półoś to kawał pręta więc po co go wymieniać jeśli jest prosty a przegub przy skrzyni zwykle chodzi całe życie, no chyba że osłona zostanie uszkodzona
To tzw przegub wewnętrzny ,Odzywa się ( stuki ) przy jeździe na wprost ( zewnętrzny słychać na skręconych kołach ) .W budowie ma także wieloklin ,kolki, jabłko , ale luz raczej powstaje na jabłku-kulki a nie na wieloklinie .
obstawiam przegub wew.
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Skoro takich stuków przed wizytą u mechanika nie było ,to istotnie może to być przegub :idea::idea:tylko że podczas wymiany wszystkich podzespołów w/w mechanik mógł coś nie chcący uszkodzić w tym przegubie :idea::idea:,sprawdzić to może Pan sam jadąc na jedynce i powoli kręcąc kierownicą na max w lewo i w prawo i jezdzić w kółeczko ,jeżeli nie będzie...
moim zdaniem to winne są tarcze hamulcowe ( mogą być przegrzane) i przegub napędowy jak skręcasz a grzechot to poduszka amorka
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
A przegub jest sprawny prawy i lewy?
A więc jednak oba przeguby były do wymiany. Po wymianie błoga cisza:)
Bardziej wygląda to na przegub zewnętrzny.
Uszkodzony był przegub wewnętrzny i łożysko w piaście
Stuki przy szybkich ruchach - w pierwszym odruchu końcówki drążków. Jak nie masz kanału to wsadź łapę złap dłonią przegub końcówki a drugi niech kręci krótkie ruchu - poczujesz dłonią jeżeli luz jest na przegubie końcówki drążka.
Dokładnie tak. Ja mam takie auto jak Pana, po długich poszukiwaniach okazało się, że przegub się odpiął.
Kolego SQ5EKY - stuki przegubów są tak charakterystyczne że nawet początkujący mechanik od razu to wykryje. A poza tym na prostych, nie skręconych kołach przegub nie będzie stukał - tylko podczas skrętów gdy dodamy "gazu" czyli gdy koła ciągną (czytaj. pod obciążeniem).
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
to raczej nie test ABS , sprawdź co będzie się działo na pełnym skręcie i ruszaniu , jak stuki będą głośniejsze do wymiany jest przegub przy kole , /oczywiście do sprawdzenia , cena jest różna , w cenie zewnętrznego ; kupiłem zewnętrzny , wewnętrzny i półoś i to nie najgorszego producenta
Pierwsza zasada, nie skręcamy ostro na 4x4 przy dużej przyczepności podłoża, druga, nie jeździmy z 4x4 po asfalcie. W Vitarze nie masz mostu sztywnego, więc może to być przegub walnięty lub kosz satelitów.
Witam kolegów na forum. Życzę zdrowych, spokojnych Świąt Wielkiejnocy. Przy jeździe około 40 km/h na łagodnym zakręcie w prawo po dodaniu gazu słychać stuki w lewym kole. Na pewno to przegub - tylko który wewnętrzny czy zewnętrzny. Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam. Kup lewy przegub od strony koła i jedź wymienić do mechanika.
Witam przegub sprawdzałeś?
Skrzynie ma typu Jb , a czy muszę wymienić też przegub trójramienny. Z góry dzięki za pomoc.
Wymieniłem jeden przegub zewnętrzny, luz na wewnętrznym pozostał, możliwe że troszkę mniejszy, stuki i szarpania podczas dodawania i ujmowania gazu praktycznie ustały. Został do wymiany jeszcze jeden przegub zewnętrzny. Dziękuje za rady. Pozdrawiam.
Witam. Mam prośbę o pomoc. Mam dziwne stuki podczas skręcania w prawym kole. Wymieniłem przeguby i nic to nie zmieniło. Czy to coś z półosią nie tak? Przegub przy skrzyni? Gdzie jeszcze mogą być luzy? Może ma ktoś jakiś pomysł?
Jak zdejmowałem koło to szarpałem wszystko w jego otoczeniu i wszystko w przednim zawiasie. Klocki (zaciski etc) sztywno. Aha i jak dodaje gazu (tzn np. jest redukcja z 3 na 2 i troche mi szarpnie autem to ten sam stuk slychac wiec dlatego podejrzewam przegub wew.
