Pewnie wybite tuleje zawieszenia lub sworznie
Może to byc pęknięta sprężyna na tym zaworze, bo na sworzniu stukałoby raczej cały czas
częstym przypadkiem w tych silnikach jest pukanie tulejki na sworzniu tłoka
Tak łącznik lub sworzeń do wymiany.
Jak to F3P to one lubią na sworzniach tłokowych stukać.
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Panowie Po odpaleniu wcisnąć pedał hamulca , jak stukanie ustępuje to popychacz wakum ... U mnie była taka sytuacja , wymieniłem nawet sworznie tłokowe a dalej stukał , okazało się że pie......y popychacz który popycha pompę wakum do serwa To było parę ładnych lat temu a koszt wtedy był całe 7 złotych
Odkręcasz nakrętkę, podnosisz przód do góry, potem bierzesz kawałek grubej blachy aluminiowej i przez nią stukasz 5 kilogramowym młotkiem w wystający gwint sworznia zwrotnicy - to jest składane na stożku, więc potrafi trzymać się zdrowo.
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Pojechać do mechanika. Wiesz co, przeginasz chłopie. Czy my jesteśmy wróżkami? Jaki luz ma ta półoś? A może to sworzeń wahacza stuka, a może tulejka?
Zbieżność była ustawiona w zeszłym roku. Teraz sworzeń zaczął stukać, więc wymiana. Wiem, że to element o stałej geometrii, ale nie mam pewności, czy kupiona część (nie oryginalna w serwisie) ma identyczne wymiary. Dlatego pytam. Jak to wygląda w praktyce?
Witam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i osłony na półosiach w seicento 900 rok 2000.. Problem pojawił się gdy trzeba było odczepić sworzeń od zwrotnicy. Stukanie młotem nic nie dało. Więc kupiłem ściągacz do drążków kierowniczych (niepotrzebnie) - również nie dało się nim wybić sworznia. Ostatecznie odkręciłem wahacz od podwozia i tym sposobem wymieniłem...
A co masz na myśli pisząc "sworznie kulowe" ? Chodzi Ci o sworznie wahacza ?
panewki byłoby słychać z dołu na ciepłym silniku, nie wiem, czy regulowałeś zaworki, jeśli nie to zrób to i potem obadaj stukot. Sworzeń stuka tylko w czasie jazdy,na postoju złap za koło(górę, przednie??), pare silnych ruchów do siebie i od siebie, jak jest luz to sworzeń do wymiany, górny, lub dolny, trzeba dokładniej obadać na kanale. W silnikach...
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Na warsztat wpadła 2080 co kiedyś nabyłem razem z zbiornikiem. Po złożeniu coś stukało, okazało się iż tłok jest wybity na sworzniu i czeka go wymiana.
Zaślep EGRa i się przejedź. Mechanicznie nic nie stuka, panewka, sworzeń?
Pociśnij na 2000 obr i pewnie pokaże co stuka ale może być silnik do wymiany po tym eksperymencie. Poważnie to może być panewka albo tulejka sworznia korbowodu. Niestety trzebaby rozebrać silnik żeby to zweryfikować.
Wał jak wygląda, jaki luz, sworzeń? Jaki luz tłok-cylinder?
Sprawdzałem amortyzatory a sworzeń niby nie miał luzu ale sprawdzę jeszcze raz. Pozdrawiam
witam mam maly problem stuka cos w silniku ale jesli odkrece doplyw paliwa na wtryak wtedy wszystko ok.szklanki wymienilem Na który wtrysk?Jeden czy wszystkie.Jeśli tylko na jednym cylindrze jest efekt stukania,a po poluzowaniu przewodu paliwowego na tym cylindrze stuki zanikają to pewnie będzie sworzeń tłokowy.
Jeśli myślisz, że można po tym jednoznacznie ocenić co stuka to się mylisz. Może panewka, może sworzeń tłoka a może dużo innych rzeczy.
