Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Podeslales fotkę ok fajnie to teraz zobacz sobie jak jest ustawiona sztanga jeżeli jest podniesiona maksymalnie do góry to wszystkie spaliny idą na wirnik a jak opuszczona to wali je częściowo w wydech . A u mnie jest taka sytuacja sztanga cały czas w górze do dołu nawet nie ruszy choć bym ją prosił glaskal i nic dopiero jak zgasze samochód lub odłącze...
Jeśli wyskakuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia to obstawiałbym błędne sterowanie turbiny, w skodach to nagminnie zacierające się łopatki kierownicy, nie wiem jak jest w tym audi.
Z błędem jest zapisana zamrożona ramka, po niej będzie widać o co mu chodzi - może być sterowanie turbiny albo EGR. Padały też MAP sensory (a wywala błąd przepływomierza). Dlatego trzeba patrzyć na przyczynę i okoliczności błędu, a nie tylko komponent który pada w opisie błędu.
Zacznij od podmiany cewek na sprawne w 100% czyli od innego sprawnego auta albo zakup nowych i tylko BERU. Moduł zapłonowy też do sprawdzenia. Jakie oznaczenie silnika? Standardowo polecam sprawdzenie dolotu na szczelność, sterowanie turbiny (zacznij od przeglądu wężyków podciśnieniowych).
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
ale tak, czy siak wszystkie obwody we/wy do ECU bez zewn. zasilań i masy. Zasilanie wspólne po przekaźniku, masa ze sterownika.
Chociaż daj filmik z przegazowania. Nie miałem takiego testera w ręku, ale szukaj wartość zadaną i aktualną, czy się zgadzają podczas przegazowania/jazdy. Chodzi o przepływkę, ciśnienie na szynie, egr, sterowanie turbiny, lambda(wątpię i bez błędu, to to już w ogóle mi się nie widzi), poziom zapełnienia dpf. Podglądnij korekcje wtryskiwaczy(raczej od...
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Najpierw sprawdź zasilanie edc. Kolega Hart3 dał potrzebne info. Mechanicy z plakiem.... pewnie zabrakło im cierpliwości, jak psikali do filtra to trzeba z pół minuty kręcić żeby plak doleciał do silnika. Jak masz zasilanie edc sprawdzone żarówką np H7 to zainteresuj się przyciskiem do gaszenia z tyłu. W C956 przycisk sterował przekaźnikiem w tylnej...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Sprawdź przewody podciśnieniowe sterowania turbiny.
Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Posiadam schemat podcisnien , jesli chcesz to jeszcze to poszukam i wstawię
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Witam, pacjent Seat Altea XL 1.9 TDi 105KM. Gdzie znaleźć zawór sterowania turbiny? AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Seat Altea XL? 2007 AI: Czy zauważyłeś jakieś objawy lub problemy związane z turbiną? Brak mocy.
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
I co wiadomo na której wtyczce jest te sterowanie geometria turbiny?
Podpinałem przed zaworkiem-prosto z wakupompy i tam jest właśnie około 800mbar.
Zawiesiło się sterowanie turbiny na chwilę I dlatego wyświetlił się błąd
Problem banalnie prosty. Elektrozawór sterowania turbiny.
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Witam serdecznie, za sterowanie turbiną odpowiada zawór (23).
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
diagbox pokazuje błędy P0003 P0245 i P0031 jako zwarcie z masą czyli brak napiecia 12V na tych 3 elementach Jeśli nie ma +12v to komputer pokazuje to jako zwarcie do masy wszystkie 3 elementy (regulator na pompie CR podgrzewanie sondy lambda i sterowanie turbiny) zasilane są z BSM I to dlatego tyle szukam tego << zwarcia"
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
Wszystko OK z podciśnieniami znaczy sie nie ma nieszczelności a pompa wytwarza dobre podciśnienie. To może kolega napisze gdzie i jak szukać przyczyny problemu wtedy napewno skumam o co loto :) Podciśnienie na wyjsciu vacumpompy -0,98bara na wejsciach do poszczegolnych elektrozaworów -0,8
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
Hmmm .... z jakiego sterownika wyciągnąłeś tą mapę o ile dobrze pamiętam 021CK - teroetycznie jest możliwe przerobienie sterownika z 1Z'ta - praktycznie - szybcie łatwiej i taniej zaadaptowac sterownik z podciśnieniowym sterowaniem turbiny ...
Sterowanie turbiny jest raczej podciśnieniowe.
