Jak rozrusznik kiepski to spadek napięcia jest w sieci czego nie lubią sterowniki
Jeśli w sterowniku masz błąd synchronizacji wałka rozrządu to znaczy, że jak przyjechałeś wieczorem to zaparkowałeś auto na biegu zamiast na hamulcu ręcznym. Tak było??? Niestety, ale najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd przy próbie uruchomienia silnika.
Generalnie miały problem z EEPROMem i sterowaniem wtryskiwaczy. Może prościej będzie kupić używkę, chyba,że to kwestia ambicji.
Audi A3 8P 1.9 TDI 2005 r. Sterownik. Jakie piny odpowiadają za czujnik położenia wałka rozrządu?
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Poszukaj kogoś z Clipem , niech odpyta sterownik i dokładnie przejrzy stany
Określa sygnał o położeniu wału korbowego(w tym przypadku za pośrednictwem wałka rozrządu) potrzebny sterownikowi silnika do ustalenia optymalnego sygnału wtrysku paliwa oraz momentu zapłonu(to tak powierzchownie).Brak sygnału z tego czujnika = brak pracy silnika.pozdr.
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Dla tego numeru nadwozia figuruje sterownik 8200859243 a to jest Nagares FGPR/8-12 i według dostępnych w internecie informacji pin 5 to GND czyli masa . A najlepsze jest to ze w schematach dla tego vin ten przewód jest podłączony do sterownika wtrysku i jednocześnie do masy dla czujnika położenia wałka rozrządu . Czyli masa dla tych dwóch elementów...
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Witam. W zał. schemat okablowania sterownika silnika i "pinologia" gniazd dla silnika x18xe1 w Opel Zafira.
Tylko dlaczego? Wymieniane było niecałe dwa lata temu To po dwóch latach nie miało prawa się popsuć? Pewnie zamek w kole nie trzyma i sterownik próbuje zniwelować przesunięcie kątowe wałka. Odłącz czujnik wałka i sprawdź pracę silnika, jak sterownik przestanie sterować zaworem VVT to masz odpowiedź.
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
w pugu cylinder nr.1 jest od strony skrzyni biegów. czujnik na rozrządzie informuje sterownik o synchronizacji wałka rozrządu. napisz jaki to slnik'
Brak synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu. Podobno jest ok. Nie może być ok. Jeżeli nie pali zpodłączonym czujnikiem wałka rozrządu to, czujnik wałka wysyła sygnał który nie współgra z wałem korbowym. Po odłączeniu czujnika wałka sterownik zastępuje sygnał wałka rozrządu i auto odpala po dłuższym kręceniu. Zostaw czujnik wałka w spokoju,...
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
Sygnał z halla na pinie sterownika A 36 prawidłowy? Ile lat lub przebiegu ma ten silnik?
Problem tkwił w sterowniku silnika i czujniku wałka rozrządu. Cała impreza kosztowała 200pln Zregenerowano podzespoły i jest ok.
Sterownik Simtec 1-22 2-4 3-2
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Prześwietliłem przewody od czujnika do ecu i są sprawne. Piny w ECU to 8, 52 i 58 Sterownik magneti marelli. Nie wiem dlaczego jest błąd czujnika wałka rozrządu.
Sterownik Multec , 30 pomylona z 15/po kluczyku/ , ale wszystko gra. Sprawdz co pisałem wyżej.
Już pisałem, kręcąc aparatem nie zmieniasz KWZ, czujnik w aparacie jest tylko po to żeby sterownik znał położenie wałka rozrządu. Główny czujnik położenia wału na dole.
Witam. Może być kilka problemów. Począwszy od uszkodzonego czujnika "stop" Problemy z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami. Pompa wysokiego ciśnienia - to bym tu obstawiał. Czujnik obrotów wałka rozrządu Sterownik turbosprężarki Zapchany filtr paliwa też opcja godna sprawdzenia Awaria czujnika podciśnienia Ale podpięcie pod komputer to podstawa szukania. Pozdrawiam.
Tak mam, jest ono w pierwszym poście. Dziś zrobiłem trasę z 20km i po powrocie w sterowniku błąd DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.
Co było w sterowniku bo chyba mam ten sam problem ?
Tja, tyle, że nie jest to czujnik położenia wałka rozrządu, bo nie informuje sterownika o jego fizycznym położeniu, takowy znajdziesz dopiero w silniku 1,8 20V np ADR
Powyżej nagłowek, a poniżej info -> skopiowane z tabeli pinout sterownika.
Kolego skoro widzi sterownik obroty i czas wtrysku i nie ma błędu wałka rozrządu to masz uwalony sterownik.
