Sprawdź bezpiecznik F40, czy jest na nim napięcie przy załączonej stacyjce.
Masa na ECU,przekaźnik podwójny, skrzynka BSM pod maską, rzadko kostka stacyjki.
Masz inny kluczyk co za tym idzie brak transpondera w nim jak nowa stacyjka ,jak używana to nie pasujący do auta,przełóz ze starego klucza i po problemie.Lub zdejmij pętlę i załóż obok na starej stacyjce i włóż do niej org. kluczyk i odpalisz auto. Resztę musisz sam wydedukować co mozna zrobić aby odpalać jak nie chcesz tego zrobić jak sztuka wymaga.
Sterowanie leci bezpośrednio z kostki stacyjki do automatu rozrusznika.
Ten filmik oglądałeś? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Kostka od stacyjki. Możesz sam zrobić, ja też tak miałem. Kostkę kupiłem na Allegro. Z innych objawów- nie mogłem wyłączyć auta. By zgasło- bieg 3 najazd na krawężnik. Potem odpięcie klem.
z ecu nie mogę się w ogóle połączyć Do sprawdzenia, w pierwszej kolejnosci, wszystkie zasilania i masy ECU oraz skretki CAN (i VAN jesli auto stare). Niestety, nie mam schematow Citroëna.
poszła kostka stacyjki
Dziś walczyłem z Xsarą i podpowiem potomnym . Mianowicie aby wymienić kostkę trzeba odkręcić osłonę od spodu kierownicy , następnie odkręcić wkręta na górze stacyjki . Później włożyć klucz do stacyjki i ustawić w położenie prawie na zapłon aby móc wcisnąć ząbek(pod stacyjką ) który jest niezbędny do wyciągnięcia całej stacyjki na zewnątrz . Wyjdzie...
Zaczął bym od kostki stacyjki.
Witam, potrzebuję informacji, schematu lub czegokolwiek na temat źródła zasilania stacyjki w samochodzie Xsara Picasso 2004 2.0 HDI
Jedź tam gdzie dorabiają kluczyki, dorobią ci scyzoryk tylko kosztuje on coś koło 400zł scyzoryk+elektronika+kodowanie nie potrzeba wymieniać stacyjki
Częstą przyczyną niedziałającego nawiewu w pierwszych Xsarze Picasso jest ... stacyjka... po prostu nie daje napięcia na górny rząd bezpieczników w szczególności 40A
Jak długo ekran świeci po wyciągnięciu klucza ze stacyjki?
Na pewno jest uszkodzona kość w stacyjce a najprawdopodobniej występuje jako część zamienna a nie cała stacyjka.
Zablokowało mi kluczyk w stacyjce. Citroen Xara Picasso 1.6 2002 r. Gdy go uwolniłem silnik dalej pracował, więc postanowiłem że rozłączę akumulator. Silnik zgasł, ale nie zgasły kontrolki. Pojawił się komunikat FAUL ELECTRONIC IMMOBILAISER. Czy ktoś może podpowiedzieć co się dzieje. Dodam, że silnik nie pracuje, nawet rozrusznik nie kręci.
Tak jest. Stacyjka do wymiany.
panowie jak zamontować przekaźnik na stacyjce skoro z mojej xsara picasso 2003 18 16v klimatronik wychodzi 5 przewodów 1 kostka 3 przewodowa 2 dwuprzewodowa a przekaźnik ma być zamontowany na czerwonym osobnym u mnie go nie ma co dalej zrobić aby odciążyć stacyjkę.
Możliwe że uszkodziłeś cewke immo, albo wypadł czip z kluczyka. Mozliwe tez uszkodzenie samej stacyjki.
Ma być 12V masz uszkodzoną kostkę stacyjki.
Przekaźnik stacyjki Czy w Xsarze Picasso z 2004, czyli po lifcie, jest konieczny montaż przekaźnika zabezpieczającego stacyjkę Niektórzy piszą że wada ta została usunięta w poliftowych. Jednak trudno doszukać się w pełni wiarygodnych danych Jeżeli jednak jest to może ma ktoś opis działań
Stacyjka się nie zacina, czy kluczyk odbija?
Napięcie na zapalniczce i gnieździe jest tylko po stacyjce.
Czy zastosowanie przekaznika zabezpieczy stacyjke? Nowa stacyjka jeszcze podaje zasilanie na obwód wiatraka . Oprócz stacyjki co jeszcze siada?
dodam tylko że na kostce od radia czarny trafia do tego zótego w samochodowej kostce. czerwony do tego rózowego, a zółty do fioletowego w samochodzie. Tak wypada jak sie kostke podłaczy
Przy wymianie bateri pilot sie rozkodował, lub jest uszkodzony . Procedura przyuczenia powinna pomóc. Tak jest w niektórych Cytrynach: REINICJALIZACJA PILOTA ZDALNEGO STEROWANIA. 1. Wyłączyć zapłon. 2. Włączyć zapłon. 3. Nacisnąć przycisk A. 4. Włączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki.