Te silniki są bez hydropopychaczy więc coś tam na zimno mają zwyczaj klepać (pytanie jak mocno). Pytanie czy to nie "Piston slap" bo te silniki (1.4 i 1.6 benzynowe) potrafiły się zapiekać na sworzniu tłokowym. Co naprawdę stuka to powie Ci tylko mechanik.
ja obstawiam któryś sworzeń
może to byc sworzen
U nas po kapitalnym remoncie (ok 5 lat temu) też było słychać stuki. Jak się okazało winne było łożysko ślizgowe w korbowodzie, w które wchodzi sworzeń tłoka.
Witam, Mam problem z Fiatem Ducato 3.0 2007,gdyż od jakiegos czasu kiedy gwaltowniej skrecam w lewo, czy tez objezdzam rondo do okola pojawiaja sie dziwne stukania (takie jakby po gumie,zadne trzaski), ktore powoduja ze trzesie sie samochod.Chcialem tez dodac ze bylem na stacji diadnostycznej i kazali wymienic sworznie na wahaczach bo moga byc przyczyna,...
Jedno zrobiłem przyszło inne, w poniedziałek raz dałem gazu do spodu i zaczęło pukac gdzieś jak by z przodu, zacząłem szukać skąd to słychać że to z kolektora ssącego niesie się aż do filtra powietrza. Z tego co wiem są dwie możliwości, albo zawory albo luz na główce korbowodu lub Sworzeń tłoka, stuka cały czas, nagrzany głośniej. Sprawdzę oczywiście...
Jesteś pewien że nie stuka sworzeń na tłoku lub wtrysk ? Dodano po 12 Po następne jak przerwy na zaworach tam są przecież płytki
Czasami dochodzą delikatne i ciche stuki, a czasami głośniejsze i momentami mega głośne Które nie ustępują nawet po rozgrzaniu? Popychacz zaworowy jak klepie to od początku tak samo, tzn. równomiernie. Równie dobrze mogą stukać panewki albo sworzeń w tłoku (ale to już skrajność). Jak będzie stukać to zobacz czy dzwiek jest z góry silnika. Jak tak to...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Zdejmij pokrywę o obejrzyj wałek oraz hydroregulatory czy tam się nic nie wytarło. Generalnie te silniki 105KM z serii BKC/BXE/BLS miały masę przypadłości i problemów. Równie dobrze może to być sworzeń w główce korbowodu albo w tłoku albo pęknięty wał korbowy.
-sworznie lewy i prawy 140zł -końcówka 60zł -zbieżność 100zł Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena. Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność. nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator,...
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Może luz jest na sworzniu ale będąc pod autem i ruszając półosią stukanie dochodziło z przegubu. Aby mieć 100% pewności musiał bym wyjąć półoś od strony koła, a to jest trochę roboty. To może głupie pytanie ale jeśli bym nabił przegub za płytko to raczej by półoś już wypadła, czy jednak nie? Chyba że nakrętka od przegubu się odkręciła i tak stuka, ale...
Dźwig GROVE GMK 3050, podczas podnoszenia i opuszczania ładunku wysięgnikiem (nie wciągarką), np. 10 t, czuć stukanie, szarpanie, dziwne dźwięki, sworznie przesmarowane. Czy ktoś podpowie, co może być? AI: Czy problem występuje przy określonej wadze ładunku lub długości wysunięcia wysięgnika? Podczas obciążenia AI: Czy były przeprowadzane jakieś ostatnie...
Podobny efekt dźwiękowy dają zużyte końcówki drążka lub sworznie. Chyba kolega nie odróżnia dźwięku wydawanego przez gumę od dźwięku zużytej końcówki drążka czy sworznia. One raczej stukają i to w czasie jazdy a nie na postoju przy kręceniu kierownicą.
Regulacja niewiele pomoże, jak sworzeń jest goły- przerabiałem to w Golfie, tak jest podobny system zamków... Jak plastyk ze sworznia zniknie to drzwi stukają na każdym dołku. V.
Rozrząd wymieniłem był wyciągnięty 0,5 cm, dziś może włożę silnik do budy i zobaczymy. Lekki szum z rozrządu usunięty. Niestety klepie dalej, na moje ucho stuki dochodzą z komory spalania. Czy jest to możliwe? Przy wymianie panewek i pierścieni sworznie były sprawdzane. Stukanie występuje tylko powyżej 1500 obrotów. Na postoju i pod obciążeniem brak.
