Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Witam wszystkich czy spotkał się ktoś z takim kodem 1602(sterownik-uszkodzenie modułu czujnika stukowego)? gdzie ten sterownik się znajduje?
Jeśli silnik bedzie pracował prawidłowo to ten czujnik jest zbędny tym bardziej ze sterownik go nie wymaga.
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
po pierwsze trzeba sprawdzic wtryski (najprawdopodobniej pada wtrysk 4 gara ) jesli wtryski ok. to sprawdzić ciśnienie sprężania ( na zimnym motorze !!! ) nominał to 33 bar jeśli to nie wyłoni padalca to wgrać najnowszy soft do ecu zaprogramować na nowo korekty wtryskiwaczy i jeździć aż do następnego zapalenia kontrolki świec żarowych (niestety potrzebny...
Na benzynie która ma większą liczbę oktanową można uzyskać troszkę większą moc w silnikach które zmieniają kąt wyprzedzenia zapłonu pod wpływem czujnika spalania stukowego (sterownik silnika szuka granicy spalania stukowego i stara sie pracować jak najbliżej niej).W zwykłych silnikach nie ma to znaczenia i można lać benzynie o najmniejszej liczbie oktanowej...
To że nie jesteś elektronikiem, nie upoważnia do niechlujnej pisowni. Rzecz jest w tym - knock sensor działa jak czuły mikrofon, o dość wąskiej charakterystyce pasma które "słyszy" - generalnie chodzi o metaliczny stukot, będący objawem spalania stukowego. Sterownik silnika przyspiesza zapłon, zgodnie z mapą do wartości maksymalnej zapisanej w niej,...
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Przecież to całkiem inne paliwo - dużo wyżej granica spalania stukowego, mniejsza wartość opałowa. Żeby sterownik nie latał w kosmos z czasami wtrysku, trzeba by zwiększyć ciśnienie. I od razu mówię - wybij sobie z głowy, że szkłem tyłek podetrzesz - nie da się tanio gazu do auta włożyć. Masz ryzyko albo zniszczenia silnika, albo spalenia auta.
Jeżeli " Układ regulacji spalania stukowego wewnątrz sterownika" to może za wczesny zapłon i spalanie stukowe więc stuka, oczywiście bez oleju też klekocze jak diesel.
Być może się mylę, ale coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu. Myślę że jest za wczesny zapłon, dowodem jest wyższa temp cieczy chłodzącej czyli 97 stopni, może to być związane z tolerancją czujnika temp. Jeśli jest za wczesny zapłon dochodzi do spalenia stukowego, sterownik różnie opóźnia w zależności od spalania stukowego i stąd ta kiepska kultura...
A które to będą piny w sterowniku? (siemens sirius 32N) Pin 20 i 79.
W sterowniku iaw18fd nie podłącza się czujnika spalania stukowego.
Niestety po następnym dłuższym wyjeździe znowu się zapaliła (dokładnie wtedy jak w drodze powrotnej musiałem przyspieszyć jadąc pod wysoką górkę). Wtedy właśnie jest największe prawdopodobieństwo spalania stukowego. Skoro sterownik to stwierdził i nie mógł tego skorygować zapalił błąd. Po Zalej na próbę E 98 i sprawdź.
nad kolektorem ssacym jest zlacze czujnika sprawdz jakie bledy sa w pamieci sterownika i czy czujnik ma prawidlowy sygnal na wolnych obrotach okolo 1v
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Sterownik , na wejście czujnika stukowego indukuje się impuls zapłonu.
1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego.
Nie nie ma żadnych błędów, jedyne jakie były to po zakupie zatankowany był 95 i wyskakiwały błędy spalania stukowego, po wykasowaniu i odpaleniu wyskakiwały ponownie, oczywiście błędy były tylko zapisywane w pamięci sterownika - nie zapalała się kontrolka check na desce, paliwo wyjeździłem leje PB98 i od tego czasu odpukać żaden błąd się nie pojawił...
