W tym przypadku proponuję wymienić na dobrej jakości kondensatory, stabilizatory dać mocniejsze i na radiatorach.
Witam wszystkich serdecznie, forum Elektroda śledzę już od dawna, ale teraz dopiero się zarejestrowałem. Mam nadzieję, że nie tylko będę pobierał z tąd wiedzę, ale również będę mógł udzielić przydanych informacji . Chciałbym się dowiedzieć jaka literatura pomoże mi zrozumieć szafy sterownicze. Pracuje w dziedzinie kabin lakierniczych oraz suszarni,...
Witam - to jest tranzystor mosfet ; https://product.dzsc.com/product/219417-... Raczej tudno będzie go zdobyć , proponuję ; https://www.piekarz.pl/28579-tranzystor-...
Sprawdź bezpieczniki. Może doszło do sytuacji gdzie przyciski na błotniku spowodowały jakieś zwarcie poprzez dostanie się do nich np wody czy zabrudzeń i wywaliło bezpiecznik od podnośnika. Warto zacząć od najprostszych rzeczy
Nie piszesz który to rocznik - bo w 95 roku nastąpiła zmiana: jest inny moduł sterujący w kabinie i inny kompresor. Schematów w programie serwisowym WIS już nie ma, ale z opisu wynika, że w układzie nie ma dodatkowego przekaźnika uruchamiającego sprzęgło. Jest to realizowane bezpośrednio z modułu sterującego w kabinie. Czujnik obrotów ma mieć 185 plus/minus...
Witam Dziś przedstawiam wam prosty układ elektroniczny który poprawił działanie oświetlenia wewnętrznego w mojej Skodzie. Układ powstał po małym problemie który wystąpił po zostawieniu otwartych drzwi samochodu w garażu na dłuższy czas. Oświetlenie w kabinie w mojej leciwej skodzie działało na zasadzie: drzwi otwarte - światełko świeci drzwi zamknięte...
Moduł SAM tym steruje.
zamki centralne są przeważnie w nowszych samochodach, chyba nie wszyscy odważą się na taką ingerencję w elektronikę samochodu. Czasami takie układy są wkomponowane w nowy samochód. Aczkolwiek pomysł bardzo dobry i daje szerokie możliwości modyfikacji. +40 punktów
Uszkodzony moduł BSM - prawdopodobnie. Problem znany z innych urządzeń elektronicznych, czyli zimne luty. Czasami przerywa połączenie i rozsiewa głupie błędy po całym systemie. Głównie są to błędy komunikacji z kalkulatorem silnika itd. To dość powszechny problem w samochodach koncernu PSA. Jeden, dwa błędy mające ze sobą powiązanie mają sens, ale jeżeli...
To zawory sterujące ogrzewaniem wewnątrz kabiny. Wpuszczają (a dokładniej wypuszczają) płyn do nagrzewnicy.
Witam. Jak temacie. Chodzi o sterowanie wentylatorem kabiny. Klimatronik steruje opornikiem wentylatora w zakresie 0-5V. Problem w tym iż co jakiś czas pojawia się napięcie 6,7V z panelu klimatronika co powoduje iż wentylator nie rusza. Po jakimś czasie ( zdarza się to losowo po odpaleniu auta ) wszystko działa i sterowanie 0-5V powraca. Wymieniony...
dzięki za informację,sprawdzę i napiszę o wynikach
Ja też nie jestem specjalistą, ale na moje wyczucie to konieczna będzie całkowita wymiana sterowania. Sterowanie tylko z kabiny jest mocno uproszczone w stosunku do takiego z wezwaniami, ponieważ w trybie wezwanie, żeby ruszyć kabiną, sterowanie musi wiedzieć, że jest bezpiecznie, więc musi być wiele różnych czujników, których teraz nie ma, i które...
Witam! Zrobiłem kiedyś sterowanie windy na LOGO ale tylko parter-piętro. Można zacząć od sterowania silnika. Ja zastosowałem silnik 3-fazowy i 3 styczniki sterowane z LOGO. Jeden stycznik (zabezpieczający) włącza zasilanie (uruchamia windę). Dwa sterują kierunkiem góra-dół. Wykorzystałem 2 wyjścia Q. Jedno wejście I steruje uruchomieniem kabiny wewnątrz,...
znany problem w zagazowanych to wtryskiwacze od benzyny środek do czyszczenia powinien pomóc, ale najpierw sprawdź sterowanie powietrzem biegu jałowego.
Z tego co kojarzę w magnumce jest sterowanie oświetleniem na tylnej ścianie razem z panelem od ogrzewania.
