Można tak, prąd paska (urządzenia (typ) odłączanego jest nie podany): https://obrazki.elektroda.pl/2921214600_...
No to jak pisałem soft start na rezystorze plus przekaźnik możesz sobie taki układ sam zrobić.
Sterownik VIS wykrywa za duże obciążenie i wyłącza sekcję. Zastosuj przekaźnik dodatkowy, gdzie plus z Visa będzie tylko uruchamiał przekaźnik, a przekaźnik już poda dalej światło. Tylko złap zasilanie z głównej żyły pod bezpiecznikami.
To jeśli styczniki się nie za często załączają i wyłączają to mogą zostać sterowane przez regulator plus mały stycznik/przekaźnik jak pisali wyżej, ale jak często klapią to tylko przez SSR sterowanie.
Np. https://serwis.avt.pl/manuals/AVT1755.pd... tego jakiś gotowy zasilacz np. 5-12 V na szynę DIN35, plus przekaźnik z cewką 5-12 V też na szynę i stykami 230 V do wyłączania stycznika umieszczonego w rozdzielnicy.
Nie każda centralka alarmowa podaje masę do sterowania centralzamkiem. Podłącz miernik do opisanych przez ciebie przewodów i konektorków i sprawdź na których pojawia się sygnał (najczęściej masa, ale zdarza się i plus) w momencie załączania i wyłączania alarmu. Jeżeli pojawia się naprzemiennie masa to połącz te przewody bezpośrednio ze sterownikiem...
Przekaźnik "po czasie" wyłącza pin 5? Na piny 2 i 3 podajesz zasilanie, na pin 1 podajesz sygnał z klapki, wystarczy Ci tylko "plus" pojawiający się przy zamykaniu lub otwieraniu auta. Jeśli byś chciał, aby klamki podświetlały się w obu przypadkach - otwieranie i zamykanie, to daj te plusy przez diody prostownicze do pinu 1
Mały przekaźnik (cewka pewnie 6V) nie narobi zamieszania w porcie USB. Można go wykorzystać. Ewentualnie daj diodę (zaporowo do zasilania - koniec z paskiem do plusa) i mały kondensator (kilkadziesiąt uF) żeby zdławić impuls przy wyłączaniu. Przekaźnik nie będzie mógł wyłączać dużych prądów więc napisz coś o tym zestawie głośnikowym oraz o samym przekaźniku,...
tutaj walczyłem z elektryką w swojej CRV, wrzuciłem tam serwisówkę i schematy - wszystko tam jest pięknie opisane https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... z tego co kojarzę, to ten przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce, a minus załącza komp na dobrą sprawę minus możesz dać do masy i sprawdź czy pompa się wyłącza jak wyłączysz kluczyk,...
dokładnie tak ............ i jak pisałem dziwne to że plus pod światła mijania nie rozłącza ledów a kiedy dotknę na PLUS w aku tym kabelkiem spokojnie przekaźnik je wyłącza
Albo elektronicznie :P Wywal ten złom przy pinie resetu i daj mikro switch do plusa (będzie wyłączać przekaźnik) i rezystorek do minusa (nawet 100k) żeby nie łapał śmieci
Ostatnio zakładałem w B6, plus po zapłonie + opóźnienie 10 sekund (bo to diesel), potem wraz z załączeniem postojowych wyłączanie dziennych za pomocą przekaźnika, który ma pobór około 20mA, który jest niewykrywalny przez moduł przepalonych żarówek ze względu na zbyt niski pobór prądu. Wszędzie daję bezpieczniki.
Nie piszesz który to rocznik - bo w 95 roku nastąpiła zmiana: jest inny moduł sterujący w kabinie i inny kompresor. Schematów w programie serwisowym WIS już nie ma, ale z opisu wynika, że w układzie nie ma dodatkowego przekaźnika uruchamiającego sprzęgło. Jest to realizowane bezpośrednio z modułu sterującego w kabinie. Czujnik obrotów ma mieć 185 plus/minus...
Jak podłącze 8 do minusa to nie działa przez tranzystor chyba że podłącze przekaźnik do plusa a minus z 10 ale jest to samo przekaźnik non stop włączony przerywa tylko jak włączam i wyłączam zasilanie znaczy plus na pin 12.
Zrobione na 3 przekaźnikach
Masz źle podłączony ten przekaźnik. Przy podłączeniu tak jak na schemacie zwierasz stykami wyjście procesora do masy. Dokładny opis wyprowadzeń masz w linku który podałeś. Cewka jest na dwóch osobnych wyprowadzeniach. Druga sprawa. Równolegle do cewki musisz mieć podłączoną diodę prostowniczą spolaryzowaną w kierunku zaporowym czyli katodą do plusa...
