Mam Astrę F 1.4 benzyna, problem z wtryskiem - gdzie mógłbym szukać sterownika wtrysku, chyba uszkodzony bo resztę przejrzałem a część wymieniłem na nowe.
Kolego, patrzałes czy komuter pokładowy ma połaczenie z sterownikiem wtrysku?
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
Immo podłączone jest do sterownika wtrysku poza pompą
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
O ile dobrze pamietam to tylko wtryski.
wg mnie problemy z przestawiaczem kąta wtrysku do sprawdzenia przewody pomiędzy sterownikami i pompa :/ Pozdrawiam
moduł zapłonu, cewka, przewody i złącza po drodze czasami jest to wina sterownika wtrysku
Kiedyś miałem walnięty emulator wtrysków od gazu i wywaliło 2 sterowniki w ciągu 2 dni.
Tak , ciągłośc przewodow od sterownika na wtryski.
Witam. Mam problem z Oplem Astra 1,6i 96r. jednopunktowy wtrysk. Auto chodzi rowno na wolnych obrotach, natopiast podczas przygazowki dlawi sie i czasem "strzeli" w filtr powietrza. Podczas jazdy szarpie i nie ma mocy. Sprawdzilem sonde, odlaczylem uklad wydechowy, pod komputerem nie ma bledow. Nie mam pojecia co to moze byc :/ Czyzby sterownik wtrysku...
Podpięcie pod komputer powie czy to kwestia sterownika pompy czy tylko zapowietrzenia.
Możliwe że jest to przekaźnik wtrysku
30 — zasilanie z akumulatora na świece żarowe. 15 — zasilanie po stacyjce. 31 — masa. G1 — pierwsza para świec żarowych G2 — druga para świec żarowych ST — połączenie ze sterownikiem wtrysku DI — połączenie ze sterownikiem wtrysku Z tymi przekaźnikami chyba nikt nie miał problemów w Astrach/Zafirach więc nikt nie wnikał. Wątpię aby tutaj była komunikacja...
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
Cześć. Odświeże trochę suchara, może komuś się przyda. Koledze napewno chodziło o zawór scv. To auto ma tendencję do pękania obudowy filtra paliwa. Przecieku nie widać, ponieważ nie ma pompy wstępnej i ciśnienie w filtrze nie występuje. Paliwo, po postoju się cofa zapowietrzajac układ. Mam nadzieję że komuś się przyda, zanim przejdzie do prób naprawy...
To jest wtrysk jednopunktowy ?
odetnij 15ke (czarny od stacyjki) przez to odetniesz pompe paliwa, wtrysk, zaplon, sterownik
Nie masz sterowania na przekaznik bo immo blokuje - programowanie sterownika pomoze :) Dodano po 1 W srodku hc11f1 , wiecej powiediec nie moge , pisz na pw jak cos.
Skoro sterownik dogadał się z pompą to może być wiele przyczyn niedostatecznie dobrej pracy silnika,nie można wykluczać wtrysków ale i nie trzeba od razu ich podejrzewać.
piszesz że pali bezpiecznik od pompki paliwa więc chyba należy się nią zająć na początku to że wydaje dźwięk nie znaczy że sprawna jeżeli auto zapala na gazie tzn że "przekaźnik wtrysku paliwa" (rozumiem to jako ECU - sterownik wtrysku) jest ok
Sterownik jak wykryje błąd w regulacji kąta wtrysku to przestaje go regulować i wtedy przyspiesza na max. , teraz dlaczego? A na ile jest wysterowany zawór kąta w czasie tych paru sekund?
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
jak sądzę masz licznik bez obrotka w licznikach z obrotkiem jest mało skomplikowana elektronika która włącza kontrolkę w zależności od aktualnej rezystancji czujnika poziomu paliwa i nie potrzeba żadnych komputerów najtańsze rozwiązanie - kup na szrociarni licznik z obrotkiem wyłącznik paliwa - jeśli masz silnik benzynowy to wyłączanie wtrysku paliwa...
