Stabilizator w liczniku do sprawdzenia.
Zobacz stabilizator za licznikiem.
Ten zielony 14 to bezpiecznik polimerowy.
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Stabilizator napiecia 15V ,1 A. tu wiecej danych: http://octopart.com/info/Toshiba/TA78015...
Na płytce w liczniku jest stabilizator napięcia który się wylutowuje i dlatego taki objaw.możed równiż wylutowywać się złącze licznika a są tam dwa złącza.
klient nie był na odgrzybianiu klimy, Może był na korekcji licznika :)
Wspólny stabilizator maja te wskaźniki w liczniku. Przedzwoń scieżki w liczniku.
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
Wymień ten stabilizator , a jak nie zadziała to szukaj używanego licznika .
To 9v wynika z autopsji czy z takich ogólnych przypuszczeń? Zależałoby mi na konkretnej odpowiedzi jeśli ktoś może takową zapodać.
W lewym górnym rogu 2 tranzystory SMD. Miałem uszkodzony nie pamiętam który.
Prześledź, skąd się biorą napięcia +/-14,5V. Z płytki zasilacza wychodzą napięcia +/-22 (30)V, a na płytkę wracają już +/-14,5V. Po drodze muszą gdzieś być stabilizatory.
zobacz w miejscu łączenia lcd z płytą , tam potrafi złamac sie tasma
Zaśniedziałe styki na stabilizatorze napięcia w liczniku. Podaj zdjęcie licznika od tyłu.
Tak jest możliwe. Ja bym to zrobił na atmedze8. Tak można stosować stabilizator.
Jeżeli tak pokazał program , to trzeba. Bezpiecznika nie , gdyż obwód podświetlania licznika ma swój , myślę ,że stąd będziesz brał zasilanie na stabilizator.
A może poleciał ci stabilizator liczniku, objaw podobny.
Drugi kit to wzmacniacz. Przedostatni to chyba jakiś stabilizator napięcia (co to za stabilizator/tranzystor w układzie?). Ostatni to licznik impulsów.
ja bym obstawial zimne luty na stabilizatorze lub w jego okolicy badz na drugiej stronia pcb na wysokosci stabilizatora
Witam.Prwdopodobnie masz zimne luty w okolicy stabilizatora(5-cio nóżkowy) prawy górny róg licznika(najczęstsza usterka)Ewentualnie w najgorszym wypadku wymiana na nowy.Powodzenia
Czujniki nie są zasilanie z licznika, więc nie piszcie głupot o stabilizatorze w liczniku. Sprawdziłeś na dzień dobry wszystkie bezpieczniki?
stabilizator 10V LM 7810
Nie wiem co u Ciebie znaczy do minusa... Ale ten stabilizator teraz w ogóle nie działa:D Diody musisz wpiąć w prawą nóżkę... zamiast "do plusa... " W ogóle coś to wymyślił to nie wiem. Zaraz Ci podeślę jak to powinno wyglądać. Więc tak:) +Acc do plus z akumulatora czy co to tam masz;) GND to masa... Uout to masz napięcie wyjściowe z stabilizatora.
Witam.Potrzebuje znać symbol stabilizatora napiecia zegarów licznika audi b4.Konkretnie jaki stabilizator tam przychodzi(symbol)
Czy ktoś może wie co to jest? Oznaczenia ze stabilizatora napięcia z licznika fiesty 88' : 748AB 81AB-C2A tzn. na jakie napięcie on jest?
też mam podobny problem. Obrotomierz nie działa ,wskazówka od pędkościomierza cały czas drga przy włączeniu zapłonu,wyświetlacz od kilometró ni działa(pod światło widać bardzo delikatnie,że kilometry liczy ale normalnie patrząc jest czarny),proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki. Mój mail kamzesz(małpa)wp.pl, dzięki wielkie!
Na początek możesz sprawdzić czy stabilizator na liczniku działa.
Stabilizator w liczniku.
podpowie ktoś gdzie jest stabilizator napięcia - licznik motometer -smd
Jak zero objawów zasilania w liczniku to sprawdź go na stole, trzeba sprawdzić przelotki rezystory stabilizatory wenątrz licznika.
jakas kostka przy zegarach traci kontakt lub poszedl o ile jest w tym liczniku stabilizator napiecia pozdrawiam
Y2 to +5V ? Tak na szybko: https://obrazki.elektroda.pl/7705579300_... Domyślam się, że tu dużej dokładności nie potrzebujesz, więc te pomiary 0,38V/2,02V wystarczą? Dlatego też Vref jest tworzone w prosty sposób - dzielnikiem z Vcc=5V - mam nadzieję że w układzie licznika jest ono stabilizowane jakimś stabilizatorem? Potencjometr to...
u mnie padł stabilizator w liczniku i tak własnie było
Transformator na 7V jest za mały. Jakie napięcie masz na wejściu stabilizatora?