No tak, a jak zdiagnozować ile jest, skoro do komputera nie ma dostępu przez OBD. Poza tym przy zbyt małym ciśnieniu pokazywałby pewnie błąd. A po odpaleniu na krótko, wyświetla błąd ABS i ESP. Dodano po 56 Komp. zmieniony, bsm zmieniony, bez zmian. Jest sens zmiany stacyjki?
Dlatego pytałem o to napięcie na bezpieczniku. :) w tych autach ta stacyjka to standard
Dziękuję za wskazówki. Udało się znaleźć gniazda bezpieczników dające napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Punto: F12 C4 Picasso: F4
Problem może leżeć w uszkodzonej stacyjce - w Xsarze Picasso miałem podobny przypadek - nawiew działał tylko na maksymalnym biegu. Po wymianie stacyjki (część elektryczna) problem został zlikwidowany.
Witam alarmu nie mam jest tylko przekaźnik przed kostką stacyjki i wszystko
Takie felerne te ''kostki'' moim skromnym zdaniem za delikatne. Ale jednak trzeba sprawdzić czy ''wysyła sygnał''.
Kostka stacyjki była do wymiany.
A stacyjka ci nie uszkodziła się przypadkiem?
Kolego, jak nie działa nawiew to do roboty kostka pod stacyjką. Częste w Xsara Picasso. Ale nie trzeba jej wymieniać, wystarczy założyć przekaźnik "odtwarzający" uszkodzony obwód.
Kup nową Ściąg antenke z stacyjki przyklej do niej stary klucz i schowaj pod plastiki Załóż nową stacyjkę i ciesz się
Kostka stacyjki to pikuś??
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
Melas dzięki mam pytanie może masz kawałek schematu do tego autka? Jakie to sygnały ze stacyjki pozdro
Co mam rozumieć przez pojęcie "50-tka" ? To pozycja "kręcenia rozrusznikiem" 30Zasilanie + (akumulator) 31Masa - (akumulator) 15Zasilanie + po włączeniu stacyjki 50Włącznik rozrusznika Żółta kostka BSM pin prawdopodobnie nr 2 - wyjście na rozrusznik... Zgadza się. Kolor może być różny, najczęściej czerwony, ale na przewodzie powinien być nr "100B"...
Stacyjka wymieniona, wentylator wymieniony dalej nie działa. Może ktoś ma schemat.
Domex32 pompka chyba powinna pracować non stop a nie jak pisałeś przez 15 sek. Podłączyłem pod akumulator i samochód działa a jak odłączę koniec stop i nic , a teraz jeszcze jakieś zwarcie zrobiłem wyciągając kompa dotknąłem śruby chyba od plusa i aż coś w tym bsm-b3 zaczeło piszczeć po przekręceniu stacyjki.
witam posprawdzaj czy napiencia wychodza z kostki stacyjki
Świateł dziennych nie mam. Dodam, że przy odpiętym zespole przełączników COM jak i przy odpiętej stacyjce światła i tak się zapalają.
Względem śrubki świecy a masy. I ktoś przekręci stacyjkę. Pozdro Marcin xD
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Każdy jeden który ma wyjście AUX, jeśli ma zasilanie na 5V, to wstawiasz mała przetworniczkę z 12V na 5V i zasilasz po stacyjce oczywiście przez bezpiecznik.
Witam, moje auto dzisiejszą noc przespało (sieć się uśpiła i akumulator się nie rozładował), mam nadzieję że tak zostanie. Przyczyną usterki był alternator który puszczał lewy prąd dokładnie po zgaszeniu auta alternator dawał 0,63 Volta i przez to auto nie szło spać. Dziękuję Wszystkim za pomoc.
Mam problem w Citroenie Xsara Picasso 2.0 TDI. Tylna wycieraczka sama się włącza, nawet przy wyłączonej stacyjce. Czasem przychodząc rano do samochodu tylna wycieraczka po prostu sobie chodzi. Po włączeniu stacyjki nie zawsze można ją wyłączyć. Wycieraczka włącza się również samoczynnie w trakcie jazdy. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny problemu. Miał...