Witam ... Częsta usterka i sprawdz to u siebie ... mianowicie nieszczelności na dolocie za przepływomierzem . Sprawdz rury gumowe na dolocie ich sczelność , intercooler , połączenia ... Sterownik widzi fałszywy przepływ powietrza i źle dopasowuje dawkę wtrysku ... Miałem to już w kilku Vectrach C z silnikiem 2.2dtr ... Pozdrawiam MikeC ..
temat rozwiązałem. polecam wpisać w necia montaż mid zamiast Tid. w moim przypadku za spalanie odpowiada PIN 29 sterownika EDC15M.
Jezeli nie pali sie diagnostyka, kodow nie masz co sprawdzac .Podstaw czujnik temp. cieczy (dwu przewodowy na sterownik).
Witam. Sygnał o jakiej wartości powinien dawać hallotron w/w układzie zapłonowym? I jeszcze chciałby się zapytać skąd można wziąć wykaz sygnałów wchodzących i wychodzących ze sterownika wtrysku paliwa.
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
zczytaj błędy sterownika wtrysku i pewnie będiesz wiedział więcej jaki masz silnik?
Rozumiem, podłączę się w tę wiązkę. Chciałem tylko aby wszystko było w jednym miejscu. Siłowniki master mam dwa z przodu, z tyłu slave. Rozumiem że może nie być żadnego sterownika i pozostałe siłowniki sterowane są przez przekaźnik ze siłowników master? Dlatego właśnie pytałem jak działa zamek, chociaż wszedzie znajdowałem informacje że sterownik jest...
sprawdz czy w chwili rozruchu masz wszystkie impulsy do sterownika oraz na wyjsciu ze sterownika
Rozwalona mapa wtrysku PB. Jaki masz sterownik gazu? Jak wygląda mapa wtrysku gazu odczytana ze sterownika, jakie masz wtryskiwacze i jaki przebieg na LPG. Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz, zapal, wyłącz gaz na amen przyciskiem zrób 100km powiedz co się dzieje. Wypadanie zapłonu świadczy o usterce wtrysku gazu. Pewnie Valdemary pod maska. Pozdrawiam
Witam! Kolejny raz próbuje podjąć temat silnik to oczywiście C16NZ, przepraszam za wcześniejsze błędy Problem z astrą jest taki: Jeździ na gazie więc nie ma co podejrzewać układu zapłonowego, oraz elektroniki gazu bo całą na czas testu odłączam, a odcięcie wtrysku podłączam jak pierwotnie astra miała czyli bez przekaźnika odcinającego wtrysk. Po przekręceniu...
Witaj. Kiedy próbujesz odpalić to ten jeden cylinder załapuje? Jeżeli tak to sprawdź czy na pozostałych masz iskrę bo może sterownik wykrywa brak iskry i odcina wtryski.
Przyczyną okazała się wiązka bądź sterownik instalacji LPG i nie puszczała paliwa na wtrysk
Jest jeszcze elektrozawór na pompie , ale sterowniki leciały nagminnie.
Dolny sterownik uszkodzony pewnie.
1631= uszkodzenie sterownika pompy,brak sterowania zaworu dawki.
wiec może jest tu jakiś spec co powie mi konkretnie jaki może być problem Jakie dokładnie jest oznaczenie silnika ? Silnik wyposażony jest we wtryskiwacze i osprzęt Denso czy Bosch ? Jakie błędy są zapisane w sterowniku silnika ECU ? Czy ktoś podglądnął parametry bieżące widziane przez sterownik silnika ? Jakie temperatury widzi ECU ? Jakie ciśnienia...
Wtrysk na pewno nie leje,tylko elektronika gupieje bo nie pasują parametry z czujników to charakterystyki zapisanej w sterowniku (chodzi o czas wtrysku w stosunku do ciśnienia paliwa).
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
Przyłączam sie do pytania o błąd P0216 - Za niskie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku. Można jakos zdiagnozowac czy winien jest sterownik pompy czy czujnik polozenia wału, bez wymieniania tych elementów?
1-impuls na cewkę,2 masa,3+ po kluczyku,4 sygnał ze sterownika. :ganja:
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
Ale jak myślicie jest podstawa żeby wymienić sterownik?Czy może przyczyna lezy gdzie indziej?
