Znajdź sobie w tabeli.
Zbiornik paliwa http://obrazki.elektroda.pl/5079987200_1...
Takie pytanko, dlaczego tłumik od Stihl 441 nie dolega do karteru?
Witam. Można wiedzieć do czego potrzebujecie te piły bo te co wymieniłeś to stare piły a moc ok 3 KM.
A gaźnik dlaczego był wymieniany w ogóle? Sprawdziłeś czy gniazdo simeringu nie jest wyrobione w misce i karterze cylindra?
Rycho T ma rację, to osłona z napisem TOP była nieprawidłowo założona. Do wymianu karter.
jeżdżę na mixolu, stihl tłumik stary, wypalany, kartery składałem na silikonie. Po remoncie przejechałem ok. 60 km.
Pompa jest w dolnej części karteru, obok śrub misy korbowej. Musisz odkręcić śrubę, pokazaną na rysunku i zdjąć plastik. http://obrazki.elektroda.net/9_126919046...
Kupię karter stihl 029, 039 lub ms 290 390
U mnie w starej 24 prowadnica nie stykała się dobrze z karterem i olej zamiast do prowadnicy lał się z boku. Dorobiłem uszczelkę z i dałem pomiędzy prowadnice a karter i po problemie. Może tu masz kłopoty a nie z samym podawaniem oleju ?
Mam dziwne przeczucie, że to nie wina karterów, nic, zobaczymy. Zdjęcia z telefonu mogą być niewyraźne a tym samym bezużyteczne. W innym swoim (zamkniętym) temacie piszesz o gaźniku do kosy, takie membrany do modelu TK25 kupisz bez problemu na Ebayu, z około 15 dolarów. nawet w naszym kochanym kraju też, jeżeli się nie mylę to jest to: http://www.forester.pl/zestaw-membran-ga...
Jeśli to plastik to zaspawać tym samym tworzywem (tym samym gatunkiem plastiku).
Nie kombinuj w ten sposób, w serwisie dostaniesz szpilkę ponadwymiarową w cenie do 10 zł. Robisz kontrę z dwóch nakrętek i zakręcasz w karter. Możesz dodatkowo użyć kleju do gwintów.
Ale kręcisz za samo "serce" sprzęgła, nie za szczęki. Nie proponuję tłuc natomiast przecinakiem - może się skończyć zgiętym wałem, bądź pękniętym karterem.
Ustawiałem na szczelinomierz i nic nawet niema prądu (mrowienia )
Tylko wymiana karteru żadne klejenie nie zdaje egzaminu na dłużej.
Jak nic nie zrobisz to się nie dowiesz. Jakie ma ciśnienie sprężania, słabe to ile. Sprawdź czy się nie rozkręcił karter, luzy na wale i uszczelniacze, jak jest OK to ściągaj cylinder no i będziesz wiedział czy cylinder uszkodzony albo pierścienie przegrzane albo zapieczone. Czasami wydaje się że sprzęt nie do uratowania a po naprawie chodzi jak nowy....
Jak łożyska zostały w karterach to możesz sobie podgrzać opalarka karteru dookoła łożysk i lekko puknąć w łożyska młotkiem i wyjdą bez problemu. Karteru muszą być solidnie nagrzane. Jak łożyska siedzą na wale to musisz je lekko odbić od wału (przeciwwag) i dalej jak zrobić się szczelina to zakładasz ściągacz. Jak nie masz ściągacza to delikatnie wbijaj...
Mogły wpaść zanieczyszczenia między taśmę a karter. Oddaj lepiej pilarkę do serwisu.
Rzadko się zdarza uszkodzenie pompki oleju. Serwis nie przewiduje wymiany co określony przebieg, jak to w samochodach bywa. W tych modelach (MS170, MS180) jedyny problem z pompką oleju to wężyk łączący zbiornik oleju z karterem plastikowym. Po latach guma zaczyna się kurczyć, a wtedy pompka zasysa lewe powietrze i nie działa smarowanie prowadnicy/łańcucha....