Witam ! Ja mam schemat CK 541 i u mnie wyłączanie jest na przekaźniku i tranzystorku RQ 01. Sprawdź czy plus wyłączający wychodzi z procesora na bazę tego tranzystorka i czy styki przekaźnika nie są zwarte .
Wyłącznik całkiem niezłe rozwiązanie kiedyś tak zrobiłem w swoim radiu cav-888 było to zrobione na jednym przekaźniku (podobnie jak napisał poprzednik): układ czasowy wyłączał radio z kluczyka do tego włączony był równolegle wyłącznik, który włączał i wyłączał radio plus drugi przekaźnik do centralnego zamka i jeszcze dodatkowa opcja do tego układu...
Cytat z ogłoszenia: ''W zestawie specjalny przekaźnik dzięki, któremu ringi będą włączać się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a wyłączać po włączeniu świateł mijania.'' Przecież można go wykorzystać do tego. Zasilanie ringów dać po zapłonie, a odcięcie z plusa np. światła pozycyjnego.
A może by tak zupełnie uprościć. Większość samochodów posiada w instalacji przewód, na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i zanika w czasie rozruchu (taki przewód dostępny może być w wiązce dochodzącej do radia). Wpinamy zwykły przekaźnik: styki równolegle w obwód świateł mijania a cewkę do tego przwodu i masy. Światła zapalają się po...
Dla zabezpieczenia tranzystora przed szpilkami napięcia z cewki przekaźnika podłącza się diodę równolegle do cewki przekaźnika (tylko tak, żeby nie robiła zwarcia ;)). A żeby nie migało, stosuje się dodatnie sprzężenie zwrotne - tak, by wyłączanie wymagało jaśniejszego światła, niż takie, przy którym jest załączanie, plus to, co da żarówka - to może...
A może by tak zupełnie uprościć. Większość samochodów posiada w instalacji przewód, na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i zanika w czasie rozruchu (taki przewód dostępny może być w wiązce dochodzącej do radia). Wpinamy zwykły przekaźnik: styki równolegle w obwód świateł mijania a cewkę do tego przwodu i masy. Światła zapalają się po...
Niestety bez szans. Radia azjatyckiej produkcji są o tyle paskudne, że mało które ma logikę zapłonu, umożliwiającą uruchomienie radia bez kluczyka w stacyjce. Niby można je podpiąć pod stały plus, ale wtedy nie będzie się wyłączać ze stacyjką. Można pokombinować z jakimś przekaźnikiem czasowym, ale czy to będzie łatwa robota - no nie wiem...
Wylutuj C3 i spróbuj nóżkę nr 3 4013 zwierać przez rezystor 1kΩ do plusa. To powinno załączać i wyłączać przekaźnik.
Przy normalnie założonej instalacji LPG zawsze będzie podawane paliwo do przepustnicy. Odcina się zasilanie wtryskiwacza - plus z przekaźnika pompy paliwa. Wtryskiwacz ma to samo zasilanie co pompa paliwa - plus po przekaźniku pompy paliwa.
Możesz zastosować dwa Relpol RM84 lub RM85. Podłączasz je pod N i pod wyjścia. Czyli: https://obrazki.elektroda.pl/8827911900_... Jak dasz w dół włączy się jeden przekaznik a jak w górę włączy się drugi przekaznik to raczej jasne. Przekaźniki RM84 mają po dwa osobne styki NO COM NC a więc przepościsz plus i minus czyli: Przekaźnik 1:...
Dodam jeszcze jedną ciekawostkę ... otóż przekaźniki w tych urządzeniach chyba są bistabilne - tam jest ciekawy układ pełnego mostka do sterowania przekaźnikiem w obudowie sot23-6 - podobne mam w selektorze faz - to uważam za plus w statycznej pracy nie pobierają prądu - sprawdź czy logika wyłącza przekaźnik przy wyłączeniu zasilania, w selektorze starcza...
Rozrusznik nie gasi auta. Ze spraw elektrycznych to będzie np czujnik wału albo coś z przekaźnikiem,instalacją itp. Jak nie kręci to może co z rozrusznikiem wtedy.
Witam. Przelutowałem wszystkie luty, chociaż były błyszczące. Nie dochodzi napięcie. Dam przekaźnik, może taki jak do DLR i plus od zwaoru LPG będzie wyłączał pompę.
