Można tak, prąd paska (urządzenia (typ) odłączanego jest nie podany): https://obrazki.elektroda.pl/2921214600_...
Zewnetrzny tranzystor i sterujesz masą. Przekaźnik podpięty do plus 12V na stałe.
Cewkami przekaźników sterujesz minusami z tego rozbudowanego ustrojstwa , plus masz na stale. Na styki przekaźników dajesz plus ..... i to cała filozofia. Z mocą przekaźników nie przesadzaj , to tylko mały prąd sterowania!
Zastosuj tranzystor n-p-n ,przekaźnik w kolektorze emiter na masę. Sterowanie tranzystora w bazie plusem.
Skoro nadal nic o tej szybkości i sterowaniu to starczy nawet http://obrazki.elektroda.pl/1742123500_1... Tranzystor może być http://www.aphelektra.com/go/_search/ful...
Musisz zastosować przekaźnik na 12 V, najzwyklejszy jaki jest. Sygnałem ze świateł cofania sterujesz cewkę przekaźnika a plus do zasilania kamerki/czujników parkowania bierzesz np z gniazda zapalniczki umieszczonej w bagażniku.
Drogowe to przekaźnik a jego sterowanie nie musi być plusem tylko masą Sprawdź sposób sterowania na przekaźniku
Potrzebuję zmienić sterowanie na plus, które będzie sterowało tranzystorem w drugim urządzeniu. Jeśli jest to tranzystor bipolarny, to wymień go na PNP. Będziesz wówczas mógł sterować go "minusem" i nie będzie potrzeba żadnych zmian. Najlepiej przedstaw schemat lub przynajmniej szkic poglądowy co tam masz i jak to ma działać, bo póki co, wróżymy z...
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Sprawdź co się dzieje ze sterowaniem przekaźnika, plus po zapłonie i minus ze stera, stawiam na zanikający minus z sterownika :|
Brązowy - masa, Szaro czarny - plus po stacyjce, Czerwono biały - masa po przełączeniu na gaz, plus po stacyjce przy pracy na benzynie, nie wiem czy w stagu jest jakiś kabel na którym przemiennie występuje plus i masa, jak nie to podłącz przez przekaźnik, sterowany plusem z elektrozaworów.
Nie ten schemat jest zły ponieważ: 1.Po co Ci na przełączniku ten plus po zapłonie? On nic nie zmienia bo teraz z przełącznika sterujesz masą. 2. Styk 85 w przekaźniku to "-" sterowania cewką 3. Styk 86 w przekaźniku to "+" sterowania cewką 4. Styk 30 to stały plus 5. Styk 87 i 87a to "odejście" z przekaźnika. Lepiej to zrobić zgodnie ze sztuką. Najpierw...
takie "coś" robi się na jednym przekaźniku,sygnałem który masz sterujesz przekaźnik,a styki przekaźnika podłączasz do "+" i na wyjściu masz już sterowanie plusem...chyba o to chodziło? a to czy sygnał jest wystawiany przy sygna czy jego braku ustalasz za pomocą styków przekaźnika NC-NO
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
Załóż przekaźnik który będziesz sterował masą, a przekaźnik podłącz tak aby sterował plusem, czyli http://obrazki.elektroda.pl/2611995800_1... 86 + po bezpieczniku, 85 masa z alarmu, 30 plus po bezpieczniku, a na 87 pinie będziesz miał sterowanie plusem.
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Są gotowe tego typu małe płytki, chyba nawet w wersji kitu do samodzielnego złożenia. Poszukaj na AVT, nie twórz koła na nowo, tym bardziej że nie masz pojęcia. Równie dobrze możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach sterowanych właśnie tymi guzikami, ale tu nie ma żadnego zabezpieczenia itp. Przekaźnik sterowany przyciskiem na wejście jednego stycznika...
Na próbę, zasil kamerę (nie z lampy cofania), lecz bezpośrednio z plusa akumulatora. Jak pomoże, to zastosuj przekaźnik sterowany z plusa lampy cofania.
Możesz zrobić jak na rys.
A może coś na Arduino? plus przekaźniki najtaniej i najlepiej wyjdzie.
Sterowanie przekaźnikiem na 24v, sterowanie plusem, dwa przyciski start i stop Przekaźnik bistabilny dwucewkowy, wymiar - 10x20mm. + 2 rezystory 160mW. Tylko tyle. Robi to, może być sterowany +24V.
