Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
wymieniłem na nową gruszkę EGR Chyba cały zawór, w bkc ta jak to nazwałeś ,,guszka"jest zintegrowana na stałe z zaworem. A nieszczelność w układzie podciśnień objawiała się niedomagajacym aktuatorem sterującym kierownicami turbosprężarki. Myślę ze blok zaworów był ok. Jak dla Mnie, logi wyglądają dobrze. Pozdrawiam.
Byc moze turbina siada, blokuje lub od temperatury zakleszczaja sie kierownice. Wepnij jakis zegar przez trujnik np od wezyka spryskiwaczy w wezyk podcisnienia ktory idzie na gruszke i bedziesz widzial czy zawor prawidlowo steruje gruszka .
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
Poczytaj co robi zawór upustu spalin oraz po co się stosuje zmienną geometrie kierownic spalin w turbosprężarce. Np. https://autokult.pl/14157,wg-bov-dv-zawo... wtedy się dowiesz czy zmiana sterowania tymi elementami może zwiększyć ciśnienie doładowania. Dodano po 1 Dodatkowo polecam podjechać gdzieś na...
Jak w tej turbosprężarce sterowane jest ciśnienie doładowania? To wersja sterowana zaworem upustowym (wastegate), kierownicami spalin/ zmienną geometrią (VNT), czy poprostu "ciasną" muszlą wydechową. Co to za turbosprężarka? Jumz ma sprzęgło ktore czasami potrafi sprawić problemy i wał korbowy który podobno źle znosi doładowanie przy niskich obrotach....
Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały. Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest...
Ciągle jeszcze nie wiem czy zaworem upustowym steruje ciśnienie czy podciśnienie,. Steruje podciśnienie, a ciśnienie nam się podnosi jak to czytamy, zresztą na pewnym forum już wyśmiali ten topic, Szogun0 potwierdzi.
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Po pierwsze przydałby się ktoś kumaty z interfejsem diagnostycznym do przeprowadzenia podstawowej diagnostyki oraz logowania poszczególnych podzespołów w trakcie dynamicznej jazdy. Problemów na dzień dzisiejszy może być mnóstwo, począwszy od sterowania podciśnieniowym zaworem turbosprężarki regulującym przepływ spalin przez kierownice VNT, przez zaworem...
No i mam to co chciałem!! :) Po wymontowaniu turbo - wyczyszczeniu kierownic i wymianie przy okazji zaworka sterowania sztangą - auto śmiga jak się patrzy. Generalnie nietrudna sprawa, ale czasochłonna, gdy się tego nigdy nie robiło. Zamieszczam opis demontażu turbosprężarki w tym samochodzie. Na razie w postaci pliku PDF. Jak znajdę czas to zamieszczę...
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Dymienie na czarno wskazywało by na zbyt małą ilość powietrza - paliwo się nie dopala i do tego dochodzący brak mocy - wskazywało by na turbinę. Jeżeli masz możliwość to sprawdź wartość ciśnienia doładowania turbosprężarki. Poszukaj w necie jaka powinna być wartość i zmierz. Jeżeli nie masz oprzyrządowania to poszukaj takiego warsztatu który to potrafi...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Po pierwsze z logów wynika, że jest kompletny brak sterowania zmienną geometrią w turbosprężarce (log 011 BS, kierownice spalin ustawione cały czas w pozycji maksymalnego doładowania) i domyślam się, że coś zostało sknocone przy podłączeniu wężyków podciśnienia. Po drugie, porównując wartość MAFactual i MAPactual z grup 003 i 011 w logach dynamicznych...
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
Panowie, o czym wy dyskutujecie!. Można, nie można?!?! W starszych rozwiązaniach turbosprężarek łopatki turbiny były sterowane przy pomocy siłownika połączonego z kolektorem dolotowym silnika. Czyli turbina była sterowana ciśnieniem wytworzonym przez sprężarkę. Siłownik był tak skonstruowany, że rozsuwał kierownice turbiny w kierunku pogorszenia jej...
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
"Byłem z tym u mechanika i coś tam wymieniał jakiś sterownik czy cuś przy turbinie...... " Wydaje mi się, że tutaj należy szukać rozwiązania tej zagadki w swoim modelu posiadasz turbosprężarkę sterowaną podciśnieniem, posiada zmienną geometrią, która być może od nagromadzonego nagaru przycinała się powodując brak pracy w pełnym zakresie tym samym nie...
czarny0531 możesz je sprawdzić bez demontowania turbiny. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko i w mało dostępnym miejscu dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione (po ściągnieciu osłony silnika z kanału masz lepszy dostęp). Zwróć uwagę na zamontowany do turbosprężarki siłownik podciśnieniowy (metalowa gruszka)....
