mieszanka jest zbyt uboga.odkrec srube na przewodzie troche i wtedy reguluj obroty zwiekszajac cisnienie na parowniku albo zwiekszajac obroty ta druga sruba na parowniku(mosiezna).z tym ze jezeli auto nadal nie bedzie szlo trzeba zwiekszac stopniowo dawke gazu na przewodzie a zmniejszajac proporcjonalnie cisnienie na parowniku
co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
Trzeba wzbogacic mieszanke wolnych obrotow sruba na parowniku(odkrecic).
Witam. Posiadam Poloneza 1,6 Gli z instalacja LPG sterowana centralka Bedini. Niedawno wymienilem parownik bo stary juz ledwo ciagnal. Po wymianie parownika trzeba by bylo wyregulowac instalacje jednak jest z tym problem. Gazownicy u ktorych bylem rozkladaja rece bo nie znaja sie na Bedini. Chcialbym sie dowiedziec do regulacji czego sluzy sruba na...
Tak może to być właśnie ta przyczyna w okresie zimowym są dodawane dodatki do gazu i jest zwiekszone olejenie parownika troche moze pomóc odkrecenie po nagrzaniu parownika dolnej śruby zleci wtedy olej na chwile pomoże ale nie wolno tego lekcewarzyć Dodano po 5 Sruba znajduje sie na samym dole parownika najcześciej jest to plastykowa.Co do uszczelek...
pisałem sruba jest do krecenia 10 pełnych obrotów sie wykreca jak jest na max przykrecona Kolego jak chcesz wyregulowac gaz kiedy nie potrafisz odpowiedziec na proste pytanie. Na kazdym parowniku jest sruba. Ja sie pytam czy na wezu ktorym leci gaz od parownika do miksera masz: srube - http://www.drypa.pl/produkt20_REGULATORY...
Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
Sory, że włażę z butami w nie swój dział, ale swoją pojemność to ten silnik ma... ogólna zasada, to taka, że silnik ma palić ok 20% więcej lpg niż benzyny - żeby nie skracać żywotności silnika. To nie Tico, że może przejechać 100 km na 5 litrach gazu... silnik 2 razy większy masz ;p
Słuchaj kochany a filtr powietrza to masz czysty, sprawdź równiez czy nieciągnie ci lewego powietrza przy wtrysku, parowniku, a jeśli nic to ci nieda zdejmij klemę minusową z akumulatora na ok 50 sek w tedy zresetujesz komputer, raczej śrubą w parowniku niekręć, ale śruba do zwiększenia dawki gazu jest napewno, dobrze poszukaj, ona kręci się palcami....
ta sruba regulujesz napiecie membramy wewnatrz parownika czy nie da sie regulowac nia czy poprostu nie wiesz jak ustawic prawidlowo
mam golfa II 1,8 gaźnik z parownikiem BRC tecno i podobne problemy : -zimny silnik = brak wolnych obrotow( i nie da sie tego wyregulowac mosiezna srubka sruba na wezu od parownika do miksera po wkreceniu zwiekszy troche obroty ale na czyms musze jezdzic:-) ) cieply silnik = stale obroty w okolicach 1000 nie pamietam juz dokladnie ale wydaje mi sie ze...
trudno trafić na dobrego gaziarza.w mojej cenie masz zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na parowniku,śruba regulacyjna na srodku parownika -10-ka.Przy zbyt wysokim ciśnieniu gazu nie dobieta odpowiedniej lości powietrza i stąd te kłopoty.Polecam lekturę www.automotoserwis.com.pl www.hydrogeit.de/autogas
sonda lambda to wieczny blad Opli i pochodnych, wogole niema sie co tym przejmowac, wywalasz silniczek krokowy na wezu, zakladasz zwykla srube i regulujesz, dajesz gazu 3/4 i zakręcasz aż zacznie zwalniać, jak zwalnia odkręcasz 1 obrót i mniejwięcej jest dobrze, ewentualnie jadąc na trasie możesz się co raz zatrzymać i jak idzie dobrze to troszkę przykręcać...
