Witaj zobacz gaźniki od Skody Favorit tam jest podobne urządzenie tylko mechaniczne, które jak padło przerabiano na linkę. Dodano po 11 Szukaj nastawnika ssania.
dokladnie tak jak mowi dali. Zaworki od turbo z lewej strony pod maska . jak jest nieszczelny nie zalaczy sprezarki a po wylaczeniu silnika slychac charakterystyczne ssanie
To jest element układu EGR (system recyrkulacji spalin) i nie ma nic wspólnego z układem gaszenia. Siłownik gaszenia (zasilany faktycznie podciśnieniem) był stosowany przy pompach rzędowych (i przy pompie był montowany - a nie na rurze ssącej)
recyrkulator spalin trzeba sprawdzic jego otwarcie , kontrolując tym samym przepływomierz powietrza jaka masę pokazuję podczas zaworu zamkniętego i otwartego. za dużo spalin trafia na ssanie
To je ono :) W tym miejscu jednak szybciej policzy gwiazdy na niebie niż impulsy z koła zamachowego. Musieli mieć dobre ciśnienie wody na tej myjni... W takim razie regulacja wolnych obrotów też nie chodzi (np. tzw. "ssanie")
Wtryski są już nie tegez to raz. Dwa jest problem z turbo, albo pije już olej, albo jest dziura pomiędzy turbo a kolektorem ssący,.
Witam mam Sprintera 313 z roku 2003 przebieg 180tys no niestety stracił siłę zauważyłem że pod korkiem wlewu oleju lekko wydmuchuje olej a jak się stanie obok auta to słychać charakterystyczne ssanie pazdrawiam
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Trzeba, bo powietrze musi dostawać każdy silnik. I to nie małej średnicy rurka, tylko porządna rura musi iść a na końcu daszek i ssanie ma być od dołu.
Chyba zapomnialem o automatycznym ssaniu!
Witam wszystkich mam pytanie jak wyregolowac obroty ssania w Mercedesie 300E Rok 1985 prosze o porade i pozdrawiam
Trudny jest dostęp do kolektora ssącego w Mercedesie W213 2.2 diesel 654.920 2016 r.
Dzięki, tym sposobem już wiem, że ten przekaźnik nie jest winny. Zostało jedynie znaleźć winowajcę tego, że auto odpala po nocy od klucza wskakuje na chwilę na wyższe obroty i gaśnie po ich spadku czyli najprawdopodobniej brakuje ssania...
Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Witam, problem rozwiązany piszę bo może komuś się ta informacja przyda, powodem wycieku oleju były uszczelniacze pod wymiennikiem ciepła pod kolektorami ssącymi.
moje pytanie jest nadal aktualne - gdzie powinien być podłączony napęd przepustnicy - czy do komputera wtrysku , czy do czujnika temperatury. Przepustnica w układzie KE jest MECHANICZNIE (linką) połączona z pedałem przyspieszenia. W nowszych silnikach (M111) przepustnica RÓWNIEŻ jest połączona mechanicznie z pedałem przyspieszenia, natomiast dodatkowy...
Wymien zawór ERG nowy 1200 uzywany 600 i po kłopocie. znajduje się on na kolektorze ssącym
Bezpiecznik przepalał się przez uszkodzony przekaźnik zaraz za bezpiecznikami w tej samej puszce. Po wymianie bezpiecznik cały ale problem z brakiem ssania pozostał.
SSie dolot? czy nie ssie.
we własnym zakresie możesz jeszcze wykluczyć układ zapłonowy, wystarczy psikąć Plaka do powietrza ssanego i sprawdzisz czy będzie pracował trochę dłużej, jak tyle samo czasu to znaczy że coś z zapłonem.
Sprawdź ustawienie linki automatu, podciśnienie ssania w kolektorze.
