Ja sprawdzam tak oglądam uzwojenie czy nie ma podgrzanego drutu i ma przejście między cewkami i uważam ze sprawny, w 90% się sprawdza bo winny przeważnie jest wirnik włącznik szczotki lub kabel.
A tu dla odmiany coś co lubi kolega stev-an uzwojenie dwuwarstwowe ściągnięte z netu. Stojan 36 zębów wirnik 26 biegunów.Próba na małym pralkowcu z wirnikiem 97mm. Grubość stojana 25mm.Magnesy użyte to dostępne w Enesie magnesy segmentowe 8.6x25x3 materiał N30EH.Budowa była z przeznaczeniem jako silnik.Uzwojenie zrobione drutem 2x0.9mm po 9 zwoi na...
Tak widziałem filmik na jutubie jak gość właśnie w ten sposób sprawdza ,czyli innej metody nie ma rozumiem zmierzyć miernikiem lub podać napięcie bo też widziałem na elektrodzie sposób aby podać prąd na cewkę rzędu 6V i włożyć rdzeń do środka i zmierzyć wywczas cewkę
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
Witam. Jeżeli masz przypalone działki na komutatorze to wirnik jest do bani. Omomierzem raczej tego nie sprawdzisz. Potrzebny jest specjalny przyrząd tzw. kobyłka - do badania zwarć międzyzwojowych - na co podejrzewam cierpi Twój nowy wirnik. Stojan sprawdza się tak by pracował jako transformator wkładając między nadbiegunniki jakiś magnetowód (np....
wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?
Silnik był na 100% sprawny po przewinięciu przez człowieka który robi dla nas silniki przez 6lat wszystkie działały. Pozdrawiam Cezary.... No tego nie rozumiem. Osoba przezwajająca silniki po naprawie sprawdza go. Jeżeli do przezwojenia otrzymała tylko stojan to po przezwojeniu oznacza początki i końce cewek fazowych lub łączy je we wnętrzu stojana...
Ustawiłem na 2000 Ω i pomiar wyszedł po 006 coś takiego. Nigdy na takim zakresie sprawdzając nie można powiedzieć że jest ok a ten kto tak mówi nie powinien miernika brać w ręce i jeszcze dodatkowo komuś doradzać. Stojan zawsze sprawdzasz na najmniejszym zakresie i na 100% nie możesz być pewnym że jest ok. Na elektrodzie są opisy jak sprawdzić...
Euzebiuszu, czyżby to Twoje dzieło Chart z instalką 120W? Zapas "magnetyki" w tym wozie starczyby gdzieś na 150W po przewinięciu, już mam drugi stojan i postaram się przewinąć. Ale dopiero jak nie wyjdzie ze Założyłem też alternator 34A od Charade (najmniejszy samochodowy) na WOM wyprowadzonym z lewego czopa wału, ale ten projekt wymaga jeszcze dopracowania...
Taki prąd sprawdza się amperomierzem cęgowym. Alternator Bosch, nie wiem co robiliście, ale jeżeli był wymieniany stojan albo mostek to zastanowił bym się czy się ktoś nie rąbnął na tym. Cholerne różnice, 12 prętów ale ma znaczenie gdzie cewka się zaczyna i gdzie kończy.
Dzięki, dobrzy ludzie, za odpowiedzi - sprawdziłem tacho - ma ok. 42Ω - od razu wymienić? Czy sterownik sprawdza tę rezystancję? Czy tylko wykryje brak albo wadliwy sygnał obrotów? Jak kręcę palcem silnikiem, to maksymalnie udaje mi się dojść do ok. 0,5V AC. Nie mam pod ręką miernika z takim zakresem pomiarowym, żeby zmierzyć dobrze upływność,...
Trochę za szybko zabrałeś się za wymianę pompy bo pierw się sprawdza mało kosztowne drobiazgi które są niezbedne do odpalenia ,oprócz wymienionych wcześniej bardziej prawdopodobne jest zużycie styków w przekażnikach obciążonych dużym prądem np.przekażnik świec żarowych,poza tym czasem zdarza sie tak że w rozruszniku wytarte sa panewki i wirnik trze...
Chciałbym sie wlasnie sam nauczyć. Chodzi mi dokladnie o to o czym mowisz. Oczywiste ze zmienia sie uzwojenie ale jak? a jeszcze jedno jak sie sprawdza ie klatek ma dany wirnik? z tabeli orginalnie nawinietego silnika?
Zywiołtom wreszcie dokładnie powiedziane jaki skos,ale czy to nie zależy od wielkości prądnicy np.fi wirnika 90mm i fi wirnika 190mm , 4pary lub 8par biegunów,długość 80mm i 150mm, zawsze sprawdza się 6stopni.A jak to jest zależne od szczeliny(mam na myśli różnice średnicy wew. stojana i zewn.wirnika).Skoro zbudowałeś wiele prądnic i zawsze było jednym...
