Jak chcesz zadawać położenie "pedału gazu": potencjometrem ? dwoma przyciskami na zasadzie jednym zwiększać, drugim zmniejszać ? Drugi przypadek jest w zasadzie banalny do rozwiązania.
W dieslu gaz steruje przepustnicą W dieslu nie ma przepustnicy.
Z postów wynika ze jest to zwykły silnik z gazem na cięgno. Problem polega na tym, że kolega potrzebuje sterownik obroty wolne (rozruch i nagrzanie) i pracy 1500,
Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
Dobra, panowie, bo na dobrą sprawę to się do HP nadaje. W silnikach benzynowych ograniczeniem prędkości zajmowała się albo przepustowość gaźnika plus spadek energii iskry klasycznego układu, plus do tego jeszcze bezwładność rozrządu (stąd powstał rozrząd desmodromiczny), ew. w nowszych limiter elektroniczny, blokujący sterowanie wtryskiwaczy przy osiągnięciu...
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
To pytanie chyba nei powinno trafić na to forum, chociaż właściwie to skrzynią steruje elektronika ;-)) Jeśli silnik to diesel to obroty stanowczo za wysokie,co znaczyłoby,że automat nie wrzuca 5 biegu,ale nie potrafię podac Ci przyczyna takiego zachowania...Może bardzioej doświadczeni koledzy wypowiedzą sie fachowo ;-) Pozdrawiam
Przykro mi, ale za mało danych aby postawić jakąkolwiek diagnozę, kabały też tu nie stawiamy. Postępuj tak jak nakazuje logika, czyli udaj się na diagnozę układu sterowania silnikiem.
i za odłączenie w pełnym obciążeniu Co rozumiesz przez "odłączenie w pełnym obciążeniu"? Jaki jest sens odłączać sprężarkę jak w danym momencie jest zapotrzebowanie na pełne chłodzenie? zresztą inny do V6 a inny do V8 Jest inny, bo jest inna liczba impulsów zapłonowych. W dieslu jest jeszcze inny sposób generacji tych impulsów. Ogólnie zasada pracy...
Wszystkie Audi i VW w których są silniki PD, mają takie kompresory. jest na nich zawór wydatkowy sterowany PWM, a kółko nie posiada sprzęgła. Taa.. tylko pytanie brzmiało czy komp jest sterowany dyskretnie czy po CAN, myślisz że do sprężarki bez sprzęgłowej idzie informacja po CAN czy po prostu modulowane 12 V które otwiera zawór. Co do meritum z Climatronic'a...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
- Czy ten wentylator ma 2 stopnie prędkości obrotowej? Ma kilka prędkości, ciężko określić zakres 5-100%,2-14v itp - Czy prędkość jest zmienna - płynna i zależy od temperatury cieczy? Tak Z jakiego czujnika - który to i gdzie - brany jest sygnał do sterowania obrotami wentylatora? Sygnał PWM z ECU (sterownik silnika) na podstawie czujnika temp płynu,...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
to jest silnik 1.9 diesel. wspomniany elektrozawór steruje podciśnieniem które przez membranę pociąga za linkę do pompy wtryskowej
Zdalne i to jeszcze bezprzewodowe sterowanie??? Przecież to podchodzi pod kryminał. Nie będzie to agregat pod sprzedaż, tylko bardziej taka zabawa. Z reguły zawsze się ustawiało na obroty nieco większe niż 1500 przy takiej mocy silnika diesla i się nawet przy maksymalnym obciążeniu udawało utrzymywać częstotliwosć w dopuszczalnym zakresie.
W każdym dizlu zwiększenie dawki ropy to zwiększenie obrotów i mocy. lub przyspieszenie zapłonu. Coraz lepiej :D - przez sterowanie dawka paliwa przy stałej ilości pobieranego powietrza, albo poprzez sterowanie przepustnicą powietrza i wielkością dawki.
Nie wiem jakie masz zaplecze techniczne ale na pewno jest do zrobienia : 1. konstrukcja pod śrubę i silnik 2. dobór przekładni i zasprzęglenie tego 3. sterowanie obrotami silnika i wydajnością sprężarki 4. kwestie chłodzenia sprężarki i silnika oczywiście swojej pracy i czasu nie zliczysz - czy to jest gra warta świeczki?
