Czy ten K46 to przekaźnik sterowania silnikiem ?
Może czujnik biegu wstecznego ? Nie da rady sterowanie masą do sterownika silnika.. Przesyłam schemat przekaźnika w komorze silnika..
Fotka bardzo słaba. Z tego co widzę to check. Oznacza to problem z sterowaniem silnikiem.
https://obrazki.elektroda.pl/4603407400_... i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ? Sterownik silnika masą , plusy są stałe.
Awarię systemu sterowania silnikiem. Pasowało by prawdziwą diagnostykę przeprowadzić.
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
sprawdzenie zasilania w podobny sposób Tak, ...i sprawdzenie sterujących sygnałów "masy" wychodzących z ECU i dochodzących do elementów wykonawczych. Czyli, np: B3 - masa czujnika Halla przy ECU i przy samym czujniku ... ... i analogicznie pozostałe. zaświecenie się check engine jest uwarunkowane czy ECU da zasilanie na tą kontrolkę Nie, A5 - sterowanie...
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
Witam Mam problem z Corsa B sieci sie lampka kontorlna systemu sterowania silnika Co to może być za przyczyna
Witam. Opel Corsa C z automatyczną klimatyzacją. Po włączeniu zapłonu i wyłączeniu silnika słychać około 10 sekundowe terkotanie. W pozostałym czasie sterowanie klimatyzacją działa poprawnie. Mógłby ktoś doradzić.
O jakim ty styczniku piszesz? Z jakiego rocznika ten silnik? Nie prosciej silnik krokowy do sterowania obrotami. Co to ma napędzać. A może łatwiej zrobić podobne sterowanie jak w agregatach pradotwórczych.
Sprawa wyglada tak: Elektronik samochodowy stwierdził, że czujnik eps jest sprawny, zasugerował problem z silnikiem lub jego sterowaniem. Gdy kręce kierownicą słychać jaki delikatny dźwięk jakby tarł metal o metal. Rozebrałem eps i zastanawiam sie czy nie padły mosfety od sterowania, prawdopodobnie biegami silnika.
A czy na wszystkich kablach ta sama rezystancja? może kable poleciały ? Może ktoś z kolegów pomoże czy to cewka czy sterowanie nią?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Podmieniłem cały zestaw sterujący (komputer silnika, BCM, immo, licznik) problem nie ustał. Dalej kontrolki Check szaleją. Licznik potrafi włączyć kontrolkę ładowania, podczas pracy silnika brak komunikacji ze sterowaniem silnika.
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Tak ta czarna wygląda na tą od sterowania lusterkiem.
Witam ,mam taki problem a zarazem pytanie. Posiadam siłowniki do bramy dwuskrzydłowej ( zdjęcia poniżej) 764401 764402 764403 , które wykonałem sobie sam na 12V silnikach od wycieraczek samochodu opel corsa B. Siłowniki te mam zamontowane u siebie w bramie, natomiast sterowanie obsługiwane jest poprzez oryginalną centralą RSB-2S zakupioną przeze mnie....
Corsa B układ zasilania silnika posiada sterowany przez ECM co będzie się wiązało z zmianą sterownika i dopasowaniem instalacji elektrycznej co podniesie koszty wymiany.
To co opisujesz jest niemożliwe. Problem w tym iż ten przekaźnik się nie załancza Te przekaźniki załączane są prądem 0,01 A, gdyby się nią załączał to nie odpaliłby silnik. Raczej jest tak - przekaźnik sterowania silnika jest non stop załączony i tu należy szukać problemu.
Typowo odcina się pompę paliwa - w razie zadziałania na pracującym silniku nie spowoduje uszkodzenia katalizatora, nie powinno też powodować świecenia MIL (a przecięcie obwodu sterowania cewki - może).
Trzeba by mieć wiedze jaki jest algorytm sterowania silnikiem przy wypiętym EGR.
Błedy zapisywane są w pamięci jednostki sterującej silnika.
