Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Stopień sprężania w cylindrach wg producenta Volvo XC90 z silnikiem B 5254 T2 w roku 2006 wynosi 10.5:1.
Ja wcale nie twierdzę, że nie jest niższe bowiem znacznie wyższy stopień sprężania współczesnych silników to mniejsze zapotrzebowanie na paliwo ale wszystko da się poprawić ale producenci zwyczajnie idą na kompromis cenowy. Jeszcze niższe spalanie silnika to konieczność użycia droższych materiałów do budowy. Stopień sprężania współczesnych silników...
Jężeli będą te wtryski pasowały możesz próbować ale nie jestem przekonany czy to zda egzamin. Patryłeś w specyfikacje czym te silniki sie różnią moc moment obrotowy stopień sprężania?
Witam czy ktoś z was wie jak można obliczyć stopień sprężania w silniku bęzynowym?
Powiedzmy że mamy silnik 2.0 150KM i jego ddoładowany odpowiednik 200 KM W silnikach jest inny stopień sprężania i gdyby nie sprężarka to taki silnik byłby po prostu słabszy niż seryjny NA.
To nie chodzi o "nowoczesność" układu paliwowego, tylko po prostu o stopień sprężania silnika. Ten ma 11:1, więc nie ma szans żeby jako tako na tym pracował.
Każdy silnik ma przedmuchy do skrzyni korobwej. Po to jest odma lub odmy. Mechanik oczywiście może sprawdzić naprzykład stopień sprężania aby określić ogólną kondycję silnika.
Wątpię żeby diesel w ogóle odpalił z przestawionym rozrządem, benzyna owszem. Ropniaki mają, muszą mieć większy stopień sprężania. Spróbuj zakręcić silnikiem (ale nie rozrusznikiem), kluczem przez każdy suw i wtedy się dowiesz czy rzeczywiście zawory kochały się z tłokami.
Paliwo wysokooktanowe stosuje się przede wszystkim aby móc podnieść stopień sprężania silnika...
Sprawdziłem w swoich ruskich źródłach, EPIC był od 1992 roku, ale było wspomniane o turbosprężarce w wersji do 1992 roku. Zwykły silnik miał stopień sprężania 20.8:1, silnik turbo był odprężony do około 18:1 w zależności od wersji. W innym razie pozostaje robienie pompy wtryskowej hybrydy z regulatorem. W UK to duma narodu, może gdzieś na forach znajdziesz...
dobierane od innego silnika.Według katalogu Mahle to pochodzą od F.Ducato. Może tu jest problem. Jeżeli średnica nie zgadza się 0.2 mm, to trochę potrwa zanim się to dotrze. Nie znam tego silnika. Ale stopień sprężania nie przekracza pewnie 15. Kompresja pewnie będzie oscylowała między 15 a 20 atm.
Stosunek objętości cylindra w dolnym położeniu tłoka do objętości w górnym położeniu tłoka to stopień sprężania. Dla silników domowej roboty nie powinno się przesadzać ok. 6 powinno w zupełności wystarczyć.
nie chciałbym skłamać ale chyba Janowski w jednej ze swoich książek opisywał jak zrobić silnik spalinow (łącznie z rysynkami) Dalej proponował hulajnogę z tym właśnie silnikiem. W zasadzie jedyna różnica do typowych silników modelarskich to stopień sprężania zamiast regulowany śrubą na głowicy to ekcentryczne osadzenie wału korbuwego i tu regulacja.
Witam Potrzebuje stopień sprężania dla silnika D0826LF
16,5 atm. 16.5 to stopień sprężania dla tego silnika. Natomiast ciśnienie sprężania powinno być wiele wyższe. Przykładowo dla silnika S4003 w C360 ciśnienie powinno zawierać się w zakresie 26 ÷ 30 bar (stopień sprężania 17). Więc u Ciebie również powinny być podobne wartości.
