1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
jak wtryski leją to ciężko odpala...i przepalają się szybko świece,dawka steruje nastawnik w pompie,sprawdz na diagnostyce(podłącz auto pod komputer)
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Odczytaj błędy czy niema przypadkiem czegoś związanego z elektroniką pompy,albo sprawdz czy jest sterowanie zaworem nastawnika dawki na pompie
Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt. Nowy nastawnik kosztuje ok 2,5 tyś. Pewnie zaraz ktoś mnie obsmaruje ale taka jest prawda. Dodano po 20 Jeszcze jedno, z tego co wiem to się ujawnia przy przebiegu ok 300tyś km. Po...
Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?
EDC może sterować nastawnikiem dawki w pompie vp37, może wysyłać po can ramki do pompy vp44 (psg5), w silniku z pompowtryskiwaczami będzie otwierał zawory elektromagnetyczne w ww, a w systemach common rail mamy do czynienia z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi lub piezoelektrycznymi, impulsy sterujące nimi diametralnie się różnią
Sterownik tzn ecu przekładałem z kangoo i nie podejdzie. Mogę ewentualnie nastawniki przełożyć o ile da to jakikolwiek efekt. Bo nie ma sensu ruszać dołu pompy skoro steruje nim nastawnik i tak.
Witam, Czy ktoś mógłby poratować i rozpisać jak podłączyć sterowanie prądem do 8 A za pomocą generatora jak tu - : http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1474.pdf Sterowany ma być nastawnik HDK pompy bosch VP 37. Dzięki za jakieś sensowne podp. Pozdr Szymon
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Witam posiadam renault scenic 1.9 dti 97r. mam problem z odpaleniem: - brak zasilania na zawór odcinający paliwo w pompie, pojawia się ono na chwile po przekręceniu silnika - brak sterowania i zasilania nastawnika pompy wtryskowej, - po podłączeniu kompa wyświetla kod błędu DF043 (zacięty tempomat) "auto nie posiada tempomatu" Szukam wskazówek do rozwiązania...
Witam mam nie typowy problem z case cvx 120 na pompie Stanadyne sterowanej elektronicznie nastawnikiem otóż w ciągniku jakiś czas temu zaczęły falować obroty, po podłączeniu komputera i kalibracji nastawnika wyskoczył błąd ustawienia nastawnika pompy oddaliśmy więc do regeneracji pompę razem z tym nastawnikiem, jakiś elektryk twierdził że naprawił sterownik...
Zrób zdjęcie pompy, to wszystko będzie jasne. Jeśli to mechaniczna pompa wtryskowo rozdzielaczowa to jest szansa, ale jesli z nastawnikiem elektromagnetycznym to nie warto. Nie sądzę żeby komuś się chciało rozkminiać stary 8 bitowy Keihi albo Hitachi w normalnych pieniądzach. Albo odłączyłeś nie ten sterownik, albo on steruje tylko egr-em i masz mechaniczny...
sterownik pompy do naprawy jeżeli pompa ve z nastawnikiem hdk bo nie napisałeś który rok już w którymś z kolei temacie czytam, że wskazujesz na usterkę sterownika pompy wtryskowej - nawet przy błędach związanych z przeładowywaniem turbo, w silniku BAC nie ma pompy wtryskowej ani jej sterownika a jeśli już piszesz o pompie VE do były one w starych klekotach...
kup pompę z nastawnikiem z nadmiaem do góry gdyrz sterowany jest on voltami a ten co załorzyłeś miniviltami i w życiu ci nie odpali
Witam nie wiem jaka jest pompa w volvo , czy ma sam nastawnik indukcyjny czy jest jeszcze elektronika w pompie jeżeli sam nastawnik indukcyjny to da się dorobić dość prosto układ którym da się sterować dawkę paliwa, (taki sterownik napięcia cewki nastawnika) pozdrawiam
Witam. Pompa wtryskowa została uszkodzona tak, że jedynym sposobem jest kupienie używanej ( ukręcił się wałek oraz sterowanie nastawnika się rozleciało). Teraz mam pytanie, czy kupując używaną pompę o numerach: 0 460 415 983, będzie immo? Samochód to Volvo S70 2.5 TDI Volkswagena 1997. Pozdrawiam.
