Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
chce kupic nasadkę 12 kąt 1/2 tylko jaki tam jest rozmiar klucza 36 czy 34? Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Przy dalszej eksploatacji w tym stanie będą się uszkadzać pozostałe elementy zawieszenia, coraz bardziej i coraz szybciej, aż w końcu samochód skończy w pierwszym lepszym rowie.
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Załóż wahacz, sruby ,podstaw pod sworzen np.kobyłke .nie moze byc w powietrzu .Weź nasadkę i przedłużkę ok. 1m. Dokręć na max i będzie ok
Trochę mnie uspokoiliście ale więcej za sworzeń nie będę podnosił - brak kanału i trzeba sobie jakoś radzić niestety. Zamontowałem sworzeń CTR - ponoć dobre - zobaczymy ile wytrzyma. PS Wycinania okienka pod nogami pasażera żeby dostać się do ukręconej śruby wahacza a raczej jej nakrętki zamkniętej w przestrzeniach konstrukcyjnych pojazdu nie polecam...
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
na ostatnim przeglądzie stwierdzono ,że mam wybity sworzeń wahacza.Sworzeń kupiłem i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak go wymienić.Pzdr. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. S.
A my pracujemy na codzień. Po wymianie wahacza trzeba robić ustawienie zawieszenia bo na wszystkich śrubach jest minimalny Luz. W szczególności jeżeli odkrecasz sworzeń na trzech śrubach. Pochylenia się nie ustawia w tym modelu samochodu.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Taki wynalazek. Pierścień idzie od strony samego sworznia i ma zabezpieczać przed wysunięciem się z wahacza. Widać nie mają zaufania do nowych lekkich wahaczy. ;)
I co Arek znalazles jakies czesci zamienne?
No i ten sworzeń to przyczyna a nie gumy. Autosugestia to potężna sprawa. Powodzenia.
Najwieksza siła na sworzeń działa wtedy gdy koło jest maksymalnie skręcone. Do tego predkosc + dobra dziura i tragedia gotowa. Polecam wymienić .
Święty to chyba nie, przynajmniej nie na polskich drogach. Tulejki tulejkami, przeważnie sworzeń tłucze. To zawieszenie jest bardzo komfortowe ale u nas niestety się nie sprawdza. Jeśli faktycznie masz wybite, możesz spróbować. Sęk w tym, ile skasują za w/z wahacza, wyprasowanie starej i wprasowanie nowej. można wymienić tulejki w niektórych fiatach...
Podziałaj siłą boczną na wahacz, np. podnośnikiem.
Pewnie tripod ci się wysunął z kielicha wewnętrznego przegubu i półoś jest teraz za długa. Obracaj piastą jednocześnie dociskając ją w stronę skrzyni aż przegub się zejdzie, wtedy będziesz mógł skręcić sworzeń z wahaczem
Tylko na kołach ta wzdłużną, a tą która patrzy w górę to dokręcić normalnie, przed opuszczeniem samochodu i sworzeń normalnie dokręcić też przed spuszczeniem samochodu?
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Witam ponownie.Tak jak pisałem w poście poprzednim,aby zwrotnica była jak należy,potrzebny jest koniecznie oryginalny łącznik wahaczy.Pytanie dlaczego? Dlatego że posiada otwór na klin zabezpieczający,który blokuje sworzeń i nie pozwala mu się obracać w tulei łącznika.Po drugie jest miejsce na łożysko oporowe i podkładki dystansowe do kasowania luzu...
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem...
Cześć, samochód audi a3 8p 1.9 2006 rok. Zamówiłem lewy i prawy sworzeń wahacza, ale wysłali mi dwa lewe. Czy lewy i prawy sworzeń są takie same czy jednak czymś się różnią? Bo nie wiem czy im odsyłać.
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Mam pytanie po wymianie wahaczy z przednich zaczęło coś stukać delikatnie z przodu okazało się ze pęknięta jest guma we wsporniku silnika trzymającego silnik od góry wymieniłem wspornik i stukanie nie ustało pojechałem na stacje diagnostyczna i tam po sprawdzeniu nie mogą zlokalizować tego stukania stwierdzili ze zawieszenie jest OK.Chciałem nadmienić...
