Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
To nie ten czujnik wymienił, ssanie odpowiada za temp silnika, a ten czujnik jest tam gdzie opisałem.
Czujnik czyta z koła zamachowego i masz go w bloku silnika po stronie rozrusznika. Ssanie idzie z pompy wtryskowej , na zaworek w głowicy i do Vacuum pompy. Wiązkę najwygodniej przełożyć w całości. Piny pasują zamiennie do jednej i drugiej wtyczki. Ja po prostu rozpinam wtyczki i składam od nowa do właściwego sterownika. Gdyby był bez turbo, wystarczyła...
Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się...
Kolego-za zwiększenie dawki rozruchowej i pożadnia jałowego bezapelacyjnie odpowiada czujnik tem. cieczy chłodzącej i jest on ulokowany w plastikowej rurze przyśrubowanej do głowicy silnika.
Jeżeli kopci na biało to znaczy że wybrali Papieża,jak na czarno to znaczy że jeszcze nie :) A tak poważnie-biały dym to skraplająca się para wodna w tłumikach,więc raczej normalne. Może raczej sprawdzić na oscyloskpie jak tam z układem zapłonowym? Cewkę,palec rozdzielacza podmienialeś?
Skoro w korpusie przepustnicy jest wtryskiwacz to jest to wtrysk jednopunktowy, a nie żaden gaźnik. Nie ma też mechanicznego ssania. Sprawdź czujnik temperatury.
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Od ssania jest niebieski czujnik. Sprawdź silnik krokowy.
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Witam. Nie działa ci automatyczne ssanie. Czujnik temperatury sprawny?
Oddaj do serwisu.
Zgodzę się z Tobą może to być ssanie, tylko teraz jakie czujniki składają się na prawidłowa prace ssania :?: Na pewno czujnik temp. cieczy/silnika. Wymieniłem na nowy niestety nie pomogło. Może ktoś podpowie jakie czujniki jeszcze należało by sprawdzić :?:
Witajcie, co jest w silniku AGN odpowiedzialne za włączanie i wyłączanie ssania? U mnie nawet jeśli jest +25 i auto postoi to po odpaleniu przez ok 3 min mam ssanie. Czujniki pokazują prawidłową temperaturę w vagu.
Radze nie odłączać wtyczki od ECU na podłączonym akumulatorze bo może spowodować to jego uszkodzenie. Nie ma w tym silniku czujnika ssania. Niebieski czujnik podaje informację do ECU o temperaturze silnika. W tym aucie jest możliwość diagnostyki poprzez kody błyskowe - do tego służą kostki pod mieszkiem lewarka zmiany biegów lub żółta wtyczka obok cewki...
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
W częściach zamiennych widnieje to cudo jako czujnik ssania, wspomaga rozruch zimnego silnika
Chodzi mi o to, że komputer odczyta z czujnika położenia walu korb. że tłok ma wykonać ssanie a nie prace. Nie musi tego "wiedzieć". Chyba że dla potrzeby sekwencyjnej pracy wtryskiwaczy, to ma wtedy dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu. Jest też inna metoda ale nie wiem czy akurat to Cie interesuje.
Wygląda na to, że nie załącza się ssanie. Sprawdź czujnik temperatury.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Wiem ze ma ale moze nawalil jakis czujnik i nie ma.Za ssanie odpowiada czujnik temp.cieczy chlodzacej.
Witam wszystki mam wielki problem i nie i nie wiem jak sobie dać rade. Kupiłem niedano punciaka i po kupnie zaraz wymieniłem rozrząd olej filtry sonde. Po wyjeździe od mechanika samochod zaczął mi przerywać. Zauważyłem że dzieje sie to tylko wtedy kiedy silnik jest zimny, jak nabierze temp chodzi idealnie. Moim zdaniem jest to brak ssania powiedzcie...