Wymiana stacyjki rozwiązał problem
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
Nie bezpiecznik tylko wypalająca się stacyjka, trzeba zrobić obejście z przekaźnikiem.
mam problem samochód po przekręceniu kluczyka nie uruchamia nic poza tym swiatła i zamykanie działa samochód 2001 r 2.0 HDI
Sprawdź pobór prądu amperomierzem po wyłączeniu stacyjki i po "uśpieniu"alarmu.
Zmierz pomiędzy jakimi przewodami od stacyjki jest przejście po przekręceniu kluczyka.
Ej, jak się pali po wyjęciu klucza ze stacyjki to nie jest normalne!
Popalone styki w kostce stacyjki, kostka wymieniona i po problemie
Panowie Citroen Xsara Picasso 00r. Problem tego typu. Po właczeniu stacyjki cały czas pracuje lewy kierunek. Nie można go wyłaczyc, awaryjne można właczyc. Niestety po wyłaczeniu cały czas mam lewy kierunek. Przełacznik przy kierownicy nie reaguje. Wywaliłem BSI widac że w jednym miejscu dostałą sie woda. Wyczysciłem miejsce przelutowałem niestety bez...
Jesli BSI jest suche, sproboj zresetowac BSI wyciagajac bezpiecznik znajdujacy sie w nim o oznaczeniu SH1. Po 8 minutach podepnij zpowrotem. Ponadto sprawdz pod maska kolo akumulatora modul BSM-38 taka puszka z przkaznikami i elektronika powinien znajdowac sie niedaleko Kalkulatora (chociaz nie jestem pewien czy w Xara Picasso juz one byly). Jesli to...
A awaryjnie z gazu próbowałeś stacyjka od gazu ok? bezpieczniki od gazu ok?
witam kupiłem Xsare Picasso 2003 r chodzi mi o zamontowanie centralny zamek dowiedziałem się że brązowy cienki który idzie do sterownika przeciąć ale nie wiem jaki przewód od otwarcia drzwi kierowcy, kierunki,plus po stacyjce elektrodę przeszukałem i nic nie znalazłem
Citroen Xsara Picasso z2003r 1.6 NFV , Poratujcie schematem, podpowiedzcie w następującym przypadku - Nie działa dmuchawa wnętrza , był wypalony styk bezpiecznika F18 40A w BSM - wymieniłem na drugi używany taki sam numer BSM . Dalej nie działa ale po podaniu napięcia na bezpiecznik - dmuchawa działa prawidłowo na każdym biegu. Wg schematów które przejrzałem...
Witam jak w temacie XP gaśnie przy skręcie w prawo ale tylko przy większym przeciążeniu. Jeśli jadę łuk delikatnie jedzie. Lewe skręty bez problemu mogę na placu jezdzic jak wariat. W prawo większy przechył i od razu gaśnie. Wyciągam kluczyk wkładam odpalam jedzie. Jakie sugestie ? Stacyjka ? czy może czujnik uderzeniowy.
no i sprawa załatwiona,wszystko hula,ten alarmik ma taką samą przypadłość jak chyba magicary,mruga przez pewien czas po naruszeniu krańcówki i Mariusz_80 zasugerował się tym nie mająć jeszcze podpiętej syreny i myślał,że to alarm wzbudza się po otarciu drzwi,mimo tego,że jest rozbrojony.
Ale jakby nie dawał sygnału, że zamek jest zamknięty to komputer by pokazywał otwarte drzwi po przekręceniu stacyjki a tak nie jest.
Zobacz czy przychodzi napięcie na automat przy rozruszniku po przekręceniu kluczyka na start. Jeśli napięcie 12V jest to wina rozrusznika, a jeśli nie ma to kostka w stacyjce, i sprawdzić to można kontrolką.
Domyślam się że świece żarowe do wymiany (najlepiej wszystkie) Co do zaworu EGR to czy można go jakoś sprawdzić? bo być może go źle skręciłem. Czy zawór w wyłączonym silniku/stacyjce powinien być zamknięty czy otwarty?
Stacyjka nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź gdzie ginie sygnał prędkości.
tak jak napisał kolega tylko zasilanie po stacyjce i masa jakim testerem to odczytujesz
To wiec tak krotka instrukcja jak mozesz zjechac na nowej stacyjce i starym kluczyku. 1 Zamontuj nowa stacyjke (jesli juz to zrobiles to pomin ten punkt ;) ) 2 w antene co jest zamontowana na stacyjce wluz stary kluczyk 3 przekrec zapon na nowej stacyjce 4 odpal samochod 5 Ciesz sie jazda ;))
Wygląda na to że uszkodziła się kostka stacyjki a fachowiec przekręcając na siłę całkowicie kostkę uszkodził.