Podaj kod błedu. Jezeli jest to co mysle to musisz przelutowac sterownik pompy tez zamontowany z tyłu.
jak kupujesz silniczek nowy to on jest max wcisniety i normalnie go zakladasz potem sterownik sam siebie go ustawi
Skończyło się remontem silnika. Głowica + panewki ,pierścienie. Powodem nie odpalania były zarzucane świece olejem. Co do sterownika jest ok paliwo i tak w momencie kręcenia rozrusznikiem paliwo szybko dostaje się do wtrysków.
Witam!!! Mam następujący problem : przy jeździe na LPG zapala się mi po kilkunastu kilometrach kontrolka wtrysku ( kod 13 - brak sygnału z sondy lambda ). Przy zimnym silniku lampka zapala się troszeczkę później i auto wydaje się być dynamiczniejsze. Na benzynie nie ma tego problemu i wszystko jest ok i nie wiem czy to wina sondy czy czegoś innego....
Błędy w sterowniku ?
Przykro mi ale właśnie z tego powodu kilka sterowników już wymieniałem.
a spruboj mu wtrysnac paliwo do gardziela wtrysku i zobacz czy zapali
Sprawdził wtryski i niestety są dobre. Zauważyłem że nie bardzo wie co dalej robić . Powiedział tylko ,że problem może być poważniejszy. Już trzeci tydzień bez samochodu. Znajomy znajomego miał podobny problem i miał uszkodzony jakiś sterownik wtrysków. Czy jest to możliwe i czy jest to poważny problem.
Wtrysk jest sterowany masą z ECU i po włączeniu zapłonu leje jak mu się podoba ,a w czasie jazdy nie ma żądnego problemu , to co ma do tego kontakt na lutowaniu , którym? Można jeszcze przeglądnąć przewód od ECU do wtrysku pod kątem przywierania do masy. Tylko i wyłącznie sterownik do wymiany (używany w granicach 140zł) , bo naprawa jest nieopłacalna.
MAF moim zdaniem trochę niższy niż powinien być. Skoro MAF jest zaniżone a rośnie korekta na plus (sterownik zwiększa czas wtrysku) to raczej masz dziurę w dolocie pomiędzy przepływomierzem a głowicą.
Ustawić początek wtrysku jak się pompe zakłada, potem wykasować błędy sterownika silnika i jeździć
Dokładnej nazwy teraz nie znam. Mogę zaraz sprawdzić. Ale w którym miejscu będzie taka informacja? Na tym żółtym sterowniku?
Sterownik gazu trzeba zmieniać - to one regulują wtryski gazu na podstawie wtrysku benzyny. I stąd takie koszty.
Oscyloskop i podglądasz auto.... Wysterowanie cewki, wtrysku. Już kilka takich tematów było. Jak skończysz diagnostykę to oddaj sterownik do naprawy ;)
Witam. Zamierzam założyć instalację gazową II generacji do Astry z silnikiem 1,6 x16sz na jednopunktowym wtrysku, 8 zaworowy. Zastanawiam się nad sterownikiem BINGO-M albo Stag 50, albo al-700? Który lepiej się sprawuje w takim autku, lepiej żeby miał emulator wtrysku? Nie wiem czy stag 50 ma, bingo-m chyba ma. Proszę o radę. Pozdrawiam
Zobacz połączenie elementu A89 ze sterownikiem. Tam trzeba jeszcze prześwietlić wiązkę. Podłączałeś oscyloskop pod wtryski? Ciekawi mnie czy w ogóle pojawia się tam jakiś masowy impuls.
mam do kolegów pytanie patrzebuję ustawic kąt wtrysku w mojej asterce z silnikiem x17dtl z 95 pompa bosch czy ktos może mi pomóc i przesłac jaki powinien byc pomiar na czujniku zegarowym kąt wtrysku dodam że pompa jest bez sterownika z góry dzieki
Kąt wtrysku za wczesny sterownik wedle parametrów chce 2,3stopnia a ma 5,3wyrególuj na prawidłową wartość.
czy w mojej wersji auta są pociągnięte czujniki do wtryskiwaczy, abym mógł na GIDzie zobaczyć spalanie W żadnej wersji nie ma takich czujników, to sterownik oblicz na podstawie "rożnych" danych, czas wtrysku itp.
Skoro zapala kontrolkę wtrysku to należałoby zobaczyć jakie błędy zapamiętał sterownik (diagnostyka) I na tej podstawie szukać usterki.