Jak kolego sprawdziłeś że sworzeń nie ma luzu? Objawy były identyczne i po wymianie sworznia po kłopocie ale jak go sprawdzałem to ewidentnie miał luz. Odkręć go i zwal z piasty i próbuj, musi wykazywać dość duże opory w poruszaniu. Sprawdź sobie tulejki metalowo gumowe na wahaczu (poprzeczną i wzdłurzną) na 99% problem to sworzeń.
Jak ściągniesz miskę to dostęp do panewek będziesz miał. Jaki przebieg ma ten silnik. Nie stuka przypadkiem luźny sworzeń na główce korbowodu. Jakie masz ciśnienie oleju, zmierz manometrem.
Tym bardziej że nie chce mi się wierzyć w ten stukający sworzeń. To albo korba tłucze, albo sam wał. Dolanie "motodoktora" tylko dobije silnik.
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Hej, ja dziś sprawdzałem u siebie czy są przestawione zębatki no i nie są.... Mam teraz ustawiony łańcuch na 1 i 7ogniwo zresztą są one innego koloru jak ustawie na 9 jest kolizja więc podejrzewam że tak musi być dobrze.w następnym tygodniu zdejmuje głowice może tam jest jakiś problem tego stukania podejrzenia padają na stukanie całych gniazd zaworowych...
Faktycznie, odsłuchałem na słuchawkach. Na rozruszniku dźwięk jakby pęknięty wal albo pęknięte flywheel. Taki łomot, ze powinieneś wyczuć luz kręcąc walem.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Sworznie tłokowe sprawdzaliście?
Witam, mam problem jak w temacie, sprawdzone poduszki silnika, przeguby, zawieszenie. Wymienione stablizatory, sworzeń wahacza
Sworzeń to jest sworzeń jak ma luz to będzie stukał a tulejki na wahaczach jak są wybite tez jest stuk. Żeby się upewnić co jest do wymiany najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną tam diagnosta spawdzi powie dokładnie co jest wybite i jest do wymiany.
Popychacze hydrauliczne, panewki, sworzeń tłokowy?!
nie ma tam chyba dekompresatora , może luz na sworzniu tłokowym
Sworzeń dolnego wahacza, tzw banana. Na szarpakach to nie wyjdzie. Sworzeń wahacza prostego nie stuka, jak się kończy to skrzypi a później wyskakuje :) Dodano po 2 A bicie podczas hamowania w moim przypadku powodował luz w przekładni kierowniczej, po regeneracji już nie bije.
Witaj. No nikt tu magikiem nie jest i ciężko będzie przez internet stwierdzić co Ci tam stuka szczególnie opierając się wyłącznie o opis. ;) Jeśli wiesz, że stuka Ci wydech, to zrób tak żeby nie stukał i pojeździj po dziurach w celu sprawdzenia czy to właśnie wydech stuka... Jako kierowca powinieneś odróżnić stukanie elementów zawieszenia od stukania...
Ma ktoś jakieś rady co sprawdzić, co morze stukać? Morze jest szerokie i głębokie. Jeżeli już to co może stukać? Nie powiem przy naprawianiu lekki luz na korbowodzie, sworzniu i wale był ale nie sądzę aby to było powodem takiego głośnego stukania. Może to być powodem metalicznego dźwięku.
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
popychacz to inaczej stuka , ty masz luzy na sworzniach tłokowych
te przeguby to wątpliwa diagnoza, ale ... jeszcze raz na kanał tylko do kogoś zaufanego i niech go dobrze poszarpie. wg. mnie to sworzeń, końcówka, łącznik, amortyzator- /pomimo odpowiednich wartości potrafi stukać/.
Podobny dźwięk jak by była korba w tłoku na sworzniu luźna , albo źle dobrane panewki korbowe .