Za te same pieniądze co ms251 będziesz miał makite z metalowym karterem sinika i z łańcuchem o podziałce 3,25.
Jak nie jest naruszony, wyrwany gwint z karteru pilarki, to ją wykręć, odtłuść i wkręć na uszczelniaczu.
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
https://obrazki.elektroda.pl/8102057000_... A może koledzy mają jakiś patent na obracającą się obudowę pompki w karterze? U mnie raz smarowanie było a innym razem nie. I tak losowo. Kilka razy rozbieranie i składanie, wymiana elementów napędu pompki, przewodów i samej pompki nic nie dało, aż zaobserwowałem obracającą się obudowę pompki...
Jak w temacie.
Przede wszystkim musisz odkręcić gaźnik i zdjąć cięgno gazu, to po pierwsze. Po drugie ściągnij wszystkie korki z amortyzatorów za pomocą śrubokręta lub płaskich szczypców. Po trzecie - musisz po wyciskać amortyzatory z kabłąka (nie z karteru :) ) i zdjąć go z karteru, no i masz od spodu przewód na wierzchu :) Usterkę naprawisz albo szybko bez rezultatu...
Witam.Nie zatarł się przypadkiem w niej cylinder?Ódkręć tłumik i przez okienko wydechu sprawdź w jakim stanie jest gładź cylindra i tłoka,oraz pierścienie.Jeśli są rysy albo ślady przypalenia,to silnik masz przegrzany,wymiana cylindra i tłoka.Możesz też mieć nieszczelną piłę,uszczelniacze wału się rozsypały.Po odkręceniu sprzęgła będziesz miał pod sprzęgłem...
Tak bo jak kręciłem palcem pompką w karterze i wlałem do wężyka olej to się wydobywał z kanalika smarującego jak złożyłem wszystko do kupy to nie smaruje.
Jeszcze koledzy jedna sprawa, przy okazji robotki wyjalem pompke oleju dla przedmuchania chociaz wszystko bylo ok. Nie spodziewalem sie ze to troche pulapka, bo mam teraz problem z wlasciwym ustawieniem pompki wzgledem kanalika w karterze. Ktos ma wiedze na jaka glebokosc powinna byc posadowiona ta pompka, mierzac suwmiarka glebokosc od spodu kartera?
Jeżeli łańcuch generuje drgania, to będzie wyzwalać hamulec. Wyciek oleju to standard, dlatego pisałem wcześniej o konieczności włożenia w nią pieniędzy na start. Ktoś to podłapał oferując specjalna kuwejtkę pod pilarkę. Połączenie wężyka w karterze trzeba wkleić lub zrobić patent z wężykiem (opisywałem już na elektrodzie). Następnie wymiana świecy...
W pile jest gażnik membranowy /napedzany/ podcisnieniem z kartera piły , aby to podciśnienie było wieksze należy do pierwszego zapłonu przymknąc ssanie a dalej jak kolega wspomniał.
Tego elementu nie dokupi bo jest razem z karterem. Znajdz jakas gumkę i włóż do otworu tylko nie na całej długości bo nie będzie smarować.
Jeżeli była długo eksploatowana, to trzeba zacząć od zbadania szczelności kartera,to podstawa. Potem można pobawić się układem zasilania paliwem.
Nic nie trzeba rozgrzewać tylko wcisnąć na prasie, a nie wbijać młotkiem Pod warunkiem, że się resztki starej bieżni wydłubie z otworu. Wtedy nawet prasy nie potrzeba - po lekkim podgrzaniu karteru da się wcisnąć palcami.
To są śmieci (po kilku dniach "na dachach" na potwierdzenie są filmy na youtube łożyska luźne w karterze, sworzeń luźny w tłoku itp itd). To jest dla ludzi nie mających co robić tylko na okrągło naprawiać i nabijać kabzę sprzedawcom części (pozornie tanich). Mądrzy ludzie powiedzieli, że biednych nie stać na tanie części a ty rób co chcesz.
