Skoro to ledowe żarówy to kontrolka i zasilanie żarówki pod ten sam styk.
Przerywacz wcale nie jest rosyjski lecz nasz rodzimy. Obecnie można nabyć podobne egzemplarze jako nowe (może poza kontrolą kontaktronem). Masz tam przyłącze + i -, wyjście obciążeniowe na żarówki oraz wyjście na lampkę kontrolną. Przed próbami należałoby to oczyścić w miarę bezinwazyjnie. Elementy zastosowane na 10 V sugerują, że był stosowany w instalacji...
Podłącz plus piszczałki do 49a przerywacza (plusa po zapłonie) a minus do 49 przerywacza (styk środkowy przełącznika).
Nie masz zwarcia tylko nie ma dobrego zasilania na przerywacz przy zwykłych kierunkowskazach. Sprawdź żarówką na styku 49 czy jest. Skoro bezpiecznik ok to gdzieś wcześniej to zasilanie ginie tym bardziej że kontrolki też gasną.
Witam ! Jeśli zwierałeś styki na przerywaczu a kierunkowskazy świeciły się cały czas i nie zgasły to masz dwie niewiadome w przerywaczu: 1. układ elektroniczny 2. styk przekaźnika Wykonaj test: Włącz światła awaryjne i czekaj aż przestaną działać, zwróć uwagę czy cały czas słychać pracę przekaźnika, jeśli światła awaryjne nie działają a przekaźnik słychać...
https://obrazki.elektroda.pl/5310078700_... Gdziekolwiek, choćby Allegro. Czwarty styk z przewodem możesz usunąć. Gniazdo przekaźnika samochodowego
zauważyłem właśnie że kierunkowskazy które mam mają żarówki 12 V może to jest problemem?? Chyba podstawowy, nawet! W przerywaczach kierunkowskazów, z zasady żarówki MUSZĄ być dokładnie takie, jak przewidziane dla danego typu przerywacza (i instalacji, naturalnie). W wypadku 6V Jawy/CZ-ty są to 6V/21W. Właściwie narysowany jest ten pierwszy, barwny...
Witam , w moim autku pojawił sie problem ze światłami kierunkowskazów i było nic strasznego ale to dni wolne i nie mam gdzie kupić przerywacza , może ktoś mi poradzi które styki zewrzeć przy przerywaczu żeby móc włącznikiem zaświecać i gasić . Pozdrawiam :D
Jedno z wyprowadzen cewki do plusa przez uklad rc (ktory laczysz szeregowo , pamietaj o biegunowosci przy kondensarorze elektrolitycznym) Drugie wyprowadzenie cewki do masy Dioda rownolegle do cewki ( katodą do plusa ) Voila.... Skoro jest multum to pokaż choć jeden z samym stykiem NO.
Trzeci styk do kontrolki. Kontrolka z "drugiej strony" do zasilania po stacyjce. Ale to tylko jeśli masz przerywacz cylindryczny i nie robisz instalacji kierunkowskazów awaryjnych.
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
Schemat w dostępnych mi materiałach zajmuje parę stron,w razie koniecznej konieczności prześlę Koledze. Może znajdę coś prostszego. Jednak sprawa jest dość prosta. Kierunkowskazy i awaryjne korzystają z tego samego przerywacza; w kierunkowskazach prąd (napięcie) po wyjściu z przerywacza jest kierowany na lewą ALBO na prawą stronę lamp. W trybie awaryjnych...
Po pierwsze czy na przewodzie zasilającym przerywacz(po bezpieczniku) jest zasilanie. Jeśli jest zewrzyj ze sobą obydwa przewody. Przełącznik kierunkowskazów na któryś bok. Nie działa zwierasz ręcznie na przełączniku środkowy styk z bocznym. Jak działa to przełącznik do wymiany. Jak nadal nie działa otwierasz złącze na lewym błotniku i szukasz zerwanych...
Witam . Przyczyna -wypalone styki przekaźnika przerywacza.
