Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
ie miałem nic konkretnego pod ręką i późno było ale chyba chciałem zrobić to co piszesz, wziąłem rurkę co popuszczałem wcześniej śruby i chciałem wahacz pchać ku dołowi, żeby nakrętka doszła do zwrotnicy, ale nijak mi to sżło Weź kawałek drążka i dopychaj wahacz do zwrotnicy (podnoś wahacz do góry) aby sworzeń się zacisnął w zwrotnicy co umożliwi Ci...
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
A broszki nie miałeś żeby równocześnie odciągać wahacz w dół i WD40 nie ma Kolega? Tak. Oczywiście. rzyjedź jak dam radę to skrzynka piwa dla mnie jak nie to dla Ciebie 3 skrzynki :) Rura musi wytrzymać ciężar kolegi inaczej lipa i wal młotem gdzie pisałem czyli w zwrotnicę! Młot miałem dobry zdaje się, że coś około 3 kg tłukłem w miejsce podane przez...
Nr 1 pod warunkiem że posiadasz prasę o odpowiednim nacisku. Jeśli posiadasz tylko imadło wyciśnij tuleję nr 2 (gumę wokoło można rozwierć wiertłem)a potem pierścień zewnętrzny nadetnij brzeszczotem uważając by zbytnio nie uszkodzić samej zwrotnicy. Pamiętaj o zabezpieczeniu w poprzek zwrotnicy(tuleja sprężysta)która blokuje sam sworzeń.
(szerokopasmowy subik???) Tak, nazywa się 'Subwoofer' i jest firmy CAT, ale pasmo przenoszenia ma od 25Hz do 20kHz. Też wydaje mi się to dziwne =] tym bardziej że nie słychać na nim wysokich tonów =] wzmacniacz moze pracowac z dwoma zestawami ale cos mi się wydaje ze w tym modelu jesli załącza a i b to łączysz dwa zwstawy szeregowo... To by wyjaśniało...
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Witam. Wymieniałem w swoim saxo półoś z lewej strony i gdy włożyłem juz nową nie wiem jak włożyć sworzeń w zwrotnicę. nie potrafię ściągnąć w dół wachacza aby sworzeń wskoczył. Czy jest jakiś sposób w jaki trzeba to zakładać.
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że niczego nie uszkodziłem ale mogłem skrócić żywot tego nowego sworznia. Błażej u mnie sworzeń trzeba było wprasować . W tym sworzniu jest taki rant wokół miseczki do którego dobrałem nasadkę, to dałem na prasę i wszedł z dosyć dużym oporem. Właśnie za ten rant podnosiłem samochód a nie za blachę wahacza. A te siły o...
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Czy smarować sworzeń końcówki drążka kierowniczego przed włożeniem do zwrotnicy? Dukato 99r
(...) odaBot (at)ElektrodaBot AI: Jak duży jest ten luz na ramieniu zwrotnicy? Czy jest to coś, co wpływa na prowadzenie ciągnika? w nieznacznym stopniu AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub doszło do incydentów, które mogły wpłynąć na układ kierowniczy? bez napraw i bez incydentów Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
Tak kolego dasz rade bez pracy . Sworzen idzie na dół z góry jest nakrętka trzeba ja odkręcić z góry dobrze uderzy młotkiem i gotowe Dodano po 1 Bez prasy przepraszam literówka sie wkradł
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Tłucze mi swozeń na wachaczu. Czy po odkreceniu śruby zaznaczonej na czerwono odepne go od zwrotnicy? Tak, tylko po wyciągnięciu tej śruby sworzeń będziesz musiał poczęstować młotkiem aby wyskoczył.
Bawię się z tym w wolnych chwilach i tył, szczególnie lewy tył był dość mocno rozkraczony. Po rozbiórce okazało się że ogromny luz na zwrotnicy. Zatem wykręciłem blokady sworzni (śrubki z boku) i sworzeń od układu kierowniczego udało się wybić bo było jak ale pojęcia nie mam jak wydobyć sworzeń trzymający zwrotnicę. Od góry zabite to korkiem, dostęp...
