https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Oznaczenia nic nie mówią. Najprawdopodobniej to mosfet firmy Fairchild. Z wyjątkiem dwóch nieczytelnych cyfr oznaczenie pasuje dokładnie np. do dość rozpowszechnionego typu FDD16AN08A0. Również typem obudowy. Pierwsza linia oznaczeń zupełnie nieistotna (data produkcji itp.). https://obrazki.elektroda.pl/1889898100_...
Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
Głośnik widać że to piezo, czyli potrzebna m. in. przetwornica. Układ bym zastosował z jakiejś zabawki ( mam taki breloczek )na której można nagrać głos i go odtwarzać. Albo wykorzystać ISD1016A/ISD1020A + wznmacniacz z głośnikiem piezo z syreny alarmowej. Chętnie widziałbym ten układ w moim CC700. :D
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Ten czujnik masz na rurze obok zbiorniczka płynu.
Co to jest zawor dolotowy do turbiny ?
mam ten sam problem z p2562 czy mógłby ktos podac jakie paramtery omów w stosunku do cisnienia?
Za akumulatorem, i trochę w lewo, przy ścianie grodziowej jest kaseta ze wszystkimi zaworami.
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Czy jeśli odkręce gruszkę i ustawię turbine na max, powinna turbina pompować? Da się w ten sposób sprawdzić czy nie jest to wina turbo? Zablokowanie turbiny w pozycji "max" to dobry pomysł. A czujnik ciśnienia aby sprawny? Jeśli zrobiłeś obejście zaworu i dalej nie ma ciśnienia, to albo podciśnienie nie dochodzi do gruszki, albo wastgate się nie zamyka,...
Witam, czy ktoś posiada schemat podłączenia przewodow od podciśnienia zaworu turbiny o numerach 7700113071 w iveco daily 65c15 rocznik 2002. Byłbym bardzo wdzięczny za jakaś pomoc, u mnie auto nie ma mocy, kostka od wiązki wpięta ale tekalany odcięte i wisi na ramie.
Tak przy wymianie turbiny urwało mu oś klap w dolocie .
w parametrach masz odpowiedz na swoje pytania, z doładowaniem to co przedmówca pisał, widzi duże ciśnienie i nawet zaworu turbiny nie uruchamia(masz7%wysterowania). A z egr, to wygląda jakby był niedrożny, nie działa, nie wpuszcza spalin. Sprawdź napięcia na wtyczcce czujnika, zobacz co sie dzieje po odpięciu, ewentulanie podmień czujnik ciśnienia.
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Nie podałeś rok produkcji. http://obrazki.elektroda.pl/1122027000_1...
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac?
Podpis masz mechanik i pytasz do czego służy ten zawór.
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
tzok a mozesz to jakoś jaśniej opisać bo nie czaje za bardzo Czego "nie czaisz"? Mam Ci to narysować czy jak? Zawór ma dwa króćce - zakładasz sobie na nie wężyki. Kiedy nie ma zasilania bierzesz do ust jeden wężyk i próbujesz zassać powietrze, następnie robisz to samo z drugim wężykiem. Z jednego nie powinno dać się zassać, a z drugiego tak. Potem...
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
witam, popierwsze sprawdż czy masz filtr DPF, poniewaz nie wszystkie vectry je mają, jezeli tak a ostatnio jezdziłeś tylko nakrótkich trasach to przyda sie jej pogonić i to ostro, masz mocowany na pasie przednim zawór regulacji kierownicy turbiny sprawdz czy wężyki a w szczególności gumowe kolanka nie maja pęknięć i ogólnie weżyki sterowania od pompy...
Powinno być tam oznaczenie VAC gdzie powinna być podana próżnia. Po podaniu napięcia powinien otworzyć się kanał pomiędzy VAC a tym drugim króćcem. Bez podania napięcia ten drugi króciec powinien podawać do atmosfery.
Co ma ciśnienie CR w tym przypadku. Auto odpala, nie gaśnie podzczas jazdy jak pisze autor jest słaby i troche głośniej chodzi .Dla mie to typowy objaw nie pracującej turbiny bądż uszkodzenia zaworu EGR
Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Witam. Gdzie znajduje się zawór EGR w Mercedesie W210 2.2D bez turbiny?
