Wstaw jednak ten kondensator nówkę.To wydatek tylko ok.10 zł. a będziesz miał pewność.Kondensatory silników na pomiarach miernikiem pojemności mogą wykazywać prawidłową pojemność a w stanie dynamicznym przy pracy rzeczywistej na obciążeniu mogą być be.
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
Dużo będzie się wydawało na początku. Jeśli będziesz jeździć z głową i rozważnie to nic się nie stanie.
Myślę, że w układzie nie było kondensatora i prąd był pulsujący, dodaj jakieś 2200 µF. Bo przy 12 V nie jestem w stanie ręką zakręcić silnikiem.
Gorszy przypadek to ten gdy stracisz wzbudzenie bo wtedy przez twornik prąd zwarciowy popłynie. Natomiast gwałtowna zmiana tego prądu spowoduje stan dynamiczny w silniku. Najlepiej żeby prąd twornika nie wzrósł na dłuższą chwilę powyżej znamionowej wartości. Chwilowy przepływ prądu większego jak znamionowy nie powinien zaszkodzić maszynie. Nie możesz...
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
Do sprawdzenia kubek hydrostatu, który jest połączony z tym wężem: https://north.pl/karta/waz-polaczeniowy-... pod warunkiem, że woda jest wypompowywana dynamicznie ze zbiornika pralki. Warto by było również zerknąć na stan szczotek węglowych w silniku.
No cóż coś z przepływomierzem, (grupa 03) jest nie tak do 3 tyś powinien mieć ~ 847 a u Ciebie tylko przy 2 tyś i na dodatek pływa (grupa 08 ) potwerdza cięcie dawki paliwa to tyle co potrafię powiedzieć a statyczne logi robi się z grupy 13 reszta to dynamiczne
Tu chodzi o obciążenie i dlatego żarówką! Miernikiem badasz w stanie statycznym , a żarówką w stanie dynamicznym!
W jakim stanie są szczotki węglowe silnika napędowego pralki? Czy woda jest odprowadzana z pralki dynamicznie i bez oporów? Proszę podać markę model urządzenia bo tego wymaga regulamin.
- czujnik (cęgi ) to sonda pojemnościowa W.N. do identyfikacji iskry 1 cylindra. - takie metody sa juz stosowane za niezbyt duże pieniądze, pozwalaja zmierzyc wszytkie parametry dynamiczne silnika. - zwykły czujnik , przetwornik piezoelektryczny za 1 zł sztuka , włozony do rury wydechowej lub karteru pozwala określić kondycję zaworów wydechowych, stan...
Przychylam się do zdania kolegi romoo i chciałbym dodać że jeżeli będziesz chciał użyć kondesator a powinieneś, to musi być na napięcie większe niż 180V ze względu na stany przejściowe towarzyszące dynamicznej pracy silnika(przyspieszanie, hamowanie).A jakie to napięcie to musisz sobie policzyć(może 400V starczy-ale ja tego nie liczyłem).Taki kondensatorek...
Tak rozrusznik działa prawidłowo, poczekałem aż wszytko zgaśnie, najbardziej mnie ciekawie cz jeżeli uda mi się naładować akumulatora to cz jak odpalę silnik nic się nie stanie przez tą lampę aladyna? Silnik się nie zatrze ? Skoro piszesz, że rozrusznik działa, to wnioskuję, iż akumulator jest naładowany. Kręci dynamicznie, czy ledwie dycha?
Problem rozwiązany, nie wiem jak to się stało ale zmiana rejestru z R50 na R80 rozwiązała problem związany z dynamiczną zmianą prędkości. Szukałem i patrzyłem czy coś innego nie absorbuje rejestru R50 i nic nie znalazłem. W każdym bądź razie enkoder teraz bardzo ładnie steruje obrotami silnika. A taka ciekawostka na koniec. Zmieniałem z R50 na inne...
Witam, Sterowanie U/f jest najprostszą metodą sterowania silnikami i nie potrzebuje sprzężenia zwrotnego. Jeśli masz bardzo wymagający napęd (dynamiczna maszyna) to wtedy może być potrzeba zastosowania enkodera, żeby falownik wiedział w jakim stanie jest silnik... Pozdrawiam
Układ by działa ciekwie z wyłacznikami krańcowymi oraz przekładnia z wykożystaniem ślimacznicy tylko ze to kąplikuje całą sprawę i nie pozwala na powród do stanu pierwotnego. Jeśli by uzyć porcka i krokowego silnika to mozna wszystko zrealiwować bez karańcowych wyłączników a porwót by zrealizował procesor tolko ze to też ma wade bo co sie stanie jak...