Sprawdź stabilizator napięcia. To jest stabilizator napiecia w liczniku, czy ten w alternatorze? Ładowanie mam 14,7V
A jakie są objawy uszkodzonego stabilizatora w liczniku? Wskaźniki przekłamują wtedy czy wogle nie działają?
A nie jest to wina stabilizatora w liczniku skoro wodę i paliwo zaniża?
o ile zasilanie dochodzi to sprawdź lub wymień stabilizator napięcia w liczniku
Masz już rozpiskę to zaraz będziesz wszystko wiedział na jednym plusie chodzi poprawnie i szukaj w okolicach stabilizatora
Czasami uszkodzenie stabilizatora w obudowie to220-5 dawało takie różne cudaczne objawy.
W aucie po uruchomieniu pali się cały czas wskażnik cisnienia oleju .Czujniki oleju OK.Co może być przyczyną.Jak rozebrać ten licznik,gdzie jest stabilizator napięcia.
Da to się dość prosto rozwiązać na TL494 i kilku mosfetach. Stabilizator CC dla 200A na określony czas załączany jakimś licznikiem.
Podłącz na stole za stabilizatorem i będziesz wiedział, czy warto się dalej bawić. Napięcie właściwe dla wyjścia stabilizatora oczywiście.
To co masz na fotce to jest tranzystor a nie stabilizator no chyba że w tym liczniku stabilizacja napięcia jest tak zrobiona ale wątpię. Co za herezje opowiadasz że nic nie ma. Na tym forum nawet jest łącznie z zamiennikami a te już są do kupna. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Jeżeli uderzysz w licznik i zaczyna działać to trzeba przelutować podstawkę, stabilizator jest dobry.P
jeśli wskaźnik paliwa też chodzi źle to może być stabilizator w liczniku ale raczej to będzie czujnik
Sprawdź stabilizator napięcia w liczniku. Zmierz napięcie na płycie licznika (zasilanie procesora, itp...)
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
A szukałeś po haśle "stabilizator napięcia licznika"? Sprawdź napięcie dochodzące do np. czujnika temperatury - czy jest.
od czego te zegary masz? stabilizatory w licznikach siedzą różne 10V, 11V, ale i tak są one podłączone tylko do wskaźnika poziomu paliwa i temperatury.
Sprawdź stabilizator napięcia w liczniku.
zmiana czujnika pomogla:) wskaźnik paliwa mam pod stabilizatorem od diesla a wskaźnik temperatury i czujnik oryginalny pod model benzyny i licznika ale ze stabilizatorem dorobionym od benzyny
W licznikach czesto zamontowany jest stabilizator napięcia aby uniezależnić wskazania (np poziomu paliwa) od napięcia akumulatora. Miałem kiedys podobny przypadek w seacie. Przyczyną były zimne luty właśnie na tym stabilizatorze.
chyba padl ci stabilizator w liczniku mala czarna kostka 3 wyprowadzenia na jednej masa druga napiecie akumulatora trzecia okolo 12 wolt
Najprawdopodobniej będzie wszystko działać już po podłączeniu. Stabilizator napięcia to taka mała czarna kostka z trzema nóżkami z tyłu licznika (nie sposób nie widzieć).
Pewnie ze 5v i ze sterownika. Dziwne ze jeszcze odpala. a ja myślałem że EZ to na gaźniku jest :D stabilizator w liczniku jest i chyba ma tam być 10V
kolego a wskaźnik poziomu paliwa dobrze wskazuje? może być uszkodzony stabilizator napięcia przy liczniku a te dwa wskaźniki to po prostu woltomierze i gdy będzie uszkodzony stabilizator (10V) to tak będzie
moje pytanie jest takie czy jest jakis sens instalowac stabilizator napiecia na dwa osobne obwody oswietlenia, osobny obwod ma pietro i osobny parter. stabilizator napiecia do mocy 900W nie jest bardzo drogi tylko pytanie czy to ma sens czy to jakos wplynie na to zeby licznik nie zawyzal zuzycia lub zawyzal mniej, Stabilizator jako kolejne urządzenie...
Prawdopodobnie masz uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku i albo jego wymiana albo wymień całe zegary.
