W lewym górnym rogu 2 tranzystory SMD. Miałem uszkodzony nie pamiętam który.
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Najprawdopodobniej będzie wszystko działać już po podłączeniu. Stabilizator napięcia to taka mała czarna kostka z trzema nóżkami z tyłu licznika (nie sposób nie widzieć).
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
stabilizator napięcia w liczniku lub jego obwód
W stabilizatorze napięcia.
Tja, dokładnie Passat B4...
Zdjąć plastiki i podważyć wykładzinę, zobaczysz go pod fotelami prawa strona kierowcy. lub lewa nie pamiętam już dokładnie, ale też jest stabilizator na alternatorze napięcia :).
orginał TCA 700 Y a podstawiłem 7810 1A .niby powinno być ok ten stabilizator występuje w wielu licznikach z 3-ma nogami, taki standardowy
W obudowie licznika na płytce jest stabilizator napięcia - sprawdź czy dobry.
Mógłbym tak zrobić, ale miałem wrażenie, że tamten stary czujnik czasem źle pokazywał poziom benzyny, dlatego nie chciałbym tego robić, bo nie ufam mu. Wiem, że w Passatech spotyka się problem ze stabilizatorem napięcia 10V w licznikach, ale to odrębny temat.
Masz gdzieś spadek napięcia na podtrzymanie pamięci. Przejrzyj dokładnie licznik od tyłu (stabilizator, zimne luty i kostki).
Do głowicy jest dokręcony czarny plastikowy króciec i tam są dwa czuniki temperatury jeden do świec drugi na wskaźnik przełącz kluczyk na zapłon i zewrzyj drucikiem końcówki we wtyczkach kolejno sprzwdzajc skutek na desce jeżeli się podniesie to czujnik jeżeli nie to problem tkwi w liczniku przy stabilizatorze napięcia. Zdażają się obydwa uszkodzenia.
Jeżeli tylko te wskaźniki Ci nie działają to masz uszkodzony stabilizator napięcia który jest z tyłu na liczniku. Tylko on daje zasilanie na te 2 wskaźniki. Wymień go i będzie dobrze.
zgadzam się, ale osobno też pada stabilizator napięcia silniczków wskazówek - i nie mam zielonego pojecia jak w tym liczniku to wygląda. elmos chyba mam dobry bo MFA, przebieg działają..
Wyłącznik oświetlenia przestrzeni bagażowej znajduje się w tylnej klapie w zamku. Jeśli chodzi o deskę, to na pierwszy rzut musisz wyjąć deskę, rozkręcić, zdemontować zegary (wyciągnąć), wszystkie styki poprawić, sprawdzić stan lutu na stabilizatorze napięcia (np. TCA700Y, LM2940T, LM78S10) no i oczywiście poprawić ten wielkoprzemysłowy lut. Wszystkie...
Wyjmij licznik , z tyłu zlokalizuj stabilizator napięcia , taki element z trzema nóżkami na śrubkę , przeważnie wystarczy odkręcić i przeczyścić wyprowadzenia.
Calibra ma tylko w liczniku stabilizator napięcia i to wszystko. Kiedyś miałem dziwny przypadek w starym VW Passat - deska ciemna, zegary ciemne. A bezpiecznik nowy strzelał. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe okazało się że dostał strzała w tył i ktoś zapomniał sprawdzić styków żarówki osw. rejestracji. Zwierały. Po usunięciu zwarcia okazało się,...
lekko je docisnełem i sa wporzadku Kolego , trzeba rozbebeszyć cały licznik sprawdzić i przelutować je na płycie . Po odpaleni masz ładowanie 13 - 14 volt , żeby wskaźniki nie wariowały są zasilane przez stabilizator napięcia .
Padł stabilizator napięcia w zestawie wskaźników, można zastąpić LM7810, tylko ma inny rozkład wyprowadzeń Dzieki.Jesli kupie drugi licznik,taki sam i kluczyk zaprogramuje vagiem to bedzie ok?
Sprawdź wszystkie bezpieczniki, jeśli są OK to wyciągnij licznik na wierz, odepnij kostki i sprawdź czy masz zasilanie czyli prąd i masę tam gdzie być powinny. Opis gdzie co na 100% znajdziesz w sieci. Jeśli zasilanie jest to znaczy że licznik zdechł, zdarza się to czasem. Trzeba sprawdzić czy nie ma zimnych lutów na płycie przy wtyczkach, ewentualnie...
Jeżeli podłączymy woltomierz do przewodu ktory jest podłączony do wskaźnika temperatury i włączymy zapłon to powinniśmy mieć ok.10V (wtyczka odłączona od czujnika temperatury).Wskaźniki od temperatury i poziomu paliwa mają wspolne zasilanie.W starzych licznikach był stabilizator z 3 wyjściami ktory dawał te ok.10V w nowszych jest jakiś scalak ktory...
