Pokrywa wymieniona, nadal występuje ten sam problem. Zastanawiam się czy nie winić przepustnicy, po dodaniu gazu na postoju pod 5 tys rpm silnik ma problem przez parę sekund że stabilizacja biegu jałowego. Wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy ?
Przecież jak któryś wtrysk niedomaga, to widać w grupie 18 w stabilizacji biegu jałowego, nadal będziecie się zachowywać jak te mechaniki i wymieniać na chybił trafił, a nie oprzecie się o danych pomiarowych silnika? Ten silnik ma "standardowo" jeszcze jedną usterkę mechaniczną, co też widać w pomiarach i wcale nie musi to być usterka elektryczna.
bo jest podawana ,,inna" (większa) dawka paliwa... a należałoby zacząć od podstawowej diagnostyki parametrów silnika... w tym stabilizacji biegu jałowego; bo bez tego to trudno coś będzie koledze ustalić...
...nieprawidłowe działanie bloku stabilizacji biegu jałowego ECM.
Kolego, doprowadź do porządku układ regulacji (i stabilizacji) biegu jałowego.
A jaki silnik stoi w tym aucie. Po wymianie aku od razu powinna być stabilizacja biegu jałowego nie trzeba nic odczekiwać.
w braku stabilizacji biegu jałowego,i absolutnie nie jest to kwestia wyczyszczenia silniczka krokowego,bo z taka sugestią ktoś pewnie wyskoczy
17916-przekroczony limit wyuczonych wartości stabilizacji biegu jałowego. Sprawdź dolot i filtr powietrza, czy nie zapchane, i zerknij jak bardzo jest zasyfiona przepustnica.
Były 1,8 z układem elektronicznej stabilizacji biegu jałowego (ISC LUB ISC2),model przeznaczony na rynek Szwajcarski.
Zawsze czy tylko na ciepłym silniku? Czy to ke-jetronik czy ke-motronik ? Co się dzieje jak wypniesz kostkę z zawóru stabilizacji biegu jałowego ?
Bez komputera ciężko ale wygląda na problem ze stabilizacją biegu jałowego .Możemy zgadywać np.silniczek krokowy. Wiesz ty o czym piszesz, czy piszesz bo piszesz?
To jest zawór stabilizacji biegu jałowego. Rezystancja między stykami zaworu ma wynosić 3,5Ω...4,5Ω. https://obrazki.elektroda.pl/5423453300_...
No to już wiadomo że digijet, i nie ma tam stabilizacji biegu jałowego. Gośc ma albo zasyfiona przepustnicę, albo skichany zawór nagrzewania silnika, to taki bzdet termobimetaliczny otwierający kanał powietrza.
Tylko gdzie go szukać bo w schemacie silnika jest tylko pokazany zawór stabilizacji biegu jałowego, którego włśnie wymieniałem. Regulamin pkt 11. Popraw temat!
Przeczyść "silniczek krokowy". Ten element jest odpowiedzialny za regulację i stabilizację obrotów biegu jałowego. http://obrazki.elektroda.net/99_12340358... A kolega zna jakieś inne elementy układu wtryskowego silnika odpowiedzialne za regulację i stabilizację biegu jałowego silnika? Regulamin pkt. 8.1, 12 - następnym razem będzie ostrzeżenie....
jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś? Pewnie nie wiesz. Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników. Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.
Witam Silnik 9A ma zawór stabilizacji biegu jałowego w pobliżu kolektora ssącego, po przeciwnej stronie niż wlot powietrza. Po włączeniu zapłonu dotknij go ręką, powinno być wyczuwalne drżenie tzn, że pracuje. System sterowania KE-Motronic Pozdrawiam
Przełącznik pedału sprzęgła jest od: rozłączania tempomatu, stabilizacji biegu jałowego podczas niskiej prędkości, obniżania momentu obrotowego silnika itp, itd. Nie zmienisz przepływomierza w tym samochodzie na ten od auta z pompowtryskami. Jak chcesz niby to ciśnienie podnieść? Przepływomierze nie są wymieniane w zależności od zwiększanego ciśnienia.
Witam. Żeby obroty były wyższe na zimnym silniku zapewnia to sygnał przekazywany do urządzenia sterującego z czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika . Elektroniczne urządzenie sterujące uwzględnia ten sygnał przy sterowaniu zaworem stabilizacji biegu jałowego, aby prędkość obrotowa silnika była odpowiednio większa.Czujnik ten znajduje się z przodu...
