swiatla plusem Dodano po 5 ale przkazniki minusem :)
Wyjścia podłączasz pod światła .Zielony i fiolet razem do plus (stały) i druga taka para do świateł. Układ sterowany jest plusem i minusem czy tylko plusem? Wejście podłącz pod przewody sterujące siłownikiem centralnego zamka , światło oświetlenia kabiny lub kierunkami :) zależy czym jest sterowany układ.
Należy jeszcze zwrócić jak w danym samochodzie jest podłączone sterowanie światłami z przełącznika - minusem czy plusem.
Odłącz kabel przy czujniku i zobaczysz czy zgaśnie. Teraz pytanie sterowanie jest plusem czy minusem ?
Panowie mam mały problem przeczytałem różne tematy fora i nie znalazłem informacji odnośnie sygnału sterowania D+ Sygnał potrzebuje do sygnału wysterowania lodówki w kamperze by pracowała po uruchomieniu silnika. Kupiłem włącznik świateł DRL , który wykrywa zwiększone napięcie i z niego chciałbym wysterować sygnał D+ sterowanie powinno być minusem,...
Światła mijania sterowane są minusem. Przełącznik daje sygnał do Bodykomputera, a on steruje przekaźnikiem zintegrowanym w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Zobacz PW, może pomoże.
Czy ja źle szukam czy może być to realizowane w inny sposób niż pojawieniem się napięcia. Prawdopodobnie, plus jest na stałe a sterowanie jest minusem, tzn. minus pojawia się po włączeniu oświetlenia.
Pytanie do znawców marki Daewoo. Auto po magikach wymienili 2 przełączniki, parę przekaźników i dalej jest problem znikających świateł mijania. Znika sterowanie minusem przekaźnika od świateł mijania. Jak jest rozwiązane w tym aucie masy przekaźnika ktoś może to przerabiał ??? Pozdrawiam
Ze schematu wychodzi, że, sterowanie jest plusem, prawie jak zawsze więc podłączałeś plusa do minusa, i jeśli podłączysz prawidłowo to też będziesz sterował tylnymi światłami możesz podłączyć z modułu tylko jeden przewód czarny/szary pod tylko jedną żarówkę od halogenu a sterować będziesz mógł wszystkimi na raz
O ile się nie mylę to światła w Tico są sterowane minusem z wyłącznika świateł. Plus jest chyba po zapłonie poprowadzony na stałe. No chyba że tak jest z pozycją. Coś tam jest przekombinowane- jak kumplowi zakładałem dzienne kojarze, że musiałem przekaźnik dołożyć, żeby zmienić polaryzację.. Sprawdź bezpieczniki. Przekaźniki o ile występują w tym aucie...
Mam taki problem: Nie świeci prawe światło mijania. Sprawdziłem już wszystko co mogłem: -bezpieczniki sprawne (pod maską jak i w kabinie) -żarówka oczywiście sprawna -sprawdziłem, że prąd dochodzi do skrzynki bezpiecznikowej pod maską Wyczytałem gdzieś również, że sterowanie światłami w tym modelu jest sterowaniem minusem. Domyślam się co to znaczy...
Przelutuj żółty i biały do punktu 4 i po sprawie. Potwierdzam. Wcześniej (#19), próbowałem to zasugerować. Po wykonaniu prawidłowych pomiarów, można by rozważyć pominięcie U2 i podłączenie przewodów (biały, żółty) do punktu wskazanego strzałką (minus).
Podobny moduł montowałem w Fiacie grande Punto, oraz w Toyocie Awensis ( tu z odwrotnym sterowaniem czyli minusem zamiast plusa )i żaden błąd nie wyskakiwał skontaktuj sie ze sprzedawca, o ile dobrze podłączyłeś.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie podłączenia halogenów dalekosiężnych. Samochód Subaru Forester, w oryginalnych reflektorze żarówki H4, sprawdziłem, że sterowanie światłami odbywa się minusem. Halogeny mają włączać się i gasnąć wraz z drogowymi. Zmontowałem wszystko wraz z przekaźnikiem i wygląda to tak: Pin 85 masa 30 + z aku z bezpiecznikiem...
Np. to http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... i z 1000 innych rozwiązań. A po co te przekaźniki? W celu zwiększenia zakłóceń? Do sterowania światłami b. dobrze nadają się tranzystory MOSFET. Jeśli masz wspólny minus, to potrzebujesz par npn małej mocy + PMOSFET do załączania plusa. http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Trzeba zwrócić się do sprzedawcy (producenta) aby przysłał moduł który będzie współpracował ze światłami sterowanymi minusem a nie plusem. albo samemu zmodyfikować światła drogowe aby były włączane plusem i dopiero wtedy podłączyć SD-2.