Chyba w wersji "golas", z najsłabszym silnikiem na LPG 1 generacji, w stanie do mocnego dofinansowania.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
Witam wszystkich. Może z innej beczki, ale potrzebuje jakieś materiały (wzory,teoria,referaty,opracowania,progr... do referatu na temat 'Analiza procesu samowzbudzenia się prądnicy asynchronicznej-stany dynamiczne". Najlepiej gdyby analiza była w składowych 0,d,q. Bardzo proszę o pomoc Z góry dzięki
Kol. Frodo2532 zupełnie nie rozumiesz sposobu sterowania L298 , masz tabelkę stanów kierunek ustalasz podaniem odpowiednich stanów L / H na wejścia C .D ( zgodnie z rysunkiem ) na wejście En ( Enable ) podajesz sygnał PWM wartość wypełnienia będzie decydowała o prędkości , podanie stanu L wyłącza sterowanie silnika bez względu na sygnały sterujące C.D...
prosze oanalize logów auto jest słąbe niechce paliczmierzyłem krzywki zaworowe i maja 61,5 mm ale stan pompowtryskow niezadowalajacy bipy maja po 70 na plus
Z kablem silnik-falownik też nie przesadzać - dać zwykły 4x1,5 - będzie go tam pół metra? Odcinać zasilanie falownika z jednoczesnym hamowaniem dynamicznym - energię w tej fazie zapewni zwrot z slnika, który stanie się prądnicą.
Ciężar podnoszonej masy: Q=m*g m-masa g-przyspieszenie ziemskie, Moment obciążenia na wale silnika: Mo=Q*r=m*g*r Po przekształceniu: m=Mo/(g*r) = 0,5/(9,81*0,01)= 5,1kg Równanie ruchu: M=Mo+J* dw/dt = Mo + Md M-moment silnika, J- moment bezwładności całegu układu sprowadzony na wał silnika, dw/dt - pochodna prędkości po czasie, Md - moment dynamiczny....
Krokodil , wejdź na stronę forum.tdi-tuning.pl i wpisz w "szukaj" hasło "bloki wartości mierzonych" dla silników VP i znajdziesz wskazówki seba191 , jeśli organoleptycznie i wzrokowo stwierdziłeś, że kierownice działają sprawnie to właśnie w dalszej kolejności powinieneś się odczytać zapisane w sterowniku silnika błędy - robi się to diagnozując auto...
No wiec wlasnie. Podejrzewam raczej to drugie. Silnik nie pracuje dynamicznie. Jestem w stanie reka zatrzymac wirnik. Wizualnie wyglada na to ze silnik nie pracowal "w wodzie" tak wiec to nie woda doprowadzila do jego uszkodzenia. Ciekawy jestem jak drogie jest przezwojenie takiego silnika i czy jest to naprawa oplacalna. Moze taniej jest dostac nowy...
Od niedawna zauważyłem taki mankament. Dzieje sie przy dynamiczniejszym wyprzedzaniu. Wciskam pedał gazu zaczynam wyprzedzać i spada moc. stan taki występuje do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Co może być powodem tego problemu?
to sie nazywa chamowanie dynamiczne... zadziała tylko jak silnik jest obciążony... w przeciwnym razie zmniejszy napięcei silnik do 0V i silnik stanie.. jak będzie obciązony.. .to zakłądająć: 12V max obroty w lewo 8V powoli w lewo 7V stoi 5powoli w prawo 0V szybko w prawo..
Połączyłem te dwie sprawy, ponieważ nastąpiły jednocześnie, choć może to faktycznie zbieg okoliczności. Log statyczny zrobię jutro, lecz dynamicznego nie jestem w stanie z podłączonym N75, gdyż nie mogę rozkręcić silnika powyżej 2100 obr. Dodatkowo gdy się rozkręca to gdy osiągnie ~2000 obr zaczyna się zadławiać, zaś po odpuszczeniu gazu silnik pracuje...
Witam Dzisiaj w diagnostyce mojej czarnej kosiarki wyszły błędy P0036 P0141 P0401 P0300 P0302 P0303 Znane problemy techniczne - nieszczelny katalizator Ostatnio wymieniłem sondę lambda (przednią, tylnej diagnostyka nie wykazala), świece i cały zestaw kabli, podobno też jakaś bliżej nieokreślona czujka spalin została wymieniona (niestety nie wiem która...
Jeśli dobrze rozumiem, to chcesz podłączyć odbiorniki szeregowo, tak, żeby wymagane przez nie napięcie się zsumowało do napięcia akumulatora? Z góry mówię, że to zły pomysł. Potrzebne tu będzie prawo Ohma, nie Kirchoffa. Praktycznie wszystko co możesz chcieć zasilić nie jest statycznym rezystorem o stałej rezystancji. Silniki w zależności od obciążenia...
