Taki chiński jednokierunkowy protokół do suwmiarek. Linia zegarowa i linia danych. Z konwerterów jak na razie znalazłem TXB010*, ten na BSS138 nie działa. Wystarczy ci po jednym tranzystorze na linii 'clk' i linii 'data'; na przykad 2N3904 lub podobny./. Z jakiego powodu chcesz tam stosowć PNP? Tu jest komunikacja tylko w jednym kierunku (w jednąstronę)....
Ja tam widzę osiem czujników zegarowych, suwmiarkę, dwa statywy magnetyczne, dwie poziomice, jakąś przejściówkę do czujników oraz standardowe przewody pomiarowe od multimetru.. Nie masz co pytać po budowach, bo taki zestaw to raczej zabawki dla tokarza, lub innego obrabiacza skrawaniem. Tylko te przewody nie pasują do całości, raczej nie są fabryczną...
Jeszcze ustawienie pompek czyli suwmiarka 400mm albo specjalny przymiar i czujnik zegarowy do regulacji skoku.
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
pożycz sobie suwmiarkę z zakresem min 400min i standardowy czujnik zegarowy,chyba że masz to spoko. Napiszę ci wieczorem dokładnie co i jak.
Objawy występowały od nowości, czy dopiero teraz się pojawiły? To jest hamulec bębnowy, więc ewidentnie masz gdzieś bicie. Mimośrodowość na osi koła (mimośrodowość bębna) powodowałaby że w jednym miejscu na obrót koła hamulec by ocierał. Owalizacja powierzchni bębna miałaby tu duży wpływ, do zmierzenia jedynie za pomocą specjalnej suwmiarki do otworów...
Prawda jest taka, że żeby było dobrze, to po szlifierni trzeba samemu dokonać wszystkich pomiarów i poprawek przy pomocy stosownych narzędzi (plastigauge, średnicówki, suwmiarki, czujniki zegarowe). To wymaga piekielnie dużo czasu, skręcania, rozkręcania, dostosowywania. Już widzę, jak to jest robione w tych firmach regenerujących - blok przyjechał...
Skok iglicy musi być taki sam dla każdego wtryskiwacza. Nie zawsze jest w nowych taki sam. Trzeba ustawić. Resztę w programie stag. Czujnik zegarowy lub od biedy suwmiarka i z wyczuciem. :>
Ja używam co prawda liniałów cyfrowych takich jak na zdjęciu, ale też byłbym zainteresowany tym jak to rozwiązał kolega furcik2013 W układzie ze zdjęcia wyświetlacz wyłącza się po paru minutach, lecz wynik zapamiętuje. http://obrazki.elektroda.pl/3267212100_1... Bardzo zaciekawił mnie ten wątek! Poszukuję zewnętrznego wyświetlacza do...
Witam, mam pytanie w jaki sposób można wyosiować wały ( myślę o wale silnika elektrycznego i przekładni połączonych sprzęgłem ). Czy posiadając czujniki zegarowe, suwmiarki jestem w stanie to wykonać? Proszę o podpowiedzi jak i gdzie te przyrządy umiejscowić. Z góry dziekuę za podpowiedzi.
Widać na zdjęciach. Listwa zębata z mechanizmem od suwmiarki zegarowej napędzana z silnika. To silnik DC z przekładnią -sterowany impulsowo.Długość impulsu dobrana tak ,aby wykonywał 1/3 obrotu na 1 impuls.Steruje się czasem przerw pomiędzy impulsami- daje to prędkość posuwu. W przypadku zwarcia przekaźnik przełącza bieguny i silnik cofa się do momentu...
Przecież ci już napisałem że wiedza internetowa a praktyka to co innego. Zapewniam cię że ktoś kto to robił setki razy nie potrzebuje żadnych suwmiarek ani czujników zegarowych. I nic sie nie rozwali. To taka ciekawostka nie porada, zanim się ktoś znowu przyczepi. A jak ktoś to robi pierwszy raz to radzę poczytać i dużo pooglądać ,zanim się za to weźmie....
Kiedyś taka klasyfikacja sięgała szeroko. Suwmiarki to MAue czujniki Zegarowe to MDAa Miało to też swoje zastosowanie w katalogach SWW myślę że taki katalog by ci dużo powiedział.
Nie wiem kolego jak dokładne elementy zamierzasz wykonywać ale czy nie wystarczy dobra suwmiarka elektroniczna ? Posiadam starą suwmiarkę mitutoyo zegarową dokładność 0,02 mm chyba jakieś 30 lat niestety oczy już nie te co kiedyś kupiłem cyfrową tej samej firmy mam ją już jakiś czas ale ostatnio wpadła mi w ręce suwmiarka firmy Wurth i muszę powiedzieć,...