Witam . Szukam schematu sterownika do Volvo XC90 z 2017r 2,0L benzyna 236kW . Schemat czujnika spalania stukowego oraz sprężarki klimatyzacji
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Czujnik jest w bloku pod kolektorem ssącym ale w moim przypadku to coś innego jakby nie czytał wałka rozrządu choć impulsy na sterownik prawidłowe
Kiedyś się dowiadywałem to LPG jest wtryskiwane w fazie lotnej do dolotu regulując na podstawie temp. spalin i efektu spalania stukowego. Bynajmniej tam mają sterowniki z serii Solaris Diesel.
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Fabryczny sterownik wyposażony w czujniki spalania stukowego, nic tu po kątach.
Znaleźć teraz taki sterownik graniczy z cudem, a jak już jest to w cenie 1/3 wartości samochodu. W programie diagnostycznym temperatura silnika taka jak na zegarach. Przepustnica była podmieniana, jest czysta. A rozrząd składany na Ori blokadach, ale nawet one nie leżą idealnie na wałkach. Trzeba ręcznie poprawić żeby kreski na ich końcach się zgrywały....
Normalnie producent nie przewidział takiej sytuacji jak odłączanie akumulatora w celu kasowania adaptacji, normalnie to robi się komputerem ale też nie pamiętam jak reaguje ten twój sterownik...w niektórych jest kasowanie map sondy, mapy stukowej czy bloku BLM...no trzeba by podłączyć pod interfejs...
Wyslij sterownik do mnie, zrobię.
Zobacz co się dzieje w gr 020, powinien tam pokazywać opóźnienie zapłonów poszczególnych cylindrów wywołane spalaniem stukowym
Jak się nie mylę to tam jest tylko jeden czujnik spalania stukowego a przyczyną błędu jest zgubienie przez sterownik silnika kodu wtryskiwacza. Dopisz wtryskiwacz i będzie dobrze, ewentualnie wszystkie cztery - kody masz na wtryskiwaczach. Zrobisz to tylko i wyłącznie przez komputer.
Jeśli ktoś ma tylko błędy P2337 i P1385, to warto wymienić czujnik stukowego spalania. W moim przypadku rozwiązało to problem i sterownik nie zgłaszał już żadnych błędów. Ważne, żeby zachować oryginalną pozycję czujnika i dokręcić go siłą 20-25 Nm.
Witam koledzy. Jestem tu nowy, od jakiegoś czasu próbuję używać oscyloskopu, bawię się w diagnozowanie silników. Wyczytałem tu (niestety nie potrafię znaleźć) wypowiedź jednego z kolegów, który twierdził że w pewnych stanach sterownik silnika przyśpiesza zapłon aż do momentu wystąpienia spalania stukowego, opóźnia i znowu przyspiesza...Zrozumiałem to...
rezystancja powyzej 1Moma ,sygnal-silnik rozgrzany na biegu jalowym wartosc zadana 0,0-1,0 V to tak w skrocie.czyjnik jest piezoelektrykiem w momencie spalania stukowego wytwarza napiecie j.w. dajac sterownikowi sygnal do opoznienia zaplonu,sygnal moze byc tez falszywy np z powodu luznych ierscieni ,za duzego lluzu na zaworach ,czyli od tego co daje...
Rozpisałem sobie ten cały schemat, który mi podrzuciłeś i po kolei będę go sprawdzał z tym co jest obecnie tam w aucie. Muszę być na 100% pewny bo nowy sterownik kosztuje w ASO 4500zł więc nie ma miejsca na błędy. Ogarnę wszystkie czujniki na silniku, elektrozawory i dojścia prądu czy zgadzają sie z tym co na schemacie. Już na pierwszy rzut oka widzę...
Tak, masa jest z silnika. Czujnik można sprawdzić oscyloskopem i .... małym młotkiem ;) Sterownik w kabinie.
zielona naklejka, jesli to masz na mysli z vin, ktory zdekodowalem, pochodzi z e34 m50b20, skrzynia automat Bosch-0-261-200-405 czyli nie jest to fabryczny komp, silnik tez nie, bo wiazka nawet nie ma wtykow pod czujniki stukowego w zalaczniku foty, rowniez plyty sterownika, ktora znalazlem w bagazniku
Gdyby zostało zarżnięte czy przegonione to pojawiłoby się zużycie oleju, jak pisze założyciel wątka przy wciśnięciu gazu auto szarpie - coś jakby objaw zubożonej mieszanki (dlatego też były objawy spalania stukowego) moim zdaniem uszkodzony sterownik nie radzi sobie z przetwarzaniem danych z czujników , brak błędów w pamięci można wytłumaczyć samym...