Jeżeli po wjeździe kasety przełącznik funkcyjny nie przechodzi na poz.2(STOP) to nie startuje silnik rozrządu(LOADING) który jest sterowany wymienionym przez Ciebie scalakiem BA6209. Sprawdź na nim napięcia( w stanie statycznym): 1 - GND 2 - 0,5V 3 - 0,8V 4 - 0,3V 5 - 0 6 - 0 7,8 - 14V 9 - 0,9V 10 - 0,5V W stanie dynamicznym(przy wysterowaniu) na wejściach...
Mi się wydaje, że przy dynamicznych zmianach ciśnienia, które mają miejsce w silniku sterlinga szczelność absolutna nie jest wymagana. Najpierw bym próbował czy konstrukcja nie ruszy bez żadnych uszczelnień czyli dodatkowych oporów. Samo łożysko stanowi o wiele za dużą nieszczelność by wogóle ruszył silnik. Konieczne jest uszczelnienie. Chodzi tylko...
Witam Mam problem z falownikiem Siemens V20 ( 0,55KW zasilany z 1F) współpracujacy z silnikiem 0,37 ( 2800 obr, 3F, nowy promotor). Potrafi pochodzić parę dni bez problemu, a potrafi się zbuntować i wyłączać co chwile... Generalnie korzystam z makra nr 2, częstotliwość zadawana potencjometrem, falownik ustawiony pod parametry z tabliczki w trójkąt......
hmm.. coś mieszasz.. Poślizg krytyczny, to poślizg przy tzw. momencie krytyczym.. Czyli swego rodzaju maks. charakterystyki silnika.. Przy tym zasilaniu nie zbudujesz większego momentu w stanie statycznym (tzn. przy stosunkowo małych zmianach prędkości). Różnica między momentem wytwarzanym przez silnik (moment elektromagnetyczny lub już na wale moment...
Do za ch amowania możesz dać zewnętrzny przekaźnik na n u żki ś ilnika i też zablokujesz . Trzy błędy ortograficzne i zero sensu. W robotach używa sie tranzystorów, ponieważ one - w odróżnieniu od przekaźników - zapewniają dużą szybkość przełanczania. Na minus przekaźników można jeszcze zaliczyć względnie małą zywotność (zużywanie się części mechanicznych),...
Oczywiście, że wymagany jest układ ładowania takiej pojemności. Trzeba to robić przez rezystor a po uzyskaniu pewnego napięcia na C (lub po kilku sekundach) można rezystor zewrzeć. Co do hamowania to jest zwykle potrzebny chopper do rozpraszania energii. Tylko, że efekt wystąpi jeżeli będziesz hamował układ o dużej bezwładności. W sumie można policzyć...
BS grupa 000 jest to samo na drugiej pozycji 255... Szczerze mówiąc sam się zastanawiam nad tym rozrządem jeśli przeskoczył jeden lub dwa ząbki więc to być może przyczyna wcześniej kont wtrysku był idealny 51 więc albo ten elektrozawór albo rozrząd... Podpowiedzcie tylko jak sprawdzić ten elektrozawór czy vag jest w stanie go przetestować ? Ewentualnie...
Najekonomiczniejszy - Tico na gazie, za 5 tyś kupisz w bardzo dobrym stanie. Niziutkie opłaty OC, części tanie jak barszcz, łatwa naprawa we własnym zakresie. Ponadto zaskakująco dynamiczne auto jak na 800 ccm.
http://obrazki.elektroda.pl/6093026600_1... Witam wszystkich chciałbym zaprezentować układ sterujący przekształtnikiem energoelektronicznym DC/AC (tzw. falownik), który zbudowałem w ramach swojej pracy magisterskiej. Układ przeznaczony jest do sterowania trójfazowym silnikiem indukcyjnym za pośrednictwem falownika. W pracy zaimplantowałem...
Najlepiej ustawić początek wtrysku dynamicznie dla Twojego silnika 12/900 stopni/obr .Dokładny opis stanu technicznego silnika pozwala mi wysnuć następującą diagnozę-zawory są bardzo cienkie szeroka przylgnia zaworowa nie uszczelnia prawidłowo cylindra.Zmniejszona kompresja utrudnia uruchomienie silnika.Kosztowna impreza ale chyba trzeba wymienić zawory.
Bo wodór jest w GZM bez sensu. W GZM są elektryki nawet fajnie się tym jeździ jest jeden minus przyspiesza "płasko" i jak zacznie przyspieszać a robi to dość dynamicznie że człowiek "z tyłu zostaje" to nie ma tego momentu zmiany biegu na poprawienie się jednoczesne przyspieszenie jest znacznie lepsze jak w automatach. Przy odpowiednim wykorzystaniu...
