Cała sprawa polega na tym że w momencie wypadku gaśnie silnik i pompa jest automatycznie wyłączana, zrządza tym sterownik silnika, czujnik położenia wału wyczuwa że silnik nie pracuje to pompa stop, inaczej paliwo wylewało by się na jezdnię i dodatkowe nieszczęście gotowe, do puki czujnik nie wykryje obrotu wału silnika sterownik nie uruchomi pompy...
Mruga taka pomarańczowa z takim jakby silniczkiem Immobilizer blokuje sterownik.
W tym 2 odpuść sobie wiązkę i sterownik a szukaj dlaczego jest za małe. Czujnik FPR, zawór FPR, zasilanie paliwem (pompa wstępna, filtr) i czego nie życzę, też prawdopodobne, sama pompa CR. Czym czytałeś?
Co było przyczyną podjęcia decyzji o regeneracji/wymianie w/w komponentów. Co zostało sprawdzone, co "mówi" diagnostyka sterownika silnika? Nie odpala w ogóle czy próbuje załapać? Paliwo dochodzi do wtrysków? Świece grzeją?
Co zostało sprawdzone; 1. Pompka paliwa - OK (podaje paliwo) 2. Cewka - OK ( jest iskra) 3. Czujnik położenia wału korbowego Czyli tak naprawdę to nic nie sprawdzone. Mam pytanie jakie napięcie powinno być na listwie wtryskowej ? U mnie jest po przekręceniu zapłonu 3V a przy rozruchu 6V. A powinno być 12V, kluczowanie masą. Jak sprawdzić sterownik...
na awari elektroniki w wyniku zacierania się pompy to ok Dokładnie o tym piszę, jazda na dziwnych paliwach, nie koniecznie świadomie lanych do baku i są problemy. Zauważyłeś, że te sterowniki robi się falowo, nie ma i nagle masz trzy, cztery do zrobienia... Co do całej reszty pełna zgoda. Dodano po 1 Zauważ jeszcze, że tu ponownie uszkodzony sterownik...
Miałem raz coś podobnego po umyciu silnika w kostce czujnika obrotów wału była woda,ale w tym wypadku nie będzie to przyczyną skoro stało się podczas jazdy i ta zamaskowana kontrolka,ale w razie czego mogę pomóc sprawnym sterownikiem.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Weź poki co żarówkę minimum 21W i sprawdź Zasilania tego sterownika.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Auto kręci rozrusznikiem, paliwo na przelewach podaje w miarę równo na czterech wtryskach. Komunikacja z licznikiem, komputerem pokładowym, poduszkami, radiem - jest. Gdy odepnę sterownik silnika uzyskuję komunikację z immo, elektrycznym wspomaganiem oraz ABS -em na wpiętym sterowniku silnika brak komunikacji z tymi urządzeniami, oczywiście brak komunikacji...
Witam, corsa kręci, nie zapala. Paliwo jest w zbiornikach, iskra jest, pompe benzyny słychać, bezpieczniki ok(od gazu również), kontrolki się świecą od gazu. Na sterowniku mam 3 położenia: I czyli ben. II czyli gaz i 0 nie wiem od czego. Nie zapala w zadnym z 3 polozen. Do tej pory zdarzylo sie tak 2 razy ale po jakims czasie postoju zapalil bez problemowo.:cry:...
no włsnie problem z tym ze nie ma zadnych błedów dlatego chce wyeliminowac urządzenia które by sterownik rozpoznał wiec jak nie ma błedów to pozostaje tylko modół przy cewce pomijajac paliwo bo ma zasilanie lpg a sytuacja mam miejsce przy obu zasilaniach
Zmień warsztat gdzie robią diagnostykę , może po prostu ich sprzęt tego nie obsłużył a jak to nie pomoże to trzeba sprawdzić połączenie przewodów ze sterownikiem czy nie jest coś pomieszane i czy jest sprawne. Może po tym coś będzie wiadomo.