Agregat to stary wojskowy 14.5 kW, sildnik diesel 3 cylindrowy. Myślałem raczej o jakimś silniku krokowym zprzekładnia ślimakową ale nie mam pojecia jak tym sterować
Zgadza się ale, z niskich obrotów wystartuje. Moment ciągnie Moc daje dynamikę .Skoro U/F nie daje pełnego momentu przy sterowaniu skalarnym poślizg jest dużo większy jak przy sterowaniu wektorowym dlatego momentem podciągnie przy niższym napięciu U/F- napięcie - częstotliwości, mniejsze napięcie mniejsza siłe przyciągania rotora. Dlatego zrobiono sterowanie...
Silnik tu pracuje cudnie, wchodzi na obroty i schodzi, ale w agregacie przy prądnicy synchronicznej potrzeba stałych obrotów i to w całym zakresie obciążenia, ciekaw jestem regulatora aby to zapewnił. Pokaż filmik już z działającą prądnicą. Właśnie dlatego w poważnych agregatach stosuje się silniki diesla, między innymi łatwość utrzymywania stałych...
Cześć. Podłączony komputer w trakcie tego kręcenia nie pokazuje błędów i z pompy paliwowej też wychodzą dobre pomiary. Czy ktoś miał może podobny przypadek, albo wie co to może być? Pozdrawiam Jaskie ciśnienie na szynie podczas kręcenia? Czy widzi obroty wału? Czy jest sterowanie wtryskami? Trzy proste pytania ,potrafisz na nie odpowiedzieć?
Odłączył bym regulator aby sprawdzić czy cięgna sterowania czy to przepustnicą w przypadku gaźnika czy też pompą wtryskową w przypadku diesla nie zacinają się i porównać w obu silnikach jaki opór muszą pokonać aby regulować.
Trak GKT 60 napędzany jest pasem płaskim 12 cm z silnikiem benzynowym Star 660 mocy 105 kM. Ropole są 2 zakresowe- ustawia się obroty min (żeby silnik nie zgasł na wolnych obrotach) i max (żeby korba nie wyszła bokiem przez zbyt duże obroty). Pomiędzy jest zakres roboczy silnika. Trochę dziwne ale tak jest we wszystkich silnikach z rzędową pompą wtryskową...
By łatwiej było ruszyć. W oplach z lat 90 z silnikem krokowym po delikatnym wcisnieciu gazu sterownik ustalał minimalne obroty na 2000 rpm i tak sterował krokowcem by je uzyskać pomagało to niewlrawnym kierowcom ruszyć. Itak samo jest w nowych dieslach wciskasz gaz mocno silnik ustawia 2000 rpm i dopiero po ruszeniu pozwala ziwększyć obroty. Tak ze...
Wyższa szkoła jazdy, myślałem, że chodzi Ci o jakieś dodatkowe chłodzenie silnika. Ale taki zwykły spryskiwacz nie zrobi Ci mgły. Musiałbyś mieć jakiś wtrysk od diesla.
Witam ponawiam temat odnośnie regulacji częstotliwości utrzymania jej niezależnie od obciążenia w agregacie 12kW diesel chodzi mi konkretnie czy jest niedrogi układ elektroniczny który sterowałby silnikiem z przekładnia śruby drobnozwojnej i dzwigni regulacji obrotów silnika by sam regulator sterował silnikiem , skoki obciażenia nie przewiduje drastycznie...
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Witam. Ja również drążę ten temat od dłuższego czasu a zainspirował mnie samochód ciężarowy z taką instalacją, najtańszą instalację do osobówki znalazłem za 2100 + 400 za zbiornik z montażem w : Auto Serwis Partner Instalacje LPG Diesel. Najważniejsza jest 20% dawka , powyżej tego zaczyna pracować detonacyjnie a to obniża moc i podnosi spalanie. Jestem...
Witam, Poszukuje prostego regultora, ktory spełniałby funkcję czegoś w rodzaju "konwertera" napięcia. Napięcie sterujące zmienia się płynnie w zakresie od 0 do 6V, na wyjściu układu naięcie powinno zaś zmieniać się również płynnie, ale w zakresie 0-12V. Będę wdzięczny za pomoc, bo pomimo szperania nie udało mi się znaleźć odpowiedniego schematu na forum...