Sworzen = wahacz. Tylny silentblok jest juz zamontowany.
https://obrazki.elektroda.pl/1568706700_... Sworzeń od dołu wahacza
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
Skrzypi sworzeń albo amortyzator.
Witam. Sworzeń, to sworzeń, pierwszy raz słyszę o końcówce wahacza.Być może,ze niektórzy tak mogą nazywac sworzeń - wg mnie nieprawidłowo.
Hurtownia np. "InterCars" jest w Warszawie i sprzedaje w detalu. Wpisz sobie w google to znajdziesz na jakiej ulicy jest :)
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Urwany sworzeń wahaczy
To nie sworzeń piszczy tylko gumy na wahaczach Nie piszczy, a skrzypi więc jak najbardziej sworzeń może to być. Zwłaszcza po postoju.
Spróbuj moze najpierw nalozyc sworzen podlod podnosnik pod wachacz i dopiero go załóż do snek
Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane. Widełki mają dużo plusów. Po drugie jak kupisz orginalne sworznie to spokojnie 5 =6 lat pojeździsz.
Witam. Czy da się wymienić sworzeń wahacza przedniego prawego koła bez ściskania sprężyn amortyzatorów? Peugeot 206, rocznik 1999, hatchback, silnik benzyna 1,4 Pozdrawiam.
A co ma łącznik stabilizatora do wahacza? Ale po co cały wahacz jak tylko sworzeń jest zepsuty? Luz góra dół to wahacz tak? Czy lewo prawo? A wyjęty sworzeń powinien być sztywny cały? Czy nie? Po spotkaniu z dziurą może się zrobić luz czy to raczej po 200tys km po polskich drogach?
Witajcie. Od Grudnia 2016 mam nowe wahacze w uniaku, przejechane od tego czasu tak na oko z 15 tys kilometrów. Ostatnio coś mi cholernie skrzypi, normalnie dźwięk taki, że bałem się że kielichy mi ruda rozszarpuje, ale są okej. Po spryskaniu zmywaczem do hamulców mocowań i sworznia wahacza dźwięk ustąpił całkowicie, było to słychać nawet przy kręceniu...
Byłam na przeglądzie, sworzeń do wymiany... Pojechałam do mechanika i powiedział że w tych autach trzeba cały wahacz bo to jest całość i nie da się wymienić jednej części. Dlatego też wymieniłam całość... A więc na diagnostykę wystarczy??? Nie trzeba wracać do mechanika na poprawkę?
Xsara Picasso 1.8 Uszkodzony silentblock i tuleje. Wymieniłem sworzeń, tuleje i silentblock. Zrobił się problem bo silentblock jest minimalnie przekoszony. Minimalnie. Śruba mocująca silentblock trafia obok otworu. Auto na klocku od strony wymiany wahacza.. Pomysł- żaba pod tarczę, opuścić auto by amortyzator poszedł do góry i bym mógł wejść śruba w...
Witam , mam sworzeń wahacza ktory ma śruby wpuszczane na taki delikatny frez. Sruby urwały się czy można zastosować normalne śruby ? CZy trzeba wymienić sworzeń? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/8924055000_...
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm
Witam, kupiłem opla corse jak w temacie, powiedziano mi że do wymiany są sworzenie w przednich wahaczach bo słychać przód na większych dołkach i rzeczywiscie.. ale podczas powrotu do domu po zakupie zauważyłem coś niepokojącego, gdy na równiutkim asfalcie wyhamowywałem ok prędkości jakieś 70-80 to strasznie przód stuka i drga (jakby podsktakuje) i nawet...
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Kwoku, a jesteś pewien że dziury pod sworzeń nie były rozpiłowywane, jak to się standardowo robi żeby auto ślad trzymało?
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Najlepiej jakbys mial druga osobe do pomocy. Wez lyzke do opon czy cos podobnego, niech jedna osoba sciagnie wahacz w dol, a druga dociska mocno zwrtnice do srodka auta po czym trzeba sworzen nakierowac. Inaczej sworznia nie wlozysz bo sie bedzie klinowal.
