Witam. Pacjent opel Vectra C 1.8 140km problem z pracą silnika a dokładniej po odpaleniu strzela w kolektor ssący nie pracuje na wszystkich cylindrach i na dodatek nie chodzi na wolnych obrotach tylko trzeba gazu dodawać.. rozrząd ustawiony na pewno dobrze... Możliwość jest że koło zmiennych faz rozrządu walka ssącego jest uszkodzone? Z góry dzięki...
Witam wszystkich, mam problem z autem żony, Skoda Fabia 1 w Combi z 2003 r. 1.2 silnik o mocy 47 kW na gazie. Auto jeździło, wszystko było ok, później z powodu zmiany pracy i posiadania drugiego auta Skoda stała pół roku niejeżdżona. Później zaczęła być potrzebna, ale okazało się, że auto na wolnych obrotach szwankuje - obroty skaczą, samochód czasami...
Witam. Dziś trafił do mnie fiat palio 99rok. Problem polega na tym ze zimnego auta nie można zapalić, zalewa świece. Podczas krecenia rozrusznikiem słychać strzały, to w rure to w kolektor ssacy. Wykręciłem wszystkie świece, rozgrzałem palnikiem, wkręciłem autko odpaliło, rozgrzało się i chodzi, lecz podczas przyśpieszania na wolnych obrotach do 3 tyś...
witam wszystkich to mój pierwszy temat, wiec proszę o wyrozumiałość. pytałem na wielu forach samochodowych, bez rezultatu :( mam astrę f z silnikiem c16se, bez gazu. problem wygląda tak, po przekręceniu kluczyka w pozycje włączania zapłonu słychać huk pod maską - strzeli w kolektor ssący. nie zdarza sie to za każdym przekręceniem kluczyka. na wolnych...
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
WITAM Mam problem z moją beemką poniewarz występują częste strzały w kolektor ssący. We wrześniu ubiegłego roku założyłem instalację LPG wszystko było OK przez jakieś dwa miesiące, zaczął strzelać. Gaziarz stwierdził że to wina świec, faktycznie po wymianie świec był spokój przez następne dwa lub trzy miesiące. Gdy sytuacja się powtórzła znów je wymieniłem...
Podobna sytuacja, Polonez strzela z filtra powietrza gdy gwaltownie wchodzi sie na obroty lecz nie pod obciazeniem (tzn. na podnosniku) w trakcie jazdy ciezko uzyskac z niego jakiekolwiek osiagi i strzela z rzadka. Na wolnych obrotach chodzi super. No moze ze starosci klekocze ;-) Motodoktory i inne nie robia na nim wrazenia. Po zdjeciu filtra i zatkaniu...
cze jedz do jakiegoś gazownika niech podłączy samochód pod komputer i ustawi jeszcze raz sterownik gazu tylko nie po swojemu tylko niech przeprowadzi adaptacje do silnika przy 3000 obr/min wtedy to wlasnie sterownik gazu sam sie dopasuje do potrzeb silnika. gdy sterownik gazu skończy adaptacje spuszczasz do na wolne obroty i regulujesz mu mieszankę...
Zatem odpowiadam na Twoje pytania i wrzucam trochę fotek: ad 1 Czy dysze są dobrze wwiercone w kolektor - niestety nie wiem jak powinno być prawidłowo bez ich wykręcania, ale wykręce i sprawdze, tylko czy będe musiał założyć nowe uszczelniacze? ad 2 Sprawdzę i napiszę wieczorem czy reduktor nie popuszcza gazu. ad 3 Wrzucam print scr sam zobacz, rośnie...
Witam wciąż borykam się z problemem z silnikiem. Jak jeździ to jeździ jak ten chochlik co się tam chowa gdzieś się uaktywni silnik nie ma mocy nie jeździ strzela w kolektor ostatnio nawet już nie wkręca się i chodzi na wolnych obrotach góra do tysiąca z gazem w podłodze.Wygląda to tak jak by silnik nie dostawał w ogóle paliwa.Zdeterminowany przegrzebałem...
