a jakie jest RCO elektrozaworu patrząc na tester ? skąd pewność że sterownik silnika nie robi tego celowo ?
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Miałem taki problem z awx, po wymianie uszczelki pod głowica przy składaniu pomyliłem podcisnienia i turbina przeladowywala bo sterowanie zaworem upustu turbiny było przelaczone w inne miejsce. Po ponownej zamianie było ok. Były błędy p0102 p0200, p0299.
Za akumulatorem, i trochę w lewo, przy ścianie grodziowej jest kaseta ze wszystkimi zaworami.
ale tak, czy siak wszystkie obwody we/wy do ECU bez zewn. zasilań i masy. Zasilanie wspólne po przekaźniku, masa ze sterownika.
...jeden steruje zaworem EGR, drugi klapami "przeciwdymowymi" - który czym to sobie "idąc po rurkach" dojdziesz. Jest jeszcze trzeci, który steruje zaworem obejścia turbiny.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
Musisz zdrobic logi , obiaw typowy dla zaci,etej geometrii bądz uszkodzonego zaworu sterującego turbiną
sprawdz zawor sterowania turbiny
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Odczytaj pamięć błędów w pierwszej kolejności, skasuj i pruba drogowa, potem sprawdz jakie zostały, jeżeli zostały związane z doładowaniem a układ jest szczelny to sprawdź szczelność wężyków układu sterowania zaworu turbiny i sam zawór czy nie jest zacięty. Jeżeli to wszystko jest w porządku i niema innych błędów to turbina padła lub wydech zatkany....
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Witam,poszukuję schematu elektr. zasilania zaworu elektromagnetycznego sterowania ciśnieniem doładowania turbiny lub informacji skąd jest zasilany i o jakiej wartości napięciem (V). Dziękuję .
Dopiero uruchomiłem mascota. Walnięty układ paliwowy. Ale potrzebne miejsce podłączenia zaworu sterowania turbiny.
W ciągu kilku dni podobne objawy opisano jeszcze w dwóch innych tematach. Standardowa przypadłość tych silników (jak ktoś napisał, że nieszczęścia chodzą czwórkami) to padnięte cewki. Objawy pasują tzn. stabilne wolne obroty prawie bez wypadania zapłonów, szarpanie i dławienie się przy dodawaniu gazu szczególnie gwałtownym. Dwie godziny temu założyłem...
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac? Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy - nie do turbiny bezpośrednio. Zawór steruje podciśnieniem, które potrzebne jest do sterowania turbiny.
Tak ogółem to jest ciężki orzech do zgryzienia, samochód był po zalaniu... ale podobno wcześniej odpalał na 3 sekundy to immobiliser blokował, teraz go naprawiłem i kluczyk się nie świeci- to chyba działa ok bo podnoszą się wskazówki od temperatury i od paliwa...teraz podłączyłem go pod komputer przenośny i wyskoczyło mi błąd silnika że sterowanie zaworem...
Zgnity przewód na belce z przodu od zaworu sterowania turbiny.
Do sprawdzenia wiązka od sterownia do zaworu sterowania turbiny zmienną geometrią. Często padają też. Dodano po 2 Sprawdź też jakie ciśnienie generuje turbina w czasie jazdy. Najlepiej zalogować
Jednak muszę się poradzić was dalej... Czasami mam wrażenie, że turbo się rozłącza przy przyśpieszaniu bo jakoś nieraz słabo przyśpiesza auto zwłaszcza gdy gorący i długo się jedzie. Byłem na komputerze i błędów w silniku nie ma. Ja ściągnąłem wężyk z tego zaworu co steruje turbiną i na wolnych obrotach podciśnienie jest. Co jeszcze może być nie tak?.
Witam Da się sprawdzić po VIN jak również widać to po jej wyglądzie. Ta ze zmienną geometrią ma przymocowaną taką "puszkę" w której znajduje się aktuator zmiennej geometrii, zaś zwykła turbina ma tylko taką "gruszkę" która za pomocą ciśnienia steruje zaworem upustowym. Pozdrawiam
Skoro zapala się kontrolka to odczytanie błędów powinno sporo wyjaśnić. Tak na oko to coś nie tak z podciśnieniami. Pod maską masz 2 lub 3 elektrozawory podciśnienia, które sterują: zaworem obejścia turbiny, klapami przeciwdymowymi i zaworem EGR (w silniku X20DTH chyba był elektryczny). Elektrozawory mają z góry 2 króćce - VAC i OUT. VAC ma być podłączony...