Są dwie opcje. RAZ powinien być mechaniczny czujnik na końcu tego wężyka tj. czujnik i dwa węże do niego - od temp im cieplej tym zmienia przepływ. Dwa zaworek sterowany z ECU na podstawie temp. silnika i tu uszkodzeniu mógł uleć czujnik temp. płynu.
Jak chcesz solidny zbiornik to z jakiegoś diesla, tam ciśnienie dochodzi nawet do 0,2 absolutnego. Największe jakie widziałem miały VW LT/Crafter, Mercedes Sprinter. Jak chcesz solidną pompę vacuum to sporo nowszych doładowanych benzyniaków takie ma, tylko to już pobór prądu znacznie większy. Zmniejszanie obrotów silnika raczej nie wpłynie pozytywnie...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
Brandy-p - twoje stwierdzenie byłoby prawdziwe gdybyśmy mówili o starych dieslach. Teraz sprawa wygląda nieco inaczej. Czas jest sterowany elektronicznie i zależy zarówno od temperatury silnika jak i jego obrotów. 4 minuty? A zimą przy dużych mrozach jak odpalimy auto by nagrzać w środku? Lub ruszymy i staniemy w korkach.Może będzie znacznie więcej...
Tak się składa, że w tym silniku EGR jest sterowany elektronicznie więc zaślepienie da znikome efekty (jeżeli w ogóle da). Komputer i tak wywali błąd i wejdzie w tryb awaryjny. Gdyby EGR był sterowany podciśnieniowo to inna sprawa, odpiąć wężyk i po sprawie ale tutaj to niemożliwe chcialbym wylacz egr w dieslu czy jezeli jest on sterowany podcisnieniowo...
Tam masz elektronicznie sterowany termostat, tak ma być. Podejrzewam że termostat już trochę puszcza że starości. Te silniki mają temperature pracy do 105 stopni. A czujnik wymień. Spusc ciśnienie z układu chłodzenia, zakrec z powrotem korek i jak go wyjmiesz to mało co się wyleje. Dodano po 2 Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. (...
Trochę popracowałem nad moim wózkiem i dla osób które miały by podobne problemy podsuwam odpowiedzi: prąd wzbudzenia generatora jest proporcjonalny do obrotów diesla i wysterowania potencjometru. Gdy potencjometr jest naciśnięty zbyt mocno, a obroty diesla są za małe, to silnik elektryczny zwolni i będzie wrażenie, że się zatrzymuje. Potencjometr podaje...
Silnikiem 18.5kW odpalanym na raz byłem w stanie zgasić silnik Diesla w agregacie 50KW... W to akurat wierzę :) I domyślam się że była to jakaś Andoria typu S322 lub sw400 :) Ich regulatory to miały taką zwłokę, że cały agregat działał tylko dlatego że było ogromne koło zamachowe, a czasem i tak nie nadążał dodawać gazu :D W nowoczesnym agregacie z...
Witam i pozdrawiam . Otoz z glodu i nudy wpadlem na taki sobie pomysl i zastanawiam sie czy wymyslilem zapalki czy tylko zapalki , ktore sie nie pala ;-) . Oto moja mysl : Do autka z silnikiem na benzyne wlozyc skrzynie z takiego samego autka tylko Diesla ... :?: . Bo w sumie ... teoretycznie do jazdy z ta sama predkoscia bylyby potrzebne nizsze obroty...
Nie mierzyłem czujnikiem bo nie ma jeszcze takiej potrzeby, z kompem też nie da rady się połączyć, teoretycznie silnik pracuję poprawnie , nie dymi , odpala , osiągi przyzwoite, tylko ta strasznie twarda praca, próbowałem opóźniać zapłon, na ciepłym chodził całkiem przyzwoicie, ale zimny nie chciał palić, dziś próbowałem odłączać n108 i jak odłączę...
Usunąłem tę część rury wydechowej, co ma katalizator, i nadal nie zapala. Spróbowałem z wtryskiwaniem eteru do wlotu powietrza (za filtrem powietrza) i wtedy zapala na tym eterze i też trochę kopci niebieskim dymem olejowym. Jak przerywam wtrysk eteru, to gaśnie, dodatkowo jak zakręca na tym eterze, to raczej nie wyczuwam zapachu spalanego diesla,...
