U mnie w starej 24 prowadnica nie stykała się dobrze z karterem i olej zamiast do prowadnicy lał się z boku. Dorobiłem uszczelkę z i dałem pomiędzy prowadnice a karter i po problemie. Może tu masz kłopoty a nie z samym podawaniem oleju ?
Jak nic nie zrobisz to się nie dowiesz. Jakie ma ciśnienie sprężania, słabe to ile. Sprawdź czy się nie rozkręcił karter, luzy na wale i uszczelniacze, jak jest OK to ściągaj cylinder no i będziesz wiedział czy cylinder uszkodzony albo pierścienie przegrzane albo zapieczone. Czasami wydaje się że sprzęt nie do uratowania a po naprawie chodzi jak nowy....
Rycho T ma rację, to osłona z napisem TOP była nieprawidłowo założona. Do wymianu karter.
Nie spadł ci kiedyś łańcuch? karter wygląda na "wydarty" raczej do wymiany. A tak na przyszłość nie odgrzebuj starych tematów.
Dzień dobry wszystkim, mam taki problem, że w Stihl-u MS 180 urwał mi się ten uchwyt, który podtrzymuje dźwignię ssania i chciałbym się zapytać jakie są możliwe sposoby naprawy tego? Próbowałem już poxipolu, kropelki, ale cały czas po krótkim czasie odpada, co można z tym zrobić? Czy tylko wymiana na jakiś nowy karter (używany, nie uszkodzony) czy można...
Kupię karter stihl 029, 039 lub ms 290 390
Witam, musiałem wymienić w pile karter bo przeciekał olejem, więc to zrobiłem i przed wymianą odpalała i normalnie chodziła a po przerzuceniu części do nowego kartera nagle brakuje iskry a nawet napięcia. Kupiłem nowy moduł (cewkę) i dalej echo, brak prądu! Ktoś miał taką akcję? Poradźcie, dzięki
Ja mam tą Husqvarnę 450. Plastikowego napinacza się nie obawiaj - rewelacja, nie musisz targać ze sobą klucza. Zastąpiła wysłużoną 340, która w sumie też się nie zepsuła, tylko zużyła, po prawie 15 latach użytkowania. Plastikowy karter silnika to też zaleta - maszyna jest lżejsza. A zbiorniki i osłony każda piła ma plastikowe - może oprócz staroci.
Znajdź sobie w tabeli.
Bo nowe łańcuchy są ostrzone w specjalny sposób. Kiedy zaczniesz je ostrzyć ręcznie, zwłaszcza w sposób przedstawiony przez firmę Stihl, to nigdy nie uzyskasz wydajności takiej ja przy nowym łańcuchu. Pomijam fakt, że ograniczniki w nowych łańcuchach mają wymiar 0.30 mm zamiast 0.65 mm. Nawet dając łańcuch na ostrzenie maszynowe, nie masz gwarancji...
Podłóż podkładki pod te śruby,ale jak miałeś taki luz to możliwe,że już nie masz szczelności cylinder/miska. Trzeba to rozebrać i uszczelnić. Usterka nie ma nic wspólnego ze szczelnością silnika po prostu tulejki wyrobiły sobie miejsce w plastikowym karterze. Ja wymieniałem karter (wiem że kleją, podkładają) jeśli ma być na lata nie ma innej rady.
A gdzie znajduje się ta rurka impulsowa i ten łącznik?co to jest?nie jestem mechanikiem nie znam się na tym szczerze mówiąc Czarno to widzę, dobrze, że wiesz w ogóle gdzie jest w ogóle silnik. :D Tillotsony? To niech poszuka kogoś z myjką ultradźwiękową. Kawitacja sięgnie wszędzie. Od kiedy to w tym modelu jest gaźnik Tillotson. Ale zanim zabierzesz...
Zbiornik paliwa http://obrazki.elektroda.pl/5079987200_1...
Witam. Mam mały problem, wyrwałem szpilkę od mocowania prowadnicy z kartera. Chciałem się dowiedzieć, czy można rozebrać karter tak, żeby dało się założyć tam na przykład śrubę zamkową lub coś takiego.
łożysko można wybić bez problemu trzeba mieć coś o średnicy zewnętrznej pierścienia. nowe łożysko wbijasz delikatnie kładąc stare na nowe i ostukując dookoła. Dodano po 5 Dla ułatwienia łożysko wkładasz do zamrażarki i nad gazem albo najlepiej nagrzewnicą nagrzewasz karter i wkładasz łożysko w gniazdo. Powinno samo ładnie wejść ewentualnie można delikatnie...
Witam kolegów forumowiczów. Święta za pasem, a ja bawię się z pilarką. Dotarł do mnie mój nabyteki już jestem po wymianie karteru. Założone nowe uszczelniacze, łożyska wału, uszczelki.. Drugi, sprawny karter .Piła odpala, jeszcze regulacja gaźnika do perfect i po robocie. Tyle nerwów i kosztów. Potencjalnych użytkowników przestrzegam przed takimi nabytkami,...