O ile dobrze pamiętam przekaźnik na dole tej skrzynki po prawej jest od kierunkowskazów. Na jego styku 30 lub 87 powinno pojawić się napięcie po włączeniu zapłonu. Jeżeli uległ spaleniu przerywacz kierunkowskazów, który jest wewnątrz tej puszki i nie jest wymienny można odpowiednio do styków gniazda przekaźnika podłączyć przerywacz kierunkowskazów z...
To jest przerywacz kierunkowskazów z funkcją kontroli świateł kierunku jazdy ciągnionej przyczepy, dlatego ma styk C2
Wiem jak wygląda. Powinien mieć wolny styk C2,bez obciążenia nie wysteruje kontrolki. To pokaż mi ten przerywacz i ten styk C2
Za to na pewno prąd do przerywacza awaryjnych/kierunkowskazów przechodzi poprzez włącznik świateł awaryjnych; bardzo częstym przypadkiem jest awaria styku przełączającego zasilanie przerywacza ze stałego plusa na plus po stacyjce.
Można też zerknąć na luty owego zespolonego włącznika-przerywacza. Ale raczej pada styk roboczy przekaźnika.
Jestem a własciwie byłem elektr. samochod. w tamtych latach to znam temat . Te przerywacze były na rózne obciazenia np 2x21W +5W kontrolka To jest zawsze na tej aluminiowym uchwycie do mocowania wytłoczone .I jeżeli kupiłes przerywacz na inne obciazenie to ci kontrolka na desce nie bedzie działała . Sa 3koncówki na przerywaczu .zasilanie , wyjscie na...
to nie to a gdzie styk 31 ? nie działa ciulowo;-\\
wygląda to na ten włącznik od awaryjnych ale jest jeszcze jedna możliwość bardzo rzadka lużne styki w przerywaczu(puszczają luty) hej
Witam. Otóż chcę podłączyć przerywacz kierunkowskazów do nrg. W normalnej wiązce tę funkcję spełniał regulator napięcia, ale w ostatnim czasie kierunkowskazy przestały działać. Nowy regulator 8 pinowy, to dosyć duży wydatek.. Dlatego chciałbym podpiąć osobny przerywacz kierunkowskazów. Posiadam w domu taki: http://obrazki.elektroda.pl/5634291900_1...
Dalej? Nic to jest już wszystko :) No jeszcze kontrolka na zewnętrznych stykach przełącznika i finito :)
Nie mam przerywacza, więc nie sprawdzę swoich przypuszczeń: jeden styk jest podłączony do plusa. Jeden styk jest podłączony do włącznika kierunkowskazów i żarówek. Ostatni styk jest do kontrolki i świateł awaryjnych ( na głównym styku mogą być 2 żarówki 21W. Na styk kontrolki dołącza się pozostałe 2 i kontrolkę przez włącznik świateł awaryjnych. Oznaczeń...
Może być bezpiecznik (brak napięcia na styku 15 przerywacza), a może też uszkodzony włącznik awaryjnych.
A co Ci się dzieje, jeśli nie działają kierunkowskazy to wyczyść styki przekaźnika we włączniku awaryjnych świateł lub go wymień, tam jest przerywacz od kierunkowskazów i awaryjnych, bardzo częsta usterka.
Przyczyna może być w przełączniku od świateł awaryjnych(słaby styk). Najprościej to trzeba zasilić plusem przerywacz kierunkowskazów z bezpiecznika od sygnału (fioletowy kabelek) a zasilenie plusem przerywacza orginalne odłączyć. Kierunkowskazy wtedy będą działały bez kluczyka, ale wtedy nie będzie dużego spadku napięcia na zasileniu przerywacza jak...
Robisz tak : przekaźnik z 2 parami styków zwieranych, przełącznik od + a wyjścia przez styk przekaźnika na jedną i drugą stronę. Ze styków przełącznika przez diody zasilanie układu.