Witam. Mam w naprawie Sprintera 2,9 td z brakiem sterowania turbiny zaworem. Sterownik sprawdzony ok, zawór nowy, wiązka naprawiona, podciśnienie ok. Może ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za podpowiedź. Jeżeli to możliwe to proszę o pomoc w zdobyciu schematu wewnętrznego sterownika silnika (połączenie ze sterowaniem zaworu). Pilnie czekam i pozdrawiam.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
P0641 Obwód odniesienia 5 V 1 dostarcza napięcie 5 V do czujnika położenia pedału przyspieszenia (APP) 2, czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji, czujnika położenia przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin (EGR), czujnika położenia łopatki turbosprężarki, czujnika położenia pedału sprzęgła (CPP) i czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych...
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Mam pytanie odnośnie volvo s80 2000 rok 2,8 biturbo. Jak są sterowane turbiny? Auto traci moc i wyskakuje błąd zaworu turbiny. Zawór znalazłem jeden po prawej stronie silnika. Po wymianie zaworu błąd pokazuje się dalej. Zanim zacznę grzebać dalej to chciałbym się dowiedzieć jak są sterowane turbiny, która pracuje w jakim zakresie obrotów.[/i]
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Przecież linia diagnostyczna działa skoro masz błędy w sterowniku silnika. Spróbuj jeszcze odpiąć jakiś czujnik i pojeździć. Kontrolka check działa poprawnie? Nikt tam nic nie kombinował, nie jest podpięta do jakiejś innej? Kiedyś z ciekawości odpinałem wtyczkę od przepływki w mondeo mk3 2.0 tddi i też nic, zero błędów a wszystko było ok. Niedawno spadł...
Błąd który Ci sie pojawia nie musi być związany z czujnikiem cisnienia.Kod błędu wskazuje na niesprawność układu doładowania.Czyli na uszkodzenie turbiny,albo usterkę zaworu sterowania turbiną.Najprostsza metoda to laptop z programem do diagnozy.Jedz na 3 biegu,przy obrotach ok.3000 tys. cisnienie doładowania powinno wynisić ok.1850 mbar.W grupie wartości...
Steruje to impulsem wypełnienia ,
Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
Zaczołbym od zaworu sterującego turbiną i zasilaniem tego zaworu oraz szczelnością podcisnień .
Jeżeli to są logi po wyczyszczeniu turbiny to znaczy że jest źle wykonane czyszczenie, ewentualnie uszkodzony zawór n75, choć z reguły przy uszkodzeniu zaworu brakuje podciśnienia na sterowanie turbiny. Log kanału 003 potrzebuje w momencie kiedy brak mu mocy, oraz na wolnych obrotach na zimno razem kanały 001 013 023 i tak samo na ciepło. Napisz ile...
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Samochód pali jak na razie bez problemu. Wyregulowałem czujnik na wałku rozrządu i brak błędu P0341. Był zbyt daleko od koła rozrządu. Pozostały błędy P2033, P1351, P0422 oraz po jeździe wskoczyły nowe tj. P0299 i P0483 Coś za dużo tych defektów, nie popsułeś tam czegoś podczas szukania przyczyn poprzedniej usterki? Po kolei: P0299 - to moze być np....
EGR sprawdzony , membrana szczelna . Dopatrywałbym sie bardziej problemu z zaworem upustowym turbiny z jego sterowaniem stąd też błąd 1125 . Dawniej podczas dodawanai gazu pozycja zaworu się zmieniała a teraz nie i jest cały czas otwarty . Jeszcze mały problem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego ten przed przepływką pokazuje tmp 677 stopni...
Właśnie walczę z traficiem 1.9 dci. Podobna historia. Tylko jestem ciut dalej za twoim zaworem od sterowania Gruszka turbiny. Możesz te dwa wężyki połączyć czymś szczelnie i wtedy sprawdź czy kręci się po wyżej 3tys. Jakis błąd na kompie?
Na podcisnienie jest egr, wezyki sa dobre przeczyszczony zawor ktory nim steruje. Turbina jest sterowana sterownikiem elektrycznym ktory zostal podmieniony. Ciegno od geometrii turbiny pracuje bardzo lekko.
