Tego typu zawory są bardzo proste do sprawdzenia, trzeba tylko uważać na 2 rzeczy - napięcie zasilania (12V, ale w sporadycznych przypadkach może być 5V) i polaryzacja tego napięcia (niektóre mają wbudowaną diodę przeciwprzepięciową). Bez zasilania króciec OUT powinien być otwarty (wylot na zewnątrz przez filterek), a VAC zablokowany, po podaniu zasilania...
Program to OP-COM 081125. Jak wykonać test zaworu sterującego turbiną?
Napięcie maleje przy dodawaniu gazu. Btw. ta gruszka sterowana podciśnieniem to zawór wastegate?
Witam.Zacznij od podciśnienia vacu.Pompa jest po to zeby wytwarzała stałe podciśnienie bez zadnych wahań.Sprawdzić cały układ podciśnień a nie tylko turbo.Ciśnienie turbo rzeczywiste od ok.2000obr. pomiędzy 1.0-1.2 pedał w podłodze.
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
Od razu widać po błędach o co biega EGR zamontuj z powrotem ale go zaślep tak aby spaliny nie mogły przejść a komp mógł nim sterować... Drugi błąd to przeładowanie spowodowane przez PSJ rozwiązanie krótkie wyjedz na miasto i na każdych światłach wczuj się w policjantów w vectrach i przegoń ja ile jej fabryka dała bo łopatki turbiny zaszły sadzą...
Turbina w tym aucie nie posiada żadnego sterowania poza zaworem by-pass. Działa cała czas, jej efektywność zależy od objętości i przepływu spalin.
Posprawdzaj podciśnienia i zaworki sterujące EGRem turbiną i klapami.
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
Jaki jest nr błędu i opis błędu dotyczącego EGR. Żeby czasem nie okazało się że wymienisz EGR a problem będzie gdzie indziej. Co do turbiny to sprawdź wężyki pomiędzy turbiną a zaworkiem sterującym.
ok ale jeżeli komputer widzi prawidłową oporność nie morze wywalać błędu jakby nie było zaworu w obwodzie więc nie rozumiem dlaczego wywala błąd p0400 - zakłócenia w układzie egr tak przynajmniej opisuje to mój komputer . podciśnienie jest nie mierzyłem ile wynosi ale porusza cięgnem od sterowaniem turbiną po za tym zawsze zaślepiałem podciśnienie żeby...
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac? Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy - nie do turbiny bezpośrednio. Zawór steruje podciśnieniem, które potrzebne jest do sterowania turbiny.
Przewody podciśnienia nowe tak jak i zawór sterowania turbina . Węże niby mi mechanik spr ale ich nie ściągam tylko wizualnie jak kupie rury kanalizacyjne i zrobię zaślepka oraz z wejściem na pistolet to spr pod ciśnieniem podepne pod węża od turba i przepustnicy jakby była dziura to powinno syczec nawet z IC?? A jak spr układ od egr do turba metalowe...
Tak jak Ci radzą, jedź na diagnostykę, bo sam raczej nic tu nie zdziałasz. Kopcenie i problemy z wkręcaniem na obroty miałem przy uszkodzonym elektrozaworze podciśnienia od sterowania turbiną. Ładnie odpalał, ale po pierwszym dodaniu gazu wchodził w tryb awaryjny wskutek za wysokiego ciśnienia doładowania. Wtedy dym szedł jak z parowozu, a kręcić się...
Witam, mam problem z moim autkiem a mianowicie jak dodaje gazu auto strasznie muli tak jakby turbina wogóle się nie włączała zauważyłem, że to co steruje turbiną (nie znam fachowego określenia jest widoczne na zdjęciu) po dodawaniu gazu od 1000 obr do 5000 obr wysówa się tylko na 2 może 3mm czy powinno być inaczej i jakie mogą być inne przyczyny takiego...
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny ) Grucha turba podpięty...
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Witam, Mam problem z Vectra C, wymieniłem turbinę na nową, wymieniłem przewody gumowe wysokociśnieniowe bo były sparciałe i nieszczelne. W tej chwili samochód jeździ dobrze, lub po 15km wchodzi w tryb awaryjny albo jeździ bez trybu ale łapie sporego zamuła, błąd to P0100-67 obwód czujnika masowego lub objętość przepływu powietrza poza zakresem Sprawdziłem,...
