Witam serdecznie, za sterowanie turbiną odpowiada zawór (23).
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Witam. Kod silnika? w wyszukiwarce jak wpiszesz schemat podciśnienia to znajdziesz. A kontrolka awarii silnika się nie zapala ? Wygląda jak by wchodził w tryb awaryjny. Tak jak by się cięła turbina/sterowanie turbiną i przeładowywała, albo nie doładowywała. Pozdrawiam.
Sprint12 to taki mały tester mający możliwości porównywalne ze STAR DIAGNOSIS . Mam na myśli jakość nie ilość diagnozowanych systemów. Ten błąd pochodzi od układu sterowania turbiną . Sterowanie jest proporcjonalne za pomocą podciśnienia i to właśnie trzeba sprawdzić . Jeżeli będziesz potrzebował pomocy lub chcesz zobaczyć jak pracuje SPRINT12 pisz...
Sterowanie turbiną.
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Twoja turbina sterowana jest nadciśnieniem. https://obrazki.elektroda.pl/9384455900_... Górny wężyk to ciśnienie z turbiny, środkowy idzie do gruszki, dolny to tylko odpowietrzenie gruszki. Równie dobrze może być nie podłączony. Natomiast podłączenie do czujnika w sterowniku to jakaś herezja, nic dziwnego że sterownik nie widzi ciśnienia.
Błędy mówią co jest, sterowanie turbiną lub zanieczyszczona turbina, napraw to i później zdiagnozuj ponownie.
Turbina (lub jej sterowanie) albo wtryski. Możesz też sprawdzić czy filtr powierza nie zalał się wodą.
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Wybij sobie z głowy podawanie gazu przed turbiną.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
Standardowy tryb awaryjny, było na forum już dziesiątki razy :) sprawdź sterowanie turbiną, czy grucha nie jest dziurawa, czy zawór N75 jest sprawny MAP/MAF szczelność dolotu itd. Poczytaj na forum serio jest masa informacji co i jak posprawdzać :)
No to na odległość wróżenie z fusów bez pomiarów.
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Turbina jest sterowana podciśnieniowo. Sprawdziłeś przewody podciśnieniowe do sterowania turbiny?
Może sterowanie turbiną się zacina? Sprawdź czy chodzi w pełnym zakresie
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Możesz wymienić kompa ale najlepiej od passata z silnikiem AHU ( chodzi o wyprowadzenia i sterowanie turbiną) . Jeżeli chcesz wzmocnić silnik tylko oprogramowaniem to nie ma potrzeby zmieniać sterownik. Jeżeli chcesz iść dalej czyli zmienić wtryski i turbo to zmiana kompa na 16 bit jak najbardziej wskazana. Pozdro
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Witam. Robienie logów w trybie awaryjnym bezcelowe.Na początek sprawdź przepływomierz[00553] a następnie sprawdź co się dzieje z ciśnieniem doładowania[00575] /turbina, sterowanie turbiną, szczelność układu dolotowego.
W silniku 1Z turbiną steruje ciśnienie a w AHU podciśnienie. Sterowanie w ahu jest sterowane nadciśnieniem.
Jeżeli zastosujesz mppt, to on będzie sterował turbiną i nie pozwoli jej rozpędzić. Potrzeba będzie dwa, jeden z pierwszeństwem będzie ładował baterię a drugi wejdzie gdy pierwszy przestanie pracować
Nie możesz tak zrobić, bardzo szybko zniszczysz silnik(popłyną tłoki albo korba wyjdzie bokiem)... A jak wystroisz ori komputer na turbo to po odłączeniu sprężarki będzie go niemiłosiernie zalewać - i tak źle, i tak niedobrze...
chodziło mi o to czy jest sens wymieniać filtr skoro najprawdopodobnie siada mi turbina,sterowanie lub inne poważniejsze rzeczy z tego co piszą koledzy.
Dawno nic nie pisałem, a temat wciąż żyje :), więc stwierdziłem, że coś napiszę, żeby nie było, że się nic nie dzieje. A może przy okazji czegoś nowego się dowiem. Zgodnie z tym co ostatnio pisałem, tak też w ostatnich tygodniach się stało. A mianowicie zakupiłem sobie wiatromierz w przeciągu dwóch weekendów najpierw zbudowałem z ojcem konstrukcję na...