Ale co ma okopcona rura z sadza do gazu???????Moze o czyms nie wiem,ale przy pb wystepuje taki efekt przy bogatej mieszance,ale na lpg...nie sadze.Jezeli masz dwie srubki na parowniku to na forum jest opisane jak wyregulowac cisnienie w parowniku.Dopiero po tej czynnosci kalibrujesz autronica.Jezeli masz jedna srube na parowniku to nic nia nie krecisz...
tzn kiedys był krokowiec i został wymieniony na srube. no ale jesli nie moge wyregulowac ale np przelaczanie sie na gaz pod wplywem temperatury moge sobie ustawic w sterowniku itd? albo ustawic odpowiednia mieszanke gazu na parowniku krecac sruba i spogladajac jaka jest mieszanka?
Odkręć śruby mocujące parownik i delikatnie odegnij cała płytę w swoją stronę ciągnąc od dołu i przytrzymując miejsce gdzie rurki wchodzą do parownika. Napisałeś, ze wypadła śrubka - najprawdopodobniej od mocowania kapilary termostatu - żeby pracował musi mieć dobry kontakt z płytą. Jeśli mocowanie jest ok - wymień termostat.
Ja doszedlem do wniosku ze odpalanie zalezy od ustawienia mieszanki gazu trzeba odpowiednio ustawic doplyw powietrza czyli sklad mieszanki (jest sruba tuz przy parowniku) tez doszedlem do wniosku ze gaz nie wszedzie jest jednakowy jesli tankuje na jednej stacji i zatankuje na drugiej musze przeregulowac skled bo albo pali i gasnie albo jest mulowaty...
na dole tego reduktora jest mosiezna sruba, odkrecisz ja najprawdopodobniej kombinerkami
Tylko jedno uscisle,ze klikniecie to nie jest z krokowca tylko z zaworu,a wlasciwie z jego elektromagnesu.A ile masz srub na zewnatrz parownika,jedna czy dwie?
Jak używasz tps to wyreguluj od nowa instalację i ustaw sruba wolnych obrotów by było dobrze. Jak to regulujesz?
Między kolankami wodnymi reduktora parownika jest plastikowa śruba na klucz 10 do usuwania mazi olejowej.
dotyczy postu MICHAŁ RYBKA- jest napisane nie zrozumiale dla mnie chodzi o śrubę na parowniku Pan miał chyba na myśli tą plastikową z boku a przecież parownik ma dwie śruby , druga to mosiężna wkręcona pionowo//na ile milimetrów ją wykręcić lub wkręcić? Dodano po 2 uprzejmie proszę o rysunek prawidłowej regulacji parownika LOVATO , żebym zwymiarował...
Benzyne musze dolewac raz na dwa tankowania gazu. Spalanie w trasie na 80km dwie kreski na liczniku pb95. Na 340km 10l benzyzy i 2x 26l gazu. Jak sprawdzic napięcie na tym wtrysku ten blad 0200?? To jest pod oslona monowtrysku? Jak odkrece to sie nic pod spodem nie uszkodzi? Jezeli chodzi o mieszanke, to rozumiem ze masz na musli wężyk od parownika...
Z tego co ja wiem czułości nie dotykać, regulować bieg jałowy czarną śrubą a pod obciążeniem silnik krokowy albo śruba na wężu
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Witam wszystkich mam taki problem potrzebuje zeby mi ktos napisał jak mam centralke zaprogramowac .Centralka jest Autronik AL-700 parownik BRC która sruba sie reguluje ta wystajaca czy na inbus?Najbardziej mi zalezy na centralce jakie wartosci wprowadzic w programie AMON 1.6pl.Bardzo bym prosił o szybka odpowiedz i z góry dziekuje
sruba na werzu sluzy do ilosci gazu "oddawanego" przez parownik , bardziej wkrecona mniej pali i mniejsza moc, wtkrecona wiecej pali i wieksza moc.jesli masz sonde to najlepiej zalozyc sterownik ktory reguluje skladem mieszanki i bedzie najbardziej optymalnie. wkrec ta srube na wezu do oporu i wykrec 3-4 obroty i zobacz jak bedzie ta na parowniku to...
Dziś troszkę pokombinowałem i przykręciłem dużą śrubę na parowniku jakieś 3/4 obrót. Pomogło bo już nie falują obroty ale trochę jakby maszyna minimalnie poszarpywała czasami podczas przyspieszania czego wcześniej nie było. Alle jeśli zaczynam odkręcać po trochę śrubę parownika to falowanie powraca :idea:
Samochód naprawiony... gaziarze niestety niezbyt wiedzili o co chodzi wiec zaczalem grzebac... nie znam sie na instalacjach gazowych... ale wyczailem, ze przy parowniku jest takie urzadzonko do ktorego masa dochodzila z karoseri przez parownik przykrecony na srubie, sruba zasniedziala i zaczelo sie chrzanic... dorobilem kabelek od masy akumulatora do...