O ile dobrze pamietam to ten zielony czujnik wkręcony w głowicę ( w okolicy pompy wtryskowej) to jest zaworek termiczny. Ze wzrostem temperatury powinien chyba się otworzyć. Do niego sa podpięte przewody podciśnieniowe idące dalej do mieszka znajdującego się na pompie. Według mnie układ ten jest czymś w rodzaju ssania.
Luzy 40 ssanie i 60 wydech. http://obrazki.elektroda.pl/4381219100_1...
Wygląda to na nieszczelność w kolektorze ssącym.
Podgrzewacz kolektora ssącego.
Jak jest pozatykany dopływ paliwa do filtra to najłatwiej olej zasysa napędem pompy zasilającej. Oringi na wtryskiwaczach i pompach wtryskowych też moga przepuszczać. Za duze ssanie występuje przy niedrożnym dopływie. MR 0310 za mała wartość sygnału czujnika wału korbowego, może się wysunął.
Rozlutownica nie może ssać ciągle bo studzi grot, ma być wyzwalana impulsowo.
Witam. ktoś mi może powiedzieć gdzie mogę szukać przyczyny tego błędu Szukaj na kolektorze ssącym.
no a panowie co z tym dmuchaniem w kolektor ssący
Jeżeli na wysokich obrotach pali, a na małych się dusi, to mogła spaść ta rurka pod rozdzielaczem paliwa. Układ ssący jest rozszczelniony i nie ma wystarczającego podciśnienia w kolektorze żeby otworzyć klapę przepływomierza. Na czujniki nie patrz, to jest prymitywny, mechaniczny wtrysk ze wspomaganiem elektroniki. Jak motor jest ciepły, to możesz cały...
trzeci kolektor ssący
psuły się przepływomierze. Jest na ECU przy kolektorze ssącym.
Wystarczy odkręcić kolektor ssący ;)
316cdi więc założyłem że 906 No to źle założyłeś: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... W linku nie ma ostatniej generacji Sprintera, ale on również ma wersję o oznaczeniu handlowym "316 CDI" Do tego (żeby nie było za łatwo) model 906 ma dwa silniki: 646 (wcześniejszy) i 651 (późniejszy). Oba auta można było kupić z oznaczeniem "316...
Zapłon jest "nieregulowalny"!! Sprawdź szczelność kolektora ssącego
Mercedes C203 2.2 CDI Kod błedu 1189 na texsie jest opis wyłączenie przewodu ssania Proszę o pomoc co zrobić?
kolego tenczujnik u góry z trzema kablami to map sensor on musi byc podłonczony wężykiem do kolektora ssącego
Rzuć okiem na węże podciśnienia wychodzące z kolektora ssącego.
Uszkodzony czujnik zmiennych faz rozrządu. Po wymianie problem ustąpił.
One jakoś mocno nie dmuchają ani nie ssają. Weź wciągnij powietrze płucami z tych wężyków i zobacz czy auto się zamknie. Dmuchnij i zobacz czy się otworzą. To już wyeliminujesz przy okazji możliwą nieszczelność.
Moc wróciła,powodem braku mocy były pourywane klapki w kolektorze ssącym.
dobrze ci rano chodziło bo szło na ssaniu przepustnica do czyszczenia
Witam, Gdzie znajduje się pompa centralnego zamka w Mercedesie A160? Nie odnalazłem przewodów sterujących zał.wył. dla centralki Ampio BP. Czy można się podpiąć w do silnika pompy (zmiana kierunku pracy- ssanie/tłoczenie)? Pozdrawiam
No chyba turbosprężarka nie jest w porządku,pojawił się olej .Jak dobrze widzę to od strony kolektora wydechowego, warto sprawdzić czy turbina nie pcha oleju do kolektora ssącego.
Nie włącza się "ssanie" - zazwyczaj winny jest srebrny przekaznik za akumulatorem. Było na forum.
WSSWWSSW To kolejność .
