http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
tak 0 to GMP a kreska wyprzedzenie teraz tak krec aperatem zeby sie pokrywaly
Stroboskop wykrywa przepływ prądu przez przewód wysokiego napięcia, czyli praktycznie bezpośrednio wskazuje czy wystąpiła iskra na świecy. Zalanie świecy może wykazywać brak iskry (brak świecenia stroboskopu), natomiast przebicie po izolatorze wewnętrznym lub zmostkowanie świecy będzie wykazywać występowanie iskry (stroboskop świeci). Czasami problem...
Ruskie C to nasze S, ale do rzeczy:-przejrzyj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... i jeszcze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Nie da się ręcznie przestawić zapłonu. Kąt wyprzedzenia można sprawdzić stroboskopem do zapłonu, czy zapłon występuje na minimalnym kącie wyprzedzenia zapłonu.
Jeśli ecu ma mocne wyjście to podłącz dodatkową cewkę na zwykły przewód pod 1 cylinder . Na tej dodatkowej cewce możesz zapiąć stroboskop.
Dwie opcje. Gaźnik zaczął wariować (zubożenie mieszanki), albo problem z zapłonem. W drugim przypadku do sprawdzenia długość iskry, rezystancja cewek i sprawdzenie pracy zapłonu pod stroboskopem.
Dzięki za poradę, podłączyłem tak jak radził ryborz, lecz jeszcze coś jest nie tak bo stroboskop działa lecz błysk jest bardzo krótki praktycznie świeci ciagłym światłem,( może źle dobrałem elemeny)?. W opisie wartości rezystorów są oznaczone trochę niebardzo dla mnie zrozumiale np:R1-10Mw, R2-100Kw R4- 100w. Ja wstawiłem R1-10mega ohm,R2-100kilo ohm,R4-100ohm....
Posiadam, mogę podesłać.
Dlatego zapłon się bada stroboskopem.
z tego co narazie wyczytalem na forum to wszyscy narzekają na slabe swiatlo jakie dają diody led, to prawda ??
no lepiej ale czy części ze starej lampy błyskowej mi się przydadzą??
Witam. Układ zamieszczony pod spodem mam z elektrody. Moje pytanie: Co należy zmienić aby układ można było zasilac 6V i aby działał poprawnie?. Jest to stroboskop diodowy do ustawiania zapłonu
Palnik, Lampa wyładowcza, Palnik ksenonowy, Palnik stroboskopowy, nazwy są różne. Rzeczywiście palniki mają 3 nogi; 2 do zasilania i trzecia do zapłonu.
To kręć aparatem zapłonowym aż będzie pracował równo do tego możesz podłączyć stroboskop i sprawdzić punkt zapłonu.
To trzeba sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Stroboskop do regulacji zapłonu będzie potrzebny, bo może moduł daje iskrę w innym momencie. Do tego sprawdzić czy wpust lub zamek na kole magnesowym nie jest ścięty.
Podziękował. Jeszcze bym prosił o przetłumaczenie bo rosyjskiego nie znam w ogóle. Chodzi mi o typowe zastosowanie i moc palnika reszta mniej znacząca. Tryb pracy A / B Energia wyładwania, J 10 / 0,05 Napiecie robocze, V 300 / 300 Moc średnia, W 10 / 10 Długośc wyładowania, ms 0,2 /0,025 (okreslona parametrami obwodu rozładowania) Częstotliwość błysków,...
Witam, zrobiłem sobie płytkę i zbudowałem prosty kit jak w tytule niestety coś jest nie tak ponieważ latarka praktycznie nie chce działać. Pdf kitu: [url=http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2... Dioda miga ale nie tak jak powinna (użyłem niebieskiej power led 1W). Kreski nie chcą się "zatrzymać", próbowałem na różnych obrotach, również w ciemnym...
Wydaje mi sie ,że lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie palnika,ale nie koniecznie z jednorazowego aparatu,tylko palnika o troche większej mocy np.IFK 120 Schematów jest w necie pełno
Kolor obudowy cewkomodułu w Piaggio 50 cm³ nie ma żadnego znaczenia. Oryginalne moduły zapłonowe w Piaggio nie były blokowane, ale nie można wykluczyć że można natrafić na jakieś nietypowe zamienniki z blokadą: http://www.motelek.net/andere/cdi/cgc_tr... . Aby się przekonać, trzeba sprawdzić działanie zapłonu pod stroboskopem. Kąt wyprzedzenia...