Teges teoria opanowana super! Tylko jedno pytanie, czy rafallogi ma instalacje II, czy I generacji??. Bo jak I to sonda lambda do nieczego sie nie przydaje. Rozroznic mozesz to po tym, czy na przewodzie gazowym od reduktora/parownika jest sruba (I generacja), czy silnik krokowy, do ktorego idzie okolo 4 - 5 kabelkow (II generacja). Jezeli II generaja...
Nie musisz. Spuszczaj na rozgrzanym silniku(oczywiście zgaszonym). Pewnie wiesz, ale to jest ta śruba położona najniżej na parowniku. Polecam zajrzeć także do filtra gazu(musisz zakręcić butlę).
Moim zdaniem dostaje za malo gazu i sie dlawi na wezu doprowadzajacym gaz do mixera powinienes miec srube regulujaca sprobuj ja wykrecic o 2-3 obroty jesli to nie pomoze na parowniku tez powinna znajdowac sie sruba regulacyjna sprawdzales filtr od gazu ??? powodzenia
Te dwie "śrubki" o których mówisz są własnie do regulacji ilości gazu radzę spróbować z tą ze sprężynką wyregulować tylko stopniowo - cwierć obrotu zgodnie z ruchem wskaz zegara i wyjechać na próbę jeżeli auto nie straciło na mocy można jeszcze dokręcic ćwierć obrotu. Z drugą śrubą przy parowniku narazie nic nieruszaj jak nie uda się wyregulować tą...
AL 700 to jeden z lepszych sterowników to ze jest uwalony to ostatecznisc .uwazam ze twoj problem tkwi w składzie mieszanki a do jej ustawienia jest potrzebny komp interfejs i program .jesli nie masz to jest troche gorzej bo nie zobaczysz składu moze byc za ubogi ale moze byc za bogaty .na reduktoeze (parowniku ) jest sruba do regulacji składu mieszanki...
Kręcąc śrubą na redukorze ustawisz tylko wolne obroty a resztę zrobisz programem ale musisz wprowadzić silnik na 3000 obr. i tak ustawić położenie atuatora gazowego aby wskazania lambdy były 1-5v.Niestety musisz sam dojść jak to zrobić bo tutaj będzie trudno.Istota sprawy polega na takim ustawieniu połozenia silnika krokowego (poprzez program z laptopa)aby...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Proponuję zmienić ustawienia "próg zmiany mieszanki" z 0,391(mieszanka uboga) na conajmniej 0,45. Pozatym zmieniłbym "rodzaj TPS" na malejący. Jeżeli teraz przy przełączeniu na gaz wyczuwalne jest szarpnięcie to powinno zniknąć, bo przełączenie na gaz bedzie przy zmniejszających się obrotach (praktycznie zawsze przy zmianie biegu). Przy regulacji należy...
Witam wszystkich Temat ten byl juz poruszany wiele razy, dokladnie to chodzi glownie o wolne obroty silnika i brak mocy. Na benzynie auto chodzi "dobrze" to znaczy ma moc i pracuje w miare rowno. Na gazie auto chodzi bardzo nie rowno, raz ma moc raz nie. Gaz jest na parowniku z dwoma wezami od gazu grubymi, sterownik landi renzo. Dla przypomnienia silnik...
Pojade. Wystarczy ze pożegnam się ze sterowaniem krokowca czyli go odlacze i już po drobnym doregulowaniu sruba i ew parownikiem dojade wszędzie . ! Niekoniecznie to oznacza ze spalanie nie pojdzie trochę w gore .Zależy jak kto rozumie regulacje. Natomiast bez sruby takiego nr nie zrobisz lub zajmie ci do cholery czasu zanim znajdziesz jakies ustawienie...
w sumie tego to niewiem ale wydaje mi sie ze to jakas zwykla instalacja. z parownika idzie waz ze sruba w srodku do mixera. a jesli chodzi o instalacje elektryczna to byla prosta trzeba bylo podlaczyc mase dwa kabelki do silniczka krokowego i jeden ajkis tam kolo cewek WN i to bylo wsyztsko wiec sadze ze to jakas zwykla instalacja.....no a na parowniku...
