http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam, posiadam motorek Zipp VZ50. Zmieniłem w nim silnik ze 125 cm³ 154FMI na silnik 170 cm³ 1P62FMKI. Po zmianie mam problem z ładowaniem, tylko świeci lampa z przodu i to bardzo słabo. Całe oświetlenie jest zasilane z akumulatora. Po przekręceniu stacyjki światło się zapala. Cewki na statorze nie mają przebicia, sprawdzałem. Ładowanie dochodziło...
Ok. Czyli okrągłe magnesy stykające się bokami. Szczelina pomiędzy cewkami wynika z tego,iż w takim ustawieniu magnes przecina bok cewki idealnie pod kątem prostym. A może niema to tak wielkiego znaczenia? Zakładając że stator zostanie w takim układzie i grubości, zmienię tylko magnesy, to jakie napięcie i moc w przybliżeniu otrzymam. Lub ewentualnie...
Siema, mam problem z moim Rieju RS2 50 2T, ponieważ mam bardzo niskie napięcie na żarówkach z przodu. Powinno być 12 V, a jest 6-7 V, i akumulator jest bardzo słaby, ładowany maksymalnie do 0,5 V. Ma ktoś pomysł, co zrobić? Wymieniłem stator oraz regulator napięcia i ciągle to samo. AI: Sprawdzałeś całą instalację elektryczną pod kątem zwarć, przetartych...
Tylko każdy pakiet z rzędu (3) będziesz musiał ładować osobno.
Witam Zamontowałem rozrusznik do KTM 525 SX 2005r. Wszystko działa prawidłowo. Teraz potrzebuję dorobić ładowanie akumulatora, żeby nie ładować po każdym wyjeździe prostownikiem i z czasem myślę o lampie z przodu i z tyłu. Oryginalnie z rozrusznikiem i full elektryka wychodziły z większym statorem , kołem magnesowym i inna obudową, za taki zestaw używany...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
Od dawna interesuje mnie tematyka samochodu elektrycznego. "Googluje" ,czytam ,oglądam , słucham wywiadów w radio i TV, dyskutuje i przekonuje . Hobbystycznie wymyślam sobie koncepcje nowoczesnego "elektryka". Z wykształcenia jestem elektronikiem starej daty, z zawodu "helpdesk" informatykiem, z zamiłowania sędzią sportów samochodowych. Do tego pracowałem...
ładuje mi jak jeżdzę bez świateł ale wtedy jest 12.36 a spradziłem ten biały z żółtym i nic nie pokazało dodam że na wolnych obrotach nie ładuje tylko jak daje gazu i to porządnie wtedy zaczyna ładować a kolega ma też taki silnik układ elektryczny i ma 13.5 Dodano po 23 ale słabiutkim prądem nawet by człowieka pewnie nie kopneło
Do miost Wcześniej śledziłem wątki z tzw. amerykankami rowerowymi . Jeżeli lubisz majsterkować, to powinieneś zainteresować się właśnie tą konstrukcją. Wcześniej przeczytaj strony: dla początkujących może coś tak małego, co wystarczy do zapalenia w ogrodzie na kilka godzin żarówki led... http://obrazki.elektroda.net/88_12665293...
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Stator idzie dostać ale za 120 euro. Jak potrzebujesz schemat instalacji to mam. https://obrazki.elektroda.pl/6929513500_...
Chyba do statora czyli zapłon i ładowanie. Cewki statora są mocowane jako jeden zespół do bloku.
Witam, cześć. Posiadam SV 650 z 2004 roku. Niedawno padł mi główny bezpiecznik 30 A, ponieważ motocykl wytwarza za duże ładowanie. Ponad 17 voltów przy dodawaniu gazu. Oczywiście podmieniłem regulator (od kolegi, który jeździ na tym samym motocyklu) napięcia, bez zmian, to samo, i nawet kupiłem kolejny, bez zmian (używany). Ładowanie zmiennie wychodziło...
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Sprawdz czy masz napiecie na bialym i żółtym przewodzie wychodzącym ze statora względem masy. Biały ładowanie żółty swiatła,
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Witam w quadzie brak ładowania, wymieniłem już regulator napięcia,sprawdziłem kable(wszystkie idą w odpowiednie miejsca), nowy stator, zmierzyłem napięcie na kablach że statora: czarno-czerwony(ładowanie cewki)45-52v, pomiędzy różowym i żółtym(kable idące do regulatora) pokazuje mi 0,12-0,3v. Silnik ma iskrę. Czy to wina statora? Czy mogę go jakoś sprawdzić?
