Witam Poszukuję schematu elektryki silnika Swifta 1.3 benzyna z 2010 roku system Denso. Jak w temacie, Auto gaśnie podczas zmiany biegów. Klient wymienił przepustnice ,cewki wn,świece. Czyszczony zawór egr, podmieniona przepływka. Po podłączeniu x431 master oraz Cdif2, brak błędów parametry w normie.
Witam Otóż jestem na etapie wkładania silnika do malucha właśnie z swifta 1.0 i mam pewien problem. Otóż nie mogę znaleźć iskry na świecy. Obawiam się że może to być spowodowane złym podłączeniem instalacji mimo iż jest to zgodnie ze schematem. W tym wypadku potrzebowałbym zdjęcia z komory silnika i dokładne zdjęcia instalacji szczególnie na drodze...
Witam wszystkich. Mam dziwny problem ze swoim Suzuki Swift 98r. 1.0 poj. Od kilku tygodni mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny np. we wczesnych godzinach porannych (np. 7-8 rano) czy późnych wieczornych lub nocnych. Dokładnie co się dzieję? Gdy próbuje odpalić auto w w/w godzinach, rozrusznik kręci dobrze jednak auto nie odpala. Nie ma...
Witam, Samochód Suzuki Swift GTi 1,3 16V 1989rok model MK2. Silnik dopiero złożony instalacja w trakcie zostało do podłączenia kilka czujników. Problem jest tego typu, że po próbie odpalenia auta załapuje na sekundę i gaśnie pompowanie pedałem gazu powoduje to ze przy minimalnych obrotach jeszcze jakby starał się zakasłać ale i tak padnie. Dziwną rzecz...
Objawy Silnik w Suzuki Swift 1,3 '99 zachowywał się bardzo dziwnie. Po mroźniej nocy zimowej palił i pracował równo i bez jąkania. Problemy zaczęły się w momencie lekkiego ocieplenia i pojawienia się wilgoci w powietrzu(tak myślałem). I tu kolejny bardzo dziwna sprawa bo silnik po całej nocy odpalony pracował normalnie, po przejechaniu ok. 3km i odpoczynku...
Witam. Zima przyszła i wyszło jak w temacie. Już przy małych mrozach przy odpalaniu widziałem, że silnik kuleje przy starcie. pomyslałem, że swieca(e) padły. Przy -12 wogóle nie odpalił. Przy pierwszych oględzinach wyszło , że wszystkie świece mają po około 0,5-0,6 ohma także wyglądaja na zdrowe. Po rozebraniu modułu do świec żarowych , przy przekręcaniu...
Mogło Ci nie odpalić bo zalało świece. Na początek najłatwiej będzie Ci pomierzyć oporności na cewce multimetrem, sprawdź czy nie ma zwarć. I sprawdź czy się to zgadza z podanymi przez producenta wartościami do porównania. Ściągnij wtyczkę i pomierz opory z masą. A być może jak tu podasz to ktoś Ci powie czy są okej. Na pewno jak masz zwarcie z wyjściem...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Swifta HB 1.3GS. Kupiłem go z myślą o ekonomicznym jeżdżeniu do szkoły niestety mocno się rozczarowałem. Autko pali mi około 11-12l paliwa i nie ważne czy jadę na benzynie czy na LPG. Próbowałem już różnych technik jazdy od ostrej i dynamicznej po styl "starych dziadków" i nie zauważyłem różnicy. Wymieniłem filtry,...
równie dobrze można nalać po prostu nafty kiedyś się też praktykowało wykręcić świece i nalać do cylindrów nafty do pełna i zostawić na parę dni, potem odessać strzykawką z wężykiem ile się da, pojudłać rozrusznikiem żeby wychlupać resztę i dopiero wkręcić świece i odpalić
Witam, jeżdżę suzuki swift MK III benzyna 1.3, z 2000 r., jeden wtrysk. Mam problem z gasnącym silnikiem, poniżej opisuję objawy. Jestem amatorem i nie wiem który z podobnych przypadków w sieci byłby podobny i do zastosowania. Objawy: 1. Jazda na wysokich obrotach lub puszczenie gazu z 3-4 tys. (podobnie przy wysokich obrotach na postoju przy zimnym...
