Ale od czegoś trzeba zacząć.
Twój napęd to nie jest Metro IO tylko Metro SMART IO. W miarę pasująca instrukcja w załączniku. Tekst od innego napędu ale centrala taka sama.
Steruj z czujnika położenia bramy przekaźnikiem rozłączającym przewód wspólny od przycisków sterujących.
Witam Może nie wyraziłem się precyzyjnie, oczywiście nie chodzi mi o zmianę położenia grzałki, a sterowanie położeniem obiektywu względem grzałki... ;-)
Mam na oku zawór z siłownikiem 230V i sterowaniem trzyprzewodowym jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6947606700 1611818609.jpg Używam od lat czegoś podobnego: szary korpus, wajcha na zewnątrz, 230V (chyba stąd: https://sklep.washservice.pl/). Mi zależało na zaworze kulowym - brak oporów przepływu. Dałem coś około 200zł - do dziś działa bez...
Poczytaj o robotach przemysłowych, tam nie stosuje się hydrauliki tylko napędy elektryczne. Oszczędność energii, szybkość, pomiar położenia.
Dzień dobry. Dla kogo ta instrukcja stanowiskowa ? Może warto oznaczyć zawory Z1, Z2, Z3,. Co do zaworów:(oznaczenia suwaków według rexrotha) Sterowany ręcznie 4 drogi przepływu 3 położenia suwaka. Suwak typu E Sterowany elektrycznie jedna cewka 4 drogi przepływu 2 położenia suwaka. Suwak typu C lub D, trzeba sprawdzić w dokumentacji !!!! Sterowany...
Te symbole oznaczają diody, sumują one sygnał z lewego i prawego położenia przełącznika i sterują zaworem odcinającym(jednocewkowy).
Stabilizacja położenia, sterowanie elektrozaworów hydraulicznych Mam taką maszynę która powinna znajdować się w stałej odległości od ziemi. Jedzie czujnik z magnesem pomiędzy dwoma kontaktronami przymocowanymi do ramy. Kontaktrony sterują poprzez przekaźniki elektrozaworami hydraulicznymi i siłownikiem zasilanie 12V. Przekaźnik odpowiedzialny za opuszczanie...
Witam wszystkich. Posiadam starą maszynę z przekładnią na której jest zamontowany talerz. Sterowanie odbywa się na MDX61 ipos. Jak zgrać program ipos. Mam groźbę czy jest ktoś w stanie podpowiedź mi jak skonfigurować falownik oraz jak sterować nim aby uzyskać odpowiednie sterowanie stopniami położenia talerza. Czy jest inne sterowanie niż IPOS. Proszę...
Nic co idzie po radiu jeśli jest możliwość położenia kabla...
jeżeli ma to być urządzenie w pełni funkcjonalne i bezpieczne to proponuje kupić gotowy zestaw sterownika bramowego dlaczego taka propozycja ....... w gotowych rozwiazaniach poza kodowanym torem radiowym , układ posiada pomiar prądu co jest potrzebne dla bezpieństawa , posiada wejscia do podłączenia krańcówek i bariery optycznej , dla bram skrzydłowych...
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
Witam, Staramy się zrealizować z kolegą projekt, którego celem jest sterowanie obrotami wentylatora w oparciu o sygnały z czujników położeniowych. Całość będzie zamknięta w przezroczystej rurze, która od dołu będzie miała zamontowany wentylator, natomiast mniej więcej po środku będą zlokalizowane czujniki. Zadanie polega na doborze obrotów wentylatora...
Myśle, że to zależy od parametrów cewki i sygnału sterującego. Czy cewka ma małą czy dużą opornośc, sygnał sterujący jest przemienny czy jest to napięcie stałe ? Jaka moc bedzie potrzebna ? Oczywiscie potrzebne bedzie zasilanie dwoma napięciami, dodatnim i ujemnym. Może wykorzystać jakiś wzmacniacz audio ? Tylko problem ze wzmocnieniem. Trudno bedzie...
Witam. Posiadam fotel od S500 i chciałbym go zasilić aby można było sterować położeniem elementów fotela. Są w nim trzy silniki Bosch API 12V 0130002568. https://obrazki.elektroda.pl/5353893600_... Podając 12V na pin 1 i 2 mogę nim przesuwać tył o przód zmieniając polaryzację. Jak użyć pinów 3 i 4 do pomiaru położenia fotela?