Uchwyt z ręcznym zaworkiem gazu nie jest zbyt wygodny i powoduje niepotrzebne zużycie gazu. Lepiej kupić uchwyt z przyciskiem i podłączyć niewielki elektrozawór najlepiej działający w taki sposób, że przy włączeniu najpierw podawany jest gaz, a po ułamku sekundy prąd, zaś przy wyłączaniu - na odwrót. Rzecz do załatwienia dwoma przekaźnikami i kondensatorkiem....
Prawdopodobnie do samych LED-ów układ tranzystorowy byłby znacznie tańszy od przekaźników, zwłaszcza bistabilnych, ale jeśli masz oświetlenie sterowane przekaźnikami, i one już są, a chodzi o dodanie do niego sterowania i sygnalizacji, to wypada wykorzystać to, co jest. Pytanie: jak jest sterowany taki przekaźnik bistabilny, jakie tam masz? To mogą...
Witam. Gość, który przewijał silnik zalecił, by uzwojenie rozruchowe podpiąć poprzez zwykły wyłącznik dzwonkowy. Dość kłopotliwe w używaniu , można ponownie spalić silnik . Gdybym znał zasadę działania owego stycznika zrobił bym układ zastępczy. Zasada działania : Podajesz napięcie na uzwojenie robocze i jednocześnie przez kilka sekund na uzwojenie...
Chyba że jest jakiś problem przez wspomniane na początku sterowanie minusem a nie plusem - może tutaj coś głupieje.
Jest kilka błędów na schemacie. Na nogę 7 układu podaj masę (0V). Przekaźnik odłącz od układu i podłącz w to miejsce 5V. Równolegle do cewki przekaźnika podłącz diodę prostowniczą ale katodą do plusa (zabezpieczy tranzystor przed przebiciem w momencie wyłączania się przekaźnika). Może jeszcze być problem spadku napięcia na tranzystorze - około 1V i...
Po odpięciu licznika zapłon nadal jest, to znaczył, że działają wycieraczki, klimatyzacja i inne systemy aktywne po włączeniu zapłonu. Wypięcie wtyczki od stacyjki również nie wyłącza zapłonu. Wyciągnąłem wszystkie przekaźniki nad nogami kierowcy i pasażera oraz przy sterowniku silnika i zapłon nadal jest włączony.
Witam wszystkich. Interesuje mnie układ który będzie wyłączał silnik 3fazowy z czujnika indukcyjnego. Chcę mieć możliwość ruchu silnika w lewo i w prawo plus włączniki start stop. Interesuje Mnie schemat jakby ktoś mógłby mi narysowac plus napisać jakie klamoty do takiego układu kupić czyli Styczniki przekaźniki itp... Będę bardzo wdzięczny a czas mnie...
Pozostaje pominąć stacyjkę i podłączyć bezpośrednio, ale należy pamiętać, by wyłączać odbiornik przed wyjściem z auta. Przez noc może wydoić akumulator. Inna opcja, to dorobić jakiś przekaźnik by radio wyłączało się po zamknięciu (zaryglowaniu) drzwi. est ponoć styk wykrywający obecność kluczyka, ale ma małą wydajność prądową i trudno się do niego dostać....
Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego, niż to? BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto) Toż to połowa wartości tego Punta ;) Obawiam się, że rejestrator niewiele Ci pomoże, bo na jednym bezpieczniku i tak jest kilka obwodów. Z drugiej strony jest tylko kilka przewodów które pozostają pod napięciem przy wyłączonym...
Witaj. Nie prościej będzie interesujące cię wyjścia ustawić jako np. zasilanie w czuwaniu (42) + odpowiednią polaryzacje? Bo jak mniemam podajesz napięcie na przekaźniki, odłączające zasilanie. Pozdrawiam Piotr
nie ma przekaźnika, idzie bezpośrednio ze stacyjki. dmuchawa się wyłącza bo to osobny obwód. A masz gaz ? czasem plus potrafi się zamknąć przez gazownię..
Jedna z mniej skomplikowanych możliwości: http://obrazki.elektroda.pl/7627533400_1... Musisz tylko na przycisku włączania nawigacji zmierzyć, gdzie panuje plus, a gdzie minus. Do plusa podłączasz górny zacisk wyjściowy (kolektory tranzystorów). Zamaist transpotorów i rezystora możesz w szereg z kondensatorem podłączyć drugi miniaturowy...
