totalna bzdura! pompa ma pracować zanurzona, więc po prostu trzeba wziąć 6m dwużyłowego kabla i zewrzeć ją na krótko z akumulatorem lub ten transportować do bagażnika (wtedy wystarczy 0,5 m kabla:))) ;P piny + i - są bardzo łatwe do odnalezienia (w złączu pompy dochodzą do nich dwa najgrubsze kable, a ich kolory mówią o ich wartościach)
Tak, tam jest bateryjka podtrzymująca dane powypadkowe. Wystarcza zewrzeć śrubokrętem i sterownik jest odkreszowany.
Z tego co odpisujesz to masz uszkodzony sterownik wentylatora mylnie nazywany opornicą. Panel podaje sygnał do sterownika a ten steruje prędkością. Skoro po odpięciu panela działa cały czas wentylator to jest zwarcie na sterowniku wentylatora. Wygląda to na uszkodzony tranzystor w sterowniku. Chyba że masz zwarcie w instalacji pomiędzy sterownikiem...
Błędy sugerują, że nie masz świec żarowych, bo sterownik ma zwarcie.
Tak, gdzie on jest zamontowany ?
Uwalony sterownik silnika lub VECU
Zwarcie Albo usterka sterownika, jeśli mówimy o w miarę nowym aucie.
Zwarcie do plusa, to nie zwarcie , tylko przerwa - gdzieś nie kontakt. Przecież to czujnik zmienno-oporowy - brak oporu, to maksymalne napięcie widzi sterownik.
Zwarcie jakby nie patrzył. Jaki komputer odłączyłeś że przestało przepalać bezpiecznik? Do przemierzenia wiążka od bepieczxnika do tego złącza na zwarcie i wszystko się wyjaśni. Dla odpowiedniej osoby bółka z masłem. Dla lajka może skończyć się uwaleniem sterowników, a w najgorszym przypadku pożarem
Gdy jest wpięta kostka do płyty, podanie napięcia na piny plus i minus tylko iskrzy, a silnik nie chodzi. Bo przekaźniki w sterowniku "trzymają" silnik zahamowany (zwarty + i - silnika), swoimi zabawami mogłeś uszkodzić przekaźniki.
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
Napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do wysokiego. Masz prawdopodobnie zwarcie przewodu załączającego wentylator do zasilania 24V. Sprawdź wiązkę od sterownika silnika do wentylatora.
Masz info na PW :arrow: A ta kontrolka jak EKG to usterka elementu obsługiwanego przez sterownik pojazdu , w Twoim przypadku chodzi o przekaźnik urządzenia czasowego wycieraczek ( zwarcie z masą lub przerwa w obwodzie) .
Jeśli po włączeniu klimatyzacji sypie błędami i jeśli wiązka jest ok, to ja bym podmienił sterownik silnika.
Mogły pęknąć, dostać rezystancji i się upiekły. Trzeba wylutować i sprawdzić czy zwarcie ustało.
Tak, zwarłem plus i minus na akumulatorze przez przypadek. Nie do końca chce mi się w to wierzyć. Przy takim zwarciu spaliło by Ci tylko i wyłącznie kable na których było by zwarcie ale nic innego nie powinno się stać. Podejrzewam że podczas tego sprawdzania coś upaliłeś przy złym podłączeniu. Tam czasami nie ma sterownika w wentylatorze? Odepnij całkowicie...
Jak podłączysz potencjometr to go spalisz. Skoro zawór ma 24 Ohmy to nic nie da,wstawianie rezystancji w obwód jeżeli jest ona poprawna. Odczytując błędy powinieneś mieć informacje o co dokładnie chodzi sterownikowi - otwarty obwód, zwarcie do plusa/masy. Co widać dokładnie w opisie błędów? Moze ta rezystancja nie jest poprawna.