Już przerabiałem zmontowałem na urządzeniu zapożyczonym z samochodu i nie działa bo to nie do tego ma służyć proszę To proszę wytłumaczyć do czego ma służyć kolegi układ jak nie do tego ? Sterownik ma utrzymywać stałe obroty silnika spalinowego diesla sterowanego dawką paliwa w pompie wtryskowej ( ciagnik sadowniczy kubta 7540n) Założenia sterownika...
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
Wprowadziłeś sterownik silnika w stan pracy awaryjnej. Zapewniam, że nie, sterownik silnika nie był "świadomy" tej usterki, ja zresztą też i całkiem długo tak jeździłem (w Fiacie, pozycją spoczynkową klapy jest "otwarta"), byłem w szoku jaka była różnica w gaśnięciu silnika i hamowaniu silnikiem po usunięciu tej usterki. Co ciekawe z zamkniętą klapą...
Cześć, Problem dotyczy toyoty corolli E12 z silnikiem diesla 1.4 d4d. Samochód nagle zgasł i już nie odpala. Pod komputerem brak jakichkolwiek bledow, podczas próby odpalenia cisnienie na rampie to 400 bar, obroty silnika w granicach 310obr/min a czas wysterowania wtryskiwaczy 0sec czyli tak jak by nie dostawał sygnału na wtryski. Z plaka zapala ale...
Witam Na obrotnik w dieslu jest kilka sposobów. 1. jak kolega Fachman napisał czyli wyjście z alternatora. 2. tak jak jest np w poldolotach 1.9GLD czyli czujnik halla przy kole zamachowym bierze impulsy z pierścienia zębatego (tego co kręci za niego rozrusznik) 2a,b,... lub podobne rozwiązania z "zębami" na kołach pasowych, czy wałkach rozrządu i czujnikach...
Tam jest silnik CD20E (taki sam jak CD20 w Nissanie Sunny, tyle, że z elektronicznym sterowaniem pompy) - niestety kolizyjny. Z drugiej strony ten silnik jest prosty jak budowa cepa (a jestem elektronikiem a nie mechanikiem samochodowym) i zastanawiam się co za papudrak się za niego zabierał.
Witam. Od kilku dni mam pierwszego diesla. Opel Vectra B diesel 2.0 Dti - 101 km 1998r..Mój problem jest następujący: gdy dynamicznie przyspieszam zazwyczaj pmiędzy 3-4 tyś obrotów nagle zaświeca się kontrolka pomarańczowa elektronicznego sterowania silnika i albo muszę się zatrzymać, po czym ponownie zapalam i silnik normalnie pracuje i jadę dalej,...
Starsze dieslemają regulator który zapobiega się właśnie rozbieganiu. Miałem ostatnio przygodę. Kręcę autko nie odpala, kręcę dalej odpaliło, obroty na max i po ok 5 sekundach gaśnie. Dodam że pompa wtryskowa nie reagowała na manualne sterowanie gaszeniem. Rozkręciłem wziernik regulatora a tam "sobie elementy regulatora dziwnie gonią". Druga pompa tego...
Witam.Xsara 2 kombi 1,4 hdi plus intercooler 68km obciążenie stałe 400 kg całkowita masa 1550.Po podaniu wody metodą na kroplówke na turbinę spalanie w trybie miasto 3,8 litra na 100km, wody zużył 0,5 litra na 330 km.Test z wodą robie ponieważ po dodaniu intercoolera wzrosła temperatura silnika, moc oczywiście znacznie i to bez zmian map paliwowych.Dla...
Niestety jest to silnik forda TDCI czyli diesel. Z tego co wiem zegary są sterowane elektronicznie. Czy więc nie da się tego w jakiś sposób wykorzystać?
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
To trochę jakby porównać AX900 silny turbo diesel praktycznie nie do zduszenia na żadnych obrotach, nawet wolnych do 1000RPM. AS701mały lekki wysoko obrotowy silnik 2 sówowy osiągający swą nominalną moc tylko przy 12kRPM.
(at)kkknc dokładnie! Diesle generalnie nawet nie potrafią ustalić wypadających zapłonów (choć raz w którejś marce spotkałem taki błąd). A wymiana wtrysku na podstawie korekt to wróżenie z fusów. Owszem, nierówne korekty mogą oznaczać problem z którymś wtryskiem, ale rzadko z tym na którym korekta jest większa/mniejsza od innych. Po prostu ECU zwiększa/zmniejsza...
