sworzeń korbowodu na wale był bardziej zbliżony do osi wału a osadzenie sworznia w nowym tłoku taka sama od denka tłoka?
W instrukcji nie ma mowy o luzie skośnym sworznia, opisany jest pomiar błędu równoległości osi otworu główki sworznia do osi otworu stopy korbowodu: po założeniu korbowodu ze sworzniem na przyrząd obracając korbowodem na czopie przyrządu "zerujesz" czujnik zegarowy w skrajnej wartości, potem odwracasz korbowód dołem do góry, przepychasz sworzeń i tak...
Nie chodzi o pasowanie sworzeń-tłok, a pasowanie korbowód-złożenie-sworzeń. Złożenie igiełkowe MZA nie wejdzie w wał (korbowód) DDR. Oryginalnie stosowano sorty minusowe. Załóż stare oryginalne złożenie igiełkowe i problem minie.
Pociśnij na 2000 obr i pewnie pokaże co stuka ale może być silnik do wymiany po tym eksperymencie. Poważnie to może być panewka albo tulejka sworznia korbowodu. Niestety trzebaby rozebrać silnik żeby to zweryfikować.
Przyłączę się do tematu. Była mowa o sworzniach korbowodów i tulejkach. Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Bo obecnie widzę że są dostępne tulejki metalowe (bimetalowe), do tego zwijane lub zwinięte z końcami połączonymi na zamek. Co lepsze? Z tego co widzę w nowoczesnych silnikach Diesla tylko tak wykonane tuleje są stosowane,...
temat rozwiązany rozebrałem silnik uszkodzone tulejki w korbowodach na sworzniu tłoka
Zdejmij pokrywę o obejrzyj wałek oraz hydroregulatory czy tam się nic nie wytarło. Generalnie te silniki 105KM z serii BKC/BXE/BLS miały masę przypadłości i problemów. Równie dobrze może to być sworzeń w główce korbowodu albo w tłoku albo pęknięty wał korbowy.
Witam. Posiada ktoś może tłok z pierścieniami i sworzniem oraz mosiężna tuleje korbowodu lub wie, z czego by pasowało.?
Mam problem z silnikiem od c330.Mianowicie stuka coś z przodu ale przenosi się na wal.Na początku myślałem ze to półpierścienie dystansowe na wale ale nie problem ten sam sprawdzałem panewki ok,tuleje na sworzniu korbowodów nowe robione fachowo.Kosz tego nie robi co to może być? dodaje filmik: https://youtu.be/b6r5ZCKvMrs
A tutaj 644 z tłokiem od małego dolmara http://youtu.be/CSAVBE9oceM drugi filmik powinien wyświetlić się w podobnych
Po części może wynika to z ekologii ale wówczas wał korbowy także musi być lżejszy - wynika to ze specyfiki układu korbowego silnika spalinowego. Ale np. w motocyklach te nowe mniejsze/krótsze tłoki mówię o zamiennikach wcale lżejsze nie są gdyż mają grubsze denko tłoka. Ogromną wadą "nowomodnych" tłoków jest to, że mają słabe podparcie w cylindrze...
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
Wymiana tulejki korbowodowej w silniku diesla to nie jest prosta sprawa. Otwór na sworzeń w tulejce może nie być w osi tulejki. Fabrycznie rozwiercana tulejka koryguje wymiar korbowodu tak aby odległość pomiędzy osią sworznia a osią czopa korbowodowego była stała i zgodna z normą. Osie te muszą być jeszcze równoległe. Fabrycznie założona tulejka na...
W silnikach gdzie sworzeń siedzi bez zabezpieczeń, należy podgrzać główkę korbowodu, sworzeń natomiast potraktować zamrażaczem. Lekko się wtedy wciska, bez ryzyka rozepchania główki.
