Orginał był 0,22A, więc należy chyba szukać zwarcia. Pod out stabil. i masę omomierz i odłączać kolejno co tam wisi i patrzeć przy czym oporność wyraźnie wzrośnie.
Najprawdopodobniej będzie wszystko działać już po podłączeniu. Stabilizator napięcia to taka mała czarna kostka z trzema nóżkami z tyłu licznika (nie sposób nie widzieć).
stabilizator napięcia w liczniku lub jego obwód
TCA700, ale jest trudno dostępny i drogi, lepiej wsadzić LM 7810, tylko trzeba zamienić miejscami nogi in i out
Rano odpaliłem bez problemu, przedstawiłem auto. Otworzyłem szyberdach i tak sobie stał przez jakieś dwie godziny i po tym już rzucił palenie. Znaczy odpala i gaśnie. Nic nie było rozkrecane,montowane. Wszystko na postoju Więc tak: Przekaźniki pod bordnetz na każdym jest stały +12V Na R2 (2 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 15 --J329-- (645)...
lekko je docisnełem i sa wporzadku Kolego , trzeba rozbebeszyć cały licznik sprawdzić i przelutować je na płycie . Po odpaleni masz ładowanie 13 - 14 volt , żeby wskaźniki nie wariowały są zasilane przez stabilizator napięcia .
Zdjąć plastiki i podważyć wykładzinę, zobaczysz go pod fotelami prawa strona kierowcy. lub lewa nie pamiętam już dokładnie, ale też jest stabilizator na alternatorze napięcia :).
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
Tja, dokładnie Passat B4...
jeżeli chodzi o wskaznik to sprawdz stabilizator napięcia w desce rozdzielczej - takie czarne cos przykręcone do radiatora z 3 nóżkami - często lubią się na nim pojjawi zimne luty i zegary szwankują
problem rozwiązany chodziło o stabilizator napięcia przy alternatorze koszt ok 100zł
Padł stabilizator napięcia w zestawie wskaźników, można zastąpić LM7810, tylko ma inny rozkład wyprowadzeń
witam,sprawdz stabilizator napięcia zestawu wskażników-mały element z yrzema nóżkami przykręcony /przylutowany/ do foli drukowanej.
Chyba wiesz co to stabilizator napięcia i do czego służy? Zazwyczaj ma 3 nogi: in, out, GND Miniatura 7805? DPAK, D2PAK, TO-220, TO-92
Wyjmij licznik , z tyłu zlokalizuj stabilizator napięcia , taki element z trzema nóżkami na śrubkę , przeważnie wystarczy odkręcić i przeczyścić wyprowadzenia.
zgadzam się, ale osobno też pada stabilizator napięcia silniczków wskazówek - i nie mam zielonego pojecia jak w tym liczniku to wygląda. elmos chyba mam dobry bo MFA, przebieg działają..
Jeżeli tylko te wskaźniki Ci nie działają to masz uszkodzony stabilizator napięcia który jest z tyłu na liczniku. Tylko on daje zasilanie na te 2 wskaźniki. Wymień go i będzie dobrze.
Jaki stabilizator najlepiej zastosować do auta - potrzebuję max 200mA przy 5V. Obecnie korzystam z 7805, ale przepuszcza śmieci, gdyż podczas włączania czasami wiesza mi się DS1307 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic98... Poza tym w jednym datasheet jest napisane, że może pracować od 0 stopni ,natomiast w innym podają od -40. (zaznaczam, że...
A więc pewnego dnia okazało się, że nie działa wskazówka od paliwa oraz temperatury. Czujniki sprawne, kable sprawne. Zajrzałem więc za liczniki w samochodzie i jest takie coś jak na zdjęciu poniżej. Są trzy kable. Do jednego wchodzi plus do drugiego minus a na trzecim jest plus, prawdopodobnie ustabilizowany. Podejrzewam, że jest to jakiś sposób stabilizacji,...
