CO mam zrobić ? założyć 18 mm nie wykonalne
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Fabrycznie nie we wszystkich samochodach były/są stabilizatory. Poza tym on pracuje tylko gdy samochód przechylony jest na jedną stronę, np. zakręt ze sporą prędkością i nie ma nic wspólnego ze zbieżnością.
Obstawiam drążki stabilizatora.
Najprostszym elementem podatnym skrętnie jest stabilizator, lub drążek skrętny tylnego zawieszenia z np Peugeota 306 ( w tym drugim przypadku wydaje mi się że łatwiej będzie wyznaczyć siły działające na drążek.
Witam, czy może wie ktoś z was, czy drążek stabilizatora od Tico pasu do Matiza?
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
Drążek stabilizatora to trzyma ta jedna śruba co i przykręcony jest uchwyt linki ręcznego. Pozostałe 2 drążki nie są na ciasno wprasowywane tylko na różne sposoby zabezpieczane przed wysuwaniem, ale korozja robi swoje i łatwo nie będzie je powyciągać.
Kontrolka pali się na żółto - nigdy nie słyszałem, aby paliła się na czerwono :( Może przy okazji „wypłaczę” się na Forum, bo mnie już [ch…..] strzela Po przebiegu 50 tyś km zaczęło się: najpierw wariował wskaźnik wspomagania układu kierowniczego /zapalała się i po kilkunastu minutach gasła kontrolka/, później jakieś trzaski w tylnej...
poinformowali mnie, że jak nie wymieniam całości (cokolwiek znaczy ) zapewne chodzi o sworznie, simerbloki, tuleje, drążki stabilizatora ( nie wiem co jeszcze ma wpływ na zbieżność) , to mija się to z celem. No i oczywiście zaproponowali, że mogą to wszystko zrobić. Z celem to mija się plecenie bzdur.Zeby twierdzić cokolwiek to trzeba auto raz sprawdzić...
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
Ja tam obstawiam opony, ale 8 lat pracy w wulkanizacji może zbyt mało mnie doświadczyło. A drążki stabilizatora to raczej bardziej dzwonią na dołach, ale pewien nie jestem. Po przemienieniu całych kół tył na przód powinno pomóc, jeśli nie to półosie bym sprawdził.
A jest w tym aucie drążek stabilizatora?.Jeżeli tak wymienił bym gumy stabilizatora.Stuki-wsiądz do auta i poproś kogoś żeby poruszał delikatnie naciskając karoserią a ty nasłuchuj.Zdarza sie że amortyzator jest suchy -sprawny- i stuka.
Wymienione gumy na stabilizatorze,drążki kierownicze,silentbloki. Puste pukanie nie jest już tak mocne ale cały czas jest. Słychać to najlepiej na drodze polnej gdzie jest dużo kamyków, jakiejś bocznej na której są położone płyty zamiast asfaltu. Na dużych dziurach tego odgłosu nie ma. Po odebraniu samochodu z mechanikiem nie rozmawiałem ,bo go nie...
Sprawdź amortyzatory. Po przejechaniu np. 10 km powinny być ciepłe. Dodatkowo stan gum przy drążku stabilizatora.
Witam. Dwóch Panów opisywało mi dokładnie co sprawdzić jak sprawdzić itd. Suma sumara do wymiany były sprężyny , łożyska i poduszki amortyzatora oraz odboje . Jest mały niedosyt z jazdy ale do wymiany jeszcze będą łączniki stabilizatora oraz gumy drążka stabilizatora.
A czy w przypadku tego mocniejszego nie ma ryzyka, że szybciej urwie śrubę? Przykładowo nasadka 13 mm - czy w tym przypadku nie powinienem zastosować słabszego klucza? Dlatego zastanawiam się czy do pracy przy zawieszeniu i mniejszych śrubach nie będzie lepszy słabszy. Nie klucz a podejście jest złe. Startowanie do śruby 8mm w zawieszeniu kluczem udarowym...
Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, To wymień tulejki stabilizatora .