Moi drodzy dzieki za info ale wszystko o czym piszecie juz przerabiałem i filtry i paliwo i zawór egr,świece,przewody,ciśnienie sprężąnia itp i nic jest kiła i co wy na to.Pozdrawiam
Kolego Zeimp nie o wszystkim decydują ekolodzy, tylko księgowi . Kiedyś (20-cia lat temu) zobacz ile modeli było oferowanych przez daną markę, a teraz? Dla przykładu Mercedes W124 przejeżdżały bez problemu po milion kilometrów, a w chwili obecnej W210 jak osiąga 500kkm to jest uważane za sukces. Oczywiście po drodze poczynając wymienię od dwumasy, wtrysków,...
Zakładam że zatankowałeś właściwe paliwo 1.Sprawdź kompresję - jeżeli cylindry są wypłukane paliwem nie odpali. 2.Błędy - jeżeli w pojawiają się P0300, P0301......P0303 sterownik silnika może odciąć paliwo (żeby nie wypłukać cylindrów). 3. Wymień lub wysusz mokrą świecę (jeśli jest "przebita" suszenie nie pomoże) 4.Jeżeli brak kompresji - uszczelnij...
Do tego auta raczej kompa nie podłączysz - kody błyskowe. Jeżeli rozrząd ok, iskra jest /ciekawe czy w odpowiednim momencie/ a paliwo dochodzi /o ile pracuje wtryskiwacz/ to pomyślałbym, że go zalewa. To zobaczysz jak zdejmiesz pokrywę wtrysku /rozumiem, że na jednopunkcie/. A jak go zalewa, to albo czujnik temperatury, chociaż wątpię, albo padł sterownik....
Witam, Model auta jak w temacie. (Dodam tylko, że to to samo auto co mój wcześniejszy post o nie paleniu na jeden cylinder) ręce opadają z tym silnikiem- NIE POLECAM! Do rzeczy: Brak wysterowania pomy paliwa, oczywiście auto nie odpala. Sprawdzone: 1.pompa paliwa ( Na krótko z akumulatora pompa pracuje i podaje paliwo na listwę wtryskową) Zasilanie...
Jeśli masz zamiar montować wtrysk to już teraz zaopatrz się w sterownik do tego wtrysku i podłącz do niego pompkę. Resztę zamontujesz później. Problem pojawia się z czujnikiem położenia wału który będzie w takiej sytuacji niezbędny. Bądź uprzejmy nie zabierać więcej głosu. Dodano po 10 Opel Corsa B z wtryskiem Bosch M 1.5.5 - pompę zasila zwykły przekaźnik....
Witam, Samochód Opel Corsa D 2011r 1.0 16V Z10XEP Problem z uruchomieniem silnika po wymianie oleju. Kolega postanowił wymienić olej więc wyjechał z garażu i wymiany dokonał na podwórku. Niestety po zakończonym procesie silnik nie chciał się uruchomić. Sprawdzona została cewka i iskra jest. Pompa paliwa w baku również podaje paliwo na szynę(magistralę)...
Dzięki Kolbego, ale schematy jakieś mam. Masy posprawdzane. Chyba ten sterownik kite odwalił.
W zasadzie nie powinna mieć znaczenia więc co może być przyczyną takich zachowań jeśli wtryski sprawne ,świece nowe, kompresja jest, wszystkie czujniki sprawdzone. Może skłaniać się w strone sterownika silnika? Zastanawiające są te lejące wtryskiwacze bo wtryskiwacze CR nie leją. Kto regenerował wtryskiwacze, co było wymienione i czy masz protokół...
Witam . Opel Corsa C 1.7 2003 55kw nie zapali paliwo nie idzie wogule na wtryski a napewno dochodzi do pompy paliwa . Jest tylko jeden blad zawor wtryskowy P0251 usterka mechaniczna znalazlem podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... ale u mnie dochodzi prad do tego elektrozaworka co jest zaznaczony tutaj http://obrazki.elektroda.pl/7275492600_1...