Witam! Tak sobie ostatnio sprzatalem stare czesci elektroniczne i doszedlem do wniosku ze warto by cos z tego jeszcze sklepac :) Wymyslilem ze zrobie sobie stabilizator napiecia stalego.. 12V do auta.. czemu? Poniewaz mam slabej jakosci radio (w tej chwili to akurat sie calkiem popsulo :)) i gdy dodawalem gazu w glosnikach bylo slychac prace (pisk)...
Co to jest?? i czy juz ktos rozbieral i czy ma cos takiego?? http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
Heh Mamy problem z ponizszym schematem. Uklad stailizuje napiecie tylko dla zmiennej rezystancji obciazenia natomiast przy zmianie napiecia wejsciowego juz nie chce. Prosil bym o pilna pomoc gdyz musze to do jutra miec dzialajace. Z gory dzieki za pomoc. http://obrazki.elektroda.net/90_11697272...
Witam. Moje auto to passat D '81, alt Bosch. Proszę o pomoc, bo nie wiem 'co jest grane'. Aku mi sie rozładowywał cyklicznie co tydzień, a kontrolka zaczęła gasnac dopiero po dodaniu 'gazu' i potem cały czas sie lekko się zmiennie żarzyła. Sprawdziłem ładowanie i było 13.5 na biegu jałowym i 12.9 ze swiatlami, więc zmieniłem szczotki i było juz ok.->14.4...
Potrzebuje dowiedzic jakie napiecie zaśila wskażnik paliwa, tam był stosowany tranzystor, albo cos podobnego do stabilizatora, ale nie wim co, potrzebuje dowiedzic sie co tam założyc, ewetualnie potrzebowal bym schemat tego samochodu.
Witam! Chciałbym podłączyć pewne urządzonko (które potrzebuje zasilania 12V) do samoczodu. Ale w czasie jazdy napięcie na akumulatorze jest większe, i potrzebny będzie stabilizator TYLKO JAKI? I JAK TO ZROBIĆ? PROSIŁ BYM O JAKIŚ MAŁY SCHEMACIK! Z góry dzięki!!!
Witam Ostatnio zacząłem projekt pewnego zasilacza. Po zrobieniu prototypu wziąłem się za jego uruchomienie, ale tu już napotkałem na problemy : a mianowicie, gdy podepnę zasilanie (15V ) główne napięcie na wyjściu jest równe 0, więc ok zaczynam podawać napięcie na wejście wzmacniacza operacyjnego i do pewnego momentu napięcie wyjściowe idzie do -0,5V...
Calibra ma tylko w liczniku stabilizator napięcia i to wszystko. Kiedyś miałem dziwny przypadek w starym VW Passat - deska ciemna, zegary ciemne. A bezpiecznik nowy strzelał. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe okazało się że dostał strzała w tył i ktoś zapomniał sprawdzić styków żarówki osw. rejestracji. Zwierały. Po usunięciu zwarcia okazało się,...
Witam.Planuje przerobić pilot od bramy w taki sposób by działał na przycisk w aucie. Sprawę samego przycisku mam już załatwioną. Pozostaje sprawa zasilania. Układzik w obecnej chwili jest zasilany baterią 12V jak to w pilotach od bram alarmów itp. ale z racji że wszystko chce schować w obudowie gdzieś za schowkiem nie rozsądnie było by zostawiać bat...
Witam, potrzebuję stałego 12v w Audi A6C5. Zamontowałem parktronik przedni i podpiąłem go do orygianlego przycuisku, który jest impulsowy, więc znajomy zmontował mi układ na przekażniku, który podtrzumuje prąd po wciśnieciu przycisku, a po powtórnym przyciśnięciu wyłancza. Problem taki, że podpiąłem układ pod stacyjkę, gdzie napięcie prądu waha się....