1.czujnik w okolicy filtra oleju lub w bloku silnika 2.w głowicy lub na przewodach gumowych idących do chłodnicy lub w termostacie w sumie nie mam tego silnika przed oczami ale pomylki nie zabolą ponieważ wszystkie czujniki sterują masą
A jaki masz silnik? Czy auto ma klimatyzację ?? Raczej nie ma czujnika w chłodnicy bo steruje nim ecu i może masz walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Ja cie....taka kobieta to majątek..............i jest o czym pogadać wieczorem:D Sylwiaczek poszukaj schematu sterowania silnikiem z wykorzystaniem przekaźników, z przycisków podajesz na przekaźniki tylko masę sterującą
Witam. W silnikach benzynowych silnik a głównie przekaźnik pompy paliwa, wtryskiwacze i regulator biegu jałowego jest sterowane elektronicznie. A jak jest w silnikach diesel?? Chodzi mi głownie o corse B. W silnikach benzynowych jest ta kontrolka "check engine", która gaśnie po uruchomieniu silnika, a w dieslach tego nie ma. jak to jest? Pozdrawiam...
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Witam - to kontrolka check engine * podepnij po interfejs z programem opel tech sprawdź wskazania błędów * czujnik Halla , czujnik położenia wału korbowego , * tam chyba jest tez elektroniczne sterowanie wtryskiem o ile pamiętam
Witam Zazwyczaj radze sobie z problemami z moja corsa . Ale eraz brak mi pomysłu co może być przyczyn . Otóż od jakiegoś czasu rośnie mi temperatura na silniku po godzinie jazdy 100 co chwila. Wymieniłem olej płyn chłodniczy , rozrząd regulowany z wymian a pasków 20 000 km temu. Zauważyłem że jak włączę nawiew na grzanie temperatura spada na dół . Czy...
z reguły czarny to masa, czerwony to plus. Sterowanie idzie z przekaźnika pompy, który dostaje sygnał z "czujnika" ciśnienia paliwa. Namierz przekaźnik wyjmij go i zrób zworę między "grubymi" stykami. Pompa powinna pracować wtedy na okrągło (tylko do testów). Przekaźnik powinien klapnąć na sekundę po włączeniu zapłonu aby pompa uzupełniła paliwo przed...
a jak nie można odpalic to czego brak ? sterowania wtrysku ,czy iskry.Co za model silnika?
Dzisiaj podłączyłem auto i wybrałem opel adam z silnikiem A14XER to pokazało błędy: P0480 -Sterowanie przekaźnikiem wentylatora chłodzącego nr 1 - usterka funkcji -nieciągle P0481 -Przekaźniki 2 i 3 wentylatora chłodzącego -usterka funkcji -stale
Jeśli obroty rosną a prędkość nie to tylko sprzęgło lub docisk lub sterowanie sprzęgłem.
Nie możesz tak zrobić, bardzo szybko zniszczysz silnik(popłyną tłoki albo korba wyjdzie bokiem)... A jak wystroisz ori komputer na turbo to po odłączeniu sprężarki będzie go niemiłosiernie zalewać - i tak źle, i tak niedobrze...
a może przesunąć redutor bardziej do środka auta wtedy powinno ustąpić bo siła odśrodkowa się zmniejszy! jest jeszcze jadna przyczyna takiego zachowania się silnika, miałem podobny przypadek w punto I też gasł mi na luzie na zakręcie dosłownie na każdym rondzie! okazało się że przy takim manewrze robiły się straszne zawirowania powietrza pod maską i...
Witam Mam problem z wycieraczkami. Przy załączonej pracy ciągłej wszystko działa jak należy, natomiast przy przełączeniu pracy na przerywaną wycieraczki włączają się ale silnik nie robi pełnego obrotu co skutkuje ich zatrzymaniem w różnych miejscach na szybie. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem ? Zastanawia mnie również jak jest rozwiązane...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Masa na karoserii i silniku była. A co do masy i + BCM to przydałby się jakiś treściwy schemat...
Do czyszczenia potencjometr pedału gazu to na początek żeby wyeliminować błędy sterowania silnikiem. Przydałby się odczyt z kompa diagnostycznego.
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Z powietrzem jest wszystko ok, dziś spróbuje sprawdzić czemu może podawać tyle paliwa, spradwdze jak wyglądają wtryski. Co jeszcze może sterować dawką paliwa? przepływomierz jest ok.
Sterowanie cewki ze sterownika masz sprawdzone oscyloskopem? Tam każda cewka sterowana jest osobno. Jak nie pali i brak iskry, wtryskiwacz jest sterowany? Moim zdaniem, standard i masz sterownik do naprawy.
W tym silniku sterownik nie steruje turbo, zwykła gruszka i wastegate. Tak jak koledzy napisali bez diagnostyki nic nie zwojujesz.