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Jeśli felga w aucie po normalnym przejechaniu odcinka km. zrobiła się gorąca a jeśli za bardzo nic nie śmierdzi żadną spalenizną to pewnie łożysko piasty koła jest do wymiany. Sprawdź odrazu sworzeń zwrotnicy ponieważ to strona prawa, a jak wiemy koła strony prawej pojazdów w Polsce pracują przeważnie w trudniejszych warunkach ze względu na stan nawierzchni...
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
ad.1 wygląda to tak, jakby sprzęgło nie rozłączało się do końca. Reszta biegów może wchodzić jak piszesz "w miarę" bo są to w przeciwieństwie do biegu wstecznego, biegi synchronizowane, a że dzieje się tak na rozgrzanym silniku to prawdopodobnie przez gęstość oleju.Spróbuj przed wbiciem wstecznego włączyć np. 2, a następnie wsteczny i zobacz co będzie...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Dolny sworzen ma fasolki, i nie porównuj GII do w169 bo dzieli je ogromna przepasc pod kazfym względem. Jak nigdy nie dotknołes MB to nie ma o czym pisać. Dolny sworzeń ma fasolki do korekty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w zakresie +- pół stopnia. Pochylenie koła jest regulowane na śrubach mocujących amortyzator do zwrotnicy. Wszystko w temacie.
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
ponury kosiarz, ten sworzen to byl 12mm i on byl przewerzany na srodku dlatego rozwiercilem otwor i wsadzilem 15mm (wzmacniany, sworzen zwrotnicy z malucha) i daje rady, trzyma sie, wytrzymuje nawet jaranie kapcia na 2:P, ale mam teraz inny problem, bo walek sprzeglowy jest z taka tulejka(a to jest taki delikatny przgub centrujacy) i musialem go troszke...
Tylko młotek, ściągacze śrubowe powszechnie dostępne nie podejdą do tego auta, ew jakiś widelec ale wtedy sworzeń przeważnie się niszczy a nie zawsze jest to bez znaczenia
Byłem na diagnostyce i nic nie wyłapał żadnego luzu,czy jest możliwe że diagnosta tak do konca nie wyłapie luzu na zwrotnicy czyli tego co piszecie łożysko zwrotnicy. Dodano po 10 Mam pytanie ,czy te łóżysko zwrotnicy to inaczej mam wymienić ten sworzen dolny wahacza czy występuje też łożysko zwrotnicy
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Obecnie można by produkować takie pompy adekwatnie do obecnego rozwoju techniki czyli z zastosowaniem takich materiałów jak teflon, stal nierdzewna, silikony, specjalne samosmarowne i trudnościeralne tworzywa sztuczne. Połączenie specjalnego tworzywa sztucznego z metalem może mieć niższy współczynnik tarcia i większą trwałość niż jakiekolwiek połączenie...
Brałem pod uwagę fakt, że sworzeń może być osłabiony, jednak płaszczyzna przylegania dźwigni się nie zmienia względem wielowypustu. Masz rację, nie zmieniła się tylko problem jest właśnie w tym podtoczeniu. Koło wpada w bruzdę, a siłownik pcha na siłę za wąs. Po X razach ukręca sworzeń zwrotnicy w wąsie albo zaraz pod nim. Tak przynajmniej było przy...
W Vectrze sworzeń siedzi pod zwrotnicą,jak postawisz auto na kołach na nieskręconym sworzniu to ten wylezie ze zwrotnicy więc nie pleć już więcej bo twoje porady są niebezpieczne Dodano po 2 Ja widziałem sworznie nie wciśnięte w całości i skręcone Bo to robiła ofiara losu,nie mechanik,żadnego sworznia nie dobija się masą auta tylko montuje na gotowo...
Gumki dostępne wymiana możliwa u wszystkich trojaczków z tej rodziny. Najgorszy pierwszy raz ponieważ obejmy zanitowane / zaprasowane. Bardziej drażni mnie jakość elementów zawieszenia dolny sworzeń zwrotnicy puka po 20-40tyś i wachacz do wymiany. A wymieniłem w swoim różne tanie, drogie, firmowe i nie, efekt ten sam czyli lipa.
