Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Problemem była wiązka kabli dochodzące do sterownika silnika.
jak ci będzie falował podkręć trochę śrubę od czułości w parowniku lub wkręć tą od niskich obrotów.Wydaje mi sie że masz zbyt bogatą mieszankę na gorącym silniku i sterownik ma problem z wyregulowaniem prędkości obrotowej.
Skoro vakumetr pokazuje takie, zaś sterownik silnika widzi inne, to masz albo uszkodzony czujnik, albo coś z okablowaniem albo coś ze sterownikiem.
Unity sterownik silnika dziękuję wszystkim za pomoc
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Wiedząc o tym, dwa lata temu dorobiłem specjalne amortyzujące gumki podkładane między obudowę sterownika i pod śruby mocujące tak żeby zminimalizować drgania przenoszone przez silnik na sterownik. DODATKOWE OBJAWY: Po odpaleniu zimnego silnika pojawiło się falowanie obrotów przez jakieś 15-20 sek. i skoki między 1100-1800 obr. min.
Witam. Mam opla astrę 1.6 16v 99r. Padł mi sterownik silnika faluje na wolnych obrotach i mam teraz takie zapytanie czy jak zgram pamięć eproom z starego ecu i wgram do nowego to samochód odpali chodzi mi o immo ??
Możesz napisać jaki sterownik - mam ten sam problem - 1.8 16v i mam to samo - na wolnych obrotach delikatne falowanie a przy skręcie w lewo czy prawo obroty silnika spadają i silnik przygasa (faluję) - silnik 1.8 16v 120 Km. 2001 - wymieniony komputer silnika czy wgrany nowy sterownik do komputera - napisz jak możesz ? Ps. Od czego zacząć szukanie przyczyny...
Najpierw diagnostyka - jakimś dobrym sprzętem. Do weryfikacji: cewka zapłonowa oraz sterownik silnika.
Witam problem nadal jest. Wyczyszczenie przepustnicy, silnika krokowego , sprawdzenie przewodów nie przyniosło rezultatu... czy ktoś wie co to może być? STEROWNIK SILNIKA?
Te silniczki rzeczywiście są awaryjne , ale nie spotkałem się w ich przypadku z całkowitym zwarciem uzwojeń ( napisałeś 0 Ohm , a to zupełne zwarcie ) . Typową ich usterką są przerwy w uzwojeniach , i nie są one rejestrowane przez sterownik jako błąd ( ciągłość ich obwodu nie jest kontrolowana przez sterownik ) i prawdopodobnie dlatego komputerowe testy...
A technicznie nie jest to żadne ssanie. Ty piszesz ECU inni sterownik silnika,komputer silnika do tego kilka czujników.Wszystko sprowadza się do nieodpowiedniego składu mieszanki.Nie obraź się drzewiej na coś takiego mówiono ssanie.
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie...
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
To nie komputer w takim starym silniku obroty mogą falować,usterka mechaniczna.
Przy takiej masie powietrza na wolnych obrotach to się faktycznie nie da jechać, albo to Delphi źle czyta ten silnik. Nie chce mi się wierzyć żeby trzy przepływki były popsute. Sprawdź dokładnie wiązkę między przepływomierzem a sterownikiem i wtyczki przy sterowniku silnika czy nie zaśniedziałe.
Byłem u elektryka sprawa wyjaśniona uszkodzony sterownik.
Nie łatwo będzie znaleźć ten obrotomierz bo występuje to bardzo rzadko a zanim przejdę do komputera sprawdze szczelność dolotu testerem gazu lub innym płynem niepalnym. Za małe podcisnienienie powoduje oszukanie sterownika ktory wzbogaca mieszankę powodując wzrost obrotów na biegu jałowym powodując falowanie tych obrotów i zalewanie silnika ewidentnie...
Pewnie ubity sterownik, to standard w Oplu z tym silnikiem.
Właśnie czytam i coś mi nie pasuje Zastanawia mnie jeszcze czy sterownik silnika mógłby zakłócać pracę czujnika prędkości?
Nie zamieniałem. Odłączyłem go tylko i tak samo się zachowywał. Z niskimi obrotami słabo ale na większych obrotach też falował i kopało go. Założyłem że jako silnik krokowy jest od niskich obrotów. Myślisz że należało by sprawdzić wymieniając na inny?