Nie. Elektroniczny przerywacz posiada 3 piny + czarny przewód jako masa inaczej - 12V.Przerywacz jest zasilony napięciem 12V Wyjście z przerywacza wychodzi na środkowy styk przełącznika kierunkowskazów.Wyłącznik jest 3 pozycjowy środek to wyjście z przerywacza lewy pin lewe kierunkowskazy prawy pin prawe kierunkowskazy .Trzy piny na przerywaczu to 1...
Dzięki za info, też mi to przyszło do głowy, problem jest taki że się nie świecą - nie ma na tych stykach żadnego napięcia,
Najlepiej wyciągnij obydwa rozbierz i wyczyść. Dużo roboty nie ma, a po tylu latch użytkowania może tylko pomóc. Jak jest słaby styk to piszczy przerywacz.
Trzeba by było 2 diody dołożyć Przekaźnik NO, NC Przy właczonym kluczyku styk NO się zwiera, przy braku 15 drugi styk się zwiera ten NC.
Witam nie działały mi kierunki i myślałem że to wina kierunków i je wymieniłem na LED i potem się okazało że przerywacz wymieniłem przerywacz i obojętnie jak zapale to wszystkie migają (Romet ogar 900... Bezpośrednia odpowiedź W 99 % przypadków opisany objaw (miganie wszystkich kierunkowskazów po przejściu na LED-y) wynika z dwóch nakładających się...
Dawno temu przerywacze do kierunkowskazów miały wbudowany bimetal grzany prądem żarówek. Prąd świecących żarówek nagrzewał bimetal, bimetal rozwierał styki, brak prądu żarówek powodował ostygnięcie bimetalu i ponowne włączenie żarówek i tak w kółko. Stąd istotny jest prąd zasilania włączonych "żarówek". Mógłbyś dać ledy zamiast żarówek pod warunkiem...
Witam, Napiszę co próbowałem i co na pewno działa. 1. Od akumulatora 6V zasilenie biegnie do przetwornicy 6/12V. 2. Napięcie 12V jest przesyłane na przerywacz kierunkowskazów. 3. Wyjście z przerywacza kierunkowskazów idzie na przełącznik L/P 4. Od przełącznika oddzielne tory dla strony L/P. 5. Z tychże torów pobierane jest napiecie do 2 diod prostowniczych...
Witam Serdecznie. Posiadam przerywacz kierunkowskazów (5 styków) prawdopodobnie od Łada Niva, chciałbym go zaadaptować do ciągnika lecz nigdzie nie znalazłem opisu styków. Jest ktoś wstanie mi pomóc?
Ciężko będzie to sprawdzić dlatego że jest to przerywacz, i jak opisałeś kierunkowskazy świecą cały czas co wskazuje na to że prąd przechodzi przez ten przerywacz, tylko któryś podzespół, styk nie przerywa przepływu. Proponuję, jeśli masz możliwość skombinowania takiego przerywacza podpiąć i wtedy sprawdzić, możesz sprawdzić też czy któryś kabel nie...
Zamykam temat kierunkowskazy doszedłem sam wymieniłem przerywacz ale kupiłem używany . Nie miał styku i dlatego nie działały kierunki z przodu… Teraz jest wszystko OK kierunki działają Audi przekręciło 3000000 z hakiem i zaczynają się shcody. Na razie jest wszystko dobrze.
W przerywaczu z bimetalem mniejszy prąd powoduje słabsze nagrzewanie i mniejsze ruchy elementu roboczego. Światła awaryjne mogą być dołączane do obwodu kontrolki tzn. na głównym styku są żarówki kierunkowskazów jednej strony a na styku pomocniczym kontrolka i żarówki kierunkowskazów drugiej strony. Usterka na styku pomocniczym nie jest wykrywana. W...
