W ciągu kilku dni podobne objawy opisano jeszcze w dwóch innych tematach. Standardowa przypadłość tych silników (jak ktoś napisał, że nieszczęścia chodzą czwórkami) to padnięte cewki. Objawy pasują tzn. stabilne wolne obroty prawie bez wypadania zapłonów, szarpanie i dławienie się przy dodawaniu gazu szczególnie gwałtownym. Dwie godziny temu założyłem...
Ok poprawiam się mam nadzieję we właściwym dziale forum. Kupiłem okazyjnie Holenderską prawie nie używaną pompkę ciepła Daalderop Combiair 2,5. Link do dokumentacji jaką otrzymałem od producenta tej pompy: [url=http://zakelijk.ithodaalderop.nl/do... Konstrukcyjne podobna do Hewalex PCWU 2,5kW czy HPI-4 kospel. Po...
P0641 Obwód odniesienia 5 V 1 dostarcza napięcie 5 V do czujnika położenia pedału przyspieszenia (APP) 2, czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji, czujnika położenia przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin (EGR), czujnika położenia łopatki turbosprężarki, czujnika położenia pedału sprzęgła (CPP) i czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Tu masz problem z doładowamiem . I tu musisz jakoś zbadać z czego ten problem wtstępuje. Czy dlatego ze mie ma podciśnienia do regulacji zaworu ale chba jest bo EGR by się odezwał. Więc dalej musisz sprawdzić jakie ciśnienie występuje w układzie doładowania. Może być tak że jest i jest za duże lub go brakuje. Jak brakuje to dziura w układzie dolotowym...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam Wszystkich Serdecznie. Mam problem ze swoim T5 FL z 2011 roku 2.0 Tdi 180KM silnik CFCA. Otóż chodzi o to że samochód nie ma mocy. Nie wkręca się w obroty, jedzie jakby był w trybie Awaryjnym. Po podłączeniu VCDSa błędy są takie. 11876 Sterowanie zaworu turbosprężarki na wejściu 11859 Zawór regulacji ciśnienia doładowania, zespół 2 Czy jest opcja...
pytanie jak byście podłączyli podciśnienia w silniku i jak zwiększyć moc takiego czegoś Nijak, bo nie mają tam już racji bytu. jak zwiększyć moc takiego czegoś Dokładając paliwa na pompie i ciśnienia na turbinie. Ogólnie trzeba by zrobić sterowanie LDA i cisnieniem turbiny jak było w AAZ, czyli Przewód od kolektora ssącego do LDA, a drugi z muszli...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Podeslales fotkę ok fajnie to teraz zobacz sobie jak jest ustawiona sztanga jeżeli jest podniesiona maksymalnie do góry to wszystkie spaliny idą na wirnik a jak opuszczona to wali je częściowo w wydech . A u mnie jest taka sytuacja sztanga cały czas w górze do dołu nawet nie ruszy choć bym ją prosił glaskal i nic dopiero jak zgasze samochód lub odłącze...
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
CZEK zapala sie sporadycznie i właśnie wtedy auto ma strasznego muła ze nie idzie ruszyć bo gaśnie . Po ponownym odpaleniu wszystko OK . Czasem podczas ruszania czuć że silnik traci moc , szarpnie i później wolniej reaguje na pedał gazu. P1125 - Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania lub za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany,w późniejszych modyfikacjach wprowadzili filterek na przewodzie.
Jeżeli to są logi po wyczyszczeniu turbiny to znaczy że jest źle wykonane czyszczenie, ewentualnie uszkodzony zawór n75, choć z reguły przy uszkodzeniu zaworu brakuje podciśnienia na sterowanie turbiny. Log kanału 003 potrzebuje w momencie kiedy brak mu mocy, oraz na wolnych obrotach na zimno razem kanały 001 013 023 i tak samo na ciepło. Napisz ile...
Cześć Bardzo Ci dziękuję za obszerną wiadomość. Wybacz, ale bez Twojej pomocy nie domyśliłbym się powiązania pomiędzy map,a EGR, a mapą N75. Znam budowę i zasadę silnika, lecz udowodniłeś, że jeszcze wiele przede mną :). Zakładam, że łopatki turbiny trzeba delikatnie uchylić w obszarze, w którym kiedyś powinien działać zawór EGR w celu spowolnienia...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
Zaworek po podłączeniu go pod waku pompę przestaje pykać bo tak ma być po co ci sterowanie turbiną jak auto stoi? On ma się ustawić i już a nie ciągle pykać jak auto stoi od ERG tak samo. To jeszcze taka bardzo możliwa opcja jeszcze raz przełuz zaworki tylko tym razem N75 na miejsce ERG i jak (ten od turbiny na miejscu zaworu od ERG) przestanie pykać...