Jeszcze się zastanawiam nad stabilizacją biegu jałowego a mianowicie o silniczku krokowym czy to nie on mi robi problem, ale to by z kolei tylko na zimnym silniku stwarzał problem??? Jeszcze zastanawiam się nad MAPsensorem, jest zamontowany na swoim miejscu z tyłu obudowy filtra powietrza ale jest na nim wybity znaczek GM, ktoś od opla założył czy Clio...
Jaki masz wtrysk -mono czy wielopunktowy. Sprawdź układ stabilizacji obrotów biegu jałowego
Wg literatury fachowej korekty wtryskiwaczy służą wyłącznie do stabilizacji biegu jałowego przy jak najmniejszej dawce paliwa - ekologia. Wg tunerów, korekty podczas jazdy odczytywane są prawidłowo wyłącznie do pewnej wartości obrotów, ewentualnie odczytywane podczas jazdy wartości są błędne. Przypomnę, że w starszych dieslach, czyli np w silnikach...
silnik uruchomiłem ale nie mam wolnych obrotów brak napięcia na zaworze stabilizacji biegu jałowego i nie wiem gdzie szukać przyczyny nie mam części do tej wiążki od czujnika położenia klapy do tej białej wtyczki zdjęcie nr. 2 i nie wiem który pin na który kolor przewodu. Silnik mam kr przynajmniej tak na bloku pisze
Weź pod uwagę, że silnik krokowy do stabilizacji biegu jałowego działa tylko na biegu jałowym. Po naciśnięciu pedału gazu przestaje on działać a to główne miejsce, które powoduje zmianę obrotów. Dlatego też jest to trochę dziwne, że nie stwierdza Ci komp, że czujnik TPS jest w poz. biegu jałowego a obroty się wahają. Co do sond lambda to masz z grzałką...
Proponuję odszukać schemat instalacji do tego silnika (po symbolu silnika) i dokonać połączeń takich jak na schemacie. Ja w golfie 2 na k-jetroniku zawór stabilizacji biegu jałowego mam sterowany osobnym modułem schowanym wewnątrz kabiny. "Wyłacznik przepustnicy" mam połaczony z modułem zapłonu (sterowanym też podciśnieniem z kolektora dolotowego)....
Dobrze planujesz, wg autodaty na TPS-ie ma być 0,5-1V przy zamkniętej przepustnicy i 4,3-4,8V przy otwartej. Oj nie ociz. Na zamkniętej ma być około 0,88V, w kazdym razie nie może przekroczyć 0,94V. Jeżeli przekroczy 0,94V EEC IV nie uruchomi procedury stabilizacji biegu jałowego
jest wiecej czynników które decydują o przygotowaniu mieszanki. Sygnał TPS jest wartością korygującą m.in. dla stabilizacji biegu jałowego choć nie tylko. Sterownik przy niskiej temp.począwszy od fazy rozruchu,uruchomienia,nagrzewania wdraża programy oparte o kilka trójwymiarowch map zapisanych w pamięci a sygnały MAP(VAF,MAF),ECT,TPS,IAT są czynnikami...
Nie napisałeś jakie konkretniej są te niskie obroty. Obroty biegu jałowego mają przeciętnie wartość 600 obr/min dla silników gaźnikowych i 800-900 obr/min dla silników wtryskowych. Poniżej tych obrotów będzą odczuwalne drgania nadwozia wywołane za niskimi obrotami. Silnik nie musi mieć wypadających zapłonów, może po prostu mieć np.źle wyregulowany (...
Temat może już nieaktualny, ale skoro mi się wygooglał przy poszukiwaniach czegoś innego to może dorzucę coś od siebie... Otóż skoro po 20-60 sekundach wszystko wraca do normy, to jak można twierdzić że problem dotyczy pamięci, i to jeszcze pamięci (siedzącej w warunkach zamkniętej obudowy) - tylko do odczytu... Bzdura. Takie skakanie obrotów już prędzej...
W te największe mrozy u mnie w Vento 2.0 2E pojawił się identyczny objaw tylko że trzyma wolne obroty na 1500. Najpierw było tak że przez 2 dni przy odpalaniu silnik nie miał w ogóle wolnych obrotów a potem pojawiły się zawyżone wolne obroty? Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna, instalacja z komputerem. Jest tak, że jeżeli samochód odpalę i zostawię...
Witam Zakupiłem samochód i mam problem z błędem o oznaczeniu p0341 czujnik położenia wałka rozrządu niezrozumiały sygnał. Samochód pali i jeździ jednakże przy odpaleniu musi chwilę dłużej pokręcić. Jak już odpali chwilę przcuje na obrotach 850 a pożniej sam podnosi je sobie na 970. Czujnik jest nowy okablowanie nowe (wtyczka i kable do sterownika) rozrząd...