Poprostu podajesz plus na stale na jedne koncowki cewki prekaznika a do dugich podpinasz przewody z alarmu i juz masz sterowanie przekaznikami taraz na wspolny podajesz rowniez plus ktory poda ci napiecie na koncowce NO czyli normalnie rozwartej
A to dobre pytanie. 65 i 86 to sterowanie przekaźnika. Zazwyczaj plus pojawia się po stacyjce, więc podanie plusa na ten pin bezpośrednio nic nie uszkodzi. Jednak jeśli podasz plus na pin sterowany minusem przez ECU przy włączonym zapłonie lub np. otwartych drzwiach( które czasem też uruchamiają pompę paliwa} najprawdopodobniej uszkodzisz sterownik...
Sprawdź czy do bezpiecznika dochodzi napięcie. Napięcie na te bezpieczniki puszcza ten przekaźnik który jest w tej skrzynce. Jeśli nie ma napięcia na bezpiecznikach to sprawdź czy do przekaźnika dochodzi stały plus akumulatora, sterowanie i ew jeśli tutaj wszystko jest połączenie bezpieczniki - przekaźnik.
Żadnego przekaźnika! Rygiel zasilany jest plusem, tylko sterowanie masą.
Da się takie coś w miarę łatwo zrobić na mikrokontrolerze Atmega 8, plus wyświetlacz, plus sterowanie przekaźnikami, plus odczyt stanu przycisków.
(at)loozak12 Czy masz sterownik Vaillanta podłączony do kotła ? Jeśli masz sterownik to po co kombinować z przekaźnikiem ?
Sterowanie jest plusem, przekaźniki typu MOSFET, płytka to Kincony A16. Chciałbym, włączając np. kanał 1, silnik kręcił się do przodu, kanał 2 do tyłu, tylko że to robi zwarcie, bo idzie plus na masę.
Brzęczyk między plus a żarówkę, przekaźnik sterowany masą z krańcówki od ręcznego.Tak ja to widzę.
Wystarczy jeden bezpiecznik. A sterowanie możesz zrobić nie masą, a plusem po stacyjce.
Jeśli to silnik prądu stałego, to zrobiłbym to tak: - do pierwszego C jeden biegun silnika, do drugiego C drugi biegun silnika - oba NC do minusa lub masy - oba NO do plusa. Włączysz pierwszy przekaźnik to podasz plus na pierwszy biegun silnika. Włączysz drugi przekaźnik to podasz plus na drugi biegun silnika. Masy/minus pochodzi z nie załączonego przekaźnika
Witam. Przy pomocy standardowego przekaźnika samochodowego na 12V. Na sterowanie cewki przekaźnika podajesz ten minus a na styki robocze plus. Wpisz do szukaj przekaźniki i wszystko będzie ładnie opisane.
Plus na katodę.
Coś kolego mieszasz. Przekaźnik ten zasila 2 pompy paliwowe jak i wtryskiwacze. Sterowany jest z ECU - czyli na cewkę przekaźnika idzie plus po stacyjce a z drugiej strony dostaję masę z ECU. Jest on sterowany masą z ECU - pin 3 z ECU. Więc brak plusa ze stacyjki lub brak masy z ECU. ECU poda masę prze jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu. Później wysteruje...
Tam chyba nie ma BSM, to Toyota Aygo ze znaczkiem Peugeota, Sterowanie oświetleniem pewnie będzie jak to japońcu, trochę plusem, trochę masą
Rozwiązanie. Przełącznik zastosować "chwilowy" z położeniem środkowym - są takie. Ręka kolegi zrobi impuls. Jako pamięć położenia zastosować przekaźnik bistabilny dwucewkowy. Zestykami przekaźnika zasilać ledy i zwrotnice. Jedna cewka przełącza w "lewo" a druga w "prawo". Można te sterować jedną cewką, zmeniając plus -minus. Przekaźnik ma 2 zestyki...
Zazwyczaj tak, ale czasami instalator montuje dodatkowy przekaźnik sterowany masą lub "plusem" w jakimś odległym od centralki punkcie.
To jeśli styczniki się nie za często załączają i wyłączają to mogą zostać sterowane przez regulator plus mały stycznik/przekaźnik jak pisali wyżej, ale jak często klapią to tylko przez SSR sterowanie.