Witam. Mam Audi A4 B5 96r AFN 110KM z 4-ro biegowym automacie. Od kilku dni obroty na liczniku zaczęły "falować". Falowanie obrotów występuje tylko ze stała prędkością na 3 oraz 4 biegu, spod samochodu słychać dźwięki jakbym jechał po nierównościach, ciężko dokładnie określić skąd dochodzi i jaki jest ten dźwięk (nic metalicznego) Najbardziej falują...
Auto to BMW 520i E34 95r silnik obecnie jest z BMW 328i E46 M52B28TU 98r ze sterownikiem Siemensa. Auto pracuje równo nie występuje falowanie obrotów ani inne niedomagania. Mankament jest po załączeniu sprężarki klimatyzacji, sterownik silnika nie podnosi obrotów biegu jałowego. Jak rozwiązać ten problem i na co zwrócić uwagę. Czekam na pomoc
Sprawdzam prace podzespołów silnika wszystko niby w normie tylko temperatura silnika mokazuje mi w granicach 90stopni nagle przeskakuje na minus 30stopni. Czujnik temperatury silnika wymieniłem na nowy przewody sprawdziłem i dalej bez zmian. Gdzie szukać przyczyny i czy taki objaw moze powodować falowanie obrotów?
Witam, Na Pana miejscu na początku spróbowałbym ustalić czy problem wynika z nieprawidłowego funkcjonowania instalacji gazowej (zakładam że to instalacja sekwencyjna) czy może wynika z jakiejś usterki osprzętu bądź sterownika silnika. Po pierwsze zlokalizowałbym bezpiecznik instalacji gazowej, powinien znajdować się gdzieś na przewodzie zasilającym...
Przed zamówieniem diody sprawdzałeś ją czy jest dobra? Bo może nie potrzebnie ja zamówiłeś. Skoro wymieniłeś tranzystor IGBT i nadal są problemy z obrotami silnika to moim zdaniem tranzystor nie ma nić do rzeczy i jest on sprawny. Co to jest za układ scalony na tej płytce? Posprawdzaj kondensatory elektrolityczne czy nie utraciły pojemności. Posprawdzaj...
Też obstawiam diody ale mam też kontakt z człowiekiem naprawiającym zawodowo alternatory i jutro do niego jadę. Ma stół i może to sprawdzić pod obciążeniem je nie mam jak chyba ze wymienię. Ale.... jak tylko odepnie się sterowanie to wszystko wraca do normy. Silnik nie faluje...jak jest podpięty do testera regulatorów też nie waha obrotami. Dlatego...
Volksvagen Passat rocznik 1998 silnik 1,6 AHL sterownik simos. Passat falował na obrotach, po wyczyszczeniu całej przepustnicy już nie faluje ale ma problemy gdy jest zimny, strasznie trzepie silnikiem. Jak się nagrzeje ok. Próbowałem zrobić adaptację ale chyba w tym silniku się jej nie robi. Próbowałem kanał 60, 98, 4 i nic. Może ktoś napisać na jakim...
witam. mam problem z silnikiem po wymianie sterownika i programowaniu zaczeły falować obroty (1000 - 2000 obr i tak kółko te i we te cały czas) przepustnica przed wymiana sterownika wyczyszczona i po falowaniu też czysta. jak się dostać do silniczka krokowego i potencjometru w tej "zintegrowanej" przepustnicy i jak naprawić?
Witam autko jak w temacie obroty na biegu jałowym falują w granicy 1000-1300 obr. ,żadnych błędów w sterowniku ,przepustnica czyszczona ,przeprowadzona adaptacja .Obroty falują bez względu czy silnik ciepły czy zimny.Podczas falowania przepustnica cały czas pracuje gdy dodam gazu i trzymam auto na 3000 tys obrotów wciąż obroty falują od 3000 do 3400...
Witam, ja też nie wytrzymałem nerwowo, niestety lokalni mechanicy i elektronicy - polegli. Auto trafiło do serwisu Citroena - i w 10 minut była poprawna diagnoza. Podobno - bardzo częsta usterka w C3 i C2 oraz w Peugeotach. Zawilgocone piny w złączach sterownika silnika, u mnie sterownik nadawał się do wymiany. Trochę zapłaciłem za tą usługę ale auto...