Witam tak jak w temacie: Suzuki Swift 1.3 benzyna 1991 rok. Otóż mam taki problem, gdy silnik jest zimny pali od kopa bez problemu. A później gdy się nagrzeje gaśnie i nie ma szans na jego odpalenie. Jaka może być tego przyczyna. Iskra na świecach jest, panewki ok. Proszę o pomoc :/
Witam. Mam problem. Posiadam suzuki swift 1.0 rocznik 1994 i problem polega na tym że silnik zimny odpala chodzi normalnie na ssaniu a kiedy zaczyna chodzic na wolnych obrotach to po chwili gaśnie i nie mozna go uruchomić ostudzi,słychać tylko dziwne strzelanie w wydechu i nic więcej. odpali dopiero wtedy kiedy silnik ostygnie i potem jet tak samo ;(....
Człowiek się uczy całe życie, to że jestem laikiem nie znaczy że muszę lecieć do mechanika zmienić świece, wole się nauczyć, jak zwykle każdy urodził się z wiedzą w małym palcu, jestem grafikiem i narysuje ci dzieło sztuki a ty znasz się na samochodach to znaczy ze jak będziesz potrzebował narysować kółko w Paincie to napisz prośbę na forum a w odpowiedzi...
Witam Podczas jazdy (Suzuki Swift MKIV z 98 roku, 993cm) gdy silnik dostanie optymalną temperaturę samochód odmawia posłuszeństwa (w trakcie jazdy). Nie idzie go odpalić. Paliwo jest podawane, iskra także jest (świece ok, kable wymienione). Po kilku godzinach samochód odpala normalnie i działa znowu aż do rozgrzania. Po dokładniejszych oględzinach okazało...
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaką funkcję może pełnić układ, który jest zamieszczony na zdjęciach? Pochodzi on z mojego Swifta GTi, był umieszczony w miejscu nad progiem, pod plastikami, pod deską rozdzielczą i wychodziły z niego trzy wtyczki z kabelkami. Niestety przez nieopatrzność jeden kabelek został przecięty, a całą skrzynkę w takim wypadku...
Witam Panowie pomóżcie posiadam autko suzuki swift z 1999 roku pojemność 1,0 39kw od wczoraj mam poważny problem z jazdą autkiem zatankowałem paliwo na jednej ze stacji znanego koncernu i po odpaleniu i przejechaniu paru metrów auto zgasło i niemogłem go odpalić po odczekaniu 20 minut udało mi się go odpalić i dojechać do domu lecz był bardzo zamulony...
Witam, od 5 lat posiadam Suzuki Swift III z 2006 r., 1.3 benzyna, 92 KM, skrzynia manualna. Od prawie roku mam niezdiagnozowany jednoznacznie problem. Otóż auto przy niższych prędkościach na biegach do 4 włącznie, jest dynamiczne. Natomiast po wrzuceniu 5 biegu przyspiesza ociężale. Po wciśnięciu pedału gazu do podłogi nie rosną obroty a spalanie chwilowe...
Witam mam problem z autem suzuki swift 1.3 16v kod silnika M13A. Objawy nie występują ciągle, raz jest tak że jest okej, a następnym razem nie. Do meritum, auto ciężko pali jak zapali czasem zdarzy się że czuć benzynę w środku. Szarpie na wolnych obrotach. Jak już odpali to podczas jazdy brak objawów. Temat w zasadzie tyczy sie Tylko wolnych obrotów....