Temat rozwiązał się sam -przypadkowo :-) Powód usterki słaby styk (luźna śrubka) którą jest przykręcona wiązka przewodów bezpośrednio do klemy +
a gdzie ten przerywacz montujesz jeśli w polonezie to na prze4łączniku masz + z wyjścia przerywacza
Witam, sąsiad posiada samochód jak w temacie no i pojawił się kolejny problem, dokładnie działają kierunkowskazy natomiast nie działają światła awaryjne. Po włączenia włącznika świateł awaryjnych słychać buczenie przerywacza kierunkowskazów. Ten dźwięk wynika pewnie z faktu, że styk przerywacza nie zdąża się zewrzeć i już jest rozwierany (i tak w kółko)...
To podepnij na krótko przewód z akumulatora pod skrajne obydwa styki przełacznika kierunkowskazów , zobaczysz co ci robi zwarcie. Powinny obydwie strony zaswiecić , ew nie zaswiecą jak jest zwarcie.
Tak,jest to cały przerywacz.Trzeba wkrętakiem podważyć tą płytke z której wystaja styki,i wysunąć ją.Pierwsze co sie rzuci na oko to przekaźnik i ten rezystor pomiarowy.
2 diody prostownicze, przekaźnik DPDT, kondensator do podtrzymania, jedna dioda na lewą stronę włącznika, druga na prawą, wspólny punkt do cewki przekaźnika, w ten sposób będzie dało się rozpoznać że któryś z kierunkowskazów jest załączony i przełączyć zasilanie lampy, jedynie ciekawym zadaniem może okazać się (doświadczalne) dobranie kondensatora podtrzymującego...
A ja bym sprawdził, czy na styk 49 (bądź +) przerywacza dochodzi napięcie. A jak tak, to zwarłbym 49 z 49a. Dwa przerywacz jest daleko od przełączników. W rogalu, w rogalu przyjacielu.
Z całą pewnością można i przerywacz od Fiata 126p się nada do tego celu, lecz nie mam go w tej chwili pod ręką i nie jestem w stanie powiedzieć konkretnie, który styk przerywacza podłączyć do konkretnych punktów instalacji ciągnika. Mogę tylko powiedzieć tyle, że dwa wyjścia przerywacza awaryjnych podłączasz pod styki 2 i 3 przełącznika kierunkowskazów...
Zależy od typu przerywacza. Jeśli to jest przerywacz klasyczny (starszy model) to nie, bo jego konstrukcja polega na styku bimetalicznym. Nowsze, elektroniczne przerywacze - można pokombinować, jednak jeśli działają na przekaźniku to znowu będzie problem. Przerywacze bez stykowe - można.
Do żarówki dochodzi +15 po zapłonie i styk 49a wyjście przerywacza na przełączniki. To sie nie psuje,masz uwalona żarówkę lub jej styki ew.ścieżke,styki w liczniku.
wystarczy usunuąć zanieczyszczony smar ze styków.
Zrobić światło stop z bezpiecznika od sygnału. Odnaleźć spadek napięcia na kierunkowskazach ( sprawdzić styki na przełączniku od awaryjnych, skrzyka bezpiecznikowa, kostka stacyjki oraz połączenie przy cienkim kablu akumulator - zasilenie instalacji. Pozdrawiam.
* - Przerywaczem jest "przekaźnik" z numerem 21 lub 22, pierwszy od góry, pierwszy od prawej. ** - Przerywacz do podmany z innym podobnym Volkswagenem, prawdopodobnie to on jest winien. *** - Ale jest i możliwość, gdyby wymiana przerywacza nic nie dała - styki w wyłączniku świateł awaryjnych - to część manetek. **** - Czy jednak nie jest to brak masy...
Pisząc metaliczne połączenie miałem na myśli to, że w tym motorze żarówki kierunkowskazów nie mogą żadnym stykiem łączyć się z masą (ramą). Spójrz sobie na schematy. Wyjście z przerywacza idzie na przełącznik kierunkowskazów i stamtąd na prawy bądź lewy kierunkowskaz. Przewód powrotny z żarówek (oddzielnie dla prawej gałęzi i oddzielny dla lewej) wraca...