Jak w temacie.
Mam takie pytanie do znawców silników dwusuwowych. Jestem można powiedzieć początkującym mechanikiem od pił i kosiarek, i chciałbym się poradzić, aby na początku drogi nie popełniać błędów. Otóż mam do naprawy Stihl fs44, do wymiany tłok z cylindrem i ewentualnie łożyska bo czuć delikatny luz. Jest na pewno delikatnie uszkodzony wał tzn ugięty. Nawet...
Takie pytanko, dlaczego tłumik od Stihl 441 nie dolega do karteru?
Witam. Można wiedzieć do czego potrzebujecie te piły bo te co wymieniłeś to stare piły a moc ok 3 KM.
A gaźnik dlaczego był wymieniany w ogóle? Sprawdziłeś czy gniazdo simeringu nie jest wyrobione w misce i karterze cylindra?
Jak łożyska zostały w karterach to możesz sobie podgrzać opalarka karteru dookoła łożysk i lekko puknąć w łożyska młotkiem i wyjdą bez problemu. Karteru muszą być solidnie nagrzane. Jak łożyska siedzą na wale to musisz je lekko odbić od wału (przeciwwag) i dalej jak zrobić się szczelina to zakładasz ściągacz. Jak nie masz ściągacza to delikatnie wbijaj...
jeżdżę na mixolu, stihl tłumik stary, wypalany, kartery składałem na silikonie. Po remoncie przejechałem ok. 60 km.
Jeśli to plastik to zaspawać tym samym tworzywem (tym samym gatunkiem plastiku).
Rzadko się zdarza uszkodzenie pompki oleju. Serwis nie przewiduje wymiany co określony przebieg, jak to w samochodach bywa. W tych modelach (MS170, MS180) jedyny problem z pompką oleju to wężyk łączący zbiornik oleju z karterem plastikowym. Po latach guma zaczyna się kurczyć, a wtedy pompka zasysa lewe powietrze i nie działa smarowanie prowadnicy/łańcucha....
Ale kręcisz za samo "serce" sprzęgła, nie za szczęki. Nie proponuję tłuc natomiast przecinakiem - może się skończyć zgiętym wałem, bądź pękniętym karterem.
Za te same pieniądze co ms251 będziesz miał makite z metalowym karterem sinika i z łańcuchem o podziałce 3,25.
Mogły wpaść zanieczyszczenia między taśmę a karter. Oddaj lepiej pilarkę do serwisu.
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
https://obrazki.elektroda.pl/8102057000_... A może koledzy mają jakiś patent na obracającą się obudowę pompki w karterze? U mnie raz smarowanie było a innym razem nie. I tak losowo. Kilka razy rozbieranie i składanie, wymiana elementów napędu pompki, przewodów i samej pompki nic nie dało, aż zaobserwowałem obracającą się obudowę pompki...
Jak nie jest naruszony, wyrwany gwint z karteru pilarki, to ją wykręć, odtłuść i wkręć na uszczelniaczu.
Przede wszystkim musisz odkręcić gaźnik i zdjąć cięgno gazu, to po pierwsze. Po drugie ściągnij wszystkie korki z amortyzatorów za pomocą śrubokręta lub płaskich szczypców. Po trzecie - musisz po wyciskać amortyzatory z kabłąka (nie z karteru :) ) i zdjąć go z karteru, no i masz od spodu przewód na wierzchu :) Usterkę naprawisz albo szybko bez rezultatu...
Jeżeli łańcuch generuje drgania, to będzie wyzwalać hamulec. Wyciek oleju to standard, dlatego pisałem wcześniej o konieczności włożenia w nią pieniędzy na start. Ktoś to podłapał oferując specjalna kuwejtkę pod pilarkę. Połączenie wężyka w karterze trzeba wkleić lub zrobić patent z wężykiem (opisywałem już na elektrodzie). Następnie wymiana świecy...
Sprawdziłem odpowietrznik, uprzednio go demontując z karteru pilarki. Powietrze puszcze dopiero wtedy, kiedy robi się podciśnienie, więc jest w porządku. Jego przedmuchanie niczego nie zmieniło. Jeszcze przyjrzałem się wężykom, m.in. od pompki oleju do wylotu oleju i jest szczelny.
Witam.Nie zatarł się przypadkiem w niej cylinder?Ódkręć tłumik i przez okienko wydechu sprawdź w jakim stanie jest gładź cylindra i tłoka,oraz pierścienie.Jeśli są rysy albo ślady przypalenia,to silnik masz przegrzany,wymiana cylindra i tłoka.Możesz też mieć nieszczelną piłę,uszczelniacze wału się rozsypały.Po odkręceniu sprzęgła będziesz miał pod sprzęgłem...
Tak bo jak kręciłem palcem pompką w karterze i wlałem do wężyka olej to się wydobywał z kanalika smarującego jak złożyłem wszystko do kupy to nie smaruje.