Witam Mam problem z Fordem transitem 2.2 w dieslu 2013 rok odpala na 3,4 sekundy i gaśnie został sprawdzony sterownik silnika rozrząd został wymieniony czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu silników brak błędów w silniku. W ABS jest błąd sterownika silnika na linii can przyjrzana cała instalacja od sterownika do wszystkich czujników...
przy sterowniku.
A jakieś zabezpieczenie alarm, dokładań itp. Może temperatura to przypadek. Jak już zgaśnie przy tych 90 °C, podłącz VCDS i w parametrach sprawdź, czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. Odepnij złącza sterownika i zobacz, czy nie zgniły piny. Jak będzie ok, to go podmień na drugi.
Być może uszkodzony sterownik.
Cewka, sterownik,czujnik położenia wału, wałka rozrządu, pompa paliwa, sterowanie pompą, przekaźnik, ukryte odcięcie itd. Jakaś diagnostyka była robiona?
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Witam, mam problem z VW LT 2.8 TDI AUH CR. Auto zostało zgaszone wieczorem. z rana nie odpala. Błędy w sterowniku P0340 - czujnik wałka rozrządu oraz P1195 -zawór regulacyjny ciśnienia paliwa - zwarcie z masą. Czujnik wałka i na pompie podmieniane - bez efektu. Potrzebowałbym schemat elektryczny sterownika silnika EDC15C4 , wejścia , wyjścia i wartości...
Jakie błędy są w sterowniku silnika ?
No tak, tylko że w przypadku silnika sterowanego fullgrupowo sterownik lpg nie zna położenia wałka rozrządu, więc skąd ma wiedzieć kiedy który wtrysk otworzyć? a to już wie tylko autor algorytmu . Dodano po 1 Nieprecyzyjnie się wyraziłem - właśnie o taki stan mi chodziło - czy są w stanie przełączyć na benzynę gdy wymagany czas wtrysku będzie dłuższy...
Proponuje sprawdzic wiazke i zlacze sterownika. Jaki pan ma tam czujnik???
Pytanie za 100 punktów czy jest możliwe aby pompowtryski "siały" zakłócenia takie że aż rozłącza komputer? Już tłumaczę. Gdy pompki są podpięte to w sterownikach jest błąd chwilowej komunikacji ze sterownikiem silnika i w grupie 51 VCDS brakuje odczytu z czujnika wałka rozrządu oraz po dwóch sekundach rozłącza się VCDS ze sterownikiem silnika. Gdy obepnę...
Masz odczytany plik ,czy cały sterownik chcesz podesłać komuś?Może całe auto,konkrety poproszę.
Witam, czy udało się przełożyć silnik z BFQ na AVU? Bo borykam się z tym samym problemem i zastanawiam się czy wszystko spasuje, czy tą kostkę od czujnika wałka rozrządu udało się przepiąć z BFQ i wszystko działa bez zmiany sterownika?
W pamieci sterownika błąd do jednego z czujników położenia wałka rozrządu. Błąd statyczny przy pracującym silniku. Sygnały z obu czujników wchodzą do sterownika, są to impulsy prostokątne przesunięte względem siebie o pół okresu. Wewnatrz sterownika sa przetwarzane do poziomu 5V, jeden z nich wchodzi bezposrednio do procesora, a drugi jest sumowany...
Witam ponownie! Po sklonowaniu sterownika wywala błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu. Czujnik na wale korbowym nowy. Na walku rozrządu również. Przy okazji zakładania czujnika wyszło na jaw, że ktoś wymienił silnik i założył od iveco 2.3. Założyłem więc czujnik od iveco ale silnik odpala i gaśnie. Silnik uruchomiłem dopiero wtedy gdy założyłem...
Witam. Najprawdziwszym Techem. Lampka nieregularnie mruga podczas kręcenia rozrusznikiem. Według procedur Opla wyszło mi, że to sterownik lub czujnik obrotu wałka rozrządu. Chciałem wiedzieć dokładnie. Pozdrawiam.
Miałem podobną sytuacja do Ciebie kilka ładnych lat wczesniej Masz kilka sposobów ograniczenia mocy : 1.Najtańszy - twoja ręka , wiedząc jaką charakterystykę ma twój silnik i jaka generuje moc/moment przy jakich obrotach zakładasz jazdę przez 1 m-c do 1/3 max obrotów 2-3 mc do 1/2 max obrotów później już dowolnie .... ten sposób u mnie zdał egzamin...
