odpowiada za to czujnik wkręcany w okolicy pompy wody Odpowiada za to tylko i wyłącznie ECM poprzez sterowanie czasem wtrysku i nastawnikiem przepustnicy. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Nie ma żadnego ssania. Koniec i kropka.
Miałem awarię tranzystora sterującego w Audi A6 z VP44, wiosną 2019. Naprawiłem sam, wkładając IRLR2905. Jaki naprawdę jest najlepszy do konkretnego modelu, tego nikt Ci nie powie - pilnie strzeżone tajemnice zakładów bo to dobry biznes. 1 szt. tranzystora za 5 zł generuje 300 - 600 zł. Mi w sklepie elektronicznym sprzedawca powiedział: „mechanik...
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt. Nowy nastawnik kosztuje ok 2,5 tyś. Pewnie zaraz ktoś mnie obsmaruje ale taka jest prawda. Dodano po 20 Jeszcze jedno, z tego co wiem to się ujawnia przy przebiegu ok 300tyś km. Po...
jak wtryski leją to ciężko odpala...i przepalają się szybko świece,dawka steruje nastawnik w pompie,sprawdz na diagnostyce(podłącz auto pod komputer)
Zrób zdjęcie pompy, to wszystko będzie jasne. Jeśli to mechaniczna pompa wtryskowo rozdzielaczowa to jest szansa, ale jesli z nastawnikiem elektromagnetycznym to nie warto. Nie sądzę żeby komuś się chciało rozkminiać stary 8 bitowy Keihi albo Hitachi w normalnych pieniądzach. Albo odłączyłeś nie ten sterownik, albo on steruje tylko egr-em i masz mechaniczny...
Zaprzęgnij do pracy kody migowe. Jak edc świeci to coś wybłyskasz. Po objawach albo obwód wtrysku sterującego albo obwody nastawnika pompy.
Odczytaj błędy czy niema przypadkiem czegoś związanego z elektroniką pompy,albo sprawdz czy jest sterowanie zaworem nastawnika dawki na pompie
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Kontrolka wystąpiła z powodu, uszkodzenia nastawnika pompy wtryskowej, lub wtrysku sterującego zamykam.
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?
Sterownik tzn ecu przekładałem z kangoo i nie podejdzie. Mogę ewentualnie nastawniki przełożyć o ile da to jakikolwiek efekt. Bo nie ma sensu ruszać dołu pompy skoro steruje nim nastawnik i tak.
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
EDC może sterować nastawnikiem dawki w pompie vp37, może wysyłać po can ramki do pompy vp44 (psg5), w silniku z pompowtryskiwaczami będzie otwierał zawory elektromagnetyczne w ww, a w systemach common rail mamy do czynienia z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi lub piezoelektrycznymi, impulsy sterujące nimi diametralnie się różnią
Witam, Czy ktoś mógłby poratować i rozpisać jak podłączyć sterowanie prądem do 8 A za pomocą generatora jak tu - : http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1474.pdf Sterowany ma być nastawnik HDK pompy bosch VP 37. Dzięki za jakieś sensowne podp. Pozdr Szymon
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Witam Szanowne grono, mam duży dyskomfort dotyczący naprawy samochodu jak w temacie, a mianowicie po regeneracji wtryskiwaczy w firmie BOSCH auto radykalnie zwiększyło spalanie i zaczeło dymić na czarno po dodaniu gazu w granicach 2000-2500 obr/min oraz straciło ducha,zakupiłem inne wtryskiwacze po stwierdzeniu takiej przypadłości wynikającej z regeneracji...
Witam nie wiem jaka jest pompa w volvo , czy ma sam nastawnik indukcyjny czy jest jeszcze elektronika w pompie jeżeli sam nastawnik indukcyjny to da się dorobić dość prosto układ którym da się sterować dawkę paliwa, (taki sterownik napięcia cewki nastawnika) pozdrawiam
Wymienił tranzystor sterujący nastawnikiem VP44. Jednakże czasem to za mało i pompa jest uszkodzona mechanicznie, stąd potem uszkodzenie mosfeta, bo stoi.