Nie byłbym taki pewien. Należałoby sprawdzić dokładnie gdzie jest problem. Czy to jest słaby docisk styków we wtyczce wyłącznika świateł awaryjnych, czy to jednak jest problem z przerywaczem kierunkowskazów. Pobliże nawiewów mogło sprawić, że styki przełącznika pokryły się brudem i nie stykają, lecz moim zdaniem przy takim obciążeniu pojawiłoby się...
Rozebrałem przerywacz. Zmierzyłem oporności pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami. Pomiędzy dwoma nie ma oporu - są to wyprowadzenia do przełącznika. Trzecie wyprowadzenie jest + i podłączone jest do styku z bimetalem. Zastanawiam się tylko czy istotne jest podłączenie wyprowadzeń do przełącznika kierunkowskazów (fabryczny 8 pinowy - oryginalny montowany...
Ewentualnie sprawdź przerywacz od migaczy oraz styki w gnieździe przerywacza.
Jeśli kierunki działają, i nie "klikają" zbyt szybko to obstawiałbym że przerywacz jest sprawny, a winy szukałbym w blacie z licznikiem. (żarówki, styki itp.)
Zwykły przerywacz bimetaliczny ma styki : L do niego podłączamy środek przełącznika , P tutaj podłączymy lampkę kontrolną i styk +do którego podłączamy zasilanie po włączeniu zapłonu. Są przerywacze 3x21W (muszą być podłączone 3 żarówki 21 W ,aby świeciła kontrolka na styku P) i 4x21W.W traktorze masz przeważnie 2 żarówki (na błotniku i lampa z tyłu...
Proponuję sprawdzić układ na jednej żarówce małej mocy np 5W, jeśli będzie działał to zamiast żarówki proponuję zastosować cewkę przekaźnika i pośrednio przełączać kierunkowskazy stykami tego przekaźnika.
Ten sam układ-> zwierasz 3 styki razem i masz awaryjne
W moim Hyundai Tucson wystąpił brak kierunkowskazów i świateł awaryjnych wyciągałem już przerywacz czyscilem styki i nic. Dodam jeszcze że jak zamykam i otwieram samochód to kierunkowskazy się załączają. Co może być przyczyną. Mam nadzieję że przerywacz.
to jak to działa w maluchu???, są dwa przekaźniki 85 i 85 połączone razem, 30 i 30 połączone razem, a od reszty wychodzi po jednym przewodzie, to był układ do przerywania świateł kierunkowskazu w maluchu Wcześniejsze przerywacze działały na zasadzie drutu oporowego. Przez ten drut płynął prąd. Drut się rozgrzewał i wydłużał. Na końcu tego drutu był...
Jak mostkowałeś wszystkie tzn że spaliłeś bezpiecznik więc nie masz zasilania dlatego nie świeci , natomiast przerywacz z audi ma odwrotnie styki skrajne.P
Witka! Cały układ przerywacza jest najprostszą aplikacją. Potrzebujesz zasilacz o wydajności prądowej conajmniej 10A,lub poprostu akumulator.Żarówki 21W, 45W(np.drogowa),1,2W-kontrolka. Do 49 podaj + aku. Do49a dołącz żarówekę 45W(drugi styk do minusa aku.) Do 30 podaj minus aku. Do C2 dołącz kontrolke 1,2W(drugi styk do minusa aku.) Po tej próbie(udanej)zamień...
A tak wygląda moja konstrukcja. http://obrazki.elektroda.pl/6583610500_1... Działa identycznie jak konstrukcja kolegi mongoł2000 . Przerzutnik astabilny na tranzystorach zastąpiłem generatorem zbudowanym na LM358, a przekaźnik tranzystorem 2SK3296, kondensator podtrzymujący zmniejszyłem do 220µF. Średni pobór prądu przez cały układ...
Witam. Ostatnio postanowiłem zmienić kierunkowskazy w moim motocyklu na mniejsze. Podłączyłem je i wszystko wygląda bardzo ładnie, ale mrugają za szybko ponieważ mają żarówki 12v 4w a wcześniej były 21W. Myślałem nad zmianą przerywacza ale u mnie w motocyklu jest jakiś dziwny (nigdy takiego nie widziałem) i ma tylko 2 styki. Jak to przerobić??? Z góry...
