Z tego co kolega napisał to nie wymieniał sworznia... Tak jak toku74 pisze przede wszystkim sworzeń musi być odpowiednio obrócony tą z płaszczoną stroną bo inaczej nie wejdzie.
Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Oczywiście że nie możesz masz wzory w pdf-ie atmela dla każdego układu otwierasz zakładkę o uarcie podstawiasz do wzory na wartość do wpisania sprawdzasz wynik zaokrąglasz do wartości naturalnej odrzucając to po przecinku a dla ułamka większego od 0,5 ja dodaję 1 . następnie liczysz jaka prędkość wychodzi z danej wartości UBRL i UBRH Dzielisz wartości...
Cóż tobie radzić? Skoro wykazywał się już mechanik i to dogłębnie to nasza korespondencja marnie wypadnie. Warto by widzieć jaką skrzynię biegów masz w tym samochodzie. Jako, że może to być np śruba mocowania koła odbiorczego zwanego przez ciebie talerzowe lub sworzeń satelitów. Zjawisko zaniku hałasu przy wyłączeniu napędu może wynikać z przemieszczania...
O temperaturę to bym się nie obawiał. Pozostają dwa ważkie problemy: 1. Stan powierzchni wewnętrznej główki korowodu. Jak korbowód już sporo pracował w typowym układzie łożyskowym, tj jego otwór był powierzchnią łożyskową, to na pewno jest zużyty. Trzeba to sprawdzić, ponieważ nowy koszyk z zewnętrznym pierścieniem łożyska igiełkowego musi wejść z niewielkim...
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Byłem na diagnostyce i nic nie wyłapał żadnego luzu,czy jest możliwe że diagnosta tak do konca nie wyłapie luzu na zwrotnicy czyli tego co piszecie łożysko zwrotnicy. Dodano po 10 Mam pytanie ,czy te łóżysko zwrotnicy to inaczej mam wymienić ten sworzen dolny wahacza czy występuje też łożysko zwrotnicy
owik, a ja znam takich, co nawet jak im sworzeń nie wejdzie to śruba i tak wejdzie /młotkiem/. może to jeden z nich. Nie ja nie jestem jednym z takich....... a usterka naprawiona, sworzen był tak wysrany że można było go jednym palce obracać....sworzeń zmieniony i wszystko oki
Jedna osoba szarpie za koło druga w kanale patrzy na końcówkę drążka albo sworzeń wahacza jeśli to nie łożysko.
te przeguby to wątpliwa diagnoza, ale ... jeszcze raz na kanał tylko do kogoś zaufanego i niech go dobrze poszarpie. wg. mnie to sworzeń, końcówka, łącznik, amortyzator- /pomimo odpowiednich wartości potrafi stukać/.
wzrokowe sprawdzenie sworznia nie zda egzaminu, osłonka może być cała, luzu brak. Najlepiej chwycić w rękę a drugi niech porusza żeby wydobyć podejrzane dźwięki i jeśli to będzie sworzeń to poczujesz pod ręka przeskok kulki.
Spróbuj moze najpierw nalozyc sworzen podlod podnosnik pod wachacz i dopiero go załóż do snek
Wymiana tulejek korbowodowych w silniku diesla to nie taka prosta sprawa jakby się wydawało. Dwa korbowody z zatartych tłoków wsuń na sworzeń tłokowy i zsuń do siebie i zobacz jaka jest szczelina pomiędzy korbowodami. Odwróć korbowody i ponownie załóż na sworzeń i porównaj z tym co było wcześniej.
Tam jest dość specyficzne zawieszenie przedniego koła, zwrotnica ma łożysko rolkowe na górze i wahacz trójkątny, na dole sworzeń, bez rozebrania na czynniki pierwsze ciężko znaleźć uszkodzony element
Witam. Czy da się wymienić sworzeń wahacza przedniego prawego koła bez ściskania sprężyn amortyzatorów? Peugeot 206, rocznik 1999, hatchback, silnik benzyna 1,4 Pozdrawiam.
Mi pukało w moim citroencie c3 tylko na nierównościach. Okazało się, że zerwane są tuleje wahaczy i 1 sworzeń wahacza miał już duży luz. Łatwo to sprawdzić, wystarczy mieć dostęp do kanału lub podnośnika. Wymieniłem ze znajomym mechanikiem 4 tuleje (2 na wahacz) i 1 sworzeń. Z częściami i robotą wyszło ok 150zł. Też początkowo myślałem , że to amory:)
Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
Wykrecic srube-sworzen i wyminic tulejki. Nic skomplikowanego.
