Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Tutaj masz filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=kM2U1mme... A co do zbieżności to powinieneś ustawić. Każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się jej ustawieniem. Nowy sworzeń czy silentblock się tak łatwo nie podda naporom opony gdy ją ściąga do środka lub na zewnątrz, dlatego łatwo się zastanowić czy lepiej wydać 50-60 zł na...
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Przy dalszej eksploatacji w tym stanie będą się uszkadzać pozostałe elementy zawieszenia, coraz bardziej i coraz szybciej, aż w końcu samochód skończy w pierwszym lepszym rowie.
Sworzeń może wypaść w każdej chwili, albo pęknie wahacz i koło się położy, ABSOLUTNIE NIE możesz jechać gdziekolwiek !
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Trochę mnie uspokoiliście ale więcej za sworzeń nie będę podnosił - brak kanału i trzeba sobie jakoś radzić niestety. Zamontowałem sworzeń CTR - ponoć dobre - zobaczymy ile wytrzyma. PS Wycinania okienka pod nogami pasażera żeby dostać się do ukręconej śruby wahacza a raczej jej nakrętki zamkniętej w przestrzeniach konstrukcyjnych pojazdu nie polecam...
Załóż wahacz, sruby ,podstaw pod sworzen np.kobyłke .nie moze byc w powietrzu .Weź nasadkę i przedłużkę ok. 1m. Dokręć na max i będzie ok
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
na ostatnim przeglądzie stwierdzono ,że mam wybity sworzeń wahacza.Sworzeń kupiłem i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak go wymienić.Pzdr. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. S.
A my pracujemy na codzień. Po wymianie wahacza trzeba robić ustawienie zawieszenia bo na wszystkich śrubach jest minimalny Luz. W szczególności jeżeli odkrecasz sworzeń na trzech śrubach. Pochylenia się nie ustawia w tym modelu samochodu.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Taki wynalazek. Pierścień idzie od strony samego sworznia i ma zabezpieczać przed wysunięciem się z wahacza. Widać nie mają zaufania do nowych lekkich wahaczy. ;)
I co Arek znalazles jakies czesci zamienne?
No i ten sworzeń to przyczyna a nie gumy. Autosugestia to potężna sprawa. Powodzenia.
Najwieksza siła na sworzeń działa wtedy gdy koło jest maksymalnie skręcone. Do tego predkosc + dobra dziura i tragedia gotowa. Polecam wymienić .
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Święty to chyba nie, przynajmniej nie na polskich drogach. Tulejki tulejkami, przeważnie sworzeń tłucze. To zawieszenie jest bardzo komfortowe ale u nas niestety się nie sprawdza. Jeśli faktycznie masz wybite, możesz spróbować. Sęk w tym, ile skasują za w/z wahacza, wyprasowanie starej i wprasowanie nowej. można wymienić tulejki w niektórych fiatach...
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
Podziałaj siłą boczną na wahacz, np. podnośnikiem.
Pewnie tripod ci się wysunął z kielicha wewnętrznego przegubu i półoś jest teraz za długa. Obracaj piastą jednocześnie dociskając ją w stronę skrzyni aż przegub się zejdzie, wtedy będziesz mógł skręcić sworzeń z wahaczem
Tylko na kołach ta wzdłużną, a tą która patrzy w górę to dokręcić normalnie, przed opuszczeniem samochodu i sworzeń normalnie dokręcić też przed spuszczeniem samochodu?
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem...
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Cześć, samochód audi a3 8p 1.9 2006 rok. Zamówiłem lewy i prawy sworzeń wahacza, ale wysłali mi dwa lewe. Czy lewy i prawy sworzeń są takie same czy jednak czymś się różnią? Bo nie wiem czy im odsyłać.
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
Witam ponownie.Tak jak pisałem w poście poprzednim,aby zwrotnica była jak należy,potrzebny jest koniecznie oryginalny łącznik wahaczy.Pytanie dlaczego? Dlatego że posiada otwór na klin zabezpieczający,który blokuje sworzeń i nie pozwala mu się obracać w tulei łącznika.Po drugie jest miejsce na łożysko oporowe i podkładki dystansowe do kasowania luzu...
Mam pytanie po wymianie wahaczy z przednich zaczęło coś stukać delikatnie z przodu okazało się ze pęknięta jest guma we wsporniku silnika trzymającego silnik od góry wymieniłem wspornik i stukanie nie ustało pojechałem na stacje diagnostyczna i tam po sprawdzeniu nie mogą zlokalizować tego stukania stwierdzili ze zawieszenie jest OK.Chciałem nadmienić...
Sworzen = wahacz. Tylny silentblok jest juz zamontowany.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Witam. Sworzeń, to sworzeń, pierwszy raz słyszę o końcówce wahacza.Być może,ze niektórzy tak mogą nazywac sworzeń - wg mnie nieprawidłowo.
https://obrazki.elektroda.pl/1568706700_... Sworzeń od dołu wahacza
Hurtownia np. "InterCars" jest w Warszawie i sprzedaje w detalu. Wpisz sobie w google to znajdziesz na jakiej ulicy jest :)
Skrzypi sworzeń albo amortyzator.
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Urwany sworzeń wahaczy
To nie sworzeń piszczy tylko gumy na wahaczach Nie piszczy, a skrzypi więc jak najbardziej sworzeń może to być. Zwłaszcza po postoju.
Spróbuj moze najpierw nalozyc sworzen podlod podnosnik pod wachacz i dopiero go załóż do snek
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
sworze wahacza sworze peugeot sworze zwrotnicy
głośniki studyjne płytowy wymiennik ładowanie dodatkowy akumulator
prostownik rozruchem schemat prostownik rozruchem schemat
Śruba blokująca dźwignię zaworu bezpieczeństwa bojlera elektrycznego - funkcje i znaczenie Schemat instalacji elektrycznej motoroweru Riga 22