Problem będzie głównie z zapłonem, przy wzroście ciśnienia doładowania wystąpi spalanie stukowe, bo sterownik nie "wie", że musi opóźnić zapłon. Zamiast takich zabaw rozejrzał bym się za całym silnikiem od uno turbo i.e. ,oczywiście razem z wiązką, sterownikami (do wtrysku był jetronic, do zapłonu microplex) etc
Błąd się pojawiał cyklicznie tzn skasowałem odpaliłem popracował chwile przegazowałem i po chwili cyk lampka i błąd skasowałem i tak w kółko żadnej reakcji na podmianę sondy cały czas 4880 mV czy jakoś podobnie . Naprawa połączeń w sterowniku załatwiła sprawę od czasu do czsu wskakiwał błąd spalania stukowego jakiś czas temu klient gdzieś wymieniał...
Kod błędu? Ten silnik miał dwie główne przypadłości czyli cewka i/lub świece potem sterownik silnika, zapchany katalizator, inne usterki jak np padająca pompa paliwa lub wtryskiwacz.
MS-1 tez potrafi jezeli uzyc softu MS Extra z programem Mega tune. W dodatku ma kontrole trakcji, cisnienia doladowania i opcjonalnie obsluge czujnika spalania stukowego. V3 ma juz wbudowany sterownik do 1 cewki, a 3 nastepne (po 5 dolarow) mozna dolozyc. Chyba wystarczy...
Stały plus powienien być na B1 i C16 (po bezpieczniku F5). Plus po kluczu powinien się pojawić na C4 (po bezpieczniku F17). B10, A12, D1, C12 i C13 powinny być połączone z masą. Dodano po 6 Podaj jaki to ma sterownik, jaka skrzynia, bo jest chyba 6 wersji. W znakomitej większości Lanosów spotykanych w Polsce są dwa rodzaje sterowników: starszy z niebieskimi...
A głupoty opowiadasz. Widziałeś odpowiedniki silników na rynek USA gdzie musiały spełnić wyższe normy emisji spalin? Sterowniki Hitachi, sekwencyjny wtrysk, normalne przepływomierze, czujniki spalania stukowego, też bezawaryjne były i nie tak zacofane choć produkowane w tym samym czasie.
Co do napędu to nie ma żadnej wiskozy, centralny mechanizm różnicowy i to wszystko. U mnie to ewidentnie silnik. Po resecie sterownika silnika zawsze jest dużo lepiej dopóki sterownik nie pozbiera sobie nowych parametrów do map - jakieś 100km. Jak zmieniłem lambdę na nowa i sam zmapowalem sterownik gazu to na gazie jest lepiej. Ale wciąż szarpie. Czujnika...
Kolejny dzień zmagań, rozrząd sprawdzony i chyba jest ok. Niezależnie czy blokuję na 1 czy na 4 cylindrze ponieważ przy rozrządzie blokuję się na 4, a zaplon liczy od skrzyni. To blokady pasują i trzeba lekko naciągnąć blokadę na wałkach, nie pasuje idealnie ( ale nie wiem czy to jest dobrze czy nie, ponieważ nigdy rozrządów nie robiłem). Na kole zamachowym...
Witam. Auto uruchamia się ale po kilku minutach gaśnie. Kiedy odłączę klemę silnik ponownie pracuje kilka minut i znowu gaśnie. Wymienione są na nowe: pompa paliwowa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik stukowy, świece zapłonowe, sterownik bez immo. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast gdy samochód...
Mam Delco w Tigrze 96r , jest czujnik spalania stukowego. Co do sondy: jest z jednym przewodem. Pozdrawiam.