Witam. W silnikach diesla większy jest stopień sprężania czyli stosunek objętości skokowej (zakreślanej przez tłok od dpz do gpz) do objętości komory spalania - nad tłokiem będącym w gpz. Stąd ciśnienie sprężania jest kikakrotnie większe, niż w silniku benzynowem. Pozdrawiam.
Kto powiedział że w dieslu jest płaski tłok. Może być ale nie musi. Kolejna rzecz to stopień sprężania silnika z którego robimy sprężarkę. Ważne by tłoki były płaskie, raczej nie wystawały ponad blok, bo podniesie to koszty. Stopień sprężania zależy od kształtu tłoka, ułożenia tłoka w GMP względem bloku i przede wszystkim kształtu głowicy. Poza tym...
(at)kkknc Opisane przypadki są dość specyficzne i nie należy się tym sugerować, co ma się w prawie zmienić to się zmieni za jakiś czas, najdziwniejsze jest to ze jednak firmy które udostępniają hulajnogi na wynajem weszły sobie od tak bez doprecyzowania naszych obowiązujących przepisów do naszego kraju. Teraz mam pytanko techniczne : Chciałbym podnieść...
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Witam ,można zmienić wałek ale to niewiele da najlepiej było by zmienić głowice na tę z tych mocniejszych silników (chodzi o stopień sprężania)ale to kosztuje i skąd wiemy że kupujemy tą o kturą nam chodzi i w miare przyzwoitym stanie,(chyba że gość by ją wyjmował przynaz z samochodu ;) . Może strumienice ale to niewiele daje.
Z tym olejem to masz podobnie jak u mnie {corsa 96 1.2 8V} , u mnie stopień sprężania w tym silniku to wg danych zawartych w WKŁ "Sam naprawiam opel tigra corsa" to 10,1 czyli ciśnienie sprężania powinno zawierać się w granicach 1,15-1,20Mpa , obecnie mam 1Mpa czyli spadek o jakieś 10% auto ma przejechane 164 000 km , również mam założony gaz . Mam...
Oczywiście woda odparowując zwiększa pozornie stopień sprężania i chłodzi silnik od środka, Nie zwiększa pozornie, bo stopień sprężania co liczba związana z geometrią cylindra i komory spalania. Sama woda nie pozwala na zwiększenie go, tylko niższa temperatura spalania.
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
Witam, a w instrukcji jest może napisane jaki jest stopień sprężania silnika i ile "oktanów" powinna mieć benzyna do niego? Czy jest możliwość przyspieszenia/opóźnienia zapłonu przy tym silniku? Bo "przegrzewanie silnika bez obciążenia" - to typowa przypadłość zbyt wczesnego zapłonu lub zbyt późnego (bo przy późnym - płomień z komory spalania może sięgać...
A sprawdzono kondycję silnika, stopień sprężania?
jutro to sprawdzę.a jaki powinien miec stopień sprężania taki silnik i gdzie są znaki rozrządu jakieś może pasek przeskoczył
Co znaczy słaba kompresja? To jest silnik doładowany więc ma niższy stopień sprężania niż wolnossące.
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Panie mądralo, a co jest główna przyczyną...
Silnik Wola S680 ma stopień sprężania 15,8. Czy to dużo? Polemizowałbym. W nowszych Jelczach dokładano do tych silników turbo bez zmiany stopnia sprężania. Natomiast w takich zabytkach jak mercedes beczka siedział silnik o stopniu sprężania 21,5. To gdzie ten warsztat? Chętnie popatrzę. Pozdrawiam Marek
Ze spalaniem stukowym czy raczej większą odporność tego silnika to bzdura. Bo wpływ na to ma ukształtowanie komory spalania, stopień sprężania, wymiana i uwarstwienie ładunku, i oczywiście liczba oktanowa paliwa. A nie gorący zawór wydechowy. Były silnik wyczynowe które miały stopień sprężania przekraczający 16 i pracowały poprawnie. Dziś wysoki stopień...
robokop. dolne koło rorządu uszkodzone ( masz na mysli zerwany klin?) napewno nie bo mam słupek silnika tdi i osprzet td a w tdi juz nie ma tego nieszczesnego klina, aczkolwiek też jest taka możliwość tyle ze punkty na wale i rożądzie sie zgadzaja wiec raczej nie. No to wszystko jasne. Zamykam - sam nie wiesz o czym piszesz. Klin jest nadal, tylko...