Zapewne do tego,aby kierunkowskazy zadziałały
szeregowo podłącz szeregowo przez żarówkę np. H4 , np w miejsce bezpiecznika lub przed przerywaczem i włącz sprawdzany obwód sprawdzaj wiązki , ruszaj kablami jak będzie zwarcie żarówka błyśnie i nie spali bezpiecznika pewnie w tylnej lampie blaszka zwiera się do masy od żarówki , lub we wtyczce lampy są stopione styki
Wyłącznik świateł awaryjnych ma zawsze przełącznik zasilania do przerywacza 30/15 –> 49 oraz przełącznik załączający obie strony kierunkowskazów 49a –> L/R. Kontrolka w gałce jest zasilana z dodatkowego styku załączanego wraz z kierunkowskazami. Dodatkowo jest doprowadzona masa na zacisk 31. W C330M ta część instalacji elektrycznej występuje jako osobna...
w starych autobusach z tym "bajerem" do drugiej lampy jest wykorzystany rozwierny styk przekaźnika w przerywaczu takie rozwiązanie wiąże się oczywiście ze zmianą (w twoim przypadku) sposobu zasilania przerywacza więc jak chcesz się bawić to szukaj schematów autobusów
Od awaryjnych ma 2 styki, od kierunków jeden
najpewniej nadpalony styk na przełączniku przerywacz dobry bo awaryjne działają zrob tak jak kolega milejow pisze i podłącz na krótko będziesz wiedział na sto procent
Moc żarówek właściwie tak do końca nie ma nic wspólnego co do działania kierunkowskazów w moim uszkodzeniu. Ma ona jednak znaczenia w czasie pracy to znaczy jeżeli moc jest większa to kierunkowskazy pracują wolniej, natomiast gdy moc jest mniejsza pracują szybciej. Co do masy to się zgadzam w 100% brak powoduje rzeczywiście objawy typu brak masy na...
wyciągnij przerywacz, podłącz miernik do pinów z lewego kierunkowskazu, ustawiony na wykrywanie przerw w instalacji (czyli opcja że miernik piszczy jak są zwarte elektrody) zasteruj przerywaczem i zobacz czy styki przewodzą czy nie.
Dziękuję koledze był to włącznik kierunków wystarczyło rozebrać przemyć przeczyścić styki i działa
Ja miałem parę przypadków w ramach takiej usterki i może też być uszkodzony włącznik kierunków przy kierownicy(czyli dżwignia),jeżeli tam niema dobrego styku na stykach to przerywacz nie zostanie obciążony odbiornikami i zaczyna brzęczyć.Czasami zacznie pracować jeżeli poruszamy dżwignią po chłopsku.A wtedy wymiana całej dżwigni lub próba zaglądnięcia...
montujesz go w miejsce orginalnego przerywacza a do kabelka czy tez styku {w zaleznosci od wykonania } podlaczasz kontrolke jest to bardzo proste mam go teraz w rekach akurat do forda numer katalogowy 89fg13350aa
Panowie wiem, że temat jest stary - ale może pomoże wielu osobą. Ostatecznie przerobiłem na kilku przypadkach już i w każdym z nich (tak jak i u mnie) - wada była w manetce od kierunkowskazów. Manetkę trzeba rozebrać i wyczyścić styki uważnie a na koniec użyć smaru do styków w celu zabezpieczenia powierzchni i wszystko złożyć. Przerywacz nie jest winny...
Budowy nie znam.Sprawdz stan styków przekażników zabudowanych na płytkach. Styki przerywaczy są prawdopodobnie zgrzane ze sobą i należy je rozewrzeć i opiłować bardzo drobnym papierem ściernym.Dlatego Swiatła kierunkowskazów świecą światłem ciągłym.