Sprawdź "srebrny przekaznik"- pewnie ma zimne luty wewnątrz i auto odpala bez ssania. To najpowszechniejsza usterka.
Kolego przede wszystkim zaczął bym od zmiany filtra paliwa i zobacz między filtrem są takie malutkie oringi i czy z nich nie leje podobny przypadek miałem w 2.5 ,i nie obeszło się bez ściągania kolektora ssącego.
To lepiej załóż zwykły bez elektroniki wtedy jest bezawaryjna jazda.Przypuszczam że ia tak auto jest zagazowane i odpał na benzynie będzie rzadko jak już zimą.Z nastawnikiem Pierburga wojna raczej droga i przegrana szkoda nerwów czasu i kasy.Do zwykłego gaźnika potrzeba plus po zapłonie i 2 wężyki wodne do ssania. I temat zamknięty ,auto pewne i sprawne.
Z tłoczka rozdzielacza, powinno być widać jak szybko zdejmiesz puchę filtra i uchylisz klapę spiętrzającą. Regulator w jakim masz kolorze? A i zmierz podciśnienie ssania, min 0,59 bara.
0,40 ssące 0,60 wydech
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Ponieważ na razie nie masz "ssania". Resztę sam opisałeś w poprzednich postach!
Jeśli samochód stoi krzywo, zjedzie się nim na prostą, to po kilku zakręceniach odpala. Jeśli jednak ktoś próbuje uruchomić go na krzywiźnie, to po tym na prostej trzeba naprawdę długo kręcić zanim zapali. To ja bym szukał wady w zbiorniku, w smoku ssącym.
jest duża szansa że problem z EGR, ostatniu walczyłem z podobnym problemem, ktoś wyciągał alternator i mosiał ściągnąć rurę od turba, później założył ale nie skręcił opaski i zwaliło rurę... Sprawdź układ ssący od przepływomierza w kierunki kolektora ssącego
Witam. Mam podobnie więc pytanko jakie było rozwiązanie problemu? U mnie jeszcze na kolejtorze ssącym są wycieki oleju
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
podzielam zdanie RobertLodz09 ze to sprawa przekaźnika. a od siebie dodam ze miałem podobne objawy. a mianowicie świece włączały się przy rozruchu ciepłego silnika i gasły po przejechaniu kilku set metrów. dodatkowo nie chciały włączać się na zimnym silniku. problem rozwiązał się po wymianie kondensatorów pisałem już o tym na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Wygląda na to , że chodzi kiepsko na ''ssaniu''. Odłącz na próbę wężyk podciśnieniowy z siłownika z tyłu pompy. Z tego co jaszek7777 opisuje - wnioskuję iż on nie chodzi bez ssania a nie ... na ssaniu ... Ponadto dzisiaj miałem miłe zaskoczenie. Rano było u mnie -3 stopnie. Samochód cały w szronie. Wsiadam, zapalam i wszystko grało Czyżby bez ssania...
Koledzy mam takie pytanie, jak sie odbywa sterowanie ssaniem? Tak sobie myślałem i doszedłem do wniosku, że może po prostu ssanie nie odbija i dlatego jak sie silnik rozgrzeje to się zalewa. Proszę o odpowiedz.
Mam głupie przeczucie ,że może pierścień się przytarł Może być też zawór ssący/wydech.
Sorry Gregor ,pisalem na szybko. Mercedes to 3osiowa wywrotka. Plyn jest zalany nowy,pompa wspomagania nowa przewody drozne i szczelne ,filtr w zbiorniczku nowy . Mimo to plyn jest spieniony i zostaje wyrzucany przez zbiorniczek. Myslalem jeszcze o tych zwrotnicach bo w sumie jak na kolach stoi to fajera ciezko chodzi jak dzwigne przod to lekko,i moze...