Podłóż podkładki pod te śruby,ale jak miałeś taki luz to możliwe,że już nie masz szczelności cylinder/miska. Trzeba to rozebrać i uszczelnić. Usterka nie ma nic wspólnego ze szczelnością silnika po prostu tulejki wyrobiły sobie miejsce w plastikowym karterze. Ja wymieniałem karter (wiem że kleją, podkładają) jeśli ma być na lata nie ma innej rady.
Ja mam tą Husqvarnę 450. Plastikowego napinacza się nie obawiaj - rewelacja, nie musisz targać ze sobą klucza. Zastąpiła wysłużoną 340, która w sumie też się nie zepsuła, tylko zużyła, po prawie 15 latach użytkowania. Plastikowy karter silnika to też zaleta - maszyna jest lżejsza. A zbiorniki i osłony każda piła ma plastikowe - może oprócz staroci.
W Stihl-u tylko pasta dirko, z tego względu że misy korbowe posiadają w swojej budowie rowek który ma miejsce na czynnik uszczelniający czyli pastę dirko, zwykły silikon silnikowy będzie się w tym miejscu podmywał i dojdzie do nieszczelności. W pilarkach z płaszczyznami na cylindrze i misie korbowej, którą funkcje spełnia karter stosuje się odmianę...
Oryginalna śruba jest M8, w Twojej pilarce ktoś chyba przerabiał otwór w karterze po zerwaniu gwintu i dorobił nową śrubę. Dorabiana śruba była z lichego materiału i dlatego się ukręciła. Przecież to żaden problem dorobić taka śrubę.
Kolego, ja za ok 1300 poleciłbym pilarkę firmy ECHO, Japońska konstrukcja, np. Echo CS-4200 ES - 2,7 KM. Sam używam Echo CS 510 3.7 KM już 9 rok, przy pracy w sadzie śliwkowym, przy gromadzeniu opału na zimę świetnie zdaje egzamin, nawet jest na wyrost. Zawsze mogłem na nią liczyć, ma mały poziom drgań i pali za pierwszym lub drugim szarpnięciem. Co...
A gdzie znajduje się ta rurka impulsowa i ten łącznik?co to jest?nie jestem mechanikiem nie znam się na tym szczerze mówiąc Czarno to widzę, dobrze, że wiesz w ogóle gdzie jest w ogóle silnik. :D Tillotsony? To niech poszuka kogoś z myjką ultradźwiękową. Kawitacja sięgnie wszędzie. Od kiedy to w tym modelu jest gaźnik Tillotson. Ale zanim zabierzesz...
Sprawdziłem odpowietrznik, uprzednio go demontując z karteru pilarki. Powietrze puszcze dopiero wtedy, kiedy robi się podciśnienie, więc jest w porządku. Jego przedmuchanie niczego nie zmieniło. Jeszcze przyjrzałem się wężykom, m.in. od pompki oleju do wylotu oleju i jest szczelny.
Witaj Jak dobrze pamiętam to chyba na tym forum było poruszane ,cena roboczogodziny i wyszło że coś koło 42 czy 44 złotych to są składniki ZUS Podatki ,abonamenty księgowa i pozostałe koszty własne i to pewnie niezbyt dokładnie wyliczone .Potem czysta praca ,a więc jeśli masz wprawę to taką piłę rozkładasz w pół godziny ,następnie najżmudniejsza część...
łożysko można wybić bez problemu trzeba mieć coś o średnicy zewnętrznej pierścienia. nowe łożysko wbijasz delikatnie kładąc stare na nowe i ostukując dookoła. Dodano po 5 Dla ułatwienia łożysko wkładasz do zamrażarki i nad gazem albo najlepiej nagrzewnicą nagrzewasz karter i wkładasz łożysko w gniazdo. Powinno samo ładnie wejść ewentualnie można delikatnie...
w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika Naprawiałem kosę spalinową (wymiana karteru) i jakież było moje zdziwienie że 4-suw pracuje na mieszance. To chyba Husqwarna była. Stihl ma 4-mix'a, który też pracuje na mieszance. [url=http://www.stihl.pl/silnik-4-mix-ni...