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Sterownik czy komputer? Chyba zwykło się używać obu określeń na "metalową bądź plastikową" puszkę która steruje jakimiś rzeczami w samochodzie. Częściej "sterownik" to coś co ma kilka "kabli". "Komputer" to jak ma już kilkadziesiąt pinów. Jeszcze inni nazywają "moduł". Mnie uczono "kalkulator". Jeszcze patrząc od innej strony. Patrząc na budowę dzisiejszych...
Dodano po 3 Romoo sprawa stabilizacji napięcia wyjściowego jest załatwiona już jest tam jakiś regulator prosty co steruje wzbudzeniem,mi chodzi o stabilizację obrotów[quote] Przy 1500 obr/min silnik malucha ma malą moc wiec niewiem czy przy wroscie obciazenia go nie zadusisz. Prądnica współpracowala wcześniej z dieslem stad te 1500 obr.Prostrze rozwiazanie...
Witam. Mam problem ze swoim Citroenem - mianowicie taki, że kopci jasnym, gryzącym dymem. Czuć po prostu z wydechu olejem napędowym. Kopcenie jest dość intensywne - bez różnicy, czy na ciepłym, czy zimnym silniku. Razem z kopceniem występuje objaw nieregularnych obrotów biegu jałowego - chwilę pracuje silnik prawidłowo, a za chwilę jakby się dławi,...
Witam. Mam pewien problem z moim Renault Kangoo 2002 rok 1.9 D 40 kW silnik F8Q z pompą wtryskową Lukas Epic. Po wymianie pompy R8640A111B, bo uznano ją za niesprawną, na trzyletnią R8640A113B silnik odpala bez problemu, nawet przy temperaturach ujemnych i nie kopci. Przejechanie 4 km odbywa się normalnie. Po krótkim postoju odpala bez problemu, ale...
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
Ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania. W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
witam. hmmmm myślałem nad tym troszke i nic nie wymyslilem. a spraway wyglądają tak : jest to silnik spalinowy diesla, pompa wtryskowa bosch (nie najnowsza) z mechanicznym regulatorem obrotów. do sterowania nie potrzebna zadna elektronika. jedynie do pomiarów jest wykozystana. termopary do temp na cylindrach, temp wody chł, temp oleju, nie wiem jak...
pompa sterowana elektronicznie!!obroty na zimnym około 900 obr/min na ciepłym schodzą do 800 obr/min,to raczej nie to ps, mam taki pomysł podmienię poduszki silnika na te stare, wywalę tę febi bo to może jakiś szajs się trafił
bardziej skomplikowane niż sterowanie potencjometrem (tym w praktyce jest czujnik położenia przepustnicy) - ale za to bezpieczne dla silnika jak już się podepniesz do obrotów to układ je analizujący nie powinien być skomplikowany jedno zadanie to nie przekraczać 0 bar aż do 1500obr drugie zadanie - zmieniać doładowanie w funkcji obrotów aż do max przy...
Ja - mając jako takie obeznania w samochodach koncernu Renault zrobiłbym bym wentylator , mimo wszystko na zwykłym bimetalicznym czujniku temperatury . Klimatyzację też na zwykłym mechanicznym presostacie ciśnienia - np. z jakiegoś Japończyka . Zrobić redukcję pod czujnik oryginalny . Do tego prostą instalację elektryczną - parę kabli , przekaźnik ....
Witam,szybkie pytanie czym podnieść obroty biegu jałowego ,jakim programem,bo w moim silniku (X17DTL) pompa sterowana jest elektronicznie dochodzi do niej kabel i duża wtyczka,chcę to zrobić bo walczę z wibracjami zimnego silnika,gdzieś czytałem ,że jak by dało radę podnieść na zimnym na 950-1000 obr a na ciepłym na 850-900 to jest szansa na mniejsze...
Rozważam dwie wersje. Pierwsza to silnik DC plus prostownik i sterowanie obrotami. Druga to napęd silnikiem spalinowym z quada ze skrzynią automatyczną lub silnik od karta z przekładnią 2:1. Napęd ma być lekki więc nie chce tam instalować silnika od auta ze skrzynią biegów. Tym bardziej nie wyobrażam sobie na drezynie instalacji LPG. W handlu są dostępne...