Zmontowałem układ stroboskopu samochodowego (załącznik pdf). Problem polega na tym że diody mrugają bardzo słabo. Próbowałem kilka róznych LED-ów (np. taką o średnicy 10mm - ponoć o dużej światłości) ale wciąż świecą słabo (widać dopiero po zbliżeniu do oka). W układzie zamiast BC238B zastosowałem BC547ZB, a zamiast BD135 - BD139. Co zrobić aby diody...
Witam.Mogę spróbować poszukać wszystkie wersje SUS /samochodowe urządzenie stroboskopowe/ miały podobne parametry.Do dzisiejszych samochodów nadadzą się stroboskop do zapłonu i woltomierz do sprawdzenia parametrów akumulatora.
Witam! Zakupiłem taki kit: http://www.sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/A... Zdawałem sobie sprawę że nie będzie to działać jak profesjonalna lampa stroboskopowa jednak miałem nadzieję że wieczorem coś tam da sie ustawić. Mimo to wczoraj po uruchomieniu układu napotkałem taki problem że po prostu czułość urządzonka jest zbyt duża. Dioda błyska jednak...
na elektrodzie widziałem kiedyś schemat stroboskopu do ustawiania zapłonu na ne555. Może by dało się to jakoś zaadoptować?
No, to do stroboskopu niewiele Ci się z tego przyda, chyba tylko sam palnik, ale i on nie będzie długo pracował przy często powtarzających się błyskach. Najlepsze do stroboskopów (myślisz o dyskotece?) były stare radzieckie IFK120, do tego dawało się kondensator 4uF ze swietlówki i generator z transformatorkiem impulsowym dla zapłonu, i wytrzymywały...
W jaki sposób najprościej mierzyć kąt wyprzedzenia zapłonu bez użycia stroboskopu? I gdzie jest podłączony sygnał z komputera do zmiany kąta wyprzedzania w zależności od warunków pracy silnika?
Musiałbyś podać jaką próbkę dźwiękową lub video, jak silnik pracuje kiedy ma problem z mocą. Obecnie nie wiadomo czy problem leży po stronie układu paliwowego, czy jest coś ze silnikiem. Układ zapłonowy może mieć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika, czasami trafia się usterka cewkomodułów zapłonowych. Jak masz możliwość...
Niech autor wytłumaczy mi, jak za pomocą tego stroboskopu ustawić zapłon w starym benzyniaku... Nigdzie nie widzę wyzwalania WN.
Kąt odczytuje się obserwując znacznik koła pasowego w świetle błysków na tle "skali", która jest na obudowie silnika.
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
Sprawdź trafo od zapłonu.
W tym stroboskopie nie ma podwajacza napięcia, więc napięcie zapłonu wynosi 300V.
Oki,juz dołączam. :)
Witam . Mam chęć budowy stroboskopu samochodowego (do ustawiania zapłonu . Moze macie jakieś pomysły schematy . Interesuje mnie wszystko prócz tego cuda na LED-zie bo to niewypał . Ma wiele wad i jedna najwieszksza czyli wskazanie na kole pasowym . Powiedzcie mi jeszcze jak sie ustawia zapłon . na jakich obrotach , czy weze od podciśnienia maja być...
Wystarczy, że nawiniesz kilkadziesiąt zwojów drutu na przewodzie WN i zobisz odpowiedni układzik np. na tranzystorku. Poszukaj w sieci schematu "stroboskop do ustawiania zapłonu" W cewce jaką tworzy drut indukuje się napięcie, które jest wzmacniane i uśredniane w układzie tranzystorowym i steruje "czymśtam" Gdzieś widziałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam.
stroboskop do ustawiania zapłonu
Wertuję serwis i żadnego dostatecznie prostego układu nie znalazłem. Chodzi o coś a'la lampę stroboskopową do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach spalinowych, ALE nie opierającą się na diodach zenera, transformatorach itp ambitnych elementach. Kilku kolegów pisało (dość dawno niestety), że mają schematy takich lampek opartych na diodach...