To ściągnij wężyk przy przepustnicy i zobacz czy podaje paliwo jak włączysz zapłon. Pompa powinna działać przez jakieś 2 sek. po włączeniu zapłonu, później się wyłącza i zaczyna pracować dopiero jak kręci się silnik. Może być problem ze sterowaniem wtrysku. Gazownik pewnie założył przekaźnik który go odcina i tu może być problem. Do wtryskiwacza dochodzi...
A może taki pomysł: prostownik, żarówka do ograniczenia prądu (można dać wymienną, będzie regulacja), i przekaźnik, plus układ sterujący - jak się akumulator naładuje, to wyłącza przekaźnik. Proste i skuteczne. Przekaźnik włącza się wciśnięciem przycisku, włączenie powoduje, że układ sterujący może podtrzymywać przekaźnik w stanie włączonym. Jak się...
Nie wiem jak w BOSCHu ale w MM był przekaźnik sterowany z ECU, który je zasilał. Po wyłączeniu zapłonu przekaźnik "trzymał" jeszcze kilkadziesiąt sekund i w tym czasie ECU dokonywało zrzutu istotnych parametrów do pamięci EEPROM, po czym wyłączało przekaźnik, całkowicie odcinając sobie zasilanie. *** Sprawdziłem na schemacie: M1.5.5: * A8 - plus po...
Pierwsze przekaźnik czy nie wypalony/zimne luty. Dwa Tranzystory czy całe plus drivery do nich. Cztery w jakiej kondycji są kondensatory MKP.
Proszę, tutaj karta katalogowa: http://www.tvsat.com.pl/pdf/L/ldwk_tak.p... Mój to: AL-D type (Double winding latching type) Mają one za to ten plus, że jeden przekaźnik włącza lub wyłącza oba kanały LR jednoczesnie. Myślę że jest to ogarnięcia, tylko sprytny pomysł na to potrzebny :) Nie jest to z drugiej strony nie wiadomo jak skomplikowane.
W takim razie zamiast diody daj rezystor powiedzmy 4k7 za nim baze tranzystora np BC547. Emiter tranzystora do masy. Do kolektora tranzystora jedno z wyprowadzeń przekaźnika a do drugiego wyprowadzenia przekaźnika daj jakieś zewnętrzne zasilanie. Pamiętaj aby masę tego dodatkowego zasilania połączyć z masą swojego sterowania. Na styki cewki przekaźnika...
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
Łatwiej na pewno, bo nic nie trzeba robić, ale trzeba się schylać przy włączaniu i wyłączaniu komputera, do tego wyłączamy całą listwę - a jeśli byśmy chcieli jeszcze telefon ładować w takiej? Już szukamy następnej, albo ładujemy telefon tylko wtedy, gdy komputer działa. Pomysł z dwoma listwami wydaje się być całkiem niezły moim zdaniem. Jest listwa...
Normalnie zasilanie włącznika ze stacyjki. Z wlacznika na, przekaźnik. Ten zasila szybe z stalego plusa poprzez bezpiecznik 30A. Nic się nie spali. Bzdury
Dzień dobry. To mój pierwszy post i przepraszam od razu, ale jestem kompletnym laikiem. Mam problem po 3 latach ze sterowaniem ogrzewaniem podłogowym. Mam zamontowane regulatory pokojowe Salus, listwę KL06, plus moduł PL07, do tego przekaźnik RM16A i to wszystko razem powodowało, że po braku sygnału do grzania z regulatorów pokojowych kocioł gazowy...
1. Tak jest to plus 12V na elektrozawór parownika pojawia się po przełączeniu na gaz (pamiętaj ze według schematu masz dwa elektrozawory gazu jeden na parowniku a drugi na butli i oby dwa musisz podłączyć by się razem otwierały) 2. schemat ten jest przewidziany bez użycia przekaźnika(jeśli chcesz zastosuj najprostszy zwierany przekaźnik. Pamiętaj by...
Jak mają byś dwa przyciski jeden do włączenia a drugi do wyłączania to już lepiej zrobić instalację jako wyłącznik schodowy proste i przyjemne. Do tego trzeba trzech przewodów i nie ma co wyłączyc tego układu po zamknięciu drzwi. W moim przypadku jest to jeden lub dwa przewody. Tu masz schemat pierwszej wersji układu, do której możesz zastosować przekaźnik,...