Remontuje sprężarkę WAN AW s1p-135, ktoś wie gdzie mogę kupić tulejki i sworznie do korbowodów? Z jakiej stali wykonywane są blaszki zaworowe w sprężarkach? czy taki materiał zda egzamin http://allegro.pl/tasma-sprezynowa-utwar... ? Przy okazji może ma ktoś na sprzedanie tłok tej sprężarki nadwymiar...
Po umyciu na starej tulejce znalazłem numer 50001730 Po wpisaniu w google wyskakuje tulejka korbowodu c 330 Pasuje tulejka od korby tylko ja dorabiałem od C360 z nadwymiaru. Ośka rozrzadu jak i sworzeń korbowodu w tym ciągniku mają po 38mm. Tulejka musi być surowa i z brązu a nie kompozytu.
Witam mam problem przy wybijaniu sworznia pękł korbowód czy można to zespawać czy trzeba nowy wał.
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Jakby przyjrzeć się dokładniej konstrukcji silnika, to wał korbowy nawet nie dotyka lustra poziomu oleju. Więc smarowanie rozbryzgiem pochodzi z podawania oleju na odrzutnik wału korbowego. Przy rozbiórce silnika proponuję sprawdzić drożność dyszy kierującej olej na wał korbowy (znajduje się przy gnieździe łożyska). Chyba że problem tkwi w jakości wykonania...
Jak ślad jest prostopadle do osi wału to raczej za duży luz nowego tłoka w cylindrze. Ewentualnie źle skątowane sworznie z korbowodem. To na wszystkich cylindrach czy na jednym?
Blusik 98 masz wał od WFM - ki i wczesnych WSK. Czyli średnica w korbowodzie 14 mm , średnica sworznia tłokowego 12 mm. Późniejsze WSK miały sworzeń tłokowy o średnicy 13 mm a średnica w korbowodzie 15 mm. Dlatego zwiększono otwór w korbowodzie bo sworzeń zastosowano o większej średnicy. Obecnie robi się tulejki pod dwa rodzaje sworznia 12 mm i 13 mm....
Witam orientuje się ktoś jaki wymiar ma sworzeń stopy korbowodu w chińskich silnikach 110ccm?
Należy użyć odpowiedniego rozwiertaka (NIE wiertła) i rozwiercić łożysko w główce korbowodu. Powinien być tam pierścień z brązu.
Tłuc może luźny wyrobiony tłok o ścianki cylindra, sworzeń korbowodu, Korbowód na mimośrodzie lub mimośród albo wszystko na raz. Remont się kłania. Możliwe też że sprzęgło kłowe jest wyrobione skoro wybija dźwignię ale raczej blokada nie trzyma. Ten pionowa dźwignia.
Zmierz srednice oski i odleglos od oski do srodka otworu sworznia korbowodu w wale. Bedzie mozna ze srednicy tloka i skoku, policzyc jaka byla pojemnosc tego silniczka, co moze pomoc w tej zgadywance z czego to jest.
Panowie, próbował ktoś samodzielnej regeneracji wału korbowego? Interesują mnie niezmiernie symbole łożysk igiełkowych korbowodu i sworznia.
korbowód łożysko i sworzeć w 70ccm są takie same jak w 50ccm Gabarytowo to one może są i takie same. Czemu więc w katalogu w ofertach producentów sworzeń korbowodu 70tki jest wyszczególniony osobno ?? Ano ponieważ musi przenieść większe obciążenia (2x) i łożysko również
Do tego tłoka potrzebujesz szerszego złożenia igiełkowego - takiego aby nie miało luzu osiowego pomiędzy piastami sworznia, prawdopodobnie o szerokości 16 lub 17.5 mm. Pozostawienie złożenia igiełkowego od 50 cm³ może spowodować, że w wyniku wysunięcia się z główki korbowodu będzie pracowało na połowie szerokości igiełek, co spowoduje rozsypanie...