Dobra, mogę pomóc rozwinąć temat, ale mam kilka pytań : 1) Czy pojawiają się jakieś komunikaty? 2) Numer VIN - potrzebny do schematów instalacji 3) Rok produkcji 4) Przebieg 5) Czy problem występował od nowości? Poszukujemy kodów usterek, musisz wejść na wyświetlaczu / zegarach w status -> diagnostyka Poszukujemy zapisanych kodów usterek w module...
Więc te mechaniczno-elektryczne dziadostwo :) Pytam ponieważ mam problem z odpalaniem takiego staruszka na zimnym silniku. samochód ma zamontowany gaz. Jak postoi i się porządnie wychłodzi, w taka temp. jak teraz wystarczy mu ok. 5h, jest spory problem z rozruchem. Jakby na chwile łapie, ale nic z tego. Z reguły po 4-5 krotnym kręceniu, po 30sek. w...
2,5bara na ssaniu świadczy, że spreżarka pracuje poprawnie (zmienna wydajnośc). Spróbuj dodac czynnika
Witam. Potrzebuję pilnie porady. W Mercedesie w203 c200 2.2 cdi urwała się klapa w kolektorze ssącym. Czy po usunięciu wszystkich klap auto będzie chodziło normalnie? Czy ktoś już usuwał klapy z kolektora ssącego w Mercedesie 2.2 cdi? Ja usuwałem już klapy w Bmw 2.0d i w 3.0 d. Auto chodzi idealnie a Mercedes nie wiem. Pilnie potrzebuję porady.
Czy do komputera jest podłączony wężyk z kolektora ssącego za przepustnicą.?
Ten typ ssanie ma ale na kacu! Nie włacz się wtryskiwacz rozruchowy. Gdzie on jest i co nim steruje znajdziesz , wpisując w wyszukiwarkę elektrody - 190 E.
Podgrzewanie kolektora to „19” - dochodzi jak widać gruby przewód 2,5
Mam mercedesa z takim samym silnikiem i rano jak zapalę a jest mroź to chodzi na ssaniu i na większych obrotach po podgrzaniu chodzi na wolnych.w mercedesie musi być słychać ten specyficzny głos tego silnika.
Jak zapalę i chodzi na ssaniu Na jakim ssaniu, przecież to cdi? Stetoskop w rękę i słuchać co huczy.
Zmienne fazy mam tylko na wałku ssącym . Wiem , że skala na kole pasowym jest po to aby zmierzyć, kontrolować wyciąg łańcuszka więc jeżeli na nowym wskazuje 8 stopni to coś mi się tu nie podoba . Poza tym , w aucie jest problem ponieważ strasznie silnikiem telepie na wolnych obrotach . Próbuje się dopatrzyć przyczyny w nieprawidłowo ustawionym rozrządzie...
Bolączką tej rozlutownicy jest grzałka i zapychający się kanał, nie pompka :) Ta od mercedesa moim zdaniem ssie lepiej, ale jej główna, ogromna zaleta to fakt, że jest cicha. Już tylko dla tego faktu warto.
Jak pisałem przełożyłem cały moduł świateł ssam z bezpiecznikami i przekaźnikami w SD opisany jako a7 zdrugiego auta i dalej to samo
Silnik wygląda na produkt Johson Electric: http://www.johnsonelectric.com/en/produc... U mnie w rozlutownicy uszkodziła się pompka ssąca to założyłem pompkę z centralnego zamka z mercedesa; ssie porządnie.
Volwo jest trwalsze i mniej skomplikowane rechnologicznie niż mercedes. Posiadam w124 250 D wolnossący. Moduł swiec żarowych, system podciśnieñ ssania i gaszaka, o zautomatyzowanym jakąś dziwną elektryką systemu ogrzewania, wiskoza i wiele więcej w tak wiekowym aucie,to co w nowszych modelach powymyślane? Volwo jest proste jak budowa cepa przy...