Witam, i ja sie podłączę do tego tematu, mam pytanko, może ktoś wie jak do takiego schematu podłączyć kierunkowskazy (aby migały podczas załączania i wyłączania) podobno trzeba puścić przez przekaźnik, ale nie wiem jak. Pozdrawiam
Zwykłe żarówki zmieniają rezystancję 7-krotnie, halogeny ok. 9-krotnie. Tu szeregowo włączone np. 2 żarówki będą działać jak stabilizator prądu. Żarówki szeregowo z cewką przekaźnika? Wtedy napięcia załączania i wyłączania będą różnić się jeszcze bardziej... To raczej mocno zwiększy histerezę napięcia. Żarówki plus przekaźnik typu 1/4 napięcia podtrzymania...
Przy niesprawnym immo kontrolki check i EPC świecą. W przypadku niesprawnego immo, w grupie VAG, silnik zapala i gaśnie po kilku sekundach. Brak świecenia dwóch pierwszych kontrolek oraz brak komunikacji to albo uszkodzenie sterownika albo brak zasilania na sterownik, zarówno tego „pierwotnego” czyli plusa stałego i po zapłonie jak i „wtórnego”, czyli...
diody najlepiej 1N4001 (jedne z najtańszych); ale w odwrotną stronę - one mają być równolegle do przekaźników, i normalnie nie powinny przewodzić: ten prąd, który przepuszcza tranzystor, nie ma płynąć przez nie - tylko prąd generowny przez przekaźnik w chwili wyłączania powinien wracać do zasilacza, a nie iść na tranzystor - tak, że diody dajesz na...
No ja bym to zrobił tak żeby układ wyłączał się jak się światła zapala. Wystarczy wyprowadzić ze styku włącznika świateł 12V które pojawia się podczas włączania świateł i dać to na cewkę przekaźnika. Reszta to już pestka. Wiadomo że potrzeba jest ta dioda jak nikogo nie ma w pojeździe. Na światłach się nie zostawia auta. To samo jak się jedzie teraz...
Kolego rozwiązaniem będzie najzwyklejszy przekaźnik awersyjny(zasilanie przez UPS a sygnał przed UPS) plus ewentualnie stycznik.
Guzik od klimy się załącza. Bezpiecznik oczywiście dobry I z bezpiecznik idzie prąd na zacisk 30 przekaźnika klimatyzacji. Na odcinku od bezpiecznika do przekaźnika gdzieś zaginął plus. Chyba zgnił kabel. Znalazłem schemat i przekaźnik klimy ma stały plus na zacisku 30 idący ze skrzynki bezpieczników i dalej na akumulator. Czyli ten o który mi chodziło.Więc...
Są takie przekaźniki BISTABILNE, działają różnie - albo są dwie cewki, jedna załącza, druga wyłącza (i ten stan się utrzymuje), albo zmieniasz polaryzację (plus/minus = załączony, minus/plus = wyłączony).
Witam. Klima nabijana była w zeszłe lato, 100 % szczelna. Po włączeniu klimy przyciskiem podświetla się, jednak sama klimatyzacja się nie włącza. Nie słychać charakterystycznego cyknięcia i po prostu nie działa. Gdzie znajdę przekaźnik od klimatyzacji?? Dodam, że do samej sprężarki klimatyzacji wchodzi wtyczka z dwoma kablami, jeden to masa, a na drugim...
No dobra, to jak to podłączyć, bo czegoś nie rozumiem. Styki sterujące przekaźnika jak rozumiem podłączam pod +12V -> przycisk -> przekaźnik -> GND. Natomiast styki sterowane podłączam do plusa brzęczyka. Tylko, że w tej konfiguracji po puszczeniu przycisku przekaźnik się rozłączy i brzęczyk zacznie ponownie działać.
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Niestety nie ma uniwersalnego środka. Najłatwiej wykonywać taką instalację, kiedy interesujące Cię gniazdka i obwody oświetleniowe są doprowadzane kablami do rozdzielni. Wtedy jest największe pole do popisu i duża cena (kable). W innym przypadku można właśnie wsadzać do puszki moduły przekaźnikowe (coś na wzór AWZ514 - tutaj uwaga- przekaźnik jest faktycznie...
Zmontowałes ten układ z obrazka czy tylko w teorii myslisz o nim? Nie ma tam ani jednego rezystora tylko plus i minus lub faza i neutralny 230V
Czy sprawdzałeś przekaźniki, bezpieczniki oraz sprzęgło sprężarki Czy na pewno ginie zasilanie na cewce sprzęgła? Dodano po 4 Podepnij swój plus z akumulatora pod sprężarkę i sprawdź czy wentylator ruszy. Tylko nie za długo bo będzie bum.