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Bardzo interesujący temat. Kiedyś zbudowałem z lampy błyskowej stroboskop do ustawiania zapłonu i schemat posiadam jeśli komuś był by potrzebny to chętnie zamieszczę. Elektronika podobna jak do samochodu z tym że taki układ można wykorzystać też do wyzwalania lampu w każdym momęcie bez czekania na naładowanie się lampy.
Rozumiem że jest to stroboskop do ustawiania zapłonu, a to schemat by się jakiś przydał, tak po opowieściach to trudno wyczaić, bo było ich dużo rodzai.
rozwiązanie o którym piszesz wymaga asynchronicznego sterowania zapłonem.
Masz pewnie zabawkę z Allegro na diodzie LED, a nie stroboskop do zapłonu. Jeśli masz możliwość, to pożycz stroboskop z prawdziwego zdarzenia, na palniku ksenonowym i czujniku indukcyjnym. Kierunkowskazy nie powinny świecić mocno po odłączeniu akumulatora, jak już to świecić z połową jasności, chyba że masz jakieś kombinacje kierunkowskazów na diodach...
W książce "obsługa naprawa" pisze aby statyczny kąt wypzredzenia zapłonu wynosił: dla silnika: 116C.076/56 oraz 115C.076/52 - 5° dla silnika: 116C.076/01 - 10° do 12° dla silnika: 115C.076/53 - 7° do 9° W tej samej książce jest rysunek, na którym na obudowie rozrządu jest tylko jeden znak (domyślam się że 0°) i że należy ustawić znak na kole pasowym...
daj jakiś link czy to do pomiaru konta zapłonu ?
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Ta tylko, że za chwile i tak wyda te 79zł, bo palnik 45Ws zaraz się uszkodzi. Zakładając ze stroboskop jest sprawny, w tym drugim może być dużo większe napięcie zapłonu palnika.
Nie uważasz, że zdjęcie by wiele pomogło? Poczytaj sobie o neonówkach i zasadzie ich działania, to zrozumiesz, po co one są stosowane. Hasło dla ciebie - napięcie zapłonu.
Żeby określić czy wina nie leży po stronie zapłonu, przydałby się stroboskop do regulacji zapłonu ze sondą prądową, który będzie wskazywał przeskok iskry na świecy. Samo przerywanie zapłonu można zauważyć mając zdemontowaną fajkę świecy i trzymając przewód WN od końcówki świecy na odległość 1-3 mm. Jednak jeśli moduł wariuje poprzez niewłaściwe przyśpieszanie...
Jak masz stary stroboskop do ustawienia zapłonu (albo zaprzyjaźniony warsztat) to "rozbierz klips" i "zrób xero".(ten co zapinasz na przewód WN).
To super,pozostało jedynie tak jak wspomnialeś ustawić zapłon stroboskopem.
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
i wtedy nie ustawimy tego diodami bo są za wolne a tylko palnik jest w stanie to dokładnie pokazać. hmmm za wolne to one nie są, moze raczej za słabe. Zrób stroboskop byle jaki, np jabla. Impulsy przez opto triak mozesz podawać wkładając go w miejscie diaków.
http://obrazki.elektroda.net/59_12047353... PS: Wpisz w wyszukiwarce lampa stroboskopowa :D
Punkt zapłonu ustawiasz na początek czy koniec magnesu? Jak jest napisane w instrukcji? Posiadasz może stroboskop zapłonowy?
Przepaliła się metalizacja? To na próbę zdrap ją całkiem, a palnik owiń cienkim drutem i wykorzystaj jako elektrodę jonizującą. Dokładnie, jak w tym tańszym. Jak owiniesz palnik drutem, to obniżysz trochę napięcie zapłonu.
Chcesz wykonać stroboskop?
Przecież to najprostszy stroboskop składający się z bloków: - przetwornicy napięcie 12 na pewnie około 300 [V], - generatora impulsów i transformatora impulsowego dostarczającego impulsu wyzwalającego, - palnika. Palnik tez wygląda na wyeksploatowany. To, ze czasem zapali może wynikać z tego, że jest wypalony i parametry jego zapłonu znacznie odbiegają...
10 błysków w czasie 40ms? Nierealne do wykonania. A bynajmniej nie tanio. Przy takim stroboskopie, podczas pracy latarnie uliczne mrugają. Ograniczenie prądu ładowania kondensatorów wydłuży czas ładowania. Palnik podczas zapłonu z niedoładowanymi kondensatorami( nie będą miały na to czasu), będzie blyskał coraz słabiej. Ja bym widział to w ten sposób,...