Jeśli to typowe spalanie stukowe, to przyczyn może być kilka. Najczęściej spotykane i prawdopodobne to: zbyt wczesny zapłon, przegrzanie silnika, zbyt wysoki stopień sprężania, Kwestie przegrzewania się silnika łatwo wykluczyć. A biorąc pod uwagę jednostkę BMK 3.0 224KM, szczególnie warto zwrócić uwagę na układ rozrządu i skontrolować łańcuch oraz napinacze....
Może i te silniki mają mniejszy stopień sprężania. Dokładnych informacji jak dobrać odpowiednią grubość uszczelki trzeba by szukać w serwisówce dla konkretnego silnika lub katalogach producentów uszczelek.
Witaj. Jeżeli mówisz o uszczelce pod pokrywą zaworów, tej nad głowicą, to ona raczej nie ma znaczenia dla kompresji. Natomiast kluczowe znaczenie ma uszczelka pod głowicą, to ona ustala stopień sprężania dla silnika i przede wszystkim utrzymuje kompresje wewnątrz komory. Pozdrawiam.
Ciekawe to jest, gdyby chodziło o pojemność skrzyni korbowej to dlaczego tylko jeden simering ma być sprężynką do zewnątrz a nie dwa? Gdyż ten od skrzyni korbowej jest doszczelniany olejem dlatego też wolniej się zużywa. Trochę historii. :) Gdy w naszym kraju rodził się karting jednym z pierwszych silników, który trafił do tych wyścigowych bolidów...
Panowie powrót do technikum. Stopień sprężania tych silników to około 6:1. Nominalne ciśnienie sprężania to około 1.25 × 6 = 7,5 bara. Przy spadku o 15-20% silnik uznaje się za wystarczająco dobry do dalszej eksploatacji. Te 2-3 bary są śmieszne. Masz 3 opcje: - tandetny/uszkodzony 'miernik' ciśnienia sprężania (sprawdź inny silnik), - mierzysz na zamkniętej...
Piszesz o pękniętym łańcuchu rozrządu, czyli wnioskuję iż doszło do kolizji tłok zawory a co za tym idzie uszkodzenie zaworów to oczywiste. Czy kolega sprawdzał aby nie są uszkodzone korbowody, tez do tego mogło dojść, tzn krzywe, to by tłumaczyło tak niskie ciśnienie sprężania! Wg wzoru który znalazłem w sieci silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym...
99% przypadków ciężkiego palenia tych silników to uciekające ciśnienie paliwa przez przelewy wtrysków, a ich uszkodzenie to z kolei przeważnie skutek opiłków z przycierającej się pompy. To samo jest w Renault z CR Delphi. Co do odpalania go z plaka to ten silnik nie toleruje innego niż cytrynowy, poważnie, i trzeba umiejętnie dawkować bo ma duży stopień...
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
Czy ktoś tutaj się jeszcze odezwie? 10 osób obserwuje temat... Jaki powinien być stopień sprężania na zimnym silniku? Wiem, że pewnie wszystkie gary powinny mieć zbliżone wartości ale jakie mniej więcej?
z tego co gdzieś po necie czytałem to zwykle silniki benzynowe mają stopień sprężania ok 13 co daje nam ok 13 barów. Diesle więcej ale dokładnie ile to nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki doładowane to stopień sprężania jest mniejszy i ciśnienie też (chyba) ok 9
Najprawdopodobniej silnik może tracić kompresję na ciepłym i tu możliwe są dwie opcje: nieszczelności związane ze zużyciem pierścieni, tłoka itd. Ale problemem może być również zbyt mały luz zaworowy i niedomykanie zaworów na ciepłym silniku. Tak czy siak, warto byłoby zmierzyć stopień sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Poza tym bardzo często fachowcy...