Dzisiaj wolna sobota więc posprawdzałem wszystkie wężyki i jest wszystko na swoim miejscu według schematu który mi podałeś a więc sytuacja nadal jest taka sama,ale zmierzyłem napięcie wtyki od zaworu turbiny i wynosi ponad 6 wolt a po podłączeniu 12 V sztanga pracuje na całym zakresie, a więc w czym problem nie wiem może coś z elektryką czy elektroniką.
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy, chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny,...
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
W tym modelu nastawnik turbiny ma swój oddzielny sterownik, który komunikuje się z ECU silnika (EDC Bosch) po linii CAN do której podłączony jest również sterownik nastawnika przepustnicy i zaworu silnikowego oraz sterownik EGR. Sprawdź czy nie masz błędu komunikacji po CAN, bo wówczas sprawny mechanicznie i nawet elektrycznie nastawnik i sterownik...
W ciągu kilku dni podobne objawy opisano jeszcze w dwóch innych tematach. Standardowa przypadłość tych silników (jak ktoś napisał, że nieszczęścia chodzą czwórkami) to padnięte cewki. Objawy pasują tzn. stabilne wolne obroty prawie bez wypadania zapłonów, szarpanie i dławienie się przy dodawaniu gazu szczególnie gwałtownym. Dwie godziny temu założyłem...
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
A jaka oporność zaworu podcisnienia od małej turbiny
Zapewne chodzi o silnik 1.8 TDDI endura Być może przyczyna tkwi w zaworze EGR, miałem równolegle 2 takie same Focusy Kombi z tym, że jeden 2001r. a drugi 2003r. motor ten sam. Jeden był bardziej mulasty, tak jak opisujesz w zakresie do ok. 2000obr. potem normalnie, ciężko było nawet ruszyć z 2 biegu, nieraz robiło się niebezpiecznie jak trzeba było...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Iskra jest, pompa paliwa chodzi. A czy zawór doładowania turbiny moze byc tego przyczyną??
Witam. Samochód Toyota previa 2, 2.0 d4d 116km. Przy 2.5-3 tys. obrochach samochód szarpie, a dalej jedzie normalnie. Na większych obrotach i przy dłuższym ciśnieniu na gaz samochód gaśnie. Dowiedziałem się że kod błądu to p1250, i to że problem w czujniku zaworu turbiny. Proszę o podpowiedź jeśli problem jest w czujniku to jaki mam kupić zamiast tego...
Ułamany króciec służy do wyrównywania ciśnienia (zaciąga powietrze) . W tym plastiku jest siatka filtrująca przed zanieczyszczeniami.
Isuzu D-Max 3.0 automat problemy i mocą na biegu. Pokazuje błąd zaworu doładowania turbiny - wymieniłem na drugi i wciąż (niekiedy rzadziej) traci moc po wrzuceniu biegu. EGR zamknięty, katalizator i tłumik sprawdzone. AI: W jakich warunkach jazdy najczęściej występuje problem z utratą mocy? Czy dzieje się to przy określonych prędkościach lub obciążeniu...
Witam! Mam problem z Merivą .Po wymianie silnika brak sterowania podcisnieniem turbiny. Nie wiem co może być przyczyną że nie działają elektrycznie zaworki otwierające podciśnienie do zaworu bocznikowego sprężarki. Zaświeciła się kontrolka samochodzika z kluczykiem i potem check (silniczek).Sprawdziłem na kompie błędy :zawór EGR, PRZEPUSTNICA (ZŁA POZYCJA...
zaworu podcisnienia turbiny sterowanie zaworu turbiny schemat zaworu podciśnienia turbiny
ustawić mobil prąd rozruchowy silnik schemat behringer xenyx
philips btm2360 philips btm2360
MZ ETZ 250 – jak sprawdzić impulsator Halla i indukcyjny, testy, objawy usterki Renault 1.6 dCi – intensywny zapach spalin przy wypalaniu DPF i porannym rozruchu