Ociz, ale zapłon masz przeważnie dwukanałowy w 4-cylindrowych, więc jak rozpoznać która połówka cewki odpala cylinder, skoro nie są one sztywno przypisane do cylindrów? Znacznik 1 cylindra to trochę mało, jako że może dwu różnym suwom odpowiadać. Więc skąd sterownik będzie wiedział czy odpalił 1 czy 4 cylinder, skoro to będzie ten sam kanał/cewka?
Uszkodzony czujnik wałka rozrządu.
Zrobione, nie było zasilania na czujnik wałka rozrządu, sterownik nie podstawiał, zasiliłem go z gałęzi 5V, a dokładnie z odpowiedniej nóżki pamięci 24c04, nie podstawiał też napięcia na ELAB, poszło z plusa za stacyjką.
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa. Ale tam siedzi raczej coś pokroju ATD a te nie miały mapy startowej. To raczej albo padający czujnik wałka rozrządu. Ale zapisuje się jako błąd w sterowniku. Uszkodzony...
Wałek od mx jest inny. Dodano po 12 Masz dwie "opcje.Albo założyć cewki "na sztukę" aby ecu je widział. Albo przekodować wszystkie sterowniki pod nr win innego dafa o identycznej konfiguracji poza hamulcem mx :)
Dziś pojawił się wreszcie oczekiwany błąd, którego nie można skasować P0243. Trochę posprawdzałem kable na trasie ze sterownikiem, wszędzie bez błędów, żadnych przetartych czy urwanych kabelków. Więc teraz mamy konkrety, tylko gdzie szukać?
Skoro silnik ma czujniki stukowe i jest to 2,0 to znaczy że wcześniej pracował na siemensie.Będzie pracował poprawnie na sterowniku bosch ale trzeba zmienić impulsator na wałku rozrządu oraz czujnik wałka musi być bosch albo jakiś zamiennik np eps.Sonda też pewnie została siemensa.
Sprawdziłeś instalacje idącą ze sterownika oraz zasilnie + do czujnika ?
podaj nr sterownika,
przyczyna: Czujnik położenia wałka rozrządu
Docelowo chce mieć możliwość podawania przebiegu prostokątnego do sterowników silnika symulujac czujnik wałków rozrządu. Także myślałem nad TDA2003 i chyba to jako pierwsze sprawdzę tylko czy wykorzystując TDA używam takich samych elementów jak do akustycznego wzmacniacza?
Czujnik jest w bloku pod kolektorem ssącym ale w moim przypadku to coś innego jakby nie czytał wałka rozrządu choć impulsy na sterownik prawidłowe
Jeżeli kontrolka mruga to wystarczy odczytać zapisany błąd w sterowniku, prawdopodobnie wina leży po stronie czujnika położenia wałka rozrządu.
Ok, zamykam, główną przyczyną był uszkodzony czujnik hall-a z wałka rozrządu, przez co sterownik silnika nie dawał impulsów obrotów do sterownika prins i ten się nie przełączał na gaz. Czujnik stopniowo tracił impulsy co powodowało że gaz się przełączał coraz później, bo czujnik jak sie nagrzał to dawał impulsy, do czasu. Wymiana naprawiła problem....
Wg. Dokumentacji DTC P02CE 00 Działanie wtryskiwacza cylindra 2 DTC P02CE 01 Działanie wtryskiwacza cylindra 2 DTC P02CE 02 Działanie wtryskiwacza cylindra 2 DTC P02CE 03 Działanie wtryskiwacza cylindra 2 Warunki generowania DTC •Silnik pracuje. •ECM prowadzi monitorowanie zakłóceń raz na każdy obrót wałka rozrządu. Warunki ustawień DTC...
Daj opisy błędów. Ta pamięć nie ma nic do tych błędów - to jest eeprom. Mapy itp masz w pamięci flash. Rozrząd jest poprawnie ustawiony? Sygnały z czujnika wałka i wału sprawdzane na oscyloskopie? Wiązka sprawdzona do obu czujników - sygnał do sterownika i zasilania?
Witam serdecznie!Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów Skoda Octavia 2 1.6 mpi!Posiadam w mojej Skodzie skrzynię biegów jht. Czy ta skrzynia posiada jakiś czujnik połączony ze sterownikiem silnika?Po wymianie skrzyni biegów pojawił się problem z drugim biegiem i wyrzuca mi błąd polozenia wałka rozrządu!Czujnik wymieniłem i dalej jest problem!Proszę o...
Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek...
Masz dziwne napięcie na przewodzie sygnałowym. Zobacz co wyjdzie na sterowniku, po przecięciu tego przewodu. Zastosuj bypass. Sprawdź ponownie. Jeśli ze sterownika wychodzi +12, masz sterownik do naprawy.