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
Nic nie trzeba było programować. Kupujesz inny sterownik i robisz tylko inicjację. Conajwyżej robisz resety ustawień ( bloku uczącego char. pola stukowego, mapy bloku BLM). Konfigurację ( system klimatyzacji występuje lub nie) sterownik sobie sam ustawi. Naaawet gdyby zaszła potrzeba przeładowac soft to fobi się to techem. Na więcej razy nie daj się...
Wiadomo co dalej, wypalenie zaworów, spalanie stukowe, przez co sterownik cofa kąt zapłonu , moc silnika maleje. A teraz coś dla ludzi którzy zawsze myśleli, zbyt uboga mieszanka to zbyt gorące gazy, a tu guzik prawda, mieszanka spala się wolniej, prowadząc do omywania zaworów i degradacji ich. Czasami na zbyt krótkie czasy zasysania może pomóc wyprzedzenie...
Witam serdecznie od niedawna jestem posiadaczem Opla Astry F z silnikiem 1,6i 16V (X16XEL) problem występuje po przekroczeniu prędkości ok 140km/h zapala się pomarańczowa lampka błędu po obniżeniu prędkości gaśnie. Wygenerowałem kod błędu poprzez złącze diagnostyczne i wyszło 1602 czyli Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Moje...
Witam Mam podobny problem. W sterowniku było grzebane. Jak włączę zapłon pojawia się błąd P1602 - układ regulacji spalania stukowego. Odpalam i auto nie ma mocy. Wystarczy skasować błąd na załączonym silniku i wszystko wraca do normy. Po ponownym uruchomieniu znowu to samo. Czujnik wymieniony. Czy to jest wina sterownika??
Czujnik spalania stukowego wymieniony, kontrola trakcji jednak jest w tym wiekowym samochodzie ;)
Po prostu źle poskładany rozrząd (minięte wałki też) powodują nie prawidłowe spalanie mieszanki. Błąd synchronizacji wałków zależy od tolerancji sterownika silnika. Więc wcale nie musi sie zpalić lampka.
Może rzeczywiście coś mu stuka cały czas i dlatego nie wykrywa spalania stukowego Myślę że raczej wykrywa tylko sterownik nie może sobie poradzić żeby je wyeliminować dlatego wywala błąd i przełącza się w tryb awaryjny.
A dzwoni ona przy jednostajnej jeździe. Błedów brak, ale zaskakująca jest jedna rzecz-jakkolwiek sterownik odbiera puls spalania stukowego ( na ekranie Techa widać że zlicza pulsy) to nie robi korekcji tylko i wyłacznie w 4 cylindrze. Zrobiłem test migawkowy, przeglądnąłem 250 klatek, klatka po klatce, i wszędzie było opóznienie zapłonu w cylindrach...
Jeśli dokręciłeś go na chama, to żeby teraz było dobrze musisz wymienić i czujnik i śrubę którą był przykręcony. Serwis by się nie świecił, bo i niby z jakiej okazji? Mikrofon tylko ogłuchł, a nie stracił połączenie ze sterownikiem.
czy ktos ma pomysl jak sprawdzic czujnik spalania stukowego ? mam nadal problem z mondeo 2.0tdci 2001r, p2338 na bledach i praktycznie wszystko sprawdzone :( . druga kwestia to gdzie znajduje sie sterownik od wtrysku bo sa dwa , jeden przykrecony za schowkiem przez grodz przednia a drugi ? :( jakiekolwiek sugestie mile widziane pzdr
No to teraz tą co była do plusa możesz odłączyć i podłączyć ją do "-" przy samym sterowniku, pin 31, żółty z niebieskim paskiem. Czujnik Halla czy może czujnik spalania stukowego? A może sonda Lambda? Nie żartuj sobie... Teraz zostaje tylko albo uszkodzenie sterownika albo przerwa gdzieś między nim a przekaźnikiem.
"Ćwierkanie "to jest spalanie stukowe wynik żle dobranej przez sterownik mieszanki (uszkodzony przepływ. daje złą informację do sterownika o ilości powietrza)Po wymianie przepływki ćwierkanie ustąpi.
