cyknie raz przy załączeniu. Pobór duży, bo opór cewki mały.
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
Witam Chciałem zapytać w jaki sposób jest sterowany zawór podciśnienia który daje podciśnienie do gruchy w turbo, jest tam wtyczka na 2 piny ale jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , problem mam następujący że turbo w momencie odpalenia reaguje prawidłowo czyli dźwigienka idzie w dół ale w momencie dodawania...
Zawór gaszenia na pompie wtryskowej lub nieszczelne wężyki podciśnienia.
komputer wskazał błąd p1350 magnetyczny zawór regulacji początku wtrysku czyli pozostaje tylko demontaż pompy ?
Zawór MUSI MIEĆ NAPIĘCIE ŻEBY SIĘ ZAMKNĄĆ. Jeżeli jest np. wywalony bezpiecznik to zawór się nie zamknie.
witam ale czy można ten zawór przełożyć z drugiej pompy to nie zrozumiałem
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Rozumiem że mierzyles zewnetrznym cisnieniomierzem. Jak do tego swieci kontrolka cisnienia to pewnie przycina sie zawór upustowy w pompie oleju.
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Zwykle -wtryskiwacze , zawór ciśnienia paliwa
Kontrolka świec żarowych świeci ze względu na przepalenie jednej z nich. Sprawne świece żarowe w tym silniku są wymagane do odpalenia, ponieważ to jest silnik z wtryskiem pośrednim. Na zdjęciach widzę zawór EGR, przepustnicę powietrza i siłownik podciśnieniowy do gaszenia silnika. Temat dawno nieaktualny, widać że linka była uszkodzona (pancerz) i przepustnica...
Dziękuję za pomoc z tą usterką. Może poszukam używanej przystawki hydraulicznej. Robiłeś takie skrzynie? Mam pytanie, Zastanawia mnie jedna rzecz. Kiedy odkręcam przewód cisnieniowy od pompy hydraulicznej do filtra, bez spuszczania cisnienia z układu nie wylatuje żaden olej. Możesz mi powiedzieć czy to nie jest dziwne? Czy zaraz za tym przewodem jest...
sprawdz vacu pompe miałem podobny przypadek i ona była wyinowajca Dodano po 25 sprawdz vacu pompe miałem podobny przypadek i ona była wyinowajca Dodano po 1 własnie przez nia zle pracował mi zawór EGR Dodano po 14 własnie przez nia zle pracował mi zawór EGR
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam MB Sprinter 313 CDI 2003 r. przebieg 187000 Mimo,że bardzo dużo postów już napisano o problemach z nie odpalaniem sprinterów to po przeczytaniu ich i wykonaniu wielu manewrów nie udało mi się uruchomić mojego Sprintera. Zaczęło się od tego, że zgasł w czasie jazdy i zapaliła się kontrolka EDC. Nie chciał...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Witam auto Mercedes Sprinter 311 CDI auto nagle zgasło ,kręci ale nie odpala,problem jest w tym że dostałem to zapytanie pocztą od kolegi który pracuje w Norwegii ,auto było na diagnozie,pokazuje 2 błędy p 1354 -czujnik wałka rozrządu p 1190 zawór regulacji ciśnienia obroty widzi,jakieś sugestie,według mnie czujnik wałka nie powinien mieć wpływu na...
Witam, mam problem z moim sprinterem 313, silnik om611, 1999r świeci mi się kontrolka EDC i silnik pracuje do 3k obr. Podpielem texe i pokazała błąd p0703 sygnał hamulca, p1470 regulacja ciśnienia turbo, p1622 zawór elektryczny wyłaczający i p1188 elektrozawór wyłączenia pompy wysokiego ciśnienia, podmieniłem zawór sterowania turbo sprawdziłem węże...
Właśnie chodzi o to, że nie widać pęcherzyków. A zawór regulacji ciśnienia jak można sprawdzić czy nie przepuszcza?
za niskie ciśnienie na pompie, przy rozruchu powinno być około 250 bar, zawór na listwie lub sterowanie wtryskami. Osobiście stawiam na pompę.
Z rana odpala od strzała niby nic sie zlego nie dzieje a jednak skacze ciągle cisnienie. Na rozgrzanym silniku też jest ok. Bodajze 1 wtrysk ma dużą różnicę w korekcie ale już sam nie wiem czy to przez zawór czy sam wtrysk.
Ten drugi zawór upuszcza ciśnienie oleju na wolnych obrotach w celu oszczędności energii. Po jego odłączeniu ciśnienie powinno być wyższe.
Wychodzi że się zapowietrza. może zamontuj zawór zwrotny na paliwie.