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
typowy dla TDI przypadek wchodzenia silnika w tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbiny, z całą pewnością nie siedzi w nim silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek więc czyszczeniem turbiny nie ma sobie co zawracać głowy, najczęstszą przyczyną są przetarte wężyki ciśnieniowe oraz eelktrozawór N75 sterowania zaworem upustowym...
Ograniczenie do 3000 obr mają wszystkie CDI z mechaniczną skrzynią, a jeżeli chcesz wkręcić na postoju silnik powyżej tych obrotow to wystarczy przed dodaniem gazu 2 razy nacisnąć pedał sprzęgła.Odnośnie sprawdzenia zaworu sterującego turbiną (przetwornika ciśnienia)to potrzebna jest druga osoba -1 kładzie się pod samochod i obserwuje siłownik turbiny;2...
Witam serdecznie. W posiadanym przeze mnie samochodzie Volvo V70 pierwszej generacji z silnikiem 2.5 TDI VW pojawił się problem ze sterowaniem turbosprężarką. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika i auto straciło zdolność przyspieszania. Po podłączeniu pod komputer pojawiły się dwa błędy, mianowicie - błąd elektrozaworu turbiny - błąd elektrozaworu...
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
To nie turbina - jest to pogorszenie spalania - moze byc winny zawor EGR lub jego sterowanie. Idz na forum passata i uzyj szukajki.
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
witam, popierwsze sprawdż czy masz filtr DPF, poniewaz nie wszystkie vectry je mają, jezeli tak a ostatnio jezdziłeś tylko nakrótkich trasach to przyda sie jej pogonić i to ostro, masz mocowany na pasie przednim zawór regulacji kierownicy turbiny sprawdz czy wężyki a w szczególności gumowe kolanka nie maja pęknięć i ogólnie weżyki sterowania od pompy...
Witaj, racja zasugierowalem sie gazem w pytaniu.... poprostu wystepuje brak mocy a nie brak reakcji na dodanie gazu... no to mamy wieksze pole do popisu... od zawieszonego zaworu AGR, poprzez nieszczelny uklad dolotowy, padniete sterowanie turbiny, uszkodzona instalacje elektryczna silnika, czujnik cisnienia ... jest co sprawdzac ale trzeba by wiedziec...
Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie. A ten stycznik możesz zostawić niepodłączony. Tą drugą pompę na twoim miejscu zostawiłbym w spokoju, bo rozumiem że chodzi...
Wykręć tą srube od zaworu sterowanego przez turbo -zmienisz charakterystykę sprężyny i bedzie szybciej reagował na ciśnienie z turbiny (większa dawka)
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
Kod błędu DF054 Teraz przynajmniej z grubsza wiemy, na czym stoimy. Bład przepływomierza i EGR jest prawdopodobnie nie istotny - zaślepiony EGR, bez modyfikacji programowej powoduje że nie zgadza się zmierzona ilość powietrza w systemie - EGR jest bez zwrotnego czujnika położenia, jego przepływ jest ustalany na podstawie wskazań MAF. Do ogarnięcia...
Nie doczytałem, czy sprawdzałeś działanie zaworu upustowego turbiny - jest sterowany podciśnieniową gruchą, z niej wychodzi sztywne cięgno (sztanga) podłączone do dźwigni zaworu. Zawór lubi się przycierać i wtedy silnik działa z pełną mocą tylko w pewnym zakresie obrotów (dolnym - jeżeli przytarł się przy zamkniętym, w górnym ze słabym dołem, jeżeli...
WITAM WSZYSTKICH POSIADACZY OPLA VIVARO BORYKAJĄCYCH SIĘ Z PROBLEMAMI BRAKU MOCY W SWOIM VIVARO PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMPERATURY PRACA SILNIKA WRÓCIŁA DO NORMY . ALE PROBLEM Z MOCĄ KTÓRA PRZEPADŁA JEST W DALSZYM CIĄGU . SPRAWDZIŁEM WSZYSTKO OD TURBINY DO CZUJNIKÓW PODCIŚNIENIA ŁĄCZNIE Z ZAWOREM STERUJĄCYM TURBINĄ .I ŻADEN MECHANIK W SERWISIE NIE WPADŁ...