Czy chodzi Ci o to by nastawnik biegu jałowego znajdował się w jednym stałym położeniu???Już to miałem. Napięcie było podawane na nastawnik ok 6,2V i było ok. Nie gasł już wtedy, ale jak silnik rozgrzał się ok 90 st. to miał znacznie podwyższone obroty ok 1200 obr/min. (nie miał stabilizacji biegu jałowego,ponieważ przysłonka z elektrozaworze zajmowała...
Gdzieś mi się obiły o oczy doczepiane agregaty z dodatkowym modułem stabilizacji który montuje się w ciągniku, wtedy oczywiście cena leci do góry. Gdzie ja to widziałem, zabij nie pamiętam . A stabilizację obrotów biegu jałowego to masz teraz wszędzie gdzie wtryskiem steruje komputer, nie ważne czy diesel czy benzyna.
.... Zastanawiałem się, czy ( w moim przypadku ) winny nie jest czujnik temperatury - ten podwójny. Podobno lubią się psuć. Ten mój jakoś działa ale niezbyt precyzyjnie - pokazuje temperaturę od czasu do czasu i zaniżoną (to nie wina tablicy wskaźników - sprawdzałem) . ... U mnie (Audi B4 ABK) mam dwa czujniki od temperatury cieczy chłodzącej - z niebieską...
Silnik krokowy może się zatrzeć a nie zapchać - a jeden z objawów to m. in. nierówna praca na biegu jałowym . Jeśli na benzynie chodzi dobrze (np. odpal go i poczekaj aż się ustabilizują obroty i włącz światła mijania - obroty powinny spadnąć (obciążenie alternatorem) i po paru sekundach się podnieść (działanie silnika krok. - kompensacja - stabilizacja...
Sruby nastawczej się nie rusza,jest ona ustawiona fabrycznie na istnienie pewnej szczeliny.Często jest tak skonstruowana że nie ma możliwości regulacji-albo łebek ma oderwany,albo jest na jakkiś dziwny klucz lub śrubokręt.Faktyczne ,po pewnym czasie śruba zderzakowa trochę się sklepie i tym samym skróci,ale to się nadgania wkrętem regulacji powietrza...
Samochód z silnikiem 2,0. Objaw _ nie wkręca się w obroty. Po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia paliwa jest dobrze. Wyrzuca błąd 1257 o zaworze stabilizacji obrotów biegu jałowego N71. Nie jestem przekonany co do trafności tej diagnozy. No, ale chciałbym podpytać gdzie jest ten zawór i jak wygląda. Wogóle coś o nim.
W sumie jak dasz ten czujnik 30 czy 40 stopni wcześniej to też źle nie będzie. Nie powinno być źle tak jest to rozwiązane fabrycznie w wielu silnikach. Jeden czujnik (najczęściej Halla) w aparacie zapłonowym ustawiony na maksymalny kąt wyprzedzenia i regulacja punktu zapłonu ze sterownika. I z rozruchem też nie ma problemów. Więc jest to jak najbardziej...
Witam serdecznie. Czy udało się rozwiązać problem? Mam bardzo podobny i niestety mechanicy sobie z nim nie radzą. Częściowo tak. Wymiana kompletu poduszek, dwumasy nic nie pomogła. Pozostają wtryskiwacze. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku największą korektę posiada II cylinder a dokładnie jest to wartość ok. -1,5mm3/w. Podczas spokojnej jazdy...
Zmodyfikowany - czyli? Wymieniony na część z innego silnika VW? Bo jeśli tak, to w cale by mnie to nie zaskoczyło... W tym samochodzie znalazłem już przepływomierz z omegi, lambde z forda i zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego z zupełnie innego silnika VW... :P [EDIT] Nie wiem czy do oporu czy nie, zależy co masz na myśli. Po prostu tak jak ręką...
Czy aby napewno tylko kody migowe? pełny wtrysk paliwa, digifant, jeszcze odnośnie mojego problemu, przy odpaleniu zimnego silnika około 1000 obrotów, dopuki silnik zimny samochód przyśpiesza prawidłowo i ma moc, gdy silnik sie troszke zrobi ciepły samochód staje sie słabszy i juz tak nie przyśpiesza, mierzyłem sonde lambda miernikiem i napiecie wynosi...