Czy może ktoś mi rozszyfrować Vin Proszę: BERLINGO VP (M59) FURGONETKA RODZINNA 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 Data Początku Gwarancji14.10.2003 Numer seryjny silnika10 FX3T 1935134 SILNIKWTRYSK TU5JP4 ZASILANIEWTRYSK "PRIM" TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDUNORMA TECHNICZNA EMISJI SPALIN POJAZDU IFL5 EURO 4 Z ZACHĘTĄ PODATKOWĄ WENTYLATOR1 WENTYLATOR...
Sprawdź wjeżdżając na kanał czy stabilizator drążków kierowniczych się nie obluzował, i czy nie są w nim wyrobione gumowe tuleje.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Wszystko widać na fotce. http://obrazki.elektroda.pl/8661055100_1...
Wygląda jak obejma gumy drążka stabilizatora...
Zamieść zdjęcie całego zawieszenia a szczególnie drążka reakcyjnego.
Na drążku stabilizatora. mniej więcej na środku samochodu jest zamocowana obejmą dźwignia czujnika wysokości nadwozia, montaż w złej pozycji daje właśnie taki efekt jak opisujesz
koła zostały wyważone przy zmianie kół z letnich na zimówki. W tym tygodniu na pewno chcę sprawdzić dokładnie stabilizator, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, przegub i zwrotnicę. Jeśli to nic nie da chyba na stacje kontroli trzeba będzie się wybrać. Dodam, że hałas o którym pisałem nasilił się, i to raczej łożysko. Nasila się przy skręcie w lewo...
Jak nie masz wspomagania, to drążka stabilizatora też miał nie będziesz (seryjnie/fabrycznie). A do "pływania" musisz się przyzwyczaić :D
Łączniki stabilizatora były odkręcane (wymieniane) może ktoś "darł" za drążek stabilizatora i przestawił się lub uszkodził wtedy potencjometr.
A gdzie tam są te tulejki?, to jakiś nowy typ zawieszenia. Może chodzi ci o łączniki stabilizatora, albo gumowe obejmy drążka stabilizatora.
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
Witam,mój temat dotyczy montażu silnika m30b30 w budzie e36. Silnik już jest i to za free więc nie będę go zmieniać na b35. Z e36 został już wyciągnięty silnik m40 więc czeka już na nowe serce. Jedyny problem jest położenie drążka stabilizatora który będzie trzeba jakoś przerobić żeby silnik był w normalnej pozycji. Co do przeniesienia napędu to zostanie...
Małolepszy napisał: Co to jest zaznaczone strzałką na rysunku. Drążek stabilizatora. To trochę nie rozumiem rysunku. To drążek stabilizatora przechodzi u mnie przez środek rury nośnej i przez środek czopów łożyskowych?
Zwykle z tyłu jest drążek stabilizatora przechyłów. Jak są wybite tulejki mocujące do nadwozia to tak jest.
Sry że odkopuje. Były problemy ze zużyciem gum stabilizatora drążka. Drążek się przesunął max. w lewą stronę ocierając o wzmocnienie. Czyli był cały czas kontakt, to przenosiło dźwięk na lewą stronę. Przy wymianie łożyska było widać że obciera :) Dzięki wielkie za pomoc :)
Jeśli układ kierowniczy jest sprawny to przyczyny trzeba szukać np. w zwrotnicach może tam być przyczyna lub wieszakach resorów na osi kierowanej ( jeśli są zamontowane), tuleje stabilizatora, drążki reakcyjne. Kolumny kierowniczej nie radzę samemu naprawiać bo może się to skończyć tragicznie, jeśli uważasz ,że z nią jest coś nie tak to wymontuj i oddaj...
Tulejka/tulejki na drążku stabilizatora lub górne mocowanie prawego amortyzatora.
Od dłuższego czasu usiłuję ustalić przyczynę stuków dochodzących z lewej przedniej części auta. Stuki występują w trakcie wolnej jazdy po terenie pofałdowanym ale także na zakrętach, nieraz przy przy hamowaniu. Dwukrotna diagnostyka na tzw.szarpakach nie wykazała luzów w elementach zawieszenia.Do chwili obecnej wymieniono:łączniki stabilizatora,drążek...
Stukanie to najczęściej łączniki stabilizatora. Końcówki drążka do sprawdzenia plus drążki (na nich też jest przegub kulowy). Jak przy dobijaniu to warto sprawdzić stan odbojów amortyzatora i poduszek.