Tu masz ciekawą ofertę na przepływkę ponoć nowa z pudełka i cena ok https://allegrolokalnie.pl/oferta/bosch-... One są drogie, bo ich nie ma, ale kupowanie Delphi, Vika, jakieś SKV itd to bezsensu bo to nie działa prawidłowo. Ten silnik działa tylko na osprzęcie Boscha (sonda, przepływka, czujniki...
Dzięki Wacek za zainteresowanie i chęć pomocy :) Zrobiłem dziś dynamiczne... ale na zamienionym N18 z N75. Jeśli będzie potrzeba to zrobię jeszcze raz po przełożeniu ich na właściwe miejsce, ale jak już pisałem - nie widzę różnicy pomiędzy nimi... Dziś jeszcze zauważyłem, że zanim silnik rozgrzeje się powyżej 85st według FISa to wydaje mi się (albo...
:arrow: INTOUCH Witam. Wstyd się przyznać, ale na studiach niewiele było o zabezpieczaniu obwodów prądu stałego. Otóż kolega pracujący przy naprawie lokomotyw powiedział mi, że bezpiecznikami topikowymi zabezpiecza się oprócz potencjału wysokiego również potencjał niski, który połączony jest z masą. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć cel takiego zabezpieczania....
Witam najlepiej zastosować falownik, można zaprogramować w nim wejścia i będzie reagował tak jak użytkownik chce. Dowolnw prędkości dowolne czasy rozruchu i hamowania. Soft-start'y nadają się do pracy z długimi przestojami przy rozruchach, w stanach dynamicznych bardzo się grzeją, przy rozruchu i hamowaniu, więc muszą wystygnąć. Jeżeli kolega żadko...
przyczyn może być wiele i szkoda byłoby usiłować je usunąć kupując i wymieniając po kolei metodą prób i błędów podejrzane podzespoły lub co najkosztowniejsze dać się naciągnąć na czyszczenie łopatek zmiennej geometrii, regenerację lub wymianę turbiny na nową - najrozsądniejsze wyjście podpiąć pod VAG'a i zdiagnozować pracę silnika poprzez odczytanie...
Fajne, dynamiczne autko miejskie. Dość dobry, sprawdzony silnik 1.8 125KM (m.in. z Zafiry). Nie będzie Ci go łatwo znaleźć w stanie naprawdę dobrym. OT: Tak prywatnie, Corsa C to jedno z moich ulubionych autek miejskich :) Sam kiedyś polowałem na GSi, ale nie dało rady nic znaleźć ciekawego...Niestety... To jeden z niewielu samochodów, które pomimo...
Witam, fajna praca, gratuluję wykonania. - ile impulsów na obrót ma wykorzystany przez Ciebie enkoder? - czy enkoder jest ze znacznikiem przejścia przez zero, który wykorzystujesz do synchronizacji ? - prędkość zadajesz z potencjometru umieszczonego na PCB sterującej? - jakie mosfety wykorzystałeś? - czy możesz opisać dokładnie, krok po kroku proces...
Jeżeli jest tutaj dynamiczna kontrola ciśnienia oleju, to jaki układ odpowiada za przełączanie między czujnikami? . Żaden. Ta dynamiczna kontrola cisnienia polega tylko i wyłacznie na tym, że układ elektroniczny deski sprawdza stan obydwu czujników i porównuje go do sygnału prędkosci obrotowej silnika. Jesli widzi że silnik się "kręci", a stan któregos...
We wspomaganiu elektrycznym Peugeot 207/2010 błąd P1648,którego nie umiem dopasować.W parametrach uszkodzenie torque sensor.Podstawiałem 2 czujniki bez efektu. Niestety, dokumentacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna: https://obrazki.elektroda.pl/1122632900_... Kody błędu Sformułowanie posprzedażne kodu błędu C1209 Usterka - utrata...
Czyli na moją głowę jeżeli silnik jest 13.7A ,a zasilacz 15A i silnik nie będzie w żaden sposób katowany to nie powinno być żadnych przeciążeń/obciążeń zasilacza ,tak? No nie można tego tak powierzchownie odbierać. Zauważ tu pewną analogię do samochodu. W fazie rozpędzania spalanie jest na poziomie 20 i więcej l/100km. Po ustabilizowaniu się prędkości...
Tak jak napisał (at)madamsz1 : to NIE są biegi tylko stany skrzyni biegów. Ja bym nazwał to raczej trybem pracy skrzyni biegów. Tryby PRND występują zawsze i są wystarczające do normalnej jazdy. Tryby PRN w zasadzie ustalają stan skrzyni. Tryb D to jest ten który automatycznie zmienia biegi czyli w uproszczeniu stan skrzyni. Wszystko co poza tym to...
