Co może wstawić albo 29..5 albo 37..5, daje na pracę max 3dni jeśli w ogóle odpali
Tak,wystaczy przelutować eeprom.
Po wymianie elektrolitu sterownik powinien ruszyć? Plamy są od topnika do lutowania, bez znaczenia.
Do odczytu 1 i 3 ale jak kolega wyżej pisał to ryzykowna sprawa. Kolejny problem to przy programowaniu nowego sterownika utrata gwarancji bo też trzeba będzie lutować i programować w zewnętrznym programatorze.
Miałem taki problem uszkodzony był sterownik-lutowanie pinów.
Przelutuj płytkę i będzie działał. Jak bardzo "zniszczony lut" to lepiej odessać i przylutować od nowa.
Sprawdź, czy zrobiony przez Ciebie działa, być może przy przeróbce tego pierwszego został uszkodzony układ scalony (nie został wyciągnięty na czas lutowania) i sterownik w ogóle nie będzie działał poprawnie.
6 pin na manetkę? To musiał być raczej wyświetlacz ze zintegrowaną manetką. Manetka gazu na czujniku Halla ma 3 przewody: GND, +5V i SD. Najprościej poszukać na PCB sterownika przewodu /punktu lutowania opisanego SD, a następnie go "przedzwonić" do odpowiedniego pinu złączki.
czy sterownik sie lutuje czy robi przez OBD nie decyduje ich rocznik ale ich numer ... mozesz przekazac swojemu tunerowi ... :wink:
No dobrze a co w przypadku zwarcia , przebicia, trzeba wyciągać sterownik i lutować, triaki zakłada się zazwyczaj na pwm lub do urządzeń często załączających się, w pozostałych przypadkach wszyscy stosują przekaźniki więc coś w tym jest. A po za tym gratulację wygląda na to że poświęciłeś troszkę czasu :D.
spróbowałbym podmienić procka.... zresztą taki mądry jestem, a dopiero lutuję skalara.....
Raczej nie ma bezpiecznego sposobu, żeby to zmyć. Spróbuj wytrawić miejsce gdzie lutujesz kwasem.
Raczej zobacz sobie po wtyczce do komputera, które piny są wolne. Potem tylko odcinasz w sterowniku wybrany pin, do reszty lutujesz co Tobie tam potrzeba.
Witam. Musisz znaleźć sterownik centralnego zamka i znaleźć przewód który podaje impulsy na kierunkowskazy. Następnie musisz przeciąć ten przewód i wstawić w to miejsce diodę prostowniczą o odpowiedniej mocy. Anodę diody lutujesz po stronie sterownika, a katodę po stronie kierunkowskazów. Po stronie sterownika lutujesz + od syreny lub buzzera, masę...
Myślałem nad tym ale na na jeden układ ? raczej się nie opłaca ..., Teraz kupić programator , wylutować układ nie było by problemu bo mam doczynienia z lutowaniem .
Witam potrzebuje schematu centralki do berlingo 1999, zakupilem uniwersalną : PROXIMA SRPi STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA CITROEN I nie mam pojecia jak zaczac lutowanie. nie mam pojecia jak zaczac lutowanie Od .............. ! Reg. 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych...
No to zapewne masz "zimne luty" na płycie sterownika. Musisz dokładnie przejżeć płytę i poprawić lutowanie.
gaz wycięty został tylko sterownik (który musi być podpięty bo inaczej trzeba instalacje lutować) Sterownik mam inny (po modach) ale na ori było to samo.
Jeśli masz programator to najpierw odczytaj zawartość epromu. Jakby coś się wydarzyło w trakcie lutowania.
Chyba już o tym było na forum. Lutować po zanurzeniu w oleju, smarze, wazelinie itp aby nie było dostępu powietrza ( tlenu).
Miałem podobny problem w sterowniku Tango Negro: komunikat awarii "Er2" oraz trochę wolniejsze obroty dmuchawy (przynajmniej takie miałem wrażenie). Wymieniłem transoptor CNY17-4, optotriak MOC3021 i mostek prostowniczy RB157. Sterownik działa! witam ,skorzystam z okazji i dopowiem bo nie zawsze jest to dla wszystkich wiadome , zanim rozbierzecie sterownik...
Pogratuluj Bratu umiejętności lutowania.
Cewka a dokładnie dławik jezeli chodzi o ten odlutowany obok miejsc do lutowania oznacone jako L4.
Cyny z ołowiem używasz?