Witam kolegów. Pacjent Audi A4. Dzisiaj z wujkiem podłączyliśmy u mnie moduł świateł dziennych z wykorzystaniem świateł drogowych. Wszystko działa super. Założyliśmy tylko dodatkowo diode jednokierunkową bo po właczeniu świateł pozycyjnych moduł ładnie się wyłaczał jednak po włączeniu świateł mijania moduł włączał światła dzienne znowu. Dioda rozwiązała...
Laguna I na pewno ma sterowanie centralnego minusami a kierunki możesz podpiąć pod włącznik świateł awaryjnych.
Może masz nie tę opcję sterowania, np TOYOTA ma sterowanie od strony masy. Czyli sugerujesz ze przerywacz lub cokolwiek co miałoby sterować działaniem świateł jest zamontowane na minusie instalacji? Było by to możliwe jeśli w okablowaniu jest tylko jeden minus? Niestety nie wiem co jest w środku bo musiałbym to rozebrać całkowicie a niestety zaprojektowali...
A jeżeli masz już ten układ w samochodzie (światło pod sufitką świeci jakiś czas po wyjściu z samochodu), to wystarczy równolegle do wyłącznika drzwi dać zestyk (też jest sterowanie minusem) i oświetlenie wewnętrzne zaświeci jakbyś otworzył na chwilę drzwi i zgaśnie po czasie jaki zwyczajnie wystarcza na włożenie kluczyka do stacyjki.
Niestety nie ma uniwersalnego środka. Najłatwiej wykonywać taką instalację, kiedy interesujące Cię gniazdka i obwody oświetleniowe są doprowadzane kablami do rozdzielni. Wtedy jest największe pole do popisu i duża cena (kable). W innym przypadku można właśnie wsadzać do puszki moduły przekaźnikowe (coś na wzór AWZ514 - tutaj uwaga- przekaźnik jest faktycznie...
Sterowany jest plusem , minus jest dany na karoserię więc samo się rozumie no nie wiem chyba że to auto ma plus na masie , ale to raczej bardzo mało prawdopodobne, na 99% jest masa na blachę a sterowany plus
Coś mi się wydaje, że rozpracowanie nie jest poprawne. W takim przypadku żadna żarówka nie zaświeci, bo je łączysz w szereg. Jak pamiętam Scenic 2 (mój był z 2008) miał wspólne zasilanie obu przeciwmgielnych. Tak więc miernik w dłoń albo probówkę czyli kabel z żaróweczką 12 V, włączyć przeciwmgielne i posprawdzać gdzie jest plus a gdzie minus. Jak pamiętam...
Ojciec ma światła z modułem, który zapala ledy dopiero po osiągnięciu 13,5 V przez alternator, czyli po uruchomieniu auta. Niestety, kiedy włącza światła postojowe, ledy się wyłączają. Moduł jest podłączony do plusa i minusa aku, a sterowanie do świateł postojowych. Przepraszam za brak polskich znaków, ale pisze z telefonu bez polskiego menu.
Jeśli światło stop połączone jest na stałe z minusem zasilania, to powyższe schematy nie zadziałają. Należy wtedy użyć tzw. High Side Switch. https://obrazki.elektroda.pl/1128200800_... Autorze, jak to jest u Ciebie?
Witam. Plusy są, ale czy tam zasilanie jest chyba sterowane minusem...? Jak to w japońcach...
Dziękuję, generalnie to pomiary zrobiłem i wychodzi na to (dla mnie dziwne) że włókna żarówek są sterowane minusem (masą)... a układ zaprojektowałem na sterowanie 'w plusie'. Pomiar zrobiłem tak (miernikiem) - minus do (-) baterii a plus do żarówki na wyłączonych światłach i było tam 14,1V (silnik pracował)..... Napiszę na PW do autora wątku z linku....
Bezpiecznik jak sterowanie plusem masa jak minusem.
Żarówkę da się wyciągnąć na zewnątrz prawie bez problemu, gorzej jak by była potrzeba wyciągnięcia żarówki postojowej bo tu to raczej przez nadkole. Co do sprawdzenia żarówki to wiadomo że trzeba ja podłączyć do 12V i możesz sprawdzić czy świeci. Co do sprawdzenia jej zasilania ze strony auta to tak jak pisałem: po załączeniu świateł drogowych pojawia...