Na przykładzie Airpola : 3000rbh lub raz w roku = olej, filtr ssania, filtr oleju, co drugi serwis (6/9/12 itd. ) lub 2 lata komplet i dodatkowo separator. Jeżeli pracuje w dużym zapyleniu lub kurzu a nie ma czujnika na filtrze ssania, wymiana co pół roku.
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
Odnośnie błędów to nie ma żadnych prócz tego z 4 cylindrem sprawdzałem kompresje na 4 i 2 cylindrze jest po 14, odnośnie wiązki cewek hmm czy mogla by mieć wpływ ? za pierwszym razem nie działąć a za każdym nastepnym tak ? Wydaje sie że silnik mechanicznie jest sprawny bo chodzi równiutko i ma dużą moc tylko to odpalanie na zimnym hm a może być tak...
Tak, za ssanie odpowiedzialny jest czujnik temperatury. A jak tam akumulator, teraz zimno wiec też może być przyczyną. Powinieneś mierzyć rezystancję tego czujnika.
Na wszelki wypadek wymieniliśmy też czujnik temperatury odpowiadający za ssanie. Nie tylko za ssanie, bo to czujnik temperatury sterownika, który odpowiedzialny jest za ten błąd. Dlatego na początku napisałem, że to nie ten wymieniasz. Al Ty zamiast pogrzebać po maską, wertowałeś jakieś fora.
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
Kiedyś miałem podobny problem w astrze 1 z silnikiem 1.6 16V ECOTEC. Wymieniłem czujnik temperatury silnika, który był odpowiedzialny za tzw. ssanie. Czujnik ten był padnięty i jak auto było zimne to było ok ale jak się nagrzał to chodził jak na ssaniu-za dużo paliwa, za mało powietrza. Przebierał, trząsł się. Ogólnie tragedia. Wymieniłem ten czujnik...
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Następuje tak zwany przysiad napięcia podawanego z agregatu, spowodowane jest to prądami rozruchowymi silników, piszesz ze są to wentylatory, a więc podczas rozruchu wentylatory zaczynają tłoczyć powietrze, co przyczynia się do zwiększonego poboru prądu. Jeżeli jest to możliwe uruchamiać silniki pojedynczo /moc agregatu 40 kW powinna być wystarczająca...
Sprawdzę jeszcze raz. Od instalacji odpiąłem automatyczne ssanie i czujnik oleju bo nie mam dozownika. Myślałem że to może być przyczyną więc podpiąłem wszystko i nadal nic :(
Ssanie sie zacielo ? Czujnik temperatury?
Odłącz wtyczkę czujnika na zimnym silniku i zobacz czy pojawi się "ssanie". Jeżeli tak to czujnik do wymiany.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
po co zajmować się sondą ,działa dopiero od 68st i ma oszczędzać katalizator, mnie interesuje tz ssanie i czujnik temp który za to odpowiada.
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
Wymień czujnik,bo chodzi na ssaniu,ale przecież przed chwilą pisałeś,że niema iskry.
Mam pytanie czy w skodzie felici 1.3MPI jest jakiś czujnik ssania bo nie włacza mi sie ssanie na zimnym silniku!! Myślałem że to wina przepustnicy ale wymieniłem i jest to samo?? A jeżeli jest to gdzie się znajduje??
Witam jestem posiadaczem Cinquecenta 900 na wtrysku od niedawna w aucie padlo ssanie , po prostu go nie spuszcza gdy silnik juz sie rozgrzeje czego efektem jak wiadomo jest duze spalanie i mam pytanie ktory czujnik jest odpowiedzialny za podanie sygnalu do kompa??? czy jest do 2-pinowy czujnik temperatury termostatu czy moze czujnik temperatury powietrza...
Witam Jeśli chodzi o ssanie sprawdz czujnik temperatury który podaje sygnał do sterownika Gdy sprawny sprawdz w pierwszej kolejności stan przewodów podciśnieniowych Pozdrawiam
Więc czujnik na termostacie podaje również sygnał do ecu? A skąd sterowane jest ssanie? Też z czujnika na termostacie?