Witam!!! Potrzebuję schemat ogranicznika, który zamieni napięcie w instalacji samochodowej na 12,3 [V] przy prądzie 10 [A]. Myślałem o jakimś stabilizatorze LM7512, ale niestety potrzebuję dokładnie 12,3 [V];
Witam, Dziś po raz pierwszy odwiedzam to forum. Szukałem, szukałem i nie znalazłem nigdzie nic na temat stabilizatorów prądu ze sprzężeniem zwrotnym. Czy ktoś bardziej zaawansowany ode mnie mógłby mi pomóc? Prąd wyjściowy od 0 do 5A, ogranicznik napięcia wyjściowego U0 = 14V, napięcie wejściowe Uwe = 20 - 24V. Proszę o jakąś poradę odnośnie samego układu.
Witam. Miałem podobny problem z tym, że nie działało mi tylko zużycie paliwa. Okazało się, że stabilizator napięcia odpowiedzialny za zasilanie czujnika podciśnienia miał zimy lut. Wystarczyło tylko wymontować zegary, rozkręcić i przelutować na nowo końcówki stabilizatora. Najgorsze w tym wszystkim było to, że raz działało a raz nie. W Twoim przypadku...
Autko jak w temacie w desce rozdzielczej jest stabilizator napiecia do wskaźników paliwa i temperatury silnika, może któryś z kolegów wie jakie daje on napięcie? 12 volt czy może niższe? Poniżej zdjęcie tego ustrojstwa.
Witam Jak zrobić przejście w instalacji samochodeowej (ciągnikowej) z 24V na 12V przy prądzie od 10A w góre. ma to służyć do podpięcia radia Panasonica 4x50W, myślę ze 10A starczy, ale jak ktoś ma pomysł na 12V i więcej nież 10 A wyjściowego to było by git. Proszę o konkretne odpowiedzi
Czy to zadziała jako zasilacz liniowy z prostownikiem Graetza i stabilizatorem kompensacyjnym? Link do symulacji: https://tinyurl.com/ya8xwk35
Witam Chcialbym uzyskac 5V (1.5A) z akumultora samochodowego (12-14.5V). Stabilizator typu 7805, nie wchodzi w gre, bo sie ostro grzeje( w koncu byloby z 10W;) ), a nie mam mozliwosci podlaczenia duzego radiatora. W najgorszym wypadku mogloby wystarczyc 1A (w pracy ciaglej). Czy istnieje w miare tanie i sprawdzone rozwiazanie? Jak narazie znalazlem:...
witam. sprawdź w zegarach stabilizator napięcia (trzynóżkowy LM) jeśli nie pomoże musisz wyciągnąć pływak ze zbiornika. twardnieje izolacja od paliwa i czasem urywają się kable. wyciera się też ceramiczna płytka z napylonym rezystorem (przy pływaku) sprawdź też złącze przy zbiorniku
w pasacie w liczniku jest stabilizator napięcia może być uwalony on jest odpowiedzialny za zasilanie wskażników i diod led lecz często jest tzw zimny lut na nim kość wielkości ok 1,5cm x 1,5cm jak otworzysz licznik to zprawej strony dogóry na 3 piny przykęcany do obudowy wketem z blaszką, blaszka to radiator. Sprawdz lupą luty igiełek gniazda licznika...
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... albo tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Troche się pomęczyłem. Jeśli chodzi o pływające wskazania obrotów, predkość, to czytałem tu i u niemców, że główną przyczyną (99%) są zaśniedziałe styki nóżek stabilizatora napiecia, który wciśnięty jest w podstawkę (idiotyzm). Chyba,...
Info dla wszystkich. Wielozłącze przelutowałem, Wszystkie gniazda stykowe dla LEDów przelutowałem, Gniazda stykowe zegarów przelutowałem, Folię ze ścieżkami dla żarówek oświetlenia zegarów przemyłem, oprawy żarówek pościskałem, jednak nie pomogło to w 100%. Czasami jedna żarówka nie kontaktuje (zostawiłem to na później do zmiany koloru z zielonego na...
W lewym górnym rogu 2 tranzystory SMD. Miałem uszkodzony nie pamiętam który.
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
W stabilizatorze napięcia.
