Na zdjęciu widać, że masz zamontowany chiński stator elektronik, chyba że ktoś wymieniał przewody na statorze używając chińskiej podróby o innych kolorach przewodów, przeznaczonych do elektronika. Natomiast w pojeździe była standardowa instalacja 6V z zapłonem na przerywacz. Oba przedstawione wyżej schematy nie dotyczą tego modelu.
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Na sreberko? Serio. Teraz szczelinomierze są na tyle tanie, że nie ma sensu się paćkać w sreberka. Bierzesz wtedy odpowiedni listek i już. Nie pamiętam ile simson miał mieć szczeliny? 0,05mm? Coś koło tego chyba. I tak ustawia sobie kolega stator tak aby platynki były mocno rozwarte, ustawia GPM, cofa o te 1,8mm (nie pamiętam wartości), i pokręca statorem...
Witam! Zamierzam wymienić podstawę iskrownika i mam przy tym pytanie do znawców tematu: czy cewki powinny masować ze statorem czy raczej powinny być odizolowane? Nie chce sie sugorowac tym jak tam jest zrobione do tej pory a stator jest w takim oplakanym stanie ze ustawienie zaplonu graniczy z cudem. Nie mogę znaleźć takich dokładnych informacji. Proszę...
(at)Staszek49 , chcesz aby stator poleciał na złom? Podchodzi pod szkodliwą poradę. Nie znasz się, to nie pisz. Przez niewłaściwy montaż poleciało już sporo statorów Ducati Energia montowanych do Simsona. Zgadza się że magneto ma ok. 3 mm grubości. Luz 1 mm to trochę mało, a zmniejszanie go to ryzyko przetarcia impulsatora i zniszczenie statora. Nie...
Witam, mam problem w niedawno zakupionym simsonie, otóż kupiłem go z bardzo "modzoną" instalacją. Postanowiłem, że zakupię nowy stator i zrobię instalację od zera ponieważ był on uszkodzony. I teraz borykam się z problemem iż nie chce on zapalić. Czy nie wie ktoś może od czego są poszczególne przewody? W wiązce są 4, a wszystkie do zakupienia mają te...
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Raczej stator do wymiany, niska rezystancja wskazuje na zwarcia międzyzwojowe. Przezwojenie to dość ciężka sprawa.
http://obrazki.elektroda.pl/6258415600_1... Porównaj oryginalny stator z (chińskim) statorem od Romet Zetka, indeks Wilmatu AI22504. Ewentualnie szukaj statora z innych chińskich silników skopiowanych z CB-125 (rozrząd OHC), chyba Zippy takie miały. Oryginał widzę na niemieckim ebayu w stanie kompletnego szrotu w szokującej cenie 80...
Witam ponownie. Mam kilka nowych spostrzeżeń do przeanalizowania. Simson ani myśli odpalić mało tego jest problem i to dość duży z iskrą. Myśląc o tym że mam uszkodzone pole/cewki/ ogólnie cały stator zakupiłem nowy w celu wyeliminowania wadliwego zapłonu. Momentami iskra się pojawia przy delikatnym kopnięciu w starter a jak mocniej kopię to nawet czasami...
Chłopie jaki świeżak??? Forum jest po to żeby rozwiązywać problemy i pomagać innym a ty dzielisz ludzi na lepszych i gorszych??!!. Ja na innych forach jeżeli umiem pomóc to pomagam a jeżeli nie to nie piszę zbędnych komentarzy. Szukałem bardzo długo na forum tematu takiego jak mój i nie znalazłem a jak były podobne to przez takich jak ty oczywiście...
Witam posiadam simson s50 b2 i mam problem bawie sie już kilka ładnych dni i nic, brak iskry jest ale taka maluśenka jak dotkne świecy to kopie ale lekko. Na kablu Wn jest troche wieksza iskra, wymieniłem kabel wn i swiece i fajke dalej to samo, stator razem z czujnikiem, klina i jeszcze wymieniłem łożysko igiełkowe bo sie rozsypało moża to być wina...
Witam. Mam taki problem z moim Simsonem, że pewnego razu rano odpalam a tu coś tak jakby by był zalany. Ale w końcu dało się przejechać i po powrocie chciałem znowu odpalić simka. Iskra wtedy była ale bardzo słaba. Kupiłem więc nowy moduł. Patrzę czy jest iskra - jest. To zakręcam świecę i kopię. Za pierwszym razem trochę chwycił i natychmiast zgasł....