[quote="Buty Cejrowskiego" Samochód normalnie bardzo dobrze się prowadzi, jest dynamiczny[/quote] Witaj, To niemożliwe żeby tak słaby silnik był dynamiczny. Przejedz się np. 1.9 TDI/ JTD, 1.4T-Jet, 1.2Tce (choć by tym co można wypożyczyć z Trafic Car) i nie będziesz pisał że ten silnik jest dynamiczny. On jest bardzo słaby. Moim zdaniem nie dopatrzyłeś...
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, Napisze jeszcze raz - a sterowanie wektorowe? http://www.elmark.com.pl/general/magazyn... Widziałem silnik (indukcyjny) pracujący przy zerowej prędkości (na wał był nawinięty sznurek, na którym przez układ bloczków wisiało wiaderko.) Układ dobrze radził sobie również...
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Samochód spalinowy ma silnik o niskiej sprawności, Liczyłeś kiedyś sprawność węgla wejścia do pieca, aż do gniazdka? Jak policzysz, to porównaj z samchodem. a jest duże zapotrzebowanie na prąd przez niego wytwarzany np. światła zaświecone w dzień. Taaakie duże 2x55W+2x20W czyli ok. 150W (ok. 0,2KM) na światła. Przy silniku o mocy rzędu 100KM jest to...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Mógł ktoś grzebać ale to czy było grzebane wyjdzie dopiero w logach dynamicznych (pod warunkiem, że sztanga po wyłączeniu silnika wraca do dolnego maksymalnego położenia) - powiedz to mechanikowi. Jeśli jest w stanie wykonać takie logi to i będzie w stanie usunąć przyczynę przeładowania chyba, że jednak zmienna geometria się przycina to wtedy turbo...
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
. 95 oktan spała się szybciej niż 98 oktan a 100oktan jeszcze wolnie no niestety nieprawda. Liczba oktanowa mówi nam tylko o odporności na spalanie stukowe, czyli jak bardzo da się je sprężyć tak aby samo nie wybuchło od temperatury i ciśnienia. Natomiast to jak wybuch rozprzestrzenia się w komorze spalania zależy od kilku czynników: -temp. początkowa...
Witam wszystkich. Mam problem z autem. Touran 2.0 TDI BMM. Autko po sofcie bez ekologii. Jakiś czas temu zrobiłem online program ze strojeniem po logach dynamicznych. Wszystko było ok przez miesiąc, może dwa. Auto sporadycznie traci moc, tj. ostre przyspieszanie np. na trzecim biegu lub na szóstym przy 180 km/h, odcina go i przestaje reagować na pedał...
To co napisałeś to zawrót głowy, innaczej chaos. Widać po tym ostatnim poście że jesteś już zdesperowany. Od początku. Piszesz że masz Omegę 2.2L z 2002r. tzn. Omegę C (montowane w nich były skrzynki 5L40E). W swym trzecim poście przedstawiasz zdjęcie płyty sterującej (właśnie od skrzynki 5L40E). W ostatnim Twoim poście dowiaduję się że masz 4L30E....
A moment silnika - moment obciążenia = moment dynamiczny. Chyba bezwładność tutaj nie pasuje. Co Ci nie pasuje? Przecież mówimy o rozruchu, czyli stanie nieustalonym. Wtedy sprawy związane z magazynowaniem energii są jak najbardziej istotne. Przecież wiadomo, że próbując rozpędzać taką samą siłą rower i wagon zajmie nam to zupełnie inną ilość czasu....
No niestety klienci złudnie gonią za cyferkami ,a tak naprawde to przebieg mocy i momentu ma znaczenie ,a nie moment i moc wyżyłowane do granic możliwości układu napędowego , bo silnik zawsze może jakieś 20-50% więcej niż wytrzyma przeniesienie napędu. Nie dziwie się świeżo upieczonym tunerom ,że gonią na mocy , też tak kiedyś miałem ,ale jak zaczeło...
http://obrazki.elektroda.pl/9215534300_1... Od kilku lat można zaobserwować wzrost zainteresowania pojazdami balansującymi. Przyczyniły się one do rozwoju różnego rodzaju platform transportowych. Najpopularniejszą z nich jest „Segway”. Roboty tego typu są niczym innym jak odwróconym, mobilnym wahadłem. Idea ta zakłada, że...
asv o ile sobie dobrze przypominam ... ASV to kod silnika ale ich jeszcze nie produkowali w 98r Początek wtrysku to wartość kątowa w odniesieniu do GMP, sprawdza się je w 2 stanach, statyczny i dynamiczny, jeśli źle zapala interesuje nas statyczne ustawienie. Sprawdzić możesz to czujnikiem mikrometrycznym wkręcając w pompę lub odczytać vagiem w trybie...