Czy obecnie w dobie LED panik ksenonowy nadal mas sens? Pomyślałem, że LED są już na tyle jasne, że mogłyby uprościć taką konstrukcję? Nie tylko obecnie. Już kilkanaście lat temu 'popełniłem' stroboskop na białych ledach, nieśmiertelnym NE555 i tranzystorze (wtedy jeszcze jeździły auta w których zapłon się ręcznie ustawiało) i elegancko się dało zapłon...
:arrow: xbaj To ma być do ustawiania zapłonu; w jakim celu ma być zastosowany 555 jako generator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/searcht... Pod tym linkiem umieściłem schemat stroboskopu do ustawiania zapłonu na diodach LED. Przy zastosowaniu paru diod LED białych o jasności 10cd, moim zdaniem nie potrzeba stosować palnika kseonowego....
Nie napisałeś od czego chcesz użyć tego stroboskopu, czy to ma być do ustawiania zapłonu czy np. do efektów świetlnych..
Świece zapłonowe wyglądają jak wykręcone z dwusuwa. Na początek sprawdź czy nie masz nieszczelności na przewodzie podciśnienia od tylnego cylindra. Możliwe że to też kwestia synchronizacji gaźników, ale przed wykonaniem synchro konieczne jest sprawdzenie luzu zaworów i ciśnienia sprężania oraz czyszczenie gaźników. Aby upewnić się że to wina zapłonu,...
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
To niebezpieczna zabawa z tym wykorzystaniem tego J-23 jako stroboskop samochodowy, jest galwanicznie połaczony z siecią 230V
Witam Mam pytanie odnośnie żarówek ledowych, jaki jest czas zapłonu i gaśnięcia czy jest on szybki powiedzmy czy jest szybszy od halogenów. Chodzi mi o wykonanie stroboskopu ale z możliwością regulowania czasu świecenia po wyzwoleniu. Przy zwykłym palniku ten czas jest stały i bardzo krótki. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
Cześć! Chłopaki nie wiecie czemu trzonki żarników są owijane zwojami drutu podłączonego do jednej z elektrod? Może ma to za zadanie zjonizować gaz zawarty w bance podczas zapłonu czego skutkiem jest przeskok iskry?? Tak jak to jest w stroboskopach??
a ja mam małe pytanko z innej beczki tesz mam j-23 i wymyśliłem że może zrobić by z niego stroboskop do ustawiania zapłonu w samochodach z zrobieniem przetwornicy z 12 na 220V raczej problemu niebędzie tylko powiedzcieco zrobić żeby wyzwalać go impulsem ktury jest podawany na świece (bez ingerejcji w przewody poprzez jakomś takom śmiszną kleme co to...
Stara metoda ale działa. Wykręć świece i wygrzej solidnie na zwykłej, domowej gazowej kuchence. Wkręć jeszcze ciepłe i próbuj rozruchu. Jak nie ruszy to podaj plaka. Jak nadal nie ruszy to sprawdzasz punkt zapłonu ( stroboskop) ciśnienie paliwa.
Skoro strzelał, to problem może tkwić w układzie zapłonowym. Na początek świeca i fajka do sprawdzenia. Więcej do powiedzenia miałoby sprawdzenie działania zapłonu pod stroboskopem.
Musiałbyś mieć stroboskop do regulacji zapłonu aby zobaczyć co się dzieje z zapłonem, że silnik odcina. Czy to traci iskrę, czy następuje przesunięcie kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie jest wykluczone, że te zamienniki nie nadają się do tej pilarki, albo ktoś dopuścił się oszustwa i to są moduły przeznaczone do nożyc do żywopłotu (ogranicznik obrotów)....
Producentem był chyba KABID lub RADIOTECHNIKA i o ile mnie pamięć nie myli to lampa służyła do ustawiania zapłonu w samochodach. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
Witajcie, Mam zamiar zbudować poniższy układ stroboskopu do ustawiania zapłonu ale zamiast ne555 chcę to podłączyć do uC atmega328p, czy nie uszkodzę w ten sposób portu procesora ? pin 2 ne 555 - > pinu uC. Zostawiłbym kondensator 2,2nF + rezystor 100K i 10M oraz dwie diody 1N4148. Stroboskop: [url=http://www.elportal.pl/pdf/k18/10_0... Będę...