Pojazd: Peugeot 405 GRI (kombi) rocznik 90 Silnik: 1.9 DDZ 8V wtrysk jednopunktowy Fenix 1B firmy Solex Bendix Siemens (jak kto woli) Instalacja LPG: Bingo M Objawy: szarpie przy przyśpieszaniu i strzela w gaźnik, poprzednio tylko do 2000 RPM, teraz w pełnym zakresie obrotów. Na wolnych obrotach trochę nierówno pracuje (jakby wypadające zapłony). Nie...
Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
tak jak pisałem.Po przejechaniu paru kilometrów szarpie szczególnie przy gwałtownym przyspieszniu.po pozostawieniu na wolnych obrotach słychać nie równą prace i przy tym pufanie z wydechu
Czujnik położenia wału jest na kole zamachowym, szukałem czujnika położenia wałka, ale nigdzie nic nie znalazłem. W tych silnikach Czujnik od wałka powinien być na górze pod plastikowym kolektorze ssącym. Dodam dzisiejsze screeny pierwszy na wolnych obrotach, grupie przy około 1500 obrotów. Wtedy strasznie lecą miss dire na 1 cylindrze. https://obrazki.elektroda.pl/5415578800_...
Kolektor ssący jest nieszczelny sprawdź, czy odma nie spadła po strzale.
Witam Mam taki problem z Renault Scenic 2.0 2000r. Autko (na benzynie i gazie)na wolnych obrotach zbiera sie prawidłowo, natomias w drodze jak sie zdejmie noge z pedału gazu i naciśnie ponowie zaczyna szarpać przez 1s do 2s i pożniej zaczyna jechac poprawnie, obiawy identyczne na benzynie i gazie przyczym na gazie wtedy strzela w kolektorze (jeden juz...
Piszesz że miałeś kichnięcie, mogło to spowodować uszkodzenie zaworu recyrkulacji lub przepływomierza powietrza. Możesz również sprawdzić czy masz szczelny kolektor dolotowy. Morze podczas strzału puściła opaska. Wystarcz trochę benzyny i penzelek, na wolnych obrotach posmaruj podejrzane miejsca benzyną (kolektor dolotowy powietrza za przepływomierzem)....
Witam Temat wielokrotnie poruszany na forum , poszukaj to nie boli . Ma początek sprawdź węże pod kolektorem , pewnie spadł , no i „kalosz” Wesołych Świąt
Witam. Z moich doświadczeń z instalacją II-giej generacji wiem, ze pomimo niezliczonej ilości "strzałów" silniczkowi "krokowemu" nic sie nie stało.Winą braku wolnych obrotów jest bądź złe ustawienie składu mieszanki na wolnych obrotach, bądź zbyt mocne uchylenie przepustnicy śrubką regulacyjną.
Na zimnym silniku jest w dobrze, przejade kilka kilometrów samochód zaczyna szarpać, jedzie na wysokich obrotach, na wolnych szarpie. Wymieniłem przewody i świece bo były strzały w kolektor. Strzelac przestało ale nie mozna normalnie jeżdzić. Megana 2.0 GAZ i nie ma znaczenia czy jest to na gazie czy na benzynie. Co to może być
Witam. Kupiłem Alfę jakieś 3 miesiące temu. Wszystko było ok poza stukaniem w silniku. Po rozebraniu pokryw zaworów okazało się, że zawory wydechowe mają luzy na poziomie 0,6mm i krzywki na walkach są wytarte. Zawory wydechowe zostały wyregulowane na ok. 0,2mm. Ssące były ok. Pojawiały sie strzały raz na jakiś czas. Tzn. Jak jechałem gdzieś dalej stałą...
Sonda odpada, pasek raczej tez, ale po strzale warto sprawdzić, uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów). Powinien być z lewej strony silnika na kolektorach dolotowych, zasilany kostką na dwa przewody. Wykręć go sprawdź czy nie jest zacięty w pozycji zamkniętej.