Jest EDC w360 i pompa jest sterowana /cięgnem/ za pomocą nastawnika elektronicznego.
W przypadku pompy rotacyjnej powrót paliwa do baku jest i z pompy i z wtryskiwaczy, najczęściej łączą się gdzieś po wyjściu na trójniku i potem jeden przewód wraca do baku. Pompy rotacyjne sterowane elektronicznie mają spory przelew, ponieważ pracują całkowicie zalane paliwem pod ciśnieniem, a ich nastawniki dawki i kąta wtrysku wykorzystują do pracy...
Błąd nastawnika na pompie. Problem ze sterowaniem, zacięty, lub stoi w położeniu maksymalnym. Może być uszkodzony sterownik (tranzystor).
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
odpowiada za to czujnik wkręcany w okolicy pompy wody Odpowiada za to tylko i wyłącznie ECM poprzez sterowanie czasem wtrysku i nastawnikiem przepustnicy. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Nie ma żadnego ssania. Koniec i kropka.
Land rover Freelander TD4 ma na sto procent inna pompę niż bmw tzw. z nastawnikiem. To nie jest VP44 czy nawet VP30. Jest to pompa bez elektroniki - komputera a sterowanie urządzeniem elektryczno mechanicznym podobnie jak wszystkie 1.9 tdi na pompie. Pompy VP44 zarówno w wersji 115 jaki 136 km mają podobną wytrzymałość. Elektroniki czyli sterowników...
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Wiesz moze jak jest pompa w tym samochodzie? Jezeli jest to pompa z elektronicznym nastawnikiem dawki paliwa to sprawdz czy nie upalil sie jakis przewod do sterowania pompa.
Nie wiem, coś to namieszał, ale przypuszczam, że mowa o silniku diesla o oznaczeniu om603. Dźwignia STOP na pompie jest sterowana przy pomocy mieszka na pompie wtryskowej, a ten z kolei sterowany jest podciśnieniem z wakum pompy, przez zawór w stacyjce. To na 1 zdjęciu to nastawnik biegu jałowego z benzyniaka. Z tyłu pompy jest ustrojstwo systemu antyszarpaniowego...
Dziś za pomocą kolegi z forum udało się wywalić immo, wielkie dzięki. W drugim takim samym roverku sprawdziłem że to bzyczenie pompki to normalne w tych modelach. Pompa nie podaje paliwa, Zdemontowałem pokrywkę nastawnika pompy i widzę że brak sterowania(nastawnik ani nie drgnie). Na okrągłej wtyczce 7 pinowei jest: -12V- p. brązowo pomarańczowy -2xmasa...
W1 zasilanie elektroniki. W2 oswietlenie. Q wyjscie sterowania stycznikiem pompy. Dodano po 5 Na zdjeciu powyzej jest nastawnik ceny a pod nim przelacznik auto-manual. Manual chodzi bez systemu kasowego.
Zacznijmy może od eliminacji drgań styków - bo dopiero od dzisiaj znam taką terminologię :) Jaki układ zastosować ? Używam zwykłego przełącznika kołyskowego, daje on masę na dodatkowy przewód ze sterownika. Brak masy = działa kość nr 1, jest masa = działa kość nr 2. Myślę że nie ma sensu się aż tak zagłębiać w temat, odnośnie analizatora stanów logicznych...
dzięki panowie za podpowiedzi, sprawa rozwiązana, okazało się że nie było sterowania nastawnikiem, na mierniki synał był po podpięciu pompy już nie, kabel w środku wiązki zzieleniał na odcinku ok 1/2 cm, francuzy
Elektronicznie sterowana pompa miała 2 lub 3 wtyki, którymi przekazywane były sygnały z nastawnika, czujnika temperatury paliwa, sygnał na elektrozawór odcinający paliwo itd. Zwykła pompa potrzebuje tylko sygnał na zawór odcinający paliwo.