Witam. Suzuki Swift 1.3 2007r. LPG, mam problem ze spadkami obrotów, silnik jakby nie miał siły ich utrzymać. Przepustnica(+adaptacja), silniczek krokowy, przepływomierz, sensor map , wszystko wyczyszczone, świece, filtry,kable, cewki, akumulator,wszystko wymienione i nadal to samo. Nie łapie nigdzie lewego powietrza. Zawory również w porządku. Co to...
Witam, jestem posiadaczem skuter kingway Swift 50cm 4t ale musiałem wymienić w nim silnik tez 50cm 4t i problem jest taki, że z startera nożnego nie chce odpalić ani z elektrycznego. Silnik kupiłem od znajomego i działał. Teraz silnik też chce zakręcić, nawet gdy na początku go złożyłem odpalił 2 razy ale gdy dodałem gazu od razu gasł. Teraz tez gdy...
Szukałem i nie znalazłem wiele... więc postanowiałem zapytać znawców. Nie mam pojęcia co się dzieje. Przy wyższych obrotach, ale nigdy na luzie, silnik przerywa, szarpie i dławi się. Tak jakby nie dostawał paliwa,albo iskry... Prosiłbym o jakieś rady. Świece nowe, przewody nowe. Autko rok 1992... Powiem, że facet z popsutym autem jest okropny- kryzys...
Lub tylko przewód który łączy cewkę ze świecą jest popękany.
Problem w moim aucie polega na tym, że po nagłym przyspieszeniu i przejechaniu kilkuset metrów, ponowne przyspieszenie powoduje "przymulenie" silnika. Po dwóch, trzech takich powtórkach wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną? Może ktoś z Was miał taki przypadek? Wyczyściłem mono wtrysk, zawór ( zastępujący silnik krokowy ), sprawdziłem czujnik...
Uszkodzone połączenie wyświetlacza z płytką, i cała filozofia. Drążąc temat tego uszkodzonego zegarka LCD i szukając przyczyny narysowałem poglądowy schemat ideowy: Osobiście nie jestem przekonany, że przyczyną błędnego działania układu jest uszkodzenie wyświetlacza. Z moich obserwacji wynika, że wyświetlacz jest wstanie pokazać prawidłowo "słupki"...
Zobacz czy jak zgaśnie jest iskra na świecach.
Moim zdaniem cofanie się paliwa i zapowietrzanie układu paliwowego. Pompa lub (jeśli jest) zawór zwrotny a jeśli nie to niedomykające się wtryski i zalanie świec.
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
Rozumiem iż takie rzeczy jak filtry i płyny ok. Sprawdź świece i kable WN - przy przerwach i zwarciach potrafi się tak zachowywać. W następnej kolejności odczyty ze wszystkich czujników oraz do sprawdzenia wiązki od nich do komputera ( i wtyczki) - nie czarujmy się ale te "kabelki" po 20 latach miały prawo poprzecierać się.
Mechanior sprawdzał świece i przekaźnik, wszystko ok . . . i podpowiedział żeby rano dopiero odpalać po około 20 sek od włączenia zapłonu żeby dać się dobrze cylindrom nagrzać bo słabe ciśnienie i ciężko pali gdy kręcimy zaraz po zgaśnięciu kontrolki grzania świec. Rozrusznik ładnie kręci. Chyba sam jeszcze sprawdzę rezystancję i jak długo idzie napięcie...
Jeśli masz trochę wody w baku to najlepszy uszlachetniacz do benzyny to denaturat. 0,5l na 40l to akurat dawka. Zalej na zimę na pewno nie zaszkodzi. Sprawdzone na kilku starszych autach, głównie gaźnikowych, jak zapomniałem dodać na zimę w CC700 to przy dużych mrozach zawsze było ciężko z odpalaniem, po dodaniu denaturatu i po wymieszaniu się tego...