Przy dokręcaniu czujnik temperatury od sterownika LPG w miejscu jednej ze śrub parownika Lovato ( od strony śruby montażowej) po prostu się ukręcił i kawałek został w środku i moje pytanie czy można by było zamiast czujnika zastosować rezystor żeby np cały czas było 90 stopni i czy temperatura bierze udział w sterowaniu ilością gazu dodam że sterownik...
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
Witajcie, Sruba na przewodzie z gazem skrecona az silnik zaczynal czkac a potem odrecona o okolo 3/4 obrotu. Przy takim ustawieniu nie strzela. Niestety czasami gasnie po odpuszczeniu obrotow. Wieksze odkrecenie sruby nic nie pomoglo. Na parowniku sruba od regulacji cisnienia wkrecona ma max a druga, od regulacji obrotow ustawiona na okolo 800. Musze...
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
Lovato to firma i całkiem dobra jak na włoskiego gazownika:D wprowadz samochód na wysokie obroty około 3500, najlepiej reką na przepustnicy a nie pedałem. Nastepnie druga ręka zakręcaj tą śrubą registra aż obroty zaczną spadać, potem cofnij zakrecaną sruba o tyle aż obroty bedą wyższe i płynne, musisz to tak wyśrodkować. Na początek wystarczy, jeśli...
jak ci będzie falował podkręć trochę śrubę od czułości w parowniku lub wkręć tą od niskich obrotów.Wydaje mi sie że masz zbyt bogatą mieszankę na gorącym silniku i sterownik ma problem z wyregulowaniem prędkości obrotowej.
Sama wymiana filtrów to raczej tylko zbieg okoliczności z tą usterką. Chyba, że regulowaliście np. śrubę na parowniku.
Na początek jeszcze raz autokalibracja. Potem dostrojenie składu na wolnych. To może być długa zabawa. Można też regulować ten reduktor małą mosiężną śrubką obok krućca wody - dawka minimalna, mało kto zwraca na to uwagę a jest taka możliwość regulacji dawki min. najpier autokalibracja a dopiero pozniej regulacja parownika?? ta mala mosiezna srubka...
DAJ MU JEŚĆ tzn odkręć plastikowà śrubę na parowniku i, jeśli jest, śrubę/register na wężu do miksera, potem grzeb w ustawieniach.
nie wiem sam 2 znajomych ma II gen i sa zadowoleni, malo im pali i ladnie chodzi.. sama sruba to tez nie ustawi jest jeszcze parownik i raczej odrzucam to ze to kwestia ustawienia bo ustawialo mi juz 2 gazownikow plus trzeci na analizatorze i ja sam probowalem i nic. a sonde bym wymienil bo pewnie jest juz do niczego i moze to cos zmieni w dzialaniu...
Dzis bylem u gazownika podpiol sie kompem i regulowal gaz krecac ta czarna sruba . Stwierdzil ze jak dalej bedzie sie to dzialo nalezy wymienic parownik koszt 380zl z robocizna wycenil a regulacja kosztowala mnie 40zl
na reduktorze masz 2 śrruby regulacyjne: górna służy do regulacji stałej dawki gazu a dolna do dawki gazu na wolnych obrotach. Poza tym jeżeli twój wóz (napisz co to za wóz) ma sondę lambda to powinieneś mieć komputer sterujący dawką gazu za pomocą silnika krokowego znajdującego się na rurze łączącej reduktor z mikserem. Jeżeli nie ma tam silnika krokowego...
PunisherX A jaka miales roznice w spalaniu na (silniczku krokowym ze sruba) a na samej srubie?
Jeśli na zimnym silniku jest ok to znaczy że gas do parownika dochodzi prawidłowo bo te elementy przed parownikiem się nie nagrzewają. Problem będzie po stronie parownika możesz spróbować spuścić osad(olej) z parownika na zagrzanym i zgaszonym silniku śrubą w dolnej części parownika, bo olej ten jak się zagrzeje od przepływającego płyny przez parownik...
może masz sztywną membranę w parowniku lub uszkodzona śrubę od regulacji w parowniku (ukręcona mosiężna śruba zakończona szpicem)
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Faktycznie elektryk, pomylilem Cie z kims innym o podobnym nicku. Do elektroniki od wtrysku paliwa nie mam zamiaru sie mieszac, potrzebuje jedynie testera do niej. Naotmiast jezeli chodzi o gaz, to wlasnie przy niej nie ma zadnej elektroniki. Jest to najprostsza instalacja tzw. I generacji, czyli parownik, mikser i sruba na dolocie. I wlasnie zawiast...