113 już Ci wysłałem. 002 OBWÓD CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA CO.1: Obwód otwarty lub zwarcie z napięciem + 12 V Sterownik podmienię Nie zapominaj o immo :D
Może zwarcie wysadziło sterownik.
Pin 8 i 3 należy odłączyć całkowicie zapomniałem wcześniej wspomnieć. Ten plus pojawiający się na sterowniku zbijasz masą nic mu nie będzie . Jeśli się boisz podaj masę poprzez żarówkę np.h-4 wtedy gdy zrobisz zwarcie to się tylko żarówka zaświeci. Po co chcesz stosować dodatkowe przekaźniki skoro masz je w sterowniku
W serwisie gościu twierdził ,ze czesto klakson daje jakieś zwarcie i sterownik pada
Z czytaj dane z starego sterownika w czytaj do nowego Jak go ma zaczytać skoro autor pisze że uszkodzony? Hej. Winny faktycznie okazał się moduł ECS (ecas) robił zwarcie.
Temat uważam za zamknięty zwarcie robił czujnik kolektora dolotowego. Auto pali.
Sprawdź przewody na załamaniu kabiny. Zasilania na sterownikach. Gdzieś masz zwarcie.
Daj zdjęcie ze środka sterownika.
Uszkodzony sterownik silnika lub zwarcie w jego wiązce
Nie znam za dobrze francuskiego ale mniej więcej znaczy to tyle co "Linia kodowa przerwana lub zwarta do masy", zapewne chodzi o linię komunikacyjną immobilizer-sterownik silnika.
Lub uwalony sterownik silnika dmuchawy , zwarty tranzystor.
Odnośnie skrzyni biegów: Kontrolki przód i tył migają powoli kiedy dźwignia jest ustawiona w położeniu neutralnym. Przy przełączaniu na przód lub tył, tylko jedna kontrolka powinna powoli migać, a gdy wodziki w skrzyni zostaną ustawione na pozycji, to kontrolka powinna świecić cały czas. Gdyby przełączenie wodzików trwało za długo (ok. 1–1.5 sekundy)...
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
Pokaż co dokładnie widać w pomiarach. Trochę dziwne że masz 2 poduszki i 2 napinacze a widać tylko 3 rezystancje. Zewrzyj obwód napinacza fotela kierowcy przy złącza sterownika i zobacz czy błąd zmieni opis na zwarcie. Moim zdaniem raczej nie widzi napinacza przy fotelu. Czy po odłączeniu jego wtyczki pojawia się jakiś inny błąd. Żonglowanie wsadami...
w moim przypadku zwarcia w sieci can zrobil sterownik pompy wspomagania
prawdopodobnie doszło do zwarcia i uszkodził się sterownik , moduł Ciężko już go dostać i trochę kosztuje (zdjęcia) do czego jest on potrzebny? Tego sterownika nie zastąpisz niczym innym , może być nowszy model sterownika lecz dedykowany do modelu tej sprężarki , nikłe szanse żeby on się uszkodził a podstawianie na pałę części jest bardzo kosztowne...
Przewody idą do sterownika. Sterownik będzie na tunelu środkowym przed lewarkiem biegów lub pod dźwignią ręcznego. Z opisu wychodzi na to że poduszka jest 2 stopniowa więc ma 2 wtyczki. Tutaj chodzi o poduszkę w desce. Odepnij wtyczki i zewrzyj w nich przewody. Zobacz czy zmieni się opis błędu na zawarcie. Powinno być to też widać w parametrach jak...
dci to comon rail wiec tylko wyciac ze sterownika silnika
Jak przy jeździe na LPG sterownik wtrysku widzi 0.35V to nie ma cudów - musi wejść w tryb awaryjny, ale najpierw zrobi wszystko (adaptacje) żeby uzyskać poprawny (w/g sondy) skład mieszanki. Dlatego przy jeździe na LPG I/II generacji konieczny jest emulator sondy i najlepiej żeby emulował... awarię sondy (zwarcie do masy). Check również się zaświeci...