Nie wiem gdzie ten post umieścić ale myśle że jakiś mikrontroler może sprawę rozwiązać. Mam problem do rozwiazania i poszukuje jakiś pomysłów. Jest silniczek elektryczny, którego obroty sterowane są napięciem stałym w zakresie 0-8V. I musze dorobić układ elektroniczny który z zależności od obrotów (przyłożone napięcia) ma wydawać odpowiedny dźwięk pracy...
Tymi sygnalizacjami steruje czujnik umieszczony w obudowie filtra oleju. Uruchamia tą sygnalizacje wtedy, gdy cisnienie oleju spada poniżej 0,2 MPa a obroty przez 1 sek. są powyżej 2000. Świadczyć to może o uszkodzeniu tego czujnika lub o zużyciu silnika. W tym drugim przypadku konieczny remont silnika. Czasami też się tak dzieje, gdy zmienisz olej...
Witam JA myślę że można by było podpiąć elektroniczny licznik obrotów z alarmem np. http://www.jmtcontrol.pl/rc-2108-wskazni... pod alarm podpiąć przekaźnik i działa . A kolega może napisać dokładnie co to niby miało być jaki silnik benzyna diesel . Pozdrawiam
czy jadąc zwykłym dieslem bez turbiny Opel Astra Panowie- coponiektórzy zaczynają się rozkręcać powyżej obrotów maksymalnych a dyskusja staje się jałowa :D Zaraz zaczniecie o jeździe z górki na luzie bolidem F1... Kolega pytał o diesla z tradycyjnym wtryskiem, po co truć o CR, Polonezach na gaźniku i innych wtryskach PB? Wolnossący diesel to wolnossący...
Witam. Posiadam Opel Vectra B diesel 2.0 DTI - 101 km 2000r. Mój problem jest następujący: gdy dynamicznie przyspieszam zazwyczaj pomiędzy 3-4 tyś obrotów nagle zaświeca się pomarańczowa kontrolka elektronicznego sterowania silnika i zaczyna szarpać jak by odcinało dopływ paliwa. W tym momencie albo muszę się zatrzymać, zgasić silnik, po czym ponownie...
przepustnica sterowana elektronicznie czy na linke ,ktory to rocznik,benzyna czy diesel?????Jesli to na linke to jest mozliwe,ze strzelila sprezyna naciagu ramienia przepustnicy i linke "nie odbija" a jesli elektronicznie to padl silnik krokowy.Proponuje zrobic ogledziny linki lub przewodow elektrycznych przechodzacych od regulacji przy pedale przyspiesznika(gazu)...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Cześć, Mam problem z Mini One z 2006 roku, 1,4 diesel, klimatyzacja automatyczna. Objaw: - Nie działa klimatyzacja, ECU nie załącza przekaźnika cewki kompresora. - Po włączeniu przycisku klimatyzacji silnik lekko podnosi obroty. - Brak błędów. Sprawdzone: - Wszystko ;) - Wiązka między ECU a przekaźnikiem sprzęgła. - Oczywiście klimatyzacja jest nabita. -...
Również do wiadomości <Motronic>: 1/. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-lekc... cyt: " Przyczyn falowania obrotów należy szukać także w silniku krokowym oraz przepustnicy. Ten pierwszy element odpowiada za sterowanie obrotami na biegu jałowym. Po kilku latach na tych elementach może pojawiać się lepki...
Witam, od kilku dni nurtuje mnie ta kwestia, czy zegary z dielsa będą pasowały do benzyny? Fiat Bravo II, rocznik 2010, zegary elektroniczne, body comp, CAN itp. Inny silnik, inne przełożenia, ale prędkość pokazują dobrze, obroty trudno powiedzieć, jakby mieć wyskalowaną tarczę to wydaje mi się, że jest szansa, ale pewności brak. Obrotomierz z diesla...
W tej corsie tej elektroniki jest bardzo mało i kontrolka serwisowa jest zbędna pompa jest sterowana linką a obroty ustawia prosty regulator termiczny.Mniej elektroniki mniej stresu.Sprawdzone!!!!!! Dodano po 8 Masz kontrolke która sygnalizuje tylko stan immobilajzera na pompie jest elektro-zwór który odcina dopływ paliwa gdy jest zły kluczyk (w kluczyku...