Nie ma żadnego wyłącznika wentylatora , wentylatorem steruje przez przekaźniki sterownik silnika . Pewnie jakiś problem z czujnikiem temperatury silnika . Podłącz jakikolwiek tester sprawdź błędy i parametr temperatura silnika na liście danych .
Witam. Poszukuję informacji, rozmieszczenia elementów i schematu elektrycznego sterowania która dotyczy klimatyzacji pacjent - to Opel Corsa E z 2016roku silnik B12XEL, sprowadzony, sprawdzany KTS 540 i TEXA brak możliwości nawiązania połączenia brak mam oprogramowania, a klimatyzacja nie reaguje nie startuje. Dziękuję za wszelką Pomoc. Zdzisław.
Mam pytanie do posiadaczy opla corsy b 1,7 d isuzu , z rocznika 1996 r. Czy w waszych corsach nie ma lampki kontrolnej systemu sterowania silnikiem nazywana (check), na żółtym tle silniczek. A może to tylko w mojej zapomnieli o tej kontrolce. :cry:
Stara poczciwa Corsa C :) Ze schematów elektrycznych wychodzi (na schematach to jest pozycja od 920): (wszystkie przewody 0.35 mm2) - styk 2 (przewód biały) i styk 8 (przewód zielony) - ze sterownika, - styk 10 (czerwony) - z bezpiecznika F3 (7.5 A) - styk 12 (brązowo-zielony) - do gniazda OBD2, - styk 7 (szaro-czarny) - zasilanie ze sterownika, w tym...
Trzeba sprawdzić co to cyka czy elektromagnes w rozruszniku czy przekaźnik od sterowania rozrusznikiem. Który rok tego auta.
sprawdzic sterowanie zaworu dawkowania paliwa dosc czesta usterka polegajaca na braku jego sterowania ze sterownika pompy który jest na zewnatrz bo jak dobrze rozumiem to jest silnik isuzu
Poszukuję schematu sterowania silnika Corsy D 1.3 CDTI (Z13DTJ rocznik 2007) i opisu skrzynki bezpiecznikowej wraz z przekaźnikami. Poratuje ktoś?
Wskażnik paliwa ma bardzo dużą stałą czasową tzn. wartość prawdziwa pojawia się dopiero po kilku minutach.Jeżeli autko stało krzywo wskaznik zapamiętuje tą wartość i po włączeniu stacyjki pokazuje tą dziwną wartość.Wskażnik w liczniku nie jest polączony bezpośrednio z czujnikiem w zbiornku (jak było kiedyś)tylko sygnał z czujnika wchodzi na procka w...
Mam problem ze swim samochodem.Po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniach na komputerze świeci mi kontrolka awarii silnika(zółta kontrolka na desce rozdzielczej w kształcie silnika).Po wymianie uszczelki samochod nie mial sily i mechanik stwierdzil ze to jest wina elektorniki.Pojechałem n\do elektronika-automotoryzowanego serwisu Opla w Gdańsku.Po...
Skoro masz wymienić rozrząd to się wszystko wyjaśni, a może nawet załatwi usterkę W tym silniku można by napisać, że nic się nie reguluje, sterowanie jest "automatyczne", ale mechanika ma być prawidłowo zrobiona...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
DIS jest to zespolona cewka zapłonowa - jest to jedna taka podłużna czarna kostka która jest nałożona na górę silnika w mojej corsie tego nie ma. Co do sondy to próbowałem i nie pokazywała nic komputer nie pokazywał po jej wymianie przynalmniej na benzynie praca jest równiejsza ale tak jak pisałem w innym poście po pewnym czasie pojawiają się jakieś...
no w benzyniakach raczej nie powinno się jej odłączać- może to spowodować awaryjny tryb pracy silnika. sonda lambda jest jednym z kluczowych elementów sterowania napełnianiem silnika, tworzeniem mieszanki. W benzyniakach to bardzo ważny czujnik.. Najlepiej po prostu wymienić :)
Silnik sprawdzony na krótko , jest sprawny. Moduł górny sprawny , wykonuje wszystkie czynności.