Napięcie jest 5V, masa też. Napięcie dochodzi do sterownika. Ktoś tam już grzebał wcześniej - jest lutowana masa do sterownika. Była też odwrotnie podpięta wtyczka czujnika przepustnicy.
Witam serdecznie na sterowniku od kilku dni po zaniku mam informację o uszkodzeniu baterii. Proszę o informacje czy w tym sterowniku bateria jest lutowana czy nie oraz co tam idzie. Najczęściej w podobnych sterownikach widzę CR2032 - na zdjęciach wygląda jakby górna blaszka była do baterii zgrzana czy faktycznie tak jest ? Nie mam zgrzewarki wiec mogę...
Dzięki wielkie idę lutować
Jest lutowana do płyty to układ BGA.
Własnie, z tym noxem jak to jest? Kilku specjalistów pisało, że wymieniali Sonde NGK NS11A, która kosztuje na niemieckim ebayu 70 euro. Sterownik zostaje, bo rzadko sie sypie, a producent daje na niego dożywotnią gwarancje. Odciecie sondy od sterownika, nowa sonda lutowanie do sterownika, montaż wsio. Do takiego zabiegu potrzebne sa adaptacje w iście?
Witam - proszę jeszcze zamieścić fotkę płytki od strony lutowania .
Zasilania i masy na sterownik posprawdzaj, rozbierz sterownik i popatrz dokładnie na lutowanie owego pinu odpowiedzialnego za wysterowanie przekaźnika. Rozumiem, że brak masy stwierdziłeś przy sterowniku a nie przy przekaźniku, eliminując tym samym uszkodzenie wiązki? Jak chcesz zostawić awaryjnie, to zrób sterowanie masą po stacyjce. Tranzystor, przekaźnik,...
Witam Tak podejdzie więc możesz lutować. Zmierz czy nie masz zwarcia za diodami oczywiście po ich wymianie. Pozdrawiam
he he he panowie widziałem nie raz nie dwa i naprawiałem po nie jednym majstrze sterownik próbowali lutować tylko coś im się nie chciała cyna lepić hehehe......!
To wygląda na zimne lutowania, lutownica + pasta lutownicza + kapkę cyny.
Spokojnie, będzie. Spróbuj zmierzyć rezystor przed i po lutowaniu i zobaczysz jak zmieni się rezystancja :D .
Te wyprowadzenia do których przykładasz przewody to są chyba piny zasilania cewek silnika. Zasilanie miało iść tam gdzie były przylutowane oryginalne przewody (na brzegu płytki), nie wiem czy takim manewrem nie uszkodziłeś sterownika silnika.
Zeskrob wierzchnią, srebrną powłokę z tych "pinów" i lutuj transformatorówką 100W lub podobną kolbą. Można to załatwić używając specjalnej miksturki do lutowania, ale tak też poradzisz ;)
Jak naprawic sterownik led 5-12v na pilota. Widocznie cos zwarlem lutujac do tasmy led wyjscie ze sterownika. Da rade jakos to naprawic? Sterownik nie reaguje na pilota.
bo najprawdopodobniej sterownik wysiadł od lutowania,przegrzany któryś element a co do wtryskiwacza w VOLVO to wymienia sie w nim membrane na nową i to kosztuje 10zł i wtryskiwacz jeszcze dłuuugo pracuje jak nowy
Piec właściwie za darmo - jak kolega coś potrafi zrobić - palnik propan, cyna do lutowania CO. Założyć sterownik do pieca i wentylator. Możliwe, że się narażę z tą miedzią, ale to najprostsze rozwiązanie. Tylko jedna rzecz - poprawiałem instalację po "fachowcu", który lutował bez topnika.
Inna jeszcze kwestia, że te produkty z tamtych lat miały parametry produkcyjne jak w nocie producenta, co obecnie nie jest już tak oczywiste. Dlatego zawsze trzeba wszystko przetestować praktycznie. :d Dodano po 3 które to termopady miedziane są pokryte warstwą cyny, niklu, czy innego metalu - właśnie dla zapobieżenia styku miedź-aluminium. Zwykle to...