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Uszkodzony,pęknięty wahacz lub element na którym się trzyma albo sworzeń.Nie jeździj.Jedź powoli do solidnego mechaniora .Dalsza jazda może skończyć się tym,że koło wejdzie pod auto.Pół biedy jak pojedziesz powoli.
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
Jak chcesz porządne części to polecam Lemforder lub TRW. Tuleje+sworzeń na jedną stronę w rozsądnym sklepie (tam gdzie nie zdzierają) 100-120 zł, wahacz 200-220 zł. Z taniością to różnie bywa. Raz się uda i długo jest ok, a raz nawet zamontować się nie da. Co się opłaca sam musisz zdecydować.
Witam Zastanawiałem się dzisiaj jaką rolę pełni w samochodzie sworzeń wahacza? Jak wiadomo wahacz musi być do czegoś zamocowany. Z doświadczenia wiadomo, że do podwozia połączony jest poprzez gumowe elementy, natomiast "na końcu" do zwrotnicy. Męczy mnie jedno... Sworzeń jest przecież ruchomym elementem, zatem zmienia swoje położenie podczas pracy.Dlaczego...
Witam wszystkich, zamiezam w swoim Golfie IV wymienic drazek kierowniczy, koncowke drazka kierowniczego i sworzen przedniego wahacza, i waham sie miedzy 2 firmami, Lemforder a TRW. Ktory jakosciowo jest lepszy??
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Czego ty nie rozumiesz? Miałeś wymienić prawą stronę zawieszenia, a następnie zrobić geometrię przodu. Wymieniłeś sworzeń licząc na co? A do tego próbujesz ustawić na oko... Temat na pograniczu kosza.
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Sworzen wachacz/macpherson zostal tez wymieniony?
Witam. Zwracam się do Was z pytaniem czy otwór po krótkim sworzniu wahacza przedniego jest orginalnie nadciety lekko czy ktoś u mnie poprostu nieumiejętnie usuwał stary sworzeń?
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Z opłat drogowych i środowiskowych mają zostać zwolnione pojazdy niskoemisyjne o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t (samochody ciężarowe i autobusy). Dzięki temu, jak przekonuje ministerstwo, przedsiębiorstwa transportowe otrzymają realną zachętę do wymiany floty na pojazdy niskoemisyjne, które będą tańsze w eksploatacji. Tym samym...
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
Mam problem z praktycznie nowym c4 picasso. Jest powypadkowy, dostał w prawe koło, wahacz, amor do wymiany. Kupiłem wahacz używany, amor razem ze spręzyną i poduszką także. Po złożeniu wszystkiego słyszę stuki w tym kole (głównie na większych wybojach). Łącznik stabilizatora był założony nowy, sworzeń wahacza nie ma luzu, tuleje też ok. Wszystko dobrze...
Nie wiem czy skręciłeś półoś z piastą, i czy zalałeś już skrzynie (a to byłby błąd). Możesz trochę odsunąć zwrotnicę żeby wahacz wskoczył, i półoś tez wejdzie na swoje miejsce. A piastą zawsze pokręcić możesz.
mazda ma sworznie przykręcone w stałych punktach,to samo tuleje wachaczy-wymiana tych elementów wcale nie musi pociągać za sobą konieczności regulacji zbieżności-po prostu zawieszenie wróci na swoje pierwotne punkty o ile wcześniej geometria byla ok.(...) Niestety NIE, zalezy jak sa wykonane nowe czesci, teraz pelno wloskiego badziewia a wystarczy...
Witam serdecznie. problem polega na zdzieraniu opon od wewnętrznej strony. Tak wiem to zbierznosc. Ale przed zbierznościa drążki i koncowki wahaczy musze wymienic. Problem polega na tym ze z jednej strony mam sworzeń mocowany na 3 śruby a z drugiej na 2 .. Pytanie.. Czy nie bedzie przeszkadzało to w ustawieniu zbierznosci ? Czy nie sa krotsze/ dłuższe...
zwrotnica sworzniowa to pewnie taka na 2 sworzniach i 2 wahaczach na gorze i dole jak w Dużym Fiacie kolumnowa to pewnie taka z kolumna makpersona czyli sworzeń na dole w wahaczu i makperson na górze natomiast przegubowa to nie wiem, może taka jak w terenówkach? http://mojuaz.com/mid1.php?id=56&czy...