Powodów wypadania zaplonow jest wiele. Od elektroniki po mechanikę. Jeśli wykluczyć wszystkie elementy mechaniczne, cewkę świece, wtryski, ciśnienie paliwa, ciśnienie sprężania, luzy zaworowe itp to pozostaje elektronika. Wypadało by sprawdzić czy jest sterowanie wtryskiwaczy i cewki. W tych autach często padały ecu
No to jednym słowem coś nie pozwala ci załączyć pompy paliwowej boi z tego co piszesz to przekaźnik jest sprawny. Albo alarm albo gryzoń albo któryś z czujniczków przy silniku. Przydałoby się podłączyć pod komputer i zobaczyć czy jakiś błąd się pojawia. Niewykluczone też uszkodzenie kostki stacyjki. Dobra teraz tak: zrobiłem zworkę po wyjęciu przekaźnika...
fajna sprawa :) kurcze była ostatnio na złomie taka Corsa z tym dizlem, i na zdechłym akumulatorze ledwo kręcącym odpaliła od razu.. aż szkoda silnika.. jak coś to mam z niego pompę wtryskową Bosch wersja do turbo, myślałem, że będzie pasować do Mastera 1.9DTI zamiast tej elektronicznej, ale niestety ta z isuzu ma mocowanie na 2 śruby a nie na 3, a...
Miałem kiedyś w Kadecie silnik C16NZ i zawór recyrkulacji spalin był, ale nie sterowany elektrycznie tylko pneumatycznie (podciśnieniem z kolektora dolotowego). Był zamontowany na kolektorze dolotowym. Jego złe działanie raczej nie powinno zapalać pomarańczowej lampki silnika (Check).
No własnie. Mam "problem" z silnikiem w moim traktorku. Silnik z Opla Corsa 1,5 diesel 1994 r Isuzu. Przekaźnik sterowania świec żarowych jak na zdjęciu. Mam pytanie do elektryków samochodowych znających temat uszkodzonych alternatorów przez dogrzewanie. Który z przewodów muszę wypiąć z przedmiotowego przekaźnika, aby po uruchomieniu "nie działało"...
Witam. Pilnie poszukuję schematu elektrycznego, sterowania silnikiem do Opla Merivy, Corsy albo Astry z silnikiem 1.7 CDTI, 2004 rok, sterownik Denso. Pozdrawiam. Damian
Witajcie, Mam oto takie autko jak Corsa E z silnikiem 1.2, benzyna z 2015r. Problem jest z jej odpalaniem.. szukam inspiracji bo już wszystko sprawdziłem. do rzeczy... corsa ma swoje humory i raz jest tak, że odpala tydzień bez zarzutów, a czasem cos jej odbije i nie odpali. Problem leży głównie w samym sterowaniu rozrusznikiem... wsiadam do auta. przekręcam...
co do turbiny sprawdzałem mechanicznie chodzi, ona jest sterowna nadciśnieniowo , nie ma zawóru elektrycznego który nią steruje, były trzy typy turbin w tym silniku, co do szczelności sprawdzę jutro połączenia od turbo do kolektora i napiszę co wyszło.
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
Czujnik zakupie dzisiaj bo to koszt jest niewielki, a takie przyczyny są tam opisane. Zastanawiam sie nad komputerem sterowania silnikiem. Bo to tak wygląda jak by za poźno podawał sygnał do monowtrysku przy odpalaniu. A mam jeszcze pytanko gdzie sie znaduje ten komputer sterowania silnikiem? Bo z tym nie miałem jeszcze do czynienia. Napisze jaki jest...
Wywoływałeś samo diagnozę? Jak na gazie chodzi to bym szukał problemu z sterowaniem wtryskiwacza jak zasilanie jest ok. Edit: A sprawdzaliście wydajność pompki?
Odpal silnik i odepnij czujnik położenia wałka rozrządu. Wtryski będą inaczej sterowane i wtedy sprawdź czy dalej leje ten wtrysk.
Sterowniki hybrydowe mają to fakt.Ale dalej jest to wróżenie bo żadna diagnoza nie została przeprowadzona.Nawet nie wiadomo czego brakuje iskry,sterowania wtryskami czy np brak zasilania ecm.Jak chcesz już wymieniać w ciemno to wymień na początek czujnik wału.
To silnik z mechanicznie sterowanym wtryskiem. Na niskich obrotach pewnie turbinka słabo ładuje. Jeśli masz czym sprawdzić ciśnienie...