250 20V Dopiero pochwaliłeś się że masz OM605, cały czas przyjmowałem że to zwykły OM602.. Sprawdzałeś słynny srebrny przekaźnik w okolicach akumulatora? Czasami trzeba poprawić w nim zimne luty, a odpowiada on m.in. za stabilizację obrotów biegu jałowego. A co do dwumasu - tu nie ma 100% informacji, generalnie OM605 w manualnej skrzyni powinien mieć...
To trochę niefortunne sformułowanie. W poprzednim poście napisałem, że PRACUJE zawsze, więc przy pełnym otwarciu przepustnicy też. Ale nie jest to tak, że albo jest otwarty albo zamknięty. Taki silniczek ma nawet kilkaset położeń (stąd nazwa silnik krokowy). W silniczkach takich jak np. w Oplach jest oś na ślimaku i w zależności od parametrów silniczek...
Pod SD żadnych usterek aktualnych zapisana jedna: ograniczenie stabilizacji pracy na biegu jałowym cyl.1,z pompek paliwo daje i to dość mocno, paliwo tankujemy na bazie od jednego dostawcy i wszystkie inne auta chodzą bez zarzutu. Zawory i gniazda ok. Myślałem o wiązce pod silnikiem ale to pokazało by kody usterek wtedy ?
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
widze że nie tylko ja mam problem z tym silnikiem u mnie akurat toledo z silnikiem 2E Digifant. Obroty zaczeły być wysokie po strzale lpg (nie pierwszy i nie ostatni) no i wyglada to nastepująco: zadziałalo zabezpieczenie przeciwwybuchowe założyłem wszystko jak trzeba no i po odpaleniu wszedl na 2tys obrotów i trzyma sie. Najpierw odłączyłem zasilanie...
Dziękuję za zainteresowanie. Na pczątek sprawdź potencjometr położenia przepustnicy, czy przepustnica pracuje swobodnie w całym zakresie ruchy, szczególnie czy wraca poprawnie do położenia zero Kiedy ją czyściłem, rozbierałem też osłonę potencjometru - wyczyściłem wnętrze sprayem Sonax Professional do elektroniki. Oś przepustnicy chodzi bez zacięć,...
(at)Wini 230 , "krótka piłka" (poprzednio napisałem tu gdzie robisz błąd) - zmień WO na zaproponowany przeze mnie układ LM301A ( LM101A , czy LM201A ) - dokonaj podłączenia jego minusa zasilania do ujemnej szyny zasilania oraz przełącz podłączenie kondensatora C 3 - i wykonaj stosowne pomiary w tak zmodyfikowanym zasilaczu Twego pomysłu. Następnie...
Nie jestem do końca przekonany , może ktoś mnie poprawi albo potwierdzi, ale chyba stabilizacja napięcia na wyjściu to nie jest koniecznie najważniejsza funkcja spawarki. Potrzeba raczej w pierwszej kolejności stabilizacji prądu a w drugiej , ogranicznika napięcia przy biegu jałowym. Taki sposób stabilizacji jest poniekąd zbliżony do stabilizacji w...
Witam, dzisiakj miałem trochę czasu i dobrałem się do czujnika Halla - po pierwsze by zobaczyć jak to cudo wygląda bo widziałem tylko zdjęcia na allegro oraz po to by za radą innych przed ewentualną wymianą go wyczyścić i spisać nr wg VW. Więc zdemontowałem kopułkę rozdzielacza potem zdjąłem palec i sam rozdzielacz. W sumie więcej się bałem to rozbierać...
Krótko i treściwie - w tym samochodzie , z takim silnikiem , silniczka krokowego nie ma i nigdy nie było. To forach, a także nie wiedzieć czemu w książce z cyklu "Sam naprawiam... " faktycznie zespół IACV nazywany jest silniczkiem krokowym, co nie zmienia postaci rzeczy że jest to nazwa błędna. Dla porównania zawór IACV - http://obrazki.elektroda.net/39_12349706...
Taki spadek napięcia (a przy jakim prądzie?), zakładając 13,8V na biegu jałowym to niezły wynik jak na taką konstrukcję Widoczne są przeróbki (może bywały wersje zasilacza na niższe prądy) - dodane są dwie diody, chyba w połączeniu równoległym Stabilizacja to zwykły stabilizator parametryczny, zasilacz bez żadnych zabezpieczeń. Jeżeli drugi ma takie...
Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem W żadnym przypadku nie dotykaj registra, służy on do zdławienia przepływu gazu i nie wiele ma wspólnego z biegiem jałowym silnika. Do regulacji wolnych obrotów służy śrubka na parowniku, którą reguluje się napięcie membrany 2 stopnia reduktora, czyli innymi słowy zmienia się...