Sprawdź wszystkie bezpieczniki, jeśli są OK to wyciągnij licznik na wierz, odepnij kostki i sprawdź czy masz zasilanie czyli prąd i masę tam gdzie być powinny. Opis gdzie co na 100% znajdziesz w sieci. Jeśli zasilanie jest to znaczy że licznik zdechł, zdarza się to czasem. Trzeba sprawdzić czy nie ma zimnych lutów na płycie przy wtyczkach, ewentualnie...
Podpowiem tylko jeszcze, iż ten stabilizator ma napięcie wyjściowe 10V .
Wyłącznik oświetlenia przestrzeni bagażowej znajduje się w tylnej klapie w zamku. Jeśli chodzi o deskę, to na pierwszy rzut musisz wyjąć deskę, rozkręcić, zdemontować zegary (wyciągnąć), wszystkie styki poprawić, sprawdzić stan lutu na stabilizatorze napięcia (np. TCA700Y, LM2940T, LM78S10) no i oczywiście poprawić ten wielkoprzemysłowy lut. Wszystkie...
Ale rzeźba. Żarówka pomalowana na czarno. Po elektrodzie i Twoim poziomie spodziewałbym się więcej. Jeżeli kierunkowskaz na desce nie miga Ci szybciej to rozwiązaniem jest zastosowanie stabilizatora napięcia 12V wraz z dwoma kondensatorami po jednym na wejście i wyjście. Im więcej uF tym lepiej. Przerabiałem Passata z USA na EU na dual-ledach i takie...
Przy stabilizatorze napięcia pękają ścieżki lub luty nic innego.
W obudowie licznika na płytce jest stabilizator napięcia - sprawdź czy dobry.
A ja mam inny problem w B7 2013 (start-stop). Wyświetlała się usterka start-stop (VCDS 0 błędów), sprawdziłem napięcie na uruchomionym silniku a tu 12,8V. Bez długiego zastanawiania wymieniłem aku na nowy Varta Silver AGM 70Ah i zakodowałem parametry nowego (ciekawostka - z fabryki auto miało Vartę 68Ah a zakodowane było JCB o numerze seryjnym 1111111111)....
Jest to stabilizator 10v o małym spadku napięcia. Przelutuj jego nogi i sprawdź jak jest ze stanem paliwa.
Mógłbym tak zrobić, ale miałem wrażenie, że tamten stary czujnik czasem źle pokazywał poziom benzyny, dlatego nie chciałbym tego robić, bo nie ufam mu. Wiem, że w Passatech spotyka się problem ze stabilizatorem napięcia 10V w licznikach, ale to odrębny temat.
Do głowicy jest dokręcony czarny plastikowy króciec i tam są dwa czuniki temperatury jeden do świec drugi na wskaźnik przełącz kluczyk na zapłon i zewrzyj drucikiem końcówki we wtyczkach kolejno sprzwdzajc skutek na desce jeżeli się podniesie to czujnik jeżeli nie to problem tkwi w liczniku przy stabilizatorze napięcia. Zdażają się obydwa uszkodzenia.
Masz gdzieś spadek napięcia na podtrzymanie pamięci. Przejrzyj dokładnie licznik od tyłu (stabilizator, zimne luty i kostki).
nie napisali o stabilizatorze napięcia ue06ab6 który znajduje się w ich " rodzimym "sterowniku iaw:) chciałem jakiś schemat , choć szczątkowy jak wchodzi napięcie a którędy wychodzi 5 v na inne elementy w sterowniku i cisza.... chyba robią jakieś tajemnice:) a na co Ci takie informacje, jeśli można zapytac ?
Słuchaj, podejrzewam, że masz urwane końcówki stabilizatora napięcia w desce rozdzielczej - to jest częsta usterka w tym modelu Passata. Po ponownym przylutowaniu wszystko powinno wrócić do normy. I jeszcze pytanie: Czy przed tą awarią deski rozdzielczej zdarzało ci się, że po uderzeniu ręką w deskę wszystko wracało do normy ?
A może stabilizator napięcia. Już Kolega mógłby zarobić trzecie ostrzeżenie za pisanie głupot. Teraz tylko upominam.