Witam. Wymyśliłem taką podstawę, która zbudowana jest z dwóch ramek na osiach, które umożliwiają tym ramkom zmianę położenia w dwóch płaszczyznach. Myślałem o tym żeby położeniem ramek sterować za pomocą siłowników elektrycznych. I teraz moje pytanie. Ma ktoś pomysł na to w jaki sposób mógłbym sterować tymi siłownikami żeby ramki ułożyły mi się względem...
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
Czujnik podciśnieniowy, świece i przewody owszem, ale z kowadełkiem kolega dał cielska. CC700 ma czujnik położenia wału, który steruje modułem elektronicznym. Połaczenia czujnika na całej długosci lubią szwankować.
Konkretne parametry podałeś. Impulsator do kontroli położenia, czy sterowany impulsowo ma być ten siłownik?
Układ sterowania klap sie psuje, rozkalibrowuje i sterownik głupieje, trzeba doprowadzić do porządku sterowanie klap.
Czy w takim razie czujnik położenia wału steruje również zasilaniem na pompę paliwa?
Turbo z czujnikiem położenia sztangi? Sterowanie dobrze podłączone? Przewody podciśnieniowe nie pomieszane?
Ja zdecydowałem się na sterowanie przez mikrokontroler bez czujnika położenia słońca. Będzie prościej i taniej a zysk z większego uzysku ciepełka praktycznie taki sam. Mikrokontroler i tak zresztą steruje resztą instalacji ...
W zamierzeniu mam użycie silnika krokowego ze śrubą, sterowanie za pomocą jakiegoś takiego (bo też chodzi mi o cenę) mikrokontrolera, też myślę dołączyć dodać jakiś stycznik położenia Piszę bo na razie mam sam taki luźny zamysł, może ktoś ma jakąś koncepcję jak to rozwiązać.
Dziękuję za odpowiedź, Z tego co zrozumiałem rozwiązaniem byłaby regulacja kaskadowa. Tylko nie wiem czy z dostępnymi częściami jakie mam będę coś w stanie zrobić czy nie będzie konieczny po prostu zakup serwo. Schemat mojego układu wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8958370700_1... Części użyte to: - PLC Idec Pentra F5A - przekaźnik...
P003A:17-2F Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/spreżarki doładowującej, napiecie w obwodzie powyżej wartosci progowej.
Witam! Moduł zapłonowy musi być sterowany od położenia wału. Trzeba poszukać,co go wyzwala-może to być czujnik magnetyczny lub indukcyjny.
prościej jest zastosować encoder obrotowy zakładany na wał silnika i po sprawie ....
W drzwiach kierowcy nie ma siłownika! Jest tylko czujnik położenia zamka. Musisz dołożyć siłownik slave sterowany z alarmu i po kłopocie.
Jasne jak słońce , że tak jest sterowana , w zależności od położenia przełącznika przy kierownicy. Tak jest za lewym przednim reflektorem , można z kanału lub za pomocą GERDY! Zastanawia mnie tylko , to ,że Kol. Wini nic nie pisze o stłuczce , bo po jaką cholerę w tak trudno dostępnym miejscu KTOŚ przepinał wężyki?
Cewkami tych przekaźników steruje minusem komputer silnika kiedy dostanie sygnał z czujnika położenia wału że silnik się kręci więc musisz to sprawdzać w trakcie kręcenia rozrusznikiem . Co do wtryskiwaczy to one też są sterowane minusem przez komputer silnika.
dostał nowy czujnik, sprawdzony tak samo jak stary i jest OK dioda miga jak powinna ale auto nadal nie pali. Brak iskry jak podam + na przewód sygnałowy przy cewce to iskra jest. Wygląda ma to że może jest gdzieś przerwa w komunikacji komputer-moduł przy cewce. Nie wiem tylko który pin z kmputera idzie na moduł przy cewce, ma ktoś schemat połączeń komputera?
Pytanie laika. W jaki sposób w nowoczesnych windach (np. Kone EcoSpace) realizowane jest sterowanie windy? Pytam o pozycjonowanie położenia kabiny, przemieszczanie między poziomami. Jakiego typu stosowane są czujniki?
Działanie tego szablonu jest naprawdę bardzo proste. Po prostu załączenie przekaźnika załącza zawór i odwrotnie Jak dokładnie działa sterowanie silnikiem? Są ograniczniki położenia "krańcówki", czy raczej opiera się na analizie przeciążenia?