Ooo... paaanie... Jak nasz autor dostałby zegarową do ręki, tym bardziej nie wiedziałby, co z taką robić. 😅
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Jest na to prosty sposób. Wsadź zamiast świecy czujnik zegarowy. lub suwmiarkę i ustaw na 2,5mm przed GMP. Zaznacz kreską (pisak) podstawa / koło. Podłącz prosty stroboskop i przestawiając podstawę zgraj znaki. Masz wtedy zapłon ustawiony bardzo dokładnie.
To nie jest szyna I2C. Vneg i Vpos to odpowiednio + oraz - baterii. A 1A to stanowczo za dużo jak na taką suwmiarkę, zauważ że ona pracuje z jednej małej baterii zegarkowej. Protokół transmisji takiej suwmiarki opiera się o dwa 24bit słowa wysyłane co ok 300ms. I to suwmiarka generuje sygnał zegarowy. Po szczegóły odsyłam [url=http://www.shumatech.com/support/ch...
Witam, mam problem z odpalaniem w niskich temp. Problem pojawia się przy 4 stopniach na + i im niższa temp tym gorzej. Auto po wymianie uszczelki pod głowicą ale problem był już przed wymiana. Przy wymianie uszczelki zrobione inne rzeczy, dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe, oringi na pompowtryskach, wszystkie uszczelki nowe, pompowtryski ustawione...
Koła zamachowe są rozmagnesowane (lata robią swoje) Ustaw zapłon na 3mm przed GMP Czujnik zegarowy lub ostateczność suwmiarka. Przy słabych magnesach lepiej jest ustawić przerwę na przerywaczu na 0,2-0,25mm. Silnik lepiej reaguje na gaz.
Tak jak pisze kol. pmt, dodam tylko, że praktycznie pkt.2 można zrobić tak: - mierzysz otwór suwmiarką/odczytujesz z rys. wymiar nominalny np. dla fi16H7 - to 16,00mm , - na mikrometrze nastawiasz ten wymiar za pomocą płytek wzorcowych, blokujesz mikrometr na tej nastawie, - tak ustawiony mikrometr używasz jako pierścienia kontrolnego - wkładasz weń...
Przeanalizowałem sygnał jaki wysyła suwmiarka (zdj. w załączniku). Suwmiarka wysyła dwie paczki po 24 bity. Pierwszy jest bitem startowym, następnie bity wartości mierzonej, 22 bit to wartość znaku, reszta nieużywana. Szczerze mówiąc podejrzanie to wygląda, zwłaszcza sygnał zegarowy. Jesteś pewny że prawidłowo zinterpretowałeś sygnał?
A zrób sobie wykres z bloku 11 i wtedy zrób sobie loga jak rzeczywste ciśnienie ma się do żądanego. Wg mnie dłuższa jazda z gazem w podłodze i masz not lufa. Może lekkie wydłużenie sztangi? Jak masz skąd podmienić N75 to warto sprawdzić czy iglica w nim się nie zaciera. Dodano po 7 No skok i ustawienie w gnieździe wymaga pomiarów czujnikiem zegarowym...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Bipy, korekcje, wtyczki, synchronizacja, dawka startowa. Te magiczne słowa są dla PD. No i poprawne ustawienie pompowtryskiwaczy. Nie każdy wie, ale najbezpieczniej czujnikiem zegarowym na wznios krzywki, i suwmiarką od ścianki głowicy. Inaczej dziurę w tłoku wypalisz.
Proponuję zacząć od przepatrzenia aparatu zapłonowego: -przeczyszczenia styków przerywacza -sprawdzenia kondensatora -sprawdzenia przewodów- czy nie są poprzecierane Dopiero wtedy za pomocą czujnika zegarowego bądź suwmiarki należy ustawić zapłon na 3mm przed GMP(pomocna będzie żarówka podłączona do przerywacza lub bardziej profesjonalnie - lampa stroboskopowa)...
mierzy - wskazuje odległość od swojej podstawy do krawędzi rysika. Istnieją różne konstrukcje wysokościomierzy, np. z czujnikiem zegarowym. Odczyt odbywa się na skali podobnie jak w suwmiarce. Istnieją również wysokościomierze z odczytem elektronicznym.
BANANvanDYK - przyznaję, że wcześniej nie do końca zrozumiałem o co chodziło i skupiłem się na tym, czy mój stroboskop poprawnie pokazuje moment zapłonu. Tobie zapewne chodziło o coś nieco innego . Podejdź do zagadnienia w najprostszy sposób - jeśli nie masz czujnika zegarowego, posłuż się suwmiarką włożoną do cylindra - ustaw punkt otwarcia platynek...