Sprawdź, czy alternator podłączony (B+, wzbudzenie), czy silnik ma masę. Gwoli ścisłości, M50 odpali bez czujnika poł. wału, sterownik liczy obroty z czujnika wałka rozrządu.
w sensie że należy zmienić oprogramowanie sterownika?
Korekta służy do ustawienia rozrządu , w wypadku gdy nie można ustawić blokad można dokonać minimalnej korekty . Jeżeli ustawienia się zgadzają i blokady pasują prawidłowo nie dokonuję się regulacji . Jeżeli będzie rozregulowane ustawienie czyli regulacja koła rozrządu będzie poza zakresem , objaw będzie taki sam jak przy uszkodzonym czujniku położenia...
A gdzie znajduje się drugi czujnik, położenia wałka rozrządu?
Panowie potrzebuje podpowiedzi gdzie szukać w ecu mola,bo sterownik krzyczy że brak sygnału położenia wałka rozrządu i autko nie odpala.Kabelki posprawdzane,czujnik wymieniony ....mazda 323f 01r 15benzyna
Napisz jaki silnik, bo 1.8 tam nie było, chyba że wsadzony od e36. Jaki masz wsadzony? M43 N42 czy N46? Sterownik od starego silnika czy razem z silnikiem? Był robiony swap na inny czy zamontowany jest ten sam typ? W zależności od tego przyczyny mogą być różne natomiast niezależnie od silnika na początek do sprawdzenia ciśnienie paliwa - jakie widzi...
Sterownik silnika zbiera informacje z czujników wałka rozrządu i wałka korbowego może któryś z nich szwankuje, na SD w blokach pomiarowych możesz podejrzeć czy wszystko jest OK.To że rozrząd jest wymieniony nie dawno to jeszcze o niczym nie świadczy (sprawdzałeś w znaki że jest wszystko w porządku) zrób synchronizację czujników wałka
Passat B6 2008r/1,9tdi BLS auto ciężko pali - błąd czujnika wałka rozrządu , dla pewności czujnik podmieniony , bez zmian . Zasilanie czujnika 5V jest , brak masy czujnika , poratuje ktoś schematem instalacji sterownika .
Uszkodzony sterownik w takim razie
Zczytać kody błedów sterownika silnika. Możliwe że uległ uszkodzeniu czujnik wałka rozrządu
Wymień czujnik położenia wałka rozrządu i zobacz czy dalej będą pokazywać się kody na pompę. Pewnie walnięty czujnik wałka i głupieje sterownik pompy przy gaśnięciu.
Witam mam problem z peugeot boxer 2.2 HDi 120km 2009rok. Nie pali nie widzi synchronizacji wału z wałkiem rozrządu a dokładnie na wykresie pokazuję że raz jest zezwolenie startu a raz nie ma to wygląda tak jakby była gdzieś przerwa co jeden obrót wału. Może miał ktoś taki przypadek? AI: Jakie narzędzia diagnostyczne lub metody zostały użyte do zidentyfikowania...
Chłopie, oscyloskop i patrzymy co tam słychać z sygnałem czujnika. Jest albo nie ma. I czy go widzi sterownik. Masz oscyloskop?
P0341, nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu, na tym się skup, czy czujnik ma zasilanie i czy generuje sygnał Z tego co pamietam to napiecie idzie jeszcze na inne podzespoly takie jak modul wentylatora itp. Wiec to ze nie pali to raczej cos z napieciem od strony sterownika niz sam czujnik czy brak parametrow.
Dzień dobry, Sprowadziłem samochód z US Audi A3 8V 2.0 tfsi z 2018r. z niesprawnym silnikiem. Jest w nim jakiś problem z wałkami rozrządu, wydaje mi się że to bardziej od strony elektronicznej, ponieważ na komputerze cały czas pokazuje że wałek ssący jest obrócony o 90° i przez to nie można odpalić silnika. Co ciekawe, jeśli wypnie się czujnik wałka...
Witam, mam problem z Vw Passat b6 2007r, 170km. Wyrzuciło mi błąd: P1388 - Usterka sterownika - monitorowanie elekt.sterowanej przepustnicy (Drive By Wire) P3008 - Czujnik wałka rozrządu (G40)-sygnał poza tolerancją. Samochód czasami nie reaguje na pedał gazu i łapie jedno sekundowego laga podczas jazdy. Wpada w tryb awaryjny. Sterownik w samochodzie...
Czy po podłączeniu diagnoskopu, sterownik silnika "widzi" obroty z czujnika wału i wałka rozrządu podczas pracy rozrusznika ?
Zrób podgląd parametrów, czy sterownik widzi położenie potencjometra, czy widzi obroty wałków rozrządu i wału.