Witam serdecznie. Podczas diagnostyki silnika samochodu Fiat Panda 1.1 8V (169) wyposażonego w seterownik Magneti Marelli 4AF.SM wyskoczył błąd permanentny P1325 czyli czujnik stukowy. Wiązka sprawdzona, sterownik na pinach czujnika detonacyjnego ma napięcia 1.35 i 1.65 DC do masy, a chyba powinno być 5V. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie w sterowniku...
Miałem podobnie i uszkodzony był sterownik silnika,klin był ok a regulacja kąta leżała
Problem rozwiązany. Sterownik co jakiś czas kalibruje sobie za pomocą czujnika spalania stukowego wtryskiwacze i wtym czasie faluje, trwa to ok 10min.
tego nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi sie ze wlasnie czujnik spalania stukowego jest brany pod uwage . Ale na 100% wiem ze sterownik wyłącza sterowanie danym wtryskiwaczem gdy coś nie gra... chodzi o to by nie uszkodzic katalizatora ,no i ekologia. Kiepskie sprezanie na którymś z cylindrów to czeste uszkodzenie 3 cylindrowego motoru vw (azq,...
. Dzisiaj podczas jazdy zaswiecil mi sie kilka razy blad. Pierwszy raz rano auto na mrozie zapalilem i strasznie dziwnie chodzilo i zaswiecil sie wlasnie blad no i pozniej cos 2 razy podczas jazdy w ciagu dnia. Sprawdziem blad 1602- Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Czytalem ze taki czujnic jezeli dobrze zamontowany to sie...
W nissanach raczej nigdy ten czujnik nie pada. Mogą być 3 powody no 4 oczywiści to czujnik (ale naprawde rzadko) - wtyczka do czujnika sprawdź wyczyść itd.... - przerwa w obwodzie - uwalnoy moduł w sterowniku odpowiedzialny za "tłumaczenie" sygnału z czujnika.
Na pewno nie tankowałem chrzczonego paliwa, bo zawsze nalewam u "zielonych" i praktycznie na tych samych stacjach. Jeżdżę tylko na 95, gazu brak. Jest czujnik spalania stukowego i raczej nigdy nie był wymieniany, postaram się założyć nowy. Gdy podłączę się laptopem mogę podejrzeć napięcie z czujnika dla każdego cylindra z osobna. Gdy na zimnym silniku...
Wymieniłem razem z cewką. Tak jak kable, czujniki położenia wałka i wału, pompa paliwa, sonda bo jest jedna, przepływka, no i sterownik na stary, ale bez zmian. Nawet stukowe sprawdziłem, gdzie kolektor musiałem zwalić. Jutro przełożę silnik krokowy. Mam 4 Volva i tylko z nim od kolizji są zagadki. Dzięki za podpowiedzi, bo mi i wszystkim mi znanym...
Mógłbyś odszukać tą całą procedurę? co do ustawień zapłonu w VAG to wiem , że blok 7, 1 okienko wartość 58-60, a 2 okienko 7-8 coś takiego ale niestety ustawienie zapłonu w tych wartościach nie wyprowadza sterownika z trybu awaryjnego.
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
Po wymianie czujnik powinien być dokręcony odpowiednim momentem. Czujnik podłączony jest do sterownika silnika i należy sprawdzić instalacje ze sterownika do czujnika. Czujnika raczej nie sprawdzisz bo to element piezo.
Jesli dobrze rozumiem tak na chlopski rozum to ECU oznacza potocznie centralke komputera pokladowego?Jesli tak to juz mi sie to nie podoba bo to dosc duzy koszt wymiany.Moze jakos da sie to naprawic?Niekiedy ta żółta kontrolka od diagnostyki silnika gaśnie ale odnosze wtedy wrazenie ze auto ma mniejsza dynamike.Gdzie mozna tanio kupic ECU?Moze ma ktos...