Autko obecnie jest na najazdzie samochodowym, pod spodem patrząc nic nie widać po za wyrobionymi tulejami gumowymi na wachaczach i wyrobionymi drążkami stabilizatora. Podejrzewam zgięte amortyzatory aczkolwiek wizualnie nie widać, żeby były zgięte, może po zdjęciu będzie widać dopiero.
czyli trzeba odkręcić półoś ,łącznik stabilizatora, końcówke drążka , wahacz i tą śrubę u góry pod maską.szykuje się ciężka praca zwłaszcza że śruby pewnie od nowości nie ruszane...
Zasadnicze 2 przyczyny - 1)uszkodzenie przegubów napędowych - sprawdzić na mocno skręconych kołach raz w jedną stronę raz w drugą - energicznie dodać gazu i jak będzie stukało to wiadomo już co. 2) możliwe jest też wypadnięcie gumowej tulejki od stabilizatora - drążka łączącego prawe i tylnie koło - trzeba obejrzeć, gumki to koszt kilkunastozłotowy
W swoim aucie miałem wybite "łożyska" drążka stabilizatora. A to są kawałki gumy przykręcone do sanek. Sprawdź pod tym kątem.
Witam, Posiadam experta ii, to samo co scudo i jumpy. Borykam sie ze stukami na gumach drążka stabilizatora. I jest problem, zdjąłem łączniki, odkrecilem obejmy od gum, odeszły od podłużnicy lecz nie da tych obejm sie rozpolowic... Udało sie to komuś? Jest dosyć ciacno, ściągnąć przez koniec drążka sie nie da. A w sklepach widnieja same gumy do wymiany...
Jakie zawieszenie? Zwykłe czy wielowachacz sprawdź sprężyny czy któraś nie pękła i popatrz na gumy mocujące drążek stabilizatora
Dopiero co ten temat przerabiałem To co widać na filmie to normalne zachowanie przy uniesieniu auta na lewarku nawet przy nowej poduszce. Uszkodzone łożysko najczęściej słychać przy skręcaniu, wówczas występuje opór i dziwny pisk. Proponuje sprawdzić dokładnie zawieszenie a szczególnie gumy na drążku stabilizatora i łącznik stabilizatora. Objawy, o...
Guny na drążku stabilizatora
Silentbloki, gumy drążka stabilizatora.
Masz z tyłu drążek stabilizatora?
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
Gumy stabilizatora przy szybkich ruchach kierownicą? Końcówki drążków - zachęcam do sprawdzenia.
Najedz na próg zwalniający, jak będzie pukać to drążek stabilizatora
Skrzypiec mogą tuleje gumowe drążka stabilizatora tak samo stukanie może być od nich - zwłaszcza na małych nierównościach np. łączenie asfaltu
A gumy na tym poprzecznym drążku stabilizatora?
Miałem kiedyś podobny przypadek i był to drążek stabilizatora, w którym rozpadł się ogranicznik po jednej za stron. Drążek się przesówał i z tego co pamiętam uderzał w wahacz powodująć takie objawy.
Mechanik sprawdzał wszystko, włącznie z drążkiem stabilizatora i jego gumami, także raczej to nie to. Chyba że się myli. Dalej poszukuje kogoś kto to ogarnie. Pozdrawiam.
kolego to co piszą z tymi wkładkami to jest prawda to samo miałem w golfie 3 choć zawieszenie było nowe i nie byle co teraz mam e32 i zmieniałem zawieszenie z przodu po dwóch dniach miałem podobny problem szarpanie zaczynało się od 80km/h do 50km/h po prostu trzeba jeszcze raz dociągnąć śruby szczegół pompa też ma coś do powiedzenia tylko nie hamulcowa...
Luźny drążek stabilizatora, słabo dokrecoby przegub po wymianie
Jakieś wskazowki jak towyciagnac? Odkręciłem oba uchwyty i końcówki drążków. Stabilizator ładnie się kręci do góry, odcinam na max w stronę kabiny, uchwyty się podnosza i brakuje jakby centymetra... Doradz coś
Witam i co z tym wahaczem w x max 125, bo mam taki problem w moim x max tyle ze luzy są na kołnierzach silnika, no i na tych krótkich drążkach stabilizatora. Czy ktoś wie gdzie to można kupić taniej niż na stronie z oryginalnymi częściami?