Witam, Ja miałem w swoim Volvo identyczny przypadek z falowaniem obrotów. Pojechałem do warsztatu gdzie mechanik podpiął się lapkiem do sterownika i stwierdził nieprawidłowy sygnał z sondy lambda. Po wymianie sondy silnik przestał falować. Oczywiście może być też inna przyczyna ale warto sprawdzić najpierw czy sygnał z sondy jest prawidłowy. Pozdrawiam,
Witam. Samochód Dacia Logan MCV 2 (po lifcie), silnik 75 kM, benzyna. W samochodzie pojawiło się falowanie obrotów na jałowym biegu. Po długich perturbacjach mechanik stwierdził, że trzeba wymienić przepustnicę i sterownik silnika. Wymienił, objawy ustąpiły. Ale samochód dużo więcej pali i sygnalizuje potrzebę zmiany biegu przy obrotach 3 tys. Nigdy...
świeci się kontrolka EPC oraz Check Te kontrolki informują że sterownik silnika zgłasza usterkę. Tak więc najpierw diagnostyka komputerowa
Witam, posiadam Astrę G z 1998 roku, 1.6. Po odpaleniu silnika obroty wchodzą powyżej 1000 i lekko falują między 1000-1500, załącza się również check engine. Poprzedni właściciel twierdził, że był u mechanika i stwierdzono usterkę przepływomierza, czy takie objawy potwierdzają tą usterkę? Dodam, że auto również dość szybko się grzeje na postoju, podczas...
Stało się to nagle, czy stopniowo? Było coś robione przy układzie paliwowym przed usterką? Czy są jakieś błędy zapamiętywane poprzez sterownik silnika? Jaka dawka paliwa jest wtedy gdy nie faluje na wolnych obrotach?
Falowanie obrotów jest na ogół związane z nieszczelnym dolotem, silnik otrzymuje za dużo powietrza i sterownik usiłuje to dawka paliwa korygować. Musisz szukac gdzie zaciąga.
Vw bora 1,6 16v brak komunikacji z cpu , raz na kilka połączeń potrafi się połączyć lecz po chwili wywala mnie z centralki. Z innymi sterownikami łącze się bez trudności. Na zimnym silniku trzyma równe obroty,po rozgrzaniu zaczynają falować. Mam błąd epc i cpu. Podstawienie innego sterownika zakończyło się całkowitą porażką, całkowity brak komunikacji....
Mam problem w bmw e90 silnik n47. Ciśnienie w szynie comonrail waha się od 300 do 340bar, cały czas podczas pracy silnika na wolnych obrotach ciśnienie faluje w tym zakresie, a sterownik zadaje 325bar. Wymieniłem czujnik ciśnienia i regulator na listwie jak i również regulator na pompie CR i filtr paliwa. Pompa comonrail została wymieniona problem pozostał....
Te pomiary napięć to na podłączonej czy odłączonej wtyczce od EV? Zawór jest 12V, więc w miejsce zaworu możesz wpiąć na kabelkach żarówkę 2-3W 12V i zobaczyć czy miga/świeci się, a z drugiej strony sam zawór możesz sprawdzić podając na niego 12V (dla bezpieczeństwa przez bezpiecznik 2-5A). Podejrzewam, że zawór ma zwarcie i być może uszkodził driver...
Witam! Również posiadam Opla Astrę H z 2004 roku, silnik 1.6 (typ Z16XEP). Pewnego dnia przyjechałem normalnie do domu, a po dwóch dniach samochód już nie chciał odpalić. Dopiero po bardzo długim kręceniu rozrusznikiem udało mi się go uruchomić. Auto jeździło normalnie — nie dławiło się, obroty nie falowały, a komputer nie pokazywał żadnych błędów....
Witam . Mam problem z Toledo AKL 1,6 99 rok. Samochód faluje na obrotach słaby ciężko zapala. W sterowniku błędy odczytane KTS em : 0499 Sterownik silnika-uszkodzony sparwdziłem wtyczki kable wszystko wyczyszczone wygląda ok masa jest. 029c napięcie akumulatora zacisk 30 przerwa- sprawdzone bezpieczniki ok 020D sonda zwarcie do plusa- sonda nowa. Wszystkie...