Wygląda na przeładowujące turbo przy pełnym obciążeniu. Jeśli pamięta fabryke to w nim mimo wszystko bym upatrywał problemu. Ew. Wykręcić je i dac do sprawdzenia (o ile ktoś bedzie chciał sprawdzać a i tak zregenerować od razu). Dziwne jednak że dopiero przy takiej predkości pojawia się bład. Do tej predkości przy np. niskich obraotach 3 biegu i "but...
Mam to samo w VW Sharan z 2004 silnik 1.9 114 koników TDI oczywista niedawno go kupiłem i na razie zgłębiam tajniki diesla i jego usterk w tem temacie już sporo poczytałem i fakt lepiej zrobic diagnostykę z tym że ja się zastanawiam na kupnem kabla diagnostycznego i zrobic ją samemu Ludzie robią różne czynności by się tego problemu pozbyc od czyszczenia...
Witam, zastanawiam się czy można po przez obniżenie ilości paliwa wtryskiwanego do silnika i podniesieniu ilości tlenu dostarczanego przez turbinę ograniczyć spalanie paliwa na setke przy minimalnej stracie na parametrach??? Tak się zastanawiam bo się nie znam.
Tym zaworem najczesciej steruje taki maly switch , ktory jest zamontiowany na pompie wtryskowej , ale byly rozne wersje tego , ale w passacie najczesciej bylo tak jak pisze . Dziala to tak ze przy pewnych obrotach , a dokladniej przy pewnym wcisnieciu pedalu gazu , ciegno przyspieszenia na pompie przesuwa sie tak ze przelacza przelacznik , ten natomiast...
Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania. Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można...
Pisze bo nie spotkałem się na żadnym forum z takim problemem jak w moim przypadku. oto krótki opis: aby wogóle odpalić auto trzeba wyjąć bezpiecznik odpowiedzialny za sterowanie silnika ( bodajże nr 32) bez tego bezpiecznika samochód odpala, ale czasem dopiero za trzecim razem. bez tego bezpiecznika samochód chodzi bez turba, brak mocy. VAG pokazuje...
a jakie jest RCO elektrozaworu patrząc na tester ? skąd pewność że sterownik silnika nie robi tego celowo ?
Musisz zdrobic logi , obiaw typowy dla zaci,etej geometrii bądz uszkodzonego zaworu sterującego turbiną
Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian. I tutaj prawdopodobnie tkwi usterka, ponieważ nie została sprawdzona w 100% zależność przepływomierza od EGR i odwrotnie. Jeżeli bowiem po odłączeniu wtyku elektrycznego przepływomierza nic się nie zmienia, tzn. w dalszym ciągu "muł", oznacza uszkodzenie recyrkulacji spalin...
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Ograniczenie do 3000 obr mają wszystkie CDI z mechaniczną skrzynią, a jeżeli chcesz wkręcić na postoju silnik powyżej tych obrotow to wystarczy przed dodaniem gazu 2 razy nacisnąć pedał sprzęgła.Odnośnie sprawdzenia zaworu sterującego turbiną (przetwornika ciśnienia)to potrzebna jest druga osoba -1 kładzie się pod samochod i obserwuje siłownik turbiny;2...
Zaczołbym od zaworu sterującego turbiną i zasilaniem tego zaworu oraz szczelnością podcisnień .
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Miałem taki problem z awx, po wymianie uszczelki pod głowica przy składaniu pomyliłem podcisnienia i turbina przeladowywala bo sterowanie zaworem upustu turbiny było przelaczone w inne miejsce. Po ponownej zamianie było ok. Były błędy p0102 p0200, p0299.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
...jeden steruje zaworem EGR, drugi klapami "przeciwdymowymi" - który czym to sobie "idąc po rurkach" dojdziesz. Jest jeszcze trzeci, który steruje zaworem obejścia turbiny.
Zawor sterujący turbiną też może "za wolno" sterować i turbo wydaje takie odgłosy. Sprawdź czy podczas zchodzenia z obrotów sztanga z gruszki turba odpuszcza.
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Turbo chodzi cały czas tylko pod obciążeniem zmienia się jej wydajność. Jak dajesz gazu to sterownik wysyła sygnał do zaworu sterującego turbiny że potrzebuje więcej powietrza
zaworu turbiny zaworu podcisnienia turbiny sterowanie turbiny
mosfet bateria laptop sprawdzić transoptor el817 zamel rolety
uziom otokowy bednarka kuchenka ariston
Problemy z odtwarzaniem plików MP4 typu "set" Jak wyłączyć tryb awaryjny w Uran M102?