Panowie przekażnikiem steruje ECU.Sprawdz czujnik położenia wału
Silnik z CD-ROM-u (główny - od napędu płyty, bo o ten chyba ci chodzi) nie jest silnikiem krokowym. Jest to silnik BLDC (od brushless , czyli bezszczotkowy). Poszukaj o silnikach BLDC, jest o tym duuużo postów. Mają one trzy wyprowadzenia (z trzech cewek), reszta wyprowadzeń pochodzi od układu czujników położenia rotora - hallotronów. Sterowanie tych...
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
Muszę znaleźć jakie wartości powinny być Najważniejszy jest czujnik MAP/ czujnik ciśnienia temp., którego już też podmieniałem wcześniej , przejścia ma do sterownika bo sprawdzałem. Czujnik położenia przepustnicy A sterowanie biegu jałowego jest ok raczej Czujnik położenia wału ma opornośc 130 ohm, podobna jest w drugim skuterze A jest możliwość że...
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Czy masz sygnał zwrotny położenia siłownika?
Zawór ma swoje krańcowe położenia. Max to otwarcie, min to zamknięcie. Pomiędzy max i min jest jakiś kąt pracy osi zaworu z nią będzie połączony krokowiec, możliwe, że przez przekładnię aby poradził z oporami ruchu. Trzeba wybazować układ, zapamiętać krańcowe położenia i kąt obrotu przeliczyć na kroki silnika.
A nie lepsze dla tej aplikacji byłoby zasosowanie drugiej krańcówki dla drugiego skrajnego położenia? Armatka porusza się od A do B i spowrotem.
Jak sterowanie oparte jest na aparatach telemechanicznych, to prościej stosować krańcówki mechaniczne ze względu na obecność styków COM, NC, NO, i nie trzeba dostawiać przekaźników do czujników. Stosuję się je również w obwodach zabezpieczający np. skrajne pozycje napędów, ze względu na pewne rozłączenie. Ponadto krańcówki mechaniczne mogą mieć większą...
Jeśli to przełącznik mechaniczny to blokada sama się realizuje bo przełącznik jest jeden i można go ustawić w pozycję lewo lub prawo, obydwu jednocześnie z oczywistych względów nie załączysz. Przełączniki z napędem elektrycznym (styczniki itp.) blokowane są elektrycznie. W tokarkach TUD-40 na przykład są dwie krańcówki po których porusza się pierścień...
Witam, mam takie zadanie, z którym nie umiem sobie poradzić. Mam nadzieję, że w dobrym miejscu zamieszczam post. Zaprojektować układ logiczny sterowania dwóch silników dwustronnego działania zbudowany z rozdzielaczy trójdrogowych dwupołożeniowych a spełniający następujące warunki: 1. W stanie początkowym oba sygnały wejściowe a i b są zerowe a tłoki...
rozumiem że zmienna bldc_polozenie_wirnika jest zmienną globalną jak wyglądają kolejne wywołania podprogramów, z tego co widzę to rozruch nie jest wywoływany w przerwaniach i działa, masz 6 sterowań, każde jest zależne od położenia wirnika, dlaczego wchodzisz po 1000-cu przerwań?, jak się ma sterowanie do położenia wirnika po 1000
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
P0641 Obwód odniesienia 5 V 1 dostarcza napięcie 5 V do czujnika położenia pedału przyspieszenia (APP) 2, czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji, czujnika położenia przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin (EGR), czujnika położenia łopatki turbosprężarki, czujnika położenia pedału sprzęgła (CPP) i czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych...
Czy ktoś konstruował już jakiś prosty układzik przełączający bieguny w silniku?? Oczywiście dziękuję za "żywą " dyskusję :) Chodzi Ci zapewne o mostek H. Można taki zbudować na tranzystorach, a można kupić gotowy układ, na przykład L293, L298. A może serwomechanizmy o ciągłej rotacji? Sterujesz jak zwykłe serwo, ale PWM nie steruje położeniem, a kierunkiem...
Nie trzeba przenosić całego sterowania bramy do centrali alarmowej.Brama może mieć dwa czujniki położenia (kontaktrony) 1.brama zamknięta 2.brama otwarta.i I dopiero dalej sterować bramą za pomocą CA 64.System oryginalny sterowników powinien istnieć aby pewnie zabezpieczyć auto przed przytrzaśnięciem przez bramę.
Docelowo chciałbym stworzyć ramie zakończone chwytakiem (cos na obraz i podobieństwo tego co produkuje np. KUKA), ponieważ zadanie jak się spodziewam nie jest proste, na początek chcę zrobić pojedynczy układ (1 silniczek) który będzie samodzielnie pozycjonował się na szynie wg programu (podobnie jak sterowanie położenia głowicy drukarki) wiem że ten...