. Termostaty sterowane elektronicznie corsa b 1.0. EEEeee ? chyba ci się z elektrycznym EGRem pomyliło ;)
Dziękuję za odpowiedzi. Porządny program diagnostyczny ....ale rozumiem, że nie do OBD ? bo OBD zwarte i nie działa, gdy silnik na chodzie. Chwilowy spadek napięcia podczas rozruchu moim zdaniem nie powinien mieć wpływu na prace sterownika silnika bo by nie mógł sterować w tym momencie silnikiem. Po starcie zresztą też już nie mogę się połączyć. Na...
Ta moc i moment z wolnossącego C20NE to chyba jakiś żart...nie??? Masz na to papier z hamowni? C20NE ma 115KM i coś koło 180Nm. Poza tym w tamtym Motronicu nie ma żadnego czujnika ciśnienia w kolektorze, tylko przepływka klapowa. Taki patent z czujnikiem ciśnienia był stosowany w analogicznym 2.0 w Daewoo (wtrysk sterowany ciśnieniem w kolektorze, coś...
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Zamieniłem wtrysk 3 z 4 i dalej 3. cylinder nie pracuje. Jaka jest metodyka dalszej diagnostyki? Da radę jakoś na krótko podłączyć wtrysk innymi przewodami? Czy ten sygnał sterujący wychodzi bezpośrednio z sterownika silnika?
jaki ten korsarz i z którego roku? Jeżeli B i silnik to X12XE to wyczytać błąd samodzielnie ("wymigać"). Jak ? A tak: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Jeżeli C i silnik to Z12XE to miganie raczej nie możliwe -> potrzebna diagnostyka odpowiednim narzędziem (tzw. "komputerowa") EDIT: Niestety głupotę napisałem. X12XE, podobnie jak X10XE jest...
Ogólnie można przyjąć założenie, że każda usterka silnika, lub układu sterowania objawia się utratą mocy. Gdyby było odwrotnie, byłbym pierwszym który zepsuł by swój samochód.
Wybacz kolego ale nie potrafię poradzić ci tak byś z tym autem coś zrobił. Za mało wiesz niestety i nie jest to obelga. Znajdz dobrego mechaniora. A jak już koniecznie chcesz sam to ściągnij schemat tego autka ( sterownik i peryferia) i po kolei ze zrozumieniem sprawdzaj co nie jest sterowane
Różnie to było w tej Corsie, mechanik który to robił wymienił wszystko bo myślał że to immo. Raz na sto zapłonów sterował wtryskami i pompką paliwa... Po wymianie na podróbkę było lepiej ale nie zapalał, silnik robił cofkę. Dopiero używka oryginał pomógł. Spróbuj, to nie dużo roboty.
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
Ok. Skłaniam się do Twojej opcji, ale tylko pod jednym względem - remont słaby. Druga opcja panewki - chinatown z CER plus moja sugestia dla szlifierza aby spasowł ciasno...a docierałem delikatnie - ale uwaga, poprzednio też nie miałem ciśnienia na 2-gim, a pomiary gładzi cylindrów wskazywały, że są problemy ze zużyciem 4tego tłoka, 0,2mm poniżej normy....
W samochodzie dzieja sie dziwne rzeczy mianowicie podczas jazdy predkosciomierz gwaltownie spada do zera zapala sie samochodzik z kluczykiem i kontrolka sterowania silnika oraz odcina zaplon doslownie na ulamek sekundy potem jedzie normalnie .Auto Opel Corsa C 1.0 benzyna rok 2003 silnik Z10XE.Pojawia sie blad P0560 System napiecia zasilania -zaklucenie...
Słuchaj, bzdury opowiada Ci mechanik i zanim zniszczysz auto zmień go. Pierwsza sprawa to dojść co szwankuje, zapłon czy paliwo? To banalnie proste sterowanie silnikiem i mając próbówkę sam ogarniesz. Zrób test jak pisał wcześniej Kolega kidu22. Już będziemy dużo wiedzieć. Na PW poszedł schemat.
Problem w tym że nie bardzo wiem gdzie powinno iść jakie napięcie. Jakie na czujnik spalania, jakie na sterowanie zasilania pompy. Bo to tylko należy to zozróżnić. A co się stanie gdy je odwrócę, tzn jeśli było dobrze i je zamienie to może się coś zepsuć?? I czy te kebelki mają wogóle wpływ na iskrę??