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Inaczej nie podejdziesz do śrub od drążka ...
Tuleje drążka stabilizatora sprawdzone? z kolei poprzedni właściciel 2 lata temu wymienił łączniki stabilizatorów. Kolego, 2 lata temu. Sprawdzisz w końcu łączniki i tuleje drążka stabilizatora? Żaden trzepak tego nie wyłapie. A wystarczy wjechać na kanał i ręką szarpnąć góra dół dwa łączniki i złapać drążek na środku i poruszać nim góra dół. 3 min...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Amerykańce ... części dosyć niedostępne. Dla mnie to akurat ważne, zaraz po łatwości/trudności napraw, zużyciu paliwa. W moim V-W/MPI :) wymieniłem ostatnio 2 końcówki drążka stabilizatora i gumę przegubu, 1 dzień zamówienie, 3 h roboty. w sumie niecałe 100 zł. i uciecha po pachy.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Może źle dokrecili drążek stabilizatora jak kiedyś mialem taki przypadek w aucie że drążek był lekko niedokrecony i bardzo sie tluklo na nierownościach
jeśli tak to jak opuścisz auto na koła to amortyzatorem we wskazanym miejscu nie ruszysz czy z tymi prowizorycznymi podkładkami nie ma stuków? może trzeba się przyjżeć drążkom kierowniczym albo tulejom na wachaczach i stabilizatorze
wachacze koncowki drążków i łączniki stabilizatora co może jeszcze stukac Wa h acze nie stukają, stukają wybite tuleje (silent bolocki), czyli oprócz tego co wymieniłeś mogą hałasować też tuleje amortyzatorów, a może po prostu masz coś za słabo dokręcone. Po co w temacie pisałeś o kilometrach? To zupełnie zbędna informacja - choć mało jest tych kilometrów......
Ja również stawiam na pęknięty łącznik drążka stabilizatora.
Witam mam taki problem od niedawna zaczęło mi coś stukać w lewym kole jadąc na wprost przy niskiej prędkości jak koło zahaczy o dziurę nierówność to słychać dziwne stukanie, wymienione zostało amortyzatory x2 sprężyna ok, poduszka Łożysko amortyzatora nowe, stabilizator drążka, sworzeń wahacza, piasta z łożyskiem bo szumiała, przegub przy piaście a...
Witam. Mam problem peugeot 307 sw coś mi stłuka w zawieszeniu z prawej strony z przodu taki bardziej metaliczny głos . Wymieniane były sworznie zwrotnicy, stabilizatory i końcówki drążków i i dalej stłuka
Może być parę przyczyn ,stuka niekoniecznie z tyłu ,podjedź na 15 minut do stacji diagnostycznej sprawdzą Ci na szarpakach. Może być łącznik stabilizatora,końcówka drążka ,amortyzator, tuleja wahacza.
A gumy od drążka stabilizatora kolega zmieniał jak wymieniał wachacz ?
Wymieniona na nową, niema żadnego szarpania. Czy to może być wina maglownicy czy może drążka stabilizatora
Dzięki za podpowiedź , ale problem pojawia się nawet gdy temperatura jest wysoka i drążki stabilizatora były sprawdzane u mechanika . Pozdrawiam .
gumy na drążku stabilizatora raz,łączniki dwa,sprawdz tez tulejki na ramie,
A co z drążkiem stabilizatora a raczej jego mocowanie? Sprawdzałeś to bo nic o tym nie piszesz a ktoś już o tym wcześniej wspominał
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
Z przodu przy czujniku wysokości. Jest mechanicznie połączony krótkim cięgnem z drążkiem stabilizatora. Te czuniki dość często padają.
Mechanik może mieć rację. Drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora w jakim stanie?
Z reguły na szarpakach nie widzą luzów na gumach drążka stabilizatora. ;)
Po wymianie gum na stabilizatorze oraz lewej końcówki drążka stuki ustały. Pisze dlatego, że ktoś może trafić na ten wątek z wyszukiwarki i może go to naprowadzi na dobry trop.