Sworznie w C330 pasuje się pod korbowód a nie pod tłok. Każdy szanujący się zakład który regeneruje korbowody przed przystąpieniem do regeneracji będzie od Ciebie wymagał sworzni które spasuje z korbowodami. Zakładanie pierwszych lepszych nie polecam.
potrzebuję jeszcze przyrząd do wciskania sworzni w korbowód bo tam są ruchomo tylko w tłoku.
Tłoki od innych silników zazwyczaj mają mniejszą odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka, tzw. compression height. Cylinder wymaga stoczenia od dołu (o ile na to pozwala kanał ssący). Tłok trzeba dokładnie przebadać pod kątem możliwości użycia w cylindrze MZ, czy np. zamki pierścieni są w dobrym miejscu, czy nie zahaczą o okno ssące itp....
Bo łożysko, a raczej sam koszyczek wchodził luźno - za bieżnie robiły sworzeń i główka korbowodu. A tulejka ma siedzieć ciasno - to sworzeń ma się w niej obracać, a nie ona w korbowodzie.
Weź mnie ktoś oświeć, od (do) kiedy korbowody fabrycznie były wykonywane jako tulejowane? Chyba mowa o sworzniu korbowodu? Po drugie nie podmienia się złożenia igiełkowego ze zestawu na inny. Fabrycznie jest on dopasowywane sortem dla uzyskania prawidłowego luzu wynoszącego kilka tysięcznych milimetra. Poza tym zwykłe złożenia igiełkowe "ze sklepu z...
Nie prawda panie Jeżykowski, obaj nie macie racji. Cylinder jest zawsze najbardziej zużyty w DMP, dokładnie w miejscu gdzie znajdują się w tym położeniu pierścienie tłokowe - powód jest prosty - piłują go i pierścienie i płaszcz tłoka, dlatego w GMP masz zawsze ostry próg, a w DMP nie - zostaje "oszlifowany" na gładko przez tłok. Wystarczy przejść się...
Gaźnik z MZ150 jest za mały do tego silnika. Korbowód od YZ250 wkładają ale trzeba stopniować sworzeń stopy korbowodu. A co do sprzęgła to są dostępne łańcuszki Favorita (CZ) oryginalne na 5 tarczach radzi sobie dobrze w dość mocno przerobionych silnikach.
W Simsonie zawsze musi coś dzwonić. Temat rzeka. Główne przyczyny; - Tłok (niektóre po prostu dzwonią) - Ring flutter spowodowany grubymi pierścieniami (dzwoni na wysokich obrotach z charakterystyczną odcinką mocy), rozwiązanie zastosować tłok pseudotuningowy jednopierścieniowy. - Cylinder (zużycie, próg, brak zafazowania krawędzi okien, spasowanie...
Witam,panowie ktoś może ma dane dotyczące luzu pierścieni tłokowych na zamkach w silniku 4HJ 150km. tłoki po drugim szlifie +0.5 ,wymienione tylko pierścienie tłokowe i po.. 15km zatarły się 2 tłoki!!! tłoki uszkodzone od linij od 2 pierścienia w dół,więc raczej wtryski wykluczam,smarowanie i kanały chłodzące denko tłoka drożne,dysze działają,tłoki...
Na moje to po prostu luzy... Pierścienie w rowkach tłoka, tłok w cylindrze, luz na sworzniu tłoka/główce korbowodu, luz na stopie korbowodu, luz osiowy korbowodu, albo i nawet luz przepustnicy gaźnika. Części do WSK 125 są tak niskiej jakości, że nie ma co liczyć na idealnie cichą pracę silnika.
Sworzeń ma być tak spasowany aby dawał się przesunąć palcami z oporem przez główkę korbowodu , jeżeli po wytarciu z oleju do sucha w układzie korbowód , sworzeń , tłok brak luzu to jest OK .
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
Po wymontowaniu tłoka nie założysz go z powrotem na korbowód, bo nie wsuniesz sworznia tłokowego gdy tłok będzie w cylindrze. Próbuj zakładać do skutku, albo się poddaj i kup nowy cylinder. PS Przy okazji - to coś z dziurą na świecę zapłonową nazywa się głowicą. (at)Sanfran - wiem, że od góry się da bez problemu, ale tylko wtedy gdy później jest możliwość...