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Zawor sterujący turbiną też może "za wolno" sterować i turbo wydaje takie odgłosy. Sprawdź czy podczas zchodzenia z obrotów sztanga z gruszki turba odpuszcza.
to, że tym zaworem steruje ECU to wiem. to jakie powinno być te ciśnienie? jest jakaś pewna wartość żądana.
Witam, mam problem z moją avi. Podłączałem kompa i wyskakiwał błąd elektrozaworu doładowania turbiny. Podmieniałem już 3 zawory i kierowniczka się nie przestawia, albo mam takiego pecha do tych zaworów albo może coś jeszcze jest odpowiedzialne za jego sterowanie, mieliście może już taki przypadek? Steruje tym ECU tylko - czy jeszcze jakieś inne sterowniki...
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Wykonaj próbę drogową.Podepnij laptopa,połącz się ze sterownikiem silnika,wejdz w blok wartości mierzonych,kanał 11.Jedż na 3 biegu,gaz do oporu,odczytaj wartości przy 3 tys.obrotów.Na polu 2 wskazane jest ciśnienie turbiny jakie powinno być(ok.1850),na polu 3 powinno być podobne wskazanie(jest to wartość którą odczytuje sterownik w czasie rzeczywistym).Jeżeli...
Po wymianie EGR i zaworu sterującego turbiną i EGR wszystkie dolegliwości silnika znikły.Zamykam temat.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
egr wyczyść, może to być wina czujnika doładowania, zaworu sterującego turbiną, wężyków FAPa jeśli go posiadasz. Proponuję zajrzeć tu: http://renaultlaguna.pl/forum/
Witam Wszystkich Serdecznie. Mam problem ze swoim T5 FL z 2011 roku 2.0 Tdi 180KM silnik CFCA. Otóż chodzi o to że samochód nie ma mocy. Nie wkręca się w obroty, jedzie jakby był w trybie Awaryjnym. Po podłączeniu VCDSa błędy są takie. 11876 Sterowanie zaworu turbosprężarki na wejściu 11859 Zawór regulacji ciśnienia doładowania, zespół 2 Czy jest opcja...
Turbo chodzi cały czas tylko pod obciążeniem zmienia się jej wydajność. Jak dajesz gazu to sterownik wysyła sygnał do zaworu sterującego turbiny że potrzebuje więcej powietrza
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
na milion procent wymien ten zawor turbo i maszyna bedzie jak nowa .przerobiłem ten temat.
dokładnie jest jak napisałes sa 2 rodzaje. oierwszy jest do turbiny sterowanej łopatkami a drugi z zaworem upustowym wiec nic trudniejszego jak zobaczyc jaka sie ma myrbinke albo podanie wiecej wiadomosci o aucie
Witam mam problem i nie moge dojsc do konca. Renault Master turbo po regeneracji ale sie nie wlacza, chyba ktos cos tu robil na moj rozum. brakuje czujnika cisnienia doladowania i elektrozaworu sterujacego westgate, zamiast tego wezyk wychodzi z krocca w kolektorze ssacym bezposrednio do gruchy westgate bez sensu, a krociec w pompce vacum ten cienki...
Nie wiem jaka jest turbina w dci ale jakas inna zasada dzialania od standartowych z tego co opisales. Normalnie turbina zawsze sie kreci i nie ma zaworu ktory by ja calkowicie odlaczal. Owszem jest tzw wast gate ktory przy przekroczeniu po stronie kompresora max cisnienia otwiera zawor i spaliny czesciowo omijaja wirnik turbiny przez co spadaja obroty...
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany,w późniejszych modyfikacjach wprowadzili filterek na przewodzie.
Zasilanie to nie tylko "+" alei masa silnika......!!!! Tego to ja wiem, bo zauważyłem po innych wtyczka, gdzie masa zamienia się w sterowanie danego zaworu. Ciąg dalszy: Błąd wspomniany jak wyże został rozwiązany poprzez wymiany elektrozaworu od turbiny. Natomiast problem jednak pozostał z trudnym rozruchem na ciepłym silniku i tutaj niestety pompiarze...
Wszystko to jest po prawej stronie silnika. Bączek od turbiny i recyrkulacji jest sterowany przez zawory(od turbiny N75), jak masz poijęcie to dojdziesz po przewodach który gdzie idzie.