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
Witam.Doczytałem się że w silniku 611980 siedzą inne wtryskiwacze które różnią się kształtem strumienia i dawką paliwa.Nie chcę zakładać wtrysków od starego silnika (611981)żeby nie wypaliło mi przypadkiem tłoków.Jeszcze jedna sprawa która mnie zastanawia to pompa wysokiego ciśnienia.Założyłem tą ze starego silnika(pompa bez żadnego zaworka)a przykręcona...
albo zawór regulacji ciśnienia. wszystko do sprawdzenia bez problemów na warsztacie
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Kolego, wyjaśnił byś jeszcze raz problem , czy gaśnie i po ponownym włączeniu rozrusznika odpala? czy też gaśnie i nie da się go odpalić bo rozrusznik nie kręci? Pytam bo jest w tym temacie trochę za dużo nieprecyzyjnych informacji. Jak gaśnie podczas jazdy i nie odpala przez brak reakcji rozrusznika, to problem ewidentnie po stronie elektrycznej możliwe...
Mercedes Sprinter 906 2.2 cdi Delphi rocznik 2010. Bardzo ciężko odpala jak już załapie to nie trzyma obrotów i gaśnie. Bardzo dymi. Gryzący biały dym. W sterowniku aktualnie brak błędów. Był jeden p0251 elektryczna usterka zaworu sterującego ilością. Usterka została naprawiona przerwa w obwodzie. Wtryskiwacze zostały wymienione na regenerowane. Oczywiście...
Panowie znalazłem tłumaczenie kodów błędów ale niestety po niemiecku P025113 Das Bauteil Mengenregelventil hat einen elektrischen Fehler. Es liegt eine Unterbrechung vor. Nie bardzo wiem o który zawór chodzi . P246309 Der Rußgehalt des Dieselpartikelfilters ist zu hoch. Es liegt ein Bauteilfehler vor. Ten błąd mówi chyba o zapchanym DPF , błąd ten jest...
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Po pierwsze to sprintera 412 CDI nie ma jest 408 411 413 CDI silnik 0 pojemności 2.2 l i 416 CDI 2.7 l mówimy o sprinterze po liftingu 00-06r Sprinter 412 to stare TDI 2.9 l z pompą wtryskową . Jeśli masz CDI to sprawdź zawór sterujący sprężarką ,zapal silnik zrób podciśnienie na serwie , zgaś silnik i posłuchaj czy zawór nie bzyczy i nie przepuszcza...
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Sprinter ma błędy których nie mogę usunąć. Zawór Elab i zawór sterowania turbiny. Zawory elektrycznie dobre, przewody przedzwonione na sterowniku. Podstawiałem rezystory i bez zmian. Nie mam schematu, więc nie wiem czy na tych zaworach na jednym z pinów ma być zasilanie, a sterowanie jest minusem?
W miejsce zaworu orginalnego podepnij jaki kolwiek inny o zbliżonej wartości "Ohm" Naprawdę myślisz, że inżyniery z Mercedesa wymyśliły coś tak prostego do obejścia? W zaworze jest układ elektroniczny i zawór jest zwalniany sygnałem kodowanym. Amatorsko tego nie obejdzie. Star Diagnoza też nie ma takiej możliwości. Po wykonaniu bezpośredniego podłączenia...
Wymiana napinacza niewiele dała. Ciśnienie u góry jest lepsze ale nie prawidłowe. Dalej kopci na potęgę... Zaslepki układu smarowania są na miejscu. Zawór nadcisnienia też jest ok. Jutro sciagamy głowice.... Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł
Jak w temacie sprinter 316 2.1 cdi 2011r po wymianie nowego kolektora dolotowego nie chce zapalić ,podpięty pod komputer bosch w trakcie kręcenia obroty są na poziomie 250, synchro rozrządu pokazuje ok. Cisnienie wolno ale narasta i oscyluje na poziomie od 24000 do 30000 .Na plaka odpala i tylko na nim pracuje. Zawór na pompie i na rampie podmieniony...
No tak przyczyn jest wiele. Jeszcze podam jedną z nich czy układ dolotowy nie jest zaolejony a dokladnie to zawór egr lub zaolejone turbo.
na bank sie nie zapowietrza, zapala idealnie, zawór ciśnienia ok i dalej to samo
Słabo działa wspomaganie kierownicy,wymieniłem pompę do wspomagania zakupiłem na allegro używaną i po wymianie jest prawie tak samo . Sprawdziłem przeguby kulowe OK i drążki też OK ,lekko pracują . Zastanawiam się czy w maglownicy jakiś zawór nie działa poprawnie, bo nie ma powrotu kierownicy do prosta. Jeśli ktoś miał podobny problem - proszę o pomoc
Jakie ty tam chcesz mieć ECU do tego historyka? :) Lampka żarzenia jest jednocześnie kontrolką immobilizera (jeżeli on jest w aucie). Jeżeli lampka świeci - to immobilizer jest aktywny. Cała elektronika jest umieszczona w zaworze przykręconym na wejściu paliwa do pompy. https://obrazki.elektroda.pl/7015748400_... Wykręć widoczną zrywalną...