Jedynym wyjściem jest wyciśnięcie sworznia, możesz podgrzać tłok, będzie łatwiej.
Witam, jak się objawia ten stukot? pomierz cisnienie spreżania, ciśnienie oleju(na ciepłym silniku), stan swiec, sworznie na korbowodach raczej stukaja na zimnym po rozgrzaniu stukot zanika, czy były prostowane korbowody? wał był szlifowany?, powodzenia
Jak ściągniesz miskę to dostęp do panewek będziesz miał. Jaki przebieg ma ten silnik. Nie stuka przypadkiem luźny sworzeń na główce korbowodu. Jakie masz ciśnienie oleju, zmierz manometrem.
Korbowodów nie demontujesz, potrzebna do tego prasa. Rozebranie wału, to i tak mały problem, większy to jego złożenie. Potrzebny specjalny przyrząd. Zobacz czy w bloku, w osi sworzni tłokowych nie masz zaślepionych kanałów. Chcesz szlifować blok, sprawdziłeś czy są dostępne tłoki nadwymiarowe?
Cylinder ten sam. Albo korbowód inny, albo tłok ma w innym miejscu sworzeń. To typowe w chinolkach. Czemu nie wziołaś całego silnika.
Zorientuję się ile kosztuje szlif i może zrobię. A jak sprawa wygląda z tulejką w główce korbowodu i sworzniem? Jaki tam jest dopuszczalny luz, a jaki montażowy? Jeszcze mam pytanie gdzie kupić komplet uszczelek bo cena na stronie producenta 340,71 zł za trochę klingerytu i gumy to jakiś żart. Tak samo jak cena ponad 120 zł za jeden pierścień na tłok...
Moze grzechotac sama sprezarka (korbowody, sworznie tlokowe) albo kolo napedu sprężarki. 500 obrotow na wolnych jest jak najbardziej ok.
ja stawiam na pompe paliwa i spalanie stukowe kiedys tak miałem w oplu po ustawieniu pompy wszystko było ok a silnik tez podbierał oliwke i kopcił hehe może być sporo przyczyn od zawieszającego sie wtrysku po luzy na sworzniach i korbowodach ale ja bym stawiał na wtrysk lub pompe wtryskową pozdro
Cylinder nie ma odprężnika. Opór musi być, to jest logiczne, ale zanim mi się to stało pila odpalała bardzo łatwo. Leciutko kręciła, że tak to nazwę, paliła na dotyk. W tej chwili opór jest tak silny że ja blokuje. Po rozkręceniu, wszystko wygląda ze jest ok. wal, korbowód, sworzeń tłoka, żadnych luzów.
Kupiłem Zafire 2.0 OPC jadąc w jedną stronę 400 km i przyjechałem do domu a na drugi dzień stanął silnik. Wypiął się sworzeń z korbowodu i narobił bałaganu a drugi kupiłem jeszcze dalej niż auto i koleś twierdził że jest sprawny a jednak tak nie było bo naawet nie zakręcił a jak zaczeliśmy go ciągać po wsi to rozwaliło czały blok i też wyszedł korbowód...
Inna tolerancja dokładności wykonania elementów oraz inna prędkość obrotowa silnika. Serio? To czy w główce korbowodu jest tulejka czy łożysko igiełkowe wynika z prędkości obrotowej (niskoobrotowe mają tulejkę a wysokoobrotowe łożysko) Hmmm... Pewien jesteś? Silniki wysokoobrotowe potrzebują znacznie mniej oleju aby niknąć zatarcia. Stąd dozowniki...