Witam Seat Ateca 1.5 tsi benzyna odpalany z przycisku z systemem start stop. Mam do podłączenia moduł gps gt06n. Moduł służy do zdalnego wyłączenia samochodu np. gdy nastąpi kradzież wyłączam samochód. Gdzie najlepiej podłączyć ten moduł gt06n? Moduł posiada następujące przeowdy, czerwony stały plus, biały plus po stacyjce czarny masa, zółty do przekaźnika...
Szanowne projektanci i doradcy! Nie zapominajcie, że odwrócenie kierunku obrotów silnika musi odbywać się poprzez jego zatrzymanie - ON - OFF- On, ponieważ gdy obraca się on w jednym kierunku i chwilowo przełącza się na zmianę, następuje wielokrotny wzrost poboru prądu (prąd udarowy), co jest dla niego niebezpieczne i ma negatywny wpływ na zasilacz...
Dochodzi plus do pompy paliwa? Jeśli nie to szukaj w przewodzie od przekaźnika(pin 4 przekaźnika wg schematu) do wtyczki pompy paliwa. Tak samo masa musi dochodzić stale jeśli przełącznik bezwładnościowy jest wciśnięty. Ja mam w innym fiacie zastosowany przekaźnik jak napisał tzok . Przekaźnik z pinem 87a (NC). Zasilanie cewki przekaźnika plusem dałem...
Włączyła się, ale gdy dotknę sensor któregoś z pól grzewczych a następnie plus lub minus, kontrolki zaczynają szybko migać, słychać stukanie, jak z przekaźnika i po kilku sekundach się wyłącza.
Witam Peugeot 5008 1.6 HDI 2017 W korku samochód nagle zgasł, w kabinie zrobiło się ciemno, ciemne zegary, wyświetlacz, brak podświetlenia. Na spokojnie po holowaniu sprawdziłem. Akumulator ok. W module akumulatora na dużych bezpiecznikach napięcie jest. Natomiast na bezpiecznikach brak napięcia po stacyjce. Po przekręceniu kluczyka słychać kliknięcie...
Radziłbym jeszcze podłączyć równolegle do cewki przekaźnika diode np. 1n4148. Katodą w strone plusa. Ma to na celu ochrone przed ewentualnymi przepięciami które powstają podczas wyłączania cewki.
Przekaźnik instaluję w celu podłączenia kamerki cofania która mi się wyłącza kiedy odpalam samochód i wrzucam wsteczny. Model przekaźnika mam taki https://obrazki.elektroda.pl/5127042100_... . Dodano po 1 Pewnie chcesz zamontować kamerę cofania ? w przekaźniku masz oznaczenia 85 ,86 i tam podłączasz jeden kabel do masy pojazdu a drugi...
Tak mam w zasadzie zrobione - jedną różnicą jest to że na tych stykach stycznika podłączyłem masę a nie plusa. Wszystko powinno działać, ale przekaźnik jak dostanie masę ze stycznika to cały czas tyka(włącza się i wyłącza w dużej częstotliwości). Jak pozbyć się tego efektu?
Zrobiłem i nie działa :| Po włączeniu zasilania 12V po ok. 1-1,5 sek. przekaźniki się załączają, po odłączeniu zasilania od razu się wyłączają, ale nie działa detekcja DC... podłączałem baterie 9V i nic, plusem/minusem względem masy...
Siemanko. Stop ci ginie, bo masz przeciążenie i odłącza, możesz za to tym stopem aktywować przekaźnik, do którego doprowadzasz plus z aku czy z kąd chcesz na wejście i po załączeniu stop i przekaźników twój plus biegnie sobie do żarówek, nie obciążając układu LED i żarówki działają jak trzeba. Dodano po 1 Słyszałem, że też zamontowanie LED nie obciąża...
Witam. Mam problem w aucie, że ECU nie wyłącza się po upływie np 30 minut od wyłączenia auta. Zanim oddam ECU do naprawy chcę zrobić tak - w obwód zasilający ECU dać przekaźnik zwłoczny ,który wyłączy zasilanie po 15-30 mi ustach od wyłączenia zapłonu. Obwód ECU jest zabezpieczony bezpiecznikiem 30A. Sterowanie przekaźnikiem wezmę z plusa po zapłonie....