Co to masz za instalke?Z krokowcem czy sruba?jak masz srube to sam sobie wyregulujesz bez niczego.Wiadome dlaczego miales problem z tym odpalaniem w innym temacie.
zagazowaliście ją odpalając na gazie dlatego na niczym też nie odpaliła i z plaka, normalna sprawa, po przełączeniu na zero trzeba z gazem w podłodze pojudłać z 10sek aż wyjudła ten gaz zalegający w kolektorze ssącym i parowniku, jak zaczyna załapywać wtedy w trakcie judłania włączyć gaz (cały czas z gazem w podłodze) jak zacznie silnik się wkręcać...
Witam Jeśli dobrze zregenerowałeś reduktor to jest szansa. Oczywiście 1 generacje powinno sie regulować przy użyciu analizatora spalin, ale wstępną regulacje można przeprowadzić samemu. Trzymając wysokie obroty (ok 3000) regulujesz króćcem (śruba na wężu) obroty na słuch by były jak najwyższe nie przesadzając w żadną stronę. Tak samo na wolnych obrotach...
Powiedz mi do cholory co za różnica jaka instalacja, pytanie było o śrubę na parowniku...
Nie zgodziłbym się z powyższym. Tak jest przy parownikach z układem podciśnieniowym lub elektrozaworem sterującym ciśnieniem w parowniku. W innych parownikach ważne jest ustawienie właściwego ciśnienia pracy (najczęsciej śruba na impus). Sruba do wolnych obrotów tylko daje pewną dawkę gazu poza membranami aby nam nie gasł w czasie hamowania lub zakrętu...
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Witam. Poszukuję wszelkich info na temat w/w instalacji.Nie mam już siły do gazowników i ich regulacji.Problem tkwi w zużyciu gazu .Autko to Honda Civic 1.4 16v. Wygląda to tak że śruba mieszanki na parowniku jest wkręcona do oporu (czyli mieszanka najuboższa) ,sruba na registrze dokręcona na tyle żeby auto chciało jechać (ale powyżej 6tyś.obr. już...
witam chcialem zapytac jaki parownik zakupic pod blosa do silnika vw golf 2 1,8 KE jetronic 90 koni , silnik wczesniej pracowal na instalacji BRC a parownik to BRC AT 90E . Zakupilem blosa i membrany nowe- po zlozeniu do kupy calosci silnik nie chce chodzic na lpg ( blosa jeszcze nie zakladalem ) parownik mimo wkreconych srub napiecia i skladu mieszanki...
Witam również. czarna rzeczywiście do regulacji staopnia bezwładności membramy . mosiężna stała dawka gazu pomijajaca sterownie przez membrame najlepiej 1-1,5 obrotu odkrecić i powinno byc dobrze.
Ale nie za parownikiem, wystarczy odsunąć tunel powietrzny od obudowy parownika i śruby są dostępne bo mieszalnik jest centralnie na ścianie grodziowej a parownik z prawej strony
Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym którego kolega sprzedaje nowe parowniki podobno nowe parowniki mają wkręconą na max śrubę na imbus czy to prawda ????????
Mam przestawiony zapłon w passacie 1.8 93r. silnik ABS (na 8 stopni). Dotychczas zapłon był ustawiony na 13 stopni. Mam instalację LOVATO z kompem Autronic AL-700. Czy muszę komputerowo wyregulować, czy wystarczy śrubą na parowniku (tą od obrotów)???? W tej chwili mam zbyt dużą dawkę gazu i silnik gaśnie w momencie dodawania gazu. Po przykręceniu śruby...
Muszę sprawdzić, jakie mam dysze. To będą te przy listwach gazowych, na które nachodzą wężyki, czy te wkręcone w kolektor? Ciśnienie reguluje się śrubą na parowniku? A jeżeli podniosę mnożnik i mapy się pokryją, to skąd będę wiedział, czy dysze są za małe?