Stawial bym ze uszkodzony jest kompresor bardzo czesto peka rurka ssaca dostaje sie bezposrednio do cylindra kompresora brud, rozbierz kompresor sprawdz cylinder bedziesz mial odpowiedz! Pozdrawiam
dzięki za podpowiedź , jutro będę rozbierał wszystko i sprawdzał. Czytałem trochę o budowie i działaniu przepływomierzy i nie podejrzewał bym przepływki , ze względu na budowę i działanie nie powinna mieć wpływu na rozruch silnika, w pierwszej sekundzie uruchamiania silnika ona nie bierze udziału. Przepływomierz ma wpływ już po uruchomieniu silnika...
Weź pod uwagę, że przy odłączonym wężyku podciśnienia, zawór pozostaje otwarty. Gdy choć jedno pokrętło jest ustawione na "ciepłe" (choćby minimalnie, aby tylko nie na całkiem "zimne"), nie powinno ssać z wężyka. Jeśli tutaj będzie ok, to usterka jest raczej mechaniczna - coś z klapami mieszajacymi. No i najważniejsze: czy płynu jest pod dostatkiem?...
Za zapowietrzanie pompy zawsze jest odpowiedzialny odcinek dolotowy ,więc na ssaniu jakakolwiek nieszczelność daje takie efekty ,uszczelnić ssanie i po sprawie . Pompa jest tak skonstruowana że jak tłok jest w stanie spoczynku to zamknięte jest na amen. W mercedesach często smok przerdzewieje i tam zasysa powietrze . Kup sobie strzykawkę 50 lub 100...
Sprawa wygląda tak, że jak auto jest garażowane w temperaturze pokojowej np 22 stopnie to po odpaleniu ma za niskie obroty, ssanie na moment się załącza po czym oborty spadaja i silnikiem telepie. Auto po nocy pod chmurką gdy rano jest np 12 stopni odpala i utrzymuje oborty 1100-1200 przez dłuższy moment po czym spadają powoli do prawidłowych ale już...
Witam przejąłem po dziadku mercedesa jak w tytule problem wygląda następujaco po odpaleniu samochód chodzi pieknie równo i wchodzi na obroty bez problemu ale w momencie gdy odłączy sie ssanie po dodaniu gazu powyżej 1500obr coś go odcina i gubi iskrę:( Bedę bardzo wdzięczny za kazdą wskazówke z góry dziekuję!![/youtube]
A jak można sprawdzic turbine? Nie jest zatarta, lekko się kręci. Natomiast na wejściu do kolektora ssącego są ślady oleju.
Tylko czemu wyświetla się informacja o awarii układu wentylatora Nie tyle awarii, co o nieprawidłowej pracy. To może wynikać z niewłaściwego tłumaczenia lub skróconego opisu. Np. jak w W203 wysiądzie CAN, to pojawia się komunikat "faulty display". Czy to znaczy "uszkodzony wyświetlacz" tak jak to dosłownie ludzie tłumaczą? Nie - to można określić jako...
EGR też wywaliłem w swoim. I faktycznie jest poprawa, silnik ssie tylko czyste powietrze.
Napisz jaki samochód. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... Ja do tego używam niby prostej konstrukcji wkrętarka na 12 V żeby w razie czego podpiąć się pod akumulator. I wiertło 9 z wprowadzeniem 6. Z tym że przy oplach 2.0 muszę odkręcić nieraz turbinę bo nie mam jak podejść. Przy fordzie i mercedesie musiałem odkręcić kolektor ssący żeby...
(at)fructon być może jest przetarty, ale jak zdejmuję przewód z zamka wlewu paliwa i otwieram auto pilotem to otwierają się pozostałe zamki natomiast pompka się nie wyłącza, z odłączonego przewodu leci powietrze do czasu aż zatkam go palcem, wtedy pompka się wyłącza. Natomiast kiedy ze zdjętym przewodem zamykam auto to zamykają się pozostałe zamki i...
Czujnik barometryczny powinien znajdować się w kolektorze ssącym.