Ja nadal stawiam że odpowiedzialność za stuki ponosi półoś lub któryś z przegubów (zewnętrzny lub wewnętrzny). Tak się składa że z takim samym problemem wczoraj do mnie do serwisu trafił Fiat Doblo. Identyczny przypadek. Stuki po lekkim skręceniu w lewo. Winny - przegub zewnętrzny prawy. Po wymianie wszystko ucichło. O półośkach wspomniałem bo jeśli...
Przegub też raczej wydaje mi się że nie , przy skręcaniu i przy przyśpieszaniu cisza to samo na małych nierównościach , co innego na większych . Chyba bez jakiegoś mechanika się nie obejdzie w mojej miejscowości są dwie stacje diagnostyczne i byłem na tej o lepszej renomie , bo samemu nic raczej nie zrobię chociaż mam kanał ;/
Najprawdopodobniej przegub (prawy przód). Wymienić - nie ma możliwości naprawy.
Dziwne ale stuka tylko przy skręconych kołach. Przegub do wymiany. Zapewne pękła, wykruszyła się jedna lub więcej z kulek będących jego elementem.
Uszkodzone przeguby nie wydają dźwięku przy skręcaniu (na postoju) tylko przy jezdzie na skręconych kołach i to najczęściej i najgłośniej gdy skręt jest maksymalny , wtedy możesz usłyszeć charakterystyczny dźwięk , stuk przegubów , którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową koła . Dotyczy to przegubów zewnętrznych-przy kołach .
z przegubem prosta sprawa: Jeżeli przegub to autor zapomniał dodać że trzeszczy tylko przy skręconych kołach, a takie zachowanie to dwie możliwe usterki: niedokręcone koło i przegub
W moim dziadku typu Mondeo stuki powodował niedokręcony przegub półosi po wymianie łożyska. Ale jeśli nie było ściągania piasty to obstawiałbym w/w poduszke.
Tak miałem nie raz.Waliła komprecha o tłok a z przegubu lał się smar jak się wylał to przegub się popsuł.A może się mylę to nie komprecha to turbo waliło i nie miało mocy.Następny diagnosta stuków internetowych.
Witam, posiadam VW T5 automat 2,5 z 2008r. Problem mam taki, że jak zahamuję samochód i trzymam na stopie to wyczuwam takie stuki w skrzyni na sprzęgle, gdy puszczę hamulec to ustępują. Gdy przełożę dźwignię na P to mniej stuka. Zmieniłem teraz olej i myślałem że coś się poprawi, bo mechanik mówił, że przy spuszczaniu brakowało ok. 2 L oleju, ale jest...
Witam Problem dotyczy Volvo V50 1.5 D2 114KM z 2011r. skrzynia biegów B6 (6 biegowa). również fordy focusy 1.6 TDCI MK3 mają ten sam napęd. Po zagrzaniu słychać wyraźnie jakby w układzie napędowym był luz, szczególnie jest to słyszalne podczas ruszania, przy zmianie biegów z 1 na 2 na 3 późnej już szum opon nieco zagłusza to stukanie. Było wymienione...
Czyli jak by był wyrobiony przegub na drążku kierowniczym to będzie luz koła na boki i będzie słyszalny stuk?
Witam . mam taki problem ze swoim peugeotem 106 kilka dni temu jadąc pod górkę coś strzeliło mi z prawem strony okazało się ze to padł przegub wewnętrzny to kupiłem nowy z całą ośka i po założeniu przejechałem zaledwie 5 km i zaczął strzelać znów wymieniony przegub tzn wyjąłem dziś ten nowy który tak strzela i okazało się że wysunęło osłonę przegubu...
Sorry za być może elementarne pytania, ale nie znam się specjalnie na samochodach. (at)k-sierra masz na myśli przegub napędowy? Kołpak czyli gumowa osłona przegubu? (at)tomekmazepa tak, mam alu, jakie szpilki masz na myśli? (at)kanarek79 rozumiem, że masz na myśli przegub dolnego wahacza?