Na moje oko to idzie gdzieś przez "zielone"zwarte sterowanie przekaźnika i stały plus. Prąd do podtrzymania przekaźnika jest o wiele mniejszy niż do załączenia dlatego po zdjęciu klemy już nie załącza powtórnie. Może zielenina gdzieś w złączu, może na przytartej wiązce, trudno powiedzieć. Najpierw zlokalizować przekaźnik który trzyma.
Proponuję "odwrócić" przełącznik i sterować obydwa przekaźniki plusem - będzie bez kłopotów.
Faktycznie może ( i będzie bez diod, tylko - nie wyłączy sterowania przekaźnika bo sterować może tylko radio, a odetnie na końcu ruchu odpowiedni plus od silnika) - krańcówka otwarcia odcinałaby plus od NC przekaźnika B ( zamknięcia) i na odwrót, krańcówka zamknięcia odcinająca plus do przekaźnika A.
Szary to sterowanie pompą plusem. Tak jak napisano wyżej daj przekaźnik i wysteruj go z wyłącznika masą.
Może pomyślisz nad takim rozwiązaniem? Plus z akumulatora przez przekaźnik na plus ( + ) czujnika cofania a przekaźnik byłby sterowany ze światła wstecznego - w momencie wbicia wstecznego i zapalenia się światła wstecznego przekaźnik podawałby zasilanie na czujnik. Masa ( - ) czujnika na masę światłą wstecznego ewentualnie na karoserię. Poniżej rysunek...
Może zamiast przełączników przyciski? Wciskasz jeden masz daną jasność. Wciskasz drugi masz inną. Wciskasz dwa, wybiera tą mniejszą (większą). Przez Atmegę takiego prądu nie "przepuścisz". Atmega niech steruje przekaźnikami plus diody do ograniczenia napięcia? Albo sterowanie PWM tak jak napisał Grzegorzm2121.
Jeżeli łączysz do wyjść niskoprądowych to jedna nóżka cewki przekaźnik na stałe do plusa (+12V) a druga do wyjścia OUT3 i/lub OUT4 którym sterujesz masą (0V)
Zatem może triak zwarty jest no chyba, że na przekaźniku sterowanie grzałki.
Kodów nie odczytasz drutem. Zasilanie przekaźnika z bezpiecznika nr 6 przez wyłącznik bezwładnościowy sterowanie z pinu 48 przewodem biało zielonym Stały plus na przekaźnik z bezpiecznika nr 5; 30A
Drogi kolego znowu pojawił mi się problem :D . No może nie problem, ale konieczna modyfikacja. https://obrazki.elektroda.pl/3048576700_... To jest mój ostatni schemat wszystko działa w tym warincie, ale niestety w instalacji gdzie ma pracować przekaźniki są sterowane plusem..., a nie masą jak na moim schemacie. Instalacji nie chciałbym...
Zasilanie ES robimy na przekaźniku. Jedno sterowanie przekaźnika plusem ze stacyjki przez diodę a drugie np z lampki oświetlenia wnętrza też przez diodę. Po otwarciu drzwi na wyłączonym zapłonie będziemy mieć zasilanie ES, po zamknięciu auta układ nie będzie zasilany. ES najlepiej domykać na zapalonym silniku, przy wyższym napięciu.
Cewka przekaźnika sterowana masą z ecm, plus na cewce pojawia się po zapłonie. Jeśli układ napełniony/pod ciśnieniem to trzeba sprawdzić czy ecm widzi ciśnienie w układzie. Jak zrobisz zworkę na przekaźniku to sprzęgło klika?
Com dajesz plus to na nc masz wyjscie na sterowanie przekaźnika . A immo odcina to wyjscie i przekaźnik . Po chłopsku immo steruje cewką przekaźnika zewnetrznego. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
https://obrazki.elektroda.pl/4603407400_... i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ? Sterownik silnika masą , plusy są stałe.
Np odcięcie pompy. Czasem ktoś przecinał sterowanie przekaźnika. Poszukaj jak koledzy mówią sterowanie na przekaźnik oraz plus na przekaźnik.
Od tego nic się nie stanie oprócz szybszego rozładowania akumulatora. Tam przekaźnikiem wspomagania steruje sterownik silnika podając na niego masę. Plus na cewkę przekaźnika jest ze stacyjki. Alternator nie ma tu nic do tego. Wygląda na to że elektryk nie grzebał po stronie plusa a po stronie minusa. Szara wtyczka sterownika silnika, pin C1. Sterownik...