Kształt komory spalania ma znaczenie i w sportowych silnikach nawet duże. Akurat w Romecie tam szału nie ma. Oryginalnie stopień sprężania 8:1, głowica półokrągła i tłok o wysokim denku. Chodzić to będzie, ale po założeniu musisz sprawdzić squish. Nie powinien być mniejszy niż 1 mm, inaczej silnik zacznie głośniej dzwonić. Najlepszym rozwiązaniem w...
Niestety, nie mogę się z tym zgodzić. Kompresję w silniku diesla sprawdza się na zimnym silniku. Najlepiej po nocy. Nie chodzi bowiem o to, że diesel już pracuje, ale o to, że... trzeba zapoczątkować jego pracę. To są podstawy znane jak świat światem. Więc pozostań przy swoim zdaniu, a pozwolisz że ja również będe miał swoje. Zapytam tylko gdzie znaleźć...
A swoją drogą poczytaj o silniku C20GET GET to nie jest to samo co NE, on ma mniejszy stopień sprężania nawet niż LET.
Witam. Potrzebuję pomocy, silnik Lombardini 15LD440 jakie powinien mieć ciśnienie na tłoku, chodzi mi o kompresję ile barów Benzynowe (nisko-prężne) silniki maj stopień sprężania w zaskresie 7,5 :1 do 11:1 lub nieco powyżej zależnie od konstrukcji (średnica cylindra i jego skok) oraz przeznaczenia. Wymagana jest iskra do zapłonu sprężonej mieszanki....
Witam, jedyny "problem" z paliwem wysokooktanowym jest taki - że jest przeznaczone do mocno sprężonych silników, np. ta benzyna 98 oktanów - jest do silników mających co najmniej stopień sprężania 10 : 1, a jeszcze lepiej 11 : 1. I tylko w takich silnikach taka benzyna spala się dostatecznie szybko i daje odpowiednią moc. Natomiast silniki "dolnozaworowe...
Trochę racji ma, gdyby rzeczywiście zawór był tylko przy manometrze (nie spotkałem takiego) i dołożył długi wężyk, to w jakimś malutkim silniczku, ze względu na zwiększenie objętości "komory spalania" silnik nie byłby w stanie wytworzyć nominalnego ciśnienia. Po co pieprzycie takie głupoty ? skoro silnik ma 40cm3 a ma stopień sprężania 10:1 to taka...
To ja mam pytanko :) Hamowałeś autko po swapie ? Mam F20Z2 i jestem ciekaw czym się różnią, bo przyznam szczerze, że te parę koni z Z1 by się przydało :) Mierzyłeś może stopień sprężania?
Skoro pompa sprawna i głowica i reszte toru paliwowego to przyczyna może leżęć w sprężaniu. Skoro dymi na biało i ma problem z wejściem na obroty przy zimnym silniku to obstawiam gary. Czyli mały stopień sprężania. Gdzy dostanie temperatury wtedy chodzi jak powinien. Ja bym sprawdził jeszcze jednak głowicę. Podobnie miałem przy C 330. Gniazdo zaworu...