Już wszystko jasne. Masz rozwiązanie podobne jak w skuterach Suzuki Adres - zapłon "bezimpulsatorowy" który wytwarza dwie iskry na obrót wału. Niegdyś miałem do naprawy mofę Puch, stator był taki: http://www.motelek.net/andere/iskra/12v5... a przyczyną braku iskry uszkodzona cewka zasilająca (nie można było dostać). Musisz się zaopatrzyć w...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego. Wtedy LED "wyświetla" najmocniejszy sygnał z iskry...
To jest SR50 C czy SR 50/1? Bo mi pewne rzeczy nie pasują. To jest wersja eksportowa czy normalna wschodnioniemiecka? Po wymianie statora na nowy, niestety Ciebie rozczaruję. Nowe cewki zasilające są wykonane niezgodnie z oryginałem i są przyczyną palenia modułów zapłonowych, a ja widzę u Ciebie jeszcze oryginał DDR. Obecnie widziałem że są dostępne...
To słabo kombinujecie, bo zapłon w Simsonie pracuje bez akumulatora, a moduł zapłonowy potrzebuje przewodów czerwonego i niebieskiego ze statora.
Więc zrobiłeś zwarcie, więc w pierwszej kolejności będzie spalony przerywacz zapłonu, a w dalszej kolejności będzie spalona cewka zapłonowa (pod kołem magnesowym) i stopione przewody od statora.
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Narysuj schemat Twoich połączeń z wyraźnym zaznaczeniem do której cewki i jak podłaczonej (lub nie) do masy. Nie wiadomo co chcesz osiągnąć, bo piszesz: żółty kabel ze statora czyli ładowanie i światła, Ze statora (prądnicy) Simsona w oryginale nie wychodzi żółty kabel.
Kondensator (sprawny) powinien być dobrze przytwierdzony do "masy" pojazdu. Zwykle mocowany jest on opaską metalową obok przerywacza i "dociśnięty" śrubką co ma wpływ na jakość iskry. Jeśli wyprowadziłeś podłączenie kondensatora na zewnątrz silnika, to ukryj go w jakimś pojemniku, odpornym na wilgoć i uszkodzenia mechaniczne.
Sprawdź czy nie masz pod statorem nigdzie zwarcia cewka-karter.
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Zapłon Ducati Energia ma połączenie masowe pomiędzy statorem a cewkomodułem białym przewodem, dodatkowo masa silnika jest połączona poprzez wyprowadzony przewód masowy z cewkomodułu. Nie jest potrzebny dodatkowy osobny przewód do masy silnika.
A może cewka ładowania - ta co zasila też stop jest nie dokręcona do podstawy statora :?: - ja tak miałem
Witam, mam problem z ładowaniem w Simson sr50, przerobiony na elektronik, mianowicie plus akumulatora zetknął się z masą i od tego czasu nie ma ładowania, podejrzewam mostek prostowniczy "elbe", i cewkę ładująca z statora, może ktoś miał kiedyś taki problem?
nie mam możliwości podmienienia impulsatora, podejrzewam tą czujnik impulsów na statorze (przerywacz) co wy na to?
Tak jak wspomniałem sprawdź przerwy, ewentualnie zmniejsz/zwiększ. Kondensator zamontowałeś tak jak w oryginale na statorze czy np od malucha?
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki Usterka świecy. Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach. Nie tak do końca. Kup sobie próbnik iskry lub chociaż taką fajkę, która błyska w rytm zapłonu. Zobaczysz, czy to faktycznie jest wina układu zapłonowego. Cewka w statorze sprawna? Sprawdzona?
Jeśli chcesz mieć mocne światła, do tego zasilane z akumulatora, to czeka cię albo przeróbka stojana, albo jego wymiana. W sieci jest sporo schematów i opisów, jak uzyskać z oryginalnego stojana więcej mocy. Z reguły montuje się dwie najmocniejsze cewki "świetlne", po czym odpowiednio łączy. Albo wymiana kompletnego statora na mocniejszy.
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
Podaj więcej informacji o statorze i cewko-module. Lub dokładne zdjęcia.
Stator z cewkami jest od komara albo simsona, brakuje przerywacza
Kombinujesz jak koń pod górę. Napisz co chcesz osiągnąć, bo póki co to robisz wszystko, żeby układ zapłonowy nie działał. Chcesz mieć zapłon z przerywaczem (bez modułu) czy z modułem CDI? Zdajesz sobie sprawę, że w obu tych rozwiązaniach były inne statory i inne koła magnesowe?