Paliwo podaje (mokre świece) Iskra jest na wszystkich 3 i to bardzo ładna.Czujnik wałka i wału OKI.W sterowniku 0 błędów.Tak jak panowie wcześniej pisali.Co jakiś czas słychać że łapie ale nie jest w stanie zapalić.(nie słychać pompy po przekręceniu na zapłon ale op-com pokazuje że podczas kręcenia się włącza.Po za tym świece mokre od benzyny)
Witam wszystkich serdecznie Mam Corsę B 1.4 8 V benzyna/gaz X14SZ 1995 r. Ostatnio, po wymianie pompy paliwowej i regulacji gazu silnik oszalał, odpaliłem go na benzynie i okazało się, że przestał pracować na wolnych obrotach i zaczął strasznie trząść się gdy już udało się go odpalić, a żeby było tego mało corsinka zaczęła chodzić jak stary traktor....
Nie zawsze się ona załącza po włączeniu zapłonu. U mnie w Astrze na ten przykład się nie uruchamia i jest wszystko OK. Nawet dobrze było przy mrozach -25 stopni. Tą masę, której ci brakuje przekaźnik dostaje ze sterownika wtrysku.
Sprawdziłem wężyki i podciśnienie. Wszystko jest idealnie. Same wężyki wymieniałem z 5 lat temu. Skupiłem uwagę na filtr paliwa. Muszę wymienić oringi na króćcach bo trochę za luźno końcówki chodzą. Podobno są to oringi 9x2mm oczywiście olejoodporne. Na górze filtra jest podgrzewacz i tu może być wg mnie problem. Kostka jest przypalona ale ma 12V. Nie...
Heheh niestety w sterowniku silnika nie ma sztucznej inteligencji która by mogła powiedzieć co mu dokładnie odlega. Błąd ubogiej miesznaki w tym przypadku prawdopodobnie nie jest spowodowany sondą. Trzeba zobaczyć czy przy małych obciąeniach sonda chodzi poprawnie. Jeżeli tak, a przy więkdzych obciążeniach pokazuje ubogo -> znaczy jest ubogo przy większych...
Witam Corsa jak w temacie, brak iskry na jednym garze. Niestety to nie problem cewki modułowej, na jednym z trzech przewodów nie ma sterowania. Zamieniając przewody sterujące na moduł, iskra na tym garze jest. Przewody do wtyku kompa od wtyku modułu cewki sprawdzone, piny A10, A19, A38. Badałm spadek napięcia względem masy miernikiem na pozycji testu...
Witam mam problem z ojca samochodem Opel Corsa A 1.2i 8V 1993 rok. Wczoraj gdy wracał z pracy nagle samochód zgasł, i już nie chciał odpalić. Dzisiaj zajrzałem pod maskę, i zrobiłem następujące rzeczy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, sprawdziłem czy dochodzi napięcie do cewki po przekręceniu zapłonu, dochodzi, wyczyściłem wszystkie styki we wtyczkach...
Jaki LPG. Jak sterownik LPG nie będzie miał dobrego zasilania to też auto nie musi zapalać (ale zależy jaki gaz). Komunikacja ze sterownikiem jest skoro da się błedy sprawdzić. Jak jest komunikacja to 99% że dobry. Trzeba sprawdzić co odpowiada za zapalanie, czyli: kompresja, paliwo, iskra. Pisałęś, że są problemy z iskrą czyli pasowało by na czujnik...
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Witam mam dokładnie taki sam problem jak u kolegi. Mianowicie samochód postoi kilka godzin i nie zapali. Rozruch kręci akumulator nowy. Świece sprawdzone. Ciężko powiedzieć coś więcej ponieważ samochód mam a w posiadaniu kilka dni. Jutro przeprowadzę diagnostykę a już wiem, że z jakiegoś powodu nie ma kontrolki check. Samochód odpalimy po 2 metrach...
Mamy opla corsę 1.0 12V i poważny problem. Przerywa (robi kangurki) co jakiś czas na wszystkich biegach i niezależnie od obrotów. Po odpaleniu silnika świeci się i nie gaśnie pomarańczowa lampka z piorunkiem, później w czasie jazdy gdy pojazd "zaskoczy"- jedzie płynnie to gaśnie i za chwilę znowu się zapala i w tedy odgłos pracy silnika (podobnie jak...
Jak silnik nie bedzie miał swojej normalnej temp. pracy to będzie cały czas zwiększona dawka paliwa przez sterownik ustalana.