Może ktoś wyjaśnić jak to jest, że olej napędowy, który nie zapali się od iskry świecy zapłonowej, nagle zaczyna zapalać się przedwcześnie w cylindrze silnika benzynowego, który na ogół ma niższy stopień sprężania, a tym samym niższą temperaturę niż panująca we wnętrzu silnika diesla?
dane z instrukcji dla silnika 1D90T: stopień sprężania /od zamknięcia przewodu wylotowego/ - 15 ciśnienie sprężania 40 kp/cm2
To że bez świecy jest lekko to normalne, nawet jeżeli silnik był przegrzany lub zatarty. Z benzyną jest lżej palić każdy sprzęt bo już od drugiego obrotu mieszanka może się spalać. Jeżeli ten silnik ma 4 KM to musi mieć duży stopień sprężania i wysokie obroty. Najciężej jest pociągnąć za szarpankę, gdy ta się zaczyna kręcić to potem jest lżej. A ta...
Z praktyki wiem, że turbiny nie montuje się do silnika wolnossącego. Inny stopień sprężania. Ale może wypowie się ktoś bardziej zorientowany.
Owszem - "stary dwusuw" wiele zniesie, a nawet "mieszankę 180 oktan, aceton+metanol+olej", tylko co z tego - jak będzie miał na niej "moc 0,5-1 KM"? To nawet nie ruszy z miejsca, niestety? U nas - "pokutują ludowe mądrości" sprzed 50 lat i dawniejsze, które słyszałem osobiście - jeżdżąc przedwojennym motocyklem o stopniu sprężania silnika 6:1 (fabrycznie...
Witam, Może na początek sprawdzić stopień sprężania. Czy podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewu oleju są widoczne przedmuchy? Czy nic nie dzieje się ze sprzęgłem? Może zaczeło się ślizgać- przeciek przez uszczelnienia wału?
Jeszcze pytanie dotyczące silnika. Jeżeli jest to czterosuw i boxer to jaki ma układ wykorbienia? Czy silnik napędza prądnicę bezpośrednio czy przez przekładnię? Amerykańskie i japońskie agregaty często miały przekładnie podnoszącą prędkość obrotową prądnicy w stosunku 1:2. Przekładnie często są stosowane małej mocy agregatach z uwagi na niski stopień...
Ten parametr określa stopień sprężania. Trzeba być precyzyjnym, bo potem dyskusja o d..pie marynie. Stopień sprężania – stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania. Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym...
Różnica w efektywności spalania paliw wysokooktanowych w starych silnikach wynika nie tyle z różnicy w ich kaloryczności, co z faktu że spalają się wolniej i nie tak burzliwie jak benzyny o LO70-78. Proces spalania trwa za długo po ZZ, ale tego nie da się zniwelować samym przyśpieszaniem punktu zapłonu. One dalej będą się spalały długo, tzn zapłon zacznie...
Witam Mam problemy z odpalaniem MF70. Sprawdziłem stopień sprężania na zimnym i wychodzi lekko powyżej 6 Bar. Silnik miał szlif jakiś czas temu... Czy to nie za mało? Ktoś mierzył, ile wychodziło? Pozdrawiam Mateusz
Jeżeli samochód jeździł na gazie to proponowałbym najpierw sprawdzić stopień sprężania w silniku aby ustalić stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić i wyeliminować nieszczelność zaworów można przeprowadzić test wstrzykując kilka cm3 oleju do każdego z cylindrów. Drugim krokiem jest sprawdzenie układu paliwowego, pomiar ciśnienia podawanego paliwa...
No to stopień spreżania na cylindrach zmierz,choć jak zimny pracuję dobrze to chyba nie to. Jak już to ciśnienie sprężania... stopień sprężania się raczej oblicza niż mierzy.