Mimo to maluchy co koledzy piszą o przerywaczach to w maluchach częto bywały problemy z połączeniami w tylnych lampach dlatego najlepiej na początku zacząc od sprawdzenia połączeń i przeczyszczeniu styków. Nie pisz Kolego gupot; jak zły styk w lampie może powodować nadmierny spadek napięcia i zwązany z tym spadek częstotliwości przerywacza? (mam nadzieję,...
Panowie problem jest z kierunkami wszystko świeci na zewnątrz ale na desce nie świecą kontrolki tylko na początku a potem brak. W man tgx brak chyba przerywacza komputer tym steruje ? słaby styk czy o co chodzi ? Pojawiły się błędy ZBR 4006-02 4005-02 Dziękuje
Witam. Poszukuję układu, który będzie generował dźwięk „pykanie” w samochodzie, gdy włączę kierunkowskaz. Taki dźwięk generowany jest w samochodach np. Ford i Renault. Niestety mój samochód nie posiada takiego wynalazku, a po zmianie żarówek kierunkowskazów na ledy i wymianie przerywacza na elektroniczny nie słychać za bardzo „klapania”...
Zwykły przerywacz kierunkowskazów i przekaźnik ze stykami przełączanymi.
Skubance schowali te przekazniki tak by jak najtrudniej sie mozna bylo do nich dostac (trza sie prawie polozyc by je zobaczyc). Ale wyskubalem dzwonca. Udalo mi sie wlaczyc kierunkowskaz by mrugal i wyczulem ktory z przekaznikow tyka. U mnie to byla czarna kostka z 3 stykami. Zdjalem z niej obudowe i dopatrzylem ze styk jest juz nieco zasniedzialy....
Normalny układ z jednym przerywaczem wymaga przełącznika awaryjnych z dużą kombinacją styków czyli jakiś typowy od np cinquecento. Musi przełączyć napięcie na przerywacz 49 z plusa po kluczyku 15 na plus z aku,30, zewrzeć obie strony 44L 44R razem i połączyć je z 49a przerywacza. I jeszcze zapala kontrolkę. Ot, cała filozofia
Żarówki w kontrolkach są sprawne? Styki w kontrolkach przewodzą? Styki w złączu przerywacza przewodzą? Kierunkowskazy w lampach tylnych i na błotnikach migają? Po włączeniu kierunkowskazu/świateł awaryjnych słychać pykanie przekaźnika w przerywaczu? Takie informacje znacznie ułatwiły by zdiagnozowanie usterki. Często korodują styki kontrolek i przerywacza...
To przecież zwykły przekaźnik, i to ruski - z Łady ze stykiem przełącznym (coś jak 87a w polskich). Aby był to "Przerywacz kierunkowskazów" - musi mieć m.in te oznaczenia: 49 ; 49a ; 31 ; czasem L ; P ; +. Gdzie ty widzisz podane przez autora 87a? Są przekaźniki z podwójnym 87 i są one połączone równolegle wewnątrz. I poczekaj może na reakcję autora...
Tak jak napisałem: po podaniu impulsu z przełącznika kierunkowskazów, układ generuje 3 błyski. PO załączeniu przełącznika w pozycję stabilną kierunkowskazy migają cały czas do momentu przestawienia dźwigni w położenie neutralne. Wtedy podtrzymania błysków nie ma. I do tego jest chyba potrzebny jakiś dodatkowy styk, który będzie informował moduł o pozycji...
Witam! Na początku chciałem przeprosić moderatora, jeśli (kolejny raz) przez moją niezbyt trafną intuicję wybrałem zły dział. A teraz do rzeczy. Ostatnio urwały mi się styki od przerywacza kierunkowskazów w mojej Janinie. Pomyślałem, że dobrze by było zasilić bazę schematów o takowy. Po godzinnej walce z gumą, którą zalany był cały układ wyłoniło się...