Tam nie ma żadnego przekaźnika (brak elektromagnesu), sprężarka działa cały czas, a to czy spręża czy nie zależy czy działa zawór regulacyjny w niej, oraz od wielu innych czynników :) Podjechać autkiem do elektronika na dobry komputer , najlepiej SD i powinno pokazać co jest nie tak.
Witam! Może ktoś mi podpowie co może być w mercedesie sprinterze, nie działa wewnętrzny obieg powietrza i regulacja wysokości świateł. Regulacje te są tam podciśnieniowe, pompka jest ok, zaworek od wewnętrznego też działa, ale nie zamyka klapki i podobnie jest ze światłami. Jeżeli ktoś wie gdzie jest zawór od regulacji wysokości świateł to byłbym bardzo...
Cisza na forum bo każdy szuka zaworu ciśnienia na google. :) Zrób pomiar ciśnienia oleju. Pompy oleju lubią tam siadać, zawór regulacyjny ciśnienia oleju jest zazwyczaj w pompach oleju. MERCEDES-BENZSprinter (W901/2/3/4/5) 211 CDI (611.981) 2000 - 2006 workshopdata.com Pompa niskociśnieniowa:ZP2 Ciśnienie (Na biegu jałowym)2.0 Bar Temperatura oleju...
EGR czyściłem i przy zasterowaniu i wykonywaniu testów zawór pracuje bez problemów, a wartości zmieniają się prawidłowo, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem. To sam EGR , rozumiem. Pytanie czy kanał spalin do EGR i reszta dolotu do cylindrów czysta.
Witam autko jak w temacie straciło moc, w sterowniku jedyny błąd to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik podstawiony od sprintera działającego bez zmian,instalacja od czujnika do sterownika sprawdzona. Zawór sterujący gruchą turbiny sprawdzony, grucha sprawdzona. Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Instalacja...
Witam, mam spory problem ze Sprinterem 318CDI. Silnik 3.0 v6 OM642. Miał robione głowice. Po naprawie nie chce się wkręcać na obroty. Dochodzi do ok. 2tyś. obr. i tak jak by go odcinało. Na niskich obrotach chodzi ładnie i równo. Brak błędów. Parametry mechanik twierdzi że w porządku. Podmieniany był czujnik ciśnienia doładowania, zawór EGR, przepływomierz,...
Mercedes Sprinter 2004r 2.2 zgasł podczas jazdy, odpalił i znów zgasł chwyta i nie chce odpalić wtryskiwacze sprawdzone, wymieniona pompa wysokiego i niskiego ciśnienia oraz zawór na listwie od tylnej strony silnika, po podpięciu komputera nie wskazał uszkodzeń.
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Witam. Mam problem ze sprinterem, samochod odpala pracuje równo, tylko po gwałtownym nacisnieci gazu nie reagujemy a po odjeciu i naciśnięciu ponownie zaczyna jechać. Nie ma reguły kiedy to sie dzieje. Komputer nie pokazuje błędów, parametry wszystkie ok. Wymienione juz zostaly: wtryski, czujnik i zawór wysokiego ciśnienia na listwie i pompie. Przeplywomierz...
Jest to zawór IACV (Idle Air Control Valve),mozesz mi powiedziec gdzie go szukac bo nie chce auta prowadzic do mechanika zeby ten zawór czy czujnik wyciagna przedmuchal i skasowal mnie za nowy. Dzieki
Zauważyłem uszkodzony zawór egr, dokładniej uszkodzona membrana, czy zaślepienie tego zaworu jest możliwe?, czy zaślepienie wężyka podciśnienia idącego do egr coś da? Sprinter 310d, 2,9td, 99r
Witam. Mam w naprawie Sprintera 2,9 td z brakiem sterowania turbiny zaworem. Sterownik sprawdzony ok, zawór nowy, wiązka naprawiona, podciśnienie ok. Może ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za podpowiedź. Jeżeli to możliwe to proszę o pomoc w zdobyciu schematu wewnętrznego sterownika silnika (połączenie ze sterowaniem zaworu). Pilnie czekam i pozdrawiam.
tak naprawde to jest taki półciężarowy mercedes, chyba 612, ale silnik i układ sterowania jak w sprinterze, rok prod. 97 samochód dostaje nieraz świra i nie ma siły, zawór turbhiny jest ok(nowy). Ten błąd odczytuje KTS 520, szukałem tego kodu w autodacie i innych źródłach, ale nie ma takich , dla mnie też jest to dziwne, bo inne usterki "nazywa po imieniu"...