Ja bym ci polecił Corsę C ale 1.7 dti (to ważne, nie DTL). Jest to silnik japońskiego producenta Isuzu. Słynie z tego, że ma bardzo głupio zainstalowany sterownik pompy wtryskowej (na bloku), i pada przy około 200 000 km, ale jego naprawa polega na przelutowaniu u elektryka (koszt koło 300-400 zł) i jest jednorazowa. A silnik jest nie do zdarcia, ekonomiczny,...
Witam,potrzebuje jakiejś rady gdyż wyczerpałem już chyba wszystkie możliwości,mianowicie auto to corsa c 1.0 2002 r z10xe ,ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów, silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo,gaśnie nie może utrzymać obrotów,trzeba dodawać gazu ,cały sie trzęsie,strzela w kolektor ,w spalinach czuć ewidentnie nie przepalone paliwo...
W jakim celu zmieniasz sterownik, skoro w twojej wersji są inne wtryski i głowica. Głowica jest taka sama inne są denka tłoków, i inny jest kolektor dolotowy, fakt wtryski od NE są minimalnie większe ale co z tego? Są czujniki, przepływomierz czujnik stuku, Lambda, czujnik temp silnika przecież to one regulują dawkę paliwa prawda? A wszystko jest z...
No to jednym słowem coś nie pozwala ci załączyć pompy paliwowej boi z tego co piszesz to przekaźnik jest sprawny. Albo alarm albo gryzoń albo któryś z czujniczków przy silniku. Przydałoby się podłączyć pod komputer i zobaczyć czy jakiś błąd się pojawia. Niewykluczone też uszkodzenie kostki stacyjki. Dobra teraz tak: zrobiłem zworkę po wyjęciu przekaźnika...
Nie mogę uruchomić silnika. Zajeżdżam do celu podrózy, unieruchamiam silnik i nie mogę go "odpalić" Diagnoza przy pomocy Techa - brak komunikacji sterownika silnika z immobiliserem. Jakiś warsztat wykonał następująca operację: wyciął linię nadzorująca tą komunikację w pamięci sterownika silnika, wtyczkę od "immo" odłączył. Silnik grał kilka dni i znów...
A dzwoni ona przy jednostajnej jeździe. Błedów brak, ale zaskakująca jest jedna rzecz-jakkolwiek sterownik odbiera puls spalania stukowego ( na ekranie Techa widać że zlicza pulsy) to nie robi korekcji tylko i wyłacznie w 4 cylindrze. Zrobiłem test migawkowy, przeglądnąłem 250 klatek, klatka po klatce, i wszędzie było opóznienie zapłonu w cylindrach...
Witam. Mam następujący problem, a mianowicie mój Opel Corsa 1.7d isuzu 2000r. po dłużej jeździe na obrotach przekraczających 3 tysiące obrotów zaczyna zamulać tak jakby w ogóle nie reagował na pedał gazu. Gdy zaczyna zamulać i wcisne sprzęgło obroty odrazu spadają do 700 zostają tak na 1 sekunda i odrazu spadają do 0. Po czym żeby go odpalić musze chwile...
Ale pytanie od czego sypnął by się soft? Wcześniej auto (34.000km) przyjechało na lawecie, bo "rzuciło palenie". Skorodowały punkty połączenia masy do nadwozia. W BCM wysypała się konfiguracja (to już zrobiłem) i sterownik silnika nie uruchamia pompy paliwa.
A to ty to diagnozowałeś jakimś diabłem pod laptopa, co to było-przyznaj sie-Scantool? Scnamaster? Taka diagnoza to o kant tyłka potłuc, musisz widzieć jak sterownik widzi pożądaną, rzeczywistą i przeliczoną ( skalkulowaną) masę powietrza
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
to jest wlasnie kolejny nabywca i zdaje sobie z tego w pelni sprawe co mu grozi. Dziekuje za rade kontrolka przestala swieciec. Teraz mam jeszcze maly problem z kontrolka pompy paliwowej ale z tym juz sobie poradze. pozdrawiam
Witam koledzy. Auto jak w temacie, Megane 1.6 16v 2002 rok uch sirius 32n , podjechałem na stacje zaatankować paliwo i niestety nie odpaliło już, do tego kierunki nie działają, spryskiwacze,szyby od strony kierowcy, kontrolka immo mruga wolno nie ma znaczenia czy z kluczem w stacyjce czy bez. Teraz pytanie brzmi, podmieniony cały zestaw startowy i dalej...