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Kolego po 1 to skoro masz instalacje STAG 2, to kup sobie zwykłą śrubę na wąż gazowy (register lpg) kosztuje kilka zł i zamontuj zamiast silniczka krokowego na wężu LPG idącym do kolektora ssącego, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy na samym lpg będzie pracował prawidłowo, a POWINIEN, jeśli tylko aparat zapłonowy jest sprawny i oczywiście ustawiony...
Skoro nie działa prawidłowo sonda to jest problem z ustawieniem składu mieszanki na wolnych obrotach i może dlatego gaśnie. Można spróbować śrubą przy parowniku.
Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji. Tam musisz wyregulować.
prosty sposob -wykrec jedna srube ta na srubowkret krzyzakowy i tam bezposrednio wkrec czujnik ,srube wybierz od strony wodnej na reduktorze i jak najblirzej krućca zasilajacego i bedzie git ---chyba ze monter skrocił gwint na czujniku wtedy trzeba wymienic czujniczek ,mam ich chyba ze 100 ,,jesli nie rozumiesz gdzie to najlepszym miejscem bedzie sruba...
zostaje cewka wysokiego napięcia. Jedna śruba na parowniku do wolnych obrotów a regulacja wysokich na wężu do miksera. Jest albo register albo aktuator.
Wkręć gwintownik lub śrubę i szczypcami ciągnij.
A tak wogole pojechales na regulacje ??? moze powiesz co to za polonez jaki silnik ?? gaznik ? wtrysk ??? jaka instalacja ??? jakie sterowanie atutator czy sruba?? (tzn. instalacja z komputerem czy nie) Pozdrawiam Nikos Wariat
... przykręciłem śrubę na parowniku i wykonałem autokalibrację Rozumiem, że teraz mam powymieniać te 4 końcówki z listwy na które wężyki ponaciągane ...
Jak czuć gaz to koniecznie trzeba przeprowadzić regulację u mnie to zawsze działa. Miałem taki przypadek, że diagnosta na przeglądzie przykręcił mi śrubę na parowniku tak że po wyjeździe ze stacji samochód się dusił z braku gazu. Wystarczyło odkręcić o pół obrotu i wszystko wróciło do normy.
Generalnie gdy nie da sie wyregulowac wolnych obr to parownik ma dosc- membrany sztywne i nie trzyma skladu mieszanki na wolnych obr.Predkosc maksymalna to nie problem nawet przy zuzytym parowniku. Nie jest ona zalezna od stanu mebran, tylko od dawki gazu regulowanej sruba/ aktuatorem na wezu do miksera. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi...
Pamiętaj, że ustawienie śruby w parowniku wpływa na ustawienie śruby na wężu i odwrotnie, więc regulować trzeba całość. Dodano po 6 Idealnie nie będzie. Jak wyregulujesz w słoneczny dzień na bogato to w chłodny może być ubogo. Dopiero II gen. to kompensuje.
Do czego służy pokrętło przy parowniku?? Taką gaźnikową instalację reguluje się dwiema śrubami : ta na parowniku - obroty jałowe, ta na wężu z parownika do miksera - "przygazowany" do ok. 4-5 tys. obr. silnik nie powinien się dławić. Jedna regulacja od drugiej jest zależna. Jeśli dotykałeś tylko śruby na parowniku - nie musisz się bać nią kręcić -...
ja w W124 mam zwykłą instalacje I generacji regulowaną śrubą, parownik tomasetto do 200 kM, nie mam stop ke-jet tylko odcięcie pompki, zwykły mieszalnik tzw palnik (strata mocy :/ ) i mi to śmiga rewelacyjnie, nie strzela, chodzi równo, jestem zadowolony, spalanie w mieście ok 14-15 l gazu....silnik 3.0 na automacie ale oczywiście mi tez wszyscy odradzali,...
Nawet gdy maksymalnie dokręciłeś śrubę TZR, to nadal temperatura za parownikiem była wyższa niż za regeneracyjnym? Dół sprężarki był zimny?
Nie pisałem o śrubach na parowniku, tylko przy przepustnicy. Mimo to oczywiście, że warto oczyścić parownik, no i czasem zmienić filterki powietrza i lpg. Pozdrowienia.