Ustawienie zapłonu takim czujnikiem odbywa się tak, że znajduje się GMP, czujnik się zeruje, po czym cofa się tłok o właściwą dla danego silnika wartość i w tym momencie ma nastąpić rozwarcie styków przerywacza. Dokładność wskazań czujnika jest oczywiście przesadzona dla takiego zastosowania, suwmiarka jest wystarczająca, ale wygoda użycia czujnika...
czasem przeskakiwała o 5cm do przodu Takie sprzęty tak mają pewnie zatłuściłeś warstwę przewodzącą (rezystor paskowy) i dlatego takie cyrki. Osobiście swym postem utwierdziłeś mnie, żeby nie kupować cyfrówki ja skłaniam się ku zegarowej odczyt szybszy jak przy suwmiarce noniuszowej. Dodatkowym plusem jest brak baterii :) http://obrazki.elektroda.pl/1936076600_1...
Źródłem jest układ pomiarowy liniału pojemnościowego - coś jak suwmiarka elektroniczna, ale bez szczęk. Ogólnie, to DIY czteroosiowy cyfrowy odczyt położenia (DRO) stołu frezarki. Sygnałem użytecznym jest 1. przebieg prostokątny oraz 2. sygnał zegarowy, też zapewne prostokątny, oba o poziomie max ok. 3V Początkowo było w miarę OK, a teraz mam dziwne...
Na wałki zwykły płaskownik albo suwmiarka. Na wal specjalna blokada,którą wkręca się z tyłu silnika ,bliżej koła pasowego, za półośką . Także trzeba zainwestować w min.w blokadę wału. Nie ,wiertło ani śruba nie będzie. No chyba że czujnik GMP zegarowy w świece.
Kluczem dynamometrycznym się za bardzo nie przejmuj, ale suwmiarkę dobrze by było załatwić (nie musi być długa) i moim zdaniem koniecznie czujnik zegarowy i kątomierz. Ten poradnik trochę po łebkach leci. Zmierz sobie suwmiarką wymiary starych pompowtrysków, i zapisz na kartce. Po wyjęciu starych postaraj się jakoś wyciągnąć z cylindrów paliwo które...
Niestety, mi nie chodzi o typowe suwmiarki. Ten temat i kilka podobnych już przeglądałem. Chcę tylko wiedzieć jaki rodzaj danych płynnie w kabelku - gotowy enkoderowy, czy analogowy do wstępnej obróbki. Dodano po 10 No i mam odpowiedź z forum cnc, a żebyście nie musieli szukać sami na przyszłość to polecam stronkę gdzie jest kopalnia wiedzy nt. transmisji...
No to na początek coś już masz... Teraz musisz skompletować narzędzia:wiertarka stołowa, tokarka, frezarka, szlifierka, spawarka. Oczywiście do tego kilka podstawowych narzędzi ślusarskich wiadomo: młotki, śrubokręty, pilniki, przecinaki jakieś, ściągacz do łożysk, szczypce do segerów, komplet kluczy płaskich i sztorcowych, obcęgi, kombinerki, szczypce...
Przerwa na świecy 0,4-0,6 mm (tzn szczelinomierz 0,4 wchodzi, 0,6 nie). Zapłon - otwarcie styku 3 mm przed GZP. Mierzone suwmiarką przez otwór na świecę ewent. dokładniej czujnikiem zegarowym zamocowanym w korpusie po świecy. Wg oryginalnych istrukcji styk jest otwarty kiedy pasek bibułki papierosowej daje się wyciągnąć spomiędzy styków. Ja to robiłem...
Ustawisz metoda prób i błędów. Pompa na linke ale Lucas czy bosch? Koło takie złozone z kilku elementów? lucasa ustawiałem nie raz suwmiarka ale potem i tak trzeba było poprawić na słuch. W starszych wysłuzonych autach to metoda na słuch równie skuteczna co przyżadem. Powstaja odchyłki od normy na sekcjach, wtryskiwaczach, zuzycie komór spalania...
Jeśli chcesz sprawdzać prostopadłość dwu osi wału i cylindra to nie możesz mierzyć ścianek ani prostopadłości do powierzchni głowicy. Zleć to do zakładu który posiada maszyny pomiarowe lub obrabiarkę precyzyjną typu wiertarka współrzędnościowa, wytaczarka lub dowolna inna maszyna o dużej precyzji i tam przy pomocy czujnika zegarowego wszystko sprawdzisz....