Ja patrzyłem na przewody,i tam tylko idzie jedna wiązka co steruje pompą,miałem tam ochotę znaleźć ten pin od nastawnika i podpiąć mu prąd na ostro i sprawdzić czy się odezwie ale nie wiem czy go nie spale bo tam chyba napięcia idą w ,,mV,, a z akumulatora jest 12V a po drugie to tam jest coś 8 kabli i nie wiem który do czego. Może ktoś wie jak to mogę...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy...
nastawnik pompy został zregenerowany i problem ustąpił. temat zamknięty. ciekawostka, to do mojego volvo ze sterownikiem MSA 15.7 nie pasował nastawnik z Audi AEL bo pokazywało błąd sterowania iglicą
Zaprzęgnij do pracy kody migowe. Jak edc świeci to coś wybłyskasz. Po objawach albo obwód wtrysku sterującego albo obwody nastawnika pompy.
Witam wszystkich forumowiczów. Bardzo proszę o pomoc, sugestie bo już mi ręce i nogi opadają. Ale od początku... Jakiś czas temu zatankowałem na stacji wątpliwej jakości paliwo - samochód palił coraz gorzej na zimnym silniku ale myślałem ze to świece się kończą. Sprawdziłem świece OK. Zatankował tam też kumpel 2 samochody i 1 nie pali a 2 pali ale zdarzył...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Witam, trafił mi się dziwny przypadek (Laguna 1.8dti 2000. Mam wrażenie, że to komputer ma jakiś problem. Zaprowadź samochód do warsztatu, zanim ze swoimi wrażeniami władujesz się w koszty. Trzeba sprawdzić pompę i jej sterowanie - brak przerw w kablach. Drugi podejrzany standardowo nastawnik.
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
oby był to przekaźnik - bo w moim przypadku brak kontrolki immo na desce, brak sterowania na elektrozawór pompy - ten na foto, brak prawidłowej pracy nastawnika. W moim przypadku podanie +12V na zawór nic nie da - przecież immo nie blokuje tylko tego zaworu. Auto odpaliłem na próbę odkręcając nastawnik - delikatnie go uchylając i blokując w tym położeniu(ala...
Seat Toledo 1,9 TDI 110 km problem podobny szarpało od czasu do czasu w okolicach 2000/obr. na 4 biegu do tego wszystkiego zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych pojechałem do mechanika i zczytał błąd 17654 (p1246) był to błąd nastawnika pompy czyli do regeneracji lub czyszczenia. Po ponownej wizycie u mechanika tym razem POMPIARZA okazało się że...
A przecież można wstawić do tych pieców tzw. bufor ciepła czyli wielką beczkę z woda która magazynuje ciepło z kotła i zasila nią instalację grzewczą budynku. Takie cóś właśnie parę lat temu wpakowałem, tylko 700L, większy nie wlazł... A trzeba jeszcze wspomnieć że po zainstalowaniu bufora precyzja sterowania temperaturą w pomieszczeniach jest podobna...
Witam Szanowne grono, mam duży dyskomfort dotyczący naprawy samochodu jak w temacie, a mianowicie po regeneracji wtryskiwaczy w firmie BOSCH auto radykalnie zwiększyło spalanie i zaczeło dymić na czarno po dodaniu gazu w granicach 2000-2500 obr/min oraz straciło ducha,zakupiłem inne wtryskiwacze po stwierdzeniu takiej przypadłości wynikającej z regeneracji...
Sprawdź czy masz pompę wtryskową "na linkę" czy z elektromagnetycznie sterowanym nastawnikiem. Jeżeli na linkę to możesz sobie dołożyć tempomat "nalinkowy" np z Omegi B albo z Vectry (benzyniaka). Opisywałem jak taki tempomat dokleić Jeżeli nastawnik elektromagnetyczny to funkcjonalność tempomatu powinna być składnikiem steronika silnika, czyli (o ile...