Z nowych Tesli odpadały już kierownice, zderzaki i panoramiczne dachy, nie jest więc zaskoczeniem, że w końcu przyszła pora na... koła. Amerykańska marka ogłosiła właśnie akcję serwisową dotyczącą 30 tys. sprzedanych w Kraju Środka egzemplarzy Tesli Model S i Model X. Ewentualne usterki mogą mieć bardzo widowiskowy przebieg... Sam producent oszczędnie...
i jest przykręcana bodajże dwiema śrubami do piasty od dołu i trzema śrubami do wahacza. Jak to wygląda z wymianą? Sworzeń jest przykręcany do zwrotnicy dwoma wąsami, w nowszym CEED jest wkręcany w zwrotnicę, ma na obwodzie gwint
1, 2, 3 wygląda jak sworzeń zwrotnicy od samochodu. Dodano po 2 6 - klucz zaworu odcinającego stożkowego.
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
Musisz mieć 12-to kątny klucz trzpieniowy 8 Odkręcasz 6 śrub, następnie odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty kluczem 30, odkręcasz i wybijasz śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy, wybijasz sworzeń, wyciągasz półoś mocujesz w imadle, ściągasz pierścień segera mocujący przegub, ściągasz go. Teraz postępuj w odwrotnej kolejności po założeniu nowego...
Sworzeń będzie dorabiany pod otwór w zwrotnicy i trzeba bazować na tym otworze. Sworzeń musi ciasno pasować w otworze i być z odpowiedniego materiału. Jeżeli otwór w zwrotnicy jest wyrobiony trzeba go wyrównać.
O wałek bym się nie martwił z tego co pamiętam ta zębatka jest mocowana na takiej "rozciskowej" przetyczce coś jak sworzeń zwrotnicy w 126 tylko mniejsze myślę że zetnie/zegnie toto w diabły. A z ciekawości tam jest rozrząd z napinaczem łańcuszka czy bez bo i takie i takie widywałem i nie wiem od czego to zależy.
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
Jak pierścień blokuje się w zwrotnicy to nic dziwnego że sworzeń obracał się w pierścieniu i wszystko ciężko chodziło
Jeszcze się zastanawiam czy to nie sworzeń wahacza na zwrotnicy. Pojadę do innego mechanika i sprawdzę też jeszcze łomem te zwrotnice. Felgi są proste, nic nie bije. Dodano po 9 Sprawdzałem co stuka przy ruszaniu kierownica w miejscu. Czuć przeskakiwanie, chrupanie, drgania na końcowkach drążków kierowniczych. Oba są nowe.
Ja tymczasem jednak kupiłem ASTA a-ir6212 i póki co jestem pozytywnie zaskoczony. Wszytko do tej pory odkręcałem na pierwszym biegu, w tym koła, od 21 lat nie ruszane ograniczniki na zwrotnicy i śrubę zabezpieczającą sworzeń (Mercedes). Zero wysiłku :-)
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Podnieś samochód jak do wymiany koła i wtedy kręć kierownicą. Czy dalej skrzypi? Podłóż pod koło dwie płyty stalowe (jedna na drugiej) 20x20cm o grubości rzędu 5mm, oczywiście samochód postawiony na koła (zmniejszone tarcie o podłoże). I pytanie: czy skrzypi podczas kręcenia kierownicą? Podejrzewam górne łożysko kolumny McPhersona, ale chcę wyeliminować...
siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy. Od prawie zerowych, gdy przód ciągnika uniesie się do góry (np. przy wyrywaniu drzewa) do maksymalnych wytworzonych przez kierowcę + ewentualne ciśnienie wspomagania. Liczymy: Siła rąk kierowcy x średnica koła kierownicy x przełożenie przekładni kierowniczej x długość ramienia przekładni...