Podobna sytacja ma miejce, gdy parownik siada. Po dłuższej jeździe z tym defektem może dojśc do tego, iż auto będzie gasło na wolnych obrotach. Falujące obroty idzie troszku uspokoic regulując je śruba na parowniku. Artur_krakow(at), prawdopodobnie koledze chodziło właśnie o parownik, faktycznie wymiana nie należy do tanich ! :(
Ostatnio testowałem zużycie gazu.Stwierdziłem,że kiedy śruba w parowniku jest wkręcona na więcej obrotów(ok.18 ) to auto mniej pali(10litrów).A kiedy ja wykręcam (na ok.13obrotów) to pali więcej(ok.14litrów).Według logiki to moim zdaniem powinno być odwrotnie,ale widocznie mam jeszcze wiele braków.
Nie obawiaj się wykręcić troszkę tej śruby na parowniku chociażby dla testu. Ale pewnie potrzeba regeneracji reduktora lub nowego, zwłaszcza jeśli już ma sporo nalatane, powiedzmy powyżej 80-100 tys. km.
Cześć, mam problem z wolnymi obrotami na gazie w UNO. Problem wygląda tak: ustawiam sobie śrubą na parowniku wolne obroty, auto chodzi na gazie lepiej niż na benzynie, na luzie pracuje równo, normalnie ideał. Wszystko do czasu, wystarczy że silnik ostygnie i po uruchomieniu, nawet gdy silnik ponownie zostanie rozgrzany, nie trzyma wolnych obrotów na...
Może należałoby zwiększyć czułość parownika ( taka śruba na imbus ). Wtedy wydatek parownika będzie większy i mieszanka paliwowo-powietrzna będzie miała prawidłowy skład, a nie będziesz zwężką ograniczał mocy silnika.
Wygląda że instalacja jest ustawiona na minimum zużycia. Niestety szanowny panie kolego jak się ma 2.0 pod maską to trzeba się liczyć z kosztami, a jak to jeszcze może kombi to w ogóle, masa przyspieszana, hamowana. Cudów nie ma. Jak się ma instalację parownikową bez regulacji składu sondą lambda to można wybrać albo dynamikę albo oszczędność albo trochę...
Słyszałem jeszcze kiedyś, ze najpierw powinno sie dostosowac mikser do parownika, ustawiając na sztywno na 100kroków i regulujac srubą na parowniku aby mieszanka na monitorze była optymalna. Wracając do tych ustawien to min na 45 a max145, a jak ustawic czas wzbogacania i skok, tak orietacyjnie.
chyba błędnie regulowałem gaz bo mam silnik krokowy z śrubą i na tym regulowałem, jutro spróbuje podłączyć tester i będę regulował śrubą na parowniku od czułości membrany. Tylko po co ta śruba jeżeli jest krokowy, przecież to krokowiec ustala ile ma dać gazu? I czy TPS musi być podłączony?
W takim wypadku sprawdzić filtry gazu i spuścić mazut z parownika. Czasem jedno tankowanie na trefnej stacji potrafi zasyfić filtry i parownik. Mazut spuszczamy odkręcając dolną śrubę spustową w parowniku przy zorgrzanym silniku/parowniku. Czy przypadkiem nie miałeś strzałów gazu ??
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
Mam inny parownik (BRC), więc może tutaj być coś inaczej, ale: -śruba na wężu służy do ustawiania ilości gazu przy wysokich obrotach - po prostu ogranicza ilość gazu idącą z parownika do miksera -to że elektrozawór robi "kłap-kłap" po podłączeniu napięcia, to jak najbardziej prawidłowy objaw :) -ja mam na parowniku 2 śruby - jedna to zaworek do spuszczania...
Witam ponownie. , przyśpiesza z częstotliwością 1 Hz, tj. przy wciśniętym pedale przyśpieszenia sekunde się zrywa do jazdy i sekunde odpoczywa, tak wolnym skokiem. Zamało coś wyregulowałem czy co??? Hm sprobuj wyregulowac wg opisu na stroni LECHO, podlacz miernik do sondy (chyba czarny na zlaczy TSL'a, zewrzyj kable ktore tam opisuja i ustaw register(sruba...
sruba nakretka czujniki parowniku membrany parowniku
wpisany tekst komórek toyota avensis odpalać płyta indukcja electrolux
polerowanie plexi polerowanie plexi
Przewód masowy w Nissan Qashqai 2.0 2007 - lokalizacja i podłączenie Niebezpieczeństwa podłączenia przewodu plusowego do cewki rozrusznika w Nissan Qashqai 2.0 2007