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
a jakie jest RCO elektrozaworu patrząc na tester ? skąd pewność że sterownik silnika nie robi tego celowo ?
Raczej nie sterownik silnika , tylko sterowanie turbiny .
Sterowanie turbiny zle ustawione?. W jaki sposób wycięty fap?
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Jeżeli jest błąd EGR'u to komputer może nie pozwalać sterować turbiny. Proponuję zacząć od pozbycia się błędów przepustnicy i EGR'u. I dokładnie sprawdzić masy.
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
Mam jakiś schemat ale może być mylny. Sterowanie turbiny z pinu 11 sterownika. Pin 35 sterowanie EGR. Poza tym oba zawory zasilane plusem po zapłonie przez bezpiecznik.. A działa ci EGR??? Jeżeli jest zasilanie i jest ciągłąść przewodu do sterownika zobacz czy masz prawidłowy zaworek .
Crafter '08 ma rozwiniętą diagnozę , jak wygląda lista parametrów ? Układ DPF sprawny czy "zmodyfikowany? W jakim stanie turbina ? regenerowana ? używka ? Sterowanie turbiny działa prawidłowo ? Czym diagnozowane?
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Sądząc po objawach tzn. "buczenie" i przygód z rozrządem należy wsiąść pod uwagę problem z czasami rozrządu (przestawione krzywki, ścięty klin na kole zębatym itp.). Oczywiście należy dokładnie sprawdzić całą resztę aby nie wyważać otwartych drzwi, dlaczego nie ma mocy, sterowanie turbiny lub prozaiczny problem z zapomnianą szmatką (czyściwo) w dolocie.
Wiązka przejrzana podciśnienia sprawdzone i dalej to samo. A do tego doszło przeładowywanie turbiny
Nie bedzie chodzil, inne sterowanie turbiny inne sterowanie egr i inne wyjscia danych prędkosci samochodu. W afn nasz zmienną geometrie turbiny
Koszt samej używanej turbiny to 500-1000zł. A gdzie reszta (kolektory, sterowanie turbiny intercooler)?
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
A sterowanie turbiny ???
Sterowanie turbiny, prowadnice powietrza.
Odepnij sterowanie turbiny, zobacz czy coś się zmieni.
Sterowanie turbiny.
Sterowanie turbiny, dziura w dolocie albo turbina siada. Koleś u którego byłeś ma taką samą wiedzę jak ty tylko że ma komputer. Szukaj kogoś kto się zna a nie tylko błędy potrafi odczytywać. Serwis Ci w ten sposób nie pomoże a może nawet być tak że wymienią turbinę za którą zapłacisz a będzie co innego. Napisz skąd jesteś to może ktoś Ci to tutaj ogarnie.
Źle ustawione sterowanie turbiny.
Jeszcze masz coś takiego jak sterowanie turbiny i pewno tam jest problem na początek trochę diagnostyki.
sprawdz przeplywmierz i sterowanie turbiny oraz nieszczelnosci za turbina
raczej sterowanie turbiny, podcisnienia, elektrozawór
Nie wiem jaki to silnik, ale masz tam pierburg do sterowania turbiny? Jak masz to go wymień.
sterowanie turbiny do sprawdzenia lub turbina do czyszczenia.
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
zobacz czy jest sterowanie turbiny.
sprawdz sterowanie turbiny, przepływomierz, układ wydechowy, filtry, ustawienie rozrzadu
Notlauf-sprawdzenie sterowania turbiny jeżeli ok. to czyszczenie turbiny. Ciśnienie oleju sprawdzić mechanicznym zegarem, jeżeli dobre to czujnik wysokiego ciśnienia do wymiany na odpowiedni lub moduł w zegarach. A jak sprawdzić sterowanie turbiny? Czy w tym silniku występuje zawór N75? Wyszukiwarka tam jest opisane
Pytanie do znawców jakie sterowanie turbiny daje się lepiej wysterować i dlaczego : elektroniczne czy podciśnieniowe ??????? i jakby ktoś miał ori wsad do e90 2,0d 163 KM ..... i ori wsad do e46 320 d 150 KM ze sterowaniem podciśnieniowym
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Ma byc podczas jazdy 2,2 do 2,4 bar. Sprawdz sterowanie turbiny. Poprostu przestaw sztange recznie i zobacz czy pompuje? Druga sprawa. Co z przepływka? Ile masz podczas jazdy?