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Witam ponownie. Stator zamontowałem i chyba rzeczywiście jest z nim coś nie tak. Nie mogę uruchomić silnika. Iskra jest. Czasami silnik zapala na chwilę. Czy przez uszkodzony stator może silnik nie zapalić? Dodano po 1 Uff... Zapalił. Jednak stator działa - ładuje. Wcześniejszy problem z odpaleniem chyba wynikał z zalaniem świecy. Dodano po 22 Mam jeszcze...
Zielonobiały - masa Czarnoczerwony - zasilanie CDI Niebieskobiały - pickup do CDI Żółty - AC na światła Czerwony (różowy) AC na ładowanie aku
Narysuj schemat Twoich połączeń z wyraźnym zaznaczeniem do której cewki i jak podłaczonej (lub nie) do masy. Nie wiadomo co chcesz osiągnąć, bo piszesz: żółty kabel ze statora czyli ładowanie i światła, Ze statora (prądnicy) Simsona w oryginale nie wychodzi żółty kabel.
Od jednego człowieka . Użytkownik na Allegro nick naprawskuter
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Jeśli masz dwa piny w regulatorze, to jest to zwykły regulator napięcia. Drugi pin jest od stojana, więc podając na niego napięcie (prąd) to alternator będzie ładować na stałe. Tyle że tego typu regulator napięcia powinien sam rozpocząć ładowanie po wykryciu obrotów na fazie statora. Jeśli w samochodzie jest inteligentne ładowanie to bez komunikacji...
Mam problem ze skuterem 2T, Keeway. Brak ładowania akumulatora, jest, ale bardzo małe. Na wyłączonych światłach przy gazowaniu ładuje max do 13,2 V, po włączeniu świateł spada do 12,6 V i ładuje w tych okolicach niewielkie wartości, natomiast pod obciążeniem - światła, plus długie, kierunkowskaz, chodzi na wolnych i nie wyrabia z ładowaniem, spada napięcie...
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Sprawdzić połaczenia masy (silnik ,rama ,akumulator,regulator)
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Też walczę z tym badziewiem. Mam taki w napędzie paralotniowym. Max 15 minut lotu i stator spalony - lądowanie awaryjne w polu. Spaliłem już dwa statory. Na nowym po 5 minutach na średnich obrotach - stator bardzo gorący. Przetestowane na różnych modułach cdi w tym na dwóch samodzielnie robionych. Prądy z cewki statora (mierzone cęgami AC) ok 200mA....
Witam mam problem z junak 901 a mianowicie brak ładowania wymieniony stator oraz regulator napięcia i dalej nic jest ładowanie ale bardzo małe. Zauważyłem ze światła mijania i drogowe zaświecają się po stacyjce a nie powinny i się nie rozświetlają na odpalonym silniku. Po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł akumulator spada do 9-8,5 ma ktoś pomysł...
tylko na ładowanie akumulatora nic nie idzie Mierzyłeś ?
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
Pierwszy jest trójfazowy, drugi jednofazowy. Zapłon będzie działał, ale ładowanie nie i tego tak łatwo nie przerobi.
De facto tak. W silnikach AM6 stosuje się regulator będący ogranicznikiem napięcia, a ładowanie odbywa się przy pomocy diody prostowniczej. Wyjątkiem były Peugeoty XR6 które miały regulatory 6-pinowe z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów, które były stosowane później w Aprilia/Derbi. I tak miały mega problem z ładowaniem, bo stator AM6 z jednym...
AC ponieważ ledy przerywały stąd zmiana statora .
Witam proszę o instrukcję po chłopsku jak podłączyć stacyjkę włącznik rozrusznika stator 5pin moduł 5pin regulator napięcia 4pin cewkę WN rozrusznik pod akumulator aby było ładowanie i iskra silnik quad 125. https://obrazki.elektroda.pl/7949914400_...
Działa,okazało się że zepsuty był stator pod magnetem.Wymienili na nowy.Teraz napięcie jest i iskra na świecach również. Możesz zmierzyć to napięcie na wypiętym kablu od cewki ładującej, chyba czerwonoczarny. Woltomierz ustaw na 200VAC. Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu.U mnie w instrukcji jest podane 3mm przed Gmp tak też ustawiłem. Takie wyprzedzenie...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
No proszę, efekt mojej pracy skopiowany z BikePics. Przy skuterach wyposażonych w ten regulator napięcie akumulatora dochodzi do 16 - 17V. Co do Twojego problemu - obwiniałbym stator. Normalnie powinien bez problemu pociągnąć żarówki o łącznej mocy 50W, a stałe napięcie powinno być stabilizowane już od 3000 RPM. Podłączenie świateł pod akumulator przy...