Wymienia się komplet - łożysko, korbowód i sworzeń - te dwa robią za bieżnie łożyska. Aczkolwiek widziałem oszczędnościowo regenerowane korbowody - rozwiercany i z wtłoczoną nowa bieżnią. Wymiana samego koszyczka z igiełkami nie zlikwiduje luzu. Ustawienie potem obydwu połówek wału w osi, to już chirurgiczna robota - do dokładnego ustawienia służą otwory...
Inna sprawa to luz na sworzniu tłokowym i podstawie korbowodu ale to już raczej problem z ustawieniem zapłonu - iskra powinna być. Przy okazji zwróć na to uwagę.
Nieprawda, to się bardzo łatwo wymienia, z tym że no trzeba być delikatnym i cierpliwym :) Sworzeń montuje się przy wykorzystaniu rozszerzalności cieplnej metalu. DIY: 1. zamontuj tłoczek np. na imadle tak aby się nie ruszał. Pamiętaj żeby go nie uszkodzić, podłuż sobie pod ramiona imadła kawałki deski, może być też kartonik. 2. przygotuj palnik gazowy,...
Oj specjaliści, oj fachowcy. Każdy silnik spalinowy wymaga dodarcia czy to samochodowy, motocyklowy, kosiarki, modelarski itd. Można sobie tu wymyślać, cudować, filozofować, ale jakość obróbki materiałów tłok, cylinder,sworzeń tłokowy,korbowód,wał korbowy,pierścienie, nie była nigdy idealna i nie będzie (chociaż jest coraz lepsza). I do tego właśnie...
Normalnie. Wyciskasz starą tulejkę, wciskasz nową nadwymiarową na prasie, i rozwiercasz na wymiar sworznia.
Albo ma zaplecze i wie co mówi, albo p.... Obawiam się , że p.... Czyli w tej ostatniej dziedzinie ma jakieś doświadczenie. Może też tylko tak ci powiedział abyś coś tam usłyszał i nie zadawał więcej pytań. powiem tak taka rege szlineracja kosztuje 110 zł i niby ten gościu robi to od 20 l więc ale coś ta cena mi nie pasuje Co ci nie pasuje? W mojej...
Ewidentnie coś wpadło do cylindra i na pewno nie jest to skutek przegrzania. Sprawdź łożysko sworznia tłoka, może się rozleciało. Możliwe też jest urwanie elektrody świecy. Ten krzywy korbowód to też jest podejrzane. Ja bym mu to oddal w takim stanie i jak chce to niech idzie do sądu.
Sworzeń to mocowanie tłoka do korbowodu http://xn--budowa-silnikw-xob.cba.pl/1.h...
Miałem tak z tłokiem w Nisanie /dizel/ został korbowód ze sworzniem a tłok w kawałkach wpadł do misy.
W tych silnikach a robie je czesto jakoś nigdy nie mialem wielkich problemów z puchnacym tłokiem ze korba nie miała luzów to jedna a jak było zpasowanie korbowód sworzeń tłokowy zadnych przycieć luzów i wchodził reka bez oporu poza tym luzy zaworów duzo za małe wydech luźne 0,10 ssanie ja ustawiam luźne 0,7 a i tak ssacy trzeba czesto kontrolować
Cześć , wszystko to znaczy-cała głowica (nowe wałki,popychacze, krzywki-mostki, planowanie głowicy, zawory nowe). tłoki, pierścienie, korbowody,sworznie, honowanie, szlif wału,,panewki główne i korbowodowe, I UWAGA spryski tłoka nie oryginalne z intercarsu ( już zamówiłem oryginały VW), pompa oleju vw z końcówką C, bo zamawiając z końcówką B na kartonie...