Jeśli diagnosta nic nie znalazł - zmień ASO, a poszukiwania zacznij od sprawdzenia przegubów wewnętrznych (skrzynia) i zewnętrznych (przy kołach). One lubią stukać przy skręcie. Jak zachowuje się kierownica podczas jazdy na wprost i podczas jazdy po łuku? Czy kierownica drga, lata, bije - gdy wpadniesz w większą dziurę? W zawieszeniu najważniejsze rzeczy...
Mogą być:-krzywe felgi,luzy w układzie kierowniczym.luz na łożyskach piast,albo sworzeń wahacza.....i to raczej ten sworzeń sprawdź.
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
Takie złożenie igiełkowe nadaje się do maszyny rolniczej... Zasada jest taka, że złożenie igiełkowe musi być dopasowane sortem do korbowodu i ew. sworznia tłoka. Luz promieniowy wynosi kilka mikrometrów, więc fizycznie luz nie może być wyczuwalny, natomiast sworzeń musi się dać swobodnie obracać. Jestem przewrażliwiony na tym punkcie, bo miałem jeden...
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
A to już trochę walczycie z tym silnikiem --pamiętam że kiedyś miałem taki przypadek -- zrobił bym tak podciągnął obroty do wytwarzania stuku i odkręcał po jednym wtrysku ,na którym wtrysku przestanie pukać to ten się zawiesza lub sworzeń ma luz w korbie lub w tłoku (panewka ?) mam na uwadze że pod pokrywę zaworów było zaglądane i sprawdzane jak wcześniej...
Witam wszystkich od kilku dni borykam się z dziwnymi stukami z przedniej osi (bardziej od strony kierowcy) . Aby zapobiec tym stukom wymieniłem: - gumy + łożyska amortyzatorów, - lewy sworzeń wahacza dźwięk troszkę ucichł więc pomyślałem o wymianie łączników stabilizatorów . Wymieniłem i stuki zaczęły być bardziej głośne , najbardziej słyszane w kabinie...
Witam kochani.Taki oto problem w silniczku. Stuk dobiegający z okolic 1 cylindra, do złudzenia przypominający stuk na układzie korbowo-tłokowym, coś w stylu panewka czy sworzeń tłoka. Stuk bardzo wyrazisty i głośny ach strach go palić. Muszę to przeanalizować na spokojnie. Występują może jakieś wady w tych silniczkach , lub oczywiste awarie ? :arrow:...
Witam, temat czunjnika prędkościomierza zamykam, okazało się że problem nie był w kole zębatym tachometru, tylko w samym czujniku, mianowicie łącznik (kwadratowy) pomiedzy kolem zębatym tachometru, a czujnnikiem, poprostu się urwał, Nagrzałem śrubokręt do słusznej temperatury, w czujniku wypaliłem nim miejsce na wcześniej przygotowany metalowy sworzeń...
Na wstępie bardzo chciałem podziękować kolegom dla których jedyną słuszną radą jest wizyta w serwisie. Przy okazji doznałem olśnienia jak głupie pytanie tutaj postawiłem w sumie to przecież oczywiste że takie rzeczy to tylko w serwisie. Mało tego przecież samochód zarabia na siebie więc wydatek 3000 PLN to tyle dla mnie co splunąć zwłaszcza że średni...
W Citroenie Xsara I z klimatyzacją (rocznik 2000, silnik benzynowy 1,4) uszkodzeniu uległ jeden z wentylatorów chłodnicy. Ze wstępnych ustaleń wynika, że silniki wentylatorów posiadają moc 200W każdy. Niestety nie udało mi się potwierdzić tego faktu z całkowitą pewnością. Zawiódł sworzeń mocujący wentylator. Silnik obracał się więc swobodnie nie napędzając...
Kurcze Espace mi się podoba, deska faktycznie taka nijaka ale prze żałował bym. Czyli citroen C8 i Peugeot 807 również jest dobrym wyborem? gdybym nie znalazł ładnego Espace a trafił się c8 lub peugeot to śmiało można kupić? Jak jest z korozją w cytrynce i peugeocie? Z trójki Espace C8 i 807 które autko jest ciekawszym wyborem (awaryjność, koszty utrzymania)...
No więc dodam i swoją opinię. 1. Fiat Punto I: bardzo estetyczny i pojemny pojazd. Mało wytrzymałe jest przednie zawieszenie, konkretnie sworzeń zwrotnicy, który jest zintegrowany z wahaczem. Jest sporo zamienników i nie jest to dziś duży problem. Niestety, jest to pojazd dość usterkowy, lecz są to raczej drobne awarie, denerwujące użytkownika, nie...
sworze wahacz sworze wahacz sworze wahacza peugeot sygnał peugeot
opalarka grzeje cordoba pompa paliwa blokada klawiatury panasonic
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Ford Galaxy: Radio wyłącza się przy podgrzewaniu szyby Migająca czarna ikonka na sterowniku - co oznacza?