Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
Witam. Mam taki problem z hondą , brak iskry , palec i kopułka czysta , cewka na pierowtnym ok 1 Ω na wtórnym 9kΩ ( katalog EPS podaje 18kΩ) napięcie wejsciowe się pojawia ( impulsy 12V) natomiast na wyjściu tylko ok 50V . I teraz mam pytanie czy poszła cewka czy moduł zapłonowy sterujący cewką który jest w aparacie ?
Masz plus i kluczowanie z modułu. Sprawdz wpinajac w te przewody kontrolkę 10W czy ona miga jak kręcisz rozrusznikiem. Jak miga zrób myk z Hondy, jak swieci to leży sterowanie cewki.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam Czy na pewno na uzwojeniu wzbudzenia powinien być drut miedziany? Jeżeli nie to sam wiesz najlepiej, że zmienione zostają parametry uzwojenia; przede wszystkim popłynie większy prąd wzbudzenia, wytworzy większy strumień, a w konsekwencji moment obciążenia - kiedyś takie uzwojenia wykonywało się, ale teraz to chyba rzadkość. Myślę, że problem może...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Zmieniane już były świece, cewki, kable z fajkami Rozumiem, że w tym motocyklu są dwie pojedyncze cewki na każdy cylinder? Myślę, że najprościej komputer byłoby sprawdzić oscyloskopem, sprawdzić jaki jaki jest przebieg napięcia sterującego jedną a potem drugą cewką i porównać... Kształt przebiegu może być też zmieniony przez uszkodzenie cewki, ale...
Więc zacząłbym od rozłączenia przewodów łączących moduł z obrotomierzem i modułem sterującym zaworem wydechowym w celu wyeliminowania z podejrzeń ich uszkodzenia. Poza tym sprawdź dokładnie rezystancję cewki zasilającej, sprawdzaj napięcie zasilające podczas pracy pod kątem możliwości przebicia międzyzwojowego w cewce zasilającej.
Czesc. mam Honde Civic 1.4 benzynka-gaz 2007 UFO r 100000 k. przejechane . Szukałem na forach tego problemu nic nie mogłem znaleźć lub nikt nie potrafił pomóc .. Problem szarpanie podczas jazdy , podczas dodawania gazu .. Jestem mechanikiem maszyn produkcyjnych wiec zabrałem się do dziela z tym problemem i podzielę się tym z wami bo taki problem dotyczy...
Przyjrzyj się dokładnej schematowi. Niestety akurat w rysunku włącznika zapłonu brakuje pola dla VC. Mnie wygląda, że cewki mogą pracować szeregowo lub są przełączane na czas rozruchu. Aż prosi się wniosek, że tym przewodem zasila się moduł lub przynajmiej steruje jego załączaniem.
Jak w temacie, potrzebny schemat komputera lub sterownika silnika pierwszej generacji Hondy CRV rocznik 99 silnik B20Z1. Zaczeły się problemy z zapalaniem auta, za pierwszym razie na trasie po przejechaniu 1500km w ciągu kilkunastu godzin jak zatrzymałem się na stacji paliw to poźniej nie chciała odpalić. Odgłos silnika przy kręceniu był taki jakby...
witam ostatnio moja honda bardzo Ciezko odpalala gdy byla zimna gdy zaczolem ja sprawdzac okazalo sie z enei ma iskry badalem aparat zaplonowy czujniki pozlozenia walka maja taki sam opor cewka tez zdaje sie byc sprawna lecz gdy zostawilem auto na zaplonie zauwazylem ze co jakies 5-7 s cewka sie laduje do 5,5v (mierzone przy wejsciu do cewki) i jest...
Sprawdź świece zapłonowe – kolor izolatora, zużycie elektrod (oryg. są zalecane dwuelektrodowe). Kombinacje z modułem sterującym pompą paliwa mogą mieć wpływ, ponieważ sygnał jest pobierany z jednej z cewek zapłonowych. Jeśli obrotomierz szaleje (wskazówka opada) to wskazuje na przerywanie zapłonu. Natomiast sterowanie przeponową pompą paliwa...
To proste jak duXXXnie. Raz- w żadnej hondzie nie ma halla w aparacie, a czujniki magnetoindukcyjne. Tylko jeden model civika miał halla, zaraz ale koło koła pasowego. A odnośnie tej hondy o której mowa wpierw trzeba sprawdzic czy nie pierdyknęła cewka, bo z doświadczenia wiem że na 10 braków iskry 9 to była cewka a jeden moduł. Odpina się doprowadzenie...
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
witam. mam nastepujacy problem. padl modul zaplonowy w hondzie 1,5 16V. wstawilem modul od poloneza. na gazie chodzi dobrze. problem zaczyna sie z benzyna. na benzynie nie chce wogole chodzic i obrotomiech wariuje tzn samochod jest na 1000 obrotow to on wskazuje jakies 7000. moze ktos ma jakis schemat instalacii elektrycznej silnika. tam wychodza dwie...