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
Witam, mam pytanie. Mam motorower Zipp ZV50 przerobiony na siedem dwa. Wszystko było w miarę dobrze, tylko nie ładował akumulatora. Od pewnego czasu pali mi w statorze cewkę zasilającą moduł. Założyłem dwa statory nowe i też to samo potopiło, aż zwoje się pokazały. Wszystko sprawdziłem i nic nie jest popalone. Nie mam pojęcia, co mu odwaliło. Stator...
Witam wszystkich, mam taki problem że po miesiącu po włożeniu nowego aku przestał ładować stator, na zaciskach pokazuje 43V, ale do regulatora dochodzi już 11,5 jak jest odczepiona kostka od niego, a gdy ją wepnę robi się niecałe 9 a na wyjściu z niego jest 1,5/2 volty. Czy regulator jest winowajcą tego problemu? Aku naładowany, nic nie włączam, wiadomo...
Cena zapłonu Vape jest zaporowa - np. w Niemczech kosztuje 200 euro. O jakości tych zapłonów nie można powiedzieć że jest warta swojej ceny. Zapłon do Simsona kosztuje podobnie, jednak w starszych wykonaniach padały koła magnesowe - a dokładnie magnesy które były poprzyklejane "osobno". Co do zapłonu Vape do Jawy, to dość nietypowo jest zrealizowany...
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
STATOR=STOJAN czyli uzwojenie do sprawdzenia
Wymień stator na właściwy, tj. z uzwojeniem bezmasowym, kombinowanie z przerabianiem instalacji nie ma sensu. W obecnej sytuacji musiałby jeszcze przerobić instalację tak aby zamiast świateł z akumulatora były światła ze statora, a to może być bardziej skomplikowane do wykonania biorąc pod uwagę że niektóre części instalacji oświetleniowej powinny być...
Przez kabel biało-żółty odbywa się regulacja napięcia na oświetlenie, gdy będzie wypięty będą palić sie żarówki. Jest kilka przewodów żółtych , jeden z nich to zasilanie ze statora do regulatora mające wpływ na ładowanie.( wychodzi z silnika,statora i daje prąd zmienny). Czy do regulatora jest podłączony jakiś żółty przewód? Jeżeli tak to sprawdź napięcie...
Witam, mam problem z ładowaniem w Simson sr50, przerobiony na elektronik, mianowicie plus akumulatora zetknął się z masą i od tego czasu nie ma ładowania, podejrzewam mostek prostowniczy "elbe", i cewkę ładująca z statora, może ktoś miał kiedyś taki problem?
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Sprawdź ładowanie przy wyższych obrotach. Były produkowane statory z mocniejszymi światłami vs mocniejszym ładowaniem (2 vs 3 cewki). Niebieski przewód (od statora) musi być podłączony do bezpiecznika (+ akumulatora). Do regulatora napięcia musi być dostarczone zasilanie po stacyjce (sterowanie tyrystorem), ale bez niego nie działał by tester kontrolek...
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Stator jest przystosowany na ładowanie akumulatora - uzwojenie tzw. "bezmasowe". Nie będzie napięcia względem masy, tylko pomiędzy żółtymi przewodami. Chyba że też koło magnesowe jest 4- lub 6- polowe, wówczas też sensownego napięcia nie będzie generował, ale iskra normalnie będzie.
Zmieniłem wszystkie żarówki na ledy i ładowanie wystarczy
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam, mam problem z KTM SX 125. Pojazd jest kolegi i ma go od kilku lat, dotychczas nie było z nim problemów. Podczas jazdy zgasł, spaliła się cewka ładująca CDI na statorze. Część wymieniona na nowy zamiennik chodził może 10 minut i to samo. Zamówiony nowy stator oryginalny KTM chodził do pierwszego dodania gazu i dym z magneta. Próba przewinięcia...
Sprawdzałem nawet na butelkowej i dalej słaba iskra. Waszym zdaniem trzeba przewinąć cewke ładującą cdi czy ją zostawić. Stator jest ze skutera 2t.
kupiłem komplet magneto ze statorem, nowy regulator, kompletną głowice, świece, cewkę, ładowanie wróciło, problem z odpalaniem się skończył. Dla potomnych: Szukajcie w miarę dobrej używanej wiązki przerobionej na 6 cewek.