Witam. Kupiłem sterownik do Mondeo. Niestety ma tylko wyjście do świateł sterowane minusem. Jak podłączyć sygnalizacje kierunków do tego sterownika? Z awaryjnych czy coś takiego? Dodano po 1 Czy można ewentualnie się dopiąć do bezpieczników? Zw sterownika wychodzi kabel na żarówkę i do masy. Po podłączeniu miernika zamiast żarówki daje - 12V.
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Witam Ze względu na konieczność jazdy na włączonych światłach przez cały rok zrobiłem układ przypominający o ich włączeniu. Nie lubię automatów które za mnie „decydują” i same włączają światła, z tego względu wybrałem opcję układu który dopiero po uruchomieniu silnika sygnałem dźwiękowym (przerywanym) przypomina o konieczności włączenia...
Możecie prościej :) Będę podłączał czerwony (+) do akumulatora (+), czarny (-) do minusa na akumulatorze, biały (sterowanie) do świateł postojowych. Gdzie podłączyć diodę sygnalizacyjną, która ma się włączyć podczas włączenia świateł do jazdy dziennej?, Dioda sygnalizacyjna ma gasnąć podczas włączenia świateł pozycyjnych. Dioda sygnalizacyjna i światła...
Upewnij się też, czy w tym modelu auta, sterowanie jest masą/minusem, czy plusem żarówek. W jakim to aucie widziałeś sterowanie świateł masą? Pewnie masz tam H1 więc pamiętaj że jest osobna żarówka od drogowych i osobna od mijania. Choćby daewoo, hyundai i inne auta z Azji. Tyczy to starszych modeli, ale kilka też mogę podać.
Zakładając, że: -na masę samochodu jest podłączony minus akumulatora, -przewód z alarmu ma polaryzację dodatnią i obciążalność nie mniejszą niż suma prądów pobieranych przez wszystkie lampy kierunkowskazów; to połączyć można według schematu: http://obrazki.elektroda.net/29_12739348... Jeżeli prąd byłby większy od obciążalności przewodu z alarmu (sprawdź...
Witam czy ktoś mógłby mi doradzić gdzie znajduje się przekaźnik od świateł mijania i czy pająk przy kierownicy jest sterowany plusem, czy minusem?
Problem rozwiązany - śmiga od tygodnia bez problemu - do czujnika uderzeniowego podłączyłem na stałe zasilanie (nic nie pyka bo steruje tranzystor a nie przekaźnik) - sterowanie minusem podłączyłem do wyłącznika maski (światło się w środku nie załącza) - czułość ustawiona na niską (brak fałszywych alarmów) Myślę że to najlepsze rozwiązanie, polecam...
Na stole te silniczki pracują? W kwadratowej i jajowatej masz trzy wyprowadzenia , plus minus i sterowanie , jaki [problem sprawdzić na stole - poza samochodem.
To wykrywa światło i trzeba odwrotnie sterować. Histerezę trzeba by dodać, będzie migało na granicy przełączania; powinien wystarczyć mały kondensator elektr. (100nF już tam jest) na fotorezystorze. Korzystasz w wyjścia DO, podłączasz bezpośrednio tranzystor (baza) NPN, np. BC337-40 (ew. podaj jakie masz), PowerBank (+5V) >>> (+)LEDy(-) >>> do kolektora...
1 - Sprawdzić, czy lampy DRL faktycznie włączają się po wykryciu wzrostu napięcia. 2 - Sprawdzić, czy w Accordzie masz sterowanie plusem, czy minusem w lampach - pytam, bo nie wiem jak w tym modelu, ale w starszych było sterowanie minusem. 3 - Uzupełnić w/w informacje w temacie, to można wtedy rozrysować schemat.
Jeżeli zastosuje wysterowanie buzerka na przekaźniku? minus buzera dam na krańcówke , plus na przekaźnik zasilany ze świateł postojowych. Przekaźnik bede sterował plusem po zapłonie.
zasilanie z światełka górnego (jak to nazwałeś) ---- dioda ----- plus taśmy led minus taśmy led oczywiście łączysz z masą samochodu. A skąd wiesz, czy lampka kabinowa nie jest czasem na stałe podłączona do plusa, a sterowana minusem? To samo tyczy się świateł postojowych.
Witam, mam problem ze światłami mijania oraz z wycieraczkami w boxerze II. A mianowicie gdy włączam światła mijania to zaświecą się po czym po chwili zgasną(czasami działa wszystko normalnie), a przy tym wycieraczki też raz działają raz nie. Bezpieczniki sprawdziłem - wszystkie okej, słychać że przekaźnik świateł mijania się załączy a po chwili "odbije"(rozłączy...