Bo pewnie problem zaczął się od uszkodzenia impulsatora, a na skutek braku wyzwalania modułu uległ on uszkodzeniu, tym bardziej że przy obrotach rzędu 3000 RPM napięcie z cewki zasilającej jest najwyższe.Po części objawy wskazują także na problem z gaźnikiem, lecz zapłon ma wyższy priorytet i jeśli nie będzie pewności co do jego prawidłowej pracy (a...
Od dawna się męcze ze stroboskopem do ustawiania zapłonu,i żadnego efektu więc zaczynam od początku,i nie wiem jak sprawdzić cewke,tzn.co mi się na niej powinno indukować,gdy będzie dobrze nawinięta9dodam że trzeba ją nałozyć na kabel wn),prąd czy napięcie i jakie mniej więcej wartości. Jeśli ktos robił już taki układzik który jest tu dostępny na download...
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu najlepiej stroboskopem i spróbuj wyregulować, ale jeśli koło jest krzywe to wymiana jest konieczna. najpierw sprawdź czy znak na kole oznaczający zwrot tłoka (0 stopni)zgadza się. Wyczujesz to śrubokrętem przez otwór świecy.
AVT oferuje stroboskop do ustawiania zapłonu. Wał silnika kręci się dość szybko, może przyda Ci się ten schemat: http://sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/AVT20... Kupiłem tę zabawkę do malucha i faktycznie w dzień jest bezużyteczny, ale wieczorem spełnia swoje zadanie. Zastanawiam się, czy uda Ci się osiągnąć efekt stroboskopowy w biały dzień. Potrzeba...
Palnik IFK120 stosowany w lampach błyskowych ( fleszach ) do aparatów fotograficznych, stroboskopach do ustawiania zapłonu. Potrzebował ok 400 - 600V na elektrody i impuls zapłonowy na blaszkę ( w niektórych była to plecionka ) ze specjalnego małego trafa. Jak poszukasz w necie tematu " lampy błyskowe na IFK" to znajdziesz przykłady układów dla tych...
Zapnij stroboskop i zobacz co robi iskra w czasie tego "odcięcia"
Czy moto łatwo się uruchamia? Czy świeca jest dedykowana do tego motocykla? Jak wygląda izolator świecy zapłonowej?(czarny, brązowy, kawa z mlekiem, biały?). Przydałby się stroboskop do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Jaki tam jest moduł zapłonowy? Proponowałbym sprawdzić na stroboskopie czy nie wariuje kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym.
To nie jest normalne aby silnik pracował normalnie przy wyprzedzeniu zapłonu 50°. Tak duży kąt powinieneś odczuwać przy kopaniu, a mianowicie mocne odbijanie. Zapłon sprawdzałeś stroboskopem, tzn. zabawką z Allegro na 555?
Witam, sprawdź czy (iskra) impuls zapłonu nie przeskakuje po szkle do jednej z elektrod po zewnętrznej stronie palnika - kilkakrotnie się z tym już spotkałem. Możesz spróbować odwrócić jedno z uzwojeń transformatorka zapłonowego by zmienić polaryzację zapłonu. :) Pozdrawiam
Jeżeli mogę się wtrącić,to bez stroboskopu nie ustawisz zapłonu można na słuch a to trzeba mieć praktykę, gazu nie ustawisz jeżeli nie będzie prawidłowy zapłon i bardzo prawidłowa regulacja zaworów wtym wypadku czeka cię zakład naprawczy i strata pieniędzy,najlepiej pokazane było to w "USTERKA''wTVN. Powodzenia i pozdrowienia wiesławP
W EL ustawia się nie tyle zapłon co położenie czujnika elektromagnetycznego względem koła pasowego.A wyprzedzenie zapłonu tylko się sprawdza.Powinno ono mieć 4 lub 10 stopni,w zależności od daty produkcji silnika i numeru nadwozia.Sposób podłączenia stroboskopu opisał prawidłowo kolega powyżej.Pozdrawiam.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
: :arrow: MICHAŁ6201 Palnik może świecić światłem ciągłym, jest to wykorzystywane w lampach do ustawiania zapłonu. Chyba żartujesz?! Jak palnik będzie pracował z tak wysoką częstotliwością (będzie świecił cały czas) to pochodzi z minute i pójdzie do śmieci! A stroboskop do ustawiania zapłonu w autach pracuje z częstotliwością 800-1000 obr/min dzielone...