Musiałbym ten stukot słyszeć na "własne uszy". Wydaje mi się, że może to być luz korbowodu na wale, który byłby bardziej niebezpieczny niż luz na sworzniu tłoka. Spotkałem się z przypadkiem, że popuściły śruby w korbowodzie na wale i był taki stukot oraz z przypadkiem, że z takiej przyczyny korbowód uległ uszkodzeniu i "wyszedł" bokiem silnika. Zbliżone...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Witam wszystkich Kolego AZUKS i jak poczynania ze stukami? doszliście do czegoś ? Ja posiadam IX20 z 2014 r ma 7 tys przejechane i stuki tez występują przy 2.5 tys obrotów i na zimnym silniku na wolnych obrotach.Lubi tez stukać przy spadku obrotów z tych 2.5 tys. Pozdrawiam Dawno nie zaglądałem na forum. Co do silnika to mam nowy i przejechałem 9 kkm....
Tak, wał jest taki sam jak stary ale różni się średnicą korbowodu i średnicą sworznia. Skok tłoka jest taki sam.
Właśnie też obawiam się, że to te sworznie, Czy jest możliwość wymiany samych sworzni? Bez zmiany tłoka i korbowodu? Chodzi o to czy dostane je nowe w sklepie.
Kolego napisałem Ci jakie jest cisnienie sprawnego silnika i pompy, temperatura oleju min 90st C, wał raczej się nie skrzywi przy normalnej eksploatacji silnika ,krzywy wał go dyskwalifikuje ale to raczej od kolizji np.tłok-zawór, ale w wynikuje eksploatacji nastepuje owalizacja wału i zużycie czopów to niestety już szlif i wymiana na wymiar naprawczy,ten...
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Sprawdź czy w korbowodach są kanały do smarowania sworznia.
witam, jak by odma była niedrozna to cisnienie by wywaliło uszczelnie(a), z tego co napisłeś wynika że nie wykonano kątowania korbowodów( prostowanie które ma nacelu przywrócenie równoległości osi łba (sworznia tłoka) i stopy korbowodu), inaczej tłok(oś jego) porusza się nie równolegle do osi cylindra , a reszte ujął robokop ,raz a dobrze :D , powodzenia
Kolega Damek 78 napisał Tobie krótko: skutki mogą być straszne. Ja od siebie dodam. Silnik samochodu jest np. unieruchomiony próbujesz zapalić, w tym momencie pęka wysłużony pasek rozrządu lub zostają zerwane zęby paska najczęściej na małym kole zębatym, czyli osadzonego na wale głównym i w zasadzie nic więcej się nie dzieje za wyjątkiem faktu że, silnika...
Też mam taką sprężarkę, tylko wyczuwam w miej delikatny stuk, jakby sworzeń tłoka lub coś na dole korbowodu, i tu moje pytanie czy ten typ tak ma? Lub jak to naprawić i gdzie znaleźć części do tej sprężarki? Z góry za sprawdzone porady.
Sprawdzałem korbowody, panewki sworznie a nie sprawdziłem wysokości tulei, są na 0 z blokiem a powinny z tego co pamiętam od 0,02 do 0,06 powyżej płaszczyzny bloku , nie wiem jaki może mieć to wpływ na całokształt, na pewno ma wpływ na kompresję i na to że wydmuchuje uszczelki po kilku godzinach.
witam, nawet w silnikach po przebiegu 150-200kkm nastepuje skrecenie i skrzywienie korbowodu i nalezy go kątować czyli sprostowac i ustawic równoległość osi sworznia i stopy korbowodu i by lezały w jednej płaszczyżnie, urwanie zaworu i uderzenie to siła rzedu 100ton(zalezy jeszcze od predkosci obrotowej silnika w tym momencie) , suwmiarka to sobie mozna...
jeden z korbowodów (ten bliżej pokrywy - od zewnętrznej strony) ma luz, tzn., można nim ruszyć ok. 1 mm na wale i na sworzniu tłoka, witaj kol kiepsko to wygląda na fotce , DSC01055.JPG kol rozmontuj cały kompresor, uszczelki można dorobić . wygląda na to że albo tłok ci rozwalił panewkę na korbowodzie lub odwrotnie, z tłokiem morze być problem, z pierścieniami...