Nie (może błędnie?). Co sprawdziłem? Zrobiłem obserwacje: 1. W Skodzie podczas pracy silnika na wolnych obrotach niewiele sobie robi ze zmian obciążenia (pstrykanie światłami), dopiero zabawa elektrycznymi szybami daje efekt przygasania. Porównałem z 4 innymi samochodami - Audi 80 benzyna, Yaris 2 Diesel, Panda 2 benzyna i e46 benzyna. W każdym zjawisko...
Witam, Jak w temacie - popsuł się sterownik (w silniku wentylatora). Pełny model auta, który nie zmieścił się w okienku w temacie: Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD IV 2008 W benzynie sterowanie silnikiem (2 biegi) jest w sterowniku a w dieslu jest bezpośrednio w silniku (wychodzą tylko 2 przewody zasilające a sterowanie po CAN/BAN). Wygląda na zwarcie...
Pacjent Mercedes w124 przyjechał z zainstalowaną klimatyzacją na podłączenie sterowania do niej. Po podłączeniu panelu oraz sterownika sprężarki załącza się na 2-3 sekundy po czym rozłącza do następnego uruchomienia silnika bądź wyciągnięcia sterownika sprężarki. Do sterownika podłączyłem zasilanie +15,masę -31 przewód do cewki sprężarki zacisk 87 czujnik...
to jest silnik diesla i jest on sterowany paliwem wiec jak sie zapowietrzy to gasnie a nieszczelnosc na dolocie powietrza nie bedzie miała większego znaczenia jako że jest sterowany paliwem a nie powietrzem jak to jest w bezynach (oczywiscie moge sie mylić) W fiordach były pompy cav które cięzkosie odpowietrzały i jednym z objawów było wchodzenie w...
No i strugają 8 litrowe silniki niewiele odbiegające konstrukcją od silnika S-21 :D Do niedawna mogli sobie na to pozwolić, ze względy na dostęp do taniego paliwa i dużo łagodniejsze normy ochrony środowiska. Diesla po pierwsze trzeba lubić, to właśnie w nowoczesnych dieslach trzeba się "nawajchować", szczególnie w ruchu miejskim. Mniejsze zużycie...
Witam, to mój pierwszy post i pierwszy diesel. Samochód z 2001 roku silnik zwykły diesel z pompą Bosch VE4 sterowana linką ale samochód posiada też ubogą elektronike. Z tego co znalazłem w necie jest to system EGR Bitron MID. Prawdopodobnie steruje tylko zaworem EGR i elementem termostatycznym znajdującym się przy pompie wtryskowej odpowiedzialnym za...
No przegość jesteś, co zauważyłem Masz nie webasto a eberspachera inne sterowanie i czujniki u mnie taki ogrzewa warsztat za pomocą ogromnego grzejnika. Zmień rurki na cienkie kalany do nie będą się rozciągać i utrzymają ciśnienie z pompy. Czy przewidziałeś że po osiągnięciu 60 C urządzenie zmniejsza dawkę i obroty silnika (moje tak robi) i grzeje z...
niewiem gdzie w silniku diesla w endura-de 1.8TD jest czujnik spalin?u siebie nie widziałem nic takiego, może nowsze modele silników wysokoprężnych je maja jak np duratorq forda, ale raczej watpliwe by diesle miały sondę lambda w kolektorze wylotowym bo niby poco? w dieslu pompa wtryskowa wytwarza cisnienie paliwa i to dzieki temu cisnieniu ropa jest...
Na jakiej zasadzie tam działała odcinka? We wspomnianym wyżej Wartburgu 1.3 był elektrozawór odcinający dopływ paliwa do dyszy, sterowany przez moduł elektroniczny. Moduł miał informacje o zamknięciu przepustnicy oraz o obrotach silnika. Jeśli obroty były wyższe niż 1700 (chyba, nie pamiętam dokładnej wartości), a przepustnica była zamknięta to zasilanie...
Nie będę ryzykował(mam ją na czrną godzinę),jedyne co to miałem ochotę przełożyć z niej to ten zawór,ten pod gumowym kapturkiem zaznaczony strzałką na zdjęciu pompy w poście powyżej,ale kolega Dizba napisał że nie jest to ten przestawiacz...Moje doświadczenie z silnikami diesla jest znikome(dopiero się uczę)... Dodano po 4 Koledzy przeczytałem na kilku...