Tak się składa że silnik po wyjęciu może złapać styk i działać bez problemu, a przy składaniu traci go i po pracy. Przy takich naprawach zawsze !! sprawdza się przewód, włącznik, stojan szczotki kondensator, aby wyłapać usterkę, chociaż czasem może ona się wydać banalna np, poluzowany kabelek. Trudno jest ocenić czy odkurzacz ma zwijacz ale dlaczego...
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Udalo sie, doprowadzono by silnik 1f był sterowany przy użyciu Raspberry Pin. Schemat połączeń jest jak ponizej. (1)Raspberry 3V3 GPIO -> steruje (2) tranzystorem 2N222, z rezystorem 220 Ohm na bramce. Tranzystor przepuszcza sygnał 5 V do SSR 40-DA. Powod istnienia tranzysotra jako łącznika z SSR jest następujący. Raspberry może sterowac tylko 3V3 pinem,...
Cześć moja rada jest taka aby sprawdzić a najlepiej wymienić tulejki w rozruszniku. Miałem taki sam problem. Bierze sie to stąd, że jest bardzo mały luz między stojanem i wirnikiem, zbyt duże luzy w tulejkach powodują, że wirnik ociera się o stojan a nawet może się o niego blokować, stąd te hałasy o których pisałeś. Rozrusznika nie sprawdza się bez...
Stojan ma luz wzdłużny ,bo go nie dociska dyfuzor do zamków na dole korpusu. Łożysko 607 warczy, aż niemiło słuchać. drugie też do wymiany ( powinno być odkryte od strony przekładni ?-Obecnie siedzi 608 ZZ). Resor łożyska 607 zdeformowany ,ale łożysko jakoś nie ma luzu-do wymiany! Szlifierkę dostałem w spadku i reperuję ją dla siebie , bo tyle lat wytrzymała...
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
http://obrazki.elektroda.net/67_11755911... Przeglądając projekty zegarów widmowych (nie tylko na elektrodzie) zauważyłem, że królują dwie metody zasilania takich zegarów 1 szczotki/ślizgacze i przewodzące bieżnie 2 zasilanie bateryjne Wadą pierwszej metody jest hałas i ograniczony czas życia trących o siebie elementów, wad drugiej nie trzeba przedstawiać...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu jak twierdził właściciel złom, po warsztacie, który zajmował się naprawą wiertarek, szlifierek itp. Zaintrygowało mnie urządzenie o tajemniczej nazwie wt-3. Ustaliłem, że jest to przyrząd do sprawdzania wirników i stojanów na zwarcia międzyzwojne. Ale czy ktoś wytłumaczy mi jak tego używać? Jakie są inne funkcje tego ustrojstwa?...
Sprawdziłem wszystkie podzespoły tj : hydrostat, grzałke, silnik, blokadę drzwi, elektrozawór. Wszystkie działają prawidłowo. Jak sprawdzałeś silnik? - czy sprawdziłeś prądnicę (czy pojawia się napięcie na wyjściu prądnicy przy obracaniu walkiem silnika)? - czy podłączałeś pod napięcie czy mierzyłeś oporność wirnika i stojana? Jak sprawdzałeś grzałkę? -...
Chłopaki "donoszą", że widzieli wirniki po 85 zł, a stojany po 45 zł. Dziwią się (chłopaki), że nie sprawdzałeś na Allegro. :)
Sprawdzasz mulitimetrem rezystancje stojana i wirnika(przykładasz sondy do szczotek)nie jest to dokłada metoda ale przy nie działającym w ogóle silniku powinna być skuteczna.
Można tez prościej , podłączyć całą wiertarkę w szereg z żarówką 100 W lub 200 W i obracając wrzecionem obserwować jasność świecenia . Gwałtowne rozjaśnienie żarówki świadczyć będzie o zwarciu między zwojowym wirnika . :|
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Tak samo jak sprawdzałeś termik i kondensator, masz ułatwione zadanie bo wyjścia stojana na wierzchu.
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Można mierzyć prąd pobierany przez cewkę testera (ja mam watomierz) i obracając badany wirnik sprawdzamy czy są zmiany pobieranego prądu przez cewkę.Stojan sprawdzam zasilając poszczególne cewki napięciem około 24V (obie cewki powinny pobierać prawie identyczny prąd). Pomiaru stojana dokonuje bez wirnika. Ten sam układ służy do sprawdzania stojanów...
Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów. Kolega Motronic pisze że sprawdzał stojany rozumiem że kształt rdzenia będzie inny. Jednak zastanawiam się jak była zamocowana lub przykładana blaszka brzęczyka oraz w którym miejscu.