Witam serdecznie. Proponuję sprawdzić przewód sterujący od cewki do sterownika między zaciskiem C cewki a B33 sterownika i ewntualnie przewód sterujący pierwszym wtryskiem B57 przy sterowniku. Kiedyś mialem taki problem w Skodzie Octavii. Pozdrawiam.
Musisz zobaczyć na schemacie z którego styku następuje pomiar przy originalnym komputerze pokładowym. Ja zbudowałem sobie samemu taki komputer (alle inny silnik) i wykorzystuję to pomiaru sterownik (jedno połączenie).
Czy może to mieć wpływ na brak mocy powyżej 2,5 tys obr,auto wchodzi w tryb awaryjny zapala się check itraci moc . Wywala błąd temp.oleju i początek wtrysku?
Miałem kiedys taki przypadek, całkiem podobny gdy padł sterownik od gazu i silnik pracował na dwóch paliwach, benzynie i gazie. Spróbuj odpalić go na gazie a wcześniej wypinając złączke od wtrysku benzyny. Jesli ożyje to jest to. Powinna Ci sie swiecic w tej sytuacji "Check Engine", zły skład mieszkanki. Również takie cuda zdarzają sie gdy sondaλ...
Dla pewności i dla zaoszczędzenia czasu dopisz drugi sterownik do auta. Zobaczmy co będzie.
Ja polecam bingo M bardzo dobry sterownik reszta myśle ze obojętnie najważniejsze sterowanie
taaaak może wrócić bo oplowskie sterowniki wtrysku są niesamowite i nawet potrafią chodzić przez 3 lata uszkodzone
jeśli usterka pojawiła się nagle to obstawiłbym cz temp czy sterownik zapala kontrolkę od wtrysku? jeśli nie zapala to wypadałoby podłączyć to pod kompa i zobaczyć odczyt temp i czasu wtrysku jeśli zapala to przynajmniej wymrugać może być tak że sterownik widzi temp np -32st i zapali po dłuższym kręceniu z pedałem gazu w podłodze
Bo możliwe że gazowy ECU steruje wyłączaniem wtrysku benzyny i może być walnięty. 2 sterowniki popsute??gazownik sprawdzał ..z gazem jest ok
Problem dalej nie rozwiązany. Po wymianie cewki usterka nie ustąpiła. Wymieniłem też czujnik wału korbowego i dalej nic. W zeszłym tygodniu wysłałem sterownik silnika do naprawy. Auto uziemione, czekam na sterownik. W między czasie doczytałem, że może to być też wina: czujnika wałka rozrządu, wtrysków lub egra...
Tzn. zadany przez sterownik na wolnych obrotach to 4,5 a rzeczywisty 2,1. Jeśli dodaję gazu to wzrasta jeden i drugi. Kiedy podłączę interfejs to pokazuje mi błąd p1220.
...i dalej brak odpowiedzi na wszystkie postawione pytania (jaka instalacja LPG). Sprawdź czy są jakieś błędy w sterowniku wtrysku benzyny. To jest 1,6 8V SPI (75M) czy MPI (84KM)?
to raczej bardziej od sterownika zalezy trzeba wgrac do flesha ecu odpowiedni wsad ze stuningowana mapa wtrysków ale jesli to DTL to trzeba pruc sterownik i wylutowac pamiec flash !
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
Witam, 1 do Astry G zakłada się wtrysk i to z lubryfikatorem , a po 2 sterownik w tych autach jest bardzo czuły na przepięcia. Podepnij skaner i spr.na co narzeka.
Albo pompa padła albo zaworek na pompie który puszcza paliwo na wtryski u ciebie znajduje się on pod sterownikiem immo na pompie
(...)do tego doszła niesamowicie awaryjna sama pompa VP44, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie, słabe koła 2m - jednym słowem "mina".(...) 250 tys. km bez najmniejszej usterki pompy, jak się nie kombinuje z paliwem to nie ma problemów z pompą - takie jest moje zdanie, a koło dwumasowe to rzeczywiście jest słabe w X20DTL bo go tam wcale nie ma....
pompa 011 jest na jednym wtrysku a 015 jest nowsza ma przedwtrysk i wtrysk główny. cichsza praca, ekologia, normy spalin itd Dziękuję. I to mi wystarczy aby nie kombinować ze sterownikiem od 015. Pozdrawiam.