Zobacz czy przypadkiem nie ma na niego miejsca w kolektorze ssącym (u jego dołu)
Pewnie nie włącza się ssanie. Najczęściej winę ponosi za to srebrny przekaźnik znajdujący się w sąsiedztwie akumulatora. Może być spalony znajdujący się na nim bezpiecznik, częstym uszkodzeniem są również popękane luty na płytce drukowanej w jego wnętrzu.
Witam. A jaki to silniczek w tej C-klasie?Jeżeli cdi to bywało parę razy że załączało się dogrzewanie silnika (w tym wypadku moduł pod kolektorem ssącym nad rozrusznikiem). Pozdrawiam.
Ciśnienie w kolektorze ssącym 986 hPa. Nie zmienia się.
Tak , tylko to zazwyczaj kończy się ''wyssaniem'' całego oleju z silnika, a co za tym idzie zatarcie. Zgadzam się z Tobą. Ale w trakcie ssania silnik się rozkręca i prędzej tłoki latają po rowach niż on się zatrze. W końcu też każdy przypadek jest inny....
Myślę że problem jest w zbiorniku jak już kolega pisał przewód jest uszkodzony na pewnej wysokości i się zapowietrza. Zaczoł by od szczelności przewodu między pompką a filtrem ssącym w zbiorniku.
Jeżeli jest stary to jest pozapychany nieczystościami(nie chodzi o ekskrementy hehe -kurz i inne takie). LPG w Twoim aucie działa w oparciu o wytworzone podciśnienie w dolocie auta -od jego wielkości zależy ilość wysysanego gazu(duże uproszczenie -pomijam tu membrany, zaworki itp.). Jeżeli przytkasz wlot powietrza autku(a przytyka ten wlot np. zapchany...
Witam mój sprzęt to mercedes 1991 roku z silnikiem 2.0 benzyna + gaz . -bije bezpiecznik na przekaźniku od wtrysku pomocniczego + ABS (który nie działa) -wskazówka poziomu paliwa rusza się przy włączeniu lewego migacza , naciśnięciu hamulca i włączaniu świateł , co ciekawe po włączeniu prawego migacza nic się nie dzieje. -no i oczywiście brak ssania...
Z tego co moi znajomi mieli problemy z Mercedesami 190E, to pamiętam, że trzeba rurę kierować na ciepłe powietrze pod maską, nie wystawiać ssania na zewnątrz, trzeba dbać o czystość filtra powietrza. Ewentualnie jak masz mechaniczny wtrysk benzyny, sprawdź uszczelknę pod kolektorem dolotowym, może mieć "lewe" powietrze. No i na koniec kable, aparat...
stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Wykręć czujnik temperatury z bloku silnika, od góry przy pierwszym cylindrze. Na wolnych obrotach powinno być minimum 4,5 bara do ok 6,5 na wysokich. Przy 3-4 cylindrze masz zawór przelewowy 4,6 bara, nie zamyka się na 100%, ale to ciśnienie w bloku musi utrzymać. Problemy z utrzymaniem ciśnienia mogą być przy nieszczelnościach na wtryskach, podkładki...
Cześć StaryBracie! Ja jeszcze bym dołożył sprawdzenie zaworu "bypass" na samej turbine. Czasami zaciera się oś dźwigni cięgła i zawór nie wraca na swoje położenie. Dzisiaj miałem MP3 po remoncie i z pozoru blaha rzecz: luz zaworów. 2 ssania podparte! po około pół obrotu śruby regulacyjnej. Nawetjuz zdążyli zmienić olej. A o zaworach zapomnieli.
mercedes ssać mercedes kolektor ssać kolektor ssać mercedes
komora rezonansowa oleju skrzyni biegów sharan pralka candy zapchana
Ariston pralka - komunikat 24h i brak wirowania Schemat mostu Suzuki Grand Vitara - szczegóły i porady