Witam, postanowiłem naprawić starą szlifierkę kątową Makita 9049. Szlifierka miała zerwane uzwojenie wirnika i ogólnie był on w kiepskim stanie. Kupiłem nowy wirnik, wymieniłem szczotki, złożyłem całość i po włączeniu szlifierka rusza ostro i po ułamku sekundy rozłącza bezpiecznik. Stojan sprawdzałem jedynie miernikiem - porównałem rezystancję obu cewek...
Diody są ok stojan wyciągałem nie sprawdzałem w motorze.
Witam.A jak był sprawdzany na "sucho",gdzie podłączałeś zasilanie ? Bezpośrednio na stojan czy poprzez automat?
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
A podłączałeś silnik bezpośrednio pod 230VAC? No nie. A co mi to da? Wykluczę tym awarię wirnika? Przecież żeby wirnik się kręcił również musi być napięcie na stojanie. Jak sprawdzałem miernikiem (nie szczegółowo), ale na blaszkach komutatora było napięcie jak prąd był na szczotkach.
Ja stojan badam w taki sposób,że na autotransformatorze ustawiam niewielki napięcie i następnie podłączam obie cewki i sprawdzam czy biorą ten sam prąd. Jeżeli nie to stojan do wymiany. Co do wirników to zgadzam się z poprzednikami,że czasami nowy też może być wadliwy.
a stojan sprawdzałeś czy nie ma przebicia
Stan izolacji stojana do masy można sprawdzić przy pomocy żarówki 230V 15W podłączonej w szereg z uzwojeniem stojana i masą stojana.Jeśli żarówka zaświeci....jest przebicie.Natomiast zwarcie między zwojowe stojana sprawdzałem przy pomocy woltomierza prądu zmiennego podłączonego do zacisków fazowych stojana.Oczywiście przy odłączonym głownym mostku prostowniczym...
Jak widać nie jest on neutralny napięciowo względem masy A pieron wie, czy uzwojenie stojana jest symetryczne? Sprawdzał ktoś? Punkt gwiazdowy nie ma połączenia z masą, bo pracuje z mostkiem sześciofazowym, więc za cholery nie będzie neutralny względem niej- "wisi w powietrzu"... V.
Witam! A jak mogę sprawdzić prawidłowo stojan. Mam dwa stojany, sprawdzałem je tylko miernikiem i wszystko jest ok chyba że miernikiem nie idzie sprawdzić prawidłowo? Wirnik jest przewinięty.
Czy sprawdzałeś rezystancję induktorem do masy i między uzwojeniami faz? Czy pakiet wirnika nie przesunięty względem pakietu stojana?
To jest LUCAS Magneti to robi na licencji. Sprawdz po złozeniu przez otwory obudowy czy nie przywiera ci stojan do masy , żarówką to rób. Tam akurat łatwo mozna popełnic błąd. Mostek sprawdzaj tak jak pisałem 55W samochodową. Dobrze że umiesz drążyć temat ,powodzenia
Ten płaski element umieszczony na stojanie to opornik 3 omy . Aby wyjąc uzwojenie stojana , nalezy mechanicznie usunąc tą jak piszesz "masę " , następnie przeciąc uzwojenia na czołach i wyjąc delikatnie połówki uzwojenia ( można podgrzac ) , jednak zywice mocującą uzwojenie usuwamy uprzednio na zimno . Przejściami wyprowadzeń mozna się w momencie demontarzu...
Witaj, łożyska nie trzymają? Stojan był sprawdzany? Spróbuj pomierzyć prądy w czasie pracy.
Mostek sprawdzasz w następujący sposób. Ustawiasz na symbolu diody i przykładasz po kolei na wszystkie możliwe kombinacje. W kierunku przewodzenia powinno pokazać 600-800 a w zaporowym poza skalą (zwykle 1). Jeśli będzie wartość bliska zeru to mostek ma zwarcie.
Wirnik jak jest rozlutowany widać gołym okiem na samym wirniku jak i po drobinkach cyny osadzonej na stojanie.Nie piszesz cy stojan sprawdzałeś.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Stojan sprawdzałem i miał opór ok 2 Ohm. NIe sprawdzałem łozysk ale raczej są w dobrym stanie bo szlifierka nie jest taka stara, sprawdzę jeszcze ten regulator i podmienie wirnik od podobnej i zobazcę czy to samo
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
sprawdza uzwoi stojan sprawdza mosfet sprawdza sonda
czarny ekran wiatraki szybko wypadek szczecin szarpa jazda silnik
electronics zasilacz tester diagnostyczny
Opel Frontera 2.5 TDS - Lokalizacja Przekaźnika Świec Żarowych Siła dociągania półbloku Renault Master 2.8 dT