Od jakiegoś roku mam problemy z piskami z przodu , na początku wyglądało to tak że przy stałej szybkiej jeździe piski były ledwo słyszalne i pojawiały się czasami - tak że brałem to za świst powietrza na owiewkach . Później piski były już bardzo uciążliwe przeważnie przy jeździe z górki (bardziej na prawym kole) aż wstyd było jechac bo wszyscy się oglądali...
Nieprawidłowa geometria. Czy był wymieniany np wahacz, sworzeń, amortyzator czy coś w tym stylu?
Witaj. No nikt tu magikiem nie jest i ciężko będzie przez internet stwierdzić co Ci tam stuka szczególnie opierając się wyłącznie o opis. ;) Jeśli wiesz, że stuka Ci wydech, to zrób tak żeby nie stukał i pojeździj po dziurach w celu sprawdzenia czy to właśnie wydech stuka... Jako kierowca powinieneś odróżnić stukanie elementów zawieszenia od stukania...
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
Sworzeń to jest sworzeń jak ma luz to będzie stukał a tulejki na wahaczach jak są wybite tez jest stuk. Żeby się upewnić co jest do wymiany najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną tam diagnosta spawdzi powie dokładnie co jest wybite i jest do wymiany.
Leaf przeszedł przegląd rejestracyjny okazji 10 tych urodzin. Słaby ręczny i jakiś sworzeń w tylnym wahaczu jest luźny, ale można jeździć. Na liczniku ok 90 tyś km, dalej jedenaście kreseczek na baterii, zrzut ze stanu baterii podam w przyszłym tygodniu.
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
Sprężyny całe, sworzeń wahacza nowy wymieniony z całym wahaczem... dzisiaj auto na kanał i jadę po kolei wszystko jeszcze raz...
Casami w kijance sworzen jest prasowany. Od ktoregos tam roku przykrecany. Jak prasowany to wahacz do wyjecia a jak przykrecany to 3 sruby do wywalenia i mlotek do wybicia go z wahacza.
Mam evasiona z najlepszym silnikiem do tej budy- 2,0 16V ( osobiście go zagazowałem) i spalanie na trasie to 10 l LPG, a w mieście z klimą maksymalnie wykręciłem 13 l LPG . średnio 11-12 l w zimę przy mieszanej jeździe, a zawalidrogą nie jestem... Porównywałem- diesel nie da rady z ekonomią, ani z osiągami, a koszty utrzymania też niższe. Auto bardzo...
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Co z ustawieniem zbieżności kół? Jakie opony(rozmiar), jakie ciśnienie w oponach? Jaki stan wahaczy(elementy gumowe na wahaczu, sworzeń wahacza) może tam są luzy???
Jedź sobie na stacje co robią przeglądy i na tych szarpakach trzeba wejść pod auto z lampą i zobaczyć gdzie jest luz. Mnie zawsze za darmo pozwalali wjechać i się zdiagnozować. Ja bym mimo wszystko stawiał na wahacz (lub sworzeń dolny), bo to podobne objawy. PS. Zerknij sobie jeszcze czy na oponie nie ma jakiegoś jaja, z boku, albo na powierzchni przylegającej...
Od 15 lat jeżdżę passatem jak w temacie. Obecnie będę wymieniał zawieszenie - po 5 latach. Wcześniejsze wymiany odbywały się co 3 lata lub już wcześniej dochodziło do stuków w zawieszeniu nawet droższych elementów zawieszenia. Podczas ostatniej wymiany postanowiłem dokładnie przeanalizować problem. Niestety żałuję że nie mam zdjęć, jednak dokładne oględziny...
sworze wahacza sworze peugeot sworzeń wahacz sworzeń wahacz
wzór częstotliwość kaseta webasto mercedes grzać ogrzewać
roleta dioda sterownik grzałek
Schemat podłączenia układu Sił 19587 Schemat podłączenia sterownika Tech K1 do pieca na ekogroszek