Tyrystora nie można regulować ciągle. Chciałbym przypomnieć, że nie dyskutujemy w kręgu gimbusów.... Po drugie moc alternatora jest w miarę dopasowana do obciążenia i jak powłączany wszystko na motocyklu to regulator praktycznie nie zwiera magneta bo cała moc idzie w odbiorniki Dopasowanie mocy odbiorników do mocy źródła było by ideałem, ale jest niemożliwe...
1. Na wolnych obrotach silnik nie oddaje na wale żadnej mocy gdyż cała wytworzona w nim moc jest zużywana na pokonanie oporów wewnętrznych i do napędu osprzętu. Koło zamachowe nie pobiera energii podczas pracy silnika ze stałą prędkością obrotową (w uproszczeniu, ponieważ, jak sam zauważyłeś, występuje pewien pulsacyjny przepływ mocy do i z koła wykorzystywany...
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
Czy autor tematu ogarnął problem z wtryskiwaczami? Mam również do wyjaśnienia temat z korektami w silniku mJTD 1.9 120 KM. Przede wszystkim chciałbym dowiedzieć się jakie korekty graniczne można przyjąć za prawidłowe? W sieci są w tym temacie sprzeczne opinie, wniosek jest tylko jeden - im mniejsze tym lepiej. W moim przypadku korekty na rozgrzanym...
Altek robi obciążenie na silnik,ten w zasadzie powinien sobie z tym poradzić.Stabilizacja biegu jałowego w takim przypadku jest realizowana poprzez wyprzedzenie zapłonu,nawet do 26st przed ZZ,a potem do akcji sie włącza silnik krokowy(sterowany przez ECU),który "dosypuje ''powietrza.Jest szansa że lezy ten silnik,albo okablowanie,albo driver nim sterujacy....
No i co że wzrosło napięcie sieci? Tam masz stabilizator, zenerka 15V, więc napięcie nie może być większe jak napięcie stabilizacji. Musi być poniżej 15V. Odłącz tę gałąź i sprawdź na biegu jałowym, jak znacznie podniesie się to już będzie jaśniej.
Sterowanie prądem odbywa się na zasadzie "komparacji". Potencjometr "nie wpływa" bezpośrednio na wypełnienie przebiegu. Co przez to rozumiem? Otóż w skrócie i najprościej rzecz ujmując napięcie z dzielnika rezystancyjnego - potencjometru, porównywane jest z napięciem z bocznika. Na boczniku odkłada się jakieś napięcie( przeważnie są to boczniki 75mV...
Praktycznie każda przetwornica w tych aluminiowych obudowach. Od małych po większe ok. 1kw, z przebiegami prostokątnymi, aproksymacją i z sinusem. Obecnie używam przetwornicy 300W sinus lepszej jakości niż typowy chińczyk i jest stabilizacja napięcia (oraz regulacja napięcia potencjometrem) a dławika brak. Chyba że w takich sprzętach rozwiązane jest...
Od dłuższego czasu walczę z zaworem stabilizacji obrotów biegu jałowego w swoim samochodzie (Passat B3, silnik 1.8 PF na digifancie II). Problem objawia się tym, że "wolne obroty" szaleją w cały świat, lecąc sobie do góry bez żadnej reguły (nawet się zrymowało). Raz trzymają się dobrze, drugi raz "wolne" to 3 tys. obrotów. Były próby naprawy mojego...
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Ze sterownikiem połączysz się DRB III, a w warunkach domowych podepnij się pod czujnik ciśnienia na listwie CR i obserwuj napięcie. http://images51.fotosik.pl/41/0532356e58... Są jakieś inne objawy np. trudne odpalanie , siwy dym po odpaleniu , stabilizacja wolnych obrotów po włączeniu klimy ?
zwiększenie ilości tranzystorów mocy połączonych równolegle jest lepszą drogą? Zdecydowanie tak. 2SC3996 http://rtellason.com/transdata/2sc3996.p... źle nadaje się do tego celu - ma niska betę, wysokie Ucesat. Oprócz mocy strat (trudno wytracić więcej niż 50W na jednym) należy też zwrócić uwagę na SOAR (w powyższym datasheet -wykres "Forward bias ASO")....
Zmiana świecy niewiele da, jeżeli gaźnik jest źle zestrojony i silnik jest zasilany zbyt bogatą mieszanką. Prawdopodobnie ten gaźnik ch* marki nie posiada nawet śruby regulacji mieszanki biegu jałowego, więc nic więcej z nim nie zrobi. Można go jedynie wymienić na jakiś lepszy gaźnik z normalną regulacją, albo na gaźnik z agregatu który jest prawidłowo...