A jak ty widzisz swobodny ruch korbowodu umieszczonego na sworzniu według twojego obrazka?
Numer cechowania (wybity na korbowodzie) nie ma technicznego znaczenia: jest to oznaczenie zmontowanego później zespołu tłok-korbowód w celu szybkiej identyfikacji tłoków przy szybkim demontażu/montażu tak, by każdy trafił w swój cylinder. Oś sworznia tłoka powinna być przesunięta o te 2 mm w kierunku alternatora - względem osi cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/2503867200_1...
Sworzeń nie jest plastikowy. Puknij, stuknij i powinien wyjść.
Zgadza się, ostatnio zgłębiam trochę temat tej sprężarki i poszukuję tłoków Z Ikarusa nie podejdą, chyba że przetoczy się tuleje korbowodu. W oryginale jest na sworzeń o średnicy 15mm, a Ikarus ma 16mm. Wtedy można byłoby użyć od ikarusa ale z pierścieniami do ikarusa bo mają 75mm ale 2.5mm grubości a oryginał 3.0mm
Nie za bardzo wiedziałem gdzie zapytać więc wybaczcie wtrącenie. Spotkałem sie z taką rzeczą. W silniku 2 z czterech tłoków mają lekki opór na sworzniu tłoka. Trzymając za korbowód w tych dwóch tłok sam nie opada pod wpływ, własnego ciężaru a w pozostałych tak. O co może chodzić?
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Dzień dobry, zerwało mi korbowód i umocowanie na tłoku przy sworzniu. kupiłem korbowod i przy montowaniu okazało sie że po zakreceniu korbow. na wale są luzy w dwóch płaszczyznach (gora-doł, i na boki) sytuacja przedstawiona jest na filmiku: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... sprawdziłem na starym korbow. i sytuacja jest...
W moim CD72 był urwany sworzeń na kółku zębatym który porusza korbowodem tej "windy". Wstawiłem metalowy trzpień i teraz jest OK. Spróbuj. Pozdrawiam.
Osobiście spotkałem się z dwoma przypadkami urwania korbowodu , 1 to skrajne zużycie panewek , panewka zachodzi na panewkę momentalnie powodując zaciśnięcie wału , korbowód jest przegięty na bok i złamany i takich przypadków jest najwięcej . 2 to pęknięcie korbowodu bliżej lub dalej sworznia , panewka jest tutaj sprawna ten jest bardziej tajemniczy...
Rozkręciłem silnik i co zauważyłem. Na pierwszej panewce było troche luzu ale minimalnie. Nie wiem jak wyglądają zużyte panewki ale w niektórych miejscach są widoczne niewielkie wyżłobienia ale na wale nie ma zadnych. Panewki są z drugiego wymiaru naprawczego. zostały jeszcze 2 wymiary. I nie wiem czy założyć następny wymiar czy ten sam. Przy następnym...
A w jakim stanie masz cylinder bo ja też miałem taki sam problem że słabo bił i zmieniłem pierścienie na 75,00 z [url=http://www.sklep.fpt-prima.com.pl/i... i następnie musiałem zmienić zaworki [url=http://www.anset.pl/zaw_spr.php]Lin... . Szlifu nie robiłem i teraz bije dobrze. A co do korbowodów to może stuka na...
----------------------------------------... Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Dodano po 5 ----------------------------------------...
Witam. Mam problem z piłą Husqvarna 61, zatarta, rozebrałem i chciałem dokupić cylinder, tłok, sworzeń. Problem polega na tym, że w internecie do Husqvarna 61 tłok 48 mm, sworzeń 12 mm. U mnie po rozebraniu tłok ma 47 mm, a sworzeń 11 mm. Kupił bym taki zestaw (większy), ale problem będzie ze sworzniem, bo nie wejdzie mi na łożysko korbowodu i nie wiem...
witam przyczyna tkwi raczej tutaj: -luz na zamku pierścienia czy nie jest zbyt duży /0,15mm/ -osadzenie sworznia w tłoku,luz w główce korbowodu -zbyt zużyta gładź cylindra /próg w górnej cześci cylindra/
Namocz wszystkie elementy silnika w ropie i wyczysc nagar. Po czyszczeniu wrzuc zdjecia tloka i gadzi cylindra. Jak juz silnik w kawalkach to wymien tez pierscien. Jeszcze ciekawe jaki stan simeringow. Jesli nie ma luzu na sworzniu tloka i glowce korbowodu gora - dol to naprawisz to tanim kosztem. Pisze z fona.