Przypadkiem nie przyszło Ci do głowy że jest tyle nagaru że mechanicznie zatarte?
Pewnie ma elektryczne sterowanie turbiny :/ temat rzeka.......... Do wymiany, lecz niestety nie występuje oddzielnie.
Typowe dla overboosting. Sprawdz sterowanie turbiny i czujnik cisnienia.
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Podałeś "suchy " błąd bez żadnego opisu. Ciśnieniem turbiny steruje ECM a nie żaden czujnik. Po za tym błąd wskazuje na czujnik na gruszce a nie na map.A nawet jak by był to map to przed wymianą diagnoza sprawdzenie napięć i parametrów. Sprawdź czy sztanga się nie zacina i czy na pewno nie ma czujnika na gruszce. Dodano po 2 Małe sprostowanie .Przy...
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
a sterowanie turbiny jest popatrz na podciśnienia może jakiegoś wężyka nie podpięli
Nie zagra Ci to, jak będzie turbo od alh to i sterownik musi być, jest inne sterowanie turbiny.
przy takim błedzie to zazwyczaj sterowanie turbiny do przeglądu.
Właściwie to już znalazłeś. To urządzenie dodatkowo steruje prędkością obrotową turbiny. Jeżeli na tym ci nie zależy to nada się każdy termostat pokojowy z wyjściem przekaźnikowym.
No czyli najlepiej tak dobierać moc by utrzymać prędkość obrotową. A tą łatwo można uzyskać z przebiegu napięcia prze mostkiem prostowniczym. W roli zabezpieczenia przy małych turbinach stosuje się maszt wychylny czyli turbina pod naporem wiatru odchyla się od pionu. Można też "ręcznie" (silnikiem) sterować ustawieniem turbiny i odchylać ją od kierunku...
Czemu zaraz turbina. Prędzej sterowanie turbiny podciśnieniem. Sprawdź wężyki podciśnienia czy nie mają nieszczelności.
A jakie ma sterowanie turbiny? Co masz teraz za silnik? Rurka dochodzi do sterownika?
Za sterowanie turbiny odpowiada zawór N75 oczywiście podciśnieniowo jeśli jest nieszczelność to nie zmieni położenia łopatek i ładuje do bólu.
zablokowane sterowanie wydajnością turbiny. Sprawdzane było czy się rusza ?
Sterowanie turbiną.
Jeżeli turbina często przeładowuje to sprawdż sterowanie turbiny, płynność ruchu sztangi.
Po podłączeniu pompki podciśnieniowej sztanga od turbo uchyla się maksymalnie przy podciśnieniu 0,6 bar. Wyjście podciśnienia z zaworka sterowania turbiną wynosi 0,8 bar. Po podłączeniu trójnika między wyjście z zaworka a sterowanie gruszką turbiny pokazuje 0,4 bar podciśnienia. Czy myślicie, że popsuta jest ta gruszka od sterowania turbiną? Gdy sprawdzam...
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
problem z turbo, pewnie przewód od turbiny do coolera pękniety albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone
Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
Problem z mocą niedoładowuje turbina. Witam. Dotyczy Doblo 1,9 JTD 100KM z 2009 r. Od pewnego czasu brak mu mocy - dochodzi do ok. 3 tys. obrotów i przerywa, brak mocy i boi się górek. Nie ma znaczenia temperatura silnika i nie występuje to bez przerwy. Są chwile, że wszystko jest ok. Był u trzech mechaników i się poddali. Komputer nic nie wskazuje...
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
możesz tak sprawdzić.
A jak ci pomóc....sam musisz sprawdzić sterowanie turbiny albo czy dobrze podłączyłeś zawory, podciśnienia itp. Lub dobry komputer i test elementów wykonawczych Sprawdź zawór sterujący kierownica turbiny
Sprawdż sobie na początek sterowanie turbiny, zawory i dochodzące do nich wężyki. Sprawdż też przewody do pompowtrysków szczególnie 1 cylinder.
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
sterowanie zaworu turbiny octavia sterowanie turbiny sterowanie turbiny wiatrowej
renault megane bezpiecznik wycieraczka zasilanie konwertera multiswitcha pasek rozrząd citroen
delonghi caffe corso moduł komfort termet
Nissan Qashqai B1049 – przerwa w obwodzie poduszki powietrznej kierowcy, taśma spiralna SRS Sony KDL-32W705C – jak podłączyć słuchawki Bluetooth do telewizora bez A2DP