Tak jak pisałem te pompy nie są zbyt trwałe. Problem kiepskiego wkręcania się na obroty to zatarty nastawnik. Nadal podtrzymuje ze to wina paliwa. Dodatkowo pytanie jak została wykonana poprzednia naprawa. Pompy sterowane mechanicznie wytrzymują więcej ale to nie jest dowód ze paliwo jest ok. Niestety nie zawsze mamy wpływ co leje my.
Może odpowietrzenie w zbiorniku przytkane. Pojedź bez korka. Jak zgaśnie zaobserwuj paliwo w przewodzie zasilającym pompę. Nastawnik na pompie odpada, bo później jedzie dobrze. Wykręć elektrozawór na pompie. Przeczyść. Odłącz przepływkę rano i pojedź wtedy przejdzie w stan serwisowy. Na stałej dawce paliwa. Wykluczysz sterowanie dawką. Może pomylony...
Jeszcze jedna istotna rzecz, bo (z naszej strony temat zamknięty, ale, ale..) robiąc próby na jeżdżącym (jak dobrze, że trafił się znajomy) stworzyłem w nim taką oto usterkę: wypięcie i wpięcie złącza pompy spowodowało obluzowanie się pinu "sterowanie nastawnika" w wyniku czego silnik czasami nie odpalał i prawdopodobnie współwinny tej sytuacji na tym...
Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem). Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala. Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę....
Pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem, a za dawkę wtrysku - decydującą o obrotach - odpowiada osiowe położenie wirnika wraz z rozdzielaczem. Sterują tym położeniem dwa elektrozawory sterowane przez ECU, czynnikiem tłoczącym w nastawnikach jest paliwo wypełniające pompę pod regulowanym ciśnieniem. W związku z tym - nawet niewielkie zapowietrzenie...
Mam taki nietypowy problem - muszę zastąpić uszkodzony sterownik który steruje pracą urządzenia hydraulicznego złożonego z silnika spalinowego pompy i siłowników. W układzie są dwa elementy wykonawcze - nastawnik obrotów silnika i wydajności pompy. Układ ma za zadanie utrzymywać zadane obroty silnika dla różnych obciążeń. Pomiar obrotów odbywa się przez...
silnika krokowego Tam nie ma nic takiego. Jest za to nastawnik biegu jałowego. Wdł mnie twój pomysł jest bez sensu. Zamiast kombinować doprowadź całość do ładu. Poza tym, przy jałowych obrotach przepustnica ma być na max zamknięta. Stąd też takie głupoty po podpięciu nastawnika jałowego. Co do pompy - albo się zatarła albo uszkodzony przekaźnik pompy...
Hej, w sezonie grzewczym miałem problem z ogrzewaniem- dom 2 piętrowy. Na 1p podłogówka z pompą (na zdjęciu), na 2p. kaloryfery z głowicami termostatycznymi. Do pieca podłączyłem bezprzewodowy programator i ustawiam go tam, gdzie aktualnie przebywam. Efekt mam taki, że gdy jestem z programatorem na 2p to kaloryfery grzeją na tyle długo, że na 1p. (podlogowka)...
Jeżeli miałeś jeszcze z Epikiem uszkodzone sterowanie upustem w turbinie, układ ma za sprężarką w dolocie czujnik MAP i brak ciśnienia mógł skutkować trybem awaryjnym. Drugą przyczyną - najczęściej spotykaną i też początkowo banalną - jest opisany już wyżej zawór start-stop. Problemy zaczynają się później, gdy jeździ się nadal z uszkodzonym zaworem,...
Nastawnik potencjometryczny to MES, indukcyjny HDK VP37 to elektronicznie sterowana pompa VE... Przykładowe oznaczenie pompy w silniku AHF: Bosch VE 4/10 E 2075 R 700 VE - oznacza pompę rozdzielaczowa 4 - ilość cylindrów 10 - średnica tłoczka 2075 - obroty graniczne (x2=obr silnika) - nie dotyczy VP37 L/R - kierunek pracy L/P
Nóżka tranzystora sama z siebie się tak nagle nie spaliła, ona się nie zużywa, żeby się z czasem przepalić, to element którym ten tranzystor steruje musiał zrobić zwarcie, a był nim przyblokowany nastawnik dawki... a tak na koniec to silnik X20DTL ma 82KM, a nie 100KM.