Jak dymi na ciemno to nie ma co panikować. Gorzej gdyby dymiło na jasno-szaro. Wtedy byłby powód do paniki ale nie z takimi objawami jak masz obecnie. Masz możliwość wykonać logi dynamiczne. W Krakowie pewnie tak jeśli nie w warsztacie to pewnie u któregokolwiek posiadacza Skody, Volkswagena, Audi lub Seata. U Ciebie z pewnością turbo niedoładowuje...
a co myślicie o Calibrze? Calibra to piękny samochód jeżeli jest zachowany w oryginale, jednak teraz takie ciężko znaleźć. Blacha lepsza niż w vectrze, silnik jeżeli 2.0 8V dosyć dynamiczny i oszczędny jak na samochód o tej masie. 2.0 16V to ciężko znaleźć w dobrym stanie, osiągi bardzo dobre i niewiele więcej pali ( w sumie można pokusić się o stwierdzenie...
Ogólnie cena nie ma dla mnie znaczenia. Kierowałem się bardziej prostotą montażu i tym że zajmuje nieco mniej miejsca. (chodzi głównie o przerabianie kolektora wydechowego) a nie mogłem pogodzić się z tym że zastosowanie turbosprężarki byłoby lepsze. Docelowo moje rozważania prowadziły do "uturbienia" v12 m73 oczywiście w dalekiej przyszłości (koneserzy...
To jeżeli mechanik mówi że jest ok to czasami nie warto szukać na siłę problemu. Ja też mam problem z moim silnikiem ale dałem sobie spokój. Dopóki jeździ, odpala i nic poważnego się nie dzieje to nie ruszam. Jeszcze może jak będziesz miał czas albo przy wymianie świec, zmierz sobie kompresję, ona też dużo może powiedzieć o stanie silnika. Może być...
Panowie, czy ma ktoś sprawdzone info jaka jest różnica wagi między wersja kombi a hatchback w skodzie Octavii 1 z silnikiem 1.8t 180hp. Sprawdzałem w paru miejscach i wszędzie jest co innego, wg jednego źródła kombi waży 1275 a.hatchback 1300 ( to możliwe?), wg innych 1375 vs 1300 itd, czy orientuje się ktoś czy kombi jest dużo cięższe i czy jest to...
Witama mógłby ktoś zanalizować logi dynamiczne? Vw Lt 2.5 TDI 80kw Silnik ANJ. Problemy? Stan awaryjny przy pewnej prędkości obrotowej. Przepływka wymieniona na Lucasa, turbina wymieniona na używke, czujnik ciśnienia doładowania wymieniony i dalej to samo. Oczywiście wszystkie filtry itp tez wymienione. http://obrazki.elektroda.net/21_12644586...
coś mocnego, dynamicznego i taniego w utrzymaniu/eksploatacji benzyniaka Coś mocnego i dynamicznego nie będzie tanie w utrzymaniu. Szukasz jednak dość starego auta, a z takimi autami trzeba się obchodzić delikatnie. Jeśli ktoś wykorzystywał tę dynamikę to na pewno odbiło się to na stanie elementów układu przeniesienia napędu i zawieszenia. Poza tym...
Moc jak moc, wielka nie jest jednak nawet 75 km, ale uzyskiwane z pojemności 1.6 naprawdę daje radę, oczywiście nie mówię tutaj o jakiejś super dynamicznej jeździe. Moja wersja ma 75 km i uzyskanie prędkości np: 160 km/h nie stanowi dla niej problemu, przyspieszenie też wystarczy, ale to tylko moja osobista ocena. Znam gości, którym w autach małych...
Auto pali dobrze, czy zimne czy nagrzane - bez różnicy, lusterko przyłożę jutro. Oleju nie przybywa - wręcz dolewam (około 100 ml na 1000 km), majonezu też nie zauważyłem. Biorę pod uwagę nieszczelność uszczelki pod głowicą ale cholera 15 tyś km temu była wymieniana i głowica była planowana, węże przy nagrzanym aucie są miękkie a mimo to jak odkręcę...
Temat o dziwo aktualny :) W międzyczasie magnetowid trafił do porządnego serwisu, gdzie naprawa kosztowała 160 zł. Po jakimś czasie (nie pamiętam jak długim) problem się powtórzył. magnetowid po załączeniu przez kilka sek działa i się wyłącza. Trafił do podrzędnego serwisu, gdzie został bardzo szybko naprawiony za 20 zł :D Minęło kilka lat i problem...