To normalna sytuacja. Jedź z jednostajną prędkością, włącz sobie klimę i zacznij liczyć. Osłabienie poczujesz po kliku sekundach. Klima jest dość energożernym podzespołem, a moc czerpie z jedynego źródła - silnika. I klima nie chodzi cały czas. Włącza i wyłącza się cyklicznie. Stąd te kolejne obciążenia silnika i falowanie obrotów. To "podskakiwanie"...
A tam czasem sonda regulacyjna nie jest szerokopasmowa? Co do falowania obrotami na zimnym silniku to należałoby przyjrzeć się jak wyglądają korekty paliwowe. Ale napisze z własnego doświadczenia że falowanie uleczone zostało aktualizacją oprogramowania sterownika silnika.
Podłącz vag i sprawdź masę powietrza jaką widzi sterownik silnika, możesz także zrobić log z jazdy i wrzucić na forum.
Bardzo mało tych kroków przy wolnych obrotach. Wygląda na lewe powietrze albo rzeczywiście już wyrobiona przepustnica i sterownik nie ma czym regulować - wpada w jakieś rezonanse.
Patrząc na Twój ostatni log to zmienna geometria nie jest sterowana prawidłowo. Ciśnienie faluje i pewnie sterownik silnika zaraz zapoda błąd 00575. Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
Panowie reduktor BRC ma dwie śruby regulacji składu mieszanki jedna z nich karbowana na zewnątrz pozwala na regulację składu mieszanki na wolnych obrotach. Druga obok schowana na klucz imbusowy. Ta pozwala na zmianę składu mieszanki na średnich i wysokich obrotach. Ale UWAGA ważne jest zaprogramowanie sterownika i ustalenie ilości kroków w silniku krokowym...
Zapytaj tego „mechanika”jak podniósł te obroty biegu jałowego..bo jak podciągnął linke od gazu to to nigdy nie będzie działać.Sprawdź dokładnie dolot razem z odmą…uszczelki(wszystkie osiem)pod kolektorem wymienione?Sprawdz rurkę podciśnienia idącą do serwa hamulcowego-lubi pękać i ciągnie lewe powietrze.Spotkałem się w tym silniku...
Podobnych postów setki na forum! Jakieś błędy w sterowniku? Co do tej pory sprawdziłeś? Wykluczyłeś nieszczelność układu dolotowego? Silnik krokowy sprawdziłeś?
Witam, poszukuje informacji na temat wskazań/wartości prawidłowych dla pracy przepływomierza, przepustnicy, czujników walków rozrządu w silniku opla z1.8xer. Ponieważ walczę z falującymi obrotami silnika na ciepłym i zimnym, na luzie i podczas jazdy , obroty falują od 740 do 830. Brak błędów w ECU, świece, cewka nowa, lambdy pracują w zakresie 110 do...
Nie ma poprawy cały czas falują obroty,w warsztacie mówią że to wina silniczka krokowego.
Niestety przyczyn falowania i zacinania obrotów jest wiele.Najczęściej jest to. --Przepustnica ale ty ją czyściłeś i przeprowadziłeś adaptację również sprawdź potencjometr pedału gazu i przewody które przychodzą do przepustnicy --Kolejną przyczyną są nieszczelności na kolektorze( zaślepki,uszczelki kolektora). Odkręć korek wlewu oleju jak przestanie...
Witam serdecznie. Auto jak wyżej, silnik 109km, po odpaleniu na zimnym falują obroty w zakresie 800-1100, po nagrzaniu silnika jest już OK. Sterownik wywalił błędy P0200 i P0204, czyli wg. jednych coś z elektryką zaworu regulującego ciśnienie, a wg. drugich coś z 4 wtryskiem. Koledzy, czego mam się najpierw czepić? Filtr paliwa nowy, regulator ciśnienia...
Witam, Silnik na wolnych obrotach faluje cały czas, wystarczy włączyć przednią i tylną szybę ogrzewaną i zaczyna pracować jak należy. Wymienione zostało: - dwie pompy -sterownik pompy -sterownik silnika -koło ze sprzęgłem na alternatorze -sprawdzone wtryski Ktoś ma może jeszcze jakiś pomysł ? Dziękuje
Witam! Jak w temacie, obroty falują nieregularnie, przy obciążeniu (światła, wentylator) bardziej, przy mocniejszym spadku z obrotów wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju. Alternator sprawny, regulator napięcia nowy. Odpinam plus od alternatora, obojętnie czy przy nim czy przy aku-obroty ok, wracają do jednej pozycji. Przewód wymieniałem, to nic nie...