Posprawdzaj jak wyglądają drążki kierownicze i czy nie masz luzu na sworzniach
ludzie czy wy jesteście bez informacji o tym aucie. Tam może być guma uszkodzona na sworzniu i może występować stukanie albo maczety mogą być uszkodzone. Pracuje na stacji demontarzu pojazdów od kilku lat to mniej więcej mogę wiedzieć co może być przyczyną stukania. Pisać o tym aucie co kolega ma problem a nie o innych. Trzeba człowiekowi dać nadzieję...
To zaraz, bo nie czaję-tłuką się szklanki czy masz spalanie detonacyjne? A moze tłucze się sworzeń tłokowy?
Klocki Ci stukały??? Jak???
Witam Jeżeli było wszystko sprawdzane, to zostało tylko sprawdzić luz sworznia tłokowego, może jest wybity i dlatego stuka. Ale żeby to sprawdzić, to trzeba jednak powyciągać tłoki. Cześć
Niedawno robiłem podobny przypadek, w nich nagminnie rozpadają się tuleje sworznia tłokowego.
Mam pytanie po wymianie wahaczy z przednich zaczęło coś stukać delikatnie z przodu okazało się ze pęknięta jest guma we wsporniku silnika trzymającego silnik od góry wymieniłem wspornik i stukanie nie ustało pojechałem na stacje diagnostyczna i tam po sprawdzeniu nie mogą zlokalizować tego stukania stwierdzili ze zawieszenie jest OK.Chciałem nadmienić...
Nie wie zasugerowałem tylko. Nikt z nas nie jest wróżką, ale dźwięk jest taki jak by tłok uderzał o zawór, wywalony sworzeń tłoka całkiem inaczej brzmi bo wali i na korbie i w głowicę a wywalony sworzeń można bardzo łatwo sprawdzić, Wykręcając świece obrócić wałem do momentu kiedy tłok będzie opadał po tym przez otwór świecy można go czymś pchnąć i...
Każdy silnik wydziela jakiś hałas, lecz nie wszystkie są groźne dla silnika. W Twoim przypadku hałas ten może pochodzić z nadmiernych luzów zaworowych, ale może też pochodzić z luzu na sworzniu tłoka. Osłuchaj też silnik podczas (ręcznego) obracania wałem w prawo, następnie (o pewien kąt) w lewo i w prawo. W pierwszym przypadku można będzie posłuchać...
Zawieszenie raczej ok, na bieżąco robione. Wymienione gumy na wahaczach, stabilizatorze, amorki ok, sprężyny nowe. Końcówki drążków będę wymieniał - ponoć jest luz ale chyba niezbyt duży. Sworznie bym musiał obejrzeć. Stuka mi jak zjeżdżam z krawężnika czasem. Z tego co ostatnio patrzyłem to osłony są w porządku. A nie może być to coś związane ze wspomaganiem?
Czołem, od wczoraj pojawiło sie u mnie takie stukanie na trasie, kilka dni wczesniej miałem robioną GEO. (Ostantio wymieniona dwumasa kompletna, przeguby wew. sworznie oraz poduchy.) Załączam filmik : https://filmy.elektroda.pl/50_1661421432...
Sworzeń tłoka powinno być słychać non stop Trzeba sprawdzić kompresję jak to tam z nią wygląda?
Witaj. Skoro piszesz że stukanie najbardziej słychać przy pompie wody na korpusie można podejżewać o to sworzeń tłoka ale tak jak ktoś wyżej napisał przez internet nic nikt nie stwierdzi,
Źle napisałem wyżej w seacie jak masz wkłady amortyzatora to trzeba wszystko rozpinać półoś i sworzeń wahacza. Pokaż zdjęcie mocowania dół.
mam forda monde 95 rok wymieniłem koncowki drażka sworznie wachacza jabka i dalej cos mi stuka co to moze byc????
Końcówka drążka jest okej, sworzeń wahacza również jutro podniosę i zobaczę jeszcze raz bo nie da sie jechać tak stuka jak sie wciśnie sprzęgło lub toczy na luzie i to na równej drodze nawet
Podważaj sworzeń w kierunku góra - dół. Tuleje wahaczy też skontroluj. Zerknij dokładnie czy nie popękana guma itp.