-Minusem wpinasz się w dowolne miejsce, gdzie zachodzi komutacja masy. np. wyłącznik drzwiowy, czy klapa bagażnika. po prostu musisz wpiąć się równolegle do istniejącego przewodu. -ten minus co jest w układzie to jak zrobiłem w nim wyłącznik krańcowy to układ mi nie działał światło odrazu gasło...
Patrząc na schemat dochodzę do wniosku, że z racji sterowania minusem wystarczy zmienić filozofię podłączania świateł dziennych. Mianowicie zasilanie plus podłączać do zacisków świateł mijania a przewód masowy oraz ewentualnie sterujący na stałe. A swoją drogą jestem ciekaw opinii uzytkowników tego pojazdu. Faktycznie mój błąd. Zasugerowałem się kreskami...
Podłączyłeś dobrze. Z tym się będę kłócił. Efekt jest taki, że gdy włączę zapłon to światło kabinowe ciągle się pali, tak jakby dioda puszczała w drugą stronę, a nie powinna. Czy coś źle ogranąłem? Jaki masz samochód? Sterowanie oświetleniem wewnętrznym jest realizowane plusem czy minusem? Podejrzewam, że nie wiesz. Tak na szybko: masę do modułu zostaw...
Dobrze myślisz bo z przekaźnika są zasilane lampy jest to element jakby końcowy a polecenie włączenia jest wcześniej. Sprawdziłeś czy sterowanie jest plusem czy minusem a manetka w ducato działa tak jak opisałeś po prostu brak tej drugiej obstawiam masy podłuż kabel pod minus przekaźnika ten od sterowania i do masy zobaczysz czy go chwyci
Witam chciałbym zrobić w samochodzie tak żeby przy otwieraniu drzwi świeciły zegary, problem w tym że włacznik zamkniętych\otwartych drzwi sterowany jest masą a postojówki plusem, pasowało by coś dać żeby minus uruchamiał plus..tylko co??prosze o pomoc
Na jednym z forum hondziarzy pewien użytkownik CRV-ki opisał tę usterkę. Trochę trudna naprawa bo trzeba wymontować tablicę bezpieczników wewnątrz samochodu. Na spodniej stronie płyty uszkodzeniu ulega element, którego gość nie mógł określić z powodu zwęglenia. Jego znajomy elektronik zamontował w to miejsce diodę i to rozwiązało problem. Wygląda to...
:( Drodzy forumowicze zainstalowałem w moim samochodziku podświetlenie wewnętrznych klamek na ledach.Napięcie podawane jest z wyłącznika świateł ale chciałbym żeby ledy świeciły jeszcze kilka sekund po wyłączeniu świateł. Jak to najprościej zrobić? Próbowałem opóźniacza oświetlenia ale nie zdał egzaminy(sterowanie minusem)Myślę że musiał bu to być układ...
... tak, ja zrobiłem niezależny układ z bezpiecznikiem, na przekaźniku do zasilania p/mgielnych sterowany minusem oddzielnym włącznikiem a zasilanie sterowania chciałem wziąć ze świateł mijania można by było je włączać tylko ze światłami mijania ale po włączeniu św. drogowych mijania pozostają tyle, że z wyłaczeniem świateł głównych nie ma uprawnień...
Pewnie w lampie jest... Na zewnątrz wpięty z tyłu w reflektor, albo w środku, lub w ogóle, bo ktoś mógł wymienić reflektory na takie bez. Ja w swoim miałem na zewnątrz, rozebrałem, wymyłem ze starego smaru, nakitrałem swojego, i silniczki zaczęły regulować wysokość. U Ciebie wygląda, że będzie w lampie. Słyszysz coś przy reflektorem jak regulujesz?...
Jeśli dobrze rozumiem, to lampa jest sterowana plusem, czyli: Stały minus i dołączenie plusa na odpowiedni przewód daje świecenie światła pozycyjnego lub "STOP"? A w rowerze jest odwrotnie, tj, stały plus, a minus podawany na światło pozycyjne lub "STOP"?
nikusert sterowanie przekaźników w nubirze odbywa się minusem , na żarówki idzie plus i masa stała patrz schemat.przy działających światłach drogowych jest "tylko" włącznik świateł(wymieniony na nowy czy używka , zakładam ze sprawny) i 4 metry przewodów z konektorami oraz bezpieczniki EF26 i EF31.Jeżeli na tych bezpiecznikach jest napięcie problemem...
Wszystkie stare japońce sterowane minusem. Co oznacza diagnostyka a nie wymianę na pałę, zaczynasz od samego złącza żarówki czy dostaję w ogóle plus, trzeba podać masę na załącze i zobaczyć czy się zapala .