15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) Jeszcze w Dieslach często w kabinie jest taka nagrzewniczka: https://obrazki.elektroda.pl/9861008900_... A sterowane to jest sekcjami, może przekaźnik od jednej sekcji się zespawał. Łatwo sprawdzić, bo wykazałoby się, gdybyś na zimnym i nieodpalonym...
Po co tak kombinować. Ja mam zamontowany układ z trzech grzałek nurkowych pochodzących z diesla laguny gdzie świec jest 4 ale ja wykorzystuję tylko 3 ze względu na max. obciążalność alternatora (90 A) a każda ze świec pobiera około 23 A. Układ działa w pełnej automatyce tzn: samoczynnie się załącza po 30 s od momentu uruchomienia silnika i samoczynnie...
Obecnie podczas jazdy zauważyłem, że przy prędkości np 100km/h ma 3400 obrotów, a przy prędkości 150km/h ma 5000 obrotów. Czy takie obroty są normalne w tych samochodach? Proszę o odpowiedź. Nie są normalne, jeśli ciśniesz niepotrzebnie pedał gazu do podłogi. Kto i po co jeździ dieslem 5000 obrotów? Chyba, że jest jakiś feler np. w komputerze, który...
Pompowtryskiwacze są montowane jedynie w silnikach TDI (diesle). Możliwe że przyczyną jest uszkodzenie w sterowniku silnika (są tam układy odpowiedzialne za sterowanie cewkami). Prawdopodobnie rozgrzewa się i nie pracuje poprawnie, i wtedy wyskakuje błąd. Na drugi dzień jest zimny po nocy i pracuje przez jakiś czas ok. Same cewki należy wykluczyć jeżeli...
Silnik taki jak nasze ,,esy,,konstrukcja niemal identyczna.Tyle że pompa wtryskowa zamontowana wewnątrz silnika a wtryskiwacz pod pokrywą zaworów.Angielski,lata 70-te. . Sprężyna ok.Pompa wymontowywana 5 razy i sprawdzana.Co ciekawe jak popuszcze połączenie rurki zasilającej paliwa że lekko cieknie to obroty spadają. Ale zasilanie jest grawitacyjne...
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z mazdą 3 , auto zaczyna ciągnąć dopiero od 3 tyś. obrotów , sprawdziłem cały układ zasilania są włożone nowe wtryski ,nowa przepływka ,turbina rok temu została wymieniona. Sterowanie turbiny działa. Auto od 3 tyś ciągnie jak wariat a do 3tyś jedzie jak mały fiat . Na teście pojawiły się takie błędy:...
Witam. Mam pojazd jak w temacie. Deska nie ma obrotomierza. Kupiłem deskę d obrotomierzem ale pojawia się problem skąd wziąść impulsy do sterowania obrotomierzem. Na obudowie koła zamachowego mam zamontowany czujnik, który wygląda jak czujnik obrotów wału. Przewód od tego czujnika kończy się wtyczką z 3 bolcami. Szukałem po dostępnych schematach instalacji...
Sterowanie bierze sie z alternatora , z czujnika połozenia wału czy tez jak w starszych modelach z układu zapłonowego. najczęściej z ukł. zapłonowego w dieslach z altka a w nowszych z czujnika aby własciwie działal konieczne będzie zastosowanie dodatkowej elektroniki która będzie zbierac sygnał o obrotach silnika a z tym się zgadzam
Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max). Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór...
(...) błędów żadnych w vcds nie ma , pompowtryski czyszczone jakieś 5tys km temu bo jeden padl regeneracja geometrii turbiny robiona około 25tys km temu , tak samo był wymieniany dwomas wraz ze sprzeglem nowy intelcooler węże wszystko szczelne czy ktoś wie jaka może być tego przyczyną? Dodano po 2 Witaj na forum Elektroda.pl! Opisałeś problem ze swoim...
bascom sterowanie obrotami silnika sterowanie obrotami silnika pralki sterowanie obrotami silnika spalinowego
koszt inwertera amazon assistant moduł zasilający bosch
przerywacz kierunkowskazów schemat mikrokomputer cobra1
Lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów w Fordzie C-Max Jak wymienić żarówkę w lodówce Argos?