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Witam. Pompa wtryskowa została uszkodzona tak, że jedynym sposobem jest kupienie używanej ( ukręcił się wałek oraz sterowanie nastawnika się rozleciało). Teraz mam pytanie, czy kupując używaną pompę o numerach: 0 460 415 983, będzie immo? Samochód to Volvo S70 2.5 TDI Volkswagena 1997. Pozdrawiam.
kup pompę z nastawnikiem z nadmiaem do góry gdyrz sterowany jest on voltami a ten co załorzyłeś miniviltami i w życiu ci nie odpali
SDi ma elektroniczny pedał gazu i pompę wtryskową z elektromagnetycznym nastawnikiem dawki i przestawiaczem kąta wtrysku, ma przepływomierz, egr i wtrysk sterujący, no i ma bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów, bez komory wstepnej
Land rover Freelander TD4 ma na sto procent inna pompę niż bmw tzw. z nastawnikiem. To nie jest VP44 czy nawet VP30. Jest to pompa bez elektroniki - komputera a sterowanie urządzeniem elektryczno mechanicznym podobnie jak wszystkie 1.9 tdi na pompie. Pompy VP44 zarówno w wersji 115 jaki 136 km mają podobną wytrzymałość. Elektroniki czyli sterowników...
Passat b5 1.9 tdi AFN Pali tylko na plaka po puszczeniu gazu auto gaśnie, podmieniłem nastawnik pompy z innego auta i wtrysk sterujący ale nic to nie dało. Na komputerze nie ma żadnych błędów.
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Ok, to to ja wiem, że zbyt wczesny :) Zastanawia mnie to, jak nagle zrobiło mi się z wyprzedzenia 2,5st to 22,5st. ? I co z tym N108 - z tego co wyczytałem, również na tym forum - odłączenie N108 powinno spowodować przyspieszenie wtrysku - bez napięcia zawór jest zamknięty uniemożliwiając rozładowanie ciśnienia sterującego tłokiem nastawnika kąta pompy...
Od nastawnika pompy do komputera cała wiązka była sprawdzana Ale nie od wtryskiwacza sterującego. Musisz to sprawdzić. Dla kodu silnika AGR widzę, że piny w ECU odpowiedzialne za wtryskiwacz mają numery 62 i 55.
Do przestawienie regulatora kąta wtrysku wymagane jest ciśnienie wewnętrze pompy. Tak samo wtrysk sterujący musi być sprawny bo to on jest sygnałem odniesienia (zwrotnym) że kąt jest przestawiany wg tego co żąda ECU. Jak masz VCDS to możesz wykonać test nastawnika. To że rozrząd ustawiony na blokady ok ,ale czasem z racji wieku pompy i wtryskiwaczy...
Carrot, pamiętasz może, finał tej usterki? Mam podobny problem (+błąd 00550) przyznam się, że stawiałem na zatarty nastawnik kąta i wtryskiwacz sterujący nie przyszedł mi do głowy.
Jeżeli miałeś jeszcze z Epikiem uszkodzone sterowanie upustem w turbinie, układ ma za sprężarką w dolocie czujnik MAP i brak ciśnienia mógł skutkować trybem awaryjnym. Drugą przyczyną - najczęściej spotykaną i też początkowo banalną - jest opisany już wyżej zawór start-stop. Problemy zaczynają się później, gdy jeździ się nadal z uszkodzonym zaworem,...
Masz dość poważny problem.... koszt naprawy nastawnika i naprawy elektroniki nim sterującej wymaga zdemontowania pompy z silnika i jej rozłożenia , wymiany części , złożenia i regulacji na stole probierczym. Jest to czynność która np. w serwisie pompiarskim w Bydgoszczy kosztuje ok. 2500-2800 pln. Samemu nic nie zrobisz , no chyba że jesteś kumaty to...