Przygotowałem wykresy z pracy silnika na luzie: NA LPG: https://obrazki.elektroda.pl/6471692700_... NA BENZYNIE: https://obrazki.elektroda.pl/6171687800_... Początek na benzynie i przełączenie na gaz: https://obrazki.elektroda.pl/7773883300_... Widać że na gazie korekty paliwowe się rozjeżdżają. Tylko...
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
W końcu nie widać sterownika.....
Winny był sterownik zwarcie między warstwami płytki powodowało świecenie światła stop i wysterowanie pompy wstępnej paliwa.
Więc skoro kompresja jest i iskra też to są dwie możliwości - albo jest za dużo paliwa albo iskra jest w złym momencie. Mozliwe ze tak jest. Czyli albo regulator cisnienia paliwa lub bardziej prawdopodobne sterownik.
Sp[rawdzić dobrze kabelki , na 85 i 86 , szczególnie ze sterownika. Gdzieś albo przywarcie do 15 lub sterownik.
Deska rozdzielcza w tym modelu jest diagnozowalna każdym testerem diagnostycznym. Jakie są błędy i czy wskazówki da się uruchomić w trybie testu aktuatorów? Problem ten może się też wiązać z usterką sterownika silnika, który to własnie wysyła niezbędne dane do zespołu wskaźników.
To wszytko co mogłem dzisiaj uzyskać, ale brak błędów OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,14/01/2017. 10:1209 Dane serwisu: hkj Wybrany model>,1997,Corsa-B,Silnik,X 12 SZ Sterownik KW81 protocol initialized. ECU ID=16212209-JD-2209-5C Software=2209 Hardware=5C Dane z bloków pomiarowych: Identyfikator,01...
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
Witam. Moja Astra 1,7 DTI ma podobny problem mianowicie zapisuje się ten sam błąd (P0251) i auto gaśnie, usterka pojawiła się tydzień temu gdy był niski stan paliwa. Zgasło i odpaliło od tzw "szczała" pojechałem na stacje i dotankowałem przez 2 dni było OK. Gdy zaczeło gasnąć powiazałem to z niskim stanem paliwa. Wymieniłem f.paliwa i nic to nie pomogło....
Cześć mam podobny problem co kolega, ale w mojej corsie z `95 nie mam immo. Przekaźnik z pompki paliwa uruchami się na chwilkę, auto odpali a i za 3,4 s gaśnie. Zastanawiam się który czujnik może powodować, że sterownik wyłącza przekaźnik?
Dodam jeszcze że próbowałem odpalić auto z odłączoną pompą paliwa i na włączonych światłach i auto odpala. Nie mogę niestety znaleźć schematów do mojej Corsy. Auto jest z końca 1999 i wszystkie schematy jakie znalazłem różnią się trochę od tego co mam w aucie. Może ktoś dysponuje schematem który będzie pasował bo nie wiem gdzie i co bym mógł sprawdzać....
To twoje widzi mi się jest złe. Jezeli X10XE albo Z10XE wali błąd P0170 to winne jest co? No co? Sonda?Okablowanie? Pompa paliwa? Wtryskiwacze? Sterownik? Nie kolego! Zawsze przepływomierz.
Potwierdzam bogato spala,oj bogato. zastanówmy się dlaczego sterownik tyle paliwa daje? możliwe że za mało powietrza dostaje?
Sterownik nie laczy sie z komputerem
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
Motronic ale mi chodzi o podgrzewacz w filtrze paliwa
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Najpierw odpisze ogólnie. Świece są dość nowe, platynowe, na bank orginalne, producent.. BERU , nie ma na nich śladów oleju, brudu itp. Moduł zapłonowy... nie mam możliwości założenia na chwile czyjegoś. Zrobilem dzisiaj mały test, zamienilem miejscami świece. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności czy po prostu samochod...