Szanowne Forum mam problem z Omegą 2,6 92rok po wciśnięciu pedału gazu reaguje w postaci szarpnięć strzałów w kolektor, nie wchodzi na obroty max 1200/min tak jakby się dusiła, nie dostawała paliwa. Po odłączeniu przepływomierza wkręca się całkiem dobrze jednak na wolnych bardzo faluje 400-1200 obr/min, Zmieniłem przepływomierz na inny jednak bez efektu,...
Mam taki oto problem, że auto nie wchodzi na wysokie obroty. Na wolnych pracuje normalnie, ale jak wcisnę pedał gazu, to zaczyna się dusić i potrafi strzelić w kolektorze dolotowym (wszystkie te objawy występują na benzynie). Wszystko to dzieje się jak samochód trochę się nagrzeje. Mój samochód to Mazda 626, rocznik 93, silnik 2.0 115 KM. Bardzo będę...
Heh, moje foto, ale to nieistotne. Wsadź rękę pod kolektor ssący i zobacz, czy gumowa rurka łącząca nastawnik wolnych obrotów z gumową podstawą kalosza jest na miejscu. Często po strzale na LPG wypada i wtedy nie da rady odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Jeśli wypadła, wyjaśniłby się brak paliwa na wtryskach. Ale to tylko jedna z możliwych przyczyn.
Pierwsze problemy pojawiły mi sie po prawie 6 miesiacach wiec na razie jeszcze moge uratowac statystyki :P Trafilem na zaklad ktory montuje mikser tuz przy przepustnicy a nie jak to robi wiekszosc na przepływomierzu. W ten sposob jestesmy w stanie ograniczyc ilosc gazu w kolektorze i przypadkowy strzal nie powinien byc az taki grozny. To co mialem to...
Witam. Mam ciężki problem z samochodem marki VW GOLF 4 1.4 16V 2002 rok, silnik BCA Przywieziono mi go z uszkodzonym krótkim paskiem rozrzadu (chodzi o ten łączący walki). Pasek nie mial polowy zębów. Glowica zostala sciagnieta i sprawdzona. Zawory nie dostaly, zalane na całą noc nafta i rano ten sam stan. Glowica zaplanowana, nowa uszczelka, nowy rozrzad...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Mam zwykłą instalację w Punto 1,2 16V. Owszem strzelał w kolektor lecz po wymianie kabli W/N strzały zniknęły. Zużycie około 8 l. gazu i zero problemów. Przejechane 50000 km. Kolega ma komputer, większe zużycie i ciągłe problemy. Nie pali na gazie lub na benzynie, problemy na wolnych obrotach. Osobiście nie jestem zwolennikiem komputera.
3 sprawa jak strzeli na gazie może uszkodzić przepływomierz i na paliwie zaczyna dużo palić oraz ma nierówna pracę na wolnych obrotach Jak kolega wskaże, gdzie w tym silniku jest przepływomierz to stawiam flaszkę ;) A i strzały w jednopunkcie z metalowym kolektorem ssącym to rzecz chyba niezbyt często spotykana. Tak z ciekawości zapytam właściciela...
Przyczyn może być kilka - za uboga mieszanka wolnych obrotów - falowanie, gaśniecie itp. Trzeba sprawdzić czy nie ciągnie fałszywego powietrza po przez króćce ssące, wyregulować skład mieszanki śrubami itd. a potem zsynchronizować gaźniki, Drugą przyczyna może być układ wydechowy. Wypalone uszczelki pomiędzy głowicą, a kolektorem powoduje zassanie świeżego...
rok to 1994, Dzieje sie tylko na benzynie, bo jest to sekwencja, i jak sie zagrzeje to przełącza się automatycznie na gaz;) problem z brakiem mocy i strzelaniem w kolektor się uporałem. Kupiłem nową gumę (kolanko) która idzie z przepływomierza do przepustnicy. Widocznie gdzieś jeszcze dostawało się lewe powietrze. Pojawił się następny problem, otóż...
