Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Absolute Pres.: 2029.8 mbar Absolute Pres.: 2448.0 mbar Która wartość jest ciśnieniem zadanym a która rzeczywistym? Sprawdź elementy odpowiedzialne za sterowanie turbiną.
Turbo chodzi cały czas tylko pod obciążeniem zmienia się jej wydajność. Jak dajesz gazu to sterownik wysyła sygnał do zaworu sterującego turbiny że potrzebuje więcej powietrza
Wykonaj próbę drogową.Podepnij laptopa,połącz się ze sterownikiem silnika,wejdz w blok wartości mierzonych,kanał 11.Jedż na 3 biegu,gaz do oporu,odczytaj wartości przy 3 tys.obrotów.Na polu 2 wskazane jest ciśnienie turbiny jakie powinno być(ok.1850),na polu 3 powinno być podobne wskazanie(jest to wartość którą odczytuje sterownik w czasie rzeczywistym).Jeżeli...
Nie wiem co oznacza ten błąd,ale jeśli to jest powiązane z ciśnieniem doładowania to podejrzewał bym elektrozawór sterujący turbiną.
Spróbuj zamienić miejscami zawór elektromagnetyczny sterujący turbiną z tym od EGRu, są identyczne tylko jeden jest czarny a drugi biały.
Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to po odpaleniu zawór musi turbine całkiem otworzyć, jeśli jest sterowany ciśnieniem wytwarzanym przez turbine to w czasie pracy ma sie przesuwać.
Witam Kolego najczestszą przyczyną takich objawów jak u Ciebie jest sterowanie turbiną 1 kontrola przewodów od zaworka N75 2 sam zaworek n75 (czarna główka)
na jakiej podstawie stwierdzasz że masz AQM? naklejka na rozrządzie? głupota, Naklejka w bagażniku - mógł być swap ;] tak jak koledzy piszą przynajmniej kanał 10 i 11 dynamicznie :] Skoro wpada w tryb awaryjny to musi coś sterować N'ka.
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
Pozapychane przewody do zaworka sterującego ciśnieniem doładowania i zacinający się sam zaworek. Przyczyną była turbina która puszczała olej w dolot.
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Co znaczy wprowadzić sterownik w BS? Co to jest BS i jaki sterownik, czy piszą c sterownik myślisz o zaworze pociśnienia sterującym łopatkami (gruszka)? Czy obserwację gruszki przeprowadzić na wyłączonym silniku, ramię będzie się samo ruszało, czy trzeba dodawać gazu i wtedy ramię powinno się ruszać? Czyli trzeba wdrapać się pod samochód?
Witam Posiadam Skodę Octavię 1, 1.9 tdi 110KM 2001r. Mam problem przy prędkości od 100 km w górę. Problem polega na odcięciu mocy przy przyśpieszeniu. Auto przyśpiesza prawidłowo natomiast przy ponad 100km/h odcina moc. Nawet przy 4000 obrotach i redukcji biegu nic się nie dzieje. Wymieniona została turbina, elektrozawór sterujący ciśnieniem turbiny....
Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Dodano po 7 Rozrząd na blokadach składany? Filtr powietrza, paliwa? Dodano po 14 Do sprawdzenia masz zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin, oraz przewody z muszli do zaworu i z zaworu do gruszki.
Witam Proszę o analizę podłączenia wężyków do n75, przeglądałem różne wątki oraz fora i trafiłem na 2 wersje. Obecnie zawór podłączony jest następująco: 1. wyjście plastikowe od góry (niebieski) - turbina (tak przypuszczam że to turbina) 2. wyjście metalowe w prawo (czerwony) - gruszka (chyba to gruszka) 3. wyjście plastikowe w lewo (biały) - dolot...
Jest jeszcze jedna rzecz o której nikt nie powiedział a często się zdarza w octavii.Mianowicie zawiesza się (zaciera, przyciera ) zawór waste gate, który steruje łopatkami turbiny. Dlaczego się tak dzieje?---ponieważ turbina jest z tyłu silnika a a zawór (taka grucha z prętem) jest zamonowana centralnie pionowo więc po pewnym czasie cały brud sól z...
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Witam! prosiłbym o pomoc:!: mam skode octavie z 1997r 1.9 TDI 90KM... od pary dni pojawiły sie dziwne objawy po odpaleniu auta jest wszystko ok, lecz po przejechaniu paru kilometrów nagle spada moc auta tak jakby wyłączyła sie turbina.. jedyne co pomaga to ponowne uruchomienie samochodu.. lecz sytuacja sie ponawia.:cry:[/b]
Witam. taki problem - koledze zapala sie co jakis czas check silnika pokazuje blad: uklad ERG. po skasowaniu znowu sie pojawia po jakims czasie. Co to jest ten ERG ? czy on steruje grucha turbiny-doladowaniem ? tam sa dwa "zaworki" jeden czarny z niego wezyk idzie do gruchy turbiny i bialy to chyba recyrkulacja i jak zapala sie check to kumpel mowi...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
CZesć. Znajomi mają Skodę Octavie 1,9 diesel z turbiną. Jeszce kilka tygodni temu nią jechałem i ładnie ciagnęła tzn turbo się załączało a przyspieszenie było w granicach 10,5 s bo ma założony chip tuningowy. Wczoraj wsiadam , cisnę i nic!! Turbo słychać że się kręci ale nie wiem czy wchodzi na wysokie obroty czy tylko słąbo się kręci. Przyspieszenie...