Gaz regulowany, a sprawdzane było czy ciągle nie leci ? Bez względu na to czy włączony jest gaz, czy nie ? może to skutkować tym że odpalasz na obu tych paliwach i zalewa się silnik. Po zgaszeniu już działającego silnika normalnie odpala ? To zakręć gaz na butli, resztki z przewodów wypal aż sam zgaśnie i sprawdź co będzie rano. I od tego bym zaczął....
równocześnie wtryskuje gaz i benzynę Kolego może zaczniesz edukacje od przeczytania opisu instalacji i funkcji sterownika Zenith.
... Nie masz manometru spoko ale można sprawdzić rozrząd, czy choć by podgrzać ten sterownik jak kolega grzesiekw12 ci poradził (dodam podgrzać a nie palić na chama w jednym miejscu), a tą iskrę to jakim sposobem sprawdzałeś i była wyraźna czy ledwo widoczna słaba, na jednym cylindrze czy na wszystkich sprawdzałeś. Raczej nie masz za dużego doświadczenia...
Elektromechanik wymienił przekaźnik od pompy paliwa, poprawił luty w okolicach sterownika, przejrzał całą instalację i wziął 150 zeta. Oczywiście silnik odpala, ale jak długo?
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
corsa 1,4 16V sport 95r. (3-drzwiowa), silnik X14XE benzyna + gaz, 90 KM Byłem już u 3 mechaników i dopiero ostatni poprawił sytuację mojego auta ale nie do końca. Wymienił mi pompę paliwową wraz z koszem i odpowiednio ją umocował, bo w starej pompie było tragicznie, tzn. kable pozaginane, zasilanie częściowo nie izolowane. Nadal występują trudności...
sprawdz wtryskiwacz paliwa: sposób rozpylania paliwa przez dyszę, opornośc wtryskiwacza, kompresja była mierzona? żadnego sterownika nie wymieniaj
Sterownik pompy do naprawy.
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
Witam Corsa B 1.4 16V Na zimnym silniku jest slaby ale w miare mozna jezdzic, natomiast gdy się nagrzeje to jest tragedia, nie reaguje na pedał gazu można wciskac do podłogi a silnik zero reakcji. Sprawdzone wszystko z elektroniki, podmieniany sterownik, wymieniona pompa paliwowa, diagnostyka techem nic nie wykazała. Czasem jak reaguje na gaz to dlawi...
Jesteś pewny ,że podglądasz sondę przed katem? Przyznam że nie rozumiem, sorrka A wracając do tematu. W Op-comie jest taka zakładka "O2 sensor" w [mv] Zrobiłem dzisiaj tak. Podłączyłem się do sterownika i ta wartość na niepracującym silniku pokazuje 0mV. Potem odłączyłem sondę i wtedy pokazuje 454mV. I to się utrzymuje cały czas. Potem wpiąłem sondę...
Nie wiem czy będziesz w stanie posprawdzać zasilanie na sterownik silnika .Czy słychać pompę paliwową?
Najlepiej op -com .Chodzi o temperaturę jaką widzi sterownik bo jeśli jest za wysoka będzie podawał zbyt mało paliwa na zimny silnik
Witam Panowie Mam taki problem jechałem Corsą D 2008 rok 1.3 cdti 75 KM nagle zapalił się chceck silnik i przestała reagować na gaz zjechałem na pobocze zgasiłem i nie odpali już. Podłączyłem komputer i wywaliła blendy : P0089 paliwa regulator ciśnienia 1 Wydajność P0087 ciśnienie na szynie za niskie P1093 układ paliwowy,wadliwe działanie P0190 czujnik...
A jakie jest ciśnienie paliwa podczas spadku mocy?? Jak byłeś na "komputerze" to sprawdzałeś temperaturę silnika widzianą przez sterownik?
Witam. Mam Corsę C 1.3 CDTI 2004r. która nie odpala. Wyrzuca mi cały cały czas błąd P1625 - układ kontroli silnika - sterownik ECM. Zauważyłem także że pompy paliwa nie słychać. Gdzie znajdę przekaźnik pompy paliwa.?
jak pompa nie podaje to nie znaczy ze immo,sprawdz wczesniej przekaznik pompy paliwa(bezpiecznik),zasilanie na sterowniku,pewny jestes 90% ze to immo?