A jak chcesz sterować z poziomu alarmu? A jak mogę ? Kombinuję, czy by to nie działało chociaż tak: mam regulator ustawiony na grzanie od 16, wiem że wrócę późnym wieczorem i przez komórę rozwieram przekaźnik wyłączając grzanie. Wiem, że temperaturą nie posteruję, trzeba by kupić VR 900 za tysiaka.
Otwierałem radio i nie ma żadnych śladów jakiejkolwiek ingerencji, poza tym radio osobiście wyciągałem z Audi które przyjechało z Niemiec a tam nie sądzę żeby komuś opłacało się grzebać z czymś takim.. Nie mogę znaleźć żadnego schematu tego radia.. Nie wiem czy najlepszym rozwiązaniem nie będzie podłączenie stałego plusa przez przekaźnik sterowany przewodem...
Witam,podłączyłem przekażnik w następujący sposób:30-87 zaś.swiec(grube wsuwki),86-masa,85-plus ze stacyjki,l-lampka kontrolna,50-plus,po włączeniu napięcia na zacisk 85 przekaznik się załącza,ale niestety nie wyłącza, może ktoś wie gdzie tkwi przyczyna,Pozdrawiam
Jakim napięciem masz zasilony ten przekaźnik aktualnie czy 12V DC z wyjścia zasilania fotokomórek czy 230V ? Jeśli 12V z tego wyjścia na fotokomórki to potencjał puszczany przez przekaźnik na wejście 9 masz puścić z wyjścia fotokomórek jeśli 230V to fazę tego napięcia 230V. Tak jak to masz w instrukcji tego przekaźnika czasowego. Kwestia jest jeszcze...
Można to zrobić modyfikując przekaźnik, do zestyku przekaźnika dolutować trzeba kilka centymetrów przewodu, i ewentualnie jakiś leciutki ciężarek. Przekaźnik będzie się podpierał na styku biernym. Wyłączanie całego układu nastąpi po wyłączeniu zasilania. Jeśli chciałbyś aby to włączało jakiś brzęczyk, czy diodę to do kolejnego zestyku biernego podać...
Wykonałem już kilka modułów, próbowałem też z NE555. Każdy z tych modułów działa nie tak jak bym chciał. NE 555 sterowany jest masą a ja potrzebuje sterowanie plusem. Dodatkowo kiedy podaję impulsy emitując św. kierunkowskazów, to zegar liczy określony czas i w pewnej chwili wyłącza przekaźnik.
A co, koledzy, myślą o uszkodzonym lub nieprawidłowo działającym filtrze przeciwzakłóceniowym? Czy jeśli byłby uszkodzony, to faktycznie mogłoby to dawać oznaki wyłączania się programu piekarnika? Programy, gdzie jest sama grzałka, działają, lecz reszta, gdzie dodatkowo ma być wentylator, od razu wyłącza się. Czy moje myślenie ma trochę sensu, czy mylę...
najlepiej odciąć kilka rzeczy,ale jak tego nie umiesz a kilka złoty za auto dałeś to dołóż jeszcze trochę i niech to zrobi ktoś z głową ( nie koniecznie ten co koledze )bo mnie też to wygląda na rozrusznik a to nie jest wiele -już dużo lepszy jest plus po stac. a jeszcze lepiej przekaźnik od wtrysku , wyłączanie blokad powinno być niezauważalne , wtyczkę...
SilverCrest SKMK 1200 C3 mousie cuisine edition plus. Wszystkie funkcje działają. Niestety regulacja temperatury nie działa grzałka załącza się i pomimo zmian temperatury na panelu sterowania. Przekaźnik wyłącza się poniżej temp. 37°C . Powyżej załącza się i cały czas grzeje. Czy ktoś spotkał się z taką usterką? Na pierwszy rzut oka na płytce nie widać...
Sprawdziłem - działa ATX plus AT wszystko OK. Tylko do załączania AT urzyłem przekaźnika sterowanego napięciem 12 V z zasilacza ATX nie trzba pamietać o wyłączaniu i załaczaniu AT . Załącza sie jednocześnie z ATX
Jak przekaźnik nie cyka to radio si.ę nie włączy zobacz czy jak zewrzesz jego styki to jest ok, przekaźnikiem sterują dwa powierzchniowe tranzystory które często padają, załączanie tego przekaźnika to taki sprytny układzik dwóch tranzystorów NPN I PNP powierchniowych, ja wkładam BC327 i mostkuje jeden biegun cewki przekaźnika do plusa drugi do kolektora...