Czasami wkladka żarówki nie lączy. Jej blaszki w okolicy styku pokrywają się takim czarnym nalotem. Delikatne podgięcie i oczyszczenie pomaga o ile, to jest przyczyną. Dla testu warto pokręcić wkladką przy wlączonym kierunku, czasami zatrybi.
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
https://obrazki.elektroda.pl/2931675300_... Przełącznik kierunkowskazów od zetora jest podwójny tzn. ma dwa wejścia z przerywacza kierunkowskazów i odpowiednio dwa wyjścia w sumie cztery styki, dwa prawe i dwa lewe. Jeden układ to sam ciągnik, drugi układ kierunkowskazów podłączony jest do gniazda przyczepy. Klakson to tylko dwa styki,...
Sprawdz jeszcze przed wszystkim włącznik awaryjnych - akurat w Toyocie nie zdarza sie zeby wtyczka się wypięła ale moze jakis brak styku - uszkodzenie włacznika awaryjnych powoduje brak kierunkwoskazów. A przerywacz o ile mnie pamięć nie myli jest w okolicy konsoli środkowej pod deską (trzeba wyciagnąć ten panel z radiem ....) - ale to musiałby jeszcze...
Arkadius3 musisz poszukać taki przekaźnik na 5V i 8A jak na schemacie może być na większy prąd poszukaj sobie omomierzem gdzie masz cewke przekaźnika i gdzie styki i podłączasz wg rysunku
Mam nowy problem z moim Kangoo.W czasie jazdy ,po włączeniu kierunkowskazów iwyłączeniu na poz.srodkową zaczął brzęczeć automat kierunkowskazów w komorze z bezpiecznikami .Przerywacz pracuje prawidłowo ,światła awaryjne działają poprawnie tylko po wyłączeniu kierunkowskazów na zero słychać brzęczenie.Gdzie szukać przyczyny? Trzeba przeczyścić styki...
Mało mówi to zdjęcie, niepodłączony konektor widać, że był "ręcznie" przez kogoś zaciśnięty na przewodzie, wiec ciężko powiedzieć co było tam oryginalnie. Z reguły przewody o brązowym kolorze to masa(-), najlepiej będzie sprawdzić, gdzie podłączony jest drugi koniec tych przewodów. Simsona już tak kupiłem "tak" - czyli bez działających kierunkowskazów?...
Problem, jest z masą kierunkowskazów, dobrze oczyść miejsce w którym kierunkowskaz styka się z błotnikiem. :D Bo przerywacz ma 3 piny i u mnie jest wpięty następująco : + do plusa, drugi pin na przełącznik i z przełącznika idzie również pod kontrolkę. A 3 pin jest wolny. Jest OK. Z biegiem lat, coś nie coś zaczyna nie łączyć. Pozdrawiam.
Prawy lub lewy by był. Nie wierzę w dwie pary styków naraz. Po mojemu ma wybity bezpiecznik od kierunkowskazów, jest to osobny bezpiecznik niż ten do awaryjnych. Co do przełącznika awaryjnych- przełącza on też zasilanie dla przerywacza migotania z plus przed stacyjką (dla awaryjnych) na plus za stacyjką (kierunkowskazy). Bardzo łatwo to sprawdzić.
Fakt, przerywacz to niejednoznaczne określenie, sorki :D Chodzi o przerywacz kierunkowskazów, niestety elektroniczny. Z bimetalem nie byłoby problemu, bo standardowo jest zwarty, płynący prąd go podgrzewa i w pewnym momencie rozłącza obwód aż do wystudzenia się. Potem znów się załącza. Piękna i prosta sprawa (może poza zależnością czasową od obciążenia,...
kierunkowskaz przerywacz przerywacz kierunkowskaz przerywacz kierunkowskaz skuter
lenovo throttling matura matematyka wąż ssać odkurzacz
technics instrukcja obsługi śmieszne obrazki
Jak wyjąć przewody z wyłącznika okapu kuchennego? Passat B5 TDI kombi – gaśnie na ciepłym silniku, czujnik G62, przekaźnik 109, diagnostyka VCDS