1. Może ktoś podpowie dlaczego nie wyświetla mi wartości bloku pomiarowego 013 ( korekty paliwowe) w Audi A3 8PA SPORTBACK 1.6 102 km? Bo to benzyna, nie diesel. Regulacja prędkości cylindrów na biegu jałowym odbywa się poprzez regulację KWZ, nie ilość paliwa. 2. Blok pomiarowy 026 ( napięcie na cylindrach) Wydaje mi się,że mam za duże rozbieżności...
Nie da się na odległość pomóc w identyfikacji, zwłaszcza, że to nie my słyszymy to stukanie. Miałem raz przypadek, że uszkodzony był łącznik stabilizatora, to stukało bardziej intensywnie, niż uprzednio przy awarii sworznia. W obu przypadkach "na słuch" nie potrafiłem namierzyć usterki.
Koncowki drazka tez nie moge wybic, bije po zwrotnicy ale nic... Bij na dwa młotki, jeden podstawiasz z tyłu, drugim walisz z przodu. Nakrętka też jak w sworzniu wahacza jest od góry? Bo gdy od dołu, podobnie postaw delikatnie odkręcony z nakrętki sworzeń na podstawce/lewarku, niech ciężar samochodu go wyciska, a ty stukaj. To nie jest blaszana zwrotnica?
Witam. Wmojej reńce coś stuka przy prawym przednim kole ale tylko na wertepach. Wymieniłem sworzeń wahacza i gumy na stabilizatorze. Łożysko koła i końcówka drążka kierowniczego są w porządku. Więc co tam tak stuka?
Witam. sprawdz gumy wewnetrzne stabilizatora,oraz jeszcze raz gumy zewnetrze stabilizatora. Najlepiej na kanale. popros kogoś żeby autem bujał na boki,a druga osoba obserwuje od spodu pojazdu. Możesz mieć "wytarty" stabilizator w gumach zewnętrznych. Najlepiej jakbys pod opaskę zaciskową włożył kawałek np.paska klinowego,i dobrze skrecic. Sprawdz również...
mogą być między innymi - sworznie wahaczy, końcówki drążków kier.
Witam. Pojawiły się stuki typowe dla zaworów. Regulacja przeprowadzona - nic nie dała. Dodam, iż stuki pojawiały się najpierw na zimnym silniku i w miarę nagrzewania cichły. Teraz stuka cały czas. Wykluczono panewki i sworzeń tłokowy - ewidentne stuki pod pokrywą rozrządu. Dokładnie takie jak na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v... Co...
Mam nowe sprężyny wymieniałem kpl. w lutym. Byłem w maju na stacji diagnostycznej i mi mechanik powiedział ze nie ma luzów ale łącznik do wymiany tylko że do tej pory nie było żadnych stuków a teraz nagle tak zaczęło stukać jak sie przejechałem droga krajową. Możliwe ze po paru miesiącach sworzeń poszedł?
To jest silnik z pionowym wałem, bez łożysk, więc taki luz osiowy wału, około 2-3 mm, jest rzeczą normalną. Korbowód ma jakiś luz na wale, sworzeń tłoka nie jest luźny?
Witam. Posiadam samochód marki Ford Fiesta Mk7 rok 2010. Problem jest w maglownicy, jak kręcę kierownicą słychać stukanie, dodam że końcówki drążków są ok. Sworznie wahacza też są ok. Moje pytanie czy idzie w tej przekładni skasować luz czy zostaje tylko regeneracja takiej przekładni?
Koledzy, Jak wcześniej pisałem o wibracjach po lewej stronie samochodu które raz są raz ich nie ma, niewiem czy to będzie właściwe, ale byłem na jednej stacji kontroli i nic nie wykryto, i wyważenie kół do sprawdzenia, pojechałem na wulkanizację i tam mi wyważyli jeszcze raz i powinno być dobrze i pojechałem odrazu do innej stacji diagnostycznej i tam...
Prawdopodobnie gumy stabilizatora już wytłuczone jak i tuleje wahacza + sworzeń ,wypadało by zdjąć koło i sprawdzić .