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam Okazało się że przepuszcza zawór przełączający ilość otwartych zaworów 8/16. Jest sterowany podciśnieniem i jak przepuszcza to brakuje podciśnienia na resztę czyli np. załączenie turbiny. Pozdrawiam Maciej
Hej Na moje skromne oko, to masz mocno spozniona turbine, albo masz gdzies dziure w dolodowaniu (np waz, intercooler, oringi przy laczeniu rur) albo problem ze sterowaniem turbiny tzn czy gruszka lekko chodzi, czy zawor sterujacy turbo jest sprawny. Po odpaleniu samochodu gruszka sterujaca powinna zostać całkowicie zaciagnieta (podcisnienie na wezyku...
Witam ja w swojej audi też miałem problemy ze sterowaniem turbiny a dokładniej gruszka nie otwierała mi do końca turbiny, sprawdzałem N75 i wszystko było ok aż w końcu ściągnąłem wężyk z gruszki i sprawdziłem czy gruszka fizycznie otwiera się i zamyka i ku mojemu zdziwieniu okazało się że gruszka nie otwiera turbiny. Więc demontaż turbiny i oddanie...
Witam Wydaje mi sie ze temat byl juz poruszany wielokrotnie i przy LT-kach i przy golfach, ale ja nie moge swojego rozwiazac. W moim LT wystepuje spadek mocy a konkretnie turbina wylacza sie po osiagniecu pewnej predkosci (obrotow). Jesli tylko nie jedzie sie autem szybko. Jezdzac po miescie nie ma problemu moge uzywac auta 12 godzin i jest ok. Jak...
Program to OP-COM 081125. Jak wykonać test zaworu sterującego turbiną?
Błąd P0220 i wymiana potencjometru gazu nie pomaga. Jak skasyje błąd to trochę można pojezdzić ale jak błąd wyskoczy to są takie objawy jak przyszpieszam jest dobrze ale jak zdejmie nogę z pedału gazu silnik długo schodzi z obrotów. Pedał wymieniony na używany dalej to samo jak można sprawdzić potęciometr? przedzwoniłem po kablach i to mam kost. kost....
Bzdura jest straszna na tym filmie!! Sztanga wciągnięta Doładowanie to po wierwsze, a po drugie to On,Off autor twierdzi że to sterowanie zaworem upustowym którego w prezentowanym przez niego w filmie silniku AFN go NIE MA!! bo jest zmienna geometria
Witam potrzebuje schemat komputera volvo s 40 1,6 d 2006 r Nr kom 0281011775. W aucie nie pracuje zawór sterowania turbiny , jest błąd i czujnik temperatury paliwa tez jest błąd , był jeszcze błąd przepływki ale się skasował . Wiązkę od komputera do zaworu turbiny przedzwoniłem jest ok , kostki komputera ładne czyste . Wydaje mi się ,że niema zasilenia...
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
Rozumiem że jest to 1,9 TDI w takim przypadku sprawdziłbym dwie rzeczy: 1.Czy przepływomierz działa poprawnie, najlepiej podłożyć inny sprawny lub komputerkiem zrobić pomiary 2.czy któryś z weżyków ciśnieniowych i podciśnieniowych nie jest przetarty, ewentualnie któryś z zaworów nie jest uszkodzony, szczególnie ten od sterowania turbiny.
Witam posiadaczy Peugeotów może ktoś miał taki problem swego czasu padła turbina miała prawo po wymianie turbiny ,czujnika ciśnienia ,czyszczenia egr, zaworu sterującego turbiną, Peugeot stracił moc jak by miał 90 koników wkręca się dopiero przy 2,5 tys obrotów i po jakimś czasie wyskakuje błąd czujnika ciśnienia kod błędu P0238 po kasacji błędu po...
Tu masz problem z doładowamiem . I tu musisz jakoś zbadać z czego ten problem wtstępuje. Czy dlatego ze mie ma podciśnienia do regulacji zaworu ale chba jest bo EGR by się odezwał. Więc dalej musisz sprawdzić jakie ciśnienie występuje w układzie doładowania. Może być tak że jest i jest za duże lub go brakuje. Jak brakuje to dziura w układzie dolotowym...
zaworu turbiny zaworu podcisnienia turbiny sterowanie turbiny
volvo potencjometr przepustnica podłączyć telewizor philips router amplituner instrukcja
philips senseo mastercook instrukcja
Jak sprawdzić MOSFET 4407A miernikiem uniwersalnym? Przebieg pracy sondy NBO na oscyloskopie