Ja zrobiłem troszke inaczej PRzycisk 3 pozycyjny. Pozycje 1Wyłączone 2Włączona pompka elektryczna przed podgrzewaczem pompująca płyn do nagrzewnicy 3. Włączona pompka i świece ( obecnie 2 z 3 żeby nie przesadzić z poborem prądu Przekaźniki podłączone są z jednej strony do włącznika ( sterowanie minusem) a z drugiej do reflektora (plus) więc włączyć...
jeśli chodzi o opcję lewą "normal method" to: 1. łączę V+ na sztywno do baterii "+" 2. robię odgałęzienie "+" ze stacyjki i podłączam pod "R" 3. podłączam "-" bezpośrednio do baterii tak? Tak. To jest metoda jeśli nie będziesz niczego (żadnego dodatkowego obciążenia) sterował z tego przyrządu. Czy on ma jakiś przycisk, przełącznik, whatever? Jeśli...
żadnych zapachów palącej się izolacji nie zauważyłem , światła długie są OK. Podejrzewam jakieś zwarcie lub słaby minus ale w sterowaniu a nie na stykach roboczych
Kupiłem przekaźniki z podstawkami które mają taką diodę pomiędzy plusem a minusem zasilania sterowania. Czy ta dioda musi być ? czy lepiej ją wywalić . Podłączyłem przekaźniki i przepalają mi się bezpieczniki od świateł. Czy ona może być powodem ?
Sprawa ma się następująco. Dwie przetwornice max 5A, połączone równolegle. Reszta jak na rysunku. Plus i minus do przetwornicy prosto z akumulatora, sterowanie przekaźnikami przez puszkę prądów i przełącznik świateł. Musiałem dać dwie przetwornice bo jedna nie była w stanie tego uciągnąć. 35W:6V=5.83A a jeszcze wentylator. Dodatkowy plus tego rozwiazania...
Nie umiem znaleźć konkretnie schematu z tego modelu, czy jest możliwe, ze są sterowane minusem? Wcześniej to było spowodowane nie do końca upalonym bezpiecznikiem. Mającym dość spory Opór.
Światło będzie zasilane 230V a dialerze do wyjścia programowalnego może być dołączony potencjał maksimum +24V względem minusa zasilania dialera. Czyli rozumie ze wyjście PGM steruje "minusem"?
(at)lab75 Jakie są zagrożenia i minusy 12 vs 24V? Różnice jasności na odcinakach taśmy, czy jasność ogólna? Tak, jak napisał kolega (at)mierzejewski46, 24VDC to mniejsze prądy płynące przez główne tory prądowe taśm LED. Dzięki temu spadki napięcia na nich będą znacznie niższe i co oczywiste te elementy taśm LED będą nagrzewały się w mniejszym stopniu...
Witam. Posiadam golfa IV 2000 rok 3D z fabrycznym centralnym zamkiem z kluczyka i diodą w drzwiach, dokupiłem centralkę z pilotem i chciałbym to jakoś uruchomić. Czytałem inne posty na ten temat i podane były kolory kabelków podpiąłem wszystko jak było opisane (żółto/niebieski - zamkniecie, zielono/czerwony - otwarcie) otwierać się otwiera tylko nie...
To nie tak. Wejście jest sterowane poziomem i ma podobne parametry do wejść TTL LS. http://pl.wikipedia.org/wiki/Transistor-... . Zobacz, że to się steruje minusem. Pozostawione samo sobie ma stan nieokreślony ( lub "1").
Chciałbym prosić o radę jako całkowity amator majsterkowicz i podpinam się pod ten temat ponieważ mam pytanie podobne. Mam urządzenie które ma stałe zasilanie 12v oraz osobny włącznik który działa na zasadzie zwarcia do masy Zależy mi na zaadoptowaniu oryginalnego guzika w aucie który zwiera się jedynie podczas naciskania i tu doszukałem się rozwiązania...
Czy z jakiegoś modułu, czy innego ustrojstwa (dla ułatwienia nazwijmy go XCDVC4553) idzie kabelek do żarówki sygnalizującej wsteczny bieg. Trzeba znaleźć ten kabelek i się pod niego podczepić. Można też zrobić całkiem nową instalację. 12V po stacyjce (z bezpiecznika) na czujnik. Z czujnika na wtyk modułu lub bezpośrednio na żarówkę (odnaleźć w wiązce...