Witam, dowiedziałem się ostatnio, że wartość cieplna zależy od stopnia sprężania silnika, myślałem trochę nad tym i chyba w tym racji coś jest, pytanie trochę, z wyższej półki jak obliczyć wartość cieplną świecy znając stopień sprężania silnika chodzi mi o dwusuwy.
jeśli kolizji z zaworami do tej pory nie zrobił to ta różnica widocznie jest niezbyt istotna :) czasem zakłada się specjalnie tłoki z innej wersji silnika np żeby podnieść stopień sprężania i dzięki temu moc tutaj efekt będzie losowy, równie dobrze mocy może być mniej, ale to nie powinno spowodować akurat większego problemu
Ja myślę, że kogoś to tu zdrowo fantazja poniosła. Wg specyfikacji stopień sprężania w A-grupowym Clio Williams to 12:1 Stopień sprężania nie równa się ciśnieniu sprężania. Dla 12:1 ciśnienie wyliczone to 15bar. Przynajmniej przy standardowym silniku ZI, a tu mamy rajdowy, wyżyłowany silnik.
Napisz jakie oznaczenia silników i jakie roczniki, ale z tego co tak wstępnie kojarzę to nic nie będziesz musiał nic przerabiać. Główne różnice między tymi silnikami to stopień sprężania, czasy rozrządu i inny sterownik. Oczywiście możesz zostać przy starym monomotronicu dużego znaczenia to nie powinno mieć. Tylko dobrze ustaw zapłon. Pozdrawiam.
Podaj pojemność, stopień sprężania i moc i przebieg silnika. Najprawdopodobniej pierścienie puszczają. Zawory będą pewnie ok.
Ciśnienia są w dolnym zakresie Ten silnik ma tyko 8:1 stopień sprężania, więc wynik pomiaru jest ok. Jednak to i tak niewiele świadczy o stanie silnika.
Jak mogą spalić mniej jadąc ekonomicznie skoro ich stopień sprężania jest mniejszy. Jak turbo nie dmucha to chyba sprawność silnika jest mniejsza? Prędkość ekonomiczna to będzie 90km/h. Chyba że ktoś uważa 120km/h za prędkość ekonomiczną to wówczas może wyjdzie mniej niż analogiczny silnik bez turbosprężarki z większym stopniem sprężania przy prędkości...
ale to gdzie mogę znalesc ten stopień sprężania? w ładowarce teleskopowe Merlo P33.7 KT
Nominalne ..... to trzeba pomnożyć stopień sprężania przez 1.1.
Stopień sprężania w Twoim silniku to 12:1, natomiast ciśnienie sprężania to około 15 bar (niestety nie ma idealnego wzoru, jest tylko przybliżony). Wziąć pod uwagę, że silnik już ma swoje lata, to ciśnienie niech będzie miało na wszystkich tłokach po 14 bar, czyli jeżeli masz w jednym cylindrze ciśnienie rzędu 10 bar to niestety przy niższych partiach...
Jeśli miało by być to 125, to szukał bym jakiejś 200-300ccm 1 cyl silnika, redukcja pojemności, od większego silnika dol będzie mocny ze względu na stopień sprężania nie zniszczy go tak szybko. Jeśli jeszcze chodzi o samoróbkę dobrym silnikiem była by kawa 500, silniczek mocny i do przeróbki na ropoleum w sam raz. Jeśli już miałbym wpakować silnik do...
splanowanie głowicy zmniejszy objętość skokową i tym samym zwiększy stopień sprężania. To ma wpływ na osiągi silnika, ale myślę, że nie będzie to duża poprawa o ile w ogóle będzie odczówalna. Zależy jakiej pojemności to jest silnik i ile splanujesz głowicę. Przesadzić też nie można:) Gdyby ktoś nie wiedział to pojemność skokowa jest to przestrzeń od...
Wracając do pierwsze twojej wypowiedzi, piszesz żę termostat został wyjęty, czy wstawiony jest nowy. Bez termostatu silnik nie będzie prawidłowo pracował, jak wiemy musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli problem to wysoka temperatura, proponuję jeszcze sprawdzić płyn chłodzący i olej w silniku, czy nie pojawiły się jakieś wzajemne zanieczyszczenia....