Witam. Objawy jakie kolega opisał pasują do awarii, bądź nieprawidłowego działania elektrozaworu sterującego turbiną co wpływa na właśnie słabnięcie silnika. Dodam, że może się to stać momentalnie, kiedy zatka się dysza do tego elektrozaworu. Jest to mała okrągła puszeczka po prawej stronie EGR'u, w komorze silnika. Dochodzą do niego dwie rureczki....
Witam, od 3 miesięcy jestem posiadaczem VW CADDY 1.6 102km 2012r i mam z nim problem. A mianowicie przy zgaszaniu mocno trzęsie autem. Czasami mniej, czasami bardziej, ale jednak częściej bardziej. Zauważyłem, że jak auto zimne lub po krótkiej delikatnej trasie, trzęsienie jest delikatne. Jak auto rozgrzane i po dynamicznej jeździe, auto trzęsie masakrycznie....
W czym od strony praktycznej sterowanie wektorowe jest lepsze od sterowania u/f, zdaję sobie sprawę, że sposób sterowania jest zupełnie inny, ale jakie są główne zalety stosowania falownika wektorowego w stosunku do falownika ze sterowaniem u/f. Wady układu sterowania skalarnego to: - brak kontroli momentu silnika, co w rezultacie powoduje długie niekontrolowane...
Jeśli w dalszym ciągu jest tak : tranzystor założyłem mocniejszy tj. IRG4BC40W i po samym załączeniu programu od razu go spaliło . to nie przegrzanie go niszczy a potężny kop prądowy . Coś robi zwarcie na linii wiązka silnika - silnik. Nie ma innej opcji . Silnik nie ma przebicia do masy, szczotki oryginalne 30% zużycia więc silnik wiele nie pochodził...
Zanim zaczniesz coś czyścić w skrzyni skontroluj całą elektronikę ,musisz wypiąć kostki w skrzyni i wszystkich czujników ,sprawdzić czy nie ma na nich śladów nalotów oksydowania i wypsikać sprajem do elektroniki na poprawę połączenia. Wystarczy,że jeden czujnik nie będzie miał kontaktu zawsze ci wyskoczy tryb awaryjny. Następnie jaki masz olej w skrzyni...
Wykonana byla u drugiego speca 1 adaptacja skrzyni ale zaznaczył od razu że to nie ma wpływu na te obroty. Co więcej nie ma błędów w silniku . Co pojechałem do mechanika to był podpinany pod komputer i czysto niema nic. Wręcz przeciwnie chwalili że silnik w bdb stanie i że ja szukam dziury w całym. Ale po przebyciu drogi z Niemiec do Polski wiem jak...
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
Kol. Polikon Szukasz rozwiązania dla firmy czy do "garażu" ? Kto Ci powiedział, że hamowanie DC jest mało skuteczne ? Zapnij na 2 fazy silnika wyprostowane napięcie, a spali Ci paski na silniku. Właściwie nie wiem czego szukasz(czytałem te skasowane posty). Masz na myśli tyrystory a może jednak triaki ? Jeśli ma to pracować w firmie, z układem o dużej...
mam pracę dyplomową muszę dwoma wyjściami mikrokontrolera Atmel 89C2051 sterować silniczek 12V w obie strony, tzn z jednego wyjścia silniczek ma się obracać w lewo, z drugiego wyjścia w prawo, a przy braku sygnału z któregokolwiek wyjścia ma się nie poruszać. jak ktoś miał by dobry pomysł na układ wykonawcz, załączający lub coś w tym stylu to proszę...
Dziś turbo znów na zewnętrzny i okazało się że łopatka w kierownicy jedna się przytarła i zablokowała kierownicę , delikatne planowanie łopatek wszystkie na 4,5 mm wysokości i chodzi ok samochód przestał dymić po wkręcaniu na obroty jednak mimo tego że stał się zaj.. dynamiczny nadal po uzyskaniu prędkości 120 max wchodzi w stan awatyjny . Najważniejsze...
Tak jest wszystko ok z silnikiem. Silnik pracuje w miare dobrze ale mało dynamicznie tzn reaguje z opóźnieniem na pedał gazu czy tez szarpnie z opoznienem po odjeciu pedalu gazu pozatym mam wrazenie ze nie ma maksymalnych osiągów i wiecej pali o litr.Takie objawy powstały dokładnie po sluczce w której ucierpiały tylko blachy i zderzak + te pocięte przewody...