W sprawie alarmu, sprawdź masę i +12V po stacyjce. Sprawdź miernikiem przekaźnik blokady zapłonu.
zobacz czy jak podasz zasilanie na bezpiecznik dmuchawy czy ruszy dmuchawa Dodano po 4 mi ze schematów wychodzi ze na dmuchawę zasilanie idzie z bezpiecznika F20 zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki, pewnie masz uszkodzoną kostkę stacyjki miałem tak ostatnio w Xsara Picasso.
Panie Arturze, ten błąd P1718 występuje w pełnym automacie, bo właśnie go mam i szukam co go powoduje. Sprawdziłem styk od Stopu, manetkę od biegów, znalazłem jeszcze film na YT, że przerywa się niebieski kabelek w wiązce przy akumulatorze do komputera, ale tego jeszcze nie ruszałem. Efekt przy załączeniu auta i wrzuceniu wstecznego - nie wyłącza hamulca,...
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
Sprawdz bezpiecznik F27 na skrzynce po stronie kierowcy, po przekreceniu kluczyka powinno sie na nim pojawiac napiecie (+akcesoria). Spalony wymienic a gdyby nie pomoglo to skontrolowac czy sie nie spalil ponownie. Jesli jest sprawny (wyjac i sprawdzic) a napiecie sie nie pojawia - sprawdzic czy takowe napiecie pojawia sie na obu grubych przewodach...
W Citroenie C3 Picasso nie działa sterowanie szybą kierowcy, pozostałe klawisze działają prawidłowo. Po wyłączeniu kluczyka ze stacyjki cały czas podświetlane są klawisze w panelu sterowania szybami. Rozebrałem panel przeczyściłem styki , ale to nic nie dało. Zastanawiam się z zakupem nowego panelu sterowania szybami, ale po poczytaniu o tej usterce...
O szczotkach nie pomyślałem. Dziś postaram się zidentyfikować kable by wpiąć się na "kuronia" z napięciem, potem przekaźnik lub wymiana kostki. Ostatnia wytrzymała mi chyba ponad 2 lata. Tłuste szyby będą faktycznie od nagrzewnicy lub efajki. Spalona kostka wychodząc z stacyjki na żółtym przewodzie. zdjęcia i opis później.
Zrob synchronizacje. Włóż kluczyk do stacyjki, wlacz zapłon i przez 10 sekund naciskaj przycisk zamykania. Wyjmij kluczyk. Całość operacji nie może przekroczyć 20 sekund
40A, prawy górny róg skrzynki, przynajmniej tak jest w picasso. Ale nie zawsze wina bezpiecznika, często to wina stacyjki.
Przysiądę do testów w sobotę. Spróbuję podać na przekaźniku wartość X(full zbiornik) na wyłączonej stacyjce. Weryfikacja kiedy należny podać impuls będzie tylko kwestią konfiguracji.
(at)krocze dzięki za info, możesz jeszcze napisać o co chodzi z tym "panel wentylacji-stacyjka oraz wyświetlacz!" na co mam zwrócić Uwagę?
Witam serdecznie Mam pytanie czy jest możliwość zmiany softu w STAG50 (instalacji gazowej) aby było można odpalać samochód w trybie awaryjnym? tzn. aby przez przyciśnięcie przełącznika stacyjki gazu mogłbym bezpośrednio włączyć gaz (otworzyć zawory gazu) a nastepnie odpalić silnik tylko z gazu. Jaśli tak bardzo prosiłbym o szczegóły. Samochód Audi 100...
Witam wszystkich. Zauważyłem wreszcie kiedy się rozładowuje , a mianowicie gdy zgaszę auto to gasną zegary czyli normalnie i gdy wyciągam kluczyk ze stacyjki to zapala się oświetlenie kabiny i to też normalne. Jednak czasem wyciągnięcie kluczyka nie powoduje zaświecenia się lampek przy suficie i myślę że właśnie wtedy coś powoduje pobór prądu i akumulator...
Pomyśl o kwestii źródła prądu - motorek postoi tydzień czy dwa i akumulator wyzerowany. Najlepiej zainwestować w gruby łańcuch. :) I migającą diodkę gdzieś przy stacyjce :D
Jesteś pewien, ze potrzebujesz modułu przyczepy?? Instalowałem hak do xsary picasso r.2007 i nie potrzebowałem żadnego modułu. po prostu dobrze polutowane kable robią swoje. Do czego ten akurat kabel to nie wiem. Ale w BSI nic zmieniać nie musisz. Po prostu wpinasz się w kable przy reflektorach i tyle. Ewentualnie jeśli potrzebujesz stałego plusa to...