Oczywiście że można ten układ wymienić. Wystarczy posiadać stację do lutowania BGA.
no wlasnie ja sie nad tym zastanawiam dlaczego mi nie kreci wogole.. ale w mojim podlaczeniu byl blad a ze plytka sterownika lutowania nie wiem czy to wina mojego podlaczenia ze zamienilem jeden przewod od swicha a drugi od silnika czy moze jest jeszcze jakies uszkodzenie... no nic narazie walcze...jak beda jakies efekty to bede pisal Pozdr. Tru
Jezeli jest zmieniona rezystancja cewek lasera to uszkodzony jest sterownik lasera, bez sprzętu do lutowania nic nie zrobisz. Krecenie potencjometrem nic nie da a tylko "uwalisz" laser Albo sam kupisz czesci (jest tego pelno na pewnym znanym portalu i tam znajdziesz ceny) i wstawisz , albo daj do naprawy mysle ze druga opcja taniej wyniesie.
To wersja lutowana w płytę. https://www.tme.eu/html/PL/baterie-litow...
i tak w ciemno chcesz lutować sterownik nawet bez diagnozy komputerowej?to raz a 2 to co to za sterowniki?? bo jest typów jak psów...
zajrzę do sterownika. Nie wiem jak jesteś zaawansowany w elektronice i lutowaniu połączeń, jeśli nie masz poziomu "expert" nawet sterownika nie otwieraj. Już przy samym otwieraniu, można go bezpowrotnie zniszczyć. Pomijam sprawę, że grzebanego nikt nie weźmie do naprawy lub będzie baaardzo droga. Dodano po 46 Padają połączenia między płytką a pinami...
moze zbyt sie cos grzeje, albo zle lutujesz..
Chyba ta porada z lutowaniem całkiem na miejscu. Walczyłem kiedyś w podobnym przypadku wlutowania takiego sterownika. Niby poprawne lutowanie nie łączyło. W moim przypadku dowiedziałem sie o tym dopiero po wyluowaniu, kiedy okazał się, ze jedno złącze wręcz nie było pobielone. A poprawny wynik uzysakłem wręcz po potraktowaniu roztworem kwasowym do lutowania.
errory zawsze są zapewne zbyt blisko niektóre ścieżki idą miedzy padami lutowniczymi, albo manewrujesz między padami albo dajesz przelotkę. przelotkę robisz tak by zmieściło się wiertło i zostało trochę miedzi na lutowanie.
jaki silnik? Jaki sterownik? "elektronika lutowana" czy hybrydka ? Jak hybrydka to wiadomo, uwalony drucik. Trudno naprawialne, ale są tacy co potrafią. Jak "elektronika lutowana" to mogą być różne powody -> może daj do innego elektronika ;) Ale taki sterownik nie jest bardzo drogi jakby co, tylko problem immo.. Ale też do rozwiązania.
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sterown... tu są gotowe całe sterowniki a także dostępne do własnego lutowania
Każdy normalny w takiej sytuacji wypina wtyczkę z centrali elektrycznej i na szerokich stykach patrzy czy ma zasilanie, to normą tych samochodach jest niełącz na bezpiecznikach i brak zasilania na pompę. Jeżeli jest ok, to się odciana kawałek pokrywy sterownika i lutuje takie dwa miejsca, bo system ATE Teves ma taka swoją pietę Ahillesową.
Klejem nic nie zrobisz. Tylko lutowanie i specjalny topnik.
A może trochę inaczej ze starego sterownika wy lutuj pamięć szeregową i wstaw do nowego i po kłopocie.
Do wymiany sterownika wystarczy odłaczyc zasilanie pieca i w to samo miejsce wpiąć nowy przed ponownym zalaczeniem albo doprowadzić do nowego miejsca w ktorym ma byc zainstalowany Nie ma potrzeby lutowania maly wktetak powinien wystarczyc Fotka dla sprawdzenia po oględzinach by się przydala.
Witam. Potrzebuję informacji jakie zastosować kulki do lutowania procesora w sterowniku jak w temacie? Chodzi mi o rozmiar. Zrobiłem na 0,45 ale układ nie siadł dobrze i dalej świruje... Pozdrawiam...
Raczej cokolwiek i tak trzeba będzie lutować.
W pierwszym poście należało od razu napisać że rozchodzi się o komputer sterujący skrzynią automatyczną Multitronik. Temat znany. Żelu nie rozpuszcza się żadną chemią, należy lekko unosić pincetą w miejscach uszkodzeń. Do naprawy używa się chemii do lutowania srebra.
Myślę że przy transformatorowej z dobrym cienkim grotem też da radę to wykonać, jeśli będzie to zrobione metodą "połączenia przewodami" - wystarczy trochę precyzji i dokładności w lutowaniu.
styki w przekaźniku.. lub zimne luty.. Zamek działą jak ręcznie odpalisz przekaźnik?