Na innym Renault nie testowałem. Ale poradziłem sobie. Przelutowałem płytkę CAN i pomogło, tak więc wina po stronie sondy. Na tą chwilę eweidentnie mam zwarcie do masy na dwóch czujnikach położenia wysokości xenonu.
Napięcie na styku EA 27 sterownika silnika przekracza 4,95 V. Przewód może być zwarty do plusa lub do przewodu sygnałowego lub uszkodzony czujnik.
Więc od czego jeszcze raz byłoby to najlepiej sprawdzić, odcinek od gniazda OBD do sterownika? Czy możliwe by jakiś inny moduł robił zwarcie po drodze?
Z takiego luźnego tłumaczenia to problem w komunikacji między licznikiem a sterownikiem skrzyni (zwarcie do masy) Podłącz clipa to się dowiesz.
df052 zwarcie do masy, przepatrzyłem instalację podmieniłem sterownik no i finał tragiczny bo uszkodzony NOWY wtrysk z Renault prosto z opakowania , przebicie występowało tylko w momencie pracy, na testy izolacji wypadł dobrze 180kom.
Napięcia brak. Mierzyłeś to na tych odciętych końcówkach przy ECU? Jeśli tak to teraz zmierz jeszcze na pinie 9 i 8 przy sterowniku świec i daj znać.
Do sterownika dostała się wilgoć i było jakieś zwarcie. Po wyczyszczeniu wszystko działa ;-)
No to widać przecież, że coś na wyjsciu na zasilaniu elementów wykonwaczych ma zwarcie. Stąd niskie napięcie zapewne.
Zwarcie lub brak zasilania gdzieś na ECU. Przejrzyj dobrze klemy i zasilania do sterownika łącznie ze skrzynką bezpieczników czy w środku nie jest zielona.
Widać i słychać jak w testach elementów zatrzaskuje sprzęgło? Czy na wtyczce od sprzęgła jest 12v? Podłączyć na krótko do wtyczki sprzęgła żarówkę 55w. Jeśli świeci, szukać problemów w sprzęgle. Jeśli nie świeci szukać problemów w instalacji sprzęgła (zewrzeć na krótko przekaźnik sprzęgła, bezpiecznik od sprzęgła czy nie spalony, jeśli go przepala to...
czujniki nie maja zwarcia do masy? Napięcia na sterowniku+ masy są?
Sam prowadzę warsztat i wiem jak czasami trudno diagnozować usterki, ale mi klienci płacą za naprawę samochodu a nie za naprawianie.... Kiedyś miałem podobny problem z traficiem i tam sterownik abs wykluczyłem zamieniając przy sterowniku miejscami kable czyli stronę lewą z prawą. Okazało się, że trzepnięta była wiązka na belce silnika.... najprawdopodobniej...
Przecież wystarczyło sprawdzić na kilku czujnikach np MAP czy innych, czy nie ma zwary do masy w instalacji, a jak jest to wtedy odłączyć ECM , Choć jest to mylące bo linie łączą się czasem w ECM.Dlatego trzeba dobrze pomierzyć. A jak już masz sterownik na stole to poszukaj stabilizatora i sprawdź czy ten zwarty kond jest na wyjściu. Mówimy tutaj o...
Czy po włożeniu używanego sterownika z innego auta, auto pojedzie w awaryjnym? Czy ktoś ma taka diodę do odsprzedania? Tak, będzie jechać w awarii (trzeci bieg). Na komputerze powinno pisać Volvo, ponieważ te skrzynie montowane były w innych markach samochodów (np. Opel, Ford, Renault itp).
zewrzeć renault renault zewrzeć zewrzeć renault espace
obsada pierścień wycieraczki chrysler timer attiny13
patrol podciśnienie archer mr600
Technics SC-EH590 vs EH-580 vs EH-570 – różnice, moc, MP3, DSP, kolumny Subwoofer Panasonic SB-WA54: Podłączenie i Konfiguracja