Tak samo jak się klepie w nastawnik to przecież dawka w VCDS się zmienia a nie zmianiamy położenia "potencjometru" nastawnika więc jakoś ta dawka tam jest obliczania. W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana...
Witam, czy może ktoś powiedzieć pod którym adresem znajdują się mapy paliwa? Które mapy powinienem wyedytować żeby zwiększyć moc? Załączam WSAD Z góry dzięki! Wypadałoby zadawać przynajmniej konstruktywne pytania. Co Pan rozumie przez mapy paliwa? Bardzo wiele z nich jest w ten czy inny sposób związanych z paliwem, więc warto przemyśleć o co chce Pan...
Witam, Dopływ paliwa wyeliminowany. Oprócz zaworka paliwa z tyłu pompy znajduje się jeszcze jeden - podobny do zaworu. Może to jakiś nastawnik i to jego przyczyna? Po nawiewami zajduje się jakiś sterownik, najprawdopodobniej steruje tym zaworem. Krzysiek Hm.......myślę i nie zabardzo wiem co piszesz,jeżeli nie wiesz co to jak chcesz naprawić?
Jedno doświadczenie - polej ciepłą pompę zimną wodą, szczególnie jej żeliwną część - jeśli odpali lżej, to wszelkie kręcenie czymkolwiek można już sobie darować. Paweł, trójkątne śruby to zawiasy mechanizmu sterowania nastawnika.
Kontrolka wystąpiła z powodu, uszkodzenia nastawnika pompy wtryskowej, lub wtrysku sterującego zamykam.
Termet Comfort - oficjalnie jest t sterownik ON/OFF, ALE! mając nastawnik pokojowy, w aplikacji możemy ustawić parametr "wpływ temperatury w strefie". Wówczas działanie jest takie, że temperatura wody wynika z pięcio punktowej krzywej grzewczej. Dajmy na to, ustawiamy, że dla temp zew = 15C , temp wody ma wynosić 35C. Jeśli w pokoju mamy ustawione 22C,...
Tym bardziej, że silnik strasznie dymi na szaro przy próbie odpalenia z nastawnikiem ustawionym na 100% więc pewnie nie do końca jest z nim wszystko ok. Co do samego sterowania nastawnikiem to rozgryzłem sobie już schemat wtyczki podłączeniowej. Mamy dwa przewody od cewki nastawnika, dwa od czujnika temperatury i 3 pozostałe to prawdopodobnie cewka...
paliwo dociera do pompy i sobie wraca spowrotem omijając wtryski,czemu? Bo po drodze ma jeszcz tłokorozdzieacz z nastawnikiem i zawór "stop" obydwa sterowane elektrycznie. , cisnienie na powrocie jest ok, oczewiscie jak wszedzie No i co z tego? jest imobilajzer (własnie i czy to nie jego sprawka? zastanawiam sie), To się nie zastanawiaj, tylko sprawdź.
Stwierdzam krótko: po pierwsze sama nazwa "Golf TD" mówi że najprawdopogo dobniej pompa jest sterowana mechanicznie - w przypadku pojemności 1.9 silnik typ AAZ, a rysunek pokazuje pompę z elektronicznym nastawnikiem dawki i kąta wtrysku pochodzącą z silnika TDI. Po drugie podkładki które wskazujesz nie mają nic wspólnego z dystansowaniem czegokolwiek,...
Wszedłem już w te avr za mocno. Przygotowalem sie psychicznie mentalnie i jakkolwiek zeby sprostac temu wszystkiemu :) Troche czasu juz im poswiecilem. Wymagający nie jestem aż nadto jeśli chodzi o różnorodność dołączanych peryferii. Dodatkowo "daje rade" pisać w Delphi i już się pod tym kątem przygotowałem i ciągle przygotowuję żeby połączyć Delphi...