To może 3 kamerki takie same szeregowo i bez stabilizatorów ? Przód - tył - na licznik albo pasażerkę z tył XD
Czujnik temp, stabilizator wewnątrz licznika - potem podmieniłem licznik w całości, dla św spokoju wymieniony również czujnik temperatury na oryginał z ASO, zasilanie na liczniku. Alternator trzyma 14,4 i nie zmienia się w czasie jak wariuje temperatura. - Sterownik silnika widzi dobrą temperaturę. ----- Teraz tak myślę... zasilanie sprawdzałem do jakiejś...
Też się dziwie że to przeszło i wszystkie żarówki się podnosiły i test zegarów był ok. Dziwne do mnie to jest. Teraz będe próbował ruszyć w liczniku moze jakiś stabilizator poszedł od paliwa w liczniku. Pozdrawiam
Zdecydowanie stabilizator w liczniku nie ma z tym nic wspolnego, poniewaz stabilizuje on tylko napiecie dla wskaznikow licznika. Przyjrzyj sie alternatorowi, moze peknieta obudowa, padniety regulator, lub szczotki. Sprawdz tez polaczenie masy z akumulatora do nadwozia.
Witam mam pytanie czy moglby mi ktos podac oznaczenie stabilizatora z tego licznika tego w obudowie to252 byl bym wdzieczny
Może jednak spróbować naprawić stare. Z reguły wystarczą trzy luty, ewentualnie wymiana stabilizatora.
eliminację zakłóceń proponuję zrobić podobnie jak eleminację drgań styków klawiatury (czyli opóżnienie ok. 30ms albo i więcej) Oprócz tego radzę dobrze odfiltorwać napięcie zasilające mikrokontroler (filtr typu pi albo osobny stabilizator). Na liczniku możesz zastosować również jakiś gasik.
Wykręć licznik, poszukaj scalonego stabilizatora napięcia - chyba 8V np. LM7808. Sprawdź czy po podaniu 12 V za nim jest 8V. Opisujesz licznik z podobnego przedziału czasowego co mój staruszek golf. Miałem też w ręku licznik od któregoś audi - stabilizator też był. Może być to lub nie, ale zawsze warto sprawdzić. 15:55 Stabilizator ma jednak 9V, wygląda...
W liczniku masz stabilizator zasilania sprawdz go
Stabilizator zasilania padł.
Zdemontować licznik-sprawdzić- uszkodzony stabilizator (taki mały trzy nóżki) lub upalona ścieżka.
Tego rocznika nie znam , ale robiłem podobny licznik i w/g mnie jest to scalony stabilizator napięcia - dwa napięcia stabilizacji.
Czy tylko wskaźnik poziomu paliwa tak sie zachowuje czy też wskaźnik temperatury? Jeżeli razem , to masz uszkodzony stabilizator napiecia w liczniku!
Kiedyś naprawiałem w swoim starym pasku zegary. Stabilizator był LM7810 znaczy na 10V ale rezystora nie pamiętam. Miał jakieś kolorowe paski na sobie?
Zacząłbym od błędów z VAG-a, bo te silniki nie mają bezpośredniej informacji o obrotach z alternatora, jak np, D lub TD. Obrotek jest sterowany z ECU, dodatkowo, korzysta z czujnika obrotów silnika, dodatkowo stabilizator napięcia licznika - jest co badać.
To prawdopodobnie może być stabilizator napięcia w liczniku, ale wtedy wskaźnik temperatury cieczy też będzie szalał, standardowa i w sumie jedyna usterka tych liczników, poza pękajacą folią.
Możesz pominąć wewnętrzny zasilacz jeśli masz dobry zasilacz 5V. Przepuszczanie napięcia stałego przez mostek jest trochę bez sensu. Popatrz sobie na notę stabilizatora 7805 będziesz wiedział co zniesie a co lubi :).
Witam serdecznie!!!Poszukuje schematu licznika do T4 2.4 diesla z 1991 roku....Pewnego dnia deska "zamilkla" spalil sie stabilizator napiecia w liczniku (nie pamietam dokladnie chyba 9 voltowy) oraz w poblizu jego rezystor....Stabilizator wymienilem a rezysor ulegl kompletnemu zwegleniu wiec nie mozliwoscia jest odczytac jego byla wartosc....Wiec stad...