Z doświadczenia wiem , że uszczelnienia wału po demontażu nie zawsze dają gwarancję szczelności , i mogą być powodem braku możliwości wyregulowania wolnych obrotów , a w skrajnych przypadkach skutkuje to zatarciem tłoka. Proponuję wymianę. Sprawdż stan łożysk i kartera , łożyska muszą "dobrze siedzieć" w gniazdach.Reszta uszczelnień też musi być "pewna".Nie...
Rozebrałem dziś piłę i uszczelniacze nie obracały się w środku nie było żadnych farfocli zbytnio tylko ten rant o którym pisałem wcześniej jest wytarty od strony łożyska wału po tej stronie co jest sprzęgło bo tam kiedyś był rozwalony uszczelniacz i obszlifował ten rant, czyli co teraz wymienić miskę bo karteru się zbytnio nie opłaca wymieniać, chociaż...
Tak jak wyżej podano jest to przycisk pompki paliwa (używamy go przed uruchomieniem silnika, szczególnie zimnego). Sprawdź przewód WN, czy nie jest wyrwany z cewki WN, czy przewód od wyłącznika zapłonu nie jest przetarty i nie styka się np. z karterem silnika (metalem), czy cewka WN jest zamocowana właściwie tj. z minimalną szczeliną pomiędzy kołem...
1 - Żadnych silikonów, jedynie pasta Dirko, do złożenia karterów.. 2 - Dokręcaj na wyczucie, zresztą gdzie znajdziesz dane dotyczące siły dokręcania. 3 - Oryginalne tłoki i cylindry produkuje firma Mahle i jest na nich znaczek Stihla. Cena takiego zestawu przewyższy wartość twojej kosy, nawet zamienniki kosztują ponad 300 zł.
Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie...
Witam, mam problem z wyciekiem oleju do smarowania łańcucha. Zauważyłem, że wylewa się przez otwór boczny kartera od strony tłumika, jest tam taki odstojnik po skosie mocowania pompki. Mam pytanie do czego on służy, odpowietrza pompkę. można go zaślepić, co tam powinno być, jakaś gumka? https://obrazki.elektroda.pl/3306064900_...
Wszystko co typujesz do zakupu to chińczyki, robione indywidualnie więc problemowe przy dobieraniu części zamiennych. Stiga i Alko wyglądają na ten sam wyrób chińskiego oddziału Husqvarny. Widziałem testy, pierwszy problem to przełącznik ssania umieszczony w nieodpowiednim miejscu, przełączający się sam w trakcie używania startera. Olej-Mac to ich własna...
Mam takie pytanie do znawców silników dwusuwowych. Jestem można powiedzieć początkującym mechanikiem od pił i kosiarek, i chciałbym się poradzić, aby na początku drogi nie popełniać błędów. Otóż mam do naprawy Stihl fs44, do wymiany tłok z cylindrem i ewentualnie łożyska bo czuć delikatny luz. Jest na pewno delikatnie uszkodzony wał tzn ugięty. Nawet...
Witam ponownie po krótkiej przerwie, która była spowodowana remontem kosy.Powodów tej usterki było kilka: uszkodzony łącznik gumowy gaźnika i łapanie tzw. lewego powietrza ,uszczelniacze wału korbowego [zwłaszcza ten od strony sprzęgła], delikatny przedmuch na uszczelce cylindra .Części kupiłem oryginalne przy okazji wymieniłem łożyska i zrobił się...
I w tym układzie wierz mi,że na 500 się nie skończy.nie wymieni ci tylko linki startera(chociaż nie wiadomo). Niedawno robiłem Husq340.Tłok uszkodził się przez taką blaszkę zakładaną na simmeryngu . Plastikowy karter się przygrzał i nieco wytopił(fuck).W serwisie tłok z pierscionkiem 100(sam tłok)a na cylindrze był niewielki ślad,ale założyłbym się...