Na starej pompie tak było, przestawialem nastawnik i nic nie reagowalo
Jutro przyjrzę się tej obręczy. (po wyssaniu ropy z pompy do pewnego poziomu będzie widać dokładniej, bo przez rope to nie widać żadnych rys). - nastawnik mam już zdjęty i leźy z przemyty benzyną ekstr. na biurku. Jutro będę go rozkręcał na części pierwsze, uprzenio oznaczywszy położenia osi z wypustem sterującym względem ramki na elektromagnesie....
obroty szilnik nabiera jakosz delikatnie, powiedzmy od 800 do 3000 zajmuje 1.5-2 sekundy. Hm... Może rozrząd jest przestawiony? Czy w końcu zmieniałeś pompę, czy tylko sterownik? Jeżeli zmieniałeś pompę - to czy rozpinałeś rozrząd, czy jednak koło pompy wisiało na wieszaku/blokadzie w otworze osłony łańcucha? Druga możliwość - nastawnik kąta wtrysku...
Witam, trafił mi się dziwny przypadek (Laguna 1.8dti 2000. Mam wrażenie, że to komputer ma jakiś problem. Zaprowadź samochód do warsztatu, zanim ze swoimi wrażeniami władujesz się w koszty. Trzeba sprawdzić pompę i jej sterowanie - brak przerw w kablach. Drugi podejrzany standardowo nastawnik.
Może odpowietrzenie w zbiorniku przytkane. Pojedź bez korka. Jak zgaśnie zaobserwuj paliwo w przewodzie zasilającym pompę. Nastawnik na pompie odpada, bo później jedzie dobrze. Wykręć elektrozawór na pompie. Przeczyść. Odłącz przepływkę rano i pojedź wtedy przejdzie w stan serwisowy. Na stałej dawce paliwa. Wykluczysz sterowanie dawką. Może pomylony...
Seat Toledo 1,9 TDI 110 km problem podobny szarpało od czasu do czasu w okolicach 2000/obr. na 4 biegu do tego wszystkiego zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych pojechałem do mechanika i zczytał błąd 17654 (p1246) był to błąd nastawnika pompy czyli do regeneracji lub czyszczenia. Po ponownej wizycie u mechanika tym razem POMPIARZA okazało się że...
Witam mam taki problem jechałem sobie w piątek do domu 5iątka około 90km/h a tu wyskoczyła mi kontrolka wtrysku auto przestało "ciągnąć" wyluzowałem w trakcie jazdy podgazowałem 2 razy i znowu wróciła mu moc a kontrolka zgasła mam 3 podejrzanych ale każda z tych części nie jest zaliczana do tanich 1. Nastawnik na pompie wtryskowej (elektroniczny) 2....
Hej, w sezonie grzewczym miałem problem z ogrzewaniem- dom 2 piętrowy. Na 1p podłogówka z pompą (na zdjęciu), na 2p. kaloryfery z głowicami termostatycznymi. Do pieca podłączyłem bezprzewodowy programator i ustawiam go tam, gdzie aktualnie przebywam. Efekt mam taki, że gdy jestem z programatorem na 2p to kaloryfery grzeją na tyle długo, że na 1p. (podlogowka)...
Zacznijmy może od eliminacji drgań styków - bo dopiero od dzisiaj znam taką terminologię :) Jaki układ zastosować ? Używam zwykłego przełącznika kołyskowego, daje on masę na dodatkowy przewód ze sterownika. Brak masy = działa kość nr 1, jest masa = działa kość nr 2. Myślę że nie ma sensu się aż tak zagłębiać w temat, odnośnie analizatora stanów logicznych...
Ja patrzyłem na przewody,i tam tylko idzie jedna wiązka co steruje pompą,miałem tam ochotę znaleźć ten pin od nastawnika i podpiąć mu prąd na ostro i sprawdzić czy się odezwie ale nie wiem czy go nie spale bo tam chyba napięcia idą w ,,mV,, a z akumulatora jest 12V a po drugie to tam jest coś 8 kabli i nie wiem który do czego. Może ktoś wie jak to mogę...