Podobnie jak w DORADO Synchronizacja pomp wtryskowych metodą temperatur gazów wylotowych 1 - Rozgrzać silnik do temperatury roboczej. 2 - Usunąć śruby na dole ucieczki. 3 - Określ biegu jałowego (700 obr / min). 4 - Wstawianie sondy termometr cyfrowy do kolektora wylotowego otworu 5.9030.667.4 odpowiadającego pierwszego cylindra i pozwolić, by temperatura...
witam Czasami zaraz po uruchomieniu silnika (obroty silnika) buja się z malejącą amplitudą trwa to parę sekund i sie stabilizuje potem jest dobrze. Czasem tak się dzieje jak mam około ~~120/h i wyłącze na luz, spadają na moje za szybko obroty i prawie do zera, szybko odbije do tych 600-700 obrotów i trzyma. Ma taki niekontrolowany skok poniżej obrotów...
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes długiej pracy silnika na wolnych obrotach, jakość paliwa (czyjnik...
Lamerskie to jest forum elektrody bo moderatorzy czepiają się byle czego , i od razu dają upomnienia . Na innych "lamerkich" forach tego nie robią . To rozumiem że ludzie sprzedających na allegro są Lamerscy? Podajesz mi temat w którym jest napisane : "Aby na tym forum dominowała termonologia techniczna, na zdjęciu mała ściągawka. Zobrazowane są najbardziej...
Witam ponownie. Co do tej zmiany obrotów to faktycznie jest to temat bardzo trudny. W związku z pojawiającym się objawem polegającym na gwałtownym spadku obrotów na rozgrzanym silniku, powodującym niekiedy zgaśnięcie motoru, dalsze przeszukiwania netu podsunęły kolejny trop: EVAP. Podobno zdjęcie jednego z wężyków pomaga w stabilizacji obrotów. Czy...
Ekologia bierze się z oszczędności energii. Raz - poboru trafa na biegu jałowym, dwa - strat na stabilizacji liniowej. W przeciętnym domu pracuje non stop kilkadziesiąt zasilaczy. Dobre zasilacze impulsowe bez obciążenia mieszczą się z poborem poniżej 0,1W. W skali roku to ogromne różnice. Podobnie jak sama trwałość. Te dobrze skonstruowane są więcej...
(at)mario20044 - przeczytaj swoje pomiary oporności z postów nr 1 i nr 7 oraz co napisałem ja w poście nr 14. Jak możesz twierdzić, że na końc. 4 i 5 jest wtórne? Życie Ci niemiłe? Dla TDA7294 różnica zasilania 2x33V a 2x35V to żadna różnica, zwłaszcza ze to bieg jałowy - ważne jest moc transformatora i jego napięcie pod obciążeniem. Stabilizacja napięcie...
Witam! Wszystko jest jak najbardziej prawidłowo z tymi zakłóceniami, bo kto kupuje takie wynalazki jak zasilacz regulowany? (bez urazy). Kup zasilacz stabilizowany na określone napięcie 4.5 V i po problemie. Nie znam tego producenta zasilacz regulowanego, ale z doświadczenia wiem, że zasilacze regulowane to nic innego jako transformator z kilkoma odczepami,...
Witam. Mam dziwny problem z autem. Dokładnie jest to Golf MK3 GTI 2.0 8v, motor o oznaczeniu 2E, rok 1994, bez LPG. Od jakiegoś czasu coś się źle działo z autem, mulił czasem, dławił się trochę, w piątek czyszczony był zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego, po czyszczeniu i złożeniu wszystkiego auto pięknie paliło i pięknie jeździło. Przejechało...
filmie, który umieśliłem, widać, że napięcie osiąga tak wysokie wartości już dla małego prądu, akumulator jest rozładowany, już przy prądzie 0,3A napięcie osiąga takie wartości. Napięcie ładowania 16V jest już po uwzględnieniu rezystancji, w końcu mierzę pod obciążeniem, a nie na biegu jałowym. Dla tego prostownika to praktycznie bieg jałowy bo co...
Wyglada na to ze przetwornica nie ma sprzezenia zwrotnego czyli stabilizacji. Co do napięcia ze spada to normalne. Przetwornica na biegu jałowym naładuje elektrolity roznymi smieciami i dlatego jest wieksze a pod obciazeniem spadnie. Wymienił bym w tej przetwornicy tranzystory kluczujace na mocniejsze oraz diody na wyjsciu i wieksze elektrolity i powinno...