A propo do tego wcześniejszego problemu to wywal całkowicie obwód resetu i zostaw nużkę wiszącą w powietrzu albo podciąg ją przez rezystor do 10k do plusa czasem może pomuc bo ja w swoim układzie wywaliłem kondensator na obwodzie reset i wszystko jest ok.
Jeden kabel, ten z rozrusznika, do przekaźnika pod kierownicą (styki). Następne dwa, to ładowanie i oświetlenie, ten z diodą do ładowania. Czwarty, to wyłączanie silnika. Układ zapłonowy jest całkowicie osobnym obwodem i nie jest do niego podłączane żadne napięcie. Przekaźnik rozrusznika, jest sterowany plusem. Przykład instalacji traktorka Murray,...
Jeżeli chodzi o sterowanie żarówką to nie realizuje się tego bezpośrednio z wyjscia uC. Należy pamiętać o tym, że wyjście uC ma małą wartość prądową, należy zatem je wzmocnić, poprzez np. zastosowanie tranzystora bipolarnego, nastepnie przekaźnik. Załączanie, wyłączanie żarówki odbywa się poprzez odpowiednie wysterowanie wyjść uC (aktywne jest "0" i...
Polecam notowanie napięcia i czasu odczytu - żeby się zorientować, na ile szybko rośnie, i wiedzieć, czy do następnego odczytu można poczekać godzinę, czy pięć minut. Można też zrobić prosty układ: TL431, dzielnik z 2 oporników, do tego podłączony buzer (i równolegle do niego LED z szeregowym opornikiem z 1k). Dobrać dzielnik tak, by mieć alarm np....
https://obrazki.elektroda.pl/1056214000_... Wygląda na to, że znalazłem problem dzięki Twojej wskazówce. Zaznaczyłem na rysunku przekaźnik, który padł. Dziś wymieniłem płytkę i grzałka pięknie się wyłącza. Działa prawidłowo. Jeszcze pojawia się problem, że przy włączeniu grzania góra plus dół i termoobieg wyrzuca mi zabezpieczenie....
Zasilanie 230V/AC podłączasz do niebieskiego i brązowego, czerwony na razie izolujesz. Miernik ustawiasz na pomiar napięcia stałego DC i mierzysz tak jak zaznaczyłem na zdjęciu (sonda czerwona-plus i czarna-masa). Muszą wyjść pomiary! Jeszcze jakiego używasz miernika?
A ja napisze po raz kolejny - mikrokontroler. Co zyskamy na plus: - możliwość sterowania dwoma przyciskami góra/dół - możliwość sterowania wyświetlaczem LCD - pamięć ostatnio wybranego przekaźnika przy wyłączaniu sieci - jeden układ zamiast 4. i można by tak wymieniać. Wiem że budowa na TTL'ach to sztuka dla sztuki gdyż sam kiedyś tak robiłem lecz wtedy...
a czym jest takowy emulator? to chyba sa przekaźniki + rezystory i tam jakis przekaźnik do wyłączania zasilania od wtrysków prawda? wtryski sa odłączane sygnały na wtryski sa przełaczane na obwód z rezystorem i do stałego plusa czyż nie tak? czemu nie zaleca sie wyłaczania pompki? po co ma chodzic jak jezdze na lpg?
Zmień "pochodzenie" plusa.
Trochę odgrzebane. ja mam ciekawy inny błąd w tym wzmacniaczu. Końcówka mocy. Dźwięk na kanale clean jest piaskowy, jakby wyłączanie wzmacniacza przy wysterowanym wyjściu. Na kanale przesterowanym to jest w zasadzie nie odczuwalne. Schematu nie ma. Wzmacniacz ma konstrukcje hybrydową. Lampa ECC82 lub 12AY7 wysterowuje bloki MOSFETÓW. Jest tam też przekaźnik...
Witam. Dziękuję za zainteresowanie i kolega Ireneo ma racje ale ściemnianie po włączeniu świateł postojowych jest a co do tego że przetwornica nie wyrabia to zrozumiałe tylko jak zlokalizować który przewód jest odpowiedzialny za ściemnianie skoro tylko na jednym jest plus. Wszystkim steruje moduł komfortu i z tego co zauważyłem po wypięciu kostki z...
sterowanie plusem przekaźnika sterowanie przekaźnika plusem opóźnione wyłączanie przekaźnika
makro otwiera lokalizacje wyświetlacz brother ffdshow audio
pralka indesit innex golarka braun
Powtarzający się alarm dźwiękowy w urządzeniach Amica Migająca czerwona kontrolka w młotowiertarce Milwaukee - jak zresetować?