Jeżeli nie masz błędów od egra, to zawór jest sprawny i należy go zostawić w spokoju. Problemem jest to, że soft jest tak zrobiony, że otwiera egr na jałowych obrotach, przez co spaliny idą w dolot, silnik nie ma dość powietrza i w momencie dodania gazu dławi się. Wyczyść kolektor, zaślep egr (wystarczy jedna zaślepka na wydechu, lub przy kol. ssącym),...
Silnik jest po remoncie (wymienione pierścienie, panewki, wtryski). Nigdy nie ciągnął dobrze z dołu. Kolektor nie był zatkany, klapy sprawne (choć ostatnio wymieniałem przepływkę i vacupompę, bo nie dawała żadnego podciśnienia na sterowanie klapami, EGR i turbiną /obejściem/). Oczywiście to jest pojęcie względne... ja to porównuję do swojego Punta 75...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam. Mam takie same objawy w omedze 2.2 dti. Podrzućcie jaki był finał tego uszkodzenia. Albo jak sie do niego zabrac. Objawy identyczne: błąd 1631 i ok 3V napięcia na zaworze sterującym turbiną. Tak samo równiez jeśli chodzi o kasowanie błędu.
Witam problemow moze byc wiele podcisnienie sterowanie turbiny itd itp wiec musisz zdjagnozowac napisac bledy to cos wykombinujemy
Dużo tych problemów...przerabiałem ten silnik i sprawdziłbym uszczelnienia wtrysków tzw. trawersy. Skoro był check engine trzeba by komputerem go przeczesać sterownik i zobaczyć błędy. Zawór egr - wyczyszczony ale czy sprawny? Jeśli egr zasyfiony to podobnie może być z klapkami w kolektorze...Miałem również problem z nierówną pracą silnika - problem...
Witam Okazało się że przepuszcza zawór przełączający ilość otwartych zaworów 8/16. Jest sterowany podciśnieniem i jak przepuszcza to brakuje podciśnienia na resztę czyli np. załączenie turbiny. Pozdrawiam Maciej
Pasuje błędy odczytać,może coś wyjdzie i sprawdz podciśnienia przy turbie i zaworze co nim steruje ,są tam takie gumowe kolanka przyglądnij się im czy nie uszkodzone
byłem na komputerze pokazało dwa błędy błąd pedału gazu jak takze czujnika sterującego turbiną czujnik wymieniłem pedał został sprawdzony a błąd nadal się pojawia tylko zdecydowanie mniej razy i co moze być przyczyną ?
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
witam, kolega maciek ma racje , jakmasz ten silnik na zewnatzr posprawdzaj czy lekko chodzi sterowanie łopatkami turbiny, jak silnik troszke stoi to lubią sie zacinać i albo przładowuje i tryb awaryny albo słabowaty jak niedoładowuje, powodzenia
Pompa podciśnienia nie jest szczelna, jak nie pracuje to za bardzo ciśnienia nie trzyma, poza tym ona nie w tę stronę działa. Jak się kontrolka zaświeca to są błędy, tylko trzeba mieć czym je odczytać. EGRa to sobie sprawdź zaciągając powietrze z jego gruszki pompką podciśnieniową lub dużą strzykawką. Tylko na pewno EGRa, bo niektóry mówią EGR na ten...
Hej Potrzebował bym, aby ktoś sprawdził logi. Mam problem z przyspieszaniem. Na 4 biegu z pedałem w podłogę (tak też były robione logi) czuć takie dławienie się i ogólne słabsze przyspieszenie. Wykres doładowania pokazuje niedoładowanie ok 30 kPa później przeładowanie i spadek i tak kilka razy. Później się wyrównuje ale nadal jest za mało. Nie mam DPF....
vectra turbina sterować turbina vectra sterować
volvo silnika router talktalk odwadniacz zbiornik powietrza
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Skoda Rapid – który silnik wybrać? Opinie o 1.4 TDI EA288, 1.2 TSI, 1.6 TDI Fingerprint Samsung Galaxy A52, czytnik linii papilarnych grzeje się – możliwe zwarcie, diagnoza