Dzięki, sebap, świerszcz.UK, sigwa18. Byłem dzisiaj na zbieżności. Diagnosta u którego bywam od wielu lat, mocno zirytowany że znów ja. Zaczął kombinować, zastanawiać się i obstawia że to wina zwrotnicy. Tzn stożka w który wchodzi sworzeń. Że może być na tyle już wybity, że stożek sworznia zaczyna w nim się poruszać. Zajmował się kiedyś amatorsko rajdami...
Własnie już się do tego nastawiam. Mam jeszcze jedno pytanie - aby wyjąć skrzynie trzeba wyjąć całą półoś (ze zwrotnicy) czy wystarczy wyjąć sworzeń ze zwrotnicy i odciągnąć całą zwrotnicę, aby wyszła ze skrzyni?
Witam, problem dotyczy sworznia zwrotnicy Renault premium, miał luz więc rozebrałem sworzeń, wybiłem, wymieniłem na zestaw naprawczy czyli nowy sworzeń, łożysko, łożyska igiełkowe i problem polega na tym że po złożeniu i nabiciu nowego sworznia cała zwrotnica bardzo ciężko chodzi ledwo mogę ruszyć rękoma oczywiście łapiąc za samą zwrotnicę. Pytanie...
Czy da rade wybijakiem sworzni oddzielić (widelec kuty) sworzeń wahacza od zwrotnicy? bo chciałbym uniknąć ustawiania zbieżności. Zastanawiam się jeszcze czy bez kanału da radę to wymienić, od góry, lub od strony koła na przedłużce?
Nie, musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulca, półoś, sworzeń zwrotnicy i wyjąć kolumnę
Częstą przyczyną oporów w powrocie kierownicy są zatarte łożyska mocowania górnego amortyzatora sprawdź je. Za powracanie kół do pozycji na wprost głównie odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy, czyli kąt pomiędzy osią zwrotnicy (w linii amortyzatora), a linią pionową idącą przez środek koła. Winne opisanej sytuacji mogą być amortyzatory (luzy powodujące...
Najpierw pochwalę, konstrukcja bardzo fajna. Co do dysz ktoś pisał o osi z roweru a ja się zastanawiam czy sworzeń zwrotnicy z malucha by się nadał ma otwór przelotowy 4mm, i dwa otworki do smarowania tulei które można łatwo zakołkować. Może ktoś ma wiedzę na temat jaki to materiał. Pozdrawiam.
Witam. lepiej dokładnie sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś najprawdopodobniej niewłaściwie zamontowałeś sworzeń wahacza w zwrotnicy jeżeli jest dobrze to napisz co demontowałeś do tej wymiany.
Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
Zwrotnice w maluchu to były smarowane panie kolego, miały normalnie kalamitki. Podobnie jak w Żuku czy podobnych. Co z tego, że miały kalamitki, skoro nie dało (i nie da) się tego "normalnie" nasmarować. Smar od kalamitki poprzez wydrążony wewnątrz sworzeń wędruje na dół i dopiero poprzez wyżłobienie w sworzniu "idzie" do góry i go smaruje. Na dole...
Ja akurat robiłem to w Manach serii 2000, ale pewnie będzie to samo. Rozbierasz wszystko do samej zwrotnicy (bęben, szczęki, piasta, zwolnica itd), zdejmujesz górna i dolną pokrywe zwrotnicy. Jak było 3 miesące temu robione to powinno wyjść lekko. Jeśli nie to musisz użyć wyobraźni - masz gwint w sworzniu możesz zrobić sciągacz na śrube, lub bezwładnościowy,...
Ja robiłem to w innej kolejności. 1 Odkręć nakrętkę sworznia zwrotnicy, i musisz od razu zluzować odkręcony sworzeń ze stożka, możesz to zrobić za pomocą odpowiedniej grubości przecinaka przystawiając go pomiędzy śrubę sworznia a przegub no i oczywiście uderzyć zdrowo. 2 Odkręć nakrętkę przegubu. Pozdrawiam
Witam Zastanawiałem się dzisiaj jaką rolę pełni w samochodzie sworzeń wahacza? Jak wiadomo wahacz musi być do czegoś zamocowany. Z doświadczenia wiadomo, że do podwozia połączony jest poprzez gumowe elementy, natomiast "na końcu" do zwrotnicy. Męczy mnie jedno... Sworzeń jest przecież ruchomym elementem, zatem zmienia swoje położenie podczas pracy.Dlaczego...