Wypadanie zapłonu pierwszy cylinder. Świece nowe, nawet zmieniane miejscami, cewki i wtryski też zamieniałem miejscami i ciągle wywala 1 gar. Na wolnych obrotach chodzi jak zegarek, ruszysz czuć, że słabnie i wywala błąd i ser wyłącza pierwszy wtryskiwacz do momentu, aż skasujesz błąd. Ciśnienie paliwa 3,8bar, przepływka pracuje, map też. Zawory nie...
Do zapłonu prócz napięcia na świecach potrzeba także czegoś co by się od tej iskry na świecy zapaliło.
Dzień dobry, Kupiłem auto z Niemiec. Suzuki Ignis FH '00, 1.3 Pb. Po naprawie uszkodzeń mechanicznych doprowadzam resztę to stanu pozwalającego używać samochodu jako typowego woła roboczego (choć dostał całe nowe zawieszenie....). Sytuacja wygląda następująco: Ktoś grzebał przy elektryce - i to na tyle że po włożeniu brakującego bezpiecznika świeci...
Proszę o poradę. Działający dotąd bardzo dobrze samochód nie zapala. Stało się to po zostawieniu go na postoju z włączonym kluczykiem i załączonym na około 3 godz. Sprawdziłem, jest iskra, świece pozostają suche pomimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem i prób zapalania. Pompka paliwa pracuje prawidłowo, sprawdziłem po odłączeniu wężyka od monowtrysku....
Mogłeś bobicek podać chociaz rocznik autka dla "pewności". W tym autku nie ma przekaźników na światłach. Poza tym załaczanie światteł długich i mijania jest realizowane poprzez podanie na nie "masy" poprzez przełacznik zespolony. Przełacznik już nie u jednej osoby się "skączył" więc na 90% będzie właśnie takie uszkodzenie. Sprawdź na przewodzie czerwonym...
...rozklad natężenia światła w funkcji współrzędnej płaszczyzny poziomej może i ma wzorowy, ale wymieniając światła na HIDy nie o to przecież walczymy. Po pierwsze HIDy mają średnio 3x gęstszy strumień świetlny. Słowem - świecą 3x jaśniej pobierając przy tym zaledwie 35W. Po drugie barwa światła jest zbliżona do światła dziennego co bardzo dobrze wpływa...
Queens: Twoje intencje, sposób na osiagniecie celu sa jaknajbardziej OK..... tyle ze to utopia. Bawić sie w takie rzeczy moze ktos w ramach hobby. W rok ogarnie max auto swoje, cioci i wujka. dr_aus rzucił tu dobre mieso, osobiscie uwazam ze podjecie sie tzw. "fine tune " nie widzac auta to czyste szalenstwo. Z tego co zauwazylem sa tutaj ludzie którzy...
Witajcie Jestem posiadaczem Swifta z 98 roku, 1.0 pojemność i mam następujący problem. Wczoraj, podczas wysokiej wilgotności auto nie chciało mi odpalić, rano, po południu jak i wieczorem. Akumulator naładowany, kręci dobrze, pompka podaje paliwo, iskra jest, reakcji silnika zero. Brzmiało to tak jakby podawanie paliwa do komory spalania było odcięte....
Nie wiem jak jest w swifcie, ale u mnie ten czujnik jest w kopułce aparatu zapłonowego. To czarna puszka z pięcioma wypustkami, od której odchodzi 4 przewody do świec zapłonowych i jeden w drugą stronę do cewki zapłonowej blisko silniczka wycieraczek. Trzeba zdjąć kopułkę i zobaczysz mały, czarny przedmiot, od którego wychodzi przez gumową uszczelkę...
I dodaj jeszcze że nie wymieniasz oleju w silniku co 7-10tys km, świec co 10tys, rozrządu co ileś itp itd. Przypomina mi to dyskusję ze zwolennikami napędu parowego. OK kiedy wchodziły samochody głównie widziano w nich zabawkę a nawet ciężarówki jeżdżące po drogach były parowe. Ale minęło kilka lat.... Nie wiem co chcecie udowodnić tym swoim dziecinnym...