Witam, jeśli ten Komar 2330 ma nadal oryginalny silnik z epoki, tłok i stopień sprężania 6,5:1 - to był skonstruowany 60 lat temu, ale na benzynę 70 - 74 oktan maksymalnie, a takie niskooktanowe benzyny spalały się w całości "ładunku" do pozycji tłoka 12-15 stopni po GMP, czyli bardzo szybko/krótko - cykl spalania był zakończony tuż po przejściu tłoka...
Tam stopień sprężania 9:1 czyli jakieś 12,5-13 bar idealnie. Granica zużycia (kwalifikacja do remontu) pewnie 9 bar.
instalacja lpg zdemontowana , wiec nie bardzo wiem dlaczego tak jest z tym ogrzewaniem ponieważ przed demontażem było oki ? zmierzyć stopień sprężania ? czemu zakładamy ze silnik jest złom i przegrzany ? jaki ma to wpływ na wolne obroty? bo nie mam tak dużej wiedzy ale mnie zastawia jaki to ma związek?
Dobrze byłoby sprawdzic po kolei: - filtr powietrza oraz wąż czy coś się w nim nie zablokowało i nie zapchało dolotu powietrza. - układ hamulcowy czy czasami któreś koło nie blokuje z tyłu - powinno byc gorące - układ paliwowy czy czasem te brudy nie przedostały się gdzieś dalej - na koniec sprawdziłbym stopień sprężania czy aby silnik nie ma dosyc...
Nie widzę w ogóle sensu zasilania silnika żuka gazem, on ma za mały stopień sprężania, będzie ledwo jechać zawory wypalać i żreć minimum 20l/100km.
Raczej o to jak pisze kolega o schłodzenie mieszanki, dochodzi jeszcze skutek uboczny z tego co wyczytałem z MW50,że silnik był bardziej obciążony cieplnie, chyba wyższa gęstość mieszanki podwyższała stopień sprężania. Moc w tym patencie na silnikach samolotów myśliwskich wzrastała około 30-35% jak odnajdę link dorzucę.
Trzeba conajmniej 147058 J (Dżuli) pracy w ciągu każdej sekundy :D Najlepiej wymienić na C20LET (przede wszystkim taniej i pewniej) i masz 204KM i mocniejszy dół silnika, niższy stopień sprężania itd. Ewentualnie później myśleć o dalszych modyfikacjach. http://www.c20xe.org/forum/
Stopień sprężania wynosi 6:1. W tych silnikach jest problem z pomiarem ciśnienia, ciągnąc za sznurek. Właśnie z powodu zaworu. Takie rozwiązanie jest dla ułatwienia rozruchu, czasami jest to odprężnik odśrodkowy lub dodatkowy garb na krzywce. http://obrazki.elektroda.net/70_12754883...
Minimalnie (praktycznie niezauważalnie) zwiększy się stopień sprężania, ale jeżeli szukasz sposobu na podniesienie mocy silnika to nie tędy droga.
1.6 były tylko na gaźnikach, nawet na USA nie było 1.6 na wtrysku. Szukaj lewego powietrza, te silniki mają mały stopień sprężania, żeby miał nie pracować przez brak kompresji to musiały by to być duże różnice.
... znacznym podniesieniem stopnia sprężania ... silnika na wodorze jest jego niska liczba oktanowa Nie widzisz sprzeczności?
Zamiast pytać weź suwmiarkę i sprawdź po demontażu, w razie niepowodzenia nie będziesz miał pretensji do kogoś. Zanim zaczniesz ten tuning sprawdź w danych silnika stopień sprężania i sprawdź przyrządem faktyczne sprężanie, poczytaj o zależności stopnia sprężania a stosowanego paliwa o liczbie oktanowej i pojecie "spalanie stukowe" http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_st...