Masa na stałe na wszystkie układy, plus przełączany za [pomocą kilkupozycyjnego przełącznika, ten sam plus steruje przekaźnikami odpowiedzialnymi za wejścia - tu jeden dwuobwodowy wystarczy, drugi taki sam za kompensację, wyjścia możesz przełączać tym samym przełącznikiem co zasilanie, tylko drugim obwodem. Przu pięciu opampach to tylko 10 przekaźników....
Niestety nie wiem jak kwestia opilkow w filtrze. Co ciekawe na zapłonie jest 9v a przez chwilę po przekreceniu kluczyka 12v i spada do 9v. Też mnie to dziwilo więc po schemacie doszedłem do przekaźnika głównego który steruje tym ustrojstwem i zgłupialem czy on steruje masa czy plusem. Po schemacie widać że niby masa?!!? Aaa chyba już rozumiem. Jak nie...
W oznaczonym punkcie ma być przejście. To nie jest potencjał masy - to 8V m.in. do sterowania przekaźnikami. Podpięte do plusa kondensatora C4. Odnośnie przelotek - w tej płytce zastosowana jest technologia STH, do takich przelotek niczego nie przylutujesz. Generalnie są podatne na uszkodzenie.
Jest sterowany plusem. Wystarczą dwa przekaźniki i wszystko chodzi. Najlepiej ściągnij tapicerkę z któryś przednich drzwi. siłownik jest przymocowany do mechanizmu, do niego przychodzi wtyczka z czterema przewodami znajdź masę (czarny lub brązowy prawdopodobnie) po przekątnej masz stałego plusa podanie plusa naprzemiennie na pozostałe dwa kable powoduje...
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Przez włącznik,albo przez dowolny przekaźnik. Powtarzam dowolny. Sterowanie oczywiście jest plusem. Tylko powrót minusem.
Tak, jak napisałem, zasilić stałym plusem po zapłonie. W 10-cio pinowej, pomarańczowej kostce przy sterowniku silnika na podszybiu, pin 3 przewód niebieski, dajesz mase, tak steruje 2,5tdi, plus przekaznik dostaje od głównego przekaznika silnika znajdującego się na podszybiu, w 1.9 też powinien dac plus, ja zasilałem przekaźnik na krótko z listwy pod...
Jaki opór posiada cewka tego przekaźnika? Zwyczajnie przekaźnik włączony w kolektor i do plusa zasilania. Emiter na minusie, baza przez rezystor kilka kiloomów do wyjścia bramki TTL.
Z ecu wyjście na przekaźnik, potem co ciekawe z wyjścia przekaźnika plus wraca na ECU, pewnie w celu sprawdzenia czy przekaźnik zadziałał. Daj maila podrzucę schemat
Na przekaźniku ma być dwa plusy : stały(główny) i po stacyjce (85), sam przekaźnik sterowany masą z ECU po przewodzie biało-żółtym. Sprawdź też przewód z przekaźnika na świece który idzie przez bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika z prawej strony przy podszybiu.
Moim zdaniem różnice sterowania plusem i minusem są niewielkie. Przy sterowaniu minusem czasem prościej jest zrobić sprawdzanie ciągłości obwodu elektrozaczepu, kontrolę działania styków przekaźnika. Sterowanie plusem jest dla mnie bardziej "naturalne" i łatwiejsze w diagnostyce.
pod 30 podlącz plus z akumulatora 85 masa 86 przełącznik podczas przełączania ma dawać plus czyli sterowanie przekażnika 87 do urządzenia
Jeśli mają się włączać razem z drogowymi to podłącz przez przekaźnik i dodaj jakiś bezpiecznik. 85 masa 86 + z drogowych do sterowania przekaźnikiem 87 + z akumulatora 30 plus do Twoich halogenów.
Sterowanie z tylnego mg daj na przekaźnik, z przekaznika zasil przód. Przekaźnik sam zasil z plusa stalego przez bezpiecznik 15A
Tak, jest przekaźnik J59, chyba piąty pod sterownikiem sieci pokładowej, który jest sterowany plusem przez sterownik sieci pokładowej. Z tego samego przekaźnika masz zasilanie na bezpiecznik SC40, SC42 i SC49.