F29 od pompy powietrza do katalizatora. Jak nie działa dmuchawa to nie ma sterowania na sprzęgło sprężarki. Na górna skrzynkę 12 bezp. idzie od przodu z prawej przewód zasilający m.in. wentylator dmuchawy. Daj tam przekaźnik zasilany z BM12 pod stacyjką a sterowany plusem po zapłonie.
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że nie ma masy? Sterownik masz zabudowany w wentylatorze? Taka podkowa czy półksiężyc, czy zewnętrzny, w kanale powietrznym od strony pasażera? Bo nie pamiętam jak tam jest, jakie kolory grubych przewodów? Były tam problemy i ze stacyjką i z wtyczkami po drodze, grzały się i wypalały styki.
dmuchawa-wentylator cały czas pracuje nawet wtedy gdy niema kluczyków w stacyjce,pickuś jest klimatronik z 2.0 hdi 90 km,2000 rok. :cry:
Tak to prawda dopisanie samego pilota powinno zadziałać jeśli będę miał sprawny oryginalny pilot bo w taki sposób rozpoczyna się procedurę dopisania innego kluczyka. Tak na zdrowy rozsądek to każdy mógłby dopisać swojego pilota mając w stacyjce oryginalny i obym się mylił.
Problem rozwiązany , przyczyną było brak napięcia na rozrusznik za stacyjką. Ktoś kiedyś zainstalował zabezpieczenie dodatkowe i tam poległ przekażnik , po wywaleniu ustrojstwa auto już na chodzie
No to sprawdź kostki w BSI i w pierścieniu na stacyjce, a najlepiej jakbyś mógł go podmienić na próbę bo bardzo często ten odbiornik siada.
Sygnał ze stacyjki idzie do skrzynki bezpiecznikowej pod maską PSF1 a z niej na rozrusznik. Czasami w PSF1 jest przekaźnik i bezpiecznik który podaje sygnał na rozrusznik a czasami sygnał ze stacyjki przechodzi tylko przez PSF1 do rozrusznika. Po odpaleniu na popych dalej jest ten komunikat czy znika?
Funkcja świateł dziennych zapala światła po odpaleniu silnika. Prawdopodobnie zrobiony jest jakiś patent zapalający od razu po stacyjce. Trzeba się tego pozbyć i aktywować światła dzienne.
Temat się urwał, a nie zauważyłem rozwiązania. Mam ten sam problem z silnikiem. Po odpaleniu pracuje przez około 10 sekund i zaczyna fiksować z obrotami, po chwili gaśnie. Podejrzewam problem z pompą paliwa. A picassie znajduje się czujnik ciśnienia paliwa? Jeżeli tak, to gdzie? Po zdjęciu wężyka i włączeniu stacyjki pompka podaje paliwo, następnie...
Widziałem na filmie jak klucznikarz wymienia zapadki po czym nabija pętle młotkiem ale niestety nie pokazano jak ściaga ją. Nie chce wiercić zeby było jak oryginał. A tak widac ze grzebane.
Informacja dotyczy warunków pomiaru przez BSI (komputer pokładowy). Jeżeli po dolaniu oleju, wyłączeniu stacyjki i zamknięciu pojazdu stał on pół godziny po czym wsiadłeś i dalej wskazuje niski poziom to sprawdź jeszcze raz poziom oleju czy nie przelałeś. Ten wskaźnik czasem się "zawiesza", np. w trybie"eco", więc bez paniki. Dopiero jak dłuższy czas...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Podejrzewam immobilizer Sygnalizowałby kontrolką. Czepiłbym się jednak albo układu paliwowego, wtryski na przelewy mimo wszystko, ciśnienie na listwie, nie tylko pomiar napięcia z czujnika, odczytać parametry, albo kostka stacyjki do wymiany, to potwierdzałoby: wystarczy wyjąć i włożyć kluczyk
Z tego co pamiętam problemy z wentylatorem były związane z kostka stacyjki, wypalała się. Czasami pomagało "pogmeranie" kluczykiem aby nadmuch ruszył. Jest nawet instrukcja serwisowa która kazała dołożyć przekaźnik. Problem dość powszechny swego czasu, poszukaj u wujka google. Przerabiałem ten temat z 2-3 razy i za każdym razem pomagała wymiana kostki...
xsara picasso stacyjka stacyjka xsara picasso bezpiecznik stacyjka xsara picasso
amplituner potencjometr pomiar prądu pomiar pradu elektryczna tylna klapa
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
MOSFET w wkrętarce Graphite 18V 58G118 - identyfikacja Jak przygotować bootowalny pendrive? Metody i narzędzia