November52, z tym stopniem sprężania to jest trochę inaczej, Ursus c45 miał stopień sprężania 4,75, wiec mniej niż w konwencjonalnym dwusuwie.
jeśli auto jest dość stare to mocniejszym splanowaniem tylko ''wbijesz góźdź do trumny dla silnika;)'' wzrośnie stopień sprężania,auto będzie potrzebować paliwa o większej liczbie oktanów no i jest większa szansa że wydmucha następną uszczelkę
A stopień sprężania na cylindrch sprawdzałeś?
Jak silnik benzynowy starszego typu Jego "wiek" nie ma znaczenia, najważniejsza sprawa to stopień sprężania, z dużym źle będzie znosił mało oktanowe paliwo, z małym pojedzie na wszystkim co jest w stanie odparować.
Program/mapy w sterowniku są robione pod konkretny silnik: dolot wydech, wałki rozrządu, stopień sprężania itp. Nawet, jeśli odpalisz C20XE na X18XE praca silnika może pozostawiać wiele do życzenia, wtedy pozostaje robienie wsadu od nowa, co w tym sterowniku pewnie tanie nie będzie. Ale poszukaj po forach, bo może ktoś takiego swapa zrobił i hula.
Rodzaj obecnego paliwa nie powinno mieć znaczenia. Dla zabytkowego silnika znaczenie ma niski stopień sprężania (w obecnych czasach można zwiększyć, kwestia innego tłoka), odporność zaworów (gniazd, prowadnic) na benzynę bezołowiową i układu paliwowego na zawartość etanolu. Radziłbym sprawdzić czasy otwarcia/zamknięcia zaworów, kąt wyprzedzenia zapłonu...
He he stopień sprężania jest stały i niezmienny bez względu na zużycie silnika. Kolega niech zmieni na ciśnienie sprężania.......
W tzw. "stanie wojennym" ludziska lali do swoich pojazdów różne wynalazki. Była także i benzyna lotnicza, która pomimo, że ma całą furę oktanów to jest niestety "sucha". Silniki się rozlatywały (zacierały, wypalało zawory). Liczba oktanowa określa nie tyle temp. spalania co jego sposób. Zbyt niska liczba oktanowa dla danego stopnia sprężania powoduje...
Witam, troszku ukończył i miałem okazje spotkać prof.Wernera, to na tyle silników robie przynajmniej 3 w miesiącu,(mówie o kapitalnym remoncie), jeżeli splanujesz 0,02-0,06mm to stopień sprężania zmieni się o rząd wielkości niemajacy znaczenia wstaw do wzoru na moc silnika i zmiany liczone w setnych są nieistotne, jak wpuścisz zawór to wiadomo że trzeba...
Niemal napewno mozesz też lekko zwiększyc stopień sprężania. Zgadzam sie, ale z reguły silniku 2suwowe mają juz fabrycznie wysoki stopień sprężania i są to jednostki wysokoobrotowe, jak splanujesz głowice to zwiększysz naprężenia w tych i tak wysilonych silniczkach, jeżeli naprawde chcesz go dłubać to najpierw spróbuj zwiększyć współczynnik napełnienia,...
To są silniki o niskim stopniu sprężania. Powinno być około 5 barów. Używany i dymiący to nie najlepiej wróży.
Masz jakieś źródło tych informacji bo pierwsze słyszę że ktoś coś takiego robi (znaczy jakieś podkładki w korbowodach - to trochę amatorszczyzna). W nowoczesnych silnikach nie do zastosowania ze względu na konstrukcję tłoka/głowicy i ich odległość. Nie no bez przesady z tą nowoczesnością w większości silników płaszczyznę głowicy od płaszczyzny bloku...
stopień sprężania stopień sprężania ciśnienie stopień sprężania cylindrach
szyba drzwi honda kontrolka przepalonego bezpiecznika haier pilot
rs485 schemat połączenia najlepsza rozlutownica
Mercedes Vito W639 – tylne światło przeciwmgielne, lokalizacja i sposób włączania Przejęcie konta poczta.o2.pl przez hakera - jak odzyskać dostęp?