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Witam Mam Corse C 2003r 1.2 16v samochód po wypadku ,nie odpala . w błędach mam wentylator chłodnicy ,Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l 2 3 4 ,pompa nie startuje .Sterownik silnika bosch na silniku . Zasilanie na pompie paliwa sprawdzone 3,5V .
przyczyn może być wiele 1-za niskie cisnienie paliwa 2-awaria przepływki 3-marna instalacja gazowa która powoduje rozjechanie sterownika itd.
Jest to sterownik Delphi Multec F - sprawdź ciągłość przewodu ze sterownika pin.A12 do pin.85 przekaźnika i masę na samym sterowniku - oczywiście podczas kręcenia. Immo gaśnie?
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Mogą być świece zapłonowe, filtr paliwa bądź coś grubszego. Należy zacząć od diagnostyki i sprawdzić czy coś w sterowniku silnika siedzi.
Witam, przed wymianą sondy palił sie błąd 13, gdy wymieniłem sonde pojawia sie błąd 45. Zbyt bogata mieszanka. Spalanie jest takie same czyli 15l/100km. Jeżdze spokojnie. Powiedzcie mi co może być przyczyną, reguluje sie taki gaz ??. Na benzynie rzadko jeżdżę, ale mam wrażenie, że spala PB normalnie. Samochód to Corsa B z silnikiem C14SE świece były...
Nie mowię tutaj o oscylacji jak na PB ale wychodzi na to że jak ustawi sonde na 0,5V co też można powiedzięć zrobił to wg was będzie mocno stabilnie stała na 0,5V na luzie na LPG? Bo na to wychodzi że wg waszej teorii da się ustawić tak reduktor i register (no i mikser) żeby otrzymać stabilne napięcie. Poza tym wiem jak działa sonda i wiem że ma być...
Potrzebna jest diagnostyka. Cisnienie paliwa ,temperatury sinika,powietrza i masa powietrza.Łańcuch dzwoni to go słychać.
Poczytaj na forum o kodach błędów w sterowniku. Jak sam piszesz to czasami zapala się kontrolka silnika. Sprawdź więc co zapamiętał sterownik i wtedy będziesz wiedział co robić.
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Przekaźnik (ni to czerwony, ni to filetowy) jest koło sterownika silnika, czyli za nakładką słupka prawych drzwi. Krucazeks, przestaniesz robić te błędy?
Sonda lambda (jej dane ) są potrzebne dla ECU po częściowym rozgrzaniu silnika.Jak odpalasz silnik zimny to sonda nie jest "widziana" przez sterownik do chwili rozgrzania sondy. Na ogół dłużej to trwa przy sondach jednoprzewodowych , krócej przy trzy i czteroprzewodowych które posiadają grzałkę wewnętrzną i szybciej uzyskują temperaturę pracy.Najlepiej...
Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów, przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie...
ale ten komputer nie ma wpływu na spalanie ilości gazu,powinien szukac przyczyny w instalacji gazowej.Zmienisz sterownik silnika ,a to i tak nic nie pomoże.
Wielkie dzięki dla Ciebie sprawdzę to jutro, ale nie uwierzysz . Podpiołem fast boxa do niego i wiesz co znalazł ??? napisał sterownik uszkodzony ,błedu nie idzie skasować... co Ty na to ????
O ile mnie pamięć nie myli: zakładane na jałowym: 0,3-0,7v a przy 6000 obrotach 4V (zmierzone przez użytkowników 2,5V, przy 2000 - 2V ) . Sprawdź wzrokowo dla pewności czy zarówno po stronie dolotu jak i wydechu do sondy, nie ma jakichś nieszczelności, potem spróbuj pojeździć z popuszczonym korkiem do wlewu paliwa, tak, żeby zbiornik mógł zaciągnąć...
paliwo corsa corsa paliwo sterownik corsa
muzyk pendrive linia renault kamera unifi
kalibracja hydrostatu spawanie żeliwa
Głośna praca sprzęgła w magnetofonie Technics RS-B85 Czarny ekran po wymianie procesora w Lenovo B540