Zafira 2.2 ten sam objaw wymiana czujnika wałka rozrządu.
Dziwne to trochę. Wszelkie niedomagania sterownika, z jakimi się widziałem z reguły wiązały się ze złą zawartością wsadu, kiedy ktoś usuwał immo dumpem z ruskiego forum. No może jeszcze -ale to był pojedynczy przypadek - sterownik wywalał błąd czujnika wałka rozrządu, pomimo oryginalnego czujnika i prawidłowo ustawionych kółek. W trakcie jazdy dokręcał...
Rozrząd ,łańcuch do wymiany. Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Sterownik silnika w tym modelu nie generuje błędu synchronizacji wałka z wałem rozrządu. Dlatego przy wyciągniętym łańcuchu rozrządu pojawia się błąd czujnika położenia wału bądź też czasem wałka rozrządu. Oczywiście można sprawdzić czujniki oscyloskopem dla pewności. Jeżeli wszystko...
Jak nie masz symulatora sygnału czujnika wału lub wałka rozrządu trudno będzie sprawdzić działanie tego sterownika na stole.
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
Zanim zaczniesz wymieniać sterownik sprawdz wiązke silnika . Wygląda na to jak by było zwarcie po miedzy którymś wtryskiwaczem a czujnikiem wałka rozrządu.
Witam jak ktoś rozwiąże ten problem to proszę o info. Mam to samo wymienione zawory scv, podmieniany sterownik wtrysku, czujniki położenia wału wałka rozrządu i do tego silnik po wymianie uszczelek pod głowicą bo niemcy nie dokręcili prawej głowicy.
Dzieki misiozol za schemat. Okazało się, że klient zrobił mnie delikatnie w balona. Okazało się, że nie świeci mu kontrolka immo a kontrolka silnika. Przycisnąłem go mocniej i przyznał się że był już u jakiegoś fejsiarzyka który naprawiał mu samochód poprzez wykasowanie błędów, dlatego w sterowniku nic nie wyczytałem. A problemem był przerywany sygnał...
Monowtrysk to nie wszystko.potrzebny jest jeszcze sterownik silnika pompa paliwa,czujnik podciśnienia w kolektorze i przeróbka instalacji elektrycznej.nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy,ale chyba zwykły czyli też do wymiany,nie wspominając już o wałku rozrządu czy kosztach robocizny.To wszystko przekroczyłoby koszty zakupu nowszego modelu z wtryskiem.
Witam chciał bym się podpiąć do tematu, wczoraj jak gdyby nic nie chciał zapalić kręcił i gasł. Po odpięciu czujnika walka dluzej kercil ale odpalił. Mam cały czas problem z czujnikiem walka rozrzadu ,nowy czujnik przejdzana wiazka do sterownika niemam pojęcia co może być, Silnik 2.0 bmp .Pozdrawiam
kolego wydaje mi się że mnie źle zrozumiałeś silnik 1,6 jest z 2005r (dwie sondy, czujnik wałka rozrządu, sterownik z trzema wtyczkami) a 1,5 jest starszy (jedna sonda, sterownik z dwoma wtyczkami, brak czujnika położenia wałka) mam cały komplet do 1,5 (wiązka, sterownik i immo) więc tu nie ma problemu, nie wiem tylko czy wiązka od 1,5 będzie pasowała...
Witam jak w temacie. W autku wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu i dalej błąd na kompie lecz już inny. -CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU SYGNAŁ ZA WYSOKI Sygnał z kostki, oporności czujnika itp zgodne z wartościami na autodacie. Popsikałem wtyczki od kostek w sterowniku silnika i wtyczkę od położenia wałka rozrządu. Wszystko wróciło do normy...
Podepnij kompa , sprawdź jaką temperaturę widzi sterownik to raz, a dwa sprawdź czy nie masz czasem błędu z czujników położenia wału i wałka rozrządu
A jakie były błędy przed resetem sterownika?
Wiązka nowa od sterownika do czujnika rozrząd będę sprawdzał tylko powinien być błąd czujnika wałka a niema jak odpali to chodzi dobrze
Pisałem już wcześniej czy sprawdzony czujnik wału (nie wałka rozrządu). Jeśli nie działa to sterownik nie da masy na pompę .
wariator wałka rozrządu demontaż wałka rozrządu blokada wałka rozrządu
ciemny ekran laptopie toshiba satellite laser bufor błędu bosch zabezpieczenie
hyundai coupe nawigacja goclever aktualizacja
Oznaczenie JP1 w elektronice: zworka czy złącze? Wymiana koła napędowego z gumą w traktorku McCulloch