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła są zasilane z alternatora (silnika). Po drugie możliwy niesprawny regulator,...
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
Jakie masz rezystancje impulsatora i cewek ładujących? Coś tu się nie zgadza, w zapłonie DC-CDI cewki w środku magneta nie mają wpływu na iskrę. Czy ty na pewno wiesz, co robisz?
Po jej przebiciu akumulator ładuje się podczas pracy (masz 14 V), ale po zgaszeniu silnika prąd cofa się przez uzwojenia statora i rozładowuje baterię w ciągu kilku godzin. Brawo Bocie! Od kiedy to akumulator ładuje się prądem zmiennym" z tej prądnicy -magneta ? Może nam to wyjaśnisz? I gdzie tam jest regulator ładowania? (at)lother367 Jeżeli jest...
Witam Panowie.. mam pytanie poniewaz spalił mi sie regulator napiecia w Gsxr 600 K7, sprawdziłem na przewodach statora 3fazowego omy przebicie i napięcie między fazowe wszystko sie zgadza jak w serwisowce.. czy jest coś co mógłbym jeszcze sprawdzić by zapobiec kolejnemu spaleniu regulator? Ładowanie mialem na biegu jalowym przy swiatlach mijania 14.2...
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które na wolnych obrotach wynosi około 14,2-14,5V czyli tak jak deklaruje...
Malaguti crosser cr1 . Od kilku dni walczę ze skuterem który kupiłem .Skuter stał kilka lat i nie mogłem sobie poradzić z odpaleniem.Wpadłem na pomysł żeby go odpalić z wiertarki,i odpalił! Teraz nie mogę go wyregulować bo gaśnie. Podmieniłem stator z kołem magnesowym z innego egzemplaża i jest troszkę lepiej ,da się wytwożyć iskrę kręcąc rozrusznikiem...
Cześć. Jako iż przekopałem się przez tysiąc wątków- bezskutecznie, postanowiłem założyć wątek. W mojej maszynie brakuje mi ładowania, po kilku dniach od naładowania prostownikiem akumulator jest rozładowany. Napięcie akumulatora w zależności od stanu naładowania wynosi od ok 12V do 12,5V po przygazowaniu. Regulator napięcia wymieniony - bez zmian. Napięcie...
Ze statora wychodzi 1 czarny przewód ,złącza ucięte odkąd pamiętam. Będe drążył temat ale jak wróci bo to dniówki koszenia nie mogło przeżyć i ładowało 16v . I operatorzy pewnie by kładli lage na to ale silnik zaczoł przerywać i tracić moc przy takim łądowaniu.
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Cewkomoduł możesz pozostawić, tylko musiałbyś w instalacji znaleźć przewód od gaszenia i podłączyć do cewkomodułu. Ze światłami i ładowaniem musiałbyś pokombinować. Prawdopodobnie jeden przewód ze statora (żółty) musiałbyś podłączyć pod dwa przewody instalacji biegnące do regulatora. Ładowanie akumulatora przy tym rozwiązaniu może być trochę słabe w...
Hej. Zbliża się sezon Trzeba ogarnąć sprzęt. W zimę dojeżdżałem motocyklem do autobusu i pewnego razu gdy wracałem przestawił się zapłon z powodu lekkiego przekręcenia się czopu wału:/ który i tak kwalifikował się do wymiany "ale do domu dojechałem" :P. Więc gdy będę kupował wał dokupię resztę części do zapłonu CDI i mam pytanie czy stator z 4t ma taki...
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
(at)crazy47 Porównaj schematy instalacji obu tych motorków :D Byłem przy wymianie LED-y niego z motorku i też ma zasilanie prosto z statora i działa normalnie. A wcześniej miałem akumulator 9Ah i o dziwo zawsze był naładowany ale ze wymieniłem plastik pod nogami a tam też jest akumulator gdzie poprzedni był przerobiony że 9Ah wchodziło byłem zmuszony...
Niestety, ale właśnie tak to wygląda jakby regulator był uszkodzony i puszczał prąd z akumulatora na światła. Tylko że by puszczał także na uzwojenie statora które mogłoby się spalić, chyba że jest już spalone. Musisz podać schemat swojej instalacji lub część schematu odpowiedzialną za ładowanie, bo w KTMach stosowano wiele rozwiązań zależności od wersji,...