Sprawdz na zimnym silniku co sie dzieje po zapaleniu i wyjeciu wtyczki z niebieskiego czujnika obroty powinny spasc
Witam. Czy wie ktoś może gdzie znajduje się czujnik ssania w Mazdzie 323?
I jeszcze do rozważenia jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu lub jego przewodów - stałe jakby "ssanie". Na próbę można zewrzeć pinny we wtyczce opornikiem ok. 200Ω÷400Ω.
Tam jest gaźnik Pierburg 2E, ma automatyczne ssanie podgrzewane grzałką elektryczną i cieczą. Jeden czujnik temperatury wyłączał grzałkę ssania (i "jeża" w kolektorze ssącym) powyżej 50°C. Drugi czujnik jest do wskaźnika
Falownik nie ma znaczenia, zależy od budżetu inwestora albo zastanej instalacji, ważne aby miał wbudowany regulator PID. Pytania z czujnikami nie rozumiem, w takiej instalacji wystarczy jeden czujnik mierzący podciśnienie na ssaniu wentylatora.
no ten czujnik musze sprawdzic. Wiem jeszcze ze ssanie nie dziala. Jaka jeszcze moze byc przyczyna niedzialania ssania procz czujnika temperatury?
Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
Hmmm... Tylko jak mam sprawdzić to ssanie? Albo czujniki tempertaury? :/ A propos tego komputera wtrysku. Ten komputer to taka aluminiowa skrzynka z napisem Renix? Znajduje się pod maską przykryta osłoną z plastyku.
Witam Panowie mam problem z moim autem moja laguna kopci na niebiesko i skacze na obrotach jak jest zimny, podejrzewam czujnik który reguluje "ssanie" wkręcany jest w blok w obieg wody, wychodzi z niego linka i przymocowana jest do pompy wtryskowej. Problem polega na tym, że nie wiem jak się on fachowo nazywa i jak się reguluje to. Znalazłem na forum...
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
I sprawa się wyjaśniła Czujnik czarny obsługuje wskażnik temperatury Czujnik niebieski reguluje automatyczne ssanie dizękuje wszystkkim PIOTR
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
A temperaturę pokazuje dobrze?? Ssanie jest uzależnione od temperatury jeśli czujnik jest zwalony to ssanie się nie wyłączy... Pozdrawiam
Sygnał z czujnika temp. powietrza ma znikomy wpływ w benzyniaku. Tak znikomy, że czujnik możesz nawet odpiąć i różnicy nie poczujesz. Tym, którym to pomogło to opcje są dwie: -autosugestia -mieli założony stożek i silnik ssał saunę z komory silnikowej. To częsty błąd.
co znaczy feler ssania jakis czujnik uszkodzony?
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Tja ale za podawanie paliwa w trakcie rozruchu(ssanie) odpowiada właśnie czujnik temperatury.
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
A i jeszcze czujnik ssania, obok czujnika temperatury cieczy chłodzącej- przy kolanku przy termostacie.
Wina czujnika temperatury cieczy , to on daje sygnał do ECU , że silnik jest zimny i ssanie działa na tej zasadzie.
Znalazłem coś takiego jak na zdjęciu. Jak już odpalę auto to chodzi na bardzo niskich obrotach . Ssanie się nie załącza. Jak odepnę ten czujnik ssanie automatycznie się załącza i obroty są http://obrazki.elektroda.pl/6344836700_1... na 1000. Czy ten czujnik mam wymienić?
nie szukaj o ssaniu tylko o czujniku temp
może niedogrzana sonda lambda ( padła grzałka) ale i tak powinie ci wyskoczyć błąd nieprawidłowej mieszanki czy w silniku na zimmnym załancza się ssanie może czujnik temperatury chłdziwa nie rozpoznaje zimnego silnika i źle ustawia mieszanke
Witaj kol. alarmy od 11 do 28 to są sygnały niebezpiecznych trybów pracy krytyczne, w dokumentacji wektora którą przeglądam w formie papierowej brak kodu 21, dobra znalazłem. zapisany ołówkem. i tak 11. niskie ciśnienie oleju ... na razie mało ważny bo silnik nie pracuje. 21. Wysoke ciśnienie ssania. i tu kropka. to jest pewnie to które go trzyma przed...