Podajesz typ przekaźnika sterowania kierunkiem który ma cewkę 12VDC, a piszesz o 24V więc jak jest naprawdę? Jeśli wszystkie przekaźniki mają cewki zasilane tym samym napięciem to nie ma problemu, wystarczą dwie diody prostownicze. Trzeba tylko ustalić czy sterowanie jest plusem czy minusem.
Przekaźnik jest sterowany plusem Mój quad nie musi mieć luzu żeby odpalić I jak naciskam hamulec to i tak nie odpala
Witam Z instrukcji obsługi wynika że nie ma możliwości podłączenia sygnału 0-10v. Tylko sterowanie przez przekaźniki plus wyłączniki krańcowe daje skutek.
Czy przekaźnik i buzzer powinien być sterowany za pomocą tranzystora PNP. Jeszcze nie spotkałem takiego sterownia przekaźnikiem jak na Twoim schemacie. Teoretycznie będzie to działać ale praktyka pokazuje że lepszym rozwiązaniem jest sterowanie za pomocą tranzystora NPN podłączonym do masy (emiter) a przekaźnik do plusa zasilania. Ale oczywiście to...
Jakim tranzystorem zastąpić oryginalny w takim module przekaźnika na 5v sterowanego plusem?
Pewnie chcesz zamontować kamerę cofania ? w przekaźniku masz oznaczenia 85 ,86 i tam podłączasz jeden kabel do masy pojazdu a drugi dolutujesz do przewodu plusowego od żarówki cofania do zacisku 30 dajesz plus akumulatora a do zacisku 87 sterowane urządzenie i na nim będzie plus 12 V po włączeniu wstecznego masę sterowanego urządzenia (np. Kamera cofania)...
Ok to dziękuje, już jak będe wiedział który to przekaźnik to będe wiedzial gdzie są styki główne robocze, gdzie sterowanie i będzie można rozkminić , czy zepsuty jest przekaźnik, czy dochodzi plus na styki robocze, czy sterowanie przekaźnika działa. Wiadomo schematu moze nie być ale przynajmniej rozpiska przekaźników powinna być. Do starych aut np....
Rozumiem to w ten sposób że mam sprawdzić czy w gnieździe przekaźnika pompy jest napięcie ? W gnieździe przekaźnika sprawdzisz czy jest prąd na pinie 30. Jak jest,to można zrobic zworę do pinu 87 . Wtedy prąd popłynie na bezpiecznik pompy i pompę to sobie zobaczysz czy wtedy działa. Jak działa to uszkodzony przekaźnik albo jego sterowanie. Sterowanie...
Prawy, przedni słupek, schowana w jego wnętrzu. Co do przerobienia sterownika to wystarczy przekonfigurować przekaźniki wykonawcze za płycie sterownika radiowego (na nogi NO przekaźników podać masę bo obecnie jest stały plus)
Będzie ok, jak najbardziej jeden przycisk może zwierać do masy oba wejścia Jeśli ten przekaźnik jest sterowany stanem niskim, to prawdopodobnie wejście jest podciągnięte do plusa przez rezystor pullup. Gdyby pojawiały się jakieś dziwne zakłócenia, możesz zawsze dodatkowo podciągnąć to wejście osobnym rezystorem.
Witam. Mam problem w aucie, że ECU nie wyłącza się po upływie np 30 minut od wyłączenia auta. Zanim oddam ECU do naprawy chcę zrobić tak - w obwód zasilający ECU dać przekaźnik zwłoczny ,który wyłączy zasilanie po 15-30 mi ustach od wyłączenia zapłonu. Obwód ECU jest zabezpieczony bezpiecznikiem 30A. Sterowanie przekaźnikiem wezmę z plusa po zapłonie....
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Jeżeli zastosuje wysterowanie buzerka na przekaźniku? minus buzera dam na krańcówke , plus na przekaźnik zasilany ze świateł postojowych. Przekaźnik bede sterował plusem po zapłonie.
Bartek, a jak ma być? Z przekaźnika podwójnego dostają plus, masę kluczuje kalkulator.
Panowie. W przypadku gdy moja centralka ma sterowanie plusem - do przekaźnika podaje stała masę, a sterujacy plus z centralki zarówno na pin NO oraz do cewki przekaźnika? Będzie tak dzialac? Jaki kolor kabla do słownika klapy macie w swoich samochodach, z tego co wiem to po 2009 coś w instalacji się pozmieniało (w moim przypadku punto evo 2010) Pozdrawiam
wystarczy każdy przekaźnik zasilić przez tranzystor który będzie sterowany plusem lub minusem
W sumie SSR dobry pomysł ponieważ zero dźwięku załączania a niestety styczniki ciche nie są, plus kolejny taki że możesz nim sterować bezpośrednio z centralki bez przekaźnika pomiędzy. Np ten https://www.piekarz.pl/37059-przekaznik-...