Witam. Mam podobny problem z miśkiem z 97 r. 2000. Podczas jazdy powyżej 120km/h odcina mi iskrę na środkowe gary. Zgaszę silnik i po chwili odpala i znów od nowa. Dziwne stuki w silniku.Jakaś masakra. Sprawdziłem wszystko o czym tu piszecie. Wymieniłem czujnik spalania stukowego. Jakąś chwilę było lepiej. Obecnie wymieniłem wymieniłem sterownik silnika...
Witam i proszę o wskazówki gdzie szukać problemu. Mito z przebiegiem 120 tys. km. Pierwsza wymiana modułu multiair po około 80 tysiącach. Jakiś czas temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Brakowało mocy przy większych prędkościach a problem się pogłębiał. Doszło do tego, że przy normalnej spokojnej jeździe wciśnięcie gazu nie powodowało już przyspieszania...
Pisze znowu w końcu wymieniłem czujnik stukowy teraz błędy nie występują ale z dynamiką silnika słabo tylko jakby cały czas samo się poprawia i teraz pytanie czy to samo się zkorygóje czy sterownik sam się dostosuje ustawienia czy mam szukać dalej tylko czego jak błędów niema .
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Takie urzadzenie jest wskazane, bo odczytuje csklad mieszanki bardzo dokladnie. Za to nie ma kalibracji pod rozne rodzaje paliwa (w tym lpg). Ja uzywam tego: http://plxdevices.com/R-500_productinfo.... I jestem zadowolony z mozliwosci oraz kalibracji pod rozne paliwa :) Gdzie mozna cos takiego znalesc i ile to kosztuje?? Ja kupowalem u Alberta w http://sklep.pws.com.pl/...
PEUGEOT 406 1.8 16V 95r ciężko pali witam Mam problem i potrzebuje pomocy. wymieniłem juz chyba wszystko cewka świece czujnik: położenia wału,temperatury,stukowy map sensor sterownik moduł wtrysku wtryski pompa paliwa przepustnica podobno moze to byc problem z masą prosze o rade auto nie odpala po nocy bije w wydech nie wazne czy na gazie czy na paliwie...
W tych pandach zdaje mi się był problem ze sterownikami .a konkretnie ze sterwaniem cewkami.ale on wychodził. Na testerze.
Napisałem na PW. fajnie by bylo zeby dalo sie wgrac mapke od 1.6 do tego sterownika, moze jeszcze sie da wyłaczyc ten drugi czujnik stukowy
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
Bardzo proszę o odpowiedź czy w silnikach F22Z2 (Honda Accord V gen.) stosowano czujniki spalania stukowego. Jeżeli tak, to gdzie go szukać. Mam problem z Accordem VI gen. w którym silnik F18B2 zamieniono na F22Z2, sterownik (pozostał ten od silnika F18B2) sygnalizuje błąd 23 (knock sensor), zlokalizowałem niepodłączoną wtyczkę od owego czujnika, ale...
ELM327 + ScanToolNet. Nie powinno mieć większego znaczenia. Kod błędu w standardzie OBD P0302 - niezależnie od pojazdu jest jednoznaczny. Teoretycznie tak. Odnośnie tego błędu sprawdził bym jeszcze czujnik spalania stukowego, czyli odkręcił i według procedur zakręcił. Po rozłączał bym złącza do sterownika i sprawdził ich stan. Odnośnie jeszcze tego...
Czujnik spalania stukowego wcale nie musi być uszkodzony, być może coś się obluzowało w osprzęcie silnika, dzwoni i dlatego sterownik rejestruje błąd. Potencjometr przepustnicy trzeba sprawdzić woltomierzem, czy napięcie zmienia się płynnie w całym zakresie ruchu przepustnicy, jak się wytarł i "trzeszczy", to niestety tylko wymiana
Witam Może ktoś pomoże W C3 1.1l 2002r wyświetlają mi się następujące błędy - w kolejnośći jakie podaje komputer P0606 wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora P0325 nieprawidłowy sygnał czujnika spalania stukowego P0268 Wtryskiwacz cylindra 3 zwarcie do plusa P0325 nieprawidłowy sygnał czujnika spalania stukowego P0204 uszkodzenie...