Powodzenia. https://www.ekaktus.pl/czujnik-automatyc...
U mnie problem z odpalaniem znknął, ale kontrolka diagnostyki silnika daje o sobie znać, wskazując na czujnik kolektora ssania. Czujnik wzmieniony, a błąd nie znika. W środę zostawiam autko mechanikowi i będzie szukał przyczyny...
Ssanie się zamyka, gdyż póżniej (w trakcie jazdy), gdybym włączył ssanie silnik się zadławi a po za tym jest czujnik dżwiękowy gdy ssanie włączone.
Może na ssaniu cały czas chodzi?
Tak, jeżeli jest uszkodzony czujnik i sterownik widzi wyższą temp. to tak się będzie działo że nie będzie ,,ssania" a i instalacja lpg będzię głupiała do podjrzenia parametry rzeczywiste lub ewentualnie pomiar czujnika.
Czujnik MAP SERSOR warto by wyczyścić, kontrola ciśnienia paliwa - pompa może już być na wykończeniu. Przyjrzał bym się automatycznemu ssaniu i podległe mu czujniki.
Witam, od jakiegos czaasu zauwazyłem ze moj fordzik ciezko zapala, sadziłem ze to czujnik temeratury jest powodem problemow wiec wymieniłem go na nowy, zmierzyłem rezystancje stare i nowego i działały podobnie wiec stary był sprawny, po podpiecu pod komputer wyskakuje bład p0122 bład połozenia przepustnicy, po odpieciu czujnika przepustnicy autko ładnie...
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak podłączyć miernik pod czujnik ssania żeby sprawdzić jakie ma napięcie??
Ssanie załącza tylko czujnik temperatury u mnie jest na cztery piny, niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle, a więc jeśli czujnik jest dobry to co może być uszkodzone że niemam ssania poradzcię coś? Bo już nie daje rady.
u mnie wchodzi na ssanie to czujnik powinien być ok na chwilę obecną nie będę nic wymieniać bo nie wiem co by mogło być tym bardziej że nie pali się check, zastosowałem się do wskazówek zakręciłem butle i jeżdżę na samej pb zobaczę jutro i pojutrze czy będzie poprawa jeżeli nie będę czekał na dalsze wskazówki
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
Masz ESI? Dość dobrze opisana procedura sprawdzania wariatora
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Uszkodzony jest odcinek papierowego łącznika między urządzeniem a wyjściem z obudowy,wtedy część powietrza gorącego ucieka bokiem i zawraca na ssanie a tam jest czujnik temperatury i ogranicza moc
W omedze B nie występuje coś takiego jak ssanie.
Przy odpalaniu zimnego silnika nie załącza ssania. Którego czujnika szukać? Z góry dzięki za pomoc.
Słuchaj miałem takiego nissana i to jest tylko gaźnik który ma dysze i zawór biegu jałowego (taka iglica) - dysze się brudzą trzeba czasami wyczyścić i wyregulować iglicą skład mieszanki - jest tam dużo czujników bo jest tam sonda lambda i coś w rodzaju sterownika i jak zawsze "wężowisko" jak w każdym "japońcu" ale to tylko gaźnik!!!!!!!!!!!!!!. Ssanie...
:arrow: krypel2 - mowisz o silniku krokowym z golfa gti czyli z wielopunktowym wtryskiem. Tam rzeczywiscie jest w ksztalcie rurki przymocowany opaskami wo wezy. Co do czujnika to wymienie go dopiero za tydzien (mam zamowiony) poniewaz jutro wyjezdzam nad morze na tydzien. EDIT Dzis wrocilem znad morza. trasa w jedna strone 260 km. Przez całą droge temp...