Jeśli dobrze pamiętam to był silnik i sterownik nie z VW tylko z jakiegoś Seata po 94r.
"Lewe" powietrze jest raczej mało prawdopodobne, no chyba że instalacja gazowa została nieudolnie zamontowana. Trzeba to sprawdzić. Obroty jałowe reguluje silnik krokowy. Więc tu należy szukać przyczyny problemu. Jeśli z silnikiem krokowy jest wszystko ok To należy szukać przyczyny w jego sterowaniu. Tu zaczynają się schody. Jaki rodzaj instalacji gazowej...
Pomijając kształty stożków, najważniejsze jest wyprowadzenie uzwojeń silnika na styki ABCD. Często takich anomalji związanych z obrotami silnika należy szukać w instalacji gazowej , zła regulacja parownika sprawi że sterownik silnika będzie ciągle szukał pozycji silnika krokowego dla wolnuch obrotów.
Zdejmij filtr powietrza (chyba 4 śruby musisz odkręcić aby zdjąć całość - chodzi o ten spory kawałek plastiku mniej więcej na środku) - pod spodem będziesz mieć przepustnicę. Zobacz, czy przypadkiem nie blokuje Ci się linka od gazu i nie trzyma otwartej przepustnicy. Zrobiło się wilgotno, nieco rdzy się dostało i mogła się zacząć zacinać. Sterownik...
Sprawdź adaptację przepustnicy. Kiedyś robiłem takie auto i winna była przepustnica - nie można było jej zaadaptować i jak pamiętam był błąd który nie powodował zapalenia kontrolki MIL ale w pamięci trzymał "przepustnica- dolna granica adaptacji nie osiągnięta" Po wymianie na używaną problem znikł. Chyba musiało coś być ze stycznikiem biegu jałowego...
Skoro masz 24v to i zmienne fazy? Jak możesz zmierz czujnik temperatury płynu , ciśnienie paliwa , odłacz sterownik wolnych obrotów , zrób '' lewe powietrze przez przepływomierz i zobacz czy nadal będzie falowało.
Witam. Jeśli nie trafiłem w odpowiednie miejsce proszę o przekierowanie tematu. Wyprzedając pytania czy nie użyłem trybu szukaj, odrazu odpowiadam temat z moim problemem wałkuje prawie rok czasu i przeczytałem już chyba wszystkie tematy związane z falującymi obrotami, nastawnikiem biegu jałowego, ustawieniem tps. Opisze wszystko od poczatku mojej przygody...
Może się obrazisz ale Ty chyba nawet nie wiesz co robisz. Chyba że ja się mylę i ten silnik jest doładowany. Ten silnik nigdy nie będzie miał takiego ciśnienia w dolocie więc odczytujesz nie te parametry co potrzeba. Nawet przy uszkodzonym czujniku sterownik nie pokaże takiego ciśnienia bo ono jest nie normalne dla tego silnika. Nie wiem po co zaglądasz...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Mam taki problem . samochód VW Polo piątej generacji rocznik 2010, silnik benzynowy wolnossący 1,4 85KM , przebieg około 56 tys km ( pewny bo auto od nowości w rodzinie). Silnik na biegu jałowym nie chodzi równo , lekko falują obroty , czasami na sekundę obroty schodzą do bardzo niskich poziomów . Szczególnie tak się dzieje jak wejdę na wyższe obroty...
szukam przyczyny falowania obrotów jedynie na ciepłym silniku zarówno na Pb jak i na LPG Kolego to żle szukasz. Tak jak napisałem sterownik bierze odczyt z kilku czujników temperatury (silnika ,powietrza zasysanego ,paliwa) i na podstawie tych parametrów dobiera dawki. Przyczyną falowania obrotów najczęściej jest brudna zanieczyszczona przepustnica,...
Z czystej ciekawości-gdzie było? Na środku płyty, czy przy procku? Przy procku. Wystarczyło lekko ruszyć układ i silnik gasł albo mocno falowały obroty. Przelutowałem i problem znikł...