Dokładnie - popraw luty, a przy okazji jak będziesz miał licznik na stole, to możesz przetestować ten stabilizator. Podawaj na wejście napięcie 12, 13, 14 V i patrz co jest na wyjściu-powinno być cały czas 10 V.
w pasacie w liczniku jest stabilizator napięcia może być uwalony on jest odpowiedzialny za zasilanie wskażników i diod led lecz często jest tzw zimny lut na nim kość wielkości ok 1,5cm x 1,5cm jak otworzysz licznik to zprawej strony dogóry na 3 piny przykęcany do obudowy wketem z blaszką, blaszka to radiator. Sprawdz lupą luty igiełek gniazda licznika...
To, czy jest linka, czy jej nie ma zależy od tego, czy jest to licznik z MFA (MultiFunktionAnzeige). Jeśli jest MFA, to potrzebuje impulsów i wtedy jest czujnik Halla na skrzyni biegów i przewód zamiast linki. Mój B4 z lutego 95 ma linkę. A deskę rzeczywiście rozbierzesz bez zdejmowania kierownicy. Wyjmowałem licznik, to wiem. Popraw luty wszystkie,...
Moim zdaniem usterka typowa i "stara jak świat". Po prostu, po wymontowaniu licznika trzeba poprawić wszystkie, bez wyjątku lutowania wszystkich elementów, a w szczególności elementów SMD na płycie licznika po obu stronach. Przeważnie jest to wina tylko stabilizatora napięć, i wystarczy tylko polutować jego końcówki. Ale gdy już licznik wymontowany...
Stabilizator powinien być w środku licznika (trzeba rozpołowić) i powinien się nazywać TCA700Y (czarna kostka 1x1cm z blaszką i trzema nóżkami po przeciwnej stronie blaszki) Zawsze możesz sprawdzić czy na wskaźniki dochodzi napięcie 10V - takie samo powinno być w kostce czujnika temperatury silnika oczywiście mierzone bez czujnika.
Dlatego chciałbym wsad, a licznik napisałem że VDO w pierwszym poście. To standardowy licznik na 93c86 tyle że bez komputera, benzynka i takiego wsadu nie mam. No stabilizator wiem jak wygląda w swojej standardowej wersji, ale jaki tam jest to nie wiem a z tego co mierzyłem to jakieś dziwne tam są napięcia. Dodano po 20 Mam licznik do Diesla z małym...
Podobny przypadek miałem w passacie, na zegarach i wskaźnikach choinka, migało prawie wszystko ze wszystkim. Naprawiłem, jak ktoś wspomniał - suche luty. Ja rozbierałem i składałem trzy razy nie mogąc nic znaleźć (a ślepy nie jestem) a więc zaopatrz się w lupę i dokładnie obejrzyj luty, szczególnie stabilizator napięcia, jeśli tam jest a następnie miejsca...
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... albo tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Troche się pomęczyłem. Jeśli chodzi o pływające wskazania obrotów, predkość, to czytałem tu i u niemców, że główną przyczyną (99%) są zaśniedziałe styki nóżek stabilizatora napiecia, który wciśnięty jest w podstawkę (idiotyzm). Chyba,...
Te wypalenia laminatu wyglądają strasznie :-( Ja nic nie naprawiam, tylko nadstawiam uszu ;-) Ale moze z racji podobnej usterki w moim ex-zestawie zegarów coś zdołam podpowiedzieć. Otóz w moim fabrycznym zestawie liczników do passata B4 znajdował się mikroprocesor Motorolli, który już podczas zakupu auta nie działał jak nalezy. Po rozbiórce zegarów...
Przypomniało mi się coś jeszcze :D Za sterowanie napięciami na termowyłączniku w chłodnicy (pośrednio na silniku wentylatora) odpowiada przekaźnik znajdujący się w komorze silnika po prawej stronie patrząc od czoła samochodu, zamocowany nad nadkolem - tuż zaraz za akumulatorem (taka podłużna skrzynka wraz z bezpiecznikiem/2 bezpiecznikami = max.30A)....
A ten stabilizator jest na płytce? Często są tam zimne luty nie wiem jak w dwójce ale w passatach B3 to częsta usterka. sprawdziłem przejścia na całym iczniku na taśma są w porządku Dodano po 1 Sprawdzałeś instalację pomiędzy czujnikiem a licznikiem? Masa do czujnika dociera? tak jest masa przy czujniku nie świeci zarówka podświetlenia włącznika świateł...
Posiadam passata 2.0GT 1991r z elektronicznymi licznikami (zegar, przebieg, km). Problem polega na tym że utknęły obie wskazówki prędkościomierz i obrotomierz oraz zgasły elektroniczne liczniki. Bez względu na to czy auto jest uruchomione czy zgaszone liczniki stoją lekko "w powietrzu", odłączanie klemy akumulatora też nie pomaga (liczniki opadają,...
stabilizator napięcia liczniku stabilizator liczniku stabilizator napięcia passat
kodowanie 00001 czujnik pozycji fotela zaciskać linek
identyfikacja elementu falownik elektronix
Myjka ciśnieniowa wyłącza się po uruchomieniu dopływu wody Pulsujące palniki w płycie gazowej - przyczyny i rozwiązania