Czujnik ssania a co to jest może bardziej czujnik ciśnienia ja bym na kolegi miejscu zaczął od sprawdzenia szczelności kolektora ssącego i wszystkich przewodów które mają z nim coś wspólnego
Witam. Mam dwa pytania jak na zdjęciu widać czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury a niebieski od ssania tak? A drugie jaką czujniki powinny mieć rezystancję na zimnym silniku a jaką na rozgrzanym. Z góry dziękuję za pomoc.
Wolę na tłoczeniu. Jak nie będzie wody na ssaniu, to i na tłoczeniu też nie będzie, więc czujnik zadziała, a ssanie lepiej jak ma swobodny przepływ- łatwiej dla pompy.
Jak jest pozatykany dopływ paliwa do filtra to najłatwiej olej zasysa napędem pompy zasilającej. Oringi na wtryskiwaczach i pompach wtryskowych też moga przepuszczać. Za duze ssanie występuje przy niedrożnym dopływie. MR 0310 za mała wartość sygnału czujnika wału korbowego, może się wysunął.
nie z zasilaniem jest wszystko w porządku zastanawiam się nad urządzeniem które jest podłączone do kolektora ssania ( czujnik ciśnienia) nie znam się na tym dokładnie ale czy istnieje możliwość sprawdzenia czy jest dobry. Po odłączeniu czujnika reakcja na odpalanie jest identyczna taki małe urządzonko w sklepie kosztuje 200zł.
Witajcie :) otóż mam taki problem odpalam zimny silnik (wszystko na ssaniu) obroty wchodzą na 1300 po 3s spadają na 800 i taka się trzymają, po chwili rosną do 1000 i znowu 800, z rury wydechowej zaś strasznie dmucha powietrze aż bije w rękę po tym jak już skończy 'ssać' jeździ normalnie, no temp. trzyma dość wysoko bo 94*C i taka się utrzymuje cały...
Jeżeli to jest ten z dwoma pinami, to na 90% uszkodzony, bo już na zimnym silniku ma zaledwie 36 ohm, czyli zdecydowanie nie tyle, ile pisałeś wcześniej. jeżeli jest taka rezystancja to nie jest to wina tego czujnika auto by źle odpalało na zimnym bo nie byłoby ssania przy takiej rezystancji ssanie powinno być wyłączone
Witam Trochę czasu minęło, mam ten sam problem więc zapytam czy udało Ci się go rozwiązać ? Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia to mam silnik m52 model 528i jak jest zimny to objawy takie jak u Ciebie natomiast z tego co widzę to z rana nie włącza się ssanie, mam wrażenie że auto nie dostaje tyle paliwa ile potrzebuje. Gdzie znajduje się czujnik ssania...
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
kolego czytając twój problem polecam zaglądniecie do kilku czujników najlepiej czujnik ssania lub czujnik dawkowania paliwa bo w przypadku kiedy one są zepsute lub uszkodzone samochód ma podobne objawy a najlepiej jest dla pewności podjechać na komputer z autem wtedy okaże się co jest przyczyna jeśli to jest czujnik jak miałem podobne objawy wystarczyło...
Może i bym to sprawdził ale co to znaczy "jeża ssania"?
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
a jak go obkrece to pływak nie bedzie haczył o rurke ssaca ??
można by zastosować potencjometr zamiast czujnika i wyłączyć ssanie w każdej chwili
czujnik ssać pozycja czujnik ssać czujnik kolektor ssać
kolektor toyota corolla zablokować windows update focus klimatyzacji
Detektor zera w układzie LA1844: piny 11 i 12 Podłączenie dwóch mostków prostowniczych do jednego uzwojenia wtórnego