Wyjąłem gruszkę z auta. Niestety nie udało się przełożyć tej z paska (nie pasuje). Wyczyściłem moją starą gruszkę przy pomocy środków penetrujących oraz intensywnie rozruszałem – myślę, że chodzi całkiem płynnie. W celu sprawdzenia zaworu n75 zamieniłem go z n18 (do sterowania EGRem) – oba są u mnie identyczne – te same symbole na...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
"... natomiast podciśnienie (mierzone przed zaworem N75) spada prawie do 0 (zera) i w pewnym momencie następuje całkowite odcięcie turbosprężarki..." Jak dobrze interpretuję to brak podciśnienia w układzie VACU? - jak tak, to co ma wysterować gruszkę turbo? To co opisujesz to typowy nutlauf - z logów można podglądnąć, że ciśnienie doładowania mocno...
W moim Masterze mam problem z turbosprężarką a mianowicie raz działa a raz nie działa. Jeśli już działa to auto idzie jak "rakieta" (maks prędkość bez obciążenia na pace ponad 170km/h a 140-150km/h żeby osiągnąć to jest chwila moment, jak nie działa to max prędkość to 110-120km/h. Konsultowałem ten problem w dwóch różnych warsztatach. W jednym (już...
Cofnąłem teraz sztangę tak jak miałem zdjęcie zrobione przed rozebraniem turbiny (6 zwojów od nakrętki kontry) i mam coś takiego: https://log.tunezilla.com/s/48n07OpF czyli bardzo podobnie jak na początku po czyszczeniu. No i teraz teoretycznie powinienem skrócić sztangę tak? Bo jak to zrobiłem kilka godzin temu to co skrócenie było tyko gorzej :/....
Moze ktos wie jak wysterowac turbosprezarke VNT 20 ze zmienna geometria i elektrycznym nastawnikiem kierownic Hella. Nastawnik sterowany jest sygnalem PWM od 5% do 95%. Turbosprezarka zamontowana jest w BMW e30 m40 316i. Co zrobic zeby turbina utrzymywala zadane cisnienie? www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
w 407 2,0hdi podczas przyśpieszania wyskakuje błąd P2562 potencjometr komunikatu turbosprężarki usterka elektryczna potencjometr w siłowniku turbiny wymieniony zawór sterujący turbiny też turbina wyczyszczona kierownica łopatek chodzi płynnie ktoś spotkał się z taką usterkią
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czy działa dobrze to nie wiadomo, dostaje tylko poprawne sygnały od sterownika. Nieraz jest tak, że zawór zacina się w pozycji otwartej, albo zamyka się, ale nie otwiera gruszki do atmosfery. Można podpiąć trójnik do przewodu i zegar, i sprawdzać czy rzeczywiście gdy jest 90% to podciśnienie spada. Ale chyba prościej zamienić ten zawór zaworem sterującym...
WITAM. Hyundai 2.0 crdi 2012 rok. 130tys od nowości u mnie. Od pewnego czasu zdążą się że traci móc i nie wejdzie wyżej niż 3000 Obr. Po podłączeniu kompa pokazuje sie blad zaworu sterowania turbosprężarki. Wszystko sprawdzone wygląda na ok. Jedyne co mnie martwi to zasmolone spalinami wejście dźwigni kierownicy od turbo. Przypomnecze jest to sterowanie...
Jest bardzo prosty sposób. Nakreśle ci temat w małym skrócie. Z tego co opisałeś wnioskuje że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny. Z reguły dzieje się tak tylko w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Z wiedzy która posiadam najprawdopodobnymi przyczynami są 4 przypadki takiego zachowania: - defekt zaworu N75 - uszkodzenie...
A czy nieszczelność w układzie dolotowym , też może dawać taki objaw ? No niby tak..... ale gdzie niby masz nieszczelność?! Ciśnienie sprężarki jest duże, gdyby twoim pierwotnym problemem były węże niepodokręcane to przy pracy turbo już by się ześliznęły z metalowych kształtek. Gdyby rury gumowe były uszkodzone aż do stopnia nieszczelności to by je...
Witam, P0299 oznacza problem z regulatorem cisnienia doladowania. W tym silniku jest to elektrozawor sterujacy silownikiem podcisnieniowym. Wystarczy sprawdzic elektrozawor i dzialanie silownika podcisnieniowego. Jesli wszystko jest dobrze i cisnienie jest OK to problem moze byc w programie ECU. Dobrze byloby zaladowac nowa wersje, jesli taka istnieje....
Podstawy tuningu auta. Zacznijmy od tego, czym jest sam tuning, bo to wcale nie jest takie oczywiste. Słownikowa definicja będzie dość sztywna: "Tuning" w języku angielskim dokładnie znaczy dostrajanie. I chodzi tu tylko o dostrajanie i ulepszanie podzespołów samochodu czy też motocykla mające na celu osiągnięcie jak największej prędkości, skrócenie...
kierownica turbosprężarka sterować turbosprężarka turbosprężarka sterować
trwałość kondensator foliowy sharp aktualizacje radio maria
vodafone calculator vodafone calculator
Zmywarka Bosch nie wyświetla czasu pracy - przyczyny Nieprawidłowe wskazania wagi towaru - przyczyny i rozwiązania