W skuterze lampy świecą nie zależnie od obrotów czyli na wolnych obrotach świecą tak samo jak po dodaniu gazu Nie jest prawdą. Przy obrotach biegu jałowego światła nie świecą pełną mocą, stabilizacja napięcia osiągana jest przy obrotach od 3000 - 5000 RPM w zależności od wydajności alternatora i stopnia jego obciążenia. Przy nowych skuterach obecnie...
Witam, w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu...
OK. To również pozwoli ocenić mniej więcej możliwości dotychczasowego rdzenia. Spróbuję jak tylko dojadę do domu. /UPDATE: Jak na razie kończę kwestie mechaniczne. Gniazda kabli są bardzo powyrywane. Zastosowałem listwę ZUG-ową 16mm² do kabli zasilających, 10x3300uF na zasilaniu. IRFZ48. Wzmacniacz działa jak na razie. Nic się nie grzeje ponad...
Witam! Przedmiot na zdjęciu to transformator bezpieczeństwa. Ze zdjęcia nie można wywnioskować mocy pozornej, ale w tych obudowach były, o ile się orientuję 100 VA i 160 VA. Napięcie wyjściowe takiego transformatora to 24 V przy obciążeniu. Na biegu jałowym może wynosić do 30 V. Kolega nie pisze nic na temat parametrów zasilacza potrzebnego do zasilania...
trafo jakie posiadam to: 12V 0,84A Czy trafo o takim napięciu na pewno wystarczy do poprawnej pracy 7812? Raczej powinno wystarczyć. Jeżeli dane są odczytane z transformatora lub zmierzone miernikiem (chodzi mi o napięcie zmienne biegu jałowego) to jak najbardziej napięcie na kondensatorze filtrującym będzie większe o to ok. 3V od napięcia 12V bowiem...
obniżenia napięcia o 4V nie mozna nazwać stabilizacją jeśli mamy 59V bez obciążenia to z obciążeniem będzie mniej niż 55V i taki stabilizator/ogranicznik bedzie działał tylko w w niewielkim zakresie prądów obciążenia przez co straty mocy nie będą jakieś ogromne. Nie rozumiem. Jaki stabilizator/ogranicznik ? Nie wiemy czy te 59V to napięcie jałowe czy...
Zamiast tłumaczenia będzie propozycja własnej pracy: Proszę sobie policzyć sobie straty mocy w rezystorze o stałej wartości rezystancji (i tu pytanie jaka jego wartość będzie odpowiednia?), oraz w żarówce dla całego możliwego przedziału pracy tego układu ... :!: :idea: :D Straty mocy będą stałe obojętnie czy na rezystorze czy na żarówce w całym możliwym...
To sa napiecia na biegu jałowym, pod obciazeniem przysiada. Jednakze uzyj jako US 1,2,3 ua741 Tak dla przyszlych ekperymentatorow polecam wykonac plytke kolegi Szoplera ktora ma stabalizacje zasilania scalakow. Mozna podłaczyc trafo o wiekszym napieciu zasilajacacym np 26V - testy z trafem 30V wykazaly brak stabilizacji napiecia. Pozatym jest o polowe...
Podaj warunki brzegowe: z jakiego napięcia na jakie, moc strony wtórnej, reakcja na zwarcie i bieg jałowy strony wtórnej, częstotliwość pracy, dopuszczalny poziom generowanych zakłóceń, stabilizacja napięcia wyjściowego: od obciążenia i zmian napięcia zasilania, ile przestrzeni możesz na nią przeznaczyć, koszt? Zajmowałem się zawodowo projektowaniem...
Musiałem co nieco dowinąć drutu na wtórnym na 2x20 ale dałem po 7x08 w tej chwili na prostowniku jest 2X135V ale na akumulatorze to będzie około 90V co przy obciążeniu powinno spaść. Co do napięć nieco podwyższony pobór na biegu jałowym bo pobiera ok 400ma co do stabilizacji napięcie sprzężenia do nóżki 1 ok 5v dochodzi do nóżki 2 tam jest około 3V....
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
Spoko nie denerwuję się. Co do wskaźnika to mnie też troche zdziwiła taka czułość na spadki napicia. Wskaźnik nie był wcale taki tani....może po prostu "zapomnieli" o układzie stabilizacji napięcia hehe.... a tak poważnie to gdybym miał możliwość porównania z innym wskaźnikiem to już dawno bym to zrobił...co do jego wskazań to też trudno to zweryfikować...