Czujnik wody nie przekłamuje bo to też wskazywało by na brak stabilizacji na 10v a napięcia po czujniku paliwa nikt nie sprawdza to kto ma ci to podać. Sprawdź tak jak koledzy piszą napięcie na kablu od czujnika wody na silniku jak jest 10v to czujnik paliwa do wyjęcia jak 12v to stabilizator w liczniku.
Zmostkuj czujnik temperatury ,wskazowka pojdzie do konca jesli tak czujnik do wymiany , jesli nie przewody, licznik, stabilizator napiecia.
Chyba stabilizator napięcia na płycie licznika.
Jak pisze wyżej , jak już będziesz miał szafę na wierzchu , dodatkowo sprawdź stabilizator napięcia , na płytce licznika!
Witam. Brakuje rezystorów "ściągających", o których mowa w podobnym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Poprawniej będzie podłączyć diody "odwrotnie": anody do wejść zegarowych liczników "podciągniętych" rezystorami do Vcc, przyciski mają zwierać katody diod do masy lub do źródła impulsów ustawiania (7490 zmieniają stan przy...
orginał TCA 700 Y a podstawiłem 7810 1A .niby powinno być ok ten stabilizator występuje w wielu licznikach z 3-ma nogami, taki standardowy
regulator w alternatorze ok. ale gdzieś w liczniku jest stabilizator napięcia i to on może robić zwarcie
Witam. Problem dotyczy wskazań temperatury oleju (która wynosi ciągle około 170 stopni - czasami dynamicznie się zmienia) oraz temperatury cieczy (raz jest 90 a raz nie ma). Audi A4 19TDI 110KM 1998 rok Wiem że w Audi 80 był problem z zimnymi lutami i stabilizatorami w licznikach. Pozdrawiam.
W jakim sensie nie działa? Nie nie działa w ogóle? Na drugim zdjęciu na dole obudowy masz na czerwonym przewodzie "poszerzenie". Jest to prawdopodobnie obsadka bezpiecznika. Zaczął bym od sprawdzenia czy bezpiecznik w niej jest sprawny. Tego brakującego rezystora prawdopodobnie nie zamontował producent licznika i to raczej nie on jest przyczyną usterki....
zapewne chodzi o stabilizator napięcia
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
Na początek upewnij Się, że nie ma żadnego zwarcia za tym tranzystorem bądź stabilizatorem.
Ale w liczniku jest stabilizator napięcia który odpowiada za wskazania wskaźników i jak będzie on uszkodzony to może pokazywać głupoty.
A w jaki sposób można ustawić ten stabilizator regulowany LM317?
Niestety nie ruszył. Ze stabilizatora wychodzi 0.6V i mocno się grzeje :(
Tak jak kolega powyżej napisał, to nie jest pamięć, co tam się dzieje? Nic nie działa, czy tylko wyświetlacz motogodzin martwy, sprawdzałeś zasilanie tego licznika, w pobliżu R36 jest stabilizator, oznaczenia jego nie widać, dochodzi i wychodzi z niego napięcie.
Z tyłu jest stabilizator L78S12CV, prawdopodobnie jest uszkodzony.
To mechanicznie przełączany stabilizator napięcia do odbiorników TV. Podobny temat był tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Skleciłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8402927600_1... Czy ma szansę zadziałać? Jeśli tak, to co zrobić, żeby układ startował nie z 0 ale z 1? Jakiś układ, który poda zaraz po włączeniu zasilania 1 impuls masowy na wejście UP? Czy przekaźniki mogą być 12V, żeby nie obciążać dodatkowo stabilizatora napięcia?
witam. przelożyłem licznik z benzyny 1.8 z obrotkiem do sowjego diesla. problem jest w tym, że nie pokazuje temperatury. w starym liczniku nie bylo wcale wskaxnika tylko dwie lampki czerwona i pomarańczowa. wskaxnik paliwa prelożyłem ze swojego starego do obrotka bo ten źle pokazywał. teraz pokazuje ok. ale jak to jest ze wskaźnikiem temperatury plus...
co do wskazania poziomu paliwa jest ok fałszuje tylko teperatura. Dodano po 4 więc zakładam że stabilizator napięcia w liczniku jest dobry.
Sprawdz kostke i stabilizatorek w liczniku zasilajacy te uklady moze sie wygrzaly sciezki
stabilizator napięcia liczniku stabilizator liczniku zamiennik stabilizator napięcia liczniku passat
zapalać check mercedes syrena alarmu własnym zasilaniem synchronizacja czasu windows
Skrzynie biegów z dłuższymi przełożeniami do Fiata Ducato 2,5D 1988 Fałszywy komunikat o zhakowaniu telefonu - co robić?