Witam. Mój problem polega na tym, że nie mam ładowania. Mój stator w quadzie posiada 15 cewek co ładują i jedna co daje iskrę. I tu moje pytanie. Czy jak minę te trzy cewki i przelutuje kable to będzie ładowanie? Dodam, że tam na tych trzech było zwarcie do masy.
Nie wiem jak jest zbudowany stator iskrownika-nie mogę namierzyć żadnego schematu z 6 kablami na wyjściu ,bo bym sobie dał radę .
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
Witam. Zacznę od podania parametrów ładowania w moim zipp pro gt: Bez świateł: 14,8V Postojowe + to małe dzienne z przodu: 14,3V Na światłach mijania: 12,3V Pojemność 125cc moretti 6 cewek. Wymieniony został regulator, stator (na starych cewkach lepiej ładuje jak na nowych bez świateł) akumulator, żarówki na mniejsze (h4 18/18W). Nie wiem co może być,...
Witam Mój problem dotyczy skutera Router Bessa jak w tytule jest problem z ładowaniem. Otóż jak mierzę woltomierzem napięcie ładowanie na akumulatorze to na wyświetlaczu tylko widać zmieniające się cyferki (napięcie jest niemierzalne), wymieniony został stator, akumulator i dalej jest to samo, akumulator 12V 7Ah.Jak podłączę akumulator 12V 90Ah jest...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
Witam. Ponawiam temat. Sprawa zapłonu, modułu itd załatwiona. W 39 milionowym państwie znalazł się jeden poczciwy człowieka, który podesłał mi zdjęcie modułu z opisem pinów - i wszystko zrobiło się prostsze. Motocykl pali i jeździ bez najmniejszego problemu. Pozostała mi jedna kwestia - ładowania. Jak już wiadomo stator ma 12 cewek. Są one podzielone...
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Ten stator z allegro będzie pasował. Regulator musi być podłączony, aby światła działały (taka konstrukcja połączeń). Do ładowania masz osobne uzwojenie bezmasowe na statorze, jeden z końców jest połączony z biegunem dodatnim akumulatora, a drugi z końców podłączony do regulatora. Poniżej określonego napięcia akumulatora ładowanie jest zablokowane....
Witajcie! 😁 Po długiej przerwie. A więc. Kupiłem nowy regulator napięcia, nowy stator i nowy akumulator i dalej lipa... Ładowania przy światłach lub po załączeniu się wentylatora ni ma...
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Układ pinów we wtyczce, to jest sprawa, którą załatwia się a kilkanaście sekund. Napisz, jakie przewody wchodzą do tego regulatora. Fajnie by było, jakbyś zamieścił zdjęcie statora i układu cewek na nim.
To weź się zastanów czy pali żarówki czy nie ładuje (lub oba objawy na raz). Palenie żarówek to regulator lub rezystory ograniczające, brak ładowania regulator, połączenia lub (rzadko) stator.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Po co moduł z charta? Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie będzie sterowania zaworem a pewnie jakaś mapa zapłonu tam siedzi , co skończy się tym że poniżej 8000 będzie szedł jak komarek następie będzie duża dziura przed rezonansem i duży skok mocy. Daj zdjęcia statora sprawdź czy masa cewki ładującej CDI się nie utleniła.Spróbuj podgrzać...
Wychodzą tylko 3 przewody z magneta? To stanowczo za mało. Ktoś musiał tam coś grubo kombinować. Nie możesz mieć ładowania, jak z silnika nie wychodzą przewody od cewek ładujących :P . Ktoś tu chyba pół instalacji wykastrował. Być może wstawili stator od wersji która nie miała kierunkowskazów i akumulatora, a potem ktoś "na pałę" dołożył akumulator...
Pomoże z rozruchem, ale ładowanie zbierze po tyłku i może nie wyrobić. Sam mam starego Diablo z silnikiem 150ccm QMJ. Jest to ta sama konstrukcja co hummer, tylko lepsza (lepsze materiały zwłaszcza rama, potem poszli po kosztach). Mam aku 9Ah który ma z 4 lata, raz go już zagotowałem, mimo to bez problemu kopnie koło w niskich temperaturach (no może...
stator ładować uzwoić stator kawasaki zrobić stator
podgrzewanie przedniej szyby szyby volvo silnika glowica laserowa
passat sygnał dźwiękowy specyfikacja techniczna
Tryb serwisowy pralka Samsung EcoBubble - jak wejść? Jak sprawdzić przetwornicę VRM CPU na płycie głównej – pomiary napięć, ripple, diagnostyka MOSFET