Witam! Do kompletu do tej zwrotnicy potrzebne są jeszcze: łącznik wahaczy,sworzeń zwrotnicy,łożysko oporowe zwrotnicy,podkładki dystansowe( kilka sztuk),wąs zwrotnicy(potrzebny do przykręcenia końcówki drążka)Oczywiście na obie strony wszystko razy dwa.Z łącznika wahaczy trzeba odciąć niepotrzebną część dolną i górną,a środkową przyspawać do belki(najlepiej...
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
Witaj, albo opisz z czym masz problem, albo poproś kogoś żeby pomógł kto ma pojęcie. W filmie jest wszystko pokazane dokładnie. Jak nie idzie wybić ze zwrotnicy to można zdjąc ze zwrotnicą odkręcając sworzeń i końcówkę:) pozdr
Drugie koło leci samo przy odpięty drążku a to łożysko jak powinno być w zwrotnicy tak jak teraz tym otwartym do góry Osobiście nie słyszałem o kierunku montażu koszyczka. Niektóre firmy robią zabudowany z dwóch stron. Bardziej tutaj jest ważny kierunek pierścieni ponieważ jeden jest na wcisk a drugi wchodzi luźno. Zasada jest zawsze taka że pierścień...
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
Witam ponownie. Więc tak: - ponowne nastawienie zbieżności efektów brak. - diagnostyka na stacji kontroli, amortyzatory 85% luz na sworzniu zwrotnicy. - sworzeń wymieniony zbieżność ustawiona ponownie poprawa jest przy skręcie w prawo jeszcze cos słychać. Zastanawia mnie jedno na półosi jest wytarta prążka świeża obserwuje to od jakiegoś czasu i caly...
A sworzeń zwrotnicy dolnej zdiołeś odkręciłeś
Podpis "mechanika" zmień na początkujący. Sworzeń wachacza jest na stożku osadzony w zwrotnicy, wszystko w temacie.
Moim zdaniem nabili cię na te 40 dychy. Naprawiam auta od kilku lat , nawet Golfem III jeździ żona . I wiem że aby pochylić zwrotnicę musiał byś interweniować w wahacz na dole /sworzeń lub w mocowanie mcPersona u góry. Tak w dolnym mocowaniu sworznia , jak i górnym kolumny nie ma regulacji. Możesz zapytać o tą usługę, ale pewnie otrzymasz odpowiedź...
Bez urazy ale "przegłup"?? no dobra nie dokończę. Robokop pisze o przegubie zwrotnicy a to nie jest przegub napędowy i jak najbardziej sprawdzisz go na szarpakach. Kulisty przegub zwrotnicy to potocznie sworzeń (kłania się czytanie ze zrozumieniem) pozdr
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Witam Proszę, o podpowiedzenie czy przy wymianie wspornika amortyzatora przedniego trzeba rozpinać kolumnę od końcówki kierowniczej, oraz sworzeń zwrotnicy? Pozdrawiam
A to kilka zdjęć osi przedniej , więcej widać http://obrazki.elektroda.net/43_12474332... http://obrazki.elektroda.net/100_1247433... http://obrazki.elektroda.net/62_12474335... http://obrazki.elektroda.net/1_124743368... http://obrazki.elektroda.net/20_12474337... http://obrazki.elektroda.net/58_12474338...
bearq u mnie w temacie się przewinęło: Siłownik na belce przedniej osi tak jak w bizonie nie niszczy tulei belki i dodatkowo układ też jest mniej podatny na prowadzanie na boki w trakcie przejazdów transportowych Ja kiedyś zmieniałem. Oryginalne rozwiązanie jest porażką, luzuje się wielofrez a jak koło w padnie w bruzdę a wspomaganie jako tako działa...
w Fabii wygląda tak Pożycz mu jeszcze ściągacz do sprężyn to zrobi jak na filmie. Trzeba rozpiąć sworzeń i wysunąć przegub z piasty bo inaczej nie da rady wysunąć amortyzatora ze zwrotnicy (wahacz mu nie pozwoli) I trzeba podnieść cały przód, jak podniesiesz tylko jedną stronę to zapomnij o wymianie.