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
Ja mam nieco inny problem, z agregatem pradotworczym ale zasada dzialania zaplonu podobna. W cewce zaplonowej jest elektronika ktora steruje kątem wyprzedzania zaplonu i to byc moze ona jest walnięta. U mnie za to zaplon jest za puzny i strzela mi w gaznik i tlumnik. Wiem ze te cewki czesto padają, ale w moim przypadku koszt jest ogromny (honda). Jak...
Witam Problem dotyczy: 1. Obrotomierz sterowany cyfrowo (1000 obr/min = 16.6 Hz).Sygnał sterujący, impulsowy + 12V. 2. Motocykl Honda VTX 1800 S 2005 rok Po podpięciu pod sterowanie jednej cewki (w motocyklu mam 2) obrotomierz pięknie, płynnie reaguje, ale pokazuje dokładnie połowę rzeczywistych obrotów, więc podłączyłem się pod dwie cewki: zrobiłem...
zacząłem się przyglądać sygnałom sterującym pracą cewki (sondy do wysokich napięć nie mam więc tylko po stronie sterowania) oraz wtryskiwaczy. zauważyłem, na wtryskiwaczach spore zakłócenia (spadek napięcia, w sytuacji gdy wtryskiwacz nie chodzi, więc powinien mieć >12V, o kilka V) akurat przy wyłączaniu jednej z cewek. pomierzyłem więc sygnał sterujący...
A czy jest w ogóle zasilanie na układ wtryskowy? Na wtryskiwaczu, pompie paliwa, cewce zapłonowej i złączu diagnostycznym powinieneś mieć +12V zasilania. Idzie ono poprzez stacyjkę i wyłącznik na prawej manetce. Biegun ujemny pompy paliwa jest połączony z ECU, steruje on masą. Zwierając zasilanie czujnika przechyłu mogłeś uszkodzić wewnętrzne źródło...
J/w do WSK175 (DUDEK) zamontowałem el.zapłon na tyrystorze tzn. prztwornica ładuje kondensator 1uF/400V do ok.300V ,te napięcie rozładowywane jest przez cewkę poprzez tyrystor sterowany z przerywacza mechanicznego.Nie mierzyłem napięcia iskry ale przeskakiwała z 3cm do masy. Z tym zapłonem wsk spisywał sie doskonale,przyśpieszenia rewelacja,predkośc...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
Może zacznę od początku. Silnik cbr125 zdobyłem z niekompletną instalacją i trochę przekombinowaną bo poprzedni właściciel miał zrobiony pojazd czterokołowy gdzie nie ma stopek czujniki luzu są nie potrzebne i jakieś klamki sprzęgła z czujnikami. Obecnie buduję ciągniczek na tym właśnie silniku z tą niekompletną instalacją gdzie chcę ominąć wszelkiego...
to może czujnik połozenia przepustnicy? rozumiem ze opisałeś wolno spdające obroty wystepujące na postoju gdy sie nie jedzie. Czy ten specjalista Nalepa podłaczał sie do komputera samochodu bo jeśli nie to co to za specjalista? I jęsli to on zaproponował ci wymiane uszczelki pod głowicą i itd jako powód tych dolegliwości to bez urazy ale nie widze logiki...
Już odpowiadam . Co do tej MAKITY to: Masz kpl. sprzęgło z dzwonem wystarczy że na to co wystaje z silnika umocujesz zębatkę czy koło na pasek. Ten przewód od cewki to nic innego jak jedno z wyprowadzeń cewki zapłonowej zwierając go do masy gasisz silnik.UWAGA ! Piszesz, że ta makita ma 1,7KM biorąc poprawkę na to że jest używana to niech ma te 1,5kM...
Witam, Pilnie potrzebuję rozgryźć sterowanie cewką zapłonową w hondzie accord 2001/2002 rok 1.8vtec 136ps, oznaczenie silnika f18b2. Przy cewce jest wtyczka z 4 pinami. 1 pin kolor czarny 2 pin kolor żółty 3 pin kolor żółty zielony 4 pin kolor żółto czarny Potrzebuje się dowiedzieć który to sygnał obrotów na zegary, oraz który pin to + po stacyjce....
Auto dostało nowy silnik B18C4 zamiast starego grzmota. Problem jest taki, że w 1 gen sygnał na obrotomierz idzie z cewki zapłonowej z minusa i pewnie indukuje coś sobie w układzie sterującym obrotomierzem. Silnik wsadzony posiada już nowy system zapłonu i niestety nie zgadzają się charakterystyki. Spotkał się ktoś z jakimś konwerterem, który przełoży...
brak iskry na świecachPrzyczyną tej niewielkiej awarii lecz uciążliwej, był moduł znajdujący się w aparacie zapłonowym. Na schemacie instalacji elektrycznej do auta jest on opisany jako zapłonnik. Moja metoda postępowania polegała na zmoerzeniu napięcia sterującego dochodzącego do aparatu zapłonowego i stwierdzeniu, że te napięcie jest skolei pomiar...
sterowanie cewki zapłonowej bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej
panasonic litery alpine kostki radio meridian
philips 55pus6401 przedwzmacniacz regulacja barwy
Regulacja gaźnika w dmuchawie Makita EB5300 Kompatybilność rejestratora Longse z kamerami KKMOON