Witaj fil. Już straciłem nadzieję :) U mnie sama skrzynia prawie OK. Nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpać i ruszam łagodnie na R. W sumie to samochód przejął kontrolę. Jak wrzucam D lub R to moja wyobraźnia męczy obrazy jak elektrozawory puszczają olej, wrzuca bieg i rusza. Mam wrażenie że sterownik jest niedopasowany do skrzyni. Jest faktycznie...
Dwumasa? W Twoim silniku był stosowany ten poroniony wynalazek. Taaaa, dwumasa w 90-konnym Golfie 3. Poleciał kolega z fantastyką. Poduszka, bądź przegub tłucze.
Nim kupiłes nowy, trzeba było porozbierac stare (powyjmowac kulki i koszyczek). Przegub ktory stuka ma przeważnie wyżerki na bieżniach.
To chyba już spory wydatek? Średnio: Przeguby od 60zł/szt w górę, wałek półosi koło 100zł (różnie, może mniej, może więcej). Ale po tych objawach i wymianie wylistowanych elementów stawiał bym na przegub wewnętrzny, zamiast wymieniać całą półoś i oba przeguby (w tym napędowy raz jeszcze).
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
Wtryski??? Niemozliwe!!! To slychac stuki jak przegub tylko bardziej glosne i bardziej metaliczne. Przeguby byly sprawdzane kilka razy i nie maja zadnego luzu. Wydawac by sie moglo blacha sprawa i oczywista ale jak widac to nie przegub. Poza tym przejechalem juz 65 tys km i jak bylo to tak jest. Moze teraz troche czesciej i glosniej sie to dzieje ale...
Witam od pewnego czasu w sumie od 2 dni zauważyłem że po przejechaniu 10 km zaczyna coś stukać sprawdzałem koła pod względem luzów lecz jest ok wszystko tarcze ani klocki też nie są uszkodzone łożysko nie wyje przy większych prędkościach, przeguby nie stukaja objaw stuki które ustępują przy wciśnieciu pedału hamulca czy to możliwe że te stuki dochodzaą...
Stabilizator cały? Gumy oraz końcówki? Przegub wewnętrzny też sprawdziłeś? Poduszki silnika też sprawne?
Witam Mam problem ze złożeniem przegubu wewnętrznego w VW Polo II rocznik 1994, benzyna 1.0 , 33KW. Musiałem go rozkręcić żeby dostać się do jednej śruby i wykręcić miskę olejową . Miska olejowa wymieniona ale pozostał problem z prawidłowym złożeniem przeguby od strony skrzyni biegów. Przegub wew. rozkręciłem , jest tam sześć śrub i odsunąłem od flanszy...
Wymieniłem ten przegub i nie ma żadnej różnicy :/ Zostaje tylko maglownica.
przegub wewnętrzny nie jest prosto zdiagnozować ... A robię przy oplu wiem że to jest częsta bolączka . Sprawdź jeszcze zawiasy drzwi też lubią postrzelać :)
Chodzi o drążek z prawej strony w audi 80.(115KM). W sumie też nie mam pojęcia skąd ten pomysł, że to prawa strone :D:D:D Również stawiam na przegub zewnętrzny.
Na 99% prawy przegub(jezeli stuki milkna przy jezdzie na wprost bez wiekszego obciazenia) jezeli zaden nie byl wymieniany od nowa (ale kto to wie)z reguly pada prawa strona jako pierwsza .Proponuje wymiane z autozlomu calej poloski wraz z wachaczem i lozyskami. wyjdzie duzo taniej. jak chcesz to sam zrobic to potrzebny bedzie specjalny klucz gwiazdkowy...
moze to nie w kole mi to bardziej się wydaje ze ci się przegub strzela przysłuchaj się dokładniej
przegub stuki mercedes przegub przegub toyota
grzałka ceramiczny kenwood kolumny zbierak electrolux
17ips62 schemat telewizor 32lb550b
Naprawa reduktora skrzyni biegów DAF 95XF: krok po kroku Przełącznik zespolony w quadzie 110 nie działa - co sprawdzić?