Nie można. Taką turbiną steruje bezpośrednio zaworek N75 lub N18 a pośrednio komputer którego nie masz ;)
Zacznijmy od tego że masz turbinę sterowaną różnicą cienienia (na przeładowanie) a nie podciśnieniem z vacupompy jak w przypadku nowszych ze zmienną geometrią.
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Sterowanie turbiną ,dźwignia którą steruje gruszka.
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
Połącz te wężyki kawałkami rurki np. przewodem hamulcowym i auto odzyska moc bo nie ma sterowania turbiną itd.
Tak przetarty wężyk podciśnieniowy od sterowania turbiną powoduje przejscie auta w notlauf.
Po podłączeniu pompki podciśnieniowej sztanga od turbo uchyla się maksymalnie przy podciśnieniu 0,6 bar. Wyjście podciśnienia z zaworka sterowania turbiną wynosi 0,8 bar. Po podłączeniu trójnika między wyjście z zaworka a sterowanie gruszką turbiny pokazuje 0,4 bar podciśnienia. Czy myślicie, że popsuta jest ta gruszka od sterowania turbiną? Gdy sprawdzam...
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
Szukaj przyczyny w czujniku który steruje turbiną widocznie nie załancza jej
Hej. wystarczy założyć inną gruszkę - taką, która sterowana jest nadciśnieniem, np. z kolektora dolotowego. A ogarnąłeś całą przekładkę już ? bo ja jestem na etapie montażu silnika 2.9 td z e-klasy do terenówki, ale z zastosowaniem sterownika od Sprintera. Pozdrawiam
O tych zmywarkach na tym forum napisano już chyba wszystko, szukajka będzie bardzo pomocna. Masz do sprawdzenia sterowanie poborem wody, ewentualnie jeszcze turbinę pompy myjącej.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Uważasz, że rozpracujesz protokół i wraz z niezbędnymi urządzeniami zmieścisz się w 300 zł (tyle kosztuje LK i licznik)? Sama praca programisty, to mnóstwo kasy.
sterownik silnika będzie miał wgrywaną inna mapę. lub być może będzie podmieniony od innego auta?? W moim golfie turbiną steruje zawór N75 tak ze myślę ze spełni to zadanie ??
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
Witam. Poszukuję informacji czy udało się komuś przeszczepić elektryczną turbinę z Audi SQ7 do innego auta? Nie chodzi mi o mechanikę tylko o sterowanie samą turbiną. Jest to kusząca opcja aby wykorzystać tą turbinę w aucie wolnossacym. Koszty montażu takiej turbiny jest znacznie niższy od tradycyjnego turbo. Jedyny problem to sterowanie turbiną. Do...
Sterowanie turbina tzn?
Do otwarcia zaworu potrzebne jest 12V, więc jeśli podane jest 8,25V to w życiu go nie otworzy Witam serdecznie. Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v? Dziękuję Wg specyfikacji napięcie wynosi 12V jak choćby podane jest na stronach sklepów wraz z informacją w jakich pojazdach jest wykorzystywany....
Czemu zaraz turbina. Prędzej sterowanie turbiny podciśnieniem. Sprawdź wężyki podciśnienia czy nie mają nieszczelności.
Witam.Jakieś kody błędów są?Trzeba zacząć od podłączenia komputera bo przyczyn może być bardzo wiele turbina i jej sterowanie,zapchany katalizator(można sprawdzić w przypadku braku błędów),EGR,uszkodzenie sterownika,nieszczelność od turbiny do kolektora i parę innych rzeczy,ale nikt nie ma szklanej kuli że zerknie i będzie wiedział.
prawdopodobnie problem z podcienieniem i sterowaniem turbina SPrawdz zaworek sterowania turbiną czy nie ma wycieków z układu podcisnienia
Witam, Składam silnik który dostałem w częściach 2.2 dCi 90km mianowicie przy kolektorze dolotowym został mi nie podłączony króciec widoczny na zdjęciu co tam ma być podpięte? Jak w tym silniku jest sterowanie turbiną? Podłączenie https://obrazki.elektroda.pl/2182060100_...
