Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Ja go znam to on grał policjana w "alo alo" Kolega dobrze podpowiada na spokojnie sprawdź układ sterowania turbiny
1.9 SDI to też bardzo dobre silniki, występują często w Octaviach, sama Octavia to też bardzo fajny samochód i mało gnijący jeśli nie powypadkowy no i jeśli ktoś jakkolwiek dbał 1.9 TDI dobry ale tylko w wersji bez zmiennej geometrii turbiny, bo to się zawsze zacina Pamiętaj, że silniki DI mają elektronicznie sterowaną pompę wtryskową (na szczęście...
Wykonaj próbę drogową.Podepnij laptopa,połącz się ze sterownikiem silnika,wejdz w blok wartości mierzonych,kanał 11.Jedż na 3 biegu,gaz do oporu,odczytaj wartości przy 3 tys.obrotów.Na polu 2 wskazane jest ciśnienie turbiny jakie powinno być(ok.1850),na polu 3 powinno być podobne wskazanie(jest to wartość którą odczytuje sterownik w czasie rzeczywistym).Jeżeli...
Zrob log z kanalem 3, 8 i 11. Daj nr sterownika silnika. Bedzie widać czy sterownik obsługuje N75 czyli czy steruje turbina i jak to robi. Gdyby nie obsługiwał turbiny to co by wyłączało turbinę? Problem pewnie w sterowaniu N75, jego uszkodzeniu bądź źle podłączone podciśnienia.
Tu niby ok, dziwne że po odpięciu przepływomierza jedzie gorzej bo teoretycznie ECU powinien sobie postawić 850mg, czy po odpięciu przepływomierza auto kopci?. Do turbiny też można się lekko przyczepić, albo przycina geometrię albo coś nie tak że sterowaniem, ale tym bym się zajął później bo to nie jest przyczyną za niskich wskazań przepływomierza.
Witam! :) Napisalem.:"Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.nastepnie bylo Witam! "Dlaczego kolego myślisz że to turbo?"-A dlaczego nie? Jesli nie zmierzysz cisnienia to nie bedziesz wiedzial.Pozdrawiam.Stefan.-Jesli oczekujesz ze ci pomoge to zrob to o czym pisze bo z fusow od kawy nie wroze.Pozdrawiam.Stefan.
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Absolute Pres.: 2029.8 mbar Absolute Pres.: 2448.0 mbar Która wartość jest ciśnieniem zadanym a która rzeczywistym? Sprawdź elementy odpowiedzialne za sterowanie turbiną.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę gwarancyjną. Okazało się, że turbina jest sprawna...
Witam. taki problem - koledze zapala sie co jakis czas check silnika pokazuje blad: uklad ERG. po skasowaniu znowu sie pojawia po jakims czasie. Co to jest ten ERG ? czy on steruje grucha turbiny-doladowaniem ? tam sa dwa "zaworki" jeden czarny z niego wezyk idzie do gruchy turbiny i bialy to chyba recyrkulacja i jak zapala sie check to kumpel mowi...
Patryk Jak już pisałem wcześniej "Pierwsza moja myśl to że turbina nie ma sterowania łopatkami, ale sprawdziłem i podczas odpalania jak i wciskania gazu dźwignia od sterowania łopatek turbiny porusza się. Na wszelki wypadek podmieniłem również elektrozawór N75 z N18 ale to nie przyniosło żadnego efektu." Więc z tego wynika że zawór N75 jak i gruszka...
ja proponuje wyjąc zaworek sterowania turbiną n75 podłącz go na zewnątrz pod akumulator sprzwdz czy pracuje bedzie słychac takie klikniecia i masz tam trzy krućce opisane zapewne jest to zawór z biała główka tak wiec dmuchnij w jeden z białych na podłączonym jeżeli przepuści to zawór do wymiany ale sprawdz jeszcze kierownice turbiny czy chodza
Jest jeszcze jedna rzecz o której nikt nie powiedział a często się zdarza w octavii.Mianowicie zawiesza się (zaciera, przyciera ) zawór waste gate, który steruje łopatkami turbiny. Dlaczego się tak dzieje?---ponieważ turbina jest z tyłu silnika a a zawór (taka grucha z prętem) jest zamonowana centralnie pionowo więc po pewnym czasie cały brud sól z...