Silniczki przekładasz ze starych lamp do nowych i masz pełne sterowanie z kabiny. Xenon z alledrogo jak najbardziej w te lampy, na stacji diagnostycznej Ci wyregulują, żeby nie oślepiało ( mają chyba nawet certyfikat pod xenon ). Instalacja jest dośc łatwa, trzeba zdemontować grill, troche opuścić zderzak po bokach i odkrecasz lampy :)
Czesc. Czy znalazles moze rozwiazanie problemu z podlaczeniem nawiewu. Bo ja w mojeje toyocie podlaczylem juz nawiew tylko ze dziala on odrazu po wlaczeniu webasto a chcialbym go opoznic ,tylko nie mam pojecia jak
Nie działają mi nawiew na szyby i do kabiny. Chociaż bezpieczniki sprawdziłeś? Sterowanie nawiewu klasyczne czy masz tak zwany klimatronik?
Szukaj winy tam gdzie żeś zasilacz podłączył. Pewnie uszkodziłeś końcówkę mocy (układ sterujący elektrozaworam) układ U7 wygląda mi na ULN2003, jednak żeby mieć pewność odczytaj symbol. Trzeba będzie pewnie go przelutować. Mostki zostaw w spokoju. Dodano po 3 Teraz zauważyłem co żeś uczynił. Układ U7 jest upalony na bank, nie dość że podłączyłeś zewnętrzny...
Wyjścia podłączasz pod światła .Zielony i fiolet razem do plus (stały) i druga taka para do świateł. Układ sterowany jest plusem i minusem czy tylko plusem? Wejście podłącz pod przewody sterujące siłownikiem centralnego zamka , światło oświetlenia kabiny lub kierunkami :) zależy czym jest sterowany układ.
Witam problem rozwiązany . Zrobiłem bypass przewód plusowy sterowany relay zasilający motor uklad sterowania rezystor (-) pozostał beż zmian. Działa ( Linia zasilająca zabezpieczona bezpiecznikiem oczywiście) Dodano po 3 Obejście bypass
Witaj. Na tej stronie masz jakiegoś pdf'a. Pokaż całe sterowanie w kabinie, to może pomóc. https://machine.market/specification-219... Pozdrawiam
O ile dobrze pamiętam to w matizie po wypięciu czujnika ECM włącza wentylator niezależnie od temperatury. Ten przekaźnik sprawdzałes albo zamieniałeś z innym? Zobacz też co jest na pinach cewki przekaźnika.Powinien być stały plus i masa z ecm na załączenie. Tam gdzie masa możesz zrobić sterowanie z kabiny podając masę włącznikiem, o ile jest plus na...
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
Włącznik w kabinie daje impulsy do starej centralki. Ja podłączyłem dodatkowe sterowanie zamkiem centralnym bezpośrednio sterując przekaźnikami wewnątrz modułu oryginalnego, potrzebne były impulsy masowe. Przekaźniki odszukałem metodą łopatologiczną, słuchałem który stuka podczas zamykania i otwierania przyciskiem w kabinie.
Uszkodzone jest koło zębate ( częsta awaria w renaultach) odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie klapki wlotu powietrza z zewnątrz.Serwis renaulta w łodzi za wymianę w/w kółka w megane 1 ph 2 liczy 200 zł.Samemu trzeba wyjąć dmuchawę i dorobić zębatkę lub dosztukować brakujący ząb.
tam masz pokrętło pozycyjne czy elektroniczne sterowanie ?
Sprawdź czy mechanizmy wycieraczek nie są zamarznięte. Sprawdź bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej i przekaźników w komorze silnika: 03 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie pasażera 31 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie kierowcy Jeżeli bezpieczniki są OK, to sprawdź sterowanie z Bordnetz w kabinie: złącze...
Trzeba zacząć od zdiagnozowania chociażby kodem migowym.Odpowiedzialnym za sterowanie 25 pin-owy moduł ATC-WABCO o nr.446 090 024 0.
Bezpiecznik 12: radioodtwarzacz (261) - moduł sterowania klimatyzacją (419) - konsola sterowania klimatyzacją (319) - elementy sterujące pod kierownicą (1519) - moduł radiotelefonu (492) - pompa dwukierunkowa spryskiwacza szyby przedniej i tylnej (677) - zestaw bezpieczników zasilania głównego (777) - skrzynka bezpieczników i przekaźników w kabinie...
Jak nie możesz znaleźć w aucie to poszukaj w Google. Powinny być w trzech miejscach., pod maską, w kabinie i bagazniku
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
Witam. Sam dorabiałem sterowanie z kabiny do silnika "Haswing 2 HP" 24V. W rączce miał potencjometr (bodajże 47k) lewo/stop/prawo. Dorobiłem przełącznik "lokalnie/zdalnie" w rumplu i dodatkowe gniazdo, z którego 3 żyłowy przewód szedł do kabiny do dźwigni ze zwykłym potencjometrem (takim samym jak w rumplu). Wystarczyło przełączyć w rumplu i można sterować...