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
Witam! Mamy w pracy takie autko jak w temacie. Jest to dokładnie MB Sprinter 316 CDI z 2003r. Dzisiaj w drodze do firmy zatrzymaliśmy się na małe zakupy (silnik nie był gaszony) ale po ruszeniu z miejsca zaswieciła sie kontrolka EDC i dodatkowo hamulca ręcznego! Hamulec oczywiście nie był używany. Jednak po dojechaniu do pracy (jakieś 2km od postoju)...
Bezpieczniki po siedzeniem na pewno sprawdzałem ale tam głębiej nie zaglądałem.Nie raz tam w różnych sprinterach robiłem podłączenie do zamka centralnego.Jest tam też przekażnik do zapalania auta itd. Jak tam Gerri jest to co szukam to życie ratujesz ! Ja robię w tym aucie grzanie w kabinie bo padło i wczoraj szukałem co jest nie halo.I wyszło że jest...
z zaworu recylkulizacji spalin wychodzi przewód sterujący podciśnieniowy i idzie do zaworu elektromagnetycznego który steruje tym zaworem sprawdź ten zawór czy nie puszcza po odłączeniu wtyczki elektrycznej nie powinno być przelotu przez niego
Hej koledzy i koleżanki. Problem taki, Sprinter przyjechał z Deutchland z uwalonym wtryskiem sterującym który był wymieniony na nowy ,posiada podobno od anglika czujnik albo coś od prędkości i głupoty pokazuje na prędkościomierzu.Ale cały myk polega na tym że wywala dwa błędy p1625 tzn lampka MIL i ten nieszczęsny błąd p1351. Na postoju jak mu się da...
Odkręciłem zawór, oringi całe ale może sam zawór nieszczelny jak go sprawdzić? Na zaworze zauważyłem jakby ślady szarego cienkiego teflonu lub folii, nie wiem czy to nie z uszczelki jedna jest zielona - oring, druga teflonowy pierścień w kolorze szaro-białym?
Witam, kupiłem mercedesa sprintera z 2004 roku z skrzynką tiptronic 6 stopniowa, lecz nie ma biegów, jak odpali się autko to max 3 tys obrotów na silniku i mruga bieg N, potem niezależnie od pozycji gałki pali się non stop N, zero reakcji. Nie wiem jakie były wcześniejsze objawy bo dopiero kupiłem. błędy: P2081 uszkodzona pompa hydrauliczna SSG (przekładnia...
Witam wszystkich może ktoś się kiedyś spotkał z podobnym problemem ,otóż wszystko jest ok tylko turbinka nawala tzn. sterowanie żaluzją turbiny (brak reakcji ) sprawdzałem ten zawór z cięgnem na ciśnienie i chodzi ,więc stawiam na sprężarkę ... Interesuje mnie wasza opinia pozdrawiam :)
Witam. Mam problem z autem od taty mam warsztat samochodowy ale nie moge sobie z nim poradzić.Model 311 cdi 2002r Problem polega na tym ze auto przyspiesza jak by bez turbo.Usterka nastąpiła po wymianie przewodów paliwowych na silniku które pękały po naprawie pompy wysokiego cisnienia.Po naprawie pompy(uszczelnienie) autko jeźdzźiło super ropa sie nie...
fakt, jak kupiłem samochód akumulator wymienili na mniejszy, bo autko było uszkodozne (skrzynia nie chodziła i most walniety) okazało się że dwa bezpieczniki pod siedzeniem są walnięte zmieniłem je i skrzynia ruszyła, błędy jakie były przed wymianą bezpieczników to: P2081 uszkodzona pompa hydrauliczna SSG (przekładnia sprintshift) P2075 obroty przekładni...
ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje...
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
Do mersedesa 313 włożyłem silnik 311 samochód odpalił tylko chodzi w trybie awaryjnym. Komputer odczytuje brak czujnika temperatury paliwa, eletryczne zawór odcinający i zawór wyłączenia sekcji pompy wysokiego ciśnienia. Po prostu tego nie ma przy temu silniku w jaki sposób wyeliminować te elementy żeby komputer ich nie odczytywał i nie wchodził w tryb...
hmm pompa powinna być ok bo rok temu była robiona też o tym myślałem sprawdzę rano kompresje po ciemku nie będę robił auto idzie na sprzedaż jak najmniejszym kosztem chce zrobić Dodano po 15 spr kompresje nabija ponad 25 wiec jest ok podłączyłem kompa wyskoczyło 10 błędów p1223 czujnik położenia zębatki regulacyjnej paliwa p1351 początkowa regulacja...