Podaję opis błędów: P0230 PRZEKAŻNIK POMPY PALIWA - USZKODZENIE P0135 OBIEG CZUJNIKA NAGRZEWNICY TLENU 1 BLOK 1 P2100 OBIEG SILNIKA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY OTWARTY P2584 POLECENIE OŚWIETLENIA MIL PRZEZ MODUŁ STEROWANIA DODATKU PALIWA P2102 OBIEG SILNIKA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY - NISKI SYGNAŁ P0245 ELEKTROMAGNES WYLOTOWY TURBOSPRĘŻARKI A - NISKI SYGNAŁ...
Tam pompa jest sterowana elektronicznie. O jaki silniczku mówisz? Jeżeli chodzi o dynamiczne przestawianie kąta wtrysku to od tego w pompach VP37 jest zawór N108 i jest to zwykły elektrozawór. W pompie jest jeszcze kilka elektrozaworów ale ich nie sprawność objawiałaby się cały czas. Używek nie poszukam bo silników 2.5 TDI w C3 dokładniej silnika 1T...
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
Witam, Mam możliwość zakupienia pewnego samochodu, z grupy vag z silnikiem 1.9 tdi 1z z uszkodzoną pompą wtryskową (właściwie brak w nim pompy). Jest to pierwsze 1Z z klapkowym przepływomierzem i potencjometrycznym nastawnikiem. Czy była by możliwość założenia pompy od TD na sznurek bez ingerencji w pompę? Osobiście widziałem takie coś VW T4, ale nie...
Witam. Panowie pilna prośba o schematy najlepiej z autodaty ECU ze scenica 1.9 dti 98KM pojedyncza wtyka, swapuje silnik w Kangoo z 1.5dci na 1.9dti z tym że silnik właśnie jest z Renault Scenic 1.9 DTI i silnik jest już w aucie i jest problem z elektryką, pompa wtryskowa sterowana jest elektroniczne, na 100% mam brak zasilania na ecu no ale nie mam...
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
Skaranie boskie z tym autem Od ośmiu lat jeżdżę takim samochodem i nie mam serca się go pozbyć, bo nie miałem lepszego. W dodatku mam prawie 400 Nm i 200 Ph, przebieg 345 tys i nie wymieniałem turbiny. Niemiec przede mną też nie. Jaki Ty masz przebieg? Może nie ma już o czym mówić. Problem z zapalaniem to najprawdopodobniej wina zapowietrzania. Za...
Miałem awarię tranzystora sterującego w Audi A6 z VP44, wiosną 2019. Naprawiłem sam, wkładając IRLR2905. Jaki naprawdę jest najlepszy do konkretnego modelu, tego nikt Ci nie powie - pilnie strzeżone tajemnice zakładów bo to dobry biznes. 1 szt. tranzystora za 5 zł generuje 300 - 600 zł. Mi w sklepie elektronicznym sprzedawca powiedział: „mechanik...
Uff dopiero miałem czas żeby podziałać. Dzięki alekt77 za uwagi, wymieniłem diody BAV70, niestety bez poprawy. Zresztą te obwody sterują, tak jak pisałem, przekaźnikiem, i podając +5V na wyjścia procesora przekaźnik klika więc chyba nie tu problem. Tranzystorów współpracujących z tymi diodami jeszcze nie wymieniałem choć kupiłem. :) Dzięki bardzo nomekop...
Zajrzyj do zbiornika, zdemontuj smok i wyczyść, następnie odpal auto, rozgrzej, i na rozgrzanym silniku podłącz tester i ustaw nastawnikiem tym co jest na górze pompy dawkę około 3 mg na skok. Dawka bez obciążenia światłami, klima czy nawiewami. Inaczej się nie da, to pompa EDC i dawką paliwa i obrotami steruje komputer silnika.
Witam, od niedawna wprowadziłem się do nowego domu którego systemu grzewczego nie do końca rozumiem (ciepła woda i ogrzewanie centralne z jednego bojlera). Na piętrze posiadam bojler, który ogrzewany jest gazem z piecyka na dole w kuchni i prawdopodobnie może być również ogrzewany grzałkami elektrycznymi gdyż jest podłączony do prądu. Znalazłem nastawnik...