Mam ten sam silnik jak dotąd żadnych strzałów, warunek dobre przewody nie za 100zł tylko te naprawde droższe. 1.Ustaw obroty na benzynie(śruba na skos od pokrywy zaworów) 2.Włóż rękę pod kolektor jest tam gumowy wąż zobacz czy nie jest popękany, lub spadnięty. 3.Dobre przewody świece odstęp mniejszy niż nominalny, kąt wyprzedzenia zapłonu ustaw na słuch...
kolektory to rozrywa plastikowe twój jest metalowy.Ale za to moze rozwali rure od puszki filtra do kolektora i samą puszke nie mówiąc o przepływomierzu.Przy strzałach koniecznie zwrócić uwage na świece przewody i masę silnika. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Witam Jak w temacie (autko z 1992,192KM). Jeździło całkiem normalnie,aż po jednym z uruchomień (silnik zimny) szarpie silnikiem,obroty falują od ok 400 do 900 (na wolnych). Żeby w ogóle ruszyć potrzebuje ok 2500-3000 tys obrotów,a i tak szarpie podczas jazdy,są momenty że załapie i idzie normalnie ale tylko kilka sekund. Po mocniejszym dodaniu gazu...
Ja miałem tak samo. Mam zainstalowany komputer AL-700. Po zainstalowaniu miałem problemy z wolnymi obrotami. Okazało się powinien być zainstalowany sterownik AL-700 w wersji "resistive" do takiego rodzaju sond jak są w vectrze B, mój silnik to X18XE. Po wymianie komputera na właściwy wszystko było OK. Ale z niewyjaśnionych powodów (zapewne sonda już...
Pływają wolne obroty od 400 do 1700 obrotów : falują jak silnik jest ciepły , zimny jest oki przestają falować na ciepłym jak zgaszę i odpalę przez pierwsze 20 sekund spokój. w aucie była instalacja gazowa 2 generacji przerobiona na 1 generacje i na lpg obroty nie falowały. Dolot w miarę szczelny (tzn nie mam możliwości dokładnego sprawdzenia z powodu...
..Sygnał z sondy jest w zakresie 0 - 5V a nie 0 - 1 V jak w większości samochodów z sondą cyrkonową... Sterownik obsługuje 0-5V i taka jest ustawione. Myślę, że zatem powinien sobie radzić z emulacją. Dużo ludzi jeździ na 2 gen. w tych samochodach i widocznie "da się". Upewniłem się też, że TPS jest podpięty. ...Dodatkowo masz kolektor ssący o znacznej...
Witam. To co jest głównym problemem, za wysokie obroty czy zasada działania silnika krokowego? Moim zdaniem za duże obroty po strzale gazu to wynik tzw. lewego powietrza. Strzał lekko coś rozszczelnił i zasysa gdzieś bokiem i podwyższa obroty. Na jakichś wężach podciśnień, pod jakąś uszczelką. Ja kiedyś bardzo długo nie mogłem zlokalizować lewego powietrza,...
Opel vectra c silnik z18xe Problem polega na tym, że auto jak zimnie to na wolnych obrotach faluje, lekkie strzały, przydławia sie po dodaniu gazu. Odpalając na gazie jest w porzadku mimo ze nie idealnie, robiąc autokalibracje sterownika gazu, tez faluje. Na benzynie wstarczy przejechac 2km i zapala sie kontrolka awarii silnika (bład złego składu mieszanki),...
Witam Posiadam BMW e36 z 91 roku z silnikiem 2.0 Posiada gaz zwykły z emulatorem sondy lambda . A mój problem jest taki że auto na gazie chodzi super , jest żwawe i nie dusi się, lecz na benzynie po wciśnięciu gazu do oporu muli i ''pierdzi'' tak do ok 2 tyś obrotów , potem już ciągnie tak jak trzeba. Pompka paliwa wymieniana niedawno , na starej było...