Coś poznał bo widzi, że nie ma przeciwnakrętki a z prawej strony jest.:D Na przyszłość, zanim zluzujesz i wyciągniesz sworzeń końcówki ze zwrotnicy, luzuj kontrę. Po co się później męczyć z kluczami na "dwie ręce". W takich starociach warto też obstukać końcówkę w miejscu gdzie wchodzi drążek, na "dwa młotki". Powodzenia.
Czy ktoś zmieniał mocowanie siłownika skrętu i zamocowywał do przedniej osi? Ja kiedyś zmieniałem. Oryginalne rozwiązanie jest porażką, luzuje się wielofrez a jak koło w padnie w bruzdę a wspomaganie jako tako działa to urywa sworzeń zwrotnicy. Co do pękania to przed kupnem kolega radził aby sprawdzać też ramę do tylnego ramienia. Rama tam nie pękała...
Miałeś podniesione tylko jedno koło więc się nie dziw :D Drążek się odkręca, wybija się końcówkę drążka ze zwrotnicy. Dodano po 1 sworznia dolnego A widziałeś tam kiedyś górny sworzeń, i po h....j ten olej?
Jak to "nie ma"? A śruby Mc Pherson'a. Nawet serwis w swojej ofercie posiada 11 gdyby oryginalne już "nie mogły". Sworzeń wahacza sprawdź z tymi tulejami. Tam jeszcze na dole, mocowanie sworznia zwrotnicy do wahacza - czasem zdarzały się rozpiłowane otwory, dla regulacji.
Chłopie, przecinak, robisz w deklu otwór. Spawasz sam sworzeń do obudowy końcówki i masz po problemie. Post edytowałem, zbędna treść została usunięta - Owik bądź uprzejmy poczytać wyżej - kręci się drążek razem z końcówką - ze zwrotnicy jest już wybity
1. Popuszczasz półoś i koło 2. Podnosisz auto i zdejmujesz koło i nakrętkę półosi 3. Odkręcasz sworzeń dolny, wyjmujesz go ze zwrotnicy 4. Wyciągasz lub wybijasz przegub ze zwrotnicy i rozcinasz starą gumę 5. Kolega dociska półoś do skrzyni, a Ty ciągnąc za przegub, lejesz młotkiem TYLKO w tę jego część, która ma bezpośredni kontakt z półosią. 6. Lepiej...
Witam Proszę o pomoc w wyborze uniwersalnego ściągacza do sworzni wahaczy oraz końcówek drążków. Ściągacz miałby mi służyć głownie do mojego autka Audi A4 B6 ale chciałbym tez aby mi w przyszłości służył... Jest pełno tych ściągaczy na allegro i różne rozmiary a ja nie wiem jaki rozmiar wybrać. Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania...
Chyba robimy inne auta, drążka nie trzeba ruszać, fakt nakrętka przy kole, ale jak w/w napiasne 1 na 10 stawia opór, sworzeń od zwrotnicy także łatwo idzie. Zrobicie jak chcecie, osobiście demontuje dołem, dużo więcej miejsca jak zdemontujesz podłogę i wizjer od strony nadkola. Nie miałem ostatnio takiego, ale jak taki dojedzie to zrobie zdjęcia ze...
Wydaje mi się, że można. Robiłem taki zabieg tydzień temu we fiacie marea. Jeżeli tylko seger(pierścień sprężysty, zabezpieczający półoś przed wysunięciem) jest od strony skrzyni biegów, a nie wewnątrz przegubu. (Bywa). Trzeba tylko rozłączyć sworzeń kulisty na dole zwrotnicy i trochę się pobawić w zegarmistrza. Wykonalne ale trzeba mieć trochę wprawy.