Powiem krótko - błądzisz waść, aż miło. Po pierwsze - kąt wtrysku ustawia się nie na oko, tylko przy użyciu np. czujnika zegarowego. Wiadomo czego wtedy się czepić, oczywiście pod warunkiem że reszta rozrządu ustawiona jest poprawnie. Skoro pracuje twardo, to pewnie ów kąt jest zbyt wczesny - ale jak to stwierdzić na oko, skoro nie wiadomo czy wcześniej...
Trzeba sprawdzic turbo czy w 100 % jest ok, sterowanie turbina czyli podcisnienia. Nie jest to bezpieczne ale mozna zamknc turbo zeby pompowao w 100% i wtedy bedziesz wiedziec czy to turbina czy sterowanie nia (sorki za pisownie ale nie mam polskiego slownika) . (jak juz sie nie jednokrotnie przekonalem diagnostyka nie zawsze powie ci co dokladnie jest...
Turbina albo sterowanie albo przewody do sterowania albo brak podciśnienia, ale to ostatnie działało by na słabe hamulce.
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Witam.Zacznij od podciśnienia vacu.Pompa jest po to zeby wytwarzała stałe podciśnienie bez zadnych wahań.Sprawdzić cały układ podciśnień a nie tylko turbo.Ciśnienie turbo rzeczywiste od ok.2000obr. pomiędzy 1.0-1.2 pedał w podłodze.
Znaczy dizlovą turbinę do benzyniaka? A EGT? O sterowaniu VNT na forach tuningowych jest sporo już napisane.
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Sprawdź sterowanie turbiną podciśnienia a szczególnie do zaworka n75 .
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Crafter '08 ma rozwiniętą diagnozę , jak wygląda lista parametrów ? Układ DPF sprawny czy "zmodyfikowany? W jakim stanie turbina ? regenerowana ? używka ? Sterowanie turbiny działa prawidłowo ? Czym diagnozowane?
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Posiadam od niedawna Focusa 1.8 TDCI 2003r. Mam problem ze sterowaniem turbiną. Po włączeniu silnika słychać jak turbina od razu "wchodzi" na wysokie obroty aż słychać świst. Objawy, zwiększone zużycie paliwa, dużo większa moc samochodu, dziwny świst. Problem ustępuje, gdy odpinam gumowy wężyk idący do jakiś dwóch zaworków na górze silnika. Wtedy prawdopodobnie...
Rozumiem że regulator obrotów także wyciszy lekko pracę turbiny. Czyli taki zwykły ścienny termostat z wyjściem przekaźnikowym będzie ok ? Bo nie ukrywam że ten co znalazłem jest drogi :) szukam czegoś co bedzię spełniać moje wymogi ale nie za 300zł nie musi być z regulatorem obrotów
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Miałem ten sam przypadek w Audi a4 1.9TDI 90 HP. Znając życie sterowanie turbiną stoi na sztywno i gruszka podciśnieniowa nie ma jak sterować obrotami turbiny.
Tego typu zawory są bardzo proste do sprawdzenia, trzeba tylko uważać na 2 rzeczy - napięcie zasilania (12V, ale w sporadycznych przypadkach może być 5V) i polaryzacja tego napięcia (niektóre mają wbudowaną diodę przeciwprzepięciową). Bez zasilania króciec OUT powinien być otwarty (wylot na zewnątrz przez filterek), a VAC zablokowany, po podaniu zasilania...
sprawdź egr i westgate czy steruje turbiną
A w ogóle jest sterowanie turbiną .
musisz sprawdzić sobie sterowanie turbiną przez elektrozaworek sterujący turbo (na podszybiu) i stabilność podciśnienia na jego wejściu
Jestem tu nowy wiec witam wszystkich serdecznie i mam pytanie do osób które montowały u siebie w autach turbinę o zmiennej geometrii VNT... Przymierzam sie do zmiany turbiny w moim MG i chciałem założyć lepszą niż mam teraz czyli zmienną geometrie i z montażem dam sobie rade ale główny problem leży w tym jak sterować zmienną geometrią.... macie jakieś...