Tulejka sworznia na korbowodzie. Miałem kiedyś tak samo. Tak podobnie pukał.
powiem szczerze ze nie pamiętam czy ten klekot był przed robieniem głowicy ale chyba nie było tego klekotu a przynajmniej nie tak głośnego. a przy okazji jak sprawdzic te sworznie tłoków
Witam, chciałbym zapytać czy jest ktoś w stanie mi pomóc. Mianowicie problem polega na stukaniu w silniku, rosną one wraz z obrotami i z tego co mi się wydaje są cykliczne. Panewki zostały wymienione i stukanie nie ustalo (podejrzewam sworzeń tłoka który na pewno sprawdzę lub stuki pochodzą spod klawiatury, zawory). Ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś kto...
Człowieku 407 do tej skody to przepaść pod każdym względem a na pewno pod względem rudej Z rudą fakt, moja 407 prawie czysta, mimo wieku. Ale ile ja się do niej doinwestowałem mechanicznie i elektronicznie... Czujniki, świece żarowe, sworzeń, dwie końcówki drążków i nadal coś stuka. Bez błędów ESP i checka (w tym DPF) jeździłem może z miesiąc przez...
Dziwne określenie ,przykleił łożysko ,ale może ten mechanik tak to sobie nazwał . trudno się domyśleć co pan mechanik tam wymyślał Jednak co by to nie było to łożysko tylnego koła bardziej mogłoby stukać albo buczeć w zależności od stanu zniszczenia. Co do trzeszczenia i bezpieczeństwa to nie można jednoznacznie określić że to trzeszczy guma na sworzniu...
Pewnie myślisz kolego o przegubie i jego specyficznym klekotaniu. Otóż nie. Stuka przy jeździe na wprost i podczas skrętów także. Wrażenie trochę jak przy sworzniach wahaczy. Ale to nie one.
Sprawdzałeś koła=opony Dodano po 8 Jeśli stuka na nierównościach to łączniki stabilizatora. Końcówki drążków kierowniczych jak i same drążki, sworznie, łożyska zwrotnic, jak i same tłoki amortyzatorów.
zdemontuj pokrywy boczne, odkręć wszystkie śruby w pionie w tylnej części i w dolnej części frontu, pokrywy ściągniesz przesuwając je w stronę tyłu pralki, po zdemontowaniu pokryw będziesz widział z boku grzałkę, ściągnij wsówki z grzałki i zmierz rezystancję grzałki ma być ok.24-25ohm, od spodu zbiornika są mortyzatory ,sprawdź czy nie są zakorodowane...
czasem sie zdaża ,że koroduje śruba mocująca czujnik stuków i zwiększa to moment dokręcenia.Poluzuj śrubę i dokręć momentem ok 10-15Nm(nie więcej).Najczęściej jednak coś mechanicznie stuka w silniku(popychacz lub sworzeń)i układ to słyszy.
Rozrząd raczej wykluczam gdyż było by to odczuwalne także w inny sposób ale o tym sworzniu też zaczynam myśleć.Jednak cały czas nurtuje mnie pytanie dlaczego nie klepie cały czas.Jeśli byłby to wyrobiony sworzeń to powinno cały czas stukać.Jeśli była by to jego wina to niestety pozostaje jazda z tymi odgłosami gdyż nie mam zamiaru zbytnio ingerować...
Witam, jestem nowy na Elektrodzie i od razy mam pytanie. W moim silniku S 301D podczas GMP słychać jakby tłok uderzał w głowicę, co ciekawe na włączonym odprężniku tego stukania nie słychać. Podejrzewam, że występuje luz na sworzniu, ponieważ, to stukanie dobiega z cylindra, tylko podczas GMP. A Wy co o tym sądzicie?
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
sworzeń tłokowy stukać sworzeń wahacz sworzeń wahacz sworzeń korbowód
gasnące żarówki laser vam1201 czujnik biegu wstecznego
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Uszkodzenia frontowego radaru w Mercedesie W213 Odma silnika Renault Clio 2 1.2 16V 2003 – budowa, lokalizacja, typowe usterki