Wychodzą tylko 3 przewody z magneta? To stanowczo za mało. Ktoś musiał tam coś grubo kombinować. Nie możesz mieć ładowania, jak z silnika nie wychodzą przewody od cewek ładujących :P . Ktoś tu chyba pół instalacji wykastrował. Być może wstawili stator od wersji która nie miała kierunkowskazów i akumulatora, a potem ktoś "na pałę" dołożył akumulator...
Cena zapłonu Vape jest zaporowa - np. w Niemczech kosztuje 200 euro. O jakości tych zapłonów nie można powiedzieć że jest warta swojej ceny. Zapłon do Simsona kosztuje podobnie, jednak w starszych wykonaniach padały koła magnesowe - a dokładnie magnesy które były poprzyklejane "osobno". Co do zapłonu Vape do Jawy, to dość nietypowo jest zrealizowany...
A jak nie wkładasz bezpiecznika od ładowania?? :) W Simsonie były różne układy ładowania, jaki masz u siebie?? Cewka pod magnetem od ładowania - ta z dwoma wyprowadzeniami ma jeden koniec uzwojenia połączony z masą - statora? Masz układ ładowania oparty na mostku prostowniczym i Elbie?
Witam. W moim silniczku KO D8 prawdopodobnie kondensator od zapłonu jest na wyczerpaniu. Gdzie mógłbym taki dostać w Polsce? Kondensator prawdopodobnie możesz zamontować taki jaki jest np. w Polskim Komarze lub od Polskiego Fiata 126p, przynajmniej do Simsona można zamontować kondensator od Fiata 126p, tylko musisz zrobić wyjście kabli kondensatora...
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
Czerwone impulsatory były stosowane fabrycznie w latach '90, natomiast przejście na impulsatory o mniejszej rezystancji nastąpiło w 1989 roku. Pomiar omomierzem dużo nie pomoże, najlepiej będzie sprawdzić co się dzieje ze zapłonem pod stroboskopem. Mała uwaga. W ciągniczku znajduje się dodatkowy moduł ograniczający obroty, składa się z dwóch kondensatorów...
Uszkodzenie impulsatora. Podstawa statora do wymiany. Koszt ok. 100 zł, ale trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe wykonanie części, zwłaszcza średnicy 110 mm która w podróbkach jest dużo mniejsza i nie pozwala wycentrować statora w karterach (o ile gniazdo zapłonu w karterach nie jest wybite). Wymiana jeszcze ma sens jeżeli masz zapłon oryginał DDR, ale...
Kolega ma rację, nie zwróciłem szczególnej uwagi na stator. Silnik ewidentnie pochodzi z TZR50, tak samo stator przeznaczony na zapłon typu DC-CDI. W Aprilii AF1 50 stosowano starszy silnik Minarelli RV3/RV4. Niestety nie ma możliwości podłączenia tego modułu zapłonowego z tym statorem ze względu na różnicę zapłonu AC-CDI i DC-CDI. Jedyne sensowne rozwiązanie...
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
Witam,mam problem z simsonem bo raz iskra jest a raz jej nie ma. Cewka butelkowa sprawdzona,swieca,moduł wymieniony kabel z fajką tez. Problem mam w tym ,ze raz jest a raz jej nie ma (zanika). Jaka może być tego przyczyna ? Ps: sciągałem magneto ,stator ,czysciłem czujnik i te reszte cewek . Moje Pytanie brzmi czy moze raz byc iskra a raz nie przez...
Hej Mam pytanie - jakich części potrzebuję aby przerobić w swoim simsonie zapłon na elektroniczny + instalację na 12V. Na allegro znalazłem coś takiego : [url=http://moto.allegro.pl/item64447042... Czy potrzebuję coś jeszcze ?? teraz mam 6V instalację i zapłon iskrowy. Wiem ,że muszę zmienić przerywacz...
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
simson stator stator kawasaki zrobić stator
piekarniki haier zasilacz napięć ujemnych gazowy amica iskrownik
silnik indukcyjny polepszyć odbiór radia
Yamaha Tyros 1 - Ciche głośniki: Diagnostyka i Rozwiązania Stacja dokująca do Robotex V8 – kompatybilność, zamienniki, parametry ładowania