Nie wiem, coś to namieszał, ale przypuszczam, że mowa o silniku diesla o oznaczeniu om603. Dźwignia STOP na pompie jest sterowana przy pomocy mieszka na pompie wtryskowej, a ten z kolei sterowany jest podciśnieniem z wakum pompy, przez zawór w stacyjce. To na 1 zdjęciu to nastawnik biegu jałowego z benzyniaka. Z tyłu pompy jest ustrojstwo systemu antyszarpaniowego...
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Jeśli masz nastawnik pompy z wyjściem nadmiarowym paliwa do góry to ja bym obstawiał uszkodzenie nastawnika. Dosyć często zdarza się w tych modelach uszkodzenie tego nastawnika gdyż jest on potencjometryczny, jeśli taki masz to ja bym obwiniał ten właśnie element.
Tak samo jak się klepie w nastawnik to przecież dawka w VCDS się zmienia a nie zmianiamy położenia "potencjometru" nastawnika więc jakoś ta dawka tam jest obliczania. W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana...
oby był to przekaźnik - bo w moim przypadku brak kontrolki immo na desce, brak sterowania na elektrozawór pompy - ten na foto, brak prawidłowej pracy nastawnika. W moim przypadku podanie +12V na zawór nic nie da - przecież immo nie blokuje tylko tego zaworu. Auto odpaliłem na próbę odkręcając nastawnik - delikatnie go uchylając i blokując w tym położeniu(ala...
silnika krokowego Tam nie ma nic takiego. Jest za to nastawnik biegu jałowego. Wdł mnie twój pomysł jest bez sensu. Zamiast kombinować doprowadź całość do ładu. Poza tym, przy jałowych obrotach przepustnica ma być na max zamknięta. Stąd też takie głupoty po podpięciu nastawnika jałowego. Co do pompy - albo się zatarła albo uszkodzony przekaźnik pompy...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Termet Comfort - oficjalnie jest t sterownik ON/OFF, ALE! mając nastawnik pokojowy, w aplikacji możemy ustawić parametr "wpływ temperatury w strefie". Wówczas działanie jest takie, że temperatura wody wynika z pięcio punktowej krzywej grzewczej. Dajmy na to, ustawiamy, że dla temp zew = 15C , temp wody ma wynosić 35C. Jeśli w pokoju mamy ustawione 22C,...
Pompa to VP36. Chcesz powiedzieć, że nastawnik dawki macha tym pierściem co każdy wtrysk i nadąża z różnicowaniem dawki dla wszystkich cylindrów ?
Nóżka tranzystora sama z siebie się tak nagle nie spaliła, ona się nie zużywa, żeby się z czasem przepalić, to element którym ten tranzystor steruje musiał zrobić zwarcie, a był nim przyblokowany nastawnik dawki... a tak na koniec to silnik X20DTL ma 82KM, a nie 100KM.
Dawka paliwa mniej więcej do 50 stopnia wg vag czy stoi praktycznie około 4 mg i to samo z katem wtrysku, było około 80+/- 5 stopni po regeneracji wtrysków ustawiłem na około 55-60 Ale im bliżej 80-90 stopni to zarówno dawka jak i kąt wtrysku skaczą Odłączyłem wtrysk sterujący i myślę że to jednak nie on Rezystencja na zimnym 90 omów, do 3 tysięcy obrotów...
Mam taki nietypowy problem - muszę zastąpić uszkodzony sterownik który steruje pracą urządzenia hydraulicznego złożonego z silnika spalinowego pompy i siłowników. W układzie są dwa elementy wykonawcze - nastawnik obrotów silnika i wydajności pompy. Układ ma za zadanie utrzymywać zadane obroty silnika dla różnych obciążeń. Pomiar obrotów odbywa się przez...