Tak jak wyżej sugerują. Rozleciało się stare łożysko, pokancerowało prowadzenie- tulejkę i teraz po naciśnięciu nowe się zablokowało. No chyba że coś w komplecie nowego sprzęgła pomieszane z nieodpowiednim dociskiem lub tarczą. Co ciekawe może mu gdzieś jeszcze tarczę lub wałek sprzęgłowy ukręciło lub złamało przy montażu lub demontażu. Co by nie faflonić...
Witam! problem zauważyłem na prawej oponie. Od wewnątrz zaczęło ją "brać". przełożyłem opony lewa prawa i dalej to samo. Więc szukam dalej. Na zbieżności okazało się że kąt na prawym kole znacznie odbiega od normy tzn -20 minut, a norma jest +30 minut i wzwyż. Muszę kupić nowe opony, bo i tak mam zużyte, ale mija się to na razie z celem. W zawieszeniu...
HHm poradziłem sobie z półosią po lewej stronie dałem tą blachę na silikonie ponieważ nie gdzie nie mogłem dostać takiego o-ringu, teraz czeka mnie wymiana po prawej stronie.Już napotkałem problem ponieważ nie mogę odkręcić nakrętki przy kole(klucz 32) ale moje pytanie związane jest bardziej z wymiana łożyska na półosi, czy muszę rozkręcać przegub przy...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Nie, nie pominąłeś, no chyba że chcesz wymienić jeszcze płyn we wspomaganiu, ale ten ostatni normalnie wystarczy na całe życie samochodu. Korek w skrzyni biegów do spuszczania oleju jest oczywiście od spodu skrzyni i jest na klucz 17mm lub 22mm.Nie pomyl go z takimi śrubami o bardzo niskim łbie sześciokątnym, bo nie jest to korek tylko sworzeń widełek....
Siemka. Panowie mam problem z passatem B3 może ktoś się spotkał z taką usterką bo ja nie mam już siły i pomysłów. Przy skręcie w lewo słychać dość mocny pojedyńczy stuk tak jak by młotek o młotek stuknął, auto było u mechanika który też ręce rozłożył. W aucie wymienione było łożysko, piasta, poduszka amorka, sworzeń, tuleje na wahaczach, końcówki, maglownica,...
Witam, ja też miałem taką sytuację, męczyłem się przez rok, aż do momentu lekkiej naprawy zawieszenia i przede wszystkim zmiany serwisu. Nowy serwis wykonał naprawę i ustawienia zbieżności, okazało się (dla mnie), że są samochody których zbieżność należy robić pod obciążeniem, czego nie wiedzieli w poprzednim serwisie.(zbieżność robili na podnośniku)...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Zwracam się do Was Koledzy o pomoc ,bo już całkowicie zgłupiałem. Po wymianie łożyska piasty prawej i dokręceniu prawidłowym momentem nakrętki przegubu (Felicia 1,9 D) miałem ciągle wyczuwalny luz przy założonym kole. Skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem który zasugerował wadliwe łożysko. Wydało mi się to dziwne firma OPTIMAL z opinii na necie...
Ja sądzę, że bez względu na stan .........bierz go stary!!!!!! Jeżeli stał w garażu to wcale nie musi być w tragicznym stanie. Niech sobie ma zwrotnice zapieczone, przecież to proste w naprawie. A im wcześniejszy rocznik tym bardziej odporny. Będziesz musiał parę groszy włożyć....ale za to jaka radocha:-D Też bym go brał - z sentymentu, ale ... Ja...
sworze wahacz sworze wahacz sworze wahacza sworze peugeot
przycisk bagażnik kombi wpadający pedał sprzęgła wysprzęglik żarówka światła drogowe
narzędzia dentystyczne narzędzia dentystyczne
Instrukcja serwisowa Panasonic SA-PMX2 - naprawa krok po kroku Schemat serwisowy Panasonic SA-PMX2 - gdzie znaleźć?