To są śmieci (po kilku dniach "na dachach" na potwierdzenie są filmy na youtube łożyska luźne w karterze, sworzeń luźny w tłoku itp itd). To jest dla ludzi nie mających co robić tylko na okrągło naprawiać i nabijać kabzę sprzedawcom części (pozornie tanich). Mądrzy ludzie powiedzieli, że biednych nie stać na tanie części a ty rób co chcesz.
W Stihl-u tylko pasta dirko, z tego względu że misy korbowe posiadają w swojej budowie rowek który ma miejsce na czynnik uszczelniający czyli pastę dirko, zwykły silikon silnikowy będzie się w tym miejscu podmywał i dojdzie do nieszczelności. W pilarkach z płaszczyznami na cylindrze i misie korbowej, którą funkcje spełnia karter stosuje się odmianę...
Tego elementu nie dokupi bo jest razem z karterem. Znajdz jakas gumkę i włóż do otworu tylko nie na całej długości bo nie będzie smarować.
Kolego, ja za ok 1300 poleciłbym pilarkę firmy ECHO, Japońska konstrukcja, np. Echo CS-4200 ES - 2,7 KM. Sam używam Echo CS 510 3.7 KM już 9 rok, przy pracy w sadzie śliwkowym, przy gromadzeniu opału na zimę świetnie zdaje egzamin, nawet jest na wyrost. Zawsze mogłem na nią liczyć, ma mały poziom drgań i pali za pierwszym lub drugim szarpnięciem. Co...
Jeszcze koledzy jedna sprawa, przy okazji robotki wyjalem pompke oleju dla przedmuchania chociaz wszystko bylo ok. Nie spodziewalem sie ze to troche pulapka, bo mam teraz problem z wlasciwym ustawieniem pompki wzgledem kanalika w karterze. Ktos ma wiedze na jaka glebokosc powinna byc posadowiona ta pompka, mierzac suwmiarka glebokosc od spodu kartera?
Nic nie trzeba rozgrzewać tylko wcisnąć na prasie, a nie wbijać młotkiem Pod warunkiem, że się resztki starej bieżni wydłubie z otworu. Wtedy nawet prasy nie potrzeba - po lekkim podgrzaniu karteru da się wcisnąć palcami.
Oryginalna śruba jest M8, w Twojej pilarce ktoś chyba przerabiał otwór w karterze po zerwaniu gwintu i dorobił nową śrubę. Dorabiana śruba była z lichego materiału i dlatego się ukręciła. Przecież to żaden problem dorobić taka śrubę.
Witaj Jak dobrze pamiętam to chyba na tym forum było poruszane ,cena roboczogodziny i wyszło że coś koło 42 czy 44 złotych to są składniki ZUS Podatki ,abonamenty księgowa i pozostałe koszty własne i to pewnie niezbyt dokładnie wyliczone .Potem czysta praca ,a więc jeśli masz wprawę to taką piłę rozkładasz w pół godziny ,następnie najżmudniejsza część...
Był pęknięty cylinder ,urwało się w miejscu mocowania do karteru .pospawałem u fachowca aluminium 25 zł .Po złożeniu pilarka tylko śmiga . Pytanie jak długo?jestem zainteresowany zakupem cylindra używanego fi 50 mmm aby niedrogo .Pozdrawiam .
1 - Żadnych silikonów, jedynie pasta Dirko, do złożenia karterów.. 2 - Dokręcaj na wyczucie, zresztą gdzie znajdziesz dane dotyczące siły dokręcania. 3 - Oryginalne tłoki i cylindry produkuje firma Mahle i jest na nich znaczek Stihla. Cena takiego zestawu przewyższy wartość twojej kosy, nawet zamienniki kosztują ponad 300 zł.
w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika Naprawiałem kosę spalinową (wymiana karteru) i jakież było moje zdziwienie że 4-suw pracuje na mieszance. To chyba Husqwarna była. Stihl ma 4-mix'a, który też pracuje na mieszance. [url=http://www.stihl.pl/silnik-4-mix-ni...
Tak jak wyżej podano jest to przycisk pompki paliwa (używamy go przed uruchomieniem silnika, szczególnie zimnego). Sprawdź przewód WN, czy nie jest wyrwany z cewki WN, czy przewód od wyłącznika zapłonu nie jest przetarty i nie styka się np. z karterem silnika (metalem), czy cewka WN jest zamocowana właściwie tj. z minimalną szczeliną pomiędzy kołem...
Rozebrałem dziś piłę i uszczelniacze nie obracały się w środku nie było żadnych farfocli zbytnio tylko ten rant o którym pisałem wcześniej jest wytarty od strony łożyska wału po tej stronie co jest sprzęgło bo tam kiedyś był rozwalony uszczelniacz i obszlifował ten rant, czyli co teraz wymienić miskę bo karteru się zbytnio nie opłaca wymieniać, chociaż...
Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie...
spawa karter grzałka karter karter romet
klocek hamulcowy wymiana parrot schemat samsung wymiana płyty głównej
Programowanie pilota do bramy Splendor Janus Piec włączony, ale nie grzeje - możliwe przyczyny