Masz czujnik zegarowy do ustawienia skoku? Ja bym po prostu zmienił olej po 500-1000km jak by nie było gruzu pod deklem. . Tak, czujnik mam. Okej, to jeszcze przemyśle sprawę, bo na początku chciałem jeszcze przed włożeniem silnika jakoś go przepłukać, żeby nowy olej zaraz po wlaniu nie był i tak jak smoła. I mam jeszcze jedno pytanko. Śruby od pompowtrysków...
Nie obraz się ale zbytnio nie wiesz co robisz, nie rozumiesz tego co ktoś ci mówi lub ktoś ci źle tłumaczy. Dokręcenie pompowtryskiwaczy nie ma nic do tego błędu. Siła i kąt z jakim mają być dokręcone nie mają nic do ich regulacji. Wedle dokumentacji pompowtryskiwacze dokręca się momentem 12Nm a potem jeszcze dokręcasz o kąt 270 stopni. Moim zdaniem...
Wykrecilem pierwszy wtrysk bo i tak wymagal wymiany podkladki termicznej . jednak w suwie roznica miedzy obydwoma punktami byla minimalna , nawet nie 0,1mm i zalezala jak mi sie ulozyla suwmiarka - żeby to na 100% rozstrzygnac trzebaby miec czujnik zegarowy z odpowiednim sztywnym mocowaniem.Zostawilem wiec jak jest tylko naciagnalem napinacz - tu z...
1. Trochę o enkoderach: Enkoder absolutny to taki który po włączeniu zasilania podaje do sterowania dokładną pozycję. Praktycznie więc to wygląda tak, że włączasz prąd i maszyna już wie w jakim położeniu jest wałek, bądź silnik. Coś jak elektroniczna suwmiarka, włączasz i pokazuje wymiar na wyświetlaczu. Z enkoderem inkrementalnym jest malutki problem...
Jasne już się robi. chwilka. Dodano po 13 https://obrazki.elektroda.pl/1096185000_... Pkt.1 Śruby naciągu bramy służące do ustawiania kątów oraz równoległości prowadnic. Kluczowy jest środkowy wspornik (czarny duży element). Elementy narożne łączące profile są zaprojektowane tak aby kąt pomiędzy profilami które łączą był lekko rozwarty....
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek rozwarcia styków przerywacza ma nastąpić 1,8mm przed G órnym...
Koło zapewne z tłumikiem drgań i stąd problem. Weryfikację bicia poosiowego można zrobić na płycie traserskiej przy pomocy czujnika zegarowego. http://obrazki.elektroda.pl/1160723800_1... Normalny mechanik poradzi sobie jednak przy pomocy suwmiarki i paru części, co walają się po warsztacie. Być może poprzednie koło uszkodziło powierzchnię...
Witam, chcę odczytać dane z suwmiarki elektronicznej która wysyła 6 pakietów 4bitowych tak jak napisał kolega ponizej: Postarałem się trochę i podłączyłem suwmiarkę do oscyloskopu MSO7104A i ku mojemu zdziwieniu data jak i clock ma 24bitowe (6 wyrazów po 4 bity) przecinek jest stały dla 2 miejsc dla np -44,44 = 0011 1010 0000 1000 0000 1000 2^2+2^3+2^4+2^6+2^12=4+8+16+64+4096=4444...
Nie znam się aż tak dokładnie, ale facet mierzył to po centrowaniu tak, że mocuje wał w tokarce, a następnie czujnikiem zegarowym sprawdzał bicie chyba w miejscu osadzania łożysk na wale. Oczywiście łożysk wału tam wtedy nie było :) Chodzi Ci o luz na łożyskach teraz, czy luz na nowych łożyskach, bo nie bardzo rozumiem ? Teraz nie wiem jaki jest ( nie...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Witam! Rozumiem że chodzi Ci o czujnik kontrolki ciśnienia oleju. Jeżeli czujnik zegarowy jest do 4 barów to i ten drugi też ma taki sam zakres, a w ogóle to od 2 - 4 barów. O ile dobrze pamiętam to na tym czujniku było oznaczenie 0,2-0,4 . Silnik Citroena jeżeli póżniej innego nie wkładali, ale to był jedyny jak dobrze pamiętam taki mezalians w poldku....
bomba zegarowa tarcza zegarowa cyfrowy suwmiarka
polsat kartę światła vitara awaria lodówka amica
reset tuszy canon reset tuszy canon
Mercedes W220 syrena alarmu – lokalizacja, dostęp, typowe usterki ATA Kody błędów przy uszkodzonej grzałce w pralce Miele