Panowie dość tych herezji! Przeczytajcie ze zrozumieniem moje posty w tym temacie a zrozumiecie,że Agila B ma sterowanie urządzeniami "masą" czyli minusem który jest podawany na te urządzenia przez styki sterownika tych urządzeń. Plus 12 V jest podawany z linii 30 czyli bezpośrednio z plusa akumulatora przez odpowiedni bezpiecznik danego urządzenia....
Opcja pierwszą - sterowanie przez załączanie ręczne. Włącznik/wyłącznik ma "+" oraz "-". Czyli "+" z zasilacza idzie przez włącznik do "+" na listwie. A "-" leci z zasilacza przez włącznik do W (czyli białe światło) na listwie. Tym sposobem steruje każdą listwę z osobna przez potrójny włącznik/wyłącznik. Kontroler nie musi być w tym wypadkuw w ogóle...
Witam. Mam światła dzienne 12v. Chciałbym je podłączyć w manie. Chciałbym zrobić tak: minus z ledów i przekaźnika 24voltowego do karoserii, plus z ledów do przekaźnika 12v, zasilanie przekaźnika z zapłonu 24v, i sterowanie światłami (plus z pozycyjnych) 24 v do przekaźnika. Czy to zadziała? Czy mogę do przekaźnika 24v doprowadzić przewód który zasili...
Witajcie. Grzebie już w tym drugi dzień, wydaje się, że sprawa prosta a tu zonk. Zainstalowałem sobie światła dzienne LEDowe jako dodatkowe. Zasilanie dałem po stacyjce (choć to nie jest dobry wybór) a kabelek sterujący (u mnie ma ściemniać LEDy po załączeniu mijania) podłączyłem pod postojówkę. No i zaczęła się jazda. Zrobiła się dyskoteka / miganie...
(at)pedrokalisz Cześć, stoję przy tym samym problemem... Czy finalnie wykorzystany został schemat kolegi (at)gps79 ?? Możesz podesłać jakiś filmik ukazujący działanie? Nie jestem w żadnym stopniu elektronikiem ale coś logicznie można spróbować Ja wstępnie myślałem nad: 1. Podanie plusa oświetlenia wewnętrznego do plusa diody LED (białe) i wyjście minusem...
Chcę podłączyć sterowanie siłownikiem W spoczynku, moduł BSI podaje sygnał masy na "oba przewody" silnika siłownika zamka. Podając +12V musisz jednocześnie przekaźnikiem "odciąć kabel w stronę" BSI, bo będzie zwarcie. powinienem go podłączyć do plusa lub minusa kabli do zamknięcia szyb, a może na jakiś przekaźnik? Potrzebujesz dodatkowy moduł sterowania...
A zrobienie tego poprzez faze załączaną z przekaźnika podłączonego do centralki plus standardowe połączenie schodowego to zły pomysł? Faza w standardowym układzie i faza z przekaźnika będzie tą samą fazą co nie spowoduje zwarcia. Minusem tego rozwiązania będzie tylko to, że zapalając światło z telefonu trzeba je będzie również zgasić z telefonu/manipulatora.
Witam czy znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu bo mam auto z identyczną sytuacja co ciekawe kontrolka nie pokazuje że jest minus na nóżce sterowania przekażnika a przekaźnik się włącza przy próbie montażu i wogule co ten przekaźnik steruje jeżeli oświetlenie normalnie działa po wyjęciu przekaznika tak z wyłączników drzwi jak i ręcznie wyłącznikiem...
Nie koniecznie chodzi mi o zmagazynowanie tak dużej energii. Układ może być oczywiście zasilany z oddzielnego źródła. Jego działanie ma natomiast polegać na tym, aby za pomocą np. BUZ11 i kondensatora wygasić światło w samochodzie w ok. 3 sek. z wykorzystaniem dodatkowego źródła zasilania. Minus z wyłączników drzwiowych ma natomiast jedynie sterować...
mam na myśli zegary główne licznik obrotomierz. Zaświeciło mi tylko podświetlenie panelu sterowania ogrzewania po podaniu plusa od włącznika świateł. Jak dla mnie to panel zegar i temperatura mogą nie świecić wieczorem na liczniku km obrotomierz jest ciemno. Może mam pecha i na obu zestawach nie działa podświetlenie. TZW. sciemniacz sterowany jest minusem.
Jeśli masz taki jak na zdjęciu, to sprawdź, nawet przy pomocy żarówki 12V, chociażby od świateł pozycyjnych, czy na cewkę - czyli tam, gdzie przyłącza się cienkie przewody, czy tam właśnie dochodzi napięcie w momencie, gdy przekręcasz kluczyk w pozycję rozruch. Żarówka powinna się zaświecić. Jeśli nie, to nie ma sterowania przekaźnika rozrusznika, chociażby...