Jeszcze jedna istotna rzecz, bo (z naszej strony temat zamknięty, ale, ale..) robiąc próby na jeżdżącym (jak dobrze, że trafił się znajomy) stworzyłem w nim taką oto usterkę: wypięcie i wpięcie złącza pompy spowodowało obluzowanie się pinu "sterowanie nastawnika" w wyniku czego silnik czasami nie odpalał i prawdopodobnie współwinny tej sytuacji na tym...
Witam, Mam możliwość zakupienia pewnego samochodu, z grupy vag z silnikiem 1.9 tdi 1z z uszkodzoną pompą wtryskową (właściwie brak w nim pompy). Jest to pierwsze 1Z z klapkowym przepływomierzem i potencjometrycznym nastawnikiem. Czy była by możliwość założenia pompy od TD na sznurek bez ingerencji w pompę? Osobiście widziałem takie coś VW T4, ale nie...
Witam, Dopływ paliwa wyeliminowany. Oprócz zaworka paliwa z tyłu pompy znajduje się jeszcze jeden - podobny do zaworu. Może to jakiś nastawnik i to jego przyczyna? Po nawiewami zajduje się jakiś sterownik, najprawdopodobniej steruje tym zaworem. Krzysiek Hm.......myślę i nie zabardzo wiem co piszesz,jeżeli nie wiesz co to jak chcesz naprawić?
Zajrzyj do zbiornika, zdemontuj smok i wyczyść, następnie odpal auto, rozgrzej, i na rozgrzanym silniku podłącz tester i ustaw nastawnikiem tym co jest na górze pompy dawkę około 3 mg na skok. Dawka bez obciążenia światłami, klima czy nawiewami. Inaczej się nie da, to pompa EDC i dawką paliwa i obrotami steruje komputer silnika.
Wiem i nie wiem, za regulację odpowiadają: - czujnik położenia wału - wyczyszczony i sprawny (bez niego by nie odpalił) - zaworek N108 w pompie - podmieniony ze starej gdzie padł nastawnik - i to samo - wtrysk sterujący ?? nie generuje błędu - jestem w trakcie poszukiwań dawcy na podmianę, tak na wszelki wypadek. Ale coś mi się wydaje, że to nie pomoże...
Pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem, a za dawkę wtrysku - decydującą o obrotach - odpowiada osiowe położenie wirnika wraz z rozdzielaczem. Sterują tym położeniem dwa elektrozawory sterowane przez ECU, czynnikiem tłoczącym w nastawnikach jest paliwo wypełniające pompę pod regulowanym ciśnieniem. W związku z tym - nawet niewielkie zapowietrzenie...
Ja ostatnio miałem podobne problemy z inny autem z grupy VAG - golf mk4 1,9 SDI AQM 2004 r. Źle odpalał, gasł podczas jazdy(czasami co 10 s) , obroty falowały, czasami kopcił niemiłosiernie itd. Żadnych błędów w sterowniku nie było. Jak w końcu wywalił błędy to : od zaworu 109, nastawnika pompy wtryskowej, wtryskiwacza sterującego i EGR-wszystko łączy...
Uff dopiero miałem czas żeby podziałać. Dzięki alekt77 za uwagi, wymieniłem diody BAV70, niestety bez poprawy. Zresztą te obwody sterują, tak jak pisałem, przekaźnikiem, i podając +5V na wyjścia procesora przekaźnik klika więc chyba nie tu problem. Tranzystorów współpracujących z tymi diodami jeszcze nie wymieniałem choć kupiłem. :) Dzięki bardzo nomekop...
Witam ponownie, i tak zwana kiszka. Głowice wstawiał mi mechanik z pracy, ale przy próbie odpalenia nastawnik na pompie dziwnie burczał. Nie ukrywam stał kilka dni na mrozie. Mogło coś się stać z nastawnikiem w pompie?Coś z dawką rozruchową? Auto odpala tylko na plaka :cry: , faluje na wolnych i do ok 2,5 tys obrotów słabo się wkręca. Biały dym. Woda...