A po co chcesz do wymiany pierścieni zdejmować tłok z korbowodu? Wyciska je się normalnie na prasie, dopasowanym stemplem, grzeje się główkę korbowodu tylko do osadzenia nowego sworznia przy wymianie tłoka.
Jedno zrobiłem przyszło inne, w poniedziałek raz dałem gazu do spodu i zaczęło pukac gdzieś jak by z przodu, zacząłem szukać skąd to słychać że to z kolektora ssącego niesie się aż do filtra powietrza. Z tego co wiem są dwie możliwości, albo zawory albo luz na główce korbowodu lub Sworzeń tłoka, stuka cały czas, nagrzany głośniej. Sprawdzę oczywiście...
Silnik wsk 175 silnikiem wysokoobrotowym? Wprawdzie jest to silnik podkwadratowy ale do szybkobieżności to trochę mu chyba brakuje... Polecam lekturę starych numerów "Świata Motocykli" gdzie były artykuły dotyczące wydobywania ukrytych mocy silników dwusuwowych i ich "tuningu". Można dobrać czasy rozrządu, wstawić w skrzynię korbową podkowę, zestroić...
Przecież w silniku takim z powodu jego natury na wał korbowy moment siły działa, że tak powiem, impulsowo - w momencie zapłonu mieszkanki w komorze. W tej sytuacji nie wyobrażam sobie jak wyważenie elementów miałoby zapobiec drganiom. Zawsze będzie trochę trzęsło. Aby ten efekt zmniejszyć można co najwyżej dodać masy (zmniejszyć częstotliwość mechanicznego...
Znasz może odległość od środka panewki sworznia tłoka do środka panewki wału korbowodu C-360? Nigdzie nie podają tego wymiaru... Gdy założę 200mm, to przy 24 stopniach przyspieszenia zapłonu wychodzi, że początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić na 6mm do GMP. (Patrz rysunek.) https://obrazki.elektroda.pl/2436348300_...
Spotkałem się z tym, ze czop wału obraca się w przeciwwadze i zapłonu nie da się ustawić Taka sytuacja może wystąpić tylko w wałach składanych z części. Tzn przy czopach wciskanych w przeciwwagi. Tyczyło to WSK, Jawy, CZ. Szczególnie goowniane były WSKi. Tu obrót czopa w tarczy przeciwwagi był "normalny". NRDowskie produkcje miały wały odkuwane. Tzn...
Jeśli to korbowód jest przekrzywiony to wina łożyska na wale, czy przy sworzniu?
a ja Wam coś powiem... wygrzebałem w piwnicy HS11 lub coś podobnego... po przeczytaniu innych postów skłaniam się ku tej sprężarce... niestety wybity sworzeń i korbowód w główce... regeneracja i do dzieła... zaczynam robić swój kompresorek do hobby... malowanie elementów drobnych, osprzęt mam Wurtha... co do konstrukcji, chyba poproszę o pomoc, skąd...
sworzeń wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacza sworzeń zwrotnica
instrukcja serwisowa ariston filtry sinusoidalne przeprogramować sterownik
Chevrolet Cruze 1.6/1.8 Ecotec – ustawienie pierścienia impulsatora 55565480, kąt 60° BTDC Chevrolet Cruze Ecotec 1.6/1.8 – ustawienie pierścienia impulsatora 5636119, synchronizacja rozrządu