Witam , mam taki problem z moim sprinterem 208 2.2 cdi pomóżcie bo nie wiem już co wymieniać jakiś czas temu stracił moc, nie słychać turbiny... trochę lubi zakopcić np. na trójce powyżej 3tys/obrotów wymieniłem już w nim pompę wysokiego ciśnienia, oraz niskiego, zawór ten pod plastikiem filtra powietrza, który otwiera turbinę... poprawiło sie na chwile...
Z Mercem zawsze jest dylemat. Zawór jest najlepszy ale mogą się pojawić kłopoty w zimie. Najlepiej odciąć zasilanie po stacyjce i np. zasilanie świateł. Może śmiesznie to brzmi ale który złodziej w nocy pojedzie bez śwateł ?? Może podłączy ale mu to trochę czasu zajmie. pozdr.
Witam Jak CDI gaśnie przy wysokich obrotach to na 90% zawór regulacji ciśnienia magistrali jest przytkany i ciśnienie przekracza max i samochod jest gaszony awaryjnie a jak ciężko pali to któryś wtrysk padł albo ze dwa przeważnie. Nie musisz juz jechać do ASO.
Z pamięci. Silnik nie odpali jeśli będziesz miał niższe ciśnienie od ponad 200 barów, zgaśnie jeśli ciśnienie wzrośnie powyżej 600 barów. Zawór regulacji ciśnienia, gdy będzie uszkodzony w pozycji otwartej lub zamkniętej, spowoduje takie problemy. Sprawny zawór i czujnik ciśnienia na listwie to podstawa. Ale Ty napisałeś, że wszystko jest OK, musisz...
Jak narazie cały układ podciśnienia wymieniony. Jeden kabel złamał mi sie w rekach a 2 był zatkane... Teraz ssie świetnie ale nadal zawór EGR się nie otwiera... Zobaczymy co pokaze omputer. Możliwe żeby na tych zaworkach od podciśnienia cały czas był prąd? Na obu kabelkach... Jeden to chyba sterowanie z komputera a drugi idzie do wiazi bezpieczników
Witam, potrzebuję podpowiedzi co się mogło uszkodzić bądź rozłączyć w sprinterze 2,9 TDI pierwszej generacji auto jak dotąd było bezawaryjne, niestety dziś wpadliśmy w dziurę i zgasł, zanim stanęliśmy odpalił siłą rozpędu na biegu i niby pracował ale strasznie dymił na biało. W baku było mało paliwa. Potem zgasł. Obecnie samochód jest zatankowany po...
no właśnie ja też nie widzę u mnie pokazuje na euroscan bo ten się łączy tylko świece żarowe bo są walnięnte ale niema to nic do rzeczy i właśnie ten błąd jako nieznany i numer 5123 na cdif2 jest to samo nie wiem czy czasem nie jest to błąd pompy tam jest bosch i różnie może to być auto czasem tydzień jeździ i jest ok a czasem parę razy na dzień wchodzi...
Jeśli nie wypiąłeś WSP, to emulator się nie uszkodził. Te samochody, najczęściej, w czasie jazdy gasną z powodu spadku ciśnienia paliwa. Pierwsza sprawa to zawór regulacji ciśnienia na listwie CR (tam z tyłu). Następny etap to wtryski. Wymontuj przelewki i załóż na wtryski przezroczysty przewód paliwowy (ok. 10cm i z taką średnicą, żeby się trzymał...
Diagnozowałem kts200 nie zgłasza żadnego błędu oprócz świecy żarowej tzn.trzecia spalona.Mam jedną turbinę,wężyki przy sterowaniu są szczelne,tylko nie jestem pewien czy sam zawór modulujący działa poprawnie.W teście ilościowym wtryskiwaczy pokazało,że nierównomierny wydatek tzn.pierwszy cylinder -0,6 drugi 00 trzeci 00 czwarty 0,7.czy można się sugerować...
zawór sprinter zawór mercedes sprinter zawór pompie sprinter
wymienić gniazdo procesora x18xe schemat kondensator mniejszy zasilacz
sterownik zaworu proporcjonalnego sterownik zaworu mieszajacego
Problem z piłą Tajga - gaśnie po dodaniu gazu Moment dokręcania pompy wody w MAN TGS 18.400