Odkręcić drążek stabilizatora od sanek wyjąc stare gumki wsadzić nowe. Jeśli słaby dostęp proponuję poluzować sanki.
Sprawdzałeś koła=opony Dodano po 8 Jeśli stuka na nierównościach to łączniki stabilizatora. Końcówki drążków kierowniczych jak i same drążki, sworznie, łożyska zwrotnic, jak i same tłoki amortyzatorów.
Witam, auto jak w tytule, słychać równomierne bicie w podwoziu proporcjonalne do prędkości jazdy i delikatnie ściąga go na lewo. Problem pojawił się nagle po tym jak odkręciłem drążek stabilizatora by mieć lepsze dojście do katalizatora. Przy okazji wymieniłem gumy stabilizatora i ustawiłem go z powrotem tak jak poprzednio z zachowaniem wszystkich odległości....
Gumy stabilizatora i końcówki drążków też wprowadzą takie szarpania. Czy p rzy szarpaniu tłucze Ci coś z przodu w podłoge?
Złap za relingi i pobujaj na boki. Słuchaj czy puka. W golfie na 99% tuleja drążka stabilizatora puka. Zobaczysz ją od strony koła, skręć lekko w lewo i popatrz na prawą tuleję.
Skontrolować stan tulei na wahaczach przód/tył, na drążku stabilizatora lub łącznikach (nie pamietam jak to jest w sienolocie rozwiązane).
Tam regulacja jest na drążku stabilizatora i nie ma zbytnio frezów większa dziura i uderzenie i ta obejma się potrafi przestawić.
Tak to może być to. Tuleja drążka stabilizatora to np. DELPHI TD445W - cena kpl. około 23zł. Dodatkowo do sprawdzenia łączniki stabilizatora, i tu schody bo mozesz mieć dwa rodzaje: TC720 lub TC2022.
Może warto sprawdzić przeguby, bo to może być przyczyna stukania. Kierownica może drgać też przy wytłuczonych gumach drążka stabilizatora.
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Auto zrobione, okazało się, że problem był ze stabilizatorami i końcówkami drążka, wymienione też przeguby z obu stron i auto śmiga ;)
Nadwozie we wszystkich "normalnych" wersjach silnikowych jest takie samo, z dokładnością do belki pod silnikiem - w 1.4 jest inna, różni się w miejscu mocowania poduszek. Belkę oczywiście należy przełożyć. Dodatkowe różnice to drążek stabilizatora i sprężyny - w 1.4 drążek ma inny kształt, a w dieslu sprężyny są z grubszego drutu.
pewnie została przez handlarza usunięta, żeby nie raziła światłem nabywcy Też na to wpadłem ;) A coś mi nie pasowało na jeździe próbnej .... Auto sprowadzone z Holandii więc ABS powinien być Edit Mały wycinek rozkodowanego VINu http://www.berlingo-klub.pl/forum/viewto... OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 185/65 R15 88H NIE...
Najprościej podjedź na najbliższą stację diagnostyczną i sprawdź dokładnie bo to zależy od twojego i innych bezpieczeństwa możliwe że pękł łącznik drążka stabilizatora(skutek najazdu na krawężnik)
Bardzo łatwo poznać, po zmianie drążek stabilizatora był przykręcany bezpośrednio do wahacza na krótkim łączniku, przed zmianą do amortyzatora na długim łączniku.
Tylny czujnik wysokości nadwozia jest mniej więcej po środku samochodu, pod nim jest obejma przykręcona do drążka stabilizatora i krótka dźwigienka, która je łączy. Kiedyś, jak miałem taki przypadek, to ustawiłem "na oko" wypatrując starych śladów mocowania na stabilizatorze, jak są starte to bez komputera diagnostycznego i pomiaru wysokości nadwozia...
drążki kierownicze drążki seicento drążki stabilizatora
obliczać obwód metoda oczko instrukcja magnetowid toshiba iskrownik ustawić
piezoelektryczna zapalniczka radio hobby zestaw
Reflektor w skuterze ledwo świeci - przyczyny i rozwiązania Nagłe zniknięcie kanałów z satelity Astra - przyczyny i rozwiązania