Czujnik halla to jest czujnik obrotów i położenia silnika, na jego podstawie sterownik steruje wtryskiem i zapłonem. Przepustnica w tych autach ma w sobie mały układ scalony i czasem sie rozprogramuje nie wiadomo czemu i wtedy trzeba ją ustawić od nowa to znaczy zrobić adaptacje
(at)gustav6969 Więc możliwe że zadziała konwerter optyczny TOSLINK COAXIAL na 2 CHINCH, sterowanie powinno być z pilota TV, a głośniki ustawione w jednym położeniu głośności.
Witam, Jeśli elektrozawór 5/3 to raczej pozycje: srodkowa: oba wyjścia na siłownik zamknięte (brak zasilania siłownika) prawa: zasilamy jedną stronę siłownika, druga jest wolna (tzn wylot do atmosfery) lewa: zasilany drugą stronę siłownika, pierwsza jest wolna. W położeniu środkowym siłownik będzie starał się utrzymać pozycję (zapewne skrajną) natomiast...
Urządzenia które steruje się impulsami (np. pozycjonowanie położenia zaworu trójdrogowego) steruje się więc z wyjść tranzystowrowych i nie można sterować z wyjść przekaźnikowych?
Zasadniczo zmieniać nic nie trzeba układ powinien działać tyle że musisz sobie policzyć wartość W dla 8MHz i dzielnika 256 każdy impuls trwa 0,032ms więc musisz wymaganą wartość w ms podzielić przez 0,032 i całkowitą część wpisać do W czyli od 32 do 65 i w tym przypadku osiągniesz krańcowe położenia drążka sterującego jednak jak można łatwo zauważyć...
nie czepiał bym się immo skoro kontrolka gaśnie rozumiem że napięcie na cewce zapłonowej w chwili rozruchu, sygnał sterowania cewką i sygnał czujnika położenia wału korbowego sprawdzone...
Czyli po prostu czujniki krańcowego położenia. ...bo jak jest przesłonięty to idzie z niego 0 ... Odwrotnie ponieważ transoptor (tutaj NPN) wprowadza negację, gdy go prawidłowo podłączysz, czyli emiterem do masy, a kolektorem do pinu mikrokontrolera - zmień to. Twój program powinien więc reagować na stan pinów PB4 i PB3 Realizujesz to poprzez: - ustawienie...
Witam. Mam jeszcze pytanko mianowicie posiadam rozdzielacz jakiś bułgarski i chce się dowiedzieć czy można do niego założyć zatrzask żeby dzwignia mi zostawała w danym położeniu
Udało mi się wymontować tą część. "Sworzeń" który wystaje najdalej ma trzy położenia: - podnoszenie - neutralne - obniżanie Tulejka w której jest sworzeń steruje prędkością położenia (potencjometr?) W środku coś nie łączy (przerywa) jak się rusza to zaczyna działać. Czy da się kupić takie urządzenie? Ja to nie wiem co wpisać w google żeby to znaleźć....
Trochę mało informacji podałeś. Czy samochód jest krajowy, czy sprowadzany, czy usterka pojawiła się równocześnie z uszkodzeniem tych jednych drzwi. Jeśli masz chęci na samodzielne usunięcie usterki, to: - ustal jakiego producenta i model masz centralki alarmowej - poszukaj instrukcji i schematu do niej - odłącz nie działający siłownik W Civicach fabrycznie...
Kolega zaproponował wkrętarkę.. myślę że można by pomyśleć nad jej wykorzystaniem. odpada kombinowanie z mechanizacją, łożyskami itd. na osi wkrętarki trzeba by zamontować potencjometr, będzie on naszym czujnikiem położenia, potrzebny będzie jeszcze drugi potencjometr to ustalania położenia kamery (sterowania ręcznego), oraz układ komparatorwy do porównywania...
Mam pytanie na jakiej zasadzie działają czujniki położenia zawieszenie (opór czy sterują napięciem)? Najlepiej jakby ktoś posiadał dokumentację bo mi nie udało się znaleźć takowej. AI: Czy próbujesz rozwiązać konkretny problem z czujnikami, czy szukasz ogólnych informacji? Dokumentacja
Kolego według mojego schematu to sterowanie do elektrozaworu idzie z pinu 77 a 69 jest z czujnika położenia wału. Jeśli masz przejście między elektrozaworem a pinem 69 to między tymi kablami jest zwarcie. Sprawdź to jeszcze raz.