Kolego dziś odczytałem dokładnie mam jednak 1.74 V wiec też się mieści w normie. Już nie mam siły z tym autem, nastawnik był w regeneracji i to samo, teraz jest założona cała pompa wtryskowa ze sprawnego auta które nie szarpało i nadal to samo:(, cała wiązka od pompy do sterownika była prześwietlona, wtrysk sterujący wymieniony i nadal to samo. dziś...
Wstępnie do sprawdzenia czujnik prędkości obrotowej 500-700Ω i do wypięcia wtrysk sterujący żeby nie mieszał (ma być dokładnie 100Ω). Trudno mi w tej chwili ocenić znaczenie e8 jakby skaner miał problemy z tym sterownikiem. Jest to Bosch MS5 i założył bym kod 1-8 nastawnik pompy powodujący trudności z odpaleniem.
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Witam przewertowałem wiele tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznijmy od początku zaczęło pocić się pod nastawnikiem ,wymieniliśmy uszczelki nie można było ustawić dawki palił tylko z plaka odpalał podejrzenie pompa się rozszczelniła zamówiona druga pompa brak poprawy zamówiona trzecia brak poprawy sprawdzony rozrząd wszystko ok. Na ostatniej...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Przyjechał na lince T4 jak z tematu. Kręci jak szalony i nie pali. Co sprawdzone : Przy kręceniu z wydechu wali bialym dymem, jakby timing się nie zgadzał Obroty wału widzi ok Dawka przy kręceniu w grupie 1 rośnie Zasilanie ecu jest Nastawnik działa w zakresie 0.74-4.64V Zasilanie N109 jest Na samostarcie chodzi Rezystancja wtrysku sterującego...
Więc ustaliłem, że ten nastawnik pompy to nic innego jak silnik krokowy hybrydowy z dwoma uzwojeniami i ośmioma cewkami. Uzwojenia sprawdziłem wizualnie oraz miernikiem, oba mają tą samą rezystancję. Cewki mogą być połączone szeregowo lub też równolegle. Gdyby w połączeniu równoległym jedna z cewek nie przewodziła to omomierz by to wyłapał. Także usterkę...
Silnik jest najprawdopodobniej z golfa 3 1.9TDI 90KM. Czerwony bagnet oleju i metalowa mała pokrywa zaworów, egr mechaniczny (na podciśnieniu), mechaniczna pompa wspomagania, pompa wody na pasek, alternator 70a, skrzynia biegów z wybierakiem na linki. Numery silnika oraz głowicy mogę podać tutaj dopiero jak silnik wyczyszczę z oleju i piachu ponieważ...
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
czyli wychodzi na to, że wymieniłeś kompletny nastawnik pompy wtryskowej a obstawiam, że Twój był sprawny tylko wymagał czyszczenia i pewnie chłopaki od razu skumali w czym rzecz. Identycznie też jak sądzę będzie u kolegi (at)jaco80 choć przed jego czyszczeniem sprawdziłbym odczyty Vagiem co pokazuje wtrysk sterujący i czy prawidłowo wysterowywuje przestawiaczem...
Witam Szarpanie na średnich obrotach może być spowodowane uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym (trzeci patrząc od przodu auta- inny od pozostałych). Przy uruchomionym silniku i średnich obrotach delikatnie puknij w ten wtryskiwacz. Jeżeli drgną obroty na 90% to ten wtryskiwacz. Jak masz możliwość to podmień go na sprawny z innego silnika i przetestuj....
Podoba mi się ta ostra dyskusja ale jakoś nikt nie zapytał jak te pompy są podłączone, mechanicznie jak i elektrycznie, nie wiem czy zwykłą wtyczką czy poprzez prosty układ sterowania. Podajecie gotowe rozwiązania które i tak nie rozwiązują banalnie prostego tematu a są bardzo drogie. Chodzi tu głównie oto żeby pompy pracowały naprzemiennie, żeby się...