MAP działa raczej bez niego jest 999mbar czyli atmosfera. Wg mnie zacięte jest sterowanie turbiną nie otwiera się waste gate (by pass na turbo) i spaliny cały czas napędzają turbo przez co ładuje bez umiaru. PS Pierwsze sprawdziłbym czy gruszka po podaniu ciśnienia reaguje i sztanga się rusza. Bo wygląda to na mechaniczne zacięcie/zatarcie bądź dziurawą...
Przypadkiem nie przyszło Ci do głowy że jest tyle nagaru że mechanicznie zatarte?
A jak chcesz sterować geometrią jak obecne ECU nie steruje turbiną?? Odpowiedź dostałeś szukaj ECU z obsługą VNT lub w gorszym przypadku jakaś "świnka".....
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
No uporałem się z tym problemem okazało się że w króćcu od sterowania turbiną przy pompie podciśnieniowej zatkał się ten maluteńki otworek. I przez to brak podciśnienia sterującego wastegate-em w turbo. Banał a krwi napsuł. Dzięki za pomoc.....
Na podcisnienie jest egr, wezyki sa dobre przeczyszczony zawor ktory nim steruje. Turbina jest sterowana sterownikiem elektrycznym ktory zostal podmieniony. Ciegno od geometrii turbiny pracuje bardzo lekko.
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Napisz jakie Ci wyszły maksymalne korekty na wtryskiwaczach. Problem z turbiną czy jej sterowaniem raczej objawiał by się zamulaniem.
Posiadam schemat podcisnien , jesli chcesz to jeszcze to poszukam i wstawię
w przypadku braku grawitacji takiego zbaczania by nie było. .. to musi pojawić się różnica gęstości ośrodka w którym to coś się kręci. W przypadku kuli jest to różnica ciśnień nad i pod obiektem , a w przypadku wiatraka, wg mnie, może to być jedynie burzliwy przepływ powietrza. Sił Grawitacji nie widać ale umiemy je liczyć.Jak wyobrazimy sobie lepkość...
Napięcie na zaworku to przeważnie napięcie instalacji 12v. Drugim kabelkiem jest podawana masa z ECM. Masz tam jeszcze jeden błąd prawdopodobnie od MAP i też to wpłynie na sterowanie. Sprawdź MAP,sprawdź jakie widzi ciśnienie na zapłonie itd.
To Ci turbina nie ładuje! A węże za turbina robią się twarde jak przygazujesz? Turbinę masz sterowaną podciśnieniem ? Sprawdź geometrię czy chodzi lekko.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Więc wygląda na to że sterowanie turbiną działa. Albo turbina padła, albo coś blokuje odpływ spalin, np. zatkany katalizator.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Miałem taki problem z awx, po wymianie uszczelki pod głowica przy składaniu pomyliłem podcisnienia i turbina przeladowywala bo sterowanie zaworem upustu turbiny było przelaczone w inne miejsce. Po ponownej zamianie było ok. Były błędy p0102 p0200, p0299.
Nie, wolnossąca wersja ma klasyczną, mechanicznie sterowaną rotacyjną pompę Boscha, moce osiągane na Boschu to 70, 76 i 80 KM. Silnik z turbiną to elektronicznie sterowany system EPIC z pompą Lucas, moce 86, 100 i 115KM (te ostatnie to rodzynki). Na początku produkcji silnika 2,5D z bezpośrednim wtryskiem (od 1984 r.) stosowano mechaniczną pompę rotacyjną...
Dźwięk może pochodzić z uszkodzonej turbiny. Podmień elektrozawór sterujący turbiną, jak nic nie da to turbina do wyjęcia.
sterować turbina sterować zaworu turbina zawora sterować turbina
ogłosić oscyloskop schemat domofonu bezprzewodowego stabilizator lm317 potencjometr
metal detector metal detector schematic
Opel Meriva A – podłączenie kabli do wentylatorów chłodnicy, pinologia, kolory przewodów Schemat GPS Mio Spirit 480 – budowa, typowe usterki, naprawa, datasheety