W tym przypadku należało sprzedzić jak koledzy piszą ciśnienie paliwa, ale i tak trzeba podłączyć pod komputer i sprawdzić jak wyglądaja tęperaturawody czy komputer dostaje właściwy namiar . Jak będzie różnić się o ileś stopni nie osiągnie nigdy właściwego czasu wtrysku i będą strzały. Trzeba również sprawdzić jaki jest czas wtrysku czy prawidłowy na...
Opis : wymienione kable wysokiego napięcia,świece kompletny kolektor ssący z przepustnicą i czujnikami wraz z silnikiem krokowym, wymieniony przepływomierz czyszczona przepustnica ( wymiany spowodowane były strzałem gazu, pokrzywiło klapki do krótkiego obiegu i resztę wymienionych elementów uszkodził ) szczelny układ dolotowy i układ podciśnień wymienione...
Witam Znaki na łańcuchu pokryte ze znakami na kołach, pompa włożona tak żeby dało się wkręcić blokadę od przodu, pompę regulowałem tylko na „kącie” popuszczone 3 śruby i przekręcane pompą, głowiczki nie ruszałem bo silnik w miarę fajnie odpalał i gasnął – poniżej pełny opis Dzisiaj udało mi się podłączyć jeszcze autoboss-a i ten odczytał...
Witam. Zaczęły sie pierwsze problemy z Boschowtryskiem w moim 106 1.0 z 96/97r. Sprawa z dnia na dzień robi się coraz gorsza. Wygląda to tak, że w niskiej partii obrotów go zalewa. Niedawno jeszcze jako silnik pracował, dziś już zaczął mieć problem z utrzymywaniem wolnych obrotów i albo faluje, albo gaśnie. I tak z niskich obrotów nie jedzie, jak go...
Witam wszystkich zanim pozwoliłem sobie zacząć ten wątek próbowałem rozwiązać ten problem sam na własną lecz mój trud okazał się daremny. W czym rzecz mam problem z Astra 1.4 16V : Po pierwsze auto nie chciało nie chce odpalać udaje się to za którymś razem po dłuższym kręceniu: -podmieniony silniczek krokowy "rada mechanika" nie pomogło, po wpięciu...
Witam wszystkich żądnych wiedzy i nauki :) dziś byłem na warsztacie u pana kazia, regulacja obrotów, zapłon, wymiana uszczelki pod kolektorem, kabli WN, Świec + pewne spostrzeżenia :/ A mianowicie wygląda na to, że ustawienie zapłonu względem punktów, jest nie możliwe :/ gdyż są różne ciśnienia na garach :( jak mierzyłem, ok miesiąc temu [11, 10.8,...
Witam Serdecznie. Było kilka tematów z takim problemem, natomias postanowiłem założyć kolejny dla potomnych, o mojej walce z błędem 0170 w samochodzie żony. Samochód to Opel Corsa GSI 1.8 Z18XE 125KM. Autko generalnie dobrze utrzymane, po zakupie pierwszy raz błąd pokazał się po 100km, potem róznie, raz po 40km, raz był po 300km, czyli generalnie nieregularnie....
Scenic 1.6 k4m 2000r. Auto było po mini kolizji zaworów z tłokami - rozwarstwilo się koło pasowe i guma wpadła w rozrząd przestawiając go i uszkadzając 4 zawory. Zostały zmienione zawory, ogólnie cała obróbka głowicy, nowy rozrząd, świece, uszczelnienia kolektorów i przepustnicy, kompletnie wszystko na...
strzały kolektor ładowanie wolnych obrotach stuki wolnych obrotach
licznik energia bierny pojemnościowy czujnik termopara sender video schemat
Jak zresetować Maca do ustawień fabrycznych? Ariston ATL 94 TX Cachemire – wymiana modułu sterującego obrotami, diagnostyka tachoprądnicy