Witam Już na pierwszy rzut oka, dużo lepiej. Jeszcze tylko zmień tranzystor R2 (będzie tam wydzielać się większa moc- przynajmniej na 1W) i zwiększ odległości pomiędzy elementami a warstwą "polygon" bo możesz mieć kłopoty z lutowaniem (zwarcia). Pozdrawiam.
laptop nie czyta ich i nie widać ich w menedżerze urządzeń BT i WiFI to jedna karta - po prostu padła, jak nie jest wlutowana to wymienić na sprawną i po problemie. Jak lutowana to serwis
120tka to przyjazna sterownikom dmuchawa, tak że luz. Jak tam będziesz grzebał to może zrób od razu zdjęcia od strony część i lutowania
Sterownik jest wyposażony w procesor Motorola, z niego są sygnały do wyjścia zapłonu. Sygnały z procesora Motorola bezpośrednio przechodzą przez oporniki oznaczone 101. Potrzebujesz lutowania wszystkich rezystorów z takimi oznaczeniami. Jest to typowy problem z tym sterownikiem
Lutować będą praktycznie tak samo. Ta, którą podałeś ma inny sterownik, wyświetlacz LED (same cyfry) i gorszą kolbę, stąd różnica w cenie. Ale robotę też zrobi. Tak samo jak YATO, tylko tam to już prawie nic nie ma prócz lutownicy, nawet brak jest uśpienia. Po prostu: włączasz, lutujesz i wyłączasz. Wybór należy do ciebie czy chcesz mieć lepszą jakość,...
(at)tzok I de facto urzadzenie - płyta PCB staje się nienaprawialna . Problem znany z nowoczesnych sterowników choćby pralek automatycznych.
lutuj piny od gniazda i tyle
Lutować
Na białym jest 12v a na pomarańczowy nie ma nic i co teraz?
Sam karty grafiki nie wymienisz - chyba że dysponujesz stacją do lutowania BGA i odpowiednimi nieumiejętnościami - jest wlutowana w płytę, dodatkowo utrudniający wymianę klej.
Nie udzielam się na forum i stąd odpowiedź, ale widziałem już parę instalacji z wydmuchanym lutem miękkim i sugeruję twardy lub skręcany system połączeń. Z reguły - bardzo rzadko - awarie spowodowane są uszkodzeniem sterownika i przegrzaniem układu.
Dokładnie o to mi chodzi. Będę temat dalej rozwijał. Może komuś pomoże. Muszę tylko zlecić komuś to sterowanie mostkiem H. Lutować umiem ale nic poza tym.
Jaki koszt lutowania?
Tak, to prawda. Może okazać się że przewód dochodzący do cewki "jakoś się przerwał". Byłoby to dziwne ale możliwe. Najlepiej byłoby na złączu odpiętym ze sterownika po jakimś pinie sprawdzić czy jest przejście do cewki aby wykluczyć przewody i ewentualną dalszą walkę z Hot Air i demontażem 14CL40. Głupio byłoby lutować sprawny sterownik :-(
Witam. Dołączam się do pytania. Według moich prób i błędów tego sterownika nie da się sklonować plikami z przeniesionym immo data lub wyłączonym immo , zawsze jest jakiś komunikat o immo, procesor ma pewien obszar otp. Ja klonuje te sterownik wylutowywując procesor bga infineon tricore z oryginalnego i lutuje do nowego i wtedy to działa.
Zawór przelewowy się nie zaciera, sterownik pompy robił ktoś, kto potrafi tylko lutować, a nie mysli.
Czy tam między nóżką 7 i 8 układu IC2 nie ma zwarcia? nie przegrzałeś w ogóle mikrokontrolera podczas lutowania?
Nie wiem czy ta wersja sterownika nie jest ponad Twoje siły. Jak sprawa z PCB? Jak lutowanie SMD? Jak oprogramowanie itp ? Ale.... Tranzystory mogą być BC808, ale można też zastosować (autor sterownika tak zastosował) MMBT2222A. W jednym miejscu możesz kupić, tylko koszty.... Rezystory i kondensatory SMD sprzedawane są przeważnie po 100 szt. Inne elementy...
W tym układzie sterownika nie musisz lutować kabelków do nóżek scalaka. Programuje się to przez złącze baterii.
MCO są specjalne do tego sterowniki, nie musisz za każdym razem lutować.
Czemu to jakieś takie dziwne jest? Czemu takie małe pady, to będą diody smd? No i wyprowadzenia do sterownika - masz jakieś złącza o takim małym rozstawie czy będziesz tam lutował przewody (jeśli tak to powodzenia :>)?