O ile dymienie na biało może być powodowane przedostawaniem się płynu do cylindra ale wtedy płynu by ubywało i objaw taki nie występowałby na zimnym silniku. Poza tym żeby silnik wszedł na wysokie obroty musi mieć dodatkową dawkę paliwa. Myślę że niekontrolowane obroty silnika i dymienie na biało należy połączyć jako spowodowane jedną usterką.Może to...
Po tym co napisałem, problem zniknął na kilka miesięcy i powrócił i co się okazało... walnięty komputer CPU / ECU czyli skrzynka. Poszukałem na necie skrzynki z podobnym oznaczeniem, dałem do elektryka, ten przekopiował z mojego kompa system i dane do nowego kompa i po sprawie. Okazało się, że jakieś układy na kompie były uwalone. Kolejna sprawa z gasnącym...
turbina wraz ze sterowaniem (podciśnieniowym) - inny N75 - ECU - oprogramowanie + przejście z 8 na 16 bit (przy czym są silniki 90 KM z 16 bitowymi sterownikami - 110 KM tylko 16bit) - pierwsze TDI 90 KM w Audi miały pompy wtryskowe ze sterownikiem potencjometrycznym i wtryskiwaczami jednospręzynowymi - wszystkie 110 KM mają nastawnik pompy wtryskowej...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Witam. Zwracam się z prośbą o poradę w następującej sprawie, Audi B4, silnik 1Z (TDI), boschowska pompa wtryskowa sterowana elektrycznie. Uszkodzony jest przewód elektryczny (chyba 7 zył) zaraz przy pompie. Czy ktoś próbował naprawić taką usterkę? Jak ten przewód jest uszczelniony przy pompie? Czy może ten przewód można gdzieś zakupić jako część zamienną...
U mnie nie ma modułu świec, komp steruje na podstawie danych z czujnika. Zwiększając dawkę na nastawniku zaobserwowałem że dawka dość mocno czasami skacze 3.5 do 5.0mg na wolnych obrotach. Czy nie powinna być bardziej stabilna?. I drugie pytanie czy elektrozawór na pompie może powodować takie objawy (szarpanie na mrozie) bo czasami wychodzi jego błąd...
jak w temacie wiem co te błędy oznaczają lecz problem jest nieco dziwny. Auto zapala na zimnym silniku i po chwili wchodzi w obroty i gaśnie, kolejne odpalenia skracają czas pracy do 1 sekundy. Skracający czas pracy zasugerował powiązanie błędu z temperaturą silnika a dokładniej pompy wtryskowej jako że odpalanie silnika z odłączonym czujnikiem temperatury...
Na wstępie uwaga dotycząca edycji: wykorzystuj funkcję "Quote" , a nie "Text" lub inną, jeśli chcesz cytować. Widać wtedy cały tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku. Szkoda, że wcześniej nie zorientowałeś się o "suchym" paliwie i nie zacząłeś stosować silniejsze stężenie oleju 2T . Niestety, ja podejrzewam największe kłopoty...
Do gxesiek Jeżeli szarpie ci na wolnych obrotach tak w granicach 1100-2200 na 4 i 5 biegu a w ekstremalnych przypadkach też na 3 biegu to masz na stówę zanieczyszczoną pompę wtryskową a dokładniej nastawnik w pompie. Co do braku mocy przy 120km/h i tak dalej jak opisujesz to podejrzewam dwie rzeczy pierwsza z nich to przepływomierz lecz do tego mam...
Podoba mi się ta ostra dyskusja ale jakoś nikt nie zapytał jak te pompy są podłączone, mechanicznie jak i elektrycznie, nie wiem czy zwykłą wtyczką czy poprzez prosty układ sterowania. Podajecie gotowe rozwiązania które i tak nie rozwiązują banalnie prostego tematu a są bardzo drogie. Chodzi tu głównie oto żeby pompy pracowały naprzemiennie, żeby się...