Czy schematy są na 100% prawidłowe? Zależy do czego. Np do Astry nie pasują. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
dobre pytanie .jeśli wtrysk gazu to ma wtryskiwacze , znajdz sterownik lpg na nim coś tam będzie napisane ew. w papierach
I nadal nic. Dziś podmieniłem wtryskiwacz i mapsensor - nic mi to niedało nadal wtrysk "cyka" jakby się gdzieś spieszył. Jutro będę miał sterownik na podmiankę.
co jej ucina-sterowanie wtryskami, czy kanałem zapłonowym?
Jest tak jak pisze kolega Niuniu36. Po dłuższykm kręceniu ma zapalić, ma problem z wolnymi obrotami, regulacją kąta wtrysku, ale pali. Co do zw, to nie powiem na 100%, ale w niektórych sterownikach jeden z przewodów sygnałowych czujnika jest połączony z masą.
Witam, napisałem że przekażnik i pompa jest sprawna bo to sprawdziłem, pisząc że nie załącza się pompa chodziło mi o sterowanie przekaznikiem pompy i jeśli wysteruje sam przekaznik to pompa pracuje prawidłowo, ale i tak nie pali bo brak jest sterowania wtryskiem, jeżeli ostygnie to samochód zapala i z pomiarów wynika że sterownik steruje przekażnikiem...
witam, jest w tych pompach oprócz sterownika jeszcze czujnik połozenia a w zasadzie kiedy tłok 1 cylindra jest w GP i to jest tez dość częsta usterka tych pomp, jeżeli sterownik pompy to kod błedu 1631, jeżeli tego czujnika połozenia to kod 1630 i madrze to sie nazywa uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, są one na górze obok siebie...
sprawdz przewód od tego wtrysku czy ma przejście jak tak to daj sterownik do naprawy nie ma co tam zadurzo kombinowac
Auto wogóle pali czy nie pali. jesli cięzko pali usterka prawdopodobnie bedzie w ukł. paliwowym. Ten model wymaga odpowietrzenia za pomocą pompki odsycającej powietrze. W przypadku uszkodzenia sterownika świec żarowych w obecnej porze nie powinny wpływać tak strasznie na palenie auta (bezpośredni wtrysk). A najlepiej podjechać do kogoś kto może zdiagnozować...
Jest to dziwne bo skoro jest iskra a jedzie na gazie,sterownik wtrysku jest odpięty od wtryskiwacza ,to musi brakować iskry.To sugeruje moduł zapłonowy.Ale jak są kłopoty z uruchomieniem to może być moduł albo sterownik.Bo odpalanie jest na etylinie.
Masy na wtrysku nie ma,zakładam ze na D15 też brak,co może blokować.Dodam że sterownik sprawny bo działał na tym silniku w innym aucie.
Wtrysk 4 licząc od lewej strony wymieniony i sadzisz ze to będzie regeneracja pompy wtryskiwaczy może tylko sterownik?
napisz jaki to silnik w tej astrze jaki wtrysk czysciles juz moze korpus przepustnicy lub silnik krokowy??to czeste objawy zawieszania sie obrotow.czy podlaczales sie do sterownika silnika w celu sprawdzenia kodow usterki, napisz cos wiecej!!!
EGR i przepływka jeszcze nie sprawdzana, chodź w OP-COM wszystko jest ok. Pompa była sprawdzana u mechanika co zajmuje się regeneracją i też stwierdził, że jest ok. Wtryski też sprawdzane są wporządku. Sterownik pompy podmieniałem. Zawór tcv wymieniony. Filtry wymienione. Jak silnik jest ciepły wtedy przy jeździe nic nie przerywa.
wynika z rezytancji wtryskiwacza,ale zalezy jaki sterownik. Generalnie kluczem w multecu jest V-mos,bez zabezpieczenia nadprądowego.
astra sterownik wtrysku astra wtrysku astra początek wtrysku
głowica lexmark czyszczenie mieszalnik beton telewizor sprzedam
Skoda Octavia 2 1.6 MPI gaśnie i wyrzuca bieg Peugeot Boxer - kontrolka "sprawdź silnik" po wymianie silnika