Witam jeśli chodzi o ładowanie to nie powinno mieć wpływu na falowanie obrotów silnika . Alternator ma wyjścia [LW] lampka i obrotomierz , co do drugiego wyjścia to może ma jeszcze jakieś połączenie ze sterownikiem i wpływa to na falowanie obrotów, dlatego jak wcześniej ci napisali odłącz wtyczkę kiedy alternator ładuje i wtedy zobaczysz czy jest różnica....
Masz jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika ? Przyczyn może być kilka. Uszkodzona przeplywka, nieszczelność układu ssacego...... Zacznij od diagnostyki komputerem. Sam układ wysokiego napięcia nie jest przyczyną falowania obrotów silnika
Witam, borykam się z takim problemem, otóż polo 1.2 12v na zimnym silniku gdy dodam gaz silnik schodzi z obrotów, nie może utrzymać biegu jałowego, tzn faluje na obrotach, z tego co zauważyłem katalizator grzeje się do czerwonosci po krótkiej chwili pracy. Dla informacji rozrząd został wymieniony, wraz z cewkami i kompletem świec zapłonowych i w sterowniku...
W sterowniku silnika są jakieś błedy? Wypadało by sprawdzić sondę lambda na początek jeśli się nie myle.
Witam temat odpuscilem wymienilem z innego auta wtryski pompe listwe sterownik silnika podmienialem i bylo to samo . Falowal dalej Sproboj zawor SCV na pompie zmienic czesto przez to faluja obroty .
Masz 3 błędy od sond więc zajmij się nimi. P1550 to błąd typowy dla uszkodzenia sterownika silnika. Nie spotkałem się w oplu żeby padła przepustnica.
Sterownik posiadam MS 41, ale ciekawi mnie jeden fakt, bo posiadam również sterownik oryginalny do obecnego silnika 2.8, faktycznie jak go podłączyłem dzisiaj, to widać zauważalną różnice w momencie zwłaszcza przy niskich obrotach, na sterowniku 2.8 po prostu lepiej samochód jedzie, tylko miałem na nim problemy z prędkością obrotową bo obroty falowały...
Witam Niestety zmiana znaku Kp nic nie dała, z maksymalną wartością wyjścia uchybu jest tak że PLC przeregulowuje mocno układ przez co koło przy silniku robi pełny obrót przez co pochylnia zaczyna "falować" w górę i dół. M8120 to impuls inicjalizujący uruchamiający się samoczynnie przy każdym uruchomieniu sterownika. Natomiast brak tam czasu próbkowania...
VAG spoczatku pokazywał błędy z masą i sterownikiem silnika po naprawie masy nie pokazuje żadnych błędów. Czytałem że za falowanie odpowiada też silniczek krokowy ale nie mogę go zlokalizować
Zero błędów. TPS działa ok. Zauważyłem że krokowy wogóle się nie rusza (wypiąłem kostkę krokowego z tego zamontowanego na przepustnicy i podpiąłem drugi krokowy luzem). Odpaliłem, obroty falują jak zwykle a krokowy stoi. Dwa skrajne przewody w kostce krokowego lecą do sterownika silnika. Wiązka jest ok, sterownik także nieupalony - tranzystory sterującę...
Wali niespalonym paliwem bo jest go zbyt dużo, silnik ciągnie lewe powietrze lub przepływomierz oszukuje, sterownik ustawia mieszankę do tego co widzi a z sondy dostaję informację że jest to zbyt mało (ubogo) to daje mu więcej a i tak to jest zbyt mało przez co w końcu wyrzuca błąd bo już więcej dać nie może. Jak robiłeś te logi? Gaz w podłogę i np....
U mnie obecnie, jak się CHECK włączy, też falują minimalnie obroty i słychać troszkę nierównią pracę silnika. Zgaszę, odpalę, zaczynam jechać i jest ok.
Tyle że szarpanie powinno być widać w korektach. Problem z zasilaniem paliwem również (wtedy szaleją BIP-y znacznie spadają) wiązka elektryczna daję błąd sterownika. Jeśli to jest tylko lekkie poszarpywanie wyczuwalne "siedzeniem" bez nawet zmian obrotów to ten typ tak ma. Wynika to z regulacji EGR ( wartość otwarcie nie jest stała tylko lekko faluje...