Weź zawór dwucewkowy. Wtedy tylko przycisk START, a dalej siłownik będzie sam się poganiał na czujnikach położenia tłoka.
Ile pięter ? :D Jaki silnik ? Jakie sterowanie ? Jakie czujniki ? Jakie odwzorowanie położenia kabiny w szybie ? I inne "jakie" :D
Elektrozawór ma 2 pozycje otwarty lub zamknięty. Sterowanie ręczne ma tą przewagę że można uzyskać położenia pośrednie. Mam podnośnik samochodowy hydrauliczny i czasami jak trzeba minimalnie opuścić to z sterowaniem elektrycznym jest problem z precyzją ruchu (wolałbym dźwignię ręczną do precyzyjnych ruchów).
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
http://www.aplisens.pl/produkty/pdf/A703... Pozdrawiam. Dodano po 4 Na wejście IN podajesz stałe ciśnienie zasilające ok. 6 bar. Wyjście OUT do siłownika, a na wejście sterujące zadajesz ciśnienie sterujące położeniem siłownika. Kalibracja: 1. podajesz na wejście ciśnienie 20kPa, kalibrujesz położenie początkowe śrubą od zera 2. podajesz ciśnienie...
Jak faktycznie to piszczy to problem w przekładni/silniku. Silnik sterowany jest PWM. Przy skrajnym położeniu, może piszczeć - wirnik pozostaje nieruchomy, a system zwiększa wypełnienie przebiegu żeby go obrócić. Tyle tylko że nic nie wiadomo - ani co to wyje, ani nic nie sprawdzone w elektronice pojazdu.
Nie jestem ekspertem w temacie sterowania pojazdów latających, ale wydaje mi się że problem wymaga użycia klasyki systemów sterowania czyli regulatora PID. Regulator porównuje wartość zadaną położenia ze zrealizowaną, na tej podstawie potami proporcjonalnym, różniczkującym i całkującym wypracowuje sygnał sterowania. Niemniej regulator będzie ciekawy...
Więc będziesz miał okazje stać się programistą :) ...w obrabiarkach cnc lub ramieniu mechanicznym... W obrabiarkach stosuje się głównie silniki krokowe. Do niedużego ramienia mechanicznego jak najbardziej można użyć serw modelarskich. Serwo działa na zasadzie porównywania impulsu z ujemnym sprzężeniem zwrotnym. Czyli upraszczając, gdy wysyłasz impuls...
tylko że kable od oświetlenia też są w głównej wiązce i za bardzo nie ma ich jak od niej oddzielić . To przełożyć całą kompletną wiązkę a jeżeli dojdzie jakieś jakieś nowe "oprzyrządowanie" (np.licznik o którym pisałeś) to dopłożyć dodatkowe kable. Ja do swojej 900-setki dokładałem cały centralny zamek, obrotomierz, elektryczne sterowanie położeniem...
Witam. Najlepiej pociągnąć do każdego rozdzielacza pex fi 26 z osobna, nie mamy wtedy łączeń w podłogach tylko proste odcinki rur. Później można te rury zmostkować w kotłowni w jeden obieg lub dwa osobne obiegi mieszaczowe sterowane pogodowo. W takim rozwiązaniu położenia rur nie będziesz mieć problemu z pracą układu, pamiętaj tylko o przewodzie komunikacyjnym...
Nie wiem, czy taki silownik wystarczy do zgniatania sprężyn. Praca w dwóch kierunkach nie jest problemem, regulacja prędkości także, natomiast z pozycjonowaniem w określonym położeniu gorzej. Silownik nie ma enkodera, a i sprawa z enkoderem mocno komplikuje elektronikę.
Częsta przyczyna tkwi w luzie sprzęgła silnika skrętu. Podczas uruchamiania wózka wykonuje test poprawności poprzez kalibrację napięć. Jeżeli silnik wykona ruch, a napięcie się nie zmienia, to rozłącza sterowanie. Druga opcja to uszkodzony potencjometr położenia koła (skrętu). Bez Truck Doctora to robota po omacku.
Dziś myślałem o tych obawach wymienionych wyżej, związanych z rozbiciem szyby przez grad. Zanim dokończę to trochę przypomną wątek z ustawianiem kolektora w stronę słońca. Myślałem nad elektroniką do sterowania położenia kolektora w ciągu dnia tj. od wschodu do zachodu słońca, oraz mechanicznym ustawianiem kolektora w płaszczyźnie pionowej w zależności...