Witam, po właczeniu zapłonu przy dźwigni kierunkowskazów w położeniu środkowym mruga lewy kierunkowskaz. Po włączeniu prawego, lewy gaśnie a prawy chodzi prawidłowo. Lewy kierunek mruga w polożeniu środkowym i po przełączeniu dźwigni w lewo. Ruszanie przełącznikiem nic nie daje tak samo włączanie i wyłączanie świateł awaryjnych. Mam moduł TEMIC 309872,...
Prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej silniczków do regulacji świateł ponieważ nie mam wcale napięcia na kostkach od silniczków, z tego co już wygrzebałem to brązowy z niebieskim paskiem powinien być + plus a kolejne dwa to - minus i sygnał regulacji również ujemny, wracając do plusa to go nie ma, rozgrzebałem lewy słupek koło kierowcy i tam sprawdzałem...
Okazało się że światła drogowe mam sterowane (minusem) a mijana już (plusem) przy czym światła mijania i drogowe mają wspólny (Plus). Gdy włączę światła drogowe świecą również światła mijania (tak jest oryginalnie i nie chcę tego zmieniać). A więc pytanie jest takie czy przekaźnik mogę sterować sobie (minusem) ? Nie będzie jemu przeszkadzać ciągły (Plus)...
Producenci samochodów ładując coraz to bardziej wymyślne systemy do aut powodują, że ludzie po woli tracą instynkt samozachowawczy. Jeśli urządzenie elektroniczne robi za nas jakąś czynność to po co o tym myśleć i człowiek nie wyrabia sobie nawyku. Weźmy system parkowania w nowych autach, jak za 30-40 lat się upowszechni i każdy nowy samochód będzie...
Jeżeli masz 2 przewody to możesz podłączyć bez przekaźnika. Najpierw trzeba sprawdzić jak sterowane jest u Ciebie światło pozycyjne. Raczej sterowane jest plusem, ale znajdź przewody idące do pozycyjnych, przy samej lampie. włącz pozycję i sprawdź gdzie jest plus. teraz wyłącz pozycyjne - jeżeli nie ma teraz plusa to już połowa sukcesu. sprawdź teraz...
Witam auto jak w tytule. Nie świecą mi przeciwmgielne i podświetlenie deski rozdzielczej.Co jest pomiedzy włącznikiem świateł przeciwmgielnych a przekażnikiem ,na przekazniku nie pokazuje się minus na cewce (+12 jest) z wyłącznika minus wychodzi po naciśnięciu switcha . Znalazlem co jest miedzy switchem a przekaznikiem -combination control module .Co...
1. Nie wiem jak to się fachowo nazywa (wyłacznik dwustanowy?), ale jak w dobrym elektrycznym wytłumaczysz to na pewno dostaniesz. Wyłącznik który działa na zasadzie: jadno naciśnięcie - załącza, drugie rozłącza. Minusem jest to że jak się po coś wrócisz to musisz dodatkowo kłapnąć drzwiami. 2. Czujka ruchowa - ale jak się drzymniesz w wannie to ci zgasi...
A coś się uparł z tym włącznikiem świateł awaryjnych? Kolory masz już podane. Próg kierowcy otwierasz i możesz się w ciemno podpinać, nawet bez sprawdzania kontrolką. Oczywiście, można też pod w/w włącznik, ale czy jest sens wywarzać otwarte drzwi?
Rozumiem, że masz Golfa z fabrycznym zdalnym sterowaniem, więc można wykorzystać oryginalne sterowanie oświetlenia wnętrza do zasterowania przekaźnikiem załączającym światła mijania. Szaro-niebieski przy module komfortu to czasowe sterowanie lampką, a światła mijania znajdziesz przy przełączniku, w jego wiązce, o ile pamiętam, to żółto-zielony, pobór...
W sumie to sam niezbyt wiem. Po prostu taka moda. Sam bardziej interesuję się tym pod kątem technologii i nie uważam tego za bardzo praktyczne, taka zabawka. Pewnie jednym z potencjalnych plusów tego IoT w takich sprzętach jest możliwość sterowania głosem. W przypadku sterowania głosem nie ma minusów typu "trzeba wyciągnąć telefon", a asystent głosowy...
Widzę, że trochę jednak muszę się rozpisać. OK. Przy tym reaguje zarówno na otwarcie drzwi kierowcy, jak też drzwi pasażera (nawet, gdy drzwi kierowcy są zamknięte, a otworzymy drzwi pasażera - również działa ostrzeżenie o włączonych światłach). Tak - masz oczywiście rację. Wyłączniki przednich drzwi połączone są razem i otwarcie DOWOLNYCH drzwi przednich...