czy w końcu powiesz jaką masz ta instalację gazową- mikser, wtrysk gazu, czy wtrysk gazu ciekłego? Ma to znaczenie dla diagnozy. kolego 2 generacja ze sterownikiem altronik al-700 pozdrawiam
W tamtym sterowniku immobiliser nie pozwolił na odpalenie - silnik pracuje 3 sekundy po czym odcina paliwo i iskrę. Musiałbyś dokupić cały zestaw startowy od tego silnika. Próbowałeś już zmostkować piny czujnika ciśnienia? Ponieważ faktycznie błąd p0601 może oznaczać trwałe uszkodzenie sterownika
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Odkąd zaczęły się upały, mam pewien problem podczas odpalania zimnego silnika (np. po nocy, ale też i po całym dniu stania np. pod pracą na parkingu). Rzecz dzieje się oczywiście zarówno na benzynie, jak i podczas awaryjnego odpalania z LPG (instalacja Omegas), ale tylko wtedy, gdy silnik jest w trybie "pseudo-ssania", czyli ma podniesione obroty tuż...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy) Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody) Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany. Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika...
W felicji jest gruby temat z przepustnicą nie jest tak jak w innych autach że się czyści i adaptuje, są 2 sposoby adaptacji przepustnicy, pierwszy to wyczyścić i przejechać 100km sama sie zaadaptować powinna lub drugi sposób w sterowniku silnika zrobić reset wartości adaptacyjnych i przywrócenie podstawowych nastawów.
Moim zdaniem powinieneś zacząć od diagnostyki sterownika, odczyt błędów (Lexia, Diagbox itp) jeśli sterownik nie zarejestrował błędów (w co wątpię ) to dopiero po takiej operacji można się zagłębiać co może być przyczyną.
Grzejnikiem sondy steruje ECM z pinów B40 i B57. Sprawdz ciągłość przewodów od sterownika do sondy oraz styki na wtyczce sterownika. Brak napięcia na grzałkę w czasie pracy silnika - uszkodzone ECM.
Auto Peugeot 206 1.1 benzyna sterownik silnika Magneti Marelli na 3 wtyczki, po odpaleniu obroty silnika sięgają poziom ok 4 tys,po chwili spadają do ok 2 tys i falują między 2tys a 3tys. wstępna diagnoza to silnik krokowy przerwa zwarcie do plusa ,wtryskiwacz 1 cylindra zwarcie do plusa i następne 3 to samo co ciekawsze po odłączeniu silnika krokowego...
Najprawdopodobniej padł sterownik silnika, drogi interes. Są mocowane za blisko silnika (dokładniej są do niego dokręcone) i temperatura je wykańcza.
Patrząc po schematach to licznik informację o temperaturze silnika dostaje ze sterownika silnika a z osobnego czujnika jak było dawniej. Więc czujnik temperatury dla sterownika silnika i licznika jest wspólny
Cześć, czy jest ktoś w stanie pomóc? Od dłuższego czasu walczę z potykaniem się silnika na wolnych obrotach, coś jak praca kosiarki ale nie do końca, jak czkawka albo wczesny zespół Touretta :-D Silnik pracuje nagle potyka się i znowu, coś jakby zapłon wypadał.. Ale zrobiłem logi statyczne, mogę wrzucić, podobno bardzo ładne korekty, obroty nie falują,...
Obmierzasz względem masy wszystkie duże elementy układu zasilania i układu sterowania silnikiem. Te są najbardziej narażone na uszkodzenia. Do niektórych układów sterowania silnikiem HDD dosyć często trudno znaleźć dedykowaną notę katalogową. Dlatego jeżeli posiadasz dodatkową, sprawną elektronikę to porównujesz rezystancje na większych elementach i...
Dzień Dobry, dziękuję za odpowiedź, właśnie informacje z Pana postu pokazały mi kierunek poszukiwań usterki, słabego uruchamiania na zimno i potem falujących obrotów aż do zagrzania silnika do odpowiedniej temperatury. W moim samochodzie jedna metalowa rurka - grubsza ok 12 mm średnicy - łączy zawór EGR, który jest przymocowany do kolektora wydechowego,...
falują obroty silnika nawiewu odkurzacz falują obroty matiz falują obroty
jupiter zelmer silnik instrukcja chińskiego radia silnik szczotkowy
Glebogryzarka Hecht – nierówna praca silnika, falujące obroty, czyszczenie gaźnika Pomiar omomierzem wirnika silnika elektrycznego – jak sprawdzić rezystancję krok po kroku