Witam od wakacji czasem pojawia sie problem z mercedesie ze skrzynia 722.902 (7G-tronic) Po wstępnym rozgrzaniu się oleju w skrzyni temp okolo 70oC podczas wolnego ruszania wyskakuje bieg 1 lub 2 i nie wiem dokładnie który gdyż wyświetla sie literka "D" i wskakuje "P" bieg postojowy. Auto sie zatrzymuje i trzeba kombinować. Raz wystarczy ponowne wrzucenie...
http://obrazki.elektroda.pl/8734749800_1... Witam serdecznie szanownych Kolegów! Za namową mojego serdecznego kolegi chciałbym przedstawić projekt, który był wykonany w ramach pracy magisterskiej. Tematem pracy był „Projekt i wykonanie układu sterowania przekształtnikiem AC/DC (prostownik sieciowy) wraz z częścią pomiarową”....
Przyznam, że nie do końca zrozumiałem, co chciałeś napisać (ze znakami interpunkcyjnymi byłoby znacznie łatwiej :wink: ), ale z tego co wywnioskowałem to problem raczej nie leży w skrzyni, tylko w silniku. Coś jakby brakowało mu mocy przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo. Być może jakaś regulacja pompy by się przydała. Filtr paliwa w jakim stanie?
Pytanie bardzo ogólne.Zalezy wszystko od ceny i stanu technicznego tego auta.Niestety w polsce panuje mit "Fiata" ze jest to auto bardzo awaryjne i kupowanie go to "obciach".Niezgodze sie z tym gdyz sam jezdze Fiatem juz prawie 10 lat i zaczynałem od CC.Ogolnie zecz biorac wszystko zalezy od stanu technicznego autka.Jezeli poprzedni własciciel dbał...
Ci dobrzy ludzie ludzie robią ci na złość. Sam pownieneś wiedziec, że przy prędkości wału 1560 obrotów czas wtrysku ponad 10ms jest cokolwiek niemozliwy (i stąd lambda tak wysoko). Jest tam i 20ms, więc te wtryskiwacze wprost leją to paliwo, nie dziwił bym się jak by w silniku były ze dwa stany oleju i capi benzyną. Więc chwycił byś się tego skąd ten...
Jeśli masz silnik AJM lub AUY to jeszcze do kolekcji błędów musi dojść błąd elektrozaworu N239 sterującego klapą gaszącą bo jest zasilany z tego samego bezpiecznika co elementy, które wymieniłeś w swoim poście. Przydałyby się logi dynamiczne grup 003, 008, 010 i 011 by kolega wilqmax wiedział na czym stoi. Przy braku zasilania ww. elektrozaworów silnik...
Witam wszystkich. Mianowicie moja 6L2 silnik ASZ (131) km '03 traci moc czasem podczas przyśpieszania na 3 a czasem na 4 biegu na przy około 3000 rpm/min. Powiem co sprawdziłem: -sztanga na turbinie po zdjęciu wężyka z gruszki chodzi lekko (po zapaleniu silnika wsuwa się do położenia skrajnego) -nie ma utraty podciśnienia na wężykach (wężyki całe) -jest...
Witam, chciałbym zaczerpnąć waszego zdania na temat wyboru samochodu. Budżet do 30 tysięcy, ale wiadomo, że jak znajdzie się model za 20-25 to pojawi się uśmiech na twarzy. Samochody, na których temat opinii chciałbym poznać (jaki silnik? Na co zwrócić uwagę? Czego unikać? Itp.) to: - Audi a4 b7 - audi a4 b8 Jakos upatrzyłem sobie te audi i wiem, ze...
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
marbinek , jeśli masz możliwość wykonać logi dynamiczne (czyli pod obciążeniem silnika - jazda na 3 biegu w zakresie od 1500 do 4200 obrotów z pedałem gazu całkowicie w podłogę) to taki odczyt parametrów daje już pojęcie o problemie jaki Cię nurtuje. Chodzi o to, że jeśli mechanik czy też kolega jest to w stanie zrobić to da się na tej podstawie wywnioskować...
witam Posiadam Vivaro 2007r 2,0cdti 115 KM Odpala super jest dynamiczny, spalanie ok tylko przy próbie mocnego przyśpieszenia czuć szarpanie 1-3 sek po czym ustaje , w trakcie tego zaświeca się kontrolka STOP i znaczek silnika lub wtrysk przy przyśpieszaniu spokojnym brak oznak jakichkolwiek. Z tego powodu iż mam go bardzo krótko filtry ani żaden serwis...
dynamiczne silnika hamowanie dynamiczne silnika stany nieustalony
schemat betoniarka passat obroty diesel pisak marker
tosca303 wzmacniacz magnum snake
Wydajność amperowa baterii CR2032 - specyfikacje i zastosowania Podłączenie elektryki w silniku Moretti 80cc - jak to zrobić?