Witam! mam problem z pompą wtryskowa zexel w primerze p11.Mimo usunięcia tłoczka w zaworze odcinającym pompa nie pobiera paliwa.by wyeliminowac zapchanie filtra podałem paliwo z butelki.odkręciłem przewody od wtrysków i nic nie poszło.Nastawnik dawki po przekręceniu zaplonu wychyla się i gdy wyłączam zaplon wraca na poprzednią pozycję.pompa podczas...
Skaranie boskie z tym autem Od ośmiu lat jeżdżę takim samochodem i nie mam serca się go pozbyć, bo nie miałem lepszego. W dodatku mam prawie 400 Nm i 200 Ph, przebieg 345 tys i nie wymieniałem turbiny. Niemiec przede mną też nie. Jaki Ty masz przebieg? Może nie ma już o czym mówić. Problem z zapalaniem to najprawdopodobniej wina zapowietrzania. Za...
Do gxesiek Jeżeli szarpie ci na wolnych obrotach tak w granicach 1100-2200 na 4 i 5 biegu a w ekstremalnych przypadkach też na 3 biegu to masz na stówę zanieczyszczoną pompę wtryskową a dokładniej nastawnik w pompie. Co do braku mocy przy 120km/h i tak dalej jak opisujesz to podejrzewam dwie rzeczy pierwsza z nich to przepływomierz lecz do tego mam...
Witam problem dotyczy Passata B4 z 1995r. 1,9 TDI 110km chodzi głownie o nierówną pracę silnika (przerywa, kuleje) pomimo, że wymienione zostało praktycznie wszystko tzn: sprawdzone ciśnienie sprężania 30bar na każdym cylindrze, wyczyszczony układ paliwowy, nowy filtr paliwa oraz zaworek, wymieniona pompa paliwa bo wyglądało na nastawnik, brak ważnych...
U mnie nie ma modułu świec, komp steruje na podstawie danych z czujnika. Zwiększając dawkę na nastawniku zaobserwowałem że dawka dość mocno czasami skacze 3.5 do 5.0mg na wolnych obrotach. Czy nie powinna być bardziej stabilna?. I drugie pytanie czy elektrozawór na pompie może powodować takie objawy (szarpanie na mrozie) bo czasami wychodzi jego błąd...
P0020 Nastawnik wałka rozrządu po stronie dolotu - przerwa w obwodzie-przerwa w obwodzie ze sterownika silnika wychodzą dwa przewody do zaworu regulacyjnego przepływu paliwa i jeden z przewodów ma za duży prąd . Powinien mieć 1V / 5 ms . A teraz ma 10-13,3 V Zaprowadź auto do warsztatu bo piszesz od rzeczy. Ten silnik (1.6 HDI Peugeota) nigdy nie miał...
Na wstępie uwaga dotycząca edycji: wykorzystuj funkcję "Quote" , a nie "Text" lub inną, jeśli chcesz cytować. Widać wtedy cały tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku. Szkoda, że wcześniej nie zorientowałeś się o "suchym" paliwie i nie zacząłeś stosować silniejsze stężenie oleju 2T . Niestety, ja podejrzewam największe kłopoty...
Witam, od niedawna wprowadziłem się do nowego domu którego systemu grzewczego nie do końca rozumiem (ciepła woda i ogrzewanie centralne z jednego bojlera). Na piętrze posiadam bojler, który ogrzewany jest gazem z piecyka na dole w kuchni i prawdopodobnie może być również ogrzewany grzałkami elektrycznymi gdyż jest podłączony do prądu. Znalazłem nastawnik...
Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty nastawnik Nieeee. Ten tranzystor steruje elektrozaworem dawki, nie kąta - więc jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Te auta mają koszmarnie rozwiązany układ zasilania paliwem - przelewy doprowadzone do krócica zasilania pompy - stąd łatwo się zapowietrzają, a w y20xxx jeszcze ciągną...