Teraz jakieś egzaminy???????? Technikum Kasprzaka, matura 1971, zaliczenie egzaminu praktycznego to była konkretna robota. Ja robiłem przetwornicę z 6 V DC do zasilania stroboskopu na IFK120 do ustawiania zapłonu w Trabancie kierownika warsztatów szkolnych (trafa motałem na nawijarkach, z których dwie mam u siebie odkupione za grosze podczas likwidacji...
Dawno temu rozmawiałem z jakimś kierowcą o pomyśle stroboskopu do ustawiania zapłonu w samochodzie -maluchu. Wpadlo mi do głowy zastosowanie diod LED . W sumie wyszło na to ,że jaskrawość diod była wtedy mała i taki przyrząd działał-by tylko w nocy. Obecnie można już połączyć szeregowo diody -dobrac opornik i pobawić się w stoboskop. Dioda świecąca...
to że komputer nie pokazał błędów to o niczym nie świadczy, w moim przypadku też nie pokazał błędów a silnik głupiał i czujnik był uszkodzony - po wymianie wszystko ustąpiło. Sprawdź jeszcze stroboskopem wyprzedzenie kąta zapłonu, czy prawidłowo przyspieszany jest kąt zapłonu, czy nie ma dziury w wężyku (i okolicy) podciśnieniowym? czy silnik na luzie...
A czy kanał wydechowy w cylindrze nie jest oblepiony nagarem, co powoduje zmniejszenie okna wydechowego? Najlepiej jakbyś podał jakie jest sprężanie na tym chińskim cylindrze. Podaj mi takie informacje jak: - Jaka jest pojemność cylindra. - Średnica przelotu w gaźniku. - Jaki jest rozmiar głównej dyszy w gaźniku. I teraz najważniejsze, czy zapłon jest...
Mam problem padła mi lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu w samochodach .Jak ktoś mógł by mi podpowiedzieć w jaki sposób można sprawdzić palnik w stroboskopie czy działa ,czy takie żeczy się psują co mam w nim sprawdzić jeszcze pozdrawiam (!!!!) - ozdobnik?
Podepnij stroboskop i zobacz czy nie ma dzikich zapłonów
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Próbowałem na bazie kitu AVT "stroboskop LED do ustawiania zapłonu", gdzie zamiast LED-a jest transoptor do wyzwalania licznika. Wszystko fajnie, ale ekranowanie kabli wejściowych powoduje brak liczenia, natomiast kable nieekranowane zbierają impulsy zewsząd: z sąsiednich cylindrów itp. Nawet podłączony jeden układnie zlicza poprawnie: raz gubi impulsy,...
Ledy jako stroboskop pracowały już wiele lat temu w naszych lepszych gramofonach.
Schemat stroboskopu samochodowego z PE. Przewód wychodzący z sondy - 2 zwoje obwinąć na przewodzie WN pierwszego cylindra. Diody LED np. białe
na kablu WN nigdy nie będzie stałej amplitudy, bo bedzie zależała od obrotów silnika, stanu akumulatora, prądnicy, świecy zapłonowej itd. tak jak Dar.El napisał musisz zrobić zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem. np. szeregowy rezystor i zenerka lub transil. co do sprzężenia, to wystarczy owinąć kabelek, ale np. w stroboskopach do ustawiania...
uszkodzony został element transformatora wysokonapięciowego w stroboskopie samochodowym do ustawiania zapłonu, było to dosyć dziwne... myślałem raczej o półprzewodnikach lub samej lampie stroboskopowej. Jednak uzwojenie tego transformatora firmy chyba Zatra posiadało przejście. Transformator ten dokonuje chwilowego przekształcenia niskiego napięcia...
stroboskop ustawiania zapłonu stroboskop zapłonu kondensator ustawienie zapłonu stroboskop
serwis amica zmywarka zelmer malakser iskry nagrzeje
irfp044 irfp240 klucz udarowy elektryczny
Nowy czy używany telewizor - co wybrać? Scheppach HS100S tnie pod kątem mimo ustawienia na 0 stopni