Bo nowe łańcuchy są ostrzone w specjalny sposób. Kiedy zaczniesz je ostrzyć ręcznie, zwłaszcza w sposób przedstawiony przez firmę Stihl, to nigdy nie uzyskasz wydajności takiej ja przy nowym łańcuchu. Pomijam fakt, że ograniczniki w nowych łańcuchach mają wymiar 0.30 mm zamiast 0.65 mm. Nawet dając łańcuch na ostrzenie maszynowe, nie masz gwarancji...
Dzięki za odpowiedź. Tak wiem, że te piły są dobre. Jednak kupiłem Makitę dcs5200. Nie kierowałem się tylko nazwą firmy. Wiadomo, że te dwie (S i H) są liderami jeżeli chodzi o pilarki. Chodziło mi o jakość, cenę i serwis. Jeżeli chodzi o klasę średnią pił, to Makita w niczym nie ustępuje, a nawet przewyższa. A kosztowała 1600zł. Husqvarna 359 (bo właśnie...
Tak tłok jest zamontowany strzałką do wydechu, tak samo pierścienie zostały ustawione na wypustach, zmieniłem świece i zamoczyłem ją w paliwie odpaliła i chodzi cały czas na wolnych obrotach, jak ją zgaszę i próbuje jeszcze raz odpalić nie ma z tym problemu, tylko zaczyna się problem gdy odczekam z 5 minut, paliwo odparuje z świecy i już wtedy nie pali,...
My możemy pisać i pisać a kolega Syzyf123 i tak się uprze przy swoim i tak. Pracuje w serwisie stihla, husqvarny oraz innego mniej popularnego chińskiego badziewia od 7 lat, patrząc na twój silnik tzn podzespoły widać ewidentnie zatarcie spowodowane lewym powietrzem, do tego dochodzi przestawienie zapłonu, a myślisz że jak zatarł się silnik to łożyska...
Mogę dać fotki tych znaków. Wkręcałem trzy różne świece i było to samo, choć iskra na nich nie była taka sama. Jak widać na pierwszej fotce przy założeniu tematu http://obrazki.elektroda.pl/2350000800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4835711400_1... http://obrazki.elektroda.pl/8594495500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3548845600_1...
Podziękował. Panowie sprawdzałem na stronie stihla i zgadzało mi się, ale jak patrzyłem na to to była lipa. Łańcuch zamówiony. Nie jestem znawcą a informatykiem, ale głąbem też nie. Ogólnie wymieniałem karter z pompką z powodu ścięcia przez kosz przez co nie było smarowania . To że była piła w serwisie skasowali 250 zł i olej spierdzielał dalej bo downy...
Mam do "naprawy" pilarkę Solo 651. W zeszłym roku po raz pierwszy do niej zaglądałem, bo coś stuka w silniku. Po zdjęciu cylindra okazało się, że tłok jest niemal na żyletkę starty jedną stroną (ale cylinder prawie ideał :?: ). W środku pełno mułu aluminiowego.Karter wymyty, wypłukany, ok. I teraz pytanie skąd wziąć tłok. Nowy kosztuje coś ponad 3stówki,...
Witam, posiadam na sprzedaż części silnikowe do opryskiwacza Armitsu, posiadam również cały korpus opryskiwacza, z lancami, zbiornikiem itp. na aukcji mam na sprzedaż: -Kartery silnika 150zł -Zapłon i magneto 160zł (możliwość sprzedaży osobno, wtedy cena do ustalenia) -Wał z łożyskami NTN, prosty, zero luzów, łożyska jeszcze trochę pochodzą, gwinty...
spawa karter grzałka karter karter romet
instalacja plomb automatyczne przełączanie elektrowni przekrój przedłużacza
generator funkcyjny prostownik tyrystor
Kod usterki 60F0E5 w Mercedes Actros: SCR, CAN, elektryka Złącze diagnostyczne Webasto Thermo Top Z/C - opis i lokalizacja