Wracam z problemem. Myślałem że plastrem na ból będzie większy akumulator. Ale dupa co prawda auto odpala ale wkurza mnie ze muszę dłużej kręcić. Auto po nocy pali od razu, jak jest gorący pali od razu jak jest na niebieskim polu cieżko trzeba pokręcić z gazem w podłodze. Uszkodzony jest na 90% wtrysk sterujący a szczególnie cewka na nim, a może dodatkowo...
Szukam jakichś rysunków przekrojów itp pompy wtryskowej do w.w. Meśka rocznik 1995, 2,2L diesel, pompa i elektronika sterująca Lucas. Zezarło połączenie nastawnika dawki paliwa przerwa między kabelkiem +czerwony 4 pin na wtyczce a niebieskim 13 pin na wtyczce, jak dobrze podociskam pojawia sie styk i wtedy auto zapala, ogólnie spękana izolacja na poszczególnych...
opornik silnik glosno pracuje jak jest zimny ale czasami cos mu sie odwidzi i chodzi tak ze malo co go sloychac takie zmiany najczesciej widac w lecie tak jakby upaly mu sluzyly mysle ze wina jest gdzies po stronie ukladu paliwowego bo potrafil sie wyciszyc po zmianie filtra ale to na pare minut a objawy sa takie jakby byl zle sterowany dynamiczny kat...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. To tak jakbyś zalał kostkę lodu wrzątkiem, w efekcie...
To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail...
jurekk55 dzięki za zainteresowanie i już tłumaczę . Jakiś czas temu też podejrzewałem podciśnienia i zostały zmienione wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnienia wszystkie złączki przejścia na nowe. co do dawki też próbowałem stopniowo zwiększałem i próba coraz wyżej z dawką. w momencie przekroczenia 5,8 mg/cykl silnik na zimnym minimalnie nierówno...
Schemat nie wyjaśnia sposobu pomiaru. Pompa paliwa musi dawać 6 bar. Sterowanie silnika jest przez bezpiecznik w skrzynce w oryginale dwa bezpieczniki z czerwonym kapturkiem. Na przepustnicy dwa micro switche biegu jałowego i pełnego otwarcia przepustnicy.Przy spełnieniu warunków wyżej. Śrubą na przepływomierzu ustawiamy prąd regulatora tak że przy...
Witam, postaram się teraz opisać problem. Na początek powiem, że auto ma zregenerowany wtrysk sterujący (świeżo założony .... wcześniej był jeszcze błąd iglicy). Auto dymi na biało , obroty max 2500 , problem z odczytem grupy 004.3 (tzn. gdy jest zimny , wtedy mam możliwość przez kilka sekund odczytać kąt , potem już przechodzi w tryb awaryjny i nie...
To wymień jeszcze raz. Transit 2.5 TD na Epicu był bardzo czuły na filtr paliwa. Też tak uważam. Przy zakładaniu nowego filtra posmaruj uszczelkę czystym olejem, dociśnij filtr i przekręć trochę w lewo-prawo. Pompa Lucas Epic pracuje cała zalana paliwem, wykorzystuje paliwo jako czynnik wykonawczy dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Ciśnienie paliwa...
Witam. Mam problem z golfem 3 z 94 r. 90km/h z chipem na 110km/h. W trakcie jazdy czuć dosyć mocne drgania,szarpanie całym autem, najmocniej na 4 i 5 biegu przy delikatnym dodawaniu gazu, dodam również że gdy golfa odpalam z rana, puszcza niebieski dym{nie pali oleju} Zacząłem od naprawy nastawnika w pompie wtryskowej w renomowanej firmie Bosch. nie...
nastawnikiem pompie sterowanie przekaźnika pompy pompy paliwa sterowanie
putty samsung styki klapy bagażnika honda civic bezpieczniki
licznik prądu słaba instalacja renault laguna elektryczny
Lokalizacja przycisku reset w piecu Beretta Honda Civic 2004 7 gen - lokalizacja przewodów masowych