Będziesz wiedział jak wezmiesz instrukcje obslugi ciagnika do reki i przeczytasz jak aktywowac sterowanie ehr-em z wnetrza kabiny jesli było użyte sterowanie zawnętrzne.
Żółta naklejka mam jest c.z. pilot w kluczyku dwoje drzwi kabina
Sygnały z wyjść bramek AND są sumowane dla każdego rejestru zleceń oddzielnie a następnie poprzez multilplekser 2->1 sterują przerzutnikami jazdy (jazda wolna i stop). Multiplekser jest sterowany sygnałami priorytetu zleceń kabiny (jeżeli jest chociaż jedno zlecenie z kabiny to winda nie reaguje na sygnały zewnętrzne jadąc np. w górę) i sygnału pełnej...
Na maglownicy masz zawór regulujący przepływ płynu, steruje nim uch. Przejrzyj instalacje od kabiny do magla, leci po lewej częsci sanek do głowki magla.
Masa idzie do modułu BBM ( gniazdo CA z lewej strony kabiny); https://obrazki.elektroda.pl/2994152700_... https://obrazki.elektroda.pl/2311491600_... Możliwa korozja w gnieździe lub prędzej uszkodzony przewód pod kabiną (na zagięciu wiązki).
Klapka sterująca obiegiem płynu w chłodnicy EGR.
Chciał bym się zamknąć w 1000 zł. Głownie potrzebne będą czujniki ale nie wiem jakie wybrać. Cena jaka podałem ma zawierać tylko czujniki. Nie wliczam w to falownika, styczników, włączników ewentualnie innych drobnych rzeczy. Z tego co się domyślam będzie potrzebny czujnik temperatury PID z dwiema sondami i na pewno jakiś czujnik ciśnienia (tu mam największy...
Z kołami wszystko jest OK. Niepotrzebnie podmieniałem ten zawór pod siodłem sterujący tylną osią. Pewnie on uszkodził kasetę sterująca. Nic innego nie podmieniałem modulator pod siodłem teraz założony w 100% sprawny. Ta jednostka sterująca jest w kabinie od strony pasażera pod skrzynką bezpieczników??? Ewentualnie jak sprawdzić tą jednostkę??
butli propan butan Jaka butla? Palnik będzie zżerał około 8kg/h gazu. Standardowy reduktor jest wstanie przepuścić 1,5kg/h gazu (15zł/szt.). Lepsze reduktory przepuszczą 6kg/h (ok. 200zł/szt.) W pierwszym przypadku będziesz potrzebował z 5-6 butli 11kg z tańszymi reduktorami w drugim przypadku 2szt butli 33kg z droższymi reduktorami. Nie wiem czy przy...
Kolego chyba nie zrozumiałeś podłączenie jest z przodu ale z tylu jest złącze do modulatora które wychodzi z kabla lub skrzynki Jesteśmy na forum technicznym więc trzeba pisać dokładnie! Skąd Autor może np. wiedzieć że w naczepie w okolicach ostatniej osi jest coś zwane modulatorem?
Podłączyłeś dobrze. Z tym się będę kłócił. Efekt jest taki, że gdy włączę zapłon to światło kabinowe ciągle się pali, tak jakby dioda puszczała w drugą stronę, a nie powinna. Czy coś źle ogranąłem? Jaki masz samochód? Sterowanie oświetleniem wewnętrznym jest realizowane plusem czy minusem? Podejrzewam, że nie wiesz. Tak na szybko: masę do modułu zostaw...
Zawór sterujący wysokością kabiny.
No i właśnie w tym miejscu, zaglądamy pod dywan kierowcy do modułu komfortu, bo to moduł steruje oświetleniem wewnętrznym...
Spróbuj podłaczyć wentylator na krótko, bo może szczotki się skończyły, puknij w niego jak się odezwie to masz winowajcę. pozdrawiam
Czujniki masz na tylnej osi przkręcone do ramy a drut jest mocowany do osi patrz miedzy kołem a ramą
Żeby sterować zamkiem podpinasz się pod kabelki guzika zamknij/otwórz w kabinie.
sterownik kabin szarpie kabin ciśnienie kabin
schemat ogrzewacz zatkać wtrysk sterownik silnik krańcówka
lodowka gorenje mercedes zawiesić
Renault Kangoo 1.2 8V D7F – brak rozruchu, czujnik wału, immobiliser, pompa paliwa Bezpiecznik od obrysówek w naczepie Scania 500