Nie wiem co oznacza ten błąd,ale jeśli to jest powiązane z ciśnieniem doładowania to podejrzewał bym elektrozawór sterujący turbiną.
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
No właśnie nie było tych drgań silnika i tak samo nie gwizdał tak silnik. Więc jedno i drugie może być powiązane. Nie wiem które węże są typowe przy takich problemach że się coś rozleciało. Bo znalazłem takie info: Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu...
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
dlaczego ktos zamknal moj temat: octawia 1.9tdi 90KM uklad erg http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... moze malo w tym elektroniki ale chodzi wlasnie o to ze komputer mowi ze jest to ERG a nie EGR to jest dziwne i nie wiem czy komputer sie nie myli tak czy siak blad z st6000 to "Uklad ERG" i teraz nie wiem co zrobic z tym rozdwojenie tematu,...
witam koledzy. Dzis wymienilem wezyki podcisnienia tj. nie mialem wezyka 5mm (nie moglem dostac nigdzie) i zamiast 5 mm wcisnelem 4 mm nie wiem czy nie bedzie zbyt maly przeplyw powietrza? Do sterowania gruszki turbiny dalem 3,2 mm aby ciasno pasowal do krocca gruszki. Teraz jest nastepujacy problem czuc przy dynamiczniejszej jezdzie, auto "wyrywa"...
Spróbuj zamienić miejscami zawór elektromagnetyczny sterujący turbiną z tym od EGRu, są identyczne tylko jeden jest czarny a drugi biały.
Witam Panowie , może pojawił się na forum podobny post ale albo nie zobaczylem albo nie doczytalem :) . Do sedna , powoli choć narazie wstępnie analizując, przymierzam się do zwiekszenia mocy w mojej octavce :) z AGR-em pod machą. Z racji tego ze turbo juz przydaloby sie oddac do regeneracji, myslalem nad wrzuceniem jakiejś większej dmuchawy, zmianie...
Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to po odpaleniu zawór musi turbine całkiem otworzyć, jeśli jest sterowany ciśnieniem wytwarzanym przez turbine to w czasie pracy ma sie przesuwać.
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Witam Kolego najczestszą przyczyną takich objawów jak u Ciebie jest sterowanie turbiną 1 kontrola przewodów od zaworka N75 2 sam zaworek n75 (czarna główka)
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
witam, zacznij od spawdzenia szczelności po wysokim cisnienia doładowania, nawet niewielka dziurka zakłamuje wskazania , i szczelność przewodów podcisnienia sterowania turbo, na dynamicznej diagnozie powinno wyjść, powodzenia
Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Dodano po 7 Rozrząd na blokadach składany? Filtr powietrza, paliwa? Dodano po 14 Do sprawdzenia masz zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin, oraz przewody z muszli do zaworu i z zaworu do gruszki.
CZesć. Znajomi mają Skodę Octavie 1,9 diesel z turbiną. Jeszce kilka tygodni temu nią jechałem i ładnie ciagnęła tzn turbo się załączało a przyspieszenie było w granicach 10,5 s bo ma założony chip tuningowy. Wczoraj wsiadam , cisnę i nic!! Turbo słychać że się kręci ale nie wiem czy wchodzi na wysokie obroty czy tylko słąbo się kręci. Przyspieszenie...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
sterowanie turbiny octavia geometria turbiny sterowanie octavia
zasilacz przegrzanie naprawa krzyżak pralka bosch skaner szerokopasmowy
Demontaż panelu sterowania w lodówce Samsung RS20CCSL Wymiary tłoka, sworznia i pierścienia Oleo-Mac 937