Niestety starość i niefortunna lokalizacja sterownika daje się we znaki ,problem polega słabej jakości lutowania elementów i po jakimś czasie odklejają się od druku .Na temat tych sterowników można zrobić doktorat na forum "carchelp" niestety ru tam są schematy i opisy elementów .Jak masz trochę zdolności manualnych to można wyskubać zalewę a potem...
Takie lutowanie tranzystora to nie naprawa tylko może się uda.
Jest to na pewno elektrolityczny koń - "kuńdensator". Wartość to 100 - 200 mikroF. na napięcie 25 V , nie pomyl polaryzacji. Lutuj i próba. Jak nie pomoże , to nowy sterownik z dwoma pilotami w granicach 60 zł. O schemacie ideowym zapomnij. Sprawdź też napięcie ładowania w samochodzie!!!
(at)kmkm2. Jako pierwszy zgłaszam się do testowania sterownika.
Gniazdo do którego dochodzą przewody od plusów akumulatorów Czy chodzi o gniazdo w pakiecie akumulatorów, czy o gniazdo na kablu wchodzącym do sterownika i lutowania wewnątrz niego? Szkoda że Kolega nie zrobił zdjęć z udanej naprawy... W moim przypadku hulajnoga wyłącza się pod wpływem wstrząsów. Na warsztacie i bez obciążenia koło kręci się bez problemów....
Poszukaj na płycie małej bateryjki 3V będzie wyjmowalna lub lutowana trzeba ją zdemontować na kilka min
Czym lutowałeś układ FT232?
licznik z e39 93c66, a abs jest hybrydą i tam nie ma po co czytać memorki tam się lutuje.
Udało się znaleźć przyczynę błędu p1482. Uszkodzony sterownik silnika. Troche zabawy z lutowaniem i błąd już nie wyskakuje. Pozdrawiam!
Okej, to tylko popraw żeby ten rezystor nie nachodził na ścieżkę. I poprzesuwaj to wszystko po lewej, masz dużo miejsca. EDIT: I jeszcze - przelotki robisz za blisko ścieżek. Będziesz je lutował?
(np. załączanie grzałki 20 stopni poniżej temperatury nastawionej i wyłączanie 10 ponad programowo) zda egzamin. Czymś takim to możesz garnki smarkać a nie lutować.
Popraw lutowania blisko sterownika wyświetlacza, rezonatora i elementów w pobliżu.
Moje możliwości: Mogę połączyć gotowe elementy wg schematu, jednak w kwestii projektowania sterownika, lutowania nie mam wiedzy. Więc macie do czynienia z amatorem, dlatego prosiłbym o kontakt osobę, która, oczywiście odpłatnie przygotowała mi taki zestaw z listą zakupów. Tego nie złożysz tak, jak się składa coś z klocków. Nawet posiadając gotowy projekt...
Stan płyty taki że dwa mosfety wylutowane plus ten ISL. Myślałem że mam czekać do pomiarów i nie lutować jeszcze tego ISL. Rozumiem że mam go wlutować tak czy siak ale bez tych mosfetów na ten moment ? I wtedy pomierzyć w jakiś określonych punktach? Przy lucie ISL zamierzam zregenerować urwane ścieżki. Pierwsza sprawa masz schemat, masz wylutowany...
Jest z tym roboty. Sterownik ABS to jedno, wiązka ABS do przeróbki. Sterownik silnika plus wiązka, ewentualnie może tylko sterownik i kostki i mnóstwo lutowania. Wg mnie gra nie warta świeczki. Zobacz czy nie możesz zmienić obudowy i tarcz i wskazówek. Wtedy trzeba zrobić szczep- stara elektronika i nowy layout :) bez sensu.
Przekaźnik 109 do czyszczenia i lutowania/wymiany, sterownik alarmu do przelutowania na dzień dobry.
Trzeba sprawdzić połączenia lutowane w szczególności kwarc a jak nie to kupić nowy termostat ON-OFF. Jak sie robi załącz wyłącz grzanie przekaźnik słychać jak jego styki przełączają?
Sterownik w beko zlicza ilość wody, kilka minut lutowania i spowrotem działa ☺
lutować sterownik lutować sterownik silnik lutować sterownik topnik
generator ultra dźwiękowy maszyna schemat licznik błędów komórki
elnix gwarancja elnix gwarancja
Zanikanie obrazu po zamknięciu okna w Olkuszu Rok kalendarzowy 2025 a jego odpowiednik 2014