Jak masz kontrolkę to zobacz czy jest zasilanie na te wskaźniki jak nie to sprawdz czy do stabilizatora napięcia dochodzi bywa, że on pada. Dostaniesz go w sklepie z częściami elektronicznymi.
To, czy jest linka, czy jej nie ma zależy od tego, czy jest to licznik z MFA (MultiFunktionAnzeige). Jeśli jest MFA, to potrzebuje impulsów i wtedy jest czujnik Halla na skrzyni biegów i przewód zamiast linki. Mój B4 z lutego 95 ma linkę. A deskę rzeczywiście rozbierzesz bez zdejmowania kierownicy. Wyjmowałem licznik, to wiem. Popraw luty wszystkie,...
A ten stabilizator jest na płytce? Często są tam zimne luty nie wiem jak w dwójce ale w passatach B3 to częsta usterka.
Dokładnie - popraw luty, a przy okazji jak będziesz miał licznik na stole, to możesz przetestować ten stabilizator. Podawaj na wejście napięcie 12, 13, 14 V i patrz co jest na wyjściu-powinno być cały czas 10 V.
Jeżeli podłączymy woltomierz do przewodu ktory jest podłączony do wskaźnika temperatury i włączymy zapłon to powinniśmy mieć ok.10V (wtyczka odłączona od czujnika temperatury).Wskaźniki od temperatury i poziomu paliwa mają wspolne zasilanie.W starzych licznikach był stabilizator z 3 wyjściami ktory dawał te ok.10V w nowszych jest jakiś scalak ktory...
Może to być wina paska rozrządu ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie ew zacięcie się stabilizatora wolnych obrotów (tzw silnik krokowy), to taka podłóżna rurka zamocowana na kawałku gumey zaraz na pokrywą klawiatury. Po podaniu napięcia na końcówki dysza powinna się przesuwać. Często na postoju ten zawór brzęczy(chyba tak powinno być). Można...
Niestety jeszcze nie.... Czy po wymianie stabilizatora 3AA 919 041 ktory jest w lewym nadkolu powinno wszystko zadzialac czy jest on "programowalny" ? Dodano po 36 Czy posiada ktoś rozpiskę wyprowadzeń 3AA 919 041 ? Po jego wymianie napięcie na radiu nadal pływa od 2,3 do około 6V. Po odłączeniu zegarów i radia pływa tak samo. Czy z tego stabilizatora...
Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to musisz sprawdzić czy nie masz "zimnych lutów" na stabilizatorze napięcia. Trzeba rozebrać zegary, w środku na płycie drukowanej masz ten stabilizator. Ja też miałem tam ziemne luty i wariował mi wskaźnik paliwa i temperatury. Obecnie temperatura jak pisałem wcześniej wacha się podczas jazdy między 92°C a 100°C, a wiatrak...
Dzień dobry. Mam nietypowy problem z elektryką a dokładnie ze Start/stopem i ogólnie z elektryką na włączonym zapłonie i jedynie co na tą chwilę przychodzi mi do głowy to uszkodzony któryś z modułów ew ECU ale na stole z ECU nie ma problemów - PCR 2.1. Była robiona mapa i przez OBD zrywał komunikację, udalo się dopiero na bezposrednin polaczeniu z Flexem....
Stabilizator powinien być w środku licznika (trzeba rozpołowić) i powinien się nazywać TCA700Y (czarna kostka 1x1cm z blaszką i trzema nóżkami po przeciwnej stronie blaszki) Zawsze możesz sprawdzić czy na wskaźniki dochodzi napięcie 10V - takie samo powinno być w kostce czujnika temperatury silnika oczywiście mierzone bez czujnika.
stabilizator napięcia liczniku passat stabilizator passat passat stabilizator
x18xe schemat kondensator mniejszy zasilacz niklowo cynkowe
pompa głębinowa kondensator kocioł dworek
Wielkość pamięci RAM do obróbki filmów 8K i 16K Zmiana modelu w firmware płyty głównej Sony KD-55XD8505