Jak w temacie P0201 P0130 P0100 P0505 Silnik pracuje jak by nie palił na jeden gar, świece cewki układ zapłonowy sprawdzone zostaje sterowanie wtryskami, przepływka: podmiana to samo' Sonda lambda wskazania ok na mierniku analogowym wskazówka lata od 0,1 o 0,9 V. Błedy pojawiaja się po dłuższej pracy silnika przy czym "spawdź silnik" sie nie zapala....
Aby dokładnie ustalić który czujnik czym steruje pomierzyłem czujnik ze zdj. 1 tego po prawej - w stanie zimnym jest przerwa, świece grzeją po nagrzaniu zamyka się obwód, świece przestają grzać. Więc jest to sterowanie świecami. Czujnik 2 z tego zdjęcia w stanie zimnym miał 68 ohm po nagrzaniu oporność spadła do 56 - steruje to wskazaniami odczytu temperatury....
Mam problem z elektrycznymi szybami w corsie c. Rozebralem juz pół auta, wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone, połączenia w drzwiach również. Zasilanie dochodzi do silników ale brak sterowania. Nie świecą się również ledy w przelacznikach. Przydałby się jakiś schemat podłączenia lub ewentualnie podpowiedź gdzie jeszcze może tkwić problem.
Witam Wszystkich ! Potrzebuje pomocy w naprawie Corsy B 1.0 12v , objaw jest taki, iż po gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący,i z opóźnieniem reaguje na gaz.Po wypięciu czujnika temp . płynu chłodzącego jest ok.Po wypięciu czujnika wałka rozrządu zero reakcji silnik nadal pracuje "? Ostatnio wymienione świece ,cewka zapłonowa,pompa paliwa...
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem?
wielkie dzięki pomogło jakiś jełop urwał przwody wymieniłem bo cana nie można lutować takie mam wiadomości a jak ktoś ma opisane różne usterki w sieći can to z miłą chęcią zakupie za rozsądną cene do elektrit U2107 zczytane za pomocą znienawidzinego przez ciebie i kts 530 i potwierdzone za pomocą carmman scan I wybranie modułu układ sterowania silnika...
A skąd to kto może wiedzieć? Tech2->silnik->kontrola modułu sterującego->kontrola zaworu EGR
OK dzięki rozumiem ale mama jeszcze jedno pytanie z tej mini lambda wychodzi jeszcze jedna biała kostka nigdzie nie podpięta 4 przewody?? i jeszcze jedno jak jest sterowany ten silniczek krokowy co jest odpowiedzialne za jego wychylenie. PS autko troche mi szarpie jek wcisne gaz do dechy a kiedyś tego nie było. Opel corsa 1,2 silnik x12sz monowtrysk
A jak myślisz może podpiąć pod to sterowanie od fiata seicento. Jest tu dość szeroko opisany temat. U mnie z silnika (od wspomagania) wychodzą tylko przewody zasilające. No i wiadomo 4 z czujników na kolumnie To są prawdopodobnie dwa tensometry czyli elementy które zmieniają oporność pod wpływem naprężenia - tak doczytałem.
Z tym czujnikiem temperatury ok.-taka praca urządzenia sterującego. Pozdrawiam.
Trochę późna odpowiedź, a chodzi o combo który po dodaniu gazu traci moc(przechodzi w tryb awaryjny) Przyczyną na 99% jest zapieczone cięgno turbiny, jest nie sterowana. Przepustnica w turbinie nie otwiera się i przy ok. 3tyś obr ciśnienie w kolektorze przekracza wartość krytyczną i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko...
Diagnostyka komputerowa wykazała trzy błędy sterowania silnikiem. Ponieważ usterka elektroniczna jest ewidentna, jak również niestabilna praca silnika wydaje się być powodem tej samej usterki, należy zająć się sterownikiem silnika i jego okablowaniem w pierwszej kolejności. Potrzebny fachowiec, który rozumie powstałe błędy. Sama nic więcej nie zrobisz.
W twoim aucie są dwa czujniki temperatury cieczy jeden do wskazań na desce-jednopinowy drugi do sterowania ECU -dwupinowy tego sprawdź. Przeważnie problemy są gdy wykazuje zbyt małą oporność np. przy 20*C poniżej 2000 omów
corsa sterowanie corsa sterowanie kierownicy sterowanie kierownicy corsa
iveco schemat instalacji elektrycznej peugeot boxer kluczyk sinus kondensator
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Schemat wtyczki komputera BMW E46 2.0d Schemat podłączenia sterownika Negros Kom-Ster