Po co komputer? Za wysokie ciśnienie oleju podwiesza zawory to po pierwsze. Po drugie pewnie zmienna geometria lub sterowanie nią nie działa. silnik gaśnie jak sie go wkreci na bardzo wysokie obroty a pożniej strasznie ciezko go odpalić Po następnej takiej akcji odczekaj z 5min. Gwarantuje że odpali jak zawsze.
jak dobrze przypominam sobie to przyczyna był dosłownie zgniły komputer sterujący, niestety ibiza z lat 99-02 jest na to narażona, po otwarciu kompa nie było co naprawiać, czyścic, myśleć, --- nowy komp i wszystko ok. ibi przejściówka i chyba polo z 99-02 ma ten problem, leony octavie itp już maja na środku podszybia kompa i tam na nie nie leci woda...
jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie wężyków na szczelność nie sprawdzisz bo są w oplocie...
Mam problem z odpalaniem mojej Skody. Jak jest zimna to 5-10 razy odpalam zanim załapie, potem jak dodaję gazu to silnik się dławi - trzeba ponownie zgasić Do 2500 obrotów się dławi. Jak się zagrzeje to jest ok. Wyrzuca błędy katalizatora, spadek ciśnienia między zaworem sterującym a turbiną. Poprawia się na jakiś czas (kilka dni) po skasowania błędów...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Bardzo prawdopodobne, że została rozregulowana dźwignia siłownika podciśnieniowego sterującego kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny (jak sugeruje to esso1972) lub też siłownik został wymieniony na nowy i niewyregulowany, dysponując Vagiem możesz sobie podejrzeć parametry pracy silnika, proponuję zatem wykonać logi dynamiczne grup 003,...
Turbina nie musi pompować pełnego ciśnienia aby przepływka dobrze liczyła. Czy mozna w jakis sposob sprawdzic przeplywomierz? Logami :) Powinna trzymać zadane parametry czyli 850 jednostek. A u ciebie nie trzyma. Można próbować ją wyczyścić od środka specjalnym sprejem ( u mnie pomogło) i ponownie sprawdzić po logach. Jak nie pomoże to podmiana na...
Witam! :) Napisalem.:"Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.nastepnie bylo Witam! "Dlaczego kolego myślisz że to turbo?"-A dlaczego nie? Jesli nie zmierzysz cisnienia to nie bedziesz wiedzial.Pozdrawiam.Stefan.-Jesli oczekujesz ze ci pomoge to zrob to o czym pisze bo z fusow od kawy nie wroze.Pozdrawiam.Stefan.
dlaczego ktos zamknal moj temat: octawia 1.9tdi 90KM uklad erg http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... moze malo w tym elektroniki ale chodzi wlasnie o to ze komputer mowi ze jest to ERG a nie EGR to jest dziwne i nie wiem czy komputer sie nie myli tak czy siak blad z st6000 to "Uklad ERG" i teraz nie wiem co zrobic z tym rozdwojenie tematu,...
Mam Octavie JEDYNKĘ z 1999r i silnik TDI 110 koni AHF. Miałem problemy z osiągnięciem prędkości powyżej 130 km/h, a silnik zachowywał się tak, że odczuwałem przyrosty i spadki mocy w czasie przyspieszania. Pierwsze podejrzenie - turbina i sterowanie, ale silnik nie zawsze wpadał w błąd i utratę mocy, tylko jak przyspieszałem łagodnie to prędkość dochodziła...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Bartek.k.k tylko jak już się za to weźmiesz, to zrób to porządnie.Mam na myśli to ,żebyś zapamiętał ustawienia pierścienia sterującego łopatkami (zrób sobie znaki na obudowie) ,jak i całe rozłożenie sprężarki i złożenie.Samo rozpołowienie też wiąże się z umiejętnym "postukaniem" w obudowę, najlepiej przez drewienko.Jak to jest zapieczone, to łatwo...
Wiekszosc aut o ktorych tu mowa (BMW , VW , Skoda) to auta produkowane tak naprawde n arynek niemiecki, i tak jak napisal leo ich moc jest niekiedy celowo zanizana dla nieco biedniejszych Niemcow , bowiem podatek drogowy placony jest tylko i wylacznie od ilosci PS. I tak naprawde roznice w wresji silnika nie tkwia nigdy tylko i wylacznie w samym sofcie,...
Tu niby ok, dziwne że po odpięciu przepływomierza jedzie gorzej bo teoretycznie ECU powinien sobie postawić 850mg, czy po odpięciu przepływomierza auto kopci?. Do turbiny też można się lekko przyczepić, albo przycina geometrię albo coś nie tak że sterowaniem, ale tym bym się zajął później bo to nie jest przyczyną za niskich wskazań przepływomierza.
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę gwarancyjną. Okazało się, że turbina jest sprawna...
znajomy miał to samo w octavi,komputer pokazał brak błędów.....hehehehhe pojechał do serwisu a więc przepływka,turbinka i zas zle.Okazało sie ze na scianie grodziowej jest zaworek podcisnieniowy sterowany elektrycznie,który załącza chyba turbinke 120 zł i auto jak nowe,z tym ze jemu p[o przekroczeniu 3000 obr traciła moc po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu...
sterowanie turbiny octavia geometria turbiny sterowanie octavia
piekarnik uszkodzić flashowanie android wskażnik poziomu napięcia
kuchenka ariston uziom otokowy bednarka
WPEW - Wielofazowy Prostownik i Inne Zastosowania Zamiana wtyczki głośnikowej 2DIN w lampce LED