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
A myślałeś o serwach sterowanych PCM? To chyba najprostsze rozwiązanie. Inne to przekładnie z enkoderem na wyjściu, lub bezpośrednio - precyzyjny odczyt położenia wału.
No to motoreduktor wykorzystujący i tak wyłączniki krańcowe albo czujniki położenia wału, ostatecznie liczniki impulsów z wału silnika, które po zliczeniu będą odpowiednio sterować silnikiem.
No to zapraszamy do Polski. Pilot o którym mowa w instrukcji to pilot serwisowy, który jest podłączany przy pomocy kabelka do alarmu. Aby wejść w jego posiadanie trzeba być monterem produktów Ster. We francuskich samochodach (Peugeot, Citroen) najczęściej wyzwalanie z drzwi jest podłączane pod lampkę sufitową, a konkretnie na jej sterowanie z BSI. Ustaw...
Serwo steruje się sygnałem 50Hz. Czyli 20ms ma okres. W czasie tego okresu ma być stan wysoki zależnie od położenia od 1 do 2ms. W związku z tym ogłaszam, co następuje: 1. Twoja eliminacja drań styków niszczy całą czasówkę. 2. Żeby serwo trzymało dane położenie, musi dostawać sygnał o odpowiednim wypełnieniu cały czas. Podkreślam cały czas.
Dawno temu umieściłem materiał teoretyczny: zaledwie kilku przewodów i źródła napięcia przemiennego . Obecnie dzięki rozwojowi elektroniki możemy wykorzystać enkodery absolutne i inkrementalne, serwomechanizmy, silniki krokowe itp. rozwiązania, które wyparły selsyny. Czy kiedykolwiek trafiliście na konstrukcję wykorzystującą selsyn?
Sprawdź bezpiecznik SH, powinien być w położeniu "Client" lub "User", gdy będzie w położeniu "Parking" to będzie taki efekt jak opisujesz.
Tak jak w normalnym samochodzie. Większość zabawek jest tak zrobiona. Koła powinny byc połączone czyms sztywnym, po to by skręcały równomiernie, gumka albo sznurek na pewno odpada. Do sterownia silniczek pr. stałego i przekładnia najlepiej ślimakowa, któa zapewnia stabilizację podczas jazdy (koła nie zmieniają swojego położenia). Taką przekładnię możesz...
Tym typem serwa nie uzyskasz potrzebnej dokładności (bez dodatkowego czujnika położenia). Do tego celu najodpowiedniejszy jest silnik krokowy.
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Teraz wypadało by zrobić jakieś sterowanie - czyli potrzebna jest kontrola położenia i jakiś ukłąd sterujący - co doradzicie?
Chodzi mi o wyjścia pinów,za co są odpowiedzialne :) dokładnie to szukam sterowanie zapłonem i czujnik położenia walu.
Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min,...
Zastosuj przełącznik zmienny (schodowy) - w jednym położeniu klawisza będziesz miał zasilanie "ciągłe", w drugim - sterowane centralą. M.
Przeanalizuj schemat z PDF-u Powinno zadziałć (zawór w stanie bez napięciowym ma otwarty wylot do atmosfery) Po zatrzymaniu cyklu siłownik powinien wracać do położenia /WSUŃ/
Raczej na pewno.PWM plus czujnik położenia, ale to zależy.
we włączniku jest tyrystor sterowany w zależności od położenia przycisku (jakiś potencjometr, kurcze gdzieś podziałem schemat 8) ), ale nie bawiłbym się w naprawę, takie coś kosztuje grosze!!! (no chyba że w celach poznawczych) :)
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Mam podobny problem z licznikiem.Wszystko działa dobrze do puki silnik się nie nagrzeje.Jak jest gorący wskazówka prędkości zaczyna wariować.Raz spada do zera raz wychyla się od minimum do max.Sprawdziłem przewody od czujnika w skrzyni do ECU ,polutowałem licznik, ale dalej bez zmian.Dziwne jest to ,że nieraz potrafi działać cały czas .Gdzie szukać...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
położenia kierownicy położenia przepustnicy położenia igły
schemat przewodów paliwa szlifierka kątowa kondensator schemat zasilanie manipulatorów integra
regulator wentylatora lanzar maxp124
Jak obniżyć napięcie AC z 17V do 6V? Uruchomienie drukarki bez tuszu startowego - czy to możliwe?