Moc transformatora jest jasna - 350 VA. Jak masz schemat, to zobacz, czy gdzieś nie podali napięć np. przed lub za mostkiem prostowniczym i wtedy wyliczyć ile trzeba podać na wejście z prostownika. Spróbuj poszukać danych katalogowych transformatora TS350. Może będą podane napięcia lub liczby zwojów. Możesz też spróbować poczytać ile spadku powoduje...
Witam problem polega na obrotach na biegu jałowym po przygazowaniu bądź podczas hamowania na skrzyżowaniach auto falujep o czym gaśnie. Proszę o jakieś podpowiedzi ręce mi mi opadają auto jest po remoncie glowicy przed nie wiem jak było bo autko kupiłem z uszkodzonym rozrządem
Jeżeli chcesz mieć bardzo zbliżony przebieg do sinusa to poszukaj na Allegro UPS APC lub Campaq w obudowach typu Rack. Przeważnie mają uszkodzone akumulatory ale za to 2 kW można kupić za 200 do 400 zł. Trzeba się tylko trochę postarać. Za takie pieniądze sam nie zrobisz czystego sinusa. Te UPS-y mają nie tylko stabilizację napięcia ale także kontrolę...
Wyjaśnienie: To co się podaje jako 230V w gniazdku elektrycznym to jest tzw. wartość skuteczna napięcia przemiennego, dla przebiegu sinusoidalnego jest to: U_{sk}=\frac{U_{max}}{\sqrt{2}} gdzie Umax - amplituda (wartość maksymalna w okresie zakładając, że obie połowy przebiegu są identyczne). Usk - wartość skuteczna napięcia. Jeżeli z transformatora...
1. Patrzyłem do kilku pdfów i uzwojenie bias robiło kilka rzeczy: -zabezpieczenie przed biegiem jałowym -stabilizacja napięcia -zasilanie scalaka No ale chyba pomieszałem kilka pdfów bo stricte w TNY277 pisze że chroni tylko przed biegiem jałowym 4.3 Bias Winding Design Although a bias winding is not necessary for the operation of the TinySwitch-III...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Autor tematu nigdzie nie napisał, że zasilacz ma być na inne napięcie niż na załączonym schemacie. Ale napisał Dioda Zenera jest na 47 V. Dla każdego, kto ma pojęcie o temacie, ta informacja oznacza że Uwy = 46 V! Nie rozumiesz tego - to po co zabierasz tu głos i zaśmiecasz temat? Nie kłóć się jak stara baba. Znalazłem swój stary tekst na ten temat,...
Ogólnie wiem, że do przetwornicy po prawej strony muszę dać diodę prostowniczą tak by przepuszczała mi tylko natężenie do ładowania..bo w przypadku zasilania na bateriach do tej przetwornicy będzie mi się cofał prąd. Co to jest za przetwornica? Dedykowana ładowarka nie powinna być dotknięta problemem polegającym na wyładowywaniu ogniw przez nią po...
Aluminium przeważnie spawa się prądem zmiennym. Nie wiem czy ten inwerter ma funkcję prądu zmiennego, ale jeśli tak to do alu. jest super. Inwertery mają <przynajmniej na ile ja się orientuje>stabilizacje prądu a więc niema mowy o charakterystyce opadającej. Mają za to w większości układ antyprzyklejeniowy. Napięcie biegu jałowego to 70÷80V....
aj123 Dokładnie nie pamiętam ile wyszło zwoi na ten dławik, ale coś około 45 podwójnym drutem 0,75mm, były to eksperymenty i próby z różną indukcyjnością i najlepiej wypadło 3mH Np. suszarka do włosów na pół gwizdka pracuje chyba jakoś tak jak by przez diodę w szeregu bo wprowadza zakłócenia do sieci, z przetwornicy z dławikiem pracuje poprawnie jest...
(zasilacz impulsowy i klasa H stopni mocy) firmy ELECRTO VOICE, zasilanie przy obciązeniu 100%, spadało zaledwie o 5%, w porównaniu do biegu jałowego, co w opini nie tylko inżyniera testującego i opiniującego na łamach MiT, jest zaletą.... Spadło o 5% bo pewnie zasilacz jest ze stabilizacją napięcia wyjściowego. Zresztą oznaczało by to że wzmacniacz...
biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego śrubka biegu jałowego
rezystor xsara diody wnioski zamek kabina
hewalex sterownik hewalex sterownik
Wymiana grzałki w piekarniku Mastercook Tryb serwisowy Toshiba 55UA3E63DG - jak wejść?