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Pompa do cyrkulacji CWU sterowana przez calormatic 470 na zewnętrznym przekaźniku.
Witam Panowie Dlaczego na przycisk do otwierania rygla czy też zwory elektromagnetycznej dajemy -, czyli sterujemy minusem a nie plusem? Układ elektroniczny, którego wejście jest aktywowane zwarciem do masy jest częściej stosowany, ponieważ łatwiej zapewnić stabilny stan "wejścia wiszącego w powietrzu". Na takim wejściu jest napięcie bliskie napięciu...
Witam .mam pytanie co steruje przekaźnikiem ,,bagażnik lewa strona ,,który daje plus na rozrusznik .
Dziękuję za odpowiedzi. Najprościej, można np. dodać mały zasilacz +5V lub +12V, który będzie zasilał dodatkowy mały przekaźnik z cewką 5V= lub 12V= sterowaną z wyjścia transoptora poprzez dodatkowy tranzystor. Styki strony wtórnej przekaźnika połączysz szeregowo z równolegle połączonymi cewkami styczników. Tym samym będą sterowane od softstartu. ......
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
z reguły czarny to masa, czerwony to plus. Sterowanie idzie z przekaźnika pompy, który dostaje sygnał z "czujnika" ciśnienia paliwa. Namierz przekaźnik wyjmij go i zrób zworę między "grubymi" stykami. Pompa powinna pracować wtedy na okrągło (tylko do testów). Przekaźnik powinien klapnąć na sekundę po włączeniu zapłonu aby pompa uzupełniła paliwo przed...
Przekaźnik sterowany masą podający plus na pozostałe szyby, jeśli w tym tkwi problem.
Opis był w temacie, ale widzę teraz, że z automatu został zmieniony temat. Mam dokupione lusterka do auta, które mają funkcje składania/otwierania. Są w nich krańcówki przy silniczku, więc się wyłączają. Tyle że mam problem z polaryzacją i nie mam fabrycznie tej funkcji w aucie, dlatego chciałem dać oddzielne 2 moduły w drzwi, żeby to pominąć wszystko....
Jeśli kolega bardzo chce zachować niezależność sterowania oświetleniem od Satela, to można jeszcze wymienić przekaźniki bistabilne na hotelowe PBM-02. One posiadają dodatkowe wejścia załącz i wyłącz. Do INT-PP potrzebne są dodatkowe przekaźniki 12V=/230~ bo niestety w PBM-02 te dodatkowe wejścia są sterowane tylko fazą. Niestety przy takim rozwiązaniu...
trzeba podłączyć przez przekaźnik . Ktoś coś podpowie ? Ze światła wstecznego sterujesz cewką przekaźnika, który podaje stały plus po stacyjce na zasilanie dołożonych czujników parkowania.
Kiedyś miałem identycznie wyglądający,ale firmy Orno,tam trzeba było dołożyć dwa przekaźniki do sterowania i plusem i masą.
Ja u siebie mam sterowniki dopuszkowe Zigbee, działa bardzo dobrze sterowanie przyciskami albo aplikacją, ale w Zigbee jest wiele możliwości, można dodać pilota. Koszt nie jest duży, trzeba kupić centralkę Zigbee plus przekaźniki, najlepiej na chińskim portalu.
Ja akuratnie miałem do dyspozycji wolne przerwanie ale w przerwaniu zegara też jak najbardziej pasuje. Z tym kluczem to osobiście mam mieszane odczucia bo w sowim czasie walczyłem z zasilaniem uP przez tranzystor (jakiś CMOS z kanałem P nie pamiętam juz typu) to przyznam się szczerze że zawsze mi się tam gdzieś jakieś napięcia plątały male bo małe koło...
sterowanie plusem przekaźnika wyłączanie przekaźnika plusem przekaźnik sterowanie plusem
ili9341 biblioteka automapa automatyczne uruchamianie czarny ekran instalacja system
schemat trabant transformator separacyjny
Tablet Linx - ekran dotykowy nie działa Znaki rozrządu nie pokrywają się w Ford Transit Connect 1.5 TDCi 2018-2022