Wtiajcie, Chciałbym podłączyć sobie halogeny dalekosiężne włączające się razem ze światłami drogowymi, po przez przekaźnik który będzie włączany dodatkowym przełącznikiem klawiszowym. Do żarówki idą 3 przewody i tutaj cały czas myślałem ze wezmę sygnał z drogowych z żarówki i zasilę przekaźnik i sprawa będzie rozwiązana. A tu jednak nie jest to takie...
Czyżby kontrolka ciśnienia oleju była sterowana od strony minusa:?: Ale pewnie właśnie tak jest. To zrób tak jak da dołączonym schemacie. Czyli tranzystor T2 zamień na dowolny PNP i emiter daj do plusa a kolektor i bazę zostaw gdzie były, może to zadziała jak należy:?:
Witam, kład sterowany z kontrolki ładowania działał by tak samo, tylko z tą różnicą, że do mojego układu potrzebne są dwa przewody plus i minus a do sterowanego z kontrolki trzy przewody bo dochodzi plus idący z regulatora no i ładowanie zaczyna sie kilkanaście sekund po zgaszeniu kontrolki. Co do przewodu z regulatora to plus a nie minus pojawia się...
Witam ponownie! Autor układu pisze, że światło wzbudza pojawiająca się na przewodzie krańcówek masa zamiast plusa. Czy jak alarm da masę na te krańcówki otwierając drzwi, to plus zostanie również zamieniony w krańcówkach na minus? Ale ten probem w najgorszym wypadku to i przekaźnikiem idzie rozwiązać. No ale druga sprawa, co zrobić z układem, aby po...
Witam ! Kupiłem uniwersalny sterownik radiowy do centralnego. Oryginalnie jest zamontowany centralny zamykany z kluczyka. Podłączenie świateł mam rozpracowane, nie wiem jednak gdzie podłączyć sygnały sterowania zamykaniem/ otwieraniem. Za schowkiem jest sterownik z przekaźnikami od szyb i drzwi. Ale gdzie się wpiąć z przewodami i jakie kolory i jaki...
Jak mają byś dwa przyciski jeden do włączenia a drugi do wyłączania to już lepiej zrobić instalację jako wyłącznik schodowy proste i przyjemne. Do tego trzeba trzech przewodów i nie ma co wyłączyc tego układu po zamknięciu drzwi. W moim przypadku jest to jeden lub dwa przewody. Tu masz schemat pierwszej wersji układu, do której możesz zastosować przekaźnik,...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Dzięki za odpowiedź, a czy we freestylerze dobrze steruje się świaltłami na żywo i czy można ustawić kilka czy kilkanaście układów świateł, które zmieniałyby się w rytm muzyki ? Albo jak chciałbym np w jakimś momencie właczyć zamiast tego co "leci" strobo na wszystkich światłach, czy to da się robić na żywo ? Pozdrawiam Da się "wstrzelić" z klawiszy...
Taką metodą na zworę/piszczek w mierniku to sobie możesz... Kontrolka z żarówką, lub nawet żarówka na kablach prawdę ci powie. Tak, prawdopodobnie jest że w Picanto lampy sterowane są masą (odłączany jest minus). Jednak w tym systemie tak samo występują bezpieczniki, które mogą się spalić. Niestety nie posiadam żadnych schematów do tego modelu. Ogarnięty...
pakowałem ostatnio do Eclipse'a...sterowanie minusami. rozbierz włącznik i zobacz jak połączone są styki przekaźnika... jeżeli masz 5 przewodów z tego 3 zasilające: masa, + po stacyjce, + zasilania.... oraz jeśli styli są odizolowane od reszty układu to zamiast +12 daj mase...kolorów przewodów nie pamiętam
Też o tym myślałem. Tylko czy nic się nie pokrzaczy. Na wyjściu zamykania centralka alarmu daje minus przez ok. poł minuty, zaś na otwieranie dosłownie przez sekunde. Podłączyłem na chwilę odwrotnie ale nie działa wtedy domykanie szyb. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie problem tkwi gdzieś przy pompce centralnego, ale nie grzebałem tam za bardzo bo...
sterowanie minusem sterowanie minusem podlaczyc sterowanie aktywnym minusem
citroen moduł wentylator częstotliwość światła metody wytrawiania płytek
naprawa paneli fotowoltaicznych satel indigo
Jak sprawdzić czujnik hamulca w Wegoboard Supreme 3? Demontaż wentylatora w kotle Termet - krok po kroku