Skoro na morko to albo przewody albo cewka (nie znam konstrukcji układu zapłonowego). Sterownik przy częstym wypadaniu zapłonu nie widzi gdzie ginie iskra - bada na podstawie spalania stukowego oraz sygnałów iskry i wtrysku. Polecam jeszcze zresetować mapę wtrysków przez restet ECU.
Pytanie jeszcze takie mam samochód wkręca mi się max na 3.5 tys obrotów , wyskakuje błąd 16712 nieprawidłowy sygnał spalania stukowego zwarcie z plusem ,czy to może być powiązane z nie zakodowaniem abs ? Czujnik stukowy zmieniłem na nowy 2 lambdy zostały podmienione ale nadal ten błąd się pojawia , czy także jest to możliwe że coś jest nie tak z ustawieniem...
Witam, Potrzebuję pilnie opis wtyczek J1 i J2 z sterownika delco e83 w oplu insignia A 2009r 140km. Potrzebuję cały pinout czyli czujniki, wtryskiwacze, zasilanie, czujnik stukowy itd. Z góry bardzo dziękuję!
Silnik stuka i się trzęsie na wolnych obrotach. W jeździe nie próbowałem, żeby go nie męczyć. Check engine mruga cały czas i jest tylko jeden błąd P1300 - brak adaptacji koła fonicznego. Ten silnik to jest benzyna 1.4 w obudowie fitra powietrza nie ma przepływomierza. Map sensor w kolektorze ssącym wymieniłem na nowy. Wcześniej nie mogłem wykonać adaptacji...
Witam każdy elektromechanik mówi coś innego wymieniłem cewki sprawdziłem wtryski i wszystko ok a ciągle mam wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. I listę błędów wykrytych przez komputer. Takich jak Kod usterki DTC 042009 Kontrola katalizatora Kod usterki DTC 0606F8 Sterownik silnika Kod usterki DTC 03251C Czujnik spalania stukowego Zakłócenie funkcji obwodu...
Jednak za wcześnie pochwaliłem. Niby wszystko ok ale co jakiś czas wyskakuje błąd 0325 (błąd czujnika spalania stukowego). Gdzie byście szukali usterki po myciu silnika? Z tego co czytałem gama szeroka, świece, kable WN, czujnik (chociaż one podobno są całkiem żywotne), sterownik?
Dzisiaj wyczaiłem że występuje spalanie stukowe pod obciążeniem. Jak mu mocno depnę z niskich obrotów to zastuka. W momencie mocnego naciśnięcia na gaz występuje szarpnięcie i dopiero idzie. To by wyjaśniało jedną rzecz: w momencie gwałtownego depnięcia w gaz sterownik opóźnia zapłon bo występuje spalanie stukowe i dlatego szarpie. Kompresja wysoka,...
Witam jaki jest sterownik do instalacji gazowej zamontowany?? mini λ LECHO. Nie wiem, czy mierzenie kąta wyprzedzania zapłonu w czasie jazdy ma sens, ale na stronie: http://autowiedza.republika.pl/proces_sp... wyczytałem, że powinien być w granicach 5-30 stopni. Tymczasem u mnie w czasie jazdy rzadko kiedy spada poniżej 30, a przeważnie...
Instalacja lpg nie może zapisać błędów w sterowniku silnika co to za bzdury. Sama jazda na lpg powoduje błędne odczyty z sondy lambda i spalania stukowego. Fakt trzeba podłączyć pod SD i sprawdzić kąt zapłonu i czas wtrysku..
witam należało by sprawdzić czy nie ma spalania stukowego, a żeby wykluczyć złą regulacje można wstawić zamiast silnika krokowego register na próbę i sprawdzić spalanie może sterownik do gazu coś miesza podczas jazdy, czego nie da sie sprawdzić analizatorem na postoju
sterownik czujnika stukowego czujnik stukowego focus stukowego
żółty telewizorze schemat sharp aquos partycja fdisk
wfl1200 schemat roleta zewnętrzna
Electrolux EW1043S – silnik nie kręci, pasek cały, silnik programatora działa Moment dokręcania VW LT 2.5 TDI: wałek rozrządu, wtryski, wał korbowy