Ok, to to ja wiem, że zbyt wczesny :) Zastanawia mnie to, jak nagle zrobiło mi się z wyprzedzenia 2,5st to 22,5st. ? I co z tym N108 - z tego co wyczytałem, również na tym forum - odłączenie N108 powinno spowodować przyspieszenie wtrysku - bez napięcia zawór jest zamknięty uniemożliwiając rozładowanie ciśnienia sterującego tłokiem nastawnika kąta pompy...
Wymienił tranzystor sterujący nastawnikiem VP44. Jednakże czasem to za mało i pompa jest uszkodzona mechanicznie, stąd potem uszkodzenie mosfeta, bo stoi.
Witam.Mam taki problem z Passatem B4 94r.Mianowicie kupiłem go jakieś 2 miesiące temu i od początku mi poszarpywał ale myślałem ze to za niskie obroty a za wysokie biegi działo się to w przedziale 1500 - 2100 obr. lecz z dnia na dzień było coraz gorzej szarpał coraz bardziej aż nie miał siły przyspieszać np. na 4 biegu przy 1700obr musiałem redukować...
Zawór powrtony sprawny jednak samochód ciągle nie odpala. Do odpowietrzania zakupiłem pompkę podciśnienia. Odpowietrzając przelałem ok. 3,5 l paliwa i jeśli odpowietrzam podciśnieniem -0,5 bar to bąble przestały lecieć, przy zwiększeniu podciśnienia podczas odpowietrzania do -0,7 bar zaczyna zaciągać paliwo z powietrzem. W przewodzie przed filtrem wogóle...
P0020 Nastawnik wałka rozrządu po stronie dolotu - przerwa w obwodzie-przerwa w obwodzie ze sterownika silnika wychodzą dwa przewody do zaworu regulacyjnego przepływu paliwa i jeden z przewodów ma za duży prąd . Powinien mieć 1V / 5 ms . A teraz ma 10-13,3 V Zaprowadź auto do warsztatu bo piszesz od rzeczy. Ten silnik (1.6 HDI Peugeota) nigdy nie miał...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Nie no wału się trzyma :P Co mam z nim zrobić ? Luz jest minimalny na boki. Czy to wpływa na wyżej wymienione objawy? Jutro chcę wymienić przewody podciśnieniowe sterowania turbiną i pożyczyć przepływomierz od kolegi, jak swój odepnę podczas pracy silnika to niema żadnej różnicy... W wężykach paliwa są bąbelki powietrza a gdy biorę ostry zakręt na sprzęgle...
Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty nastawnik Nieeee. Ten tranzystor steruje elektrozaworem dawki, nie kąta - więc jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Te auta mają koszmarnie rozwiązany układ zasilania paliwem - przelewy doprowadzone do krócica zasilania pompy - stąd łatwo się zapowietrzają, a w y20xxx jeszcze ciągną...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. To tak jakbyś zalał kostkę lodu wrzątkiem, w efekcie...
Skoro pompiarz sprawdził pompę pod względem mechanicznym i elektroniki tzn. prawidłowej pracy nastawnika oraz elektrozaworu N108 i niczego niepokojącego nie stwierdził to pozostaje inna przyczyna, którą ustalisz po podpięciu samochodu pod interfejs diagnostyczny, regularność gaśnięcia silnika po około 2-3 minutach skłania się raczej w poszukiwaniu usterki...
Jak nie masz podcisnienia t i niema sterowania turbina to raz a dwa sztanga powinna dawac dosc spory opor przy przesowaniu (w gruszce jest przeciez sprezyna) , a i sprawdz kat wyprzedzenia wtrysku , w tych silnikach byl problem z nastawnikiem w pompie , poszukaj na forum i google , moze byc przeplywka ale musiala by byc walnieta totalnie zebys lapal...
To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail...
sterowanie przekaźnika pompy sterowanie kolektor pompy pompy paliwa sterowanie
renault scenic gaśnie podłączenie komputer honda accord monter